abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208008421
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 16:20 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Goed speurwerk. Die Neeltje had ik in een andere editite van de Hilverbode gevonden, maar Sien dus gemist.

Die Ante en Mirte lijken me dan de dochters van Emi en geen zussen van hem, gezien de jaartallen van middelbare school op LinkedIn.
Volgens mij zit de hele omgeving daar vol met Kroot familieleden. De overlijdensadvertentie van de eerder genoemde Neeltje geeft als adres de Beerseweg wat maar 1 straat weg is van de Schutweg, één straat verder de andere kant op zit stal De Hoef met nog een Kroot en een dochter die aan dressuur doet, 1 pand daarnaast een manege met in de geschiedenis van de oprichting weer een andere Kroot en aan de andere kant van het dorp nog een pensionstal Kroot.
En in een Hilverbode van 2015 een verslag van een dameskorfbalwedstrijd van de plaatselijke verening waarin o.a. gescoord werd door 4 dames met de achternaam Kroot en 1 Heuvelmans, een familieteam dus.
En Mirthe is de kapper van het dorp
https://de-krullenkapper.nl/
Gevestigd op de Beerseweg

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 15-02-2023 17:42:41 ]
pi_208008610
Als de politie nog rechercheurs zoekt, moeten ze hier bij Fok zijn. Wat het speurwerk naar de familie Kroot allemaal niet oplevert. Hulde!
pi_208008681
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
En Mirthe is de kapper van het dorp
https://de-krullenkapper.nl/
Gevestigd op de Beerseweg
Dat is Mirthe (met 'h') Heuvelmans. Mirte (zonder 'h') werkt gezien de info op LinkedIn in de horeca.
Zie ook https://www.facebook.com/mirthe.heuvelmans

[ Bericht 13% gewijzigd door Soulfreak op 15-02-2023 18:01:21 ]
pi_208009659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Fred gaat na heel wat crowdfundprojecten bij meerdere platforms aandelen uitgeven
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Weer eentje bij KOM: https://www.kapitaalopmaa(...)-Zevenbergschen-Hoek
pi_208010813
quote:
12s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:45 schreef peterc het volgende:

[..]
Geen geweldig pand maar voor dit type op dit type indu-terrein is altijd wel een bestemming huurder / koper, twee geldnemers met elk een eigen toko is een voordeel en nu zorgen dat de familieband goed blijft. HA moreel resulteert in basis inleg en na 36 mnd zien we dan wel
Het zal wel om commerciële redenen zijn dat ze het bij Collin box 3 noemen maar dat kan uiteraard niet, als ze het pand ter beschikking stellen aan hun eigen ondernemingen. Box 1.
Maakt voor ons niet uit, maar toch :)
Pecunia non olet
pi_208010934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 17:45 schreef Crowdmeister het volgende:
Als de politie nog rechercheurs zoekt, moeten ze hier bij Fok zijn. Wat het speurwerk naar de familie Kroot allemaal niet oplevert. Hulde!
Nog een weetje: de herkomst van de naam.....
Kroot is een verbastering van het Franse carotte, wortel.In het Nederlands wordt het gebruikt als aanduiding van een knolgewas.
Pecunia non olet
pi_208011119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het zal wel om commerciële redenen zijn dat ze het bij Collin box 3 noemen maar dat kan uiteraard niet, als ze het pand ter beschikking stellen aan hun eigen ondernemingen. Box 1.
Maakt voor ons niet uit, maar toch :)
Sterker nog, als ik het goed lees worden beide ondernemingen als eenmanszaak gedreven, lijtk me dus automatissch ondernemingsvermogen (bron belastingdienst.nl: Als u een eigen pand hebt dat u helemaal voor uw onderneming gebruikt, dan bent u verplicht het pand in het ondernemingsvermogen in te brengen. De waarde van het hele pand moet dan op de balans van uw onderneming komen te staan. Over het pand schrijft u af.)
pi_208015106
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:52 schreef Tjalala het volgende:
Wvjg vooraankondiging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
60 maanden
Duur
8%
Bruto rente
¤ 250.000
Gevraagd
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/waardewenders-papier-uit-reststromen

Ter dekking van de lening zullen de volgende zekerheden worden gesteld:

Verpanding van debiteuren.

Verpanding van voorraden

Verpanding van machines en installaties

De secundaire zekerheden worden verpand voor deze financiering.
pi_208015153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 14:30 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft iemand hier al naar z'n Jaaroverzicht 2022 van GVE gekeken?

Ik kom er niet helemaal uit hoe de bruto voorzieningsmutatie werkt? Dat is een minbedrag in 2022 maar dat lijkt in dit geval goed te zijn.
Ik zie dat er onder de knop jaaroverzicht nu ook een specificatie overzicht te zijn, hierop lijken de details inzake de voorzieningen te staan, Mocht je er geen probleemproject bijkrijgen en er wel wat recovery zijn dan lijkt het terugdraaien van de voorziening te zijn op afgeschreven projecten.
pi_208015269
Projectje over golf en eten bij GvE heeft wat uitdagingen.

quote:
U heeft via onze website een investering gedaan in project 26248 | Ch* Ch* Th* G*lf V*n**. De contracten zijn getekend en u heeft op 27 januari jl. het verzoek ontvangen tot het overmaken van uw investering.

Zoals u wellicht uit eerdere berichtgeving of de media hebt vernomen lopen er, inzake dit project, enkele procedures. Dit wordt in het bijgevoegde bericht, opgesteld door de ondernemers, nader toegelicht.

U hoeft niets te doen indien deze informatie voor u geen reden is om uw investering te herzien. Mocht u uw investering willen terugtrekken dan kunt u dat tot uiterlijk donderdag 23 februari 2023 - 12.00 uur per mail aan ons kenbaar maken. Wij halen dan uw toezegging uit het project en betalen uw investering (indien wij deze van u hebben ontvangen) binnen 5 werkdagen aan u terug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ze een VoVo gewonnen hebben is een goed teken. Het juridische worst case scenario lijkt me ook realistisch. Ik laat mijn investering vooralsnog staan.
pi_208015598
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 07:10 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Ik zie dat er onder de knop jaaroverzicht nu ook een specificatie overzicht te zijn, hierop lijken de details inzake de voorzieningen te staan, Mocht je er geen probleemproject bijkrijgen en er wel wat recovery zijn dan lijkt het terugdraaien van de voorziening te zijn op afgeschreven projecten.
Zo lees ik het nu ook ja, dat een min bedrag daar goed is omdat de voorziening afneemt. Een deel heb ik dan alsnog gehad en een deel is daadwerkelijk afgeschreven.

Ik tel nu als mijn ''winst'' de ontvangen rente minus de daadwerkelijk afgeschreven projecten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_208017040
quote:
Fred heeft het druk met al zijn leningen, projecten en platformen krijg een beetje het GVE "Comfort" projecten gevoel, veul bezig maar nog weinig R & ¤
pi_208017177
quote:
Moet je nagaan wat het negatieve rendement is als je als vastgoedeigenaar bij b.v SIG met rente van 6/7%, je financiering hebt. Verwacht dat er veel zullen overstappen naar een BV en ook wel 'gedwongen' verkopen gaan komen.
pi_208017739
Nieuwe collin nieuwsbrief. Aangezien ik hem zelf de vorige keer niet ontving, hierbij de link.

SPOILER
pi_208017756
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:07 schreef obligataire het volgende:
Namens Jaco, investeringslink

Vastgoed voor eigen gebruik en serieuze inbreng.

https://www.collincrowdfu(...)1cafb463e1feff20df2c
Dank.
Ook voor mij basis bedrag meegenomen.
pi_208018342
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank.
Ook voor mij basis bedrag meegenomen.
Link hierboven werkt niet (meer).
pi_208018785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Link hierboven werkt niet (meer).
Bij mij inmiddels ook niet meer.
Gisteren en vanmorgen werkte hij wel.
pi_208019031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 07:44 schreef Gustaf86 het volgende:
Projectje over golf en eten bij GvE heeft wat uitdagingen.
[..]
SPOILER
Dat ze een VoVo gewonnen hebben is een goed teken. Het juridische worst case scenario lijkt me ook realistisch. Ik laat mijn investering vooralsnog staan.
Ik heb mijn investering teruggetrokken: er is natuurlijk al flink geld verbrand, dit gaat in het negatieve scenario alleen maar meer worden. Op papier een gigantische overwaarde t.o.v. de eerste hypotheek, maar dit is wel een taxatie met het nieuwe gebruik in gedachte.
Tel daarbij op dat er alleen een negatieve hypotheek verklaring is (blijkbaar hebben de eigenaren, of de 1e hypotheekhouder geen zin in het gedoe van een tweede hypotheek), en de tijd dat het geld vast staat voordat het rentedragend wordt....

Ik laat mijn stukje over voor een andere liefhebber.
pi_208019141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:13 schreef tnhb het volgende:

[..]
Sterker nog, als ik het goed lees worden beide ondernemingen als eenmanszaak gedreven, lijtk me dus automatissch ondernemingsvermogen (bron belastingdienst.nl: Als u een eigen pand hebt dat u helemaal voor uw onderneming gebruikt, dan bent u verplicht het pand in het ondernemingsvermogen in te brengen. De waarde van het hele pand moet dan op de balans van uw onderneming komen te staan. Over het pand schrijft u af.)
Dat roept nog weer een interessante vraag op. Het pand is van hun beiden (dus ieder 50% denk ik van het geheel). Dus ze hebben ieder de helft waarvan de helft ook weer aan de toko van de broer wordt verhuurd, dus een kwart in box 1 en een kwart in box 3? Of ze moeten het pand opsplitsen.....?
Pecunia non olet
pi_208019376
Een nieuwe aanbieder begeeft zich aan op de Nederlandse crowdfundmarkt.

Amerikaanse crowdfunder van start op Europese markt

Frits Conijn / FD

In het kort
Amerikaanse Wefunder haalt geld op voor Europese bedrijven.
Het bedrijf concentreert zich op risicodragend kapitaal voor kleintjes en start-ups.
'We zijn een nieuw soort aandelenmarkt', jubelt de website.
Toch zijn de aandelen slecht verhandelbaar.
Europese bedrijven kunnen nu ook geld ophalen via de Amerikaanse crowdfunder Wefunder. Dit platform is sinds 2013 actief in de Verenigde Staten en maakt als eerste Amerikaanse crowdfunder de oversteek naar Europa. Tot nu staan twaalf Europese bedrijven genoteerd bij Wefunder, waaronder het Nederlandse Stack, een technologiebedrijf dat een alternatieve internetbrowser bouwt.

'Wij werven vooral voor bedrijven die actief zijn in duurzaamheid, in de voedselindustrie of in de technologiesector', zegt Asbjørn Holmlund, fondsenwerver bij de Europese tak van Wefunder. 'Die bedrijven hebben vaak een trouwe achterban.'

'Soort aandelenmarkt'
Wefunder heeft zijn Amerikaanse hoofdkantoor in San Francisco en zijn Europese in Berlijn. In januari vroeg het platform zijn Europese vergunning aan bij de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Financiële Markten.

Waar het bij de Europese crowdfunders meestal gaat om leningen, kan via Wefunder uitsluitend risicodragend kapitaal worden opgehaald. Daarbij valt te denken aan aandelen of aan aandelen gelieerde producten als converteerbare leningen of opties. En ook de zogenoemde 'revenue based loans' zitten in het assortiment. Daarbij lost een bedrijf meer af naarmate de omzet stijgt.

Wefunder is naar eigen zeggen een 'nieuw soort aandelenmarkt'. 'In tegenstelling tot de Nasdaq richten we ons op start-ups en kleine bedrijven.' Ook de verhandelbaarheid van de aandelen is anders bij de Nasdaq dan bij Wefunder. Bij de Nasdaq kunnen beleggers tussentijds altijd uitstappen, bij Wefunder moeten ze wachten tot een nieuwe koper zich aandient.

'Win groots of verlies alles'
Bij Wefunder is geen sprake van onderpand, waardoor de geldverstrekkers meer risico's lopen. 'Win groots of verlies alles', aldus een reclameslogan van Wefunder. Veelal gebruiken de bedrijven Wefunder ook om de banden met de achterban aan te trekken. 'We kunnen nu kapitaal ophalen en in contact komen met onze gebruikers', aldus George Laliashvili, ceo van Stack.

'Er bestaat in Europa een grote behoefte aan dit soort platforms', zegt Jeroen ter Huurne van Collin Crowdfund, een platform waar bedrijven leningen kunnen aanbieden. 'Zo komen starters meestal slecht aan bod bij de banken en bij de traditionele crowdfunders. Ze kunnen immers geen zekerheden bieden.'

Zelf heeft Collin geen plannen om de aandelencampagnes mogelijk te maken. 'Wij richten ons op beleggers die in ruil voor zekerheden genoegen nemen met nettorendementen die gemiddeld tussen de 4% en 6% liggen.'

Snelle groei
In Nederland staat crowdfunding met aandelen nog in de kinderschoenen. Uit cijfers van de website Crowdfundingscijfers.nl blijkt dat bedrijven verleden jaar via de platforms ¤972 mln hebben opgehaald. Bij ¤89 mln kregen de financiers aandelen in handen. 'Dat is een beperkt maar wel snelgroeiend deel van het totaal', zegt Gijsbert Koren van Crowdfundingscijfers

De Europese markt werd aantrekkelijk voor Wefunder na een wijziging van de regelgeving van de Europese Unie van eind 2021. Als crowdfunders een vergunning hebben van een van de lidstaten, krijgen ze toegang tot alle lidstaten. Ze hoeven dus niet langer in alle afzonderlijke lidstaten een vergunning aan te vragen.

Met $575 mln aan opgehaald kapitaal is Wefunder naar eigen zeggen in de Verenigde Staten de grootste crowdfunder in het segment van risicodragend vermogen. Het platform telt ruim 1,6 miljoen beleggers waarmee de gemiddelde investering uitkomt op ongeveer $360.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev(...)e-markt-npb3ca6BTpGo
pi_208019377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 13:33 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik heb mijn investering teruggetrokken: er is natuurlijk al flink geld verbrand, dit gaat in het negatieve scenario alleen maar meer worden. Op papier een gigantische overwaarde t.o.v. de eerste hypotheek, maar dit is wel een taxatie met het nieuwe gebruik in gedachte.
Tel daarbij op dat er alleen een negatieve hypotheek verklaring is (blijkbaar hebben de eigenaren, of de 1e hypotheekhouder geen zin in het gedoe van een tweede hypotheek), en de tijd dat het geld vast staat voordat het rentedragend wordt....

Ik laat mijn stukje over voor een andere liefhebber.
Ik was even vergeten dat er alleen maar een negatieve hypotheekverklaring is. Dank. Heb me ook teruggetrokken
pi_208019867
De CRE rente betalingen komen binnen, curious for Gossnitz?
en ter aanv moet ook de jaarrente onderweg zijn van Transformatie Breda waarvan vorige week de aflossing is gekomen.

[ Bericht 50% gewijzigd door peterc op 16-02-2023 15:28:27 ]
pi_208020060
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 14:02 schreef swooper het volgende:
Een nieuwe aanbieder begeeft zich aan op de Nederlandse crowdfundmarkt.

Amerikaanse crowdfunder van start op Europese markt

Frits Conijn / FD

In het kort
Amerikaanse Wefunder haalt geld op voor Europese bedrijven.
Het bedrijf concentreert zich op risicodragend kapitaal voor kleintjes en start-ups.
'We zijn een nieuw soort aandelenmarkt', jubelt de website.
Toch zijn de aandelen slecht verhandelbaar.
Europese bedrijven kunnen nu ook geld ophalen via de Amerikaanse crowdfunder Wefunder. Dit platform is sinds 2013 actief in de Verenigde Staten en maakt als eerste Amerikaanse crowdfunder de oversteek naar Europa. Tot nu staan twaalf Europese bedrijven genoteerd bij Wefunder, waaronder het Nederlandse Stack, een technologiebedrijf dat een alternatieve internetbrowser bouwt.

'Wij werven vooral voor bedrijven die actief zijn in duurzaamheid, in de voedselindustrie of in de technologiesector', zegt Asbjørn Holmlund, fondsenwerver bij de Europese tak van Wefunder. 'Die bedrijven hebben vaak een trouwe achterban.'

'Soort aandelenmarkt'
Wefunder heeft zijn Amerikaanse hoofdkantoor in San Francisco en zijn Europese in Berlijn. In januari vroeg het platform zijn Europese vergunning aan bij de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Financiële Markten.

Waar het bij de Europese crowdfunders meestal gaat om leningen, kan via Wefunder uitsluitend risicodragend kapitaal worden opgehaald. Daarbij valt te denken aan aandelen of aan aandelen gelieerde producten als converteerbare leningen of opties. En ook de zogenoemde 'revenue based loans' zitten in het assortiment. Daarbij lost een bedrijf meer af naarmate de omzet stijgt.

Wefunder is naar eigen zeggen een 'nieuw soort aandelenmarkt'. 'In tegenstelling tot de Nasdaq richten we ons op start-ups en kleine bedrijven.' Ook de verhandelbaarheid van de aandelen is anders bij de Nasdaq dan bij Wefunder. Bij de Nasdaq kunnen beleggers tussentijds altijd uitstappen, bij Wefunder moeten ze wachten tot een nieuwe koper zich aandient.

'Win groots of verlies alles'
Bij Wefunder is geen sprake van onderpand, waardoor de geldverstrekkers meer risico's lopen. 'Win groots of verlies alles', aldus een reclameslogan van Wefunder. Veelal gebruiken de bedrijven Wefunder ook om de banden met de achterban aan te trekken. 'We kunnen nu kapitaal ophalen en in contact komen met onze gebruikers', aldus George Laliashvili, ceo van Stack.

'Er bestaat in Europa een grote behoefte aan dit soort platforms', zegt Jeroen ter Huurne van Collin Crowdfund, een platform waar bedrijven leningen kunnen aanbieden. 'Zo komen starters meestal slecht aan bod bij de banken en bij de traditionele crowdfunders. Ze kunnen immers geen zekerheden bieden.'

Zelf heeft Collin geen plannen om de aandelencampagnes mogelijk te maken. 'Wij richten ons op beleggers die in ruil voor zekerheden genoegen nemen met nettorendementen die gemiddeld tussen de 4% en 6% liggen.'

Snelle groei
In Nederland staat crowdfunding met aandelen nog in de kinderschoenen. Uit cijfers van de website Crowdfundingscijfers.nl blijkt dat bedrijven verleden jaar via de platforms ¤972 mln hebben opgehaald. Bij ¤89 mln kregen de financiers aandelen in handen. 'Dat is een beperkt maar wel snelgroeiend deel van het totaal', zegt Gijsbert Koren van Crowdfundingscijfers

De Europese markt werd aantrekkelijk voor Wefunder na een wijziging van de regelgeving van de Europese Unie van eind 2021. Als crowdfunders een vergunning hebben van een van de lidstaten, krijgen ze toegang tot alle lidstaten. Ze hoeven dus niet langer in alle afzonderlijke lidstaten een vergunning aan te vragen.

Met $575 mln aan opgehaald kapitaal is Wefunder naar eigen zeggen in de Verenigde Staten de grootste crowdfunder in het segment van risicodragend vermogen. Het platform telt ruim 1,6 miljoen beleggers waarmee de gemiddelde investering uitkomt op ongeveer $360.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev(...)e-markt-npb3ca6BTpGo
Wefunder is eigenlijk dus geen Crowdfunding zoals hier op deze forum draad besproken. Dit bedrijf en zijn te verstrekken funding hoort eigenlijk meer in een draad over aandelen thuis. Net zoals NPEX hier niet thuis hoort.

Wel goed om te lezen dat Collin voorlopig niet in deze (slecht verhandelbare) aandelen markt stapt en het gewoon bij leningen houdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-02-2023 15:07:30 ]
pi_208020660
quote:
12s.gif Op donderdag 16 februari 2023 14:46 schreef peterc het volgende:
De CRE rente betalingen komen binnen, curious for Gossnitz?
- juni 2022
- medio januari 2023
- circa 7 februari 2023
- begin deze week
- geen idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')