Bron/meer op: https://www.rtlnieuws.nl/(...)eken-premiere-op-hboquote:The Last of Us op een na best bekeken première op HBO
De eerste aflevering van de serie The Last of Us is zondagavond in de VS op de zenders van HBO en de streamingdienst HBO Max door 4,7 miljoen mensen bekeken. Daarmee is het de op een na best bekeken première van HBO.
Dat maakte HBO vandaag bekend. Alleen de aftrap van House of the Dragon trok vorig jaar meer kijkers: zo'n 10 miljoen. HBO maakt geen kijkcijfers van HBO Max in andere landen openbaar.
Ook op sociale media was The Last of Us populair: de serie was wereldwijd trending topic op Twitter.
Daarnaast zijn ook Amerikaanse recensenten overwegend positief over de start van de serie. Dat is opvallend omdat verfilmingen van games doorgaans niet goed worden ontvangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op zondag 12 februari 2023 19:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Ze is nog steeds kind. Dat zie je vaak terugkomen als thema. Ze zat te veel met haar hoofd in de superhelden verhaal dat ze dacht dat ze er ook eentje was. Wetende wat Joel met hem zou doen is het emotioneel best lastig om je enige Mattie in de wereld te snitchen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Dit dus.quote:Op zondag 12 februari 2023 19:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze is nog steeds kind. Dat zie je vaak terugkomen als thema. Ze zat te veel met haar hoofd in de superhelden verhaal dat ze dacht dat ze er ook eentje was. Wetende wat Joel met hem zou doen is het emotioneel best lastig om je enige Mattie in de wereld te snitchen.
Ja maar juist van die emotie zag ik dus vrijwel niets.quote:Op zondag 12 februari 2023 19:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze is nog steeds kind. Dat zie je vaak terugkomen als thema. Ze zat te veel met haar hoofd in de superhelden verhaal dat ze dacht dat ze er ook eentje was. Wetende wat Joel met hem zou doen is het emotioneel best lastig om je enige Mattie in de wereld te snitchen.
Joel probeert Ellie altijd gerust te stellen dat het veilig is en het goed komt. En Ellie doet exact hetzelfde met hem. Ze speelt op dat moment een moeder figuur die het kind gerust steld. En natuurlijk niet angst toont. Het kleine ventje vroeg are you afraid sometimes? Waarop Ellie zegt, I'm afraid all the time, can't you see? Waarop het ventje verbaasd kijkt en nee zegt.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar juist van die emotie zag ik dus vrijwel niets.
Ze is 14 en opgegroeid in een post-apocalytische wereld zonder echt goede scholing.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ze kan lezen en schrijven is wat dat betreft al heel wat.
Ze zat in de QZ toch op een FEDRA school of militaire academie ofzo? Of ik haal nu canon met fan fictie door elkaar, dat kan ook hoorquote:Op zondag 12 februari 2023 22:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze is 14 en opgegroeid in een post-apocalytische wereld zonder echt goede scholing.
Dat ze kan lezen en schrijven is wat dat betreft al heel wat.
Uitstekende review maat.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:37 schreef GGMM het volgende:
The Last of Us S01E05
8,9/10
@:sked @:scrummie @:maxi-mus @:caland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is geen hogere wiskunde lijkt me, hoogstens basisschool en verder praktische wetenschap.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze zat in de QZ toch op een FEDRA school of militaire academie ofzo? Of ik haal nu canon met fan fictie door elkaar, dat kan ook hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts goede aflevering.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Ja, dat is een stukje naïviteit van Ellie.quote:Op maandag 13 februari 2023 07:02 schreef Nielsch het volgende:
Dacht Ellie nou dat haar bloed echt zou helpen of zei ze dat enkel om Sam gerust te stellen en wilde ze het om wat voor reden dan ook niet aan Joel vertellen?
SPOILER: einde van de serie, game spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeell to the noquote:Op zondag 12 februari 2023 18:34 schreef SiGNe het volgende:
Cordyceps with Linguine, Shallots, Watercress and Chives
Ingredients
2 ounces fresh Cordyceps mushrooms whole
3 ounces dried high quality linguine or spaghetti, preferably Rustichella, or Masciarelli
1 tablespoon toasted breadcrumbs
2 tablespoons extra virgin olive oil plus more for finishing
1 large shallot cut in half, then juliened thinly
2 tablespoons fresh sliced chives
¼ cup dry white wine
Kosher salt and pepper to taste
A good handful of fresh watercress trimmed into 1-2 inch pieces
Dried red pepper flakes optional, to taste
Instructions
Gently cook the shallot and oil in an 8 inch saute pan, stirring occasionally, until the shallot is wilted and soft. Add the wine and reduce by half.
