abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208002700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:04 schreef swooper het volgende:

[..]
Hier kun je het gehele artikel vinden
https://webreader.tijdschrift.nl/reader/readhtml/595776/35

Even een proefaccount aanmaken en lezen maar. :s)
Dank hiervoor ^O^
pi_208003193
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat dit scenario juist is, met dien verstande dat nummer 3 waarschijnlijk de woning was van opa en dus ook een stuk ouder (en krakkemikkiger is) dan de woning van 3a.

De twee dames die meetekenen moeten m.i. wel zussen zijn want het is hoogst ongebruikelijk dat zowel vader als kinderen tegelijk erven (tenzij via een legaat). Immers kinderen erven indirect ook weer van hun vader.

Niet om het politiek te maken, maar het is natuurlijk helemaal krankjorem dat mensen zich zwaar in de schuld moeten steken alleen om hun bezit in de familie te kunnen houden. Bezit waar opa en oom en tante voor hebben kromgelegen en al hun belastingen voor hebben betaald. En dan roept zo'n @#$@:Schimmelpenninck ook nog in de media dat de erfbelasting omhoog zou moeten.
Als we toch aan het speculeren zijn, vond deze aanvraag ook nog:

https://www.hilvarenbeek.(...)8302f4ebcad1b9449e24

Kan me voorstellen dat dit om de weg tussen 3 & 3a gaat om rechstreeks op het land te komen en niet via 3.

En dan deze weg met achterste deel van kavel huis 3 kadestraal splitsen en alsnog het huis verkopen.
pi_208003543
Overname drogisterijen
https://www.collincrowdfund.nl/de-oase-drogisterijen-b-v/
2e hypotheek woonhuis
pi_208003819
Investeringskans gve
quote:
Over het project:
Danny van der Horst is al geruime tijd succesvol actief binnen de Nederlandse vastgoedmarkt, met name in de regio Den Haag. Inmiddels heeft hij een stabiele vastgoedportefeuille opgebouwd.

De lening wordt gebruikt voor de herfinanciering van een reeds aangekocht en verhuurd pand in Rotterdam. Bij dit project is sprake van eerste hypothecaire zekerheid met een LTV van 69%.

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:

Kredietbedrag: ¤ 125.000,-
Leenvorm: Vastgoedlening
Rente: 6,25%
Looptijd: 60 maanden
Risicoclassificatie: 1
Belangrijkste zekerheden:
- Eerste hypothecaire inschrijving met een LTV van 69%
- Verpanding huurpenningen
H- oofdelijke aansprakelijkheid in privé

U kunt investeren in dit project vanaf vrijdag 17 februari om 11.00 uur.https://www.geldvoorelkaa(...)=27073&code=HO27073i
Rente is aan de magere kant
pi_208004575
Fred gaat na heel wat crowdfundprojecten bij meerdere platforms aandelen uitgeven
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
pi_208004736
Collin bereikt als eerste Nederlandse platform de ¤ 500 miljoen grens.
Collin Crowdfund is deze week de mijlpaal van een half miljard aan verstrekte financieringen gepasseerd. Een mooi moment om stil te staan bij onze groei. ‘’Ik ben erg trots op de groei die wij als team de laatste jaren hebben doorgemaakt’’, oprichter en algemeen directeur van Collin Crowdfund, Jeroen ter Huurne. ‘’Op naar het miljard!’’
pi_208004828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Overname drogisterijen
https://www.collincrowdfund.nl/de-oase-drogisterijen-b-v/
2e hypotheek woonhuis
Ik laat deze voorbijgaan om de volgende redenen:

• resultaat erg mager, zal flink moeten verbeteren om wat vet op de botten te kweken

• op papier een net dekkende 2e hypotheek, maar papier is geduldig, dus ik hecht beperkte waarde aan een net dekkende 2e hypotheek in de huidige markt

• in 4 jaar 40% aflossen wat grotendeels een voorraad financiering is vind ik aan de lage kant

• Ondernemen is toch echt wat anders als controller zijn, er is weinig ruimte om leergeld hierin te betalen

Alles bij elkaar zie ik teveel risico's in dit project.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 15-02-2023 13:28:12 ]
pi_208004939
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringskans gve
[..]
Rente is aan de magere kant
Wow, 6,25% bij GvE betekent ongeveer 5% effectieve rente netto, inderdaad erg mager. Wel zo te zien een veilig project, als je geen box 3 belasting betaalt en niet van risico houdt dan kan deze wel interessant zijn. Hoewel SIG schifj 1 vergelijkbare zekerheid biedt tegen een betere rente. Betaal je box 3 wel dan kan je beter een 1 jarig deposito openen met veel minder risico en onder de streep dezelfde rente na belastingheffing. In ieder geval niet een project waar ik aan mee ga doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JP01 op 15-02-2023 13:23:35 ]
pi_208005607
quote:
hoogst ongebruikelijk dat zowel vader als kinderen tegelijk erven (tenzij via een legaat). Immers kinderen erven indirect ook weer van hun vader.
Is zeker niet standaard, maar kan fiscaal interessant zijn door een stap over te slaan.
pi_208005740
Investeringslink LaMark
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aardig project, goed verhaal en redelijke zekerheden.
Zit nu al 166K in, nog 1.334K te gaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 15-02-2023 13:40:33 ]
Pecunia non olet
pi_208005858
quote:

[..]
Ik denk dat dit scenario juist is, met dien verstande dat nummer 3 waarschijnlijk de woning was van opa en dus ook een stuk ouder (en krakkemikkiger is) dan de woning van 3a.

De twee dames die meetekenen moeten m.i. wel zussen zijn want het is hoogst ongebruikelijk dat zowel vader als kinderen tegelijk erven (tenzij via een legaat). Immers kinderen erven indirect ook weer van hun vader.

Niet om het politiek te maken, maar het is natuurlijk helemaal krankjorem dat mensen zich zwaar in de schuld moeten steken alleen om hun bezit in de familie te kunnen houden. Bezit waar opa en oom en tante voor hebben kromgelegen en al hun belastingen voor hebben betaald. En dan roept zo'n @#$@:Schimmelpenninck ook nog in de media dat de erfbelasting omhoog zou moeten.
3 en 3A zijn even oud, allebei in 1962 gebouwd, wat het aannemelijk maakt dat om 2 broers gaat die ieder een eigen huis hebben gebouwd, misschien na sloop van de oude boerderij. Als ik de juiste heb gevonden, is oom Piet al eerder overleden in 1995 en tante Neeltje in juni 2020. Tante zou dan alleen zijn achtergebleven in dat grote huis, bewoonde misschien maar een klein deel ervan en had niet genoeg geld om alles goed te onderhouden als weduwe (het geld zat vooral in de grond) waardoor het huis nu in slechte staat is. Sowieso lijkt het huis van nr 3 op de streetview foto te zien als een pand met aan de straatkant een deel woonhuis en daarachter een grote schuur of stal (andere dakbedekking). Op Funda zie ik vaak dit soort boerderijen van binnen nog alsof je zo de jaren 60/70 instapt met daarachter een schuur of stal die waarschijnlijk al heel lang niet meer gebruikt is behalve misschien voor opslag van allerlei oude spullen.

Verder op zich wel eens met je opmerking over de erfbelasting. al kan ik me ook wel voor een deel vinden in wat die Sander zegt. Maar dan zou wel de grens waarover je veel erfbelasting betaald wel een stuk hoger moeten zijn, zeker nu met de gestegen huizenprijzen.
Maar dat is ook in eigen belang, aangezien het in mijn geval misschien ook op een dergelijke situatie zal uitdraaien. Ik heb geen kinderen, heb 1 broer die zelf 1 zoon heeft. Ik heb een zo goed als afbetaald huis wat zoals de meeste woningen flink in waarde is gestegen plus een leuk bedrag aan vermogen. Als mijn neef als enige erft zal hij ook een flinke bak aan erfbelasting moeten gaan betalen, wat hij dan waarschijnlijk alleen kan bij verkoop van het huis zodat zoals hier een lening niet aan de orde is. Maar in mijn geval gaat het niet om iets wat al lang in de familie is, gewoon een jaren 90 nieuwbouwhuis.
pi_208005908
Vervroegde aflossing gve
quote:
In het verleden heeft u geïnvesteerd in project 23706 | eten.com. Dit project heeft een looptijd van 24 maanden en is in juni 2021 tot stand gekomen.

De geldnemer, de heer Verhagen, heeft besloten om de lening vervroegd af te lossen. Dit conform de voorwaarden uit de overeenkomst lening.

De resterende termijnen ontvangt u met de eerstvolgende verzamelbetaling op uw rekening. De lening is daarmee afgelost.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Website is volgens mij nooit van de grond gekomen, wel altijd netjes betaald
https://eten.com/
pi_208005909
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:33 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Als mijn neef als enige erft zal hij ook een flinke bak aan erfbelasting moeten gaan betalen, wat hij dan waarschijnlijk alleen kan bij verkoop van het huis zodat zoals hier een lening niet aan de orde is. Maar in mijn geval gaat het niet om iets wat al lang in de familie is, gewoon een jaren 90 nieuwbouwhuis.
Hele verre familie van mij uit Duitsland heeft dat in het verleden opgelost door de beoogde bedrijfsopvolger te adopteren. Een volwassene! Geen idee of dat hier in Nederland ook kan. Het scheelt een heleboel belasting, zeker in een bedrijfssituatie.
Pecunia non olet
pi_208006124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hele verre familie van mij uit Duitsland heeft dat in het verleden opgelost door de beoogde bedrijfsopvolger te adopteren. Een volwassene! Geen idee of dat hier in Nederland ook kan. Het scheelt een heleboel belasting, zeker in een bedrijfssituatie.
In hele uitzonderlijke omstandigheden kan het, maar zoals je in de uitspraak via de link kunt lezen ligt de drempel hoog :

https://appelman.nl/blog/(...)n-een-meerderjarige/
  woensdag 15 februari 2023 @ 14:09:42 #140
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_208006279
quote:
Als ik de juiste heb gevonden, is oom Piet al eerder overleden in 1995 en tante Neeltje in juni 2020. Tante zou dan alleen zijn achtergebleven in dat grote huis, bewoonde misschien maar een klein deel ervan en had niet genoeg geld om alles goed te onderhouden als weduwe (het geld zat vooral in de grond) waardoor het huis nu in slechte staat is.
Deze Neeltje had wel degelijk kinderen en kleinkinderen! Zie hier het overlijdensbericht in de Hilverbode van 17 juni 2020. De advertentie is te lezen op pagina 17.
We moeten nog even verder zoeken....
  woensdag 15 februari 2023 @ 14:30:20 #141
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_208006554
Heeft iemand hier al naar z'n Jaaroverzicht 2022 van GVE gekeken?

Ik kom er niet helemaal uit hoe de bruto voorzieningsmutatie werkt? Dat is een minbedrag in 2022 maar dat lijkt in dit geval goed te zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 15 februari 2023 @ 14:31:45 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_208006577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:33 schreef JP01 het volgende:

[..]
Wow, 6,25% bij GvE betekent ongeveer 5% effectieve rente netto, inderdaad erg mager. Wel zo te zien een veilig project, als je geen box 3 belasting betaalt en niet van risico houdt dan kan deze wel interessant zijn. Hoewel SIG schifj 1 vergelijkbare zekerheid biedt tegen een betere rente. Betaal je box 3 wel dan kan je beter een 1 jarig deposito openen met veel minder risico en onder de streep dezelfde rente na belastingheffing. In ieder geval niet een project waar ik aan mee ga doen.
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat deze manier van box3 heffing ook geen stand gaat houden? Ze doen nu hetzelfde als toen bij spaarders en daar ging ook een streep door?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_208006676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 14:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat deze manier van box3 heffing ook geen stand gaat houden? Ze doen nu hetzelfde als toen bij spaarders en daar ging ook een streep door?
Dat zou kunnen, je hebt een kans dat je via een bezwaar alsnog belasting over je werkelijke rendement kan betalen. Zelf maak ik die aanname liever niet, en ik hoop eigenlijk met mijn CF beleggingen boven het fictief rendement uit te komen (dat is de afgelopen 6 jaar prima gelukt) waardoor een bezwaar sowieso geen zin heeft. In mijn overweging om wel/niet te investeren hou ik voor 2023 en 2024 gewoon rekening met dat er jaarlijks 2% van de beleggingen aan de belastingdienst moet worden afgedragen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 15:02:34 #144
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_208006941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 14:09 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Deze Neeltje had wel degelijk kinderen en kleinkinderen! Zie hier het overlijdensbericht in de Hilverbode van 17 juni 2020. De advertentie is te lezen op pagina 17.
We moeten nog even verder zoeken....
Op Facebook kwam ik een bericht tegen waar Sien Kroot, vrouw van Toon Heuvelmans, wordt genoemd, gewoond hebbend "in een boerderij aan de Schutweg".
In het parochieblad wordt Sien Kroot-Heuvelmans genoemd, overleden op 8 januari 2021 in de leeftijd van 89 jaar.
Deze moeten we hebben!
Hier de dankadvertentie in de Hilverbode, waar ook duidelijk wordt wie A en M Kroot zijn: Ante en Mirte

[ Bericht 3% gewijzigd door crowd-fundi op 15-02-2023 15:16:35 ]
pi_208006954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 13:23 schreef obligataire het volgende:
Investeringslink LaMark
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aardig project, goed verhaal en redelijke zekerheden.
Zit nu al 166K in, nog 1.334K te gaan.
Benieuwd waar ze komen, ik ben dagelijks in de buurt van DH CS te vinden.

Verder vind ik het maar een hoop geld voor het doel.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_208006999
Namens Jaco, investeringslink

Vastgoed voor eigen gebruik en serieuze inbreng.

https://www.collincrowdfu(...)1cafb463e1feff20df2c

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 15-02-2023 15:23:09 ]
Pecunia non olet
pi_208007417
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:07 schreef obligataire het volgende:

Geen geweldig pand maar voor dit type op dit type indu-terrein is altijd wel een bestemming huurder / koper, twee geldnemers met elk een eigen toko is een voordeel en nu zorgen dat de familieband goed blijft. HA moreel resulteert in basis inleg en na 36 mnd zien we dan wel
pi_208007587
quote:
12s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:45 schreef peterc het volgende:

[..]
Geen geweldig pand maar voor dit type op dit type indu-terrein is altijd wel een bestemming huurder / koper, twee geldnemers met elk een eigen toko is een voordeel en nu zorgen dat de familieband goed blijft. HA moreel resulteert in basis inleg en na 36 mnd zien we dan wel
Eigen gebruik voor acceptabele LTV heeft bij mij altijd een streepje voor; geen gedoe met hoge verbouwingskosten, vergunningen en verkooprisico's.
Aflossen en rente betalen i.p.v. huur, verdient zichzelf al terug.
Pecunia non olet
pi_208007793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:02 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Op Facebook kwam ik een bericht tegen waar Sien Kroot, vrouw van Toon Heuvelmans, wordt genoemd, gewoond hebbend "in een boerderij aan de Schutweg".
In het parochieblad wordt Sien Kroot-Heuvelmans genoemd, overleden op 8 januari 2021 in de leeftijd van 89 jaar.
Deze moeten we hebben!
Hier de dankadvertentie in de Hilverbode, waar ook duidelijk wordt wie A en M Kroot zijn: Ante en Mirte
Goed speurwerk. Die Neeltje had ik in een andere editite van de Hilverbode gevonden, maar Sien dus gemist.

Die Ante en Mirte lijken me dan de dochters van Emi en geen zussen van hem, gezien de jaartallen van middelbare school op LinkedIn.
Volgens mij zit de hele omgeving daar vol met Kroot familieleden. De overlijdensadvertentie van de eerder genoemde Neeltje geeft als adres de Beerseweg wat maar 1 straat weg is van de Schutweg, één straat verder de andere kant op zit stal De Hoef met nog een Kroot en een dochter die aan dressuur doet, 1 pand daarnaast een manege met in de geschiedenis van de oprichting weer een andere Kroot en aan de andere kant van het dorp nog een pensionstal Kroot.
En in een Hilverbode van 2015 een verslag van een dameskorfbalwedstrijd van de plaatselijke verening waarin o.a. gescoord werd door 4 dames met de achternaam Kroot en 1 Heuvelmans, een familieteam dus.
pi_208008188
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:07 schreef obligataire het volgende:

Ik meen dat sign bedrijf en het bedrijfslogo te herkennen als een verwerker van de reclame en carwrapfolies van het bedrijf waar ik lang gewerkt heb, alleen niet icm de plaats waar het nu volgens de website is gevestigd. Maar ik ken me niet meer herinneren waar het dan wel zat. Daar gaat mijn geheugen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')