abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208027233
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:37 schreef Avelie het volgende:

[..]
Natuurlijk laat ik het hem weten, maar dat is niet anders dan in de jaren dat we samenwoonden voordat we kinderen hadden, dan stuurden we ook altijd een berichtje of we thuis samen gingen eten of niet.

Wij hebben de afspraak dat als er niks in onze gedeelde digitale agenda staat, het in principe altijd kan. Dus vragen, of overleggen met de ander hoeft niet.
En toen gingen jullie allebei zonder overleg even lekker met vrienden naar het terras. Toch lastig met die kinders thuis, alleen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208027583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:01 schreef daNpy het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, dat is ook zwaar voor de ouders. Maar sommige ouders hebben dat wel een beetje zelf gecreerd naar mijn mening. Hun 'nee' is geen nee en alles wat het kind doet (ook als het (later) niet mag), is KEILEUK!!! O+

Tot het ouder is dan ca 1,5 en nee eigenlijk nee moet zijn, maar het nooit is. Ik zie van dichtbij hoe kinderen iets doen wat niet mogen, gaan krijsen, op hun kop krijgen, nog meer krijsen en meteen getroost worden met excuses dat papa en mama boos worden..................... tjah.
Zaterdag nog op een verjaardag geweest met 4 gillende kinderen, dat zo goed als mogelijk negerende ouders en die van ons die echt niet begrijpt waarom de rest zo gilt en zelf lekker speelt...
Ons zoontje is erg rustig van zichzelf maar ook heeft ook gewoon zware momenten. Ouderschap is niet makkelijk, er is geen handleiding en daar heb je nu eenmaal mee te dealen.
Zo'n gillend kind zou ik echt niet trekken denk ik en dat is een van de redenen dat ik er geen meer bij wil :X Twee keer geluk hebben is me iets te veel gokken op toeval :+

Achja, wat iemand een hele tijd geleden al tegen me zei, je vind toch dat je het zelf het beste doet.
Uiteindelijk zijn alle kinderen anders en dat is maar goed ook.
Mja, wij zijn twee rustige mensen en hebben twee zonen. De oudste is heel rustig zoals zijn papa en mama. De jongste maakt ALTIJD veel kabaal en kan zo een hele ruimte vullen met zijn aanwezigheid. En dat leidde toen hij klein was ook erg vaak tot gilpartijen en hij is altijd de luidste van een groep kinderen op feestjes ed.
Vriendinnen met rustige kinderen hebben ook wel eens gezegd, “waarom doe je daar niks aan?” Maar hij doet toch niks verkeerd, alleen zijn zoals ie is?

Het koste ons veel energie om ons op hem aan te passen en we zijn regelmatig nog met z’n drietjes overprikkeld na een hele vakantiedag met hem, maar wat brengt die jongens ons veel … O+ O+ O+ Zeker nu hij zijn emoties wat kan kanaliseren.
Zoveel enthousiasme, zoveel leuke ideeën, zoveel plezier en zoveel gezelligheid O+ O+ O+
pi_208028646
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Mja, wij zijn twee rustige mensen en hebben twee zonen. De oudste is heel rustig zoals zijn papa en mama. De jongste maakt ALTIJD veel kabaal en kan zo een hele ruimte vullen met zijn aanwezigheid. En dat leidde toen hij klein was ook erg vaak tot gilpartijen en hij is altijd de luidste van een groep kinderen op feestjes ed.
Vriendinnen met rustige kinderen hebben ook wel eens gezegd, “waarom doe je daar niks aan?” Maar hij doet toch niks verkeerd, alleen zijn zoals ie is?

Het koste ons veel energie om ons op hem aan te passen en we zijn regelmatig nog met z’n drietjes overprikkeld na een hele vakantiedag met hem, maar wat brengt die jongens ons veel … O+ O+ O+ Zeker nu hij zijn emoties wat kan kanaliseren.
Zoveel enthousiasme, zoveel leuke ideeën, zoveel plezier en zoveel gezelligheid O+ O+ O+
Je merkt dat vaak bij zulke kinderen. Die zijn expressief in ALLES. Sommige situaties zijn misschien wat lastig te hendelen, maar wat je zegt ze brengen ook zoveel leuks. Dat houdt de boel mooi in balans :)
pi_208028708
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En toen gingen jullie allebei zonder overleg even lekker met vrienden naar het terras. Toch lastig met die kinders thuis, alleen.
Lol dat is echt een heel goeie van jou haha, niet eens aan gedacht. Ik ga toch eens tegen man zeggen dat we wel ff moeten bellen.

Wij hebben namelijk ook zo’n gezamenlijke digitale agenda waarin we allebei onze afspraken zetten. En dan inderdaad als regel: als het leeg is mag het. Wat jij zegt is nog nooit voorgekomen maar het kan wel lol.

Het is bij ons wel zo dat ik mijn afspraken probeer te beperken. Max 1x per week etc omdat het druk is voor man en ik zoon dan weer niet zie. En als het overdag met een vriendin is gaat zoon soms mee.

Maar het zal inderdaad maar gebeuren joh

Ik heb trouwens al wel een keer gehad dat man met vrienden uit was in een andere stad en dat ik toen naar het ziekenhuis werd geroepen (voor werk). Toen moest hij naar huis komen voor zoon.
Dat was zo sneu en vond ie zo vervelend dat hij tegenwoordig liever z’n agenda vrijhoudt als ik Bereikbaarheidsdienst hebt. Dat vind ik wel zuur voor hem, ik lig met zo’n dienst meestal 9/10x de hele avond op de bank en hoef niet de deur uit

Maarja zo gaat het soms
pi_208028742
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoals ik zeg, we hebben een digitale agenda. Als een van ons een afspraak heeft, dan staat het daarin. Staat er niks in, dan betekent het dat de ander thuis is die namiddag en avond. We sturen een berichtje met de mededeling dat we er niet zijn die avond, zodat de ander op de hoogte is.
pi_208028774
Dat zou hier wederzijds op heel veel weerstand stuiten. Ook (of misschien wel juist) op de momenten dat er geen kind is om voor te zorgen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208028874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:13 schreef Clubsoda het volgende:
Dat zou hier wederzijds op heel veel weerstand stuiten. Ook (of misschien wel juist) op de momenten dat er geen kind is om voor te zorgen.
Waarom?
pi_208028886
Omdat ik mijn gezinsleden toevallig heel leuk gezelschap vind en er vaak toch al allerlei impliciete plannen zijn die een digitale agenda niet halen. En omdat ik graag overleg wanneer we van een planning afwijken in plaats van bluntly mede te delen, ook wanneer de ander er niet direct door belemmerd wordt.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 07:54:11 #109
338319 ZarB
Piña colada
pi_208028922
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:06 schreef Avelie het volgende:

[..]
Zoals ik zeg, we hebben een digitale agenda. Als een van ons een afspraak heeft, dan staat het daarin. Staat er niks in, dan betekent het dat de ander thuis is die namiddag en avond. We sturen een berichtje met de mededeling dat we er niet zijn die avond, zodat de ander op de hoogte is.
Als het incidenteel is dan denk ik nog a la, maar ik zou het echt raar vinden als dit structureel gebeurt. Je hebt toch ook gewoon impliciete verwachting ipv alleen dingen die in de agenda staan? Ik vind het leuk om na t werk naar huis te gaan en samen met man en kind te eten (hij ook). Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat hij opeens om 5 uur appt: ga de kroeg in, bye.

Het komt wel heel instrumenteel en functioneel over allemaal.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208028927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:44 schreef Clubsoda het volgende:
Omdat ik mijn gezinsleden toevallig heel leuk gezelschap vind en er vaak toch al allerlei impliciete plannen zijn die een digitale agenda niet halen. En omdat ik graag overleg wanneer we van een planning afwijken in plaats van bluntly mede te delen, ook wanneer de ander er niet direct door belemmerd wordt.
Wij vinden elkaar en onze kinderen ook leuk gezelschap en toch doen we ook nog andere dingen in ons leven. Als er een impliciete afspraak is gemaakt, dan ben ik er uiteraard gewoon, maar vaak is dat niet zo en kan het prima. Wij zijn daar niet zo moeilijk mee. We zijn dol op elkaar, maar dat betekent niet dat we niks los van elkaar mogen ondernemen, maar wij stonden daar al vanaf het begin van onze relatie anders in dan andere stellen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 07:58:25 #111
338319 ZarB
Piña colada
pi_208028943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Wij vinden elkaar en onze kinderen ook leuk gezelschap en toch doen we ook nog andere dingen in ons leven. Als er een impliciete afspraak is gemaakt, dan ben ik er uiteraard gewoon, maar vaak is dat niet zo en kan het prima. Wij zijn daar niet zo moeilijk mee. We zijn dol op elkaar, maar dat betekent niet dat we niks los van elkaar mogen ondernemen, maar wij stonden daar al vanaf het begin van onze relatie anders in dan andere stellen.
Oh ja nu wordt het weer in het extreme getrokken dat stellen die niet los van elkaar ad hoc kroegen en terrassen op gaan nooit iets aparts ondernemen.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 08:02:42 #112
5428 crew  miss_sly
pi_208028954
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:06 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als er niks in de agenda staat, kunnen jullie dus allebei die dag ineens besluiten niet naar huis te gaan, maar iets anders te gaan doen. Dan heb je gewoon een probleem.

Ik vind het overigens gewoon niet meer dan fatsoenlijk om iets even te overleggen. Dat is niet hetzelfde als toestemming vragen, maar gewoon even appen of bellen, zeggen wat je wil doen en vragen of dat uitkomt. Beschaafd en liefdevol vind ik dat.
pi_208028962
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:54 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als het incidenteel is dan denk ik nog a la, maar ik zou het echt raar vinden als dit structureel gebeurt. Je hebt toch ook gewoon impliciete verwachting ipv alleen dingen die in de agenda staan? Ik vind het leuk om na t werk naar huis te gaan en samen met man en kind te eten (hij ook). Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat hij opeens om 5 uur appt: ga de kroeg in, bye.

Het komt wel heel instrumenteel en functioneel over allemaal.
Dit komt af en toe voor, niet elke week. De meeste plannen staan al eerder in de agenda, of zijn vaste afspraken die wekelijks terugkomen (bijvoorbeeld een sportafspraak), maar het is bij ons ook een optie om spontaan iets te gaan doen en wij zijn daar allebei heel blij mee.

We hebben namelijk af en toe dat er ineens spontaan een plan ontstaat, bijvoorbeeld een vrijmibo en, of etentje na ons werk. In de lente en zomer bij mooi weer gebeuren dit soort spontane acties vaker dan in de winter en herfst.

Wij vinden het heerlijk dat het kan en dat we elkaar die vrijheid kunnen geven. Dat anderen het in hun relatie anders regelen is prima. Ieder z'n ding.
pi_208028965
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er niks in de agenda staat, kunnen jullie dus allebei die dag ineens besluiten niet naar huis te gaan, maar iets anders te gaan doen. Dan heb je gewoon een probleem.

Ik vind het overigens gewoon niet meer dan fatsoenlijk om iets even te overleggen. Dat is niet hetzelfde als toestemming vragen, maar gewoon even appen of bellen, zeggen wat je wil doen en vragen of dat uitkomt. Beschaafd en liefdevol vind ik dat.
Lees mijn berichten nou eens goed: we sturen de ander een appje. Dus nee, het kan niet voorkomen dat we beide niet thuiskomen, de ander is namelijk op de hoogte.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:06:17 #115
338319 ZarB
Piña colada
pi_208028969
Onder impliciete afspraak versta ik trouwens ook samen eten. Dus die is er iedere werkdag (tenzij uiteraard eerder al andere plannen zijn gemaakt door 1 van de 2). De meeste plannen worden bij ons sowieso toch wel minimaal 1 of 2 dagen van te voren gemaakt. Ik denk dat als ik maandag op t werk voorstel om na werk te gaan borrelen dat toch sowieso niemand kan _O-
pi_208028974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:06 schreef ZarB het volgende:
Onder impliciete afspraak versta ik trouwens ook samen eten. Dus die is er iedere werkdag (tenzij uiteraard eerder al andere plannen zijn gemaakt door 1 van de 2). De meeste plannen worden bij ons sowieso toch wel minimaal 1 of 2 dagen van te voren gemaakt. Ik denk dat als ik maandag op t werk voorstel om na werk te gaan borrelen dat toch sowieso niemand kan _O-
Dat ligt aan jouw werk, op veel werkplekken worden er wel spontane plannen gemaakt en het is leuk als je daar af en toe bij kunt aansluiten als je er zin in hebt.

No big deal.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:08:39 #117
338319 ZarB
Piña colada
pi_208028980
Ik zal wel in de verkeerde branche werken want bij ons komen dat soort plannen nooit zomaar spontaan voor.

Bij mijn vorige baan wel, besloten we na de late dienst nog ergens een biertje te drinken.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:09:16 #118
338319 ZarB
Piña colada
pi_208028982
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat ligt aan jouw werk, op veel werkplekken worden er wel spontane plannen gemaakt en het is leuk als je daar af en toe bij kunt aansluiten als je er zin in hebt.

No big deal.
Dat zijn werkplekken/branches waar ik bewust niet voor kies :)
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 08:11:20 #119
5428 crew  miss_sly
pi_208028987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:05 schreef Avelie het volgende:

[..]
Lees mijn berichten nou eens goed: we sturen de ander een appje. Dus nee, het kan niet voorkomen dat we beide niet thuiskomen, de ander is namelijk op de hoogte.
Ik lees. Wat nu als je elkaar dat appje op dezelfde dag stuurt of wil sturen? Dan zal toch een van beiden de spontane plannen in de ijskast moeten zetten.
pi_208028996
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik lees. Wat nu als je elkaar dat appje op dezelfde dag stuurt of wil sturen? Dan zal toch een van beiden de spontane plannen in de ijskast moeten zetten.
Dat is nog nooit gebeurd. Mocht dit gebeuren dan overleg je uiteraard met elkaar.
pi_208029160
Ik ga morgen heerlijk Carnavallen met vrienden en slaap dan bij mijn moeder. Zondag met zus, broer en de gezinnen naar de optocht in mijn geboortedorp.
Heerlijk een nacht zonder kinderen. Dat mis ik het meeste aan de tijd voor de kinderen, slapen totdat je zelf wakker wordt in plaats van door een kleuter die bovenop ons klautert.
pi_208029180
quote:

[..]
Wij ondernemen ook dingen los van elkaar, maar ik heb gelukkig een prettige relatie met een autonome partner waar ik dat soort zaken gewoon kan bespreken. Lijkt me heel ingewikkeld als je niet over je behoeftes kan communiceren wetende dat er naar je geluisterd wordt, maar dat je je toevlucht moet nemen tot de deur uitrennen en een appje sturen dat je niet thuiskomt.
pi_208029469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij ondernemen ook dingen los van elkaar, maar ik heb gelukkig een prettige relatie met een autonome partner waar ik dat soort zaken gewoon kan bespreken. Lijkt me heel ingewikkeld als je niet over je behoeftes kan communiceren wetende dat er naar je geluisterd wordt, maar dat je je toevlucht moet nemen tot de deur uitrennen en een appje sturen dat je niet thuiskomt.
Haha je weet het mooi te brengen, maar uiteraard communiceren wij gewoon over onze plannen. Alleen af en toe oppert er iemand een spontaan plan op werk, of vrienden die ineens iets gaan doen en dan is het leuk dat je spontaan kunt aanhaken.

Wij waarderen die vrijheid heel erg en gunnen dat ook de ander. Vandaar dat we samen dit systeem hebben bedacht en dat werkt al 7 jaar prima voor ons.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:11:16 #124
338319 ZarB
Piña colada
pi_208029490
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:09 schreef Avelie het volgende:

[..]
Haha je weet het mooi te brengen, maar uiteraard communiceren wij gewoon over onze plannen. Alleen af en toe oppert er iemand een spontaan plan op werk, of vrienden die ineens iets gaan doen en dan is het leuk dat je spontaan kunt aanhaken.

Wij waarderen die vrijheid heel erg en gunnen dat ook de ander. Vandaar dat we samen dit systeem hebben bedacht en dat werkt al 7 jaar prima voor ons.
Je hebt kinderen van 6 en 8 toch?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:12:17 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029509
quote:

[..]
Jemig zeg! Mag ik je aanraken?

Tx trouwens voor het compleet verzieken van een topic waarin een user zichzelf heel kwetsbaar opstelde met jouw gejubel over hoe geweldig jij wel niet bent en jullie het samen voor elkaar hebben en wat een fantastisch goed opgevoede en welgemanierde kinderen je hebt.

(Sorry iedereen, ik had me nog zo voorgenomen om er niet op in te gaan to not feed the troll, maar het is te sterk. :@ -O-
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 09:14:47 #126
5428 crew  miss_sly
pi_208029541
quote:

[..]

Eigenlijk probeer jij het mooier te brengen dan het is. Want jullie overleggen ook gewoon van alles, wat ook heel normaal is met een gezin met toch relatief nog jonge kinderen; als in: je kunt nog niet tegen ze zeggen dat er niemand thuis is en ze maar voor zichzelf moeten zorgen en maar zien wanneer jullie thuiskomen.

Alleen incidenteel komt er een spontaan uitje opborrelen en dan doet de ander niet moeilijk als dat last minute binnenkomt. Lijkt me vrij normaal.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 09:16:29 #127
5428 crew  miss_sly
pi_208029560
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:12 schreef BE het volgende:

[..]

Tx trouwens voor het compleet verzieken van een topic waarin een user zichzelf heel kwetsbaar opstelde met jouw gejubel over hoe geweldig jij wel niet bent en jullie het samen voor elkaar hebben en wat een fantastisch goed opgevoede en welgemanierde kinderen je hebt.

(Sorry iedereen, ik had me nog zo voorgenomen om er niet op in te gaan to not feed the troll, maar het is te sterk. :@ -O-
We moeten hier ook mee stoppen, denk ik. De users die zich in het begin van het eerste deel zo kwetsbaar hier lieten zien, zien we ook amper meer terug. Terwijl het expliciet niet gaat over hoe goed het wel niet gaat, maar juist over hoe moeilijk het soms kan zijn of voelen.

Ik ga ook proberen niet meer te reageren :Y
pi_208029613
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:12 schreef BE het volgende:

[..]

Het werkt twee kanten op in dit topic hoor. Er komen mooie posts voorbij in dit topic, maar daar wordt compleet overheen getetterd. Niet alleen door Avelie.
pi_208029627
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eigenlijk probeer jij het mooier te brengen dan het is. Want jullie overleggen ook gewoon van alles, wat ook heel normaal is met een gezin met toch relatief nog jonge kinderen; als in: je kunt nog niet tegen ze zeggen dat er niemand thuis is en ze maar voor zichzelf moeten zorgen en maar zien wanneer jullie thuiskomen.

Alleen incidenteel komt er een spontaan uitje opborrelen en dan doet de ander niet moeilijk als dat last minute binnenkomt. Lijkt me vrij normaal.
Als je de reacties hier leest is dat niet normaal. Veel ouders hebben spontaniteit uit hun woordenboek geschapt, omdat ze "impliciete afspraken" hebben en de ander het niet kan waarderen als het een keertje anders loopt.

Ik krijg het vreselijk benauwd van dat soort berichten.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:29:19 #130
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_208029679
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:24 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als je de reacties hier leest is dat niet normaal. Veel ouders hebben spontaniteit uit hun woordenboek geschapt, omdat ze "impliciete afspraken" hebben en de ander het niet kan waarderen als het een keertje anders loopt.

Ik krijg het vreselijk benauwd van dat soort berichten.
Wie bepaalt wat "normaal" is?? Waarom is "jouw normaal" wel goed en van iemand anders niet?

En je hoeft "dat soort berichten" niet te lezen hé, mag je gewoon overslaan :Y
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_208029703
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:29 schreef Ireth het volgende:

[..]
Wie bepaalt wat "normaal" is?? Waarom is "jouw normaal" wel goed en van iemand anders niet?

En je hoeft "dat soort berichten" niet te lezen hé, mag je gewoon overslaan :Y
Ik vind het prima als anderen het anders doen, maar vaak staat er iets bij als "dat kan nu eenmaal niet meer als je kinderen hebt". Daar reageer ik op, het is voor iedereen anders.
pi_208030077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:31 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik vind het prima als anderen het anders doen, maar vaak staat er iets bij als "dat kan nu eenmaal niet meer als je kinderen hebt". Daar reageer ik op, het is voor iedereen anders.
Dat is een reactie op jou "vragen, of overleggen met de ander hoeft niet." terwijl uit latere reacties blijkt dat je wel degelijk een appje stuurt en indien nodig overlegt net zoals anderen. Dus nee zo anders ben je helemaal niet. Blijk je ineens toch een doodnormaal mens ipv een Trol.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 17-02-2023 12:54:29 ]
pi_208030184
Fokkers, kom op, alles aan deze persoon roept dat ze een troll is. Ze/hij verzint alles en spreekt zichzelf continue tegen. Laat je niet uitlokken, hoe verleidelijk ook.

Laten we het gesprek voeren met de fokkers die wel oprecht zijn en willen helpen.
pi_208030195
TS, de moraal van het verhaal is dat het echt beter wordt. Je zit in de tropenjaren.
pi_208031129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:08 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat is een reactie op jou "vragen, of overleggen met de ander hoeft niet." terwijl uit latere reacties blijkt dat je wel degelijk een appje stuurt en indien nodig overlegt net zoals anderen. Dus nee zo anders ben je helemaal niet.
Nee, dat zijn berichten los van mijn berichten waar ouders van alles beweren over het ouderschap alsof het feiten zijn, terwijl dit lang niet voor alle ouders geldt.

Ik leg uit hoe je het ook zou kunnen regelen samen, zodat je wel spontaan iets kunt gaan doen, maar daar komt zo bizar veel weerstand op.

Misschien interessant om eens bij jezelf na te gaan waarom dit je zo boos maakt? Een goed gesprek hierover voeren met je partner een idee?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 12:03:22 #136
338319 ZarB
Piña colada
pi_208031220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:55 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee, dat zijn berichten los van mijn berichten waar ouders van alles beweren over het ouderschap alsof het feiten zijn, terwijl dit lang niet voor alle ouders geldt.

Ik leg uit hoe je het ook zou kunnen regelen samen, zodat je wel spontaan iets kunt gaan doen, maar daar komt zo bizar veel weerstand op.

Misschien interessant om eens bij jezelf na te gaan waarom dit je zo boos maakt? Een goed gesprek hierover voeren met je partner een idee?
Hey maar hoe zit het nou met je kinderen van 6 en 8 en je relatie van 7 jaar?
  Moderator/colorchick vrijdag 17 februari 2023 @ 12:51:42 #137
382129 crew  Donna
pi_208031733
Negeer het nou. Des te sneller is de lol eraf.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 18:34:06 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208035823
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Precies, de zwangerschap ging ook meer dan prima en hij is nu zo rustig, ik ga er vanuit dat dat geen tweede keer gaat gebeuren :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208035861
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 18:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Precies, de zwangerschap ging ook meer dan prima en hij is nu zo rustig, ik ga er vanuit dat dat geen tweede keer gaat gebeuren :X
Hoe een zwangerschap loopt heeft volgens mij niet zoveel invloed op het karakter. Ik had bij allebei een perfecte zwangerschap en ik heb nu een exemplaar wat nogal een hand vol is. Mijn eerste is wel een heel rustig kind.
pi_208041976
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:03 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hey maar hoe zit het nou met je kinderen van 6 en 8 en je relatie van 7 jaar?
Ik heb een relatie van 16 jaar, hoe kom je bij 7?
  zaterdag 18 februari 2023 @ 08:54:56 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208041994
Nog steeds niet in de gaten hebben dat alle verhalen samen helemaal niet kloppen. En maar blijven happen :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208042191
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 08:54 schreef daNpy het volgende:
Nog steeds niet in de gaten hebben dat alle verhalen samen helemaal niet kloppen. En maar blijven happen :X
Kun je een post quoten die incongruent is met een ander? Ik ben zeer benieuwd.
pi_208046040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:08 schreef ZarB het volgende:
Ik zal wel in de verkeerde branche werken want bij ons komen dat soort plannen nooit zomaar spontaan voor.

Bij mijn vorige baan wel, besloten we na de late dienst nog ergens een biertje te drinken.
Bij ons komt dit voornamelijk nog voor bij de jeugd. Bij de rest wordt het inderdaad ook van te voren afgesproken. :D
Born to Lose, but Built to Win.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 15:58:05 #144
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208046519
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 08:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik heb een relatie van 16 jaar, hoe kom je bij 7?
quote:
En dat terwijl je oudste al 8 is.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208046538
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:58 schreef Elpis het volgende:

[..]
[..]

Dit is wel een constant gehak op die user, ik zie niks raars
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 18 februari 2023 @ 16:02:56 #146
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208046581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:59 schreef Soury het volgende:

[..]
Nou ja het kan natuurlijk zijn dat ze een jaar lang bezig zijn geweest een werkende modus te vinden.
Maar dan komt die perfectie toch niet zo van nature. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208046907
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:58 schreef Elpis het volgende:

[..]
[..]
En dat terwijl je oudste al 8 is.
Het eerste jaar in de babyfase hebben we dit niet op deze manier gedaan, omdat we de dag dan lang genoeg vonden duren en liever aan het einde van de middag wilden dat de ander thuis was.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 16:48:16 #148
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208047058
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:30 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het eerste jaar in de babyfase hebben we dit niet op deze manier gedaan, omdat we de dag dan lang genoeg vonden duren en liever aan het einde van de middag wilden dat de ander thuis was.
Dus dat elkaar de vrijheid gunnen is dus niet altijd zo geweest. Gelukkig toch niet zo perfect. Had ik dat toch even goed voor je bedacht. Graag gedaan. :)

quote:

[

Moderator/colorchick zaterdag 18 februari 2023 @ 16:51:09 #149
382129 crew  Donna
pi_208047078
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:30 schreef Avelie het volgende:

[..]
.
Ik zou het negeren.
pi_208047079
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 15:59 schreef Soury het volgende:

[..]
Joh, dat mens loopt al jaren op andere fora zoals viva onder diverse namen te zieken, en ook hier op fok is het niet haar eerste account waarmee ze dit doet. Kennelijk krijgt ze nog steeds voldoende voer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')