Add the cordyceps to the pan and wilt, then turn off the heat. Meanwhile, bring a pot of salted water to a boil and cook the pasta until al dente.
Drain the pasta, then toss with the mushrooms in the pan. Double check the seasoning for salt, add some of the chili flakes to taste if using, then toss in the watercress and chives, season with a little more olive oil to taste, return the pan to the heat just to warm through, to avoid over cooking the cress and the mushrooms, and divide the pasta between two warmed bowls, garnishing with the breadcrumbs and chives.
[ afbeelding ]
hahaha hilarischquote:Op zondag 12 februari 2023 18:34 schreef SiGNe het volgende:
Cordyceps with Linguine, Shallots, Watercress and Chives
Ingredients
2 ounces fresh Cordyceps mushrooms whole
3 ounces dried high quality linguine or spaghetti, preferably Rustichella, or Masciarelli
1 tablespoon toasted breadcrumbs
2 tablespoons extra virgin olive oil plus more for finishing
1 large shallot cut in half, then juliened thinly
2 tablespoons fresh sliced chives
¼ cup dry white wine
Kosher salt and pepper to taste
A good handful of fresh watercress trimmed into 1-2 inch pieces
Dried red pepper flakes optional, to taste
Instructions
Gently cook the shallot and oil in an 8 inch saute pan, stirring occasionally, until the shallot is wilted and soft. Add the wine and reduce by half.
Add the cordyceps to the pan and wilt, then turn off the heat. Meanwhile, bring a pot of salted water to a boil and cook the pasta until al dente.
Drain the pasta, then toss with the mushrooms in the pan. Double check the seasoning for salt, add some of the chili flakes to taste if using, then toss in the watercress and chives, season with a little more olive oil to taste, return the pan to the heat just to warm through, to avoid over cooking the cress and the mushrooms, and divide the pasta between two warmed bowls, garnishing with the breadcrumbs and chives.
[ afbeelding ]
Cordyceps Sinensis is erger.. die groeien in rupsen en is (uiteraard) een Chinese delicatesse..quote:Op maandag 13 februari 2023 11:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeell to the no
We zien de volgende outbreak wel tegemoet danquote:Op maandag 13 februari 2023 13:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Cordyceps Sinensis is erger.. die groeien in rupsen en is (uiteraard) een Chinese delicatesse..
Levert ¤20.000 per kilo op.
[ afbeelding ]
En zo begint het hequote:Op maandag 13 februari 2023 13:54 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd naar hoe Cordyceps smaakt.
quote:Op maandag 13 februari 2023 13:54 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd naar hoe Cordyceps smaakt.
https://rhealsuperfoods.c(...)f-cordyceps-mushroomquote:To eat, they have a savoury, umami flavour and an earthy, nutty taste similar to that of chestnut mushrooms. Cordyceps are extremely rare in the wild and so are mostly cultivated and extracted for their amazing health benefits.
Met die tunnel hadden ze wel iets moeten doen eigenlijk, vooral om dat Henry zegt "see, there's nobody" (o.i.d.)quote:Op maandag 13 februari 2023 13:15 schreef LC01 het volgende:
Vond het een mooie aflevering maar wel jammer dat er een grote hap uit de game is weggelaten. In de game is het ondergrondse gebeuren echt veel groter/langer met overal briefjes die duidelijk maken wat daar de situatie was (man die alleen woonde, veilig, ontmoet bovengronds een gezin, nodigt ze uit om bij hem te komen wonen, denken allemaal veilig te zijn, maar helaas...).
In de game raken Ellie en Joel elkaar ook eventjes kwijt, en gaan Ellie en Henry apart even verder, net als Sam en Joel, dat voegt m.i. wel echt iets toe, ze gaan gewoon veel langer met elkaar om dan die ene nacht/ dag nu, waardoor je beter begrijpt dat het hartverscheurend is als Sam besmet blijkt en ze dus 2 vrienden kwijtraken.
Had gehoopt dat ze dat ondergrondse tunnel gedeelte en de vriendschap wel zouden meenemen en het dan over 2 afleveringen verdeeld zou worden. Verder qua serie kijken totaal niet storend, gewoon als je dit weet vanwege de game vond ik het jammer.
Het gedeelte van de grote aanval was ook iets anders dan de game maar dit vond ik persoonlijk juist veel gaver. Die enorme uitbarsting van de infected, wauw, super goed gedaan, echt een hele coole actiescene die wat mij betreft beter was dan in de game.
In de podcast zegt Near Drunkmann dat ze dat verhaal niet konden vertellen in de serie. Geen idee waarom verder.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:13 schreef Nielsch het volgende:
Er had van mij persoonlijk wel een mini verhaallijntje bij gemogen aah het begin van de aflevering. Een soort van flashback naar de mensen en kinderen die in die tunnel hebben gewoond en wat er met ze is gebeurd.
Ja geen idee. Had me wel tof geleken. Dat je eerst dat gezin in die tunnel zag en dat je je dan afvraagt 'waarom zien we dit?' en dat dan vele jaren later Joel en Ellie door die tunnel lopen en je dan denkt: aha daar!quote:Op maandag 13 februari 2023 15:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
In de podcast zegt Near Drunkmann dat ze dat verhaal niet konden vertellen in de serie. Geen idee waarom verder.
Mee eens, meer screentime voor de tocht door de tunnels was mooier geweest. In die zin hadden ze het hele verhaal rondom Kathleen ook wel in kunnen korten of door Henry al vertellend aan Joel/Ellie als flashback kunnen tonen waarom hij met Sam op de vlucht was voor ze. Nu werd daar best veel tijd aan besteed (toch zeker 10-15 minuten over 2 afleveringen verdeeld).quote:Op maandag 13 februari 2023 15:13 schreef Nielsch het volgende:
Er had van mij persoonlijk wel een mini verhaallijntje bij gemogen aah het begin van de aflevering. Een soort van flashback naar de mensen en kinderen die in die tunnel hebben gewoond en wat er met ze is gebeurd.
SPOILER: milde spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door speknek op 13-02-2023 16:42:37 ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Opzich mee eens, maar ik betrapte me er zelf op dat ik ze bij tlou wel allemaal wou lezen. Maar dit gaat idd niet werken op film.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:34 schreef speknek het volgende:
Briefjes laten slingeren (of nog erger voice clips) is in games al een zeer matige verhaaltechniek, in film werkt dat al helemaal niet.
Ik maak me meer een beetje zorgen over wat er straks geknipt wordt. Er zijn nog vier afleveringen. Ze moeten nog bij Tommy aankomen, winter, left behind, en dan wordt lente dus min of meer overgeslagen voor het ziekenhuis.
Precies, iets dergelijks had ik verwacht eigenlijk, het gaat verder dan enkel de tunnels, het ging er m.i. in de game ook om dat er dus mensen waren die direct na de outbreak ondergronds veilig hoopten te zijn en daar een compleet leven opbouwden maar later helaas toch geinfecteerd raakten, was volgens mij best mooi geweest. En dan inderdaad jaren later daar doorheen lopen en het stof en nog meer achtergebleven persoonlijke spullen vinden.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja geen idee. Had me wel tof geleken. Dat je eerst dat gezin in die tunnel zag en dat je je dan afvraagt 'waarom zien we dit?' en dat dan vele jaren later Joel en Ellie door die tunnel lopen en je dan denkt: aha daar!
Tijd waarschijnlijk, al maakt dat bij streams niet zoveel uit, hebben geen last van reclameblokken en Hart van Nederland ofzo dat persé om 23:00 uitgezonden moet worden.. ook als de film nog bezig is.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
In de podcast zegt Near Drunkmann dat ze dat verhaal niet konden vertellen in de serie. Geen idee waarom verder.
Wtf, doen ze dat nog steeds?quote:Op maandag 13 februari 2023 17:23 schreef SiGNe het volgende:
Hart van Nederland ofzo dat persé om 23:00 uitgezonden moet worden.. ook als de film nog bezig is.
