220km per week lopenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand hier laatst had moeite om langzamer te lopen tijdens de duurlopen. Misschien is Eliud Kipchoge een inspiratie:
https://www.runnersworld.(...)5%%20van%20de%20tijd
Ziet er best ok uit, alleen zou ik de krachttraining op woensdag iets rustiger doen ivm de intervaltraining de dag er na.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik struggle een beetje met een goed schema voor mezelf om aan vast te houden. Ik heb namelijk een abonnement bij de sportschool om aan krachttraining te doen en dus ook wat anders dan m'n benen te trainen. Maar ik wil ook een leuk aantal km per week lopen voor als ik later dit jaar/begin volgend jaar voor een marathon wil gaan opbouwen.
Ik heb dit schema nu voor mezelf bedacht waarin ik 5 keer per week ga trainen: 2 keer per week sportschool, 3 keer per week hardlopen. Wat vinden jullie van dit schema en hebben jullie eventueel tips? Vind het een lastige puzzel.
Maandag Hardlopen kort rustig/herstel
Dinsdag Rustdag
Woensdag Krachttraining
Donderdag Hardlopen interval
Vrijdag Rustdag
Zaterdag Krachttraining
Zondag Duurloop
Ga nou gewoon doen wat die fysio van je vraagt. En maak een afspraak voor over drie weken. Vinger aan de pols, daar zijn die mensen voor. Het is voor jezelf.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:47 schreef Geerd het volgende:
Nja fysio kon ook niet veel meer vertellen dan iets rustiger opbouwen en stabilisatieoefeningen..of ik al vast een 2e afspraak wou maken over 3 weken![]()
Ik zei ik heb mijn rooster niet bij dus..bel wel een keer (not)
Deze week 2 x 6km op de band lekker op 10 per uur en keer op de crosstrainer..
Geen last tot nu toe..als ik buiten ga lopen loop ik heel snel weer te hard..
Denk ik rustig rondje doen gewoon 10 per uur en dan 1ekm 5.45/5/30/5.25/ etc en dan laatste 2, rond de 5,,
Was dan wel een lekker rondje maar volgende dag weer last..![]()
Maar even volhouden zo paar weken
Hmmm, eigenlijk ben ik nooit tevreden als ik 10km niet onder de 50 minuten loop, dat voelt dan als een beetje sjokken...Zal eens over dit verhaal nadenken...quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand hier laatst had moeite om langzamer te lopen tijdens de duurlopen. Misschien is Eliud Kipchoge een inspiratie:
https://www.runnersworld.(...)5%%20van%20de%20tijd
Pak een rondje van 5km en loop dat meerdere keren. Niet heel inspirerend, maar dan kun je altijd stoppen als het niet lekker gaat.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:29 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend voor het eerst sinds een week weer gelopen omdat ik wat ziek was. Heeeel rustig aan gedaan, maar voelde niet verkeerd.
Ik twijfel nu alleen even hoever ik morgen zal lopen. Normaal zou ik een lange duurloop van 25-30 km doen, maar dat is misschien niet erg verstandig.
Ga sowieso op een nog rustiger tempo dan normaal lopen, maar wil wel wat kilometers maken..
Toptip. Kan hier verschillende rondjes van 5 vanuit mn huis lopen, dus dan valt het qua saaiheid nog wel mee.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Pak een rondje van 5km en loop dat meerdere keren. Niet heel inspirerend, maar dan kun je altijd stoppen als het niet lekker gaat.
Ik vind het knap hoe jouw hartslag onder de 140-150 blijftquote:Op zondag 26 februari 2023 09:35 schreef mosselmossel het volgende:
Gisteren weer lange duurloop gedaan in aanloop naar Rotterdam. 25 kilometer op het schema en samen met drie anderen van de club gelopen. Relaxed tempo, gemiddelde hartslag 135. Super was dat.
Volgende week weer 30 op het programma. Ook dan is het doel een lekker lage hartslag. Vind het altijd wel bijzonder hoor, die hele lange duurlopen van 30+
Nog maar 7 weken.
Voel me prima. Beetje vermoeid wel, wat zware benen, maar niet de enorme spierpijn die ik vroeger had. En ik lunch na zo'n lange duurloop extra.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe jouw hartslag onder de 140-150 blijft
Hoe voel je je na die 30'ers? Last van kleine pijntjes hier en daar? Ik heb altijd enorme honger de dagen erna.
Twee weken voor de marathon een 35-er, das mij iets te riskantquote:Op zondag 26 februari 2023 12:40 schreef SEMTEX het volgende:
35km vandaag met bijgeschaafde inlegzolen en Herzog compressietubes. Het is prachtig zonnig weer, maar wel koud. Nog twee weken tot de marathon.
Ik had geen andere optie, door dat zooltjesgeneuzel ging het niet verder dan 30km.quote:Op zondag 26 februari 2023 17:01 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Twee weken voor de marathon een 35-er, das mij iets te riskant
Volgende week pak ik de langste duurloop, die zal 40km zijn. Dat is wat langer dan gebruikelijk, maar ik beschouw die als een 'piekmoment'. De CPC wordt op marathontempo.
Werkte perfect, uiteindelijk 21 km gedaan want het ging gewoon goed. Lekker rustig (hartslag tussen 120-130) en na elk rondje wat drinken bij mn huis.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Pak een rondje van 5km en loop dat meerdere keren. Niet heel inspirerend, maar dan kun je altijd stoppen als het niet lekker gaat.
21km op 120?quote:Op zondag 26 februari 2023 18:50 schreef BOKA het volgende:
[..]
Werkte perfect, uiteindelijk 21 km gedaan want het ging gewoon goed. Lekker rustig (hartslag tussen 120-130) en na elk rondje wat drinken bij mn huis.
Tussen de 120 en 130, op het einde meer richting de 130. Maar rende nog rustiger dan ik normaal had gedaan omdat ik afgelopen week ziek was. Normaal zit ik bij mn lange duurlopen tussen de 130-140.quote:
Ik had tot vandaag 2 weken niet gelopen... Dat voel ik nu zeg maar wel een beetje.quote:Op zondag 5 maart 2023 20:54 schreef mosselmossel het volgende:
Een volle week niet gepost is een volle week niet gelopen...
Mooie cijfersquote:Op zondag 5 maart 2023 20:54 schreef mosselmossel het volgende:
Een volle week niet gepost is een volle week niet gelopen?
Terwijl ik in februari toch 235km op de teller had. En in maart ook al weer 40.
Hier hetzelfde hoor.quote:Op zondag 5 maart 2023 22:04 schreef BOKA het volgende:
[..]
Mooie cijfers
Ik ben inmiddels weer hersteld en dankzij mn duurloop van vandaag zit ik in maart ook op 40 km (waarvan 30 vanochtend). De komende weken wordt het alleen wel puzzelen om al mn trainingen te doen tussen de andere afspraken/werk door..
Het is dat het nog veel weken is voor de marathon, maar die grote tempoblokken erin, terwijl je al zo veel loopt, is niet echt aan te raden. Geen idee je hoeveelste marathon dit gaat worden en wat je ervaring is als je het niet doet. Maar neem ook je rust en je herstel serieus in elk geval.quote:Op zondag 5 maart 2023 22:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ik heb vandaag een duurloop van 40km gedaan met wat tempoblokken er in en eindigend op marathontempo. Dat gaat in tegen veel adviezen, maar ik heb gemerkt dat ik gewoon die duur van grofweg de marathontijd op mijn benen staan moet ervaren. De training was nu zo’n 5 minuten langer dan straks (als het goed is) de 42,2km gaan duren en het venijn zat 'm ook vandaag in de staart met de laatste 10km in marathontempo. Benen waren op het einde aardig zwaar, maar de tank was zeker nog niet leeg.
Komende week wel een relatief rustige week.
Heb m juist bewust redelijk ver voor de marathon gepland als een soort piek. Niet helemaal tot het gaatje gegaan, maar wel dieper dan ik normaal tijdens trainingen doe.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:13 schreef mosselmossel het volgende:
Het is dat het nog veel weken is voor de marathon, maar die grote tempoblokken erin, terwijl je al zo veel loopt, is niet echt aan te raden. Geen idee je hoeveelste marathon dit gaat worden en wat je ervaring is als je het niet doet. Maar neem ook je rust en je herstel serieus in elk geval.
Ik loop zeker nog. Over 1,5e week een 30km wedstrijdje gepland die ik op marathon tempo ga lopen.quote:Op zondag 5 maart 2023 20:54 schreef mosselmossel het volgende:
Een volle week niet gepost is een volle week niet gelopen?
Terwijl ik in februari toch 235km op de teller had. En in maart ook al weer 40.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |