abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207980424
De rugzak die Joel nu van Henry heeft meegenomen (in de serie) is precies dezelfde als die in TLOU II (game).

PWBF
  maandag 13 februari 2023 @ 13:50:18 #27
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207980599
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeell to the no :D
Cordyceps Sinensis is erger.. die groeien in rupsen en is (uiteraard) een Chinese delicatesse..
Levert ¤70.000 per kilo op, per gram letterlijk duurder dan goud.

Zou medicinale eigenschappen hebben maar dat zeggen Chinezen van wel meer dingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door SiGNe op 13-02-2023 13:57:18 ]
  maandag 13 februari 2023 @ 13:52:06 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207980626
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Cordyceps Sinensis is erger.. die groeien in rupsen en is (uiteraard) een Chinese delicatesse..
Levert ¤20.000 per kilo op.
[ afbeelding ]
We zien de volgende outbreak wel tegemoet dan :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207980656
Ben wel benieuwd naar hoe Cordyceps smaakt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 13 februari 2023 @ 13:56:00 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207980681
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:54 schreef Discombobulate het volgende:
En zo begint het he }:|

:P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 13 februari 2023 @ 13:58:56 #31
45 SiGNe
pi_207980720
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:54 schreef Discombobulate het volgende:
quote:
To eat, they have a savoury, umami flavour and an earthy, nutty taste similar to that of chestnut mushrooms. Cordyceps are extremely rare in the wild and so are mostly cultivated and extracted for their amazing health benefits.
https://rhealsuperfoods.c(...)f-cordyceps-mushroom
  maandag 13 februari 2023 @ 14:07:07 #32
45 SiGNe
  maandag 13 februari 2023 @ 14:12:18 #33
45 SiGNe
pi_207980907
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:15 schreef LC01 het volgende:
Vond het een mooie aflevering maar wel jammer dat er een grote hap uit de game is weggelaten. In de game is het ondergrondse gebeuren echt veel groter/langer met overal briefjes die duidelijk maken wat daar de situatie was (man die alleen woonde, veilig, ontmoet bovengronds een gezin, nodigt ze uit om bij hem te komen wonen, denken allemaal veilig te zijn, maar helaas...).

In de game raken Ellie en Joel elkaar ook eventjes kwijt, en gaan Ellie en Henry apart even verder, net als Sam en Joel, dat voegt m.i. wel echt iets toe, ze gaan gewoon veel langer met elkaar om dan die ene nacht/ dag nu, waardoor je beter begrijpt dat het hartverscheurend is als Sam besmet blijkt en ze dus 2 vrienden kwijtraken.
Had gehoopt dat ze dat ondergrondse tunnel gedeelte en de vriendschap wel zouden meenemen en het dan over 2 afleveringen verdeeld zou worden. Verder qua serie kijken totaal niet storend, gewoon als je dit weet vanwege de game vond ik het jammer.

Het gedeelte van de grote aanval was ook iets anders dan de game maar dit vond ik persoonlijk juist veel gaver. Die enorme uitbarsting van de infected, wauw, super goed gedaan, echt een hele coole actiescene die wat mij betreft beter was dan in de game.
Met die tunnel hadden ze wel iets moeten doen eigenlijk, vooral om dat Henry zegt "see, there's nobody" (o.i.d.)
Hadden ze de aflevering iets langer moeten laten duren evt.
Aan de andere kant is het dan misschien iets teveel van hetzelfde.. clickers in de tunnel en als ze er dan uit zijn krijgen we nog meer fungies te zien.

In een game hoort zo'n sequence er ook bij, pikkedonker, alleen licht van je zaklantaarn en dan heel langzaam lopen omdat je weet dat er achter elk obstakel een fungie zit.
Klassiek voor een horror game.
pi_207981587
Er had van mij persoonlijk wel een mini verhaallijntje bij gemogen aah het begin van de aflevering. Een soort van flashback naar de mensen en kinderen die in die tunnel hebben gewoond en wat er met ze is gebeurd.
PWBF
pi_207982086
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 15:13 schreef Nielsch het volgende:
Er had van mij persoonlijk wel een mini verhaallijntje bij gemogen aah het begin van de aflevering. Een soort van flashback naar de mensen en kinderen die in die tunnel hebben gewoond en wat er met ze is gebeurd.
In de podcast zegt Near Drunkmann dat ze dat verhaal niet konden vertellen in de serie. Geen idee waarom verder.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207982183
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 15:50 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
In de podcast zegt Near Drunkmann dat ze dat verhaal niet konden vertellen in de serie. Geen idee waarom verder.
Ja geen idee. Had me wel tof geleken. Dat je eerst dat gezin in die tunnel zag en dat je je dan afvraagt 'waarom zien we dit?' en dat dan vele jaren later Joel en Ellie door die tunnel lopen en je dan denkt: aha daar!
PWBF
pi_207982269
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 15:13 schreef Nielsch het volgende:
Mee eens, meer screentime voor de tocht door de tunnels was mooier geweest. In die zin hadden ze het hele verhaal rondom Kathleen ook wel in kunnen korten of door Henry al vertellend aan Joel/Ellie als flashback kunnen tonen waarom hij met Sam op de vlucht was voor ze. Nu werd daar best veel tijd aan besteed (toch zeker 10-15 minuten over 2 afleveringen verdeeld).

[ Bericht 2% gewijzigd door Jor_Dii op 13-02-2023 16:13:42 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 februari 2023 @ 16:34:42 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_207982595
Briefjes laten slingeren (of nog erger voice clips) is in games al een zeer matige verhaaltechniek, in film werkt dat al helemaal niet.

Ik maak me meer een beetje zorgen over wat er straks geknipt wordt. Er zijn nog vier afleveringen. Ze moeten nog
SPOILER: milde spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door speknek op 13-02-2023 16:42:37 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207982638
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:34 schreef speknek het volgende:
Briefjes laten slingeren (of nog erger voice clips) is in games al een zeer matige verhaaltechniek, in film werkt dat al helemaal niet.

Ik maak me meer een beetje zorgen over wat er straks geknipt wordt. Er zijn nog vier afleveringen. Ze moeten nog bij Tommy aankomen, winter, left behind, en dan wordt lente dus min of meer overgeslagen voor het ziekenhuis.
Opzich mee eens, maar ik betrapte me er zelf op dat ik ze bij tlou wel allemaal wou lezen. Maar dit gaat idd niet werken op film.
pi_207983057
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja geen idee. Had me wel tof geleken. Dat je eerst dat gezin in die tunnel zag en dat je je dan afvraagt 'waarom zien we dit?' en dat dan vele jaren later Joel en Ellie door die tunnel lopen en je dan denkt: aha daar!
Precies, iets dergelijks had ik verwacht eigenlijk, het gaat verder dan enkel de tunnels, het ging er m.i. in de game ook om dat er dus mensen waren die direct na de outbreak ondergronds veilig hoopten te zijn en daar een compleet leven opbouwden maar later helaas toch geinfecteerd raakten, was volgens mij best mooi geweest. En dan inderdaad jaren later daar doorheen lopen en het stof en nog meer achtergebleven persoonlijke spullen vinden.
  maandag 13 februari 2023 @ 17:23:36 #41
45 SiGNe
pi_207983113
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 15:50 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Tijd waarschijnlijk, al maakt dat bij streams niet zoveel uit, hebben geen last van reclameblokken en Hart van Nederland ofzo dat persé om 23:00 uitgezonden moet worden.. ook als de film nog bezig is.

En ze hopen natuurlijk 28 maart ook een hele hoop PC versies van het spel te verkopen.
pi_207983288
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:23 schreef SiGNe het volgende:

Hart van Nederland ofzo dat persé om 23:00 uitgezonden moet worden.. ook als de film nog bezig is.
Wtf, doen ze dat nog steeds? :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 13 februari 2023 @ 18:02:09 #43
45 SiGNe
pi_207983618
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wtf, doen ze dat nog steeds? :')
Jup, daarna Showniews en dan pas weer verder met de film, ook als dat nog maar een kwartiertje is.
pi_207983633
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:34 schreef speknek het volgende:
Briefjes laten slingeren (of nog erger voice clips) is in games al een zeer matige verhaaltechniek
Mwah. Over voice clips gesproken. Had laatst weer left behind gespeeld en die voice clip voegde toch wel aardig wat toe als achtergrond informatie mbt de omgeving waarin je bevond

En bij dead space waren de briefjes en voice records onmisbaar voor de sfeer.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207983662
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Jup, daarna Showniews en dan pas weer verder met de film, ook als dat nog maar een kwartiertje is.
Ook nog Shownieuws _O-
-Rabia Al-Basri
  maandag 13 februari 2023 @ 18:11:05 #46
45 SiGNe
pi_207983738
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ook nog Shownieuws _O-
Gelukkig zijn de films die ze uitzenden vaak van dezelfde kwaliteit als HVN en SN dus daar mis je ook niks aan.
  maandag 13 februari 2023 @ 18:51:36 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_207984299
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:03 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mwah. Over voice clips gesproken. Had laatst weer left behind gespeeld en die voice clip voegde toch wel aardig wat toe als achtergrond informatie mbt de omgeving waarin je bevond

En bij dead space waren de briefjes en voice records onmisbaar voor de sfeer.
Op zich kan expositie natuurlijk fantastisch geschreven zijn, maar hoe vaak neem jij voiceclips op van je dagelijkse beslommeringen, koop je na elke clip een nieuwe recorder en leg je ze vervolgens chronologisch in de ruimte neer.

Doordat het historisch zo gegroeid is kunnen veel gamers deze clips afluisteren zonder hun suspension of disbelief te verliezen, maar de gemiddelde filmkijker sproeit de cola door de kamer heen. Nog afgezien dat je niet tegelijkertijd kan schieten bij een film, dus dan zijn expositiedumps ook nog eens erg saai.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 februari 2023 @ 19:01:33 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207984481
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 18:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Op zich kan expositie natuurlijk fantastisch geschreven zijn, maar hoe vaak neem jij voiceclips op van je dagelijkse beslommeringen, koop je na elke clip een nieuwe recorder en leg je ze vervolgens chronologisch in de ruimte neer.

Doordat het historisch zo gegroeid is kunnen veel gamers deze clips afluisteren zonder hun suspension of disbelief te verliezen, maar de gemiddelde filmkijker sproeit de cola door de kamer heen. Nog afgezien dat je niet tegelijkertijd kan schieten bij een film, dus dan zijn expositiedumps ook nog eens erg saai.
Bedankt. You ruined movies.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 13 februari 2023 @ 19:20:26 #49
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_207984753
Waarom worden niet alle eps in 1x gedropt?

Waarom telkens een week wachten
pi_207984807
quote:
9s.gif Op maandag 13 februari 2023 19:20 schreef Che_ het volgende:
Waarom worden niet alle eps in 1x gedropt?

Waarom telkens een week wachten
zodat mensen niet een abo nemen voor 1 maand alles bingen en weer opzeggen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')