Jup, daarna Showniews en dan pas weer verder met de film, ook als dat nog maar een kwartiertje is.quote:
Mwah. Over voice clips gesproken. Had laatst weer left behind gespeeld en die voice clip voegde toch wel aardig wat toe als achtergrond informatie mbt de omgeving waarin je bevondquote:Op maandag 13 februari 2023 16:34 schreef speknek het volgende:
Briefjes laten slingeren (of nog erger voice clips) is in games al een zeer matige verhaaltechniek
Ook nog Shownieuwsquote:Op maandag 13 februari 2023 18:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jup, daarna Showniews en dan pas weer verder met de film, ook als dat nog maar een kwartiertje is.
Gelukkig zijn de films die ze uitzenden vaak van dezelfde kwaliteit als HVN en SN dus daar mis je ook niks aan.quote:
Op zich kan expositie natuurlijk fantastisch geschreven zijn, maar hoe vaak neem jij voiceclips op van je dagelijkse beslommeringen, koop je na elke clip een nieuwe recorder en leg je ze vervolgens chronologisch in de ruimte neer.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mwah. Over voice clips gesproken. Had laatst weer left behind gespeeld en die voice clip voegde toch wel aardig wat toe als achtergrond informatie mbt de omgeving waarin je bevond
En bij dead space waren de briefjes en voice records onmisbaar voor de sfeer.
Bedankt. You ruined movies.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich kan expositie natuurlijk fantastisch geschreven zijn, maar hoe vaak neem jij voiceclips op van je dagelijkse beslommeringen, koop je na elke clip een nieuwe recorder en leg je ze vervolgens chronologisch in de ruimte neer.
Doordat het historisch zo gegroeid is kunnen veel gamers deze clips afluisteren zonder hun suspension of disbelief te verliezen, maar de gemiddelde filmkijker sproeit de cola door de kamer heen. Nog afgezien dat je niet tegelijkertijd kan schieten bij een film, dus dan zijn expositiedumps ook nog eens erg saai.
zodat mensen niet een abo nemen voor 1 maand alles bingen en weer opzeggenquote:Op maandag 13 februari 2023 19:20 schreef Che_ het volgende:
Waarom worden niet alle eps in 1x gedropt?
Waarom telkens een week wachten
Is toch niks aan. Alles in een dag bingen dan weer meer dan een jaar wachtenquote:Op maandag 13 februari 2023 19:20 schreef Che_ het volgende:
Nee bij tv en film werkt het zeker niet.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich kan expositie natuurlijk fantastisch geschreven zijn, maar hoe vaak neem jij voiceclips op van je dagelijkse beslommeringen, koop je na elke clip een nieuwe recorder en leg je ze vervolgens chronologisch in de ruimte neer.
Doordat het historisch zo gegroeid is kunnen veel gamers deze clips afluisteren zonder hun suspension of disbelief te verliezen, maar de gemiddelde filmkijker sproeit de cola door de kamer heen. Nog afgezien dat je niet tegelijkertijd kan schieten bij een film, dus dan zijn expositiedumps ook nog eens erg saai.
Zodat je langer je abbo betaalt aan aan HBO.quote:Op maandag 13 februari 2023 19:20 schreef Che_ het volgende:
Omdat het in de Verenigde Staten wekelijks op de lineaire premiumzender HBO wordt uitgezonden.quote:Op maandag 13 februari 2023 19:20 schreef Che_ het volgende:
quote:Op maandag 13 februari 2023 18:51 schreef speknek het volgende:
[..]
ik denk dat ze ook de afweging maken van hoeveel zoiets nou toevoegd aan het verhaal van Joël en Ellie. waarschijnlijk niet heel veel. Aan een game besteed je ook veel meer tijd dan aan een serie dus kun je daar ook meer van dit soort dingen kwijt. (en voor de gamers niks geven om dit soort dingen kunnen dat gewoon overslaan) dat gaat bij een serie ook lastigerquote:Op maandag 13 februari 2023 16:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja geen idee. Had me wel tof geleken. Dat je eerst dat gezin in die tunnel zag en dat je je dan afvraagt 'waarom zien we dit?' en dat dan vele jaren later Joel en Ellie door die tunnel lopen en je dan denkt: aha daar!
Maar je hebt nu ook soms films die én op Netflix/Disney+ te zien zijn én in de bios draaienquote:Op maandag 13 februari 2023 19:58 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Omdat het in de Verenigde Staten wekelijks op de lineaire premiumzender HBO wordt uitgezonden.
Ja, dus? Dit is een TV productie van HBO die wekelijks wordt uitgezonden en direct daarna op HBO max wordt gezet. Nogal een verschil met een bioscopfilmproductie.quote:Op maandag 13 februari 2023 20:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar je hebt nu ook soms films die én op Netflix/Disney+ te zien zijn én in de bios draaien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens ook veel beter. Hou het gewoon lekker old school.quote:Op maandag 13 februari 2023 20:43 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja, dus? Dit is een TV productie van HBO die wekelijks wordt uitgezonden en direct daarna op HBO max wordt gezet. Nogal een verschil met een bioscopfilmproductie.
quote:Op maandag 13 februari 2023 22:05 schreef WheatWaffles het volgende:
Ik dacht heel even dat
KathleenJa dat dacht ik ook ff. Moet de ep nog een keer kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op maandag 13 februari 2023 22:05 schreef WheatWaffles het volgende:
Ik dacht heel even dat
KathleenNet als Slayage en jij dacht ik dat ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even terugkijken idd
Want ze hgebruikten zo eenquote:Op maandag 13 februari 2023 23:13 schreef Prego het volgende:
[..]
Net als Slayage dacht ik dat ookEven terugkijken idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtige aflevering was datquote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 00:00 schreef Gehrman het volgende:
Volgens mij was hetHmmmmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Dit nummer is ook mooi. Zit ook in het einde van de film Arrival in net zo'n emotionele scène.quote:
In de game heb je ook meerdere momenten met Runner (eerste fase van infectie) die lijken te huilen. Eentje die begint pas te huilen als die iemand dood bijt. Zou dus zo kunnen zijn dat de mensen die geïnfecteerd raken dit in de eerste fase nog bewust meemaken van binnen, maar hun lichaam andere dingen doet. Best enge gedachte.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:55 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Luister net de podcast van HBO, waar me wat duidelijk werd wat ik tijdens het kijken niet door had.
Op het eind, als Ellie wakker wordt, zit Sam maar stil op het bed en heeft hij Ellie niet in de gaten. Maar dat is dus omdat hij ook als infected ook nog doof is. Volgens de makers is dat ook om aan te geven dat Sam nog mogelijk in het lichaam zit.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 00:00 schreef Gehrman het volgende:
Volgens mij was hetGodverdommeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:55 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Luister net de podcast van HBO, waar me wat duidelijk werd wat ik tijdens het kijken niet door had.
Op het eind, als Ellie wakker wordt, zit Sam maar stil op het bed en heeft hij Ellie niet in de gaten. Maar dat is dus omdat hij ook als infected ook nog doof is. Volgens de makers is dat ook om aan te geven dat Sam nog mogelijk in het lichaam zit.
quote:
Bij mij viel dat kwartje vrij laat, dat het begin van de ep een stukje terug in de tijd ging en inderdaad de zolder zonder de tekeningen en lege blikjes wasquote:Op maandag 13 februari 2023 23:15 schreef Momo het volgende:
Jongens, dat was toch duidelijk die dokter die Henry en Sam hielp?
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 17:06 schreef Che_ het volgende:
Wel gemiste kans dat ze Kathleen niet Karen hebben genoemd
Dat heb ik toevallig ook opgezochtquote:Op dinsdag 14 februari 2023 17:11 schreef Slayage het volgende:
[..]![]()
Kathleen was trouwens te zien in heavenly creatures met Kate Winslet . 1 van de eerste films van Peter Jackson https://en.wikipedia.org/wiki/Heavenly_Creatures
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.al met al, tis een goede serie, heel mooi gemaakt ook, is die hoge score op imdb heus wel waard en dat zeg ik niet snelBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
Wauw ok, dat is wel belachelijk goed gemaaktquote:Op donderdag 16 februari 2023 10:37 schreef Slayage het volgende:
Vraag me af hoe deze Clicake smaakt![]()
https://www.facebook.com/(...)7053/?flite=scwspnss
Je kunt ook overdrijven zeg.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:58 schreef Wouter2006 het volgende:
We zijn er deze week mee begonnen.
Aardige serie maar mijn vrouw en ik irriteren ons heel erg aan hoe lelijk Ellie is.
Het zal hier ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen (niet alle topics doorgelezen) maar wat is zij verschrikkelijk slecht gecast.
Oneens. En inderdaad, al regelmatig besproken en de meningen zijn nogal verdeeld. Ik vind het in elk geval bijzonder oppervlakkig om iemands acteerprestaties en het neerzetten van het karakter van Ellie te koppelen aan hoe 'mooi' iemand is.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:58 schreef Wouter2006 het volgende:
Aardige serie maar mijn vrouw en ik irriteren ons heel erg aan hoe lelijk Ellie is.
Het zal hier ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen (niet alle topics doorgelezen) maar wat is zij verschrikkelijk slecht gecast.
Sorry, maar ik ga mij steeds meer irriteren aan dit soort internethelden die even gaan roepen hoe lelijk Bella Ramsey wel niet is. Plaats eens dan een foto van je eigen hunk hoofd en die van je vrouw. Speelde je dan graag Last Of Us omdat je zo seksueel aangetrokken voelde tot de computer generated Ellie? Zorgwekkende ontwikkeling dat in een serie een vrouwelijke karakter niet boven gemiddeld knap is dat er dan gebashed moet worden alsof ze superlelijk zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:58 schreef Wouter2006 het volgende:
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:58 schreef Wouter2006 het volgende:
Ik snap dat iedereen mooi is op zijn/haar eigen manier maar het irriteert ons gewoon.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga mij steeds meer irriteren aan dit soort internethelden die even gaan roepen hoe lelijk Bella Ramsey wel niet is. Plaats eens dan een foto van je eigen hunk hoofd en die van je vrouw. Speelde je dan graag Last Of Us omdat je zo seksueel aangetrokken voelde tot de computer generated Ellie? Zorgwekkende ontwikkeling dat in een serie een vrouwelijke karakter niet boven gemiddeld knap is dat er dan gebashed moet worden alsof ze superlelijk zijn.
Elliot Page was niet beschikbaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:22 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik snap dat iedereen mooi is op zijn/haar eigen manier maar het irriteert ons gewoon.
En ik heb het spel dus nog nooit gespeeld want Xbox.. maar ken het karakter van foto's
en wij vinden dat ze slecht gecast is.
[ afbeelding ]
Hear hearquote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga mij steeds meer irriteren aan dit soort internethelden die even gaan roepen hoe lelijk Bella Ramsey wel niet is. Plaats eens dan een foto van je eigen hunk hoofd en die van je vrouw. Speelde je dan graag Last Of Us omdat je zo seksueel aangetrokken voelde tot de computer generated Ellie? Zorgwekkende ontwikkeling dat in een serie een vrouwelijke karakter niet boven gemiddeld knap is dat er dan gebashed moet worden alsof ze superlelijk zijn.
Kaitlyn Dever was al een veel betere keuze geweest.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Elliot Page was niet beschikbaar.
Je werkt als casting director begrijp ik?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:26 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Kaitlyn Dever was al een veel betere keuze geweest.
Nu krabbel je al weer terug met je iedereen is mooi om haar eigen manier. Eerst zat je nog te ergeren hoe lelijk ze wel niet is, want dat het enige relevante om hier over de serie te typen, dan moet je het wel heel dwars liggen. Ja, ze is geen 2 druppels water met Ellie in de game, maar Ellie is ook gemaakt in de computer, en misschien vaag gebaseerd op Elliot Page die nu een ander geslacht heeft en 35 jaar is. Misschien kun je wel een meisje vinden die meer lijkt op game Ellie, maar ja dan moet die ook maar kunnen acteren. Heb liever iemand die kan acteren dan een look-à like. Joel en Tommie zijn ook geen 2 druppels water met hun game character, en daar lopen mensen ook niet echt moeilijk om te doen?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:22 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik snap dat iedereen mooi is op zijn/haar eigen manier maar het irriteert ons gewoon.
En ik heb het spel dus nog nooit gespeeld want Xbox.. maar ken het karakter van foto's
en wij vinden dat ze slecht gecast is.
[ afbeelding ]
Maar is die verder ook geschikt voor de rol? Of is dat gewoon beter fapmateriaal?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:26 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Kaitlyn Dever was al een veel betere keuze geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |