Wat @Tuindier zegt: het smaakt gewoon naar gewone koop-oesterzwam.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:29 schreef yinu het volgende:
Oh, nog iets wat ik me afvroeg @:sigme, had jij jouw koffiedrabzwam onlangs nog geslacht? Hoe was die? Ik sneed net oesterzwammen die qua prijs ook al de richting van saffraan opgaan dus ik wil nu ook zelfgekweekte drabzwam
Dat is precies goedquote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat @:tuindier zegt: het smaakt gewoon naar gewone koop-oesterzwam.
Dit is ook precies goed ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:21 schreef Vanyel het volgende:
Goed
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-naar-hen-a4156743
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die Pim Lammers wordt dus geslachtofferd door een stel radicaal rechts katholieke idioten die handig inspelen op dat soort sentimenten.
Allebei de kanten (‘jamaar kind wilde ook’ en ‘pedo’s moeten opgehangen’) proberen dit naar hun hand te zetten. Dus dan was context wel handig geweest. Maar het was een verhaal uit een literair tijdschrift van 8 jaar geleden dat opeens uit de hoge hoed werd getoverd door mensen die vinden dat kinderen verstoken moeten blijven van alles wat enigszins buiten een traditioneel man-vrouw-gezinnetje ligt. Dus dan wordt hij - als schrijver die kinderboeken maakt waarin diversiteit centraal staat - in mijn optiek wel degelijk geslachtofferd. Want het ging helemaal niet om dit verhaal.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:23 schreef Vanyel het volgende:
Ja nee, ik vind een beetje context bij zo'n verhaal vanwege de gevoeligheid ook wel een must hoor. Het zomaar zo publiceren is imo ook wel onhandig/ onwenselijk. Te makkelijk om aan te halen als jamaar kind wilde ook, das heel normaal.
Deze is gezamelijk gekozen. Voor de rest mag iedereen 1 boek inbrengen. Het is juist het idee dat we wat boeken gaan lezen die je normaal niet leestquote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Spannend vandaag @:Troel
Hoe gaat dat met de boekenclub @:Sarabi wie kiest dan het boek uit? Want iedereen moet het toch een beetje leuk vinden.
Leuk, een leesclub! Ik zit ook in een, meestal geven we 5 keuzes op, opdat er iets tussen zit dat we allemaal nog niet gelezen hebben of dat het een boek wordt waar je echt geen zin in hebt...quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Deze is gezamelijk gekozen. Voor de rest mag iedereen 1 boek inbrengen. Het is juist het idee dat we wat boeken gaan lezen die je normaal niet leest
Is er meer over de context van dat verhaal naar voren gekomen?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Yinnygecondoleerd en veel sterkte.
@:Vanyel, goed en aan het denken zettend stuk ook. Goed als ook dit perspectief door meer mensen gelezen wordt. Wel eens dat er bij het verhaal iets van een context gepubliceerd had kunnen worden destijds. Vraag me wel af: jouw eerste reactie op het verhaal en deze schrijver als kinderboekenweekschrijver was -wat ik volledig begrijp overigens- best fel. Is in jouw mening daarover ook iets veranderd, nu er wel meer over de context van het verhaal van destijds naar voren is gekomen?
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij dit verhaal geschreven had naar aanleiding van het verhaal van een vriend/kennis van hem, en dat icm dit artikel geeft voor mij toch wel een andere context (het opschrijven juist ter bewustwording van hoe kinderen hier zelf over kunnen denken in dat moment) - maar misschien verbind ik nu zelf dingen aan elkaar die hij niet zelf zo gezegd of bedoeld heeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is er meer over de context van dat verhaal naar voren gekomen?
Dat ben ik absoluut met je eens - dat de context erbij geplaatst had moeten worden. En dat tweede kan ik me ook goed voorstellen, daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89
Ik vind het publiceren zonder context zonder meer kwalijk. Ongeacht zijn onderliggende motieven. En ik hoef voor mijn kind ook niet een bezoekje van een schrijver waar ie misschien nieuwsgierig naar wordt en naar gaat googlen en deze shit vindt.
Was niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut met je eens - dat de context erbij geplaatst had moeten worden. En dat tweede kan ik me wel ook voorstellen.
Was ook niet als een aanval of belerend oid bedoeld overigens, gewoon echt een oprechte vraag. Mocht dat zo overgekomen zijn (als ik het zo teruglees kan ik me wel voorstellen dat het zo gelezen kan worden namelijk).
Gelukkig. Voor zowel de niet zo opgevat als de geen doodsbedreigingen sturenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was niet.
En nee. Mijn mening is dus niet veranderd.
Maar ik ging er geen doodsbedreigingen voor sturen. Dat past me dan weer wat minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |