Dank hiervoorquote:Op woensdag 15 februari 2023 09:04 schreef swooper het volgende:
[..]
Hier kun je het gehele artikel vinden
https://webreader.tijdschrift.nl/reader/readhtml/595776/35
Even een proefaccount aanmaken en lezen maar.
Als we toch aan het speculeren zijn, vond deze aanvraag ook nog:quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat dit scenario juist is, met dien verstande dat nummer 3 waarschijnlijk de woning was van opa en dus ook een stuk ouder (en krakkemikkiger is) dan de woning van 3a.
De twee dames die meetekenen moeten m.i. wel zussen zijn want het is hoogst ongebruikelijk dat zowel vader als kinderen tegelijk erven (tenzij via een legaat). Immers kinderen erven indirect ook weer van hun vader.
Niet om het politiek te maken, maar het is natuurlijk helemaal krankjorem dat mensen zich zwaar in de schuld moeten steken alleen om hun bezit in de familie te kunnen houden. Bezit waar opa en oom en tante voor hebben kromgelegen en al hun belastingen voor hebben betaald. En dan roept zo'n @#$@:Schimmelpenninck ook nog in de media dat de erfbelasting omhoog zou moeten.
Rente is aan de magere kantquote:Over het project:
Danny van der Horst is al geruime tijd succesvol actief binnen de Nederlandse vastgoedmarkt, met name in de regio Den Haag. Inmiddels heeft hij een stabiele vastgoedportefeuille opgebouwd.
De lening wordt gebruikt voor de herfinanciering van een reeds aangekocht en verhuurd pand in Rotterdam. Bij dit project is sprake van eerste hypothecaire zekerheid met een LTV van 69%.
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 125.000,-
Leenvorm: Vastgoedlening
Rente: 6,25%
Looptijd: 60 maanden
Risicoclassificatie: 1
Belangrijkste zekerheden:
- Eerste hypothecaire inschrijving met een LTV van 69%
- Verpanding huurpenningen
H- oofdelijke aansprakelijkheid in privé
U kunt investeren in dit project vanaf vrijdag 17 februari om 11.00 uur.https://www.geldvoorelkaa(...)=27073&code=HO27073i
Ik laat deze voorbijgaan om de volgende redenen:quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Overname drogisterijen
https://www.collincrowdfund.nl/de-oase-drogisterijen-b-v/
2e hypotheek woonhuis
Wow, 6,25% bij GvE betekent ongeveer 5% effectieve rente netto, inderdaad erg mager. Wel zo te zien een veilig project, als je geen box 3 belasting betaalt en niet van risico houdt dan kan deze wel interessant zijn. Hoewel SIG schifj 1 vergelijkbare zekerheid biedt tegen een betere rente. Betaal je box 3 wel dan kan je beter een 1 jarig deposito openen met veel minder risico en onder de streep dezelfde rente na belastingheffing. In ieder geval niet een project waar ik aan mee ga doen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringskans gve
[..]
Rente is aan de magere kant
Is zeker niet standaard, maar kan fiscaal interessant zijn door een stap over te slaan.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:22 schreef obligataire het volgende:
hoogst ongebruikelijk dat zowel vader als kinderen tegelijk erven (tenzij via een legaat). Immers kinderen erven indirect ook weer van hun vader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aardig project, goed verhaal en redelijke zekerheden.
Zit nu al 166K in, nog 1.334K te gaan.
[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 15-02-2023 13:40:33 ]Pecunia non olet
3 en 3A zijn even oud, allebei in 1962 gebouwd, wat het aannemelijk maakt dat om 2 broers gaat die ieder een eigen huis hebben gebouwd, misschien na sloop van de oude boerderij. Als ik de juiste heb gevonden, is oom Piet al eerder overleden in 1995 en tante Neeltje in juni 2020. Tante zou dan alleen zijn achtergebleven in dat grote huis, bewoonde misschien maar een klein deel ervan en had niet genoeg geld om alles goed te onderhouden als weduwe (het geld zat vooral in de grond) waardoor het huis nu in slechte staat is. Sowieso lijkt het huis van nr 3 op de streetview foto te zien als een pand met aan de straatkant een deel woonhuis en daarachter een grote schuur of stal (andere dakbedekking). Op Funda zie ik vaak dit soort boerderijen van binnen nog alsof je zo de jaren 60/70 instapt met daarachter een schuur of stal die waarschijnlijk al heel lang niet meer gebruikt is behalve misschien voor opslag van allerlei oude spullen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat dit scenario juist is, met dien verstande dat nummer 3 waarschijnlijk de woning was van opa en dus ook een stuk ouder (en krakkemikkiger is) dan de woning van 3a.
De twee dames die meetekenen moeten m.i. wel zussen zijn want het is hoogst ongebruikelijk dat zowel vader als kinderen tegelijk erven (tenzij via een legaat). Immers kinderen erven indirect ook weer van hun vader.
Niet om het politiek te maken, maar het is natuurlijk helemaal krankjorem dat mensen zich zwaar in de schuld moeten steken alleen om hun bezit in de familie te kunnen houden. Bezit waar opa en oom en tante voor hebben kromgelegen en al hun belastingen voor hebben betaald. En dan roept zo'n @#$@:Schimmelpenninck ook nog in de media dat de erfbelasting omhoog zou moeten.
Website is volgens mij nooit van de grond gekomen, wel altijd netjes betaaldquote:In het verleden heeft u geïnvesteerd in project 23706 | eten.com. Dit project heeft een looptijd van 24 maanden en is in juni 2021 tot stand gekomen.
De geldnemer, de heer Verhagen, heeft besloten om de lening vervroegd af te lossen. Dit conform de voorwaarden uit de overeenkomst lening.
De resterende termijnen ontvangt u met de eerstvolgende verzamelbetaling op uw rekening. De lening is daarmee afgelost.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hele verre familie van mij uit Duitsland heeft dat in het verleden opgelost door de beoogde bedrijfsopvolger te adopteren. Een volwassene! Geen idee of dat hier in Nederland ook kan. Het scheelt een heleboel belasting, zeker in een bedrijfssituatie.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Als mijn neef als enige erft zal hij ook een flinke bak aan erfbelasting moeten gaan betalen, wat hij dan waarschijnlijk alleen kan bij verkoop van het huis zodat zoals hier een lening niet aan de orde is. Maar in mijn geval gaat het niet om iets wat al lang in de familie is, gewoon een jaren 90 nieuwbouwhuis.
In hele uitzonderlijke omstandigheden kan het, maar zoals je in de uitspraak via de link kunt lezen ligt de drempel hoog :quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hele verre familie van mij uit Duitsland heeft dat in het verleden opgelost door de beoogde bedrijfsopvolger te adopteren. Een volwassene! Geen idee of dat hier in Nederland ook kan. Het scheelt een heleboel belasting, zeker in een bedrijfssituatie.
Deze Neeltje had wel degelijk kinderen en kleinkinderen! Zie hier het overlijdensbericht in de Hilverbode van 17 juni 2020. De advertentie is te lezen op pagina 17.quote:Als ik de juiste heb gevonden, is oom Piet al eerder overleden in 1995 en tante Neeltje in juni 2020. Tante zou dan alleen zijn achtergebleven in dat grote huis, bewoonde misschien maar een klein deel ervan en had niet genoeg geld om alles goed te onderhouden als weduwe (het geld zat vooral in de grond) waardoor het huis nu in slechte staat is.
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat deze manier van box3 heffing ook geen stand gaat houden? Ze doen nu hetzelfde als toen bij spaarders en daar ging ook een streep door?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:33 schreef JP01 het volgende:
[..]
Wow, 6,25% bij GvE betekent ongeveer 5% effectieve rente netto, inderdaad erg mager. Wel zo te zien een veilig project, als je geen box 3 belasting betaalt en niet van risico houdt dan kan deze wel interessant zijn. Hoewel SIG schifj 1 vergelijkbare zekerheid biedt tegen een betere rente. Betaal je box 3 wel dan kan je beter een 1 jarig deposito openen met veel minder risico en onder de streep dezelfde rente na belastingheffing. In ieder geval niet een project waar ik aan mee ga doen.
Dat zou kunnen, je hebt een kans dat je via een bezwaar alsnog belasting over je werkelijke rendement kan betalen. Zelf maak ik die aanname liever niet, en ik hoop eigenlijk met mijn CF beleggingen boven het fictief rendement uit te komen (dat is de afgelopen 6 jaar prima gelukt) waardoor een bezwaar sowieso geen zin heeft. In mijn overweging om wel/niet te investeren hou ik voor 2023 en 2024 gewoon rekening met dat er jaarlijks 2% van de beleggingen aan de belastingdienst moet worden afgedragen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat deze manier van box3 heffing ook geen stand gaat houden? Ze doen nu hetzelfde als toen bij spaarders en daar ging ook een streep door?
Op Facebook kwam ik een bericht tegen waar Sien Kroot, vrouw van Toon Heuvelmans, wordt genoemd, gewoond hebbend "in een boerderij aan de Schutweg".quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:09 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Deze Neeltje had wel degelijk kinderen en kleinkinderen! Zie hier het overlijdensbericht in de Hilverbode van 17 juni 2020. De advertentie is te lezen op pagina 17.
We moeten nog even verder zoeken....
quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:23 schreef obligataire het volgende:
Investeringslink LaMarkBenieuwd waar ze komen, ik ben dagelijks in de buurt van DH CS te vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aardig project, goed verhaal en redelijke zekerheden.
Zit nu al 166K in, nog 1.334K te gaan.
Verder vind ik het maar een hoop geld voor het doel.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Geen geweldig pand maar voor dit type op dit type indu-terrein is altijd wel een bestemming huurder / koper, twee geldnemers met elk een eigen toko is een voordeel en nu zorgen dat de familieband goed blijft. HA moreel resulteert in basis inleg en na 36 mnd zien we dan welquote:Op woensdag 15 februari 2023 15:07 schreef obligataire het volgende:
Namens Jaco, investeringslink
Vastgoed voor eigen gebruik en serieuze inbreng.
https://www.collincrowdfu(...)1cafb463e1feff20df2c
Eigen gebruik voor acceptabele LTV heeft bij mij altijd een streepje voor; geen gedoe met hoge verbouwingskosten, vergunningen en verkooprisico's.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:45 schreef peterc het volgende:
[..]
Geen geweldig pand maar voor dit type op dit type indu-terrein is altijd wel een bestemming huurder / koper, twee geldnemers met elk een eigen toko is een voordeel en nu zorgen dat de familieband goed blijft. HA moreel resulteert in basis inleg en na 36 mnd zien we dan wel
Goed speurwerk. Die Neeltje had ik in een andere editite van de Hilverbode gevonden, maar Sien dus gemist.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:02 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Op Facebook kwam ik een bericht tegen waar Sien Kroot, vrouw van Toon Heuvelmans, wordt genoemd, gewoond hebbend "in een boerderij aan de Schutweg".
In het parochieblad wordt Sien Kroot-Heuvelmans genoemd, overleden op 8 januari 2021 in de leeftijd van 89 jaar.
Deze moeten we hebben!
Hier de dankadvertentie in de Hilverbode, waar ook duidelijk wordt wie A en M Kroot zijn: Ante en Mirte
Ik meen dat sign bedrijf en het bedrijfslogo te herkennen als een verwerker van de reclame en carwrapfolies van het bedrijf waar ik lang gewerkt heb, alleen niet icm de plaats waar het nu volgens de website is gevestigd. Maar ik ken me niet meer herinneren waar het dan wel zat. Daar gaat mijn geheugen....quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:07 schreef obligataire het volgende:
Namens Jaco, investeringslink
Vastgoed voor eigen gebruik en serieuze inbreng.
https://www.collincrowdfu(...)1cafb463e1feff20df2c
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |