Huh? De rook is de rest van de dag niet slecht?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)k-bejaarde-buurvrouw
Stuk uit de bron.
Telkens als Corrie haar balkondeur openzet, dringen de rookwalmen diep haar huis en haar longen binnen. Met alle gevolgen van dien. "Dat is heel erg slecht. Dat heeft de dokter in het ziekenhuis zelf tegen me gezegd", doet de 90-jarige haar verhaal. "Ik wil mijn laatste jaren rustig kunnen leven. Maar ik heb geen leven."
De buurvrouw in kwestie, Jolanda, ziet het allemaal heel anders. Volgens haar rookt ze helemaal niet veel en bovendien: wat zij op haar balkon doet, daar heeft Corrie helemaal niks mee te maken. Ze is dan ook niet van plan haar sigaretje op te geven: "Ze heeft geen poot om op te staan. Ik betaal huur, het is mijn balkon. Je mag roken, dat staat in je huurcontract", vertelt ze kwaad.
rechter is er geen sprake van 'onrechtmatige hinder'. Wel is hij van mening dat de rook ’s avonds slecht is voor de gezondheid van Corrie en daarom mag Jolanda tussen 22.00 en 07.00 uur niet buiten op haar balkon roken. Doet ze dit wel, dan moet ze 50 euro per keer betalen.
Mijn mening er over.
Het is erg dat je rechten op deze manier word ontnomen.
En dat er zo veel macht naar janken ballen gaat.
Misschien rookt ze wel op de balkon om rekening te houden voor de mensen bij haar binnen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:00 schreef Fok-it het volgende:
Strontirritant als je even lekker buiten wilt zitten dat meteen die tokkie rookwalmen je longen in worden geblazen. Ga maar lekker binnen zitten met je kankerstikkie
De rechter heeft het roken onder hinderen van gezet .quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:02 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Huh? De rook is de rest van de dag niet slecht?
Whahaaaa jij maakt het helemaal mooi zeg!!! hihihihiiiiiii 🤣🤣👌quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Binnenkort mag je op je balkon niet eens meer woken!
Hihiquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Binnenkort mag je op je balkon niet eens meer woken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
https://www.rijnmond.nl/n(...)rd-gek-van-de-herriequote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:09 schreef Dven het volgende:
Zo'n 90-jarig kutwijf dat niets beter heeft te doen dan te wachten op haar aanstormende dood en daardoor alleen nog maar andere mensen het leven zo zuur mogelijk probeert te maken
Jezus, tokkie oma from hellquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rd-gek-van-de-herrie
En haar onderbuurman met een ijzeren staaf op de kop slaan kan ze ook
Goed om m'n vermoedens bevestigd te zien wordenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rd-gek-van-de-herrie
En haar onderbuurman met een ijzeren staaf op de kop slaan kan ze ook
Ga maar gewoon werken, dan heb je ook niet zo'n last van hardwerkende mensen die even van hun welverdiende rustmomentje genieten.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:00 schreef Fok-it het volgende:
Strontirritant als je even lekker buiten wilt zitten dat meteen die tokkie rookwalmen je longen in worden geblazen. Ga maar lekker binnen zitten met je kankerstikkie
De rechter heeft hier helemaal niets van gevonden. Het was een item in een tv-programma, met Frank Visser.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De rechter heeft het roken onder hinderen van gezet .
Net als muziek en anderen herrie waaronder klussen.
Niet meer mag van 22:00 tot 07:00.
Een wettelijke iets namelijk.
Meer kan de rechter niet doen.
Dat is het ook. Althans, het is vreemd dat de regie van restauranthouders is ontnomen. Openbaar vervoer valt wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:07 schreef Sometimes het volgende:
Je klinkt als iemand die het ook belachelijk vindt dat je in restaurants / de trein / het vliegtuig / etc niet meer mag roken.
Frank Visser is gewoon een rechter van beroep.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De rechter heeft hier helemaal niets van gevonden. Het was een item in een tv-programma, met Frank Visser.
Discutabel , het was Bart Beuving (die zelf rechter is in Amsterdam)quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De rechter heeft hier helemaal niets van gevonden. Het was een item in een tv-programma, met Frank Visser.
Dat zeg ik. Er heeft hier geen rechter een uitspraak gedaan. De uitspraak is gedaan door iemand die óók als rechter werkzaam is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:08 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Technisch gezien is het geen rechtzaak voor een rechtbank
Als ik deze dingen zo lees ben ik toch blij dat ik niet in een woning met een balkon woon.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef laforest het volgende:
Ik vind bierdrinkers erger.
Bierwalmen stinken, gebruikers luidruchtig (ook met 'muziek'), vaak relationele problemen waar ook de hele beurt van mag meegenieten. Heb ik het nog niets eens over vuilniszakken vol met lege blikken en kratjes opgestapeld op zo'n tokkiebalkon.
Dan liever iemand die 1 keer per uur een sigaret op een balkon rookt.
Raar om dat onder het mom van zulke regels te gooien... Makkelijkste oplossing zou zijn als de roker in kwestie gewoon de voordeur uitloopt en daar gaat roken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De rechter heeft het roken onder hinderen van gezet .
Net als muziek en anderen herrie waaronder klussen.
Niet meer mag van 22:00 tot 07:00.
Een wettelijke iets namelijk.
Meer kan de rechter niet doen.
Een balkon is niet erg, maar in een flatblok in een asobuurt wonen wel. Dat lijkt me wel erger.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ik deze dingen zo lees ben ik toch blij dat ik niet in een woning met een balkon woon.
Doet ze toch ook?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef bondage het volgende:
[..]
Raar om dat onder het mom van zulke regels te gooien... Makkelijkste oplossing zou zijn als de roker in kwestie gewoon de voordeur uitloopt en daar gaat roken.
Buiten lopen op straat krijg je al kanker.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Zielig oud omaatje;( Van roken krijg je KANKER
Dan loopt ze maar een stukje verder. Niets mis met een beetje beweging.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Doet ze toch ook?
Oke het is een balkon maar rookt wel buiten.
Jij weet het, simpele zielquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Buiten lopen op straat krijg je al kanker.
Van de :
Lucht.
Zon
Wind
Sneeuw
Wagens (ja electrische wagen stoten blijkbaar veel fijnstof )
https://www.ad.nl/auto/de(...)-is-waarom~afe4b062/
De toekomst electrische wagen.
Een rijdende stofzuiger
Dat zielige omaatje heeft iemand anders bewerkt met een stuk ijzer omdat ze geluidsoverlast hadquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Zielig oud omaatje;( Van roken krijg je KANKER
Terecht. Ik haat mensen ook die maar doen en laten wat ze zelf dunkt. Team oma hier.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat zielige omaatje heeft iemand anders bewerkt met een stuk ijzer omdat ze geluidsoverlast had
Die is krankjorem
Ja dan heb je de oma in kwestie wel echt te pakken manquote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Die uitspraak dekt toch alleen roken? Gewoon een barbecue op het balkon zetten en 24/7 hamburgers flippen.
Als niet roker ben ik toch van mening dat er altijd met krachttermen gesmeten wordt als het om rokers gaat. "Tokkie" "kankerstikkie" "strontirritant" nergens voor nodig en duid eigenlijk op een bepaald onvermogen om met die situaties om te gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:00 schreef Fok-it het volgende:
ook, maar de rest van de dag zou je ervoor kunnen kiezen om je eigen deur dicht te houden. als je deze in de avnd open zet en naar bed gaat ontkom je er niet aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:02 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Huh? De rook is de rest van de dag niet slecht?
Vind je strontirritant een krachtterm ja?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:25 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als niet roker ben ik toch van mening dat er altijd met krachttermen gesmeten wordt als het om rokers gaat. "Tokkie" "kankerstikkie" "strontirritant" nergens voor nodig en duid eigenlijk op een bepaald onvermogen om met die situaties om te gaan.
mwa, uit diverse onderzoeken blijkt toch echt dat hoger opgeleidn minder vaak roken dan laag opgeleiden. Tokkies worden met name geaccocieerd met laag opgeleiden uit de welbekende vvolksbuurten. dus zit toch echt een kern van waarheid inquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:25 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als niet roker ben ik toch van mening dat er altijd met krachttermen gesmeten wordt als het om rokers gaat. "Tokkie" "kankerstikkie" "strontirritant" nergens voor nodig en duid eigenlijk op een bepaald onvermogen om met die situaties om te gaan.
FTFY.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind je strontirritant een krachtterm ja?
Kankerstikkie heeft niks scheldends maar het is simpelweg een stikkie waar je kanker van krijgt kunt krijgen. Kan ik ook niks aan doen
Ja goed, wat genuanceerder inderdaadquote:
Hoogopgeleiden zijn dan weer eerder geneigd zich de tering in te zuipen onder het motto "hè, gezellig!" dus onder de streep trekt dat weer aardig rechtquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:42 schreef Ferdii het volgende:
[..]
mwa, uit diverse onderzoeken blijkt toch echt dat hoger opgeleidn minder vaak roken dan laag opgeleiden. Tokkies worden met name geaccocieerd met laag opgeleiden uit de welbekende vvolksbuurten. dus zit toch echt een kern van waarheid in
Een biertje drinken op het balkon geeft dan een hoop minder overlastquote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden zijn dan weer eerder geneigd zich de tering in te zuipen onder het motto "hè, gezellig!" dus onder de streep trekt dat weer aardig recht
Ligt er aan hoe hard je je blik over het balkon naar de buren gooit en kut roept natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:41 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Een biertje drinken op het balkon geeft dan een hoop minder overlast
Joh die tokkies met een sigaret zijn een uitstervend soort.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:32 schreef bianconeri het volgende:
In 2023 roken?
Echt hoeveel hersencellen mis je dan wel niet
Roken hoort in elke cirkel rondom huizen, gebouwen en mensen verboden zijn.
Logisch dat het op een balkon verboden is. Stel je woont in zo'n gebouw en je hebt zo'n tokkie in het gebouw en je zit lekker op je balkon en dan zit zo'n stink fabriek te roken
Dan kun je niet eens op je eigen balkon zitten en krijg je er gratis gezondheidsschade bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |