We kunnen beter 100000 drones kopen ipv 18 tanks denk ikquote:Op zondag 12 februari 2023 16:00 schreef StateOfMind het volgende: [..] Wij hebben zelf geen Leopards meer. We leasen er 18, maar die zijn dus niet van ons.
Ik las wat over Nederland die al wat mee aan het kijken is met de opvolging van de Leopard?quote:Op zondag 12 februari 2023 15:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook.
De productie van de Abrams lag sinds de jaren negentig ook regelmatig stil. Verder heeft Nederland nu al Leopards, dus een compleet eisenpakket gaan verzinnen om dan uit te vinden dat je extra Leopards wil is nergens voor nodig. Probleem ligt vooral bij de VVD/Rutte die ze hebben weggedaan. Daarom zullen die wel voor iets anders willen gaan, gewoon om gezichtsverlies te voorkomen..
Van de Pzh2000's staan er nog twintig in de opslag, daar zit minder druk op. De zware mortieren zijn ook naar Oekraïne gegaan. Daarvoor moeten ze nog wel wat vinden. Mjolnir of zo. Kan op een CV90.
Een netje lukt nog wel op statistische verdediging.quote:Op zondag 12 februari 2023 15:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon een netje spannen werkt dus niet bij de Russen? Raar...
Hele bevolkingsgroepen buiten het leger die het dragen van dat spul kek vinden natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kleding is helemaal madurodam in het kwadraat. In de VS krijg je kleding bonnen en dan kan je kiezen tussen tig merken laarzen, tig merken camo kleding, enzovoort. En blijkbaar genoeg markt partijen die ook willen produceren naar de opgegeven specificaties.
Op bepaalde burelen speelt "not invented here" helaas ook een rol.
Het kan snel hoor. Mondkapjes waren zo geregeld bijvoorbeeld. Kost wat, maar dan heb je ook niets.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat zaken lang gaan duren is natuurlijk inherent aan de ambtenarij.
Een hele vloot Reapersquote:Op zondag 12 februari 2023 16:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We kunnen beter 100000 drones kopen ipv 18 tanks denk ik
En je hebt ze ook nog van zeer battle proven merken:quote:Op zondag 12 februari 2023 16:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een hele vloot Reapers
En die vanuit thuis in je camouflage boxershort besturen terwijl je een zak paprika chips leeg vreet![]()
*meldt zich aan
Ik draag sowieso alleen maar kogelvrije klerenquote:Op zondag 12 februari 2023 16:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je hebt ze ook nog van zeer battle proven merken:
[ afbeelding ]
De Zweden vragen of die koepel met een 120mm kanon voor de CV90 nog een optie is. Er was een prototype.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat je als drone piloot graag hebt dat die granaat net boven de loopgraaf springt. Lekker sprayen met die luchtdruk en scherven.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een netje lukt nog wel op statistische verdediging.
Maar niet bij enigzins mobiele wapens.
Laat staan bij de soldaten in de loopgraven.
En dan hou je de granaat onder de drone misschien tegen, een paar uur later komt de drone terug met een nieuwe granaat.
Yeah. Uiteindelijk is het altijd behelpen en moet het er maar mee. Maar dat ga je toch niet veranderen.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het kan snel hoor. Mondkapjes waren zo geregeld bijvoorbeeld. Kost wat, maar dan heb je ook niets.
Vrijwel alles waar geen pantser omheen zit en niet shoot-and-scoot kan doen is verouderd.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nu staan ze vaak met een mannetje of 5 rond de houwitser, misschien moet dat ook allemaal op afstand.
Eens, maar voor artillerie was het besef dat het mobiel moet zijn al tijden terug ingedaald. Zoiets als een M777 is alleen handig omdat het onder een helikopter kan. En zoiets als een PzH2000 of een Caesar niet.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nu staan ze vaak met een mannetje of 5 rond de houwitser, misschien moet dat ook allemaal op afstand.
Dat vroeg ik me eigenlijk al een beetje af.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vrijwel alles waar geen pantser omheen zit en niet shoot-and-scoot kan doen is verouderd.
beter van alles watquote:Op zondag 12 februari 2023 16:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Next level: alles pantser uitrusten met APS.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me eigenlijk al een beetje af.
Zei ik al eens dat mijn kennis wat betreft dat moderne spul maar matig is? Ja toch?
Ook van die kleintjes die in zwermen opereren.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hm metalen net zeg je? Klinkt als iets wat zou kunnen werken. Alleen overtuig een militair er maar eens van dat hij zelf moet sjouwen met bescherming..quote:Op zondag 12 februari 2023 16:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Next level: alles pantser uitrusten met APS.
Zal astronomisch lang duren, maar alles pantser is nu eenmaal kwetsbaar voor drones.
Tenzij je in de gelegenheid bent er een metalen net over te spannen, natuurlijk
jij, jij en jij dragen de beschermingquote:Op zondag 12 februari 2023 16:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm metalen net zeg je? Klinkt als iets wat zou kunnen werken. Alleen overtuig een militair er maar eens van dat hij zelf moet sjouwen met bescherming..
Misschien een soort dak met daarop een militair met tenniservaring?quote:Op zondag 12 februari 2023 16:30 schreef sp3c het volgende:
niet dat het werkt verder maar het voelt vast goed
In een harnas.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Misschien een soort dak met daarop een militair met tenniservaring?
De ene ligt wel mooi naast de afvalbak, waar dit vuil ook thuishoortquote:Op zondag 12 februari 2023 16:38 schreef ExTec het volgende:
Zitten wel een paar "open minded" russen bij. Dus niet klikken als je dat niet wil zien.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |