Dat laatste klopt tochquote:Op donderdag 16 februari 2023 15:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
- juni 2022
- medio januari 2023
- circa 7 februari 2023
- begin deze week
- geen idee
* Is enigszins vertraagdquote:Op donderdag 16 februari 2023 14:46 schreef peterc het volgende:
De CRE rente betalingen komen binnen, curious for Gossnitz?
quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:32 schreef Ron1986 het volgende:
Iemand hier ervaring mee ?
https://www.nxchange.com/venue/lighttownbrewers/lighttownbrewers
Is naar mijn idee meer beleggen en geen CF? Aangezien ze dus ook te verkopen zijn..
Moet je direct inleggen of hoe moet ik dat zien?
Dit is inderdaad overduidelijk geen crowdfunding/crowdfinance.quote:Met deze certificaten koop je een stukje van onze brouwerij en word je onderdeel van 'Lighttown Brewers'.
Helder dan gaan we hier over niet verder discussiėren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Dit is inderdaad overduidelijk geen crowdfunding/crowdfinance.
We kunnen wel een Crowdrealestate-bingokaart gaan maken. Het overgrote deel van de projecten krijgt de kaart wel vol.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
* Is enigszins vertraagd
* Contracten zijn binnen
* Betaling begin volgende week (dus rond de 20e)
* Komt info op de website, vandaag (heel toevallig)
Dat vroeg ik me dus ook af nadat ik het geschreven had, stel dat ze ieder hun eigen helft juist aan de ander verhuren, dan zou het in theorie dus weer box 3 kunnen zijn? (ik weet niet hoe dat eigenlijk is)quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat roept nog weer een interessante vraag op. Het pand is van hun beiden (dus ieder 50% denk ik van het geheel). Dus ze hebben ieder de helft waarvan de helft ook weer aan de toko van de broer wordt verhuurd, dus een kwart in box 1 en een kwart in box 3? Of ze moeten het pand opsplitsen.....?
Gaat vermoedelijk over de leningnemer die een tijdje geleden overleden is. Is kortgeleden hier nog besproken maar het komt er op neer dat de persoon die de erfenis afhandelt besloten heeft de panden openbaar te verkopen en er opvallend lage waardes aan heeft gehangen. Het is afwachten maar als de panden niet meer opbrengen krijgen de investeerders in de hogere schijven hun geld niet terug. Er waren wat opmerkingen over de ogenschijnlijk passieve houding van SIG en de vraag waarom er geen beslag gelegd was op de huur. Ik zit er niet in dus verdere details heb ik niet.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:10 schreef Fons92 het volgende:
Goedenavond ,
Ik lees net de review op : https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/reviews/sameningeld/
Duidelijker zijn ingeval van default. Nu staat de tekst "Om dit risico in te perken is in de hypotheekovereenkomst opgenomen dat we de huurstroom dan in beslag mogen nemen. Als dat niet voldoende is wordt overgaan tot verkoop van het onderpand." Ik heb nu 3 panden bij SIG in default en een curator heeft er een hele lage prijs aan gehangen en er komt een openbare verkoping. Waarschijnlijk dus mijn gehele inleg kwijt!!!
Ervaren meer mensen dit ? Zijn er dan toch wel defaults ?
Lijkt precies de situatie te zijn die ik een paar dagen geleden heb beschreven. Zodra er een curator aan de pas komt dan ben je in schijf 3, en mogelijk ook in schijf 2, zo goed als gegarandeerd je hele inleg kwijt. Ik heb niet eerder gehoord dat er daadwerkelijke defaults bij SIG zijn, mogelijk schrijven ze deze projecten pas als default af op het moment dat de overdracht is afgerond (en het verlies bekend is)?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:10 schreef Fons92 het volgende:
Goedenavond ,
Ik lees net de review op : https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/reviews/sameningeld/
Duidelijker zijn ingeval van default. Nu staat de tekst "Om dit risico in te perken is in de hypotheekovereenkomst opgenomen dat we de huurstroom dan in beslag mogen nemen. Als dat niet voldoende is wordt overgaan tot verkoop van het onderpand." Ik heb nu 3 panden bij SIG in default en een curator heeft er een hele lage prijs aan gehangen en er komt een openbare verkoping. Waarschijnlijk dus mijn gehele inleg kwijt!!!
Ervaren meer mensen dit ? Zijn er dan toch wel defaults ?
Er is volgens mij een verschil tussen een curator en een vereffenaar. Een curator heeft volgens mij wel een wettelijke taak een zo hoog mogelijke opbrengst te behalen tbv de boedel.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:30 schreef JP01 het volgende:
Zodra er een curator aan de pas komt dan ben je in schijf 3, en mogelijk ook in schijf 2, zo goed als gegarandeerd je hele inleg kwijt.
Dat klopt, maar in beide gevallen is er in praktijk meestal sprake van een gedwongen verkoop / openbare veiling. De opbrengst zal dan in elk geval lager zijn, helemaal als het ook nog eens om een woning in verhuurde staat gaat (wat bij SIG vaker wel dan niet het geval zal zijn). Hier ging ik uit van de geplaatste review van diegene die in deze lening zit, daar wordt wel echt over een curator gesproken.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er is volgens mij een verschil tussen een curator en een vereffenaar. Een curator heeft volgens mij wel een wettelijke taak een zo hoog mogelijke opbrengst te behalen tbv de boedel.
Een vereffenaar handelt in opdracht van erfgenamen (of overheid bij geen erfgenamen) en kan bv. de opdracht hebben om zsm te panden te verkopen en niet zo zeer het onderste uit de kan te halen.
Deze is nu open en ook ingestapt en loopt ook al mooi vol. Denk ook interessant product.quote:Op donderdag 16 februari 2023 06:51 schreef Tjalala het volgende:
[..]
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/waardewenders-papier-uit-reststromen
Ter dekking van de lening zullen de volgende zekerheden worden gesteld:
Verpanding van debiteuren.
Verpanding van voorraden
Verpanding van machines en installaties
De secundaire zekerheden worden verpand voor deze financiering.
Ik vraag me nog steeds af hoe het precies in elkaar zit. Als er in opdracht van de erfgenamen gehandeld wordt, betekent dat ze de erfenis zuiver aanvaard hebben? Want als ze beneficiair aanvaard hebben, zou het erg vreemd zijn dat ze dit zonder instemming van de schuldeisers kunnen doen. Of kan SiG straks de verkoop blokkeren als ze van mening zijn dat de opbrengst te laag is?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er is volgens mij een verschil tussen een curator en een vereffenaar. Een curator heeft volgens mij wel een wettelijke taak een zo hoog mogelijke opbrengst te behalen tbv de boedel.
Een vereffenaar handelt in opdracht van erfgenamen (of overheid bij geen erfgenamen) en kan bv. de opdracht hebben om zsm te panden te verkopen en niet zo zeer het onderste uit de kan te halen.
Tja, daar kan alleen SIG of de erfgenamen inhoudelijk iets over zeggen in dit specifiek geval.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe het precies in elkaar zit. Als er in opdracht van de erfgenamen gehandeld wordt, betekent dat ze de erfenis zuiver aanvaard hebben? Want als ze beneficiair aanvaard hebben, zou het erg vreemd zijn dat ze dit zonder instemming van de schuldeisers kunnen doen. Of kan SiG straks de verkoop blokkeren als ze van mening zijn dat de opbrengst te laag is?
Ga er eens van uit dat de erfgenaam de erfenis heeft verworpen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe het precies in elkaar zit. Als er in opdracht van de erfgenamen gehandeld wordt, betekent dat ze de erfenis zuiver aanvaard hebben? Want als ze beneficiair aanvaard hebben, zou het erg vreemd zijn dat ze dit zonder instemming van de schuldeisers kunnen doen. Of kan SiG straks de verkoop blokkeren als ze van mening zijn dat de opbrengst te laag is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:56 schreef Buurman_ het volgende:
APOC leasing VIUniek! 3 jaar, volgens mij waren alle andere APOC leningen 1 of 2 jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mijn statistieken en dan helemaal onderaan.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:11 schreef lykkefund het volgende:
Storno s**lhuisje P*tten (GVE). Betaling is nu dus uit depot.
Even wat anders, ik kan nergens in de GVE omgeving de jaaropgaaf vinden?? (rant: zo langzamerhand heb ik alle onlogische verstopplaatsen van die dingen wel langs zien komen de afgelopen jaren bij tientallen websites, waarom is het toch altijd zo'n paaseieren zoektocht).
Thanks! Ik moest inderdaad verder naar beneden scrollen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:13 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Bij mijn statistieken en dan helemaal onderaan.
Dat is het grootste risico. De overheid is dan opdrachtgever van de vereffenaar en de overheid heeft geen enkel belang dat de panden met veel opbrengst verkocht gaan worden. Ook bij streven naar een zo hoog mogelijke verkoopprijs blijft er zo goed als zeker geen substantieel bedrag over voor de overheid.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:24 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ga er eens van uit dat de erfgenaam de erfenis heeft verworpen.
Dan zijn het niet die drie die hierboven worden benoemd, maar dat kan ik me niet kan voorstellen want volgens mij kennen we bij sig geen andere, of de reviewer weet niet het verschil tussen een curator en een vereffenaar. Die die hebben in de basis een andere opdracht, een curator moet het beste resultaat proberen te halen voor schuleisers/boedel, een vereffenaar moet de boeldel beschrijven en ten gelde maken en daarbij kan kan snelheid bijvoorbeeld belangrijker zijn dan de opbrengst. Daar komt bij dat je bij schijf 2 en 3 formeel niet de gehele inleg kwijt bent aangezien er (hoe klein dan ook!) ook een stuklje aflossing bij zit (tenzij het al bij de eerste termijn mis gaat).quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:53 schreef JP01 het volgende:
Hier ging ik uit van de geplaatste review van diegene die in deze lening zit, daar wordt wel echt over een curator gesproken.
Zelfde liedje bij project Transformatie Landsmeer.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
* Is enigszins vertraagd
* Contracten zijn binnen
* Betaling begin volgende week (dus rond de 20e)
* Komt info op de website, vandaag (heel toevallig)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |