abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207992929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vanmiddag 14uur komt deze live
De zekerheden lijken oké.
Puur op zekerheden financieren alleen is m.i. niet voldoende.

Ondanks de toelichting in het begeleidend schrijven; het resultaat is marginaal, enorme kortlopende schulden. Ook na herfinanciering door Collin. Indien 3 a 4 keer de jaarwinst volledig toegevoegd zou worden aan het eigen vermogen (dus met nihil onttrekkingen) zou er pas sprake zijn van een positief eigen vermogen.

Op deze manier kan over 5 jaar die slottermijn alleen nog binnen de crowd gefinancierd worden, omdat ze nergens anders terecht kunnen.

Deze laat ik gaan.
pi_207992978
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:43 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - Vastgoed in buitengebied Zwolle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me af voor hoeveel projecten L*nfer*nk zich zakelijk borg gesteld heeft. Wordt daar volgens mij vrij scherp aan de wind gezeild.
pi_207993022
CRE Transformatie Breda aflossing ontv / nu nog Gossnitz?
pi_207993306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vanmiddag 14uur komt deze live
Met negatief eigen vermogen van 172k? Dan kan er nog zoveel overwaarde zijn op de woning maar sla ik toch over.
pi_207993307
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Lunchroom
https://www.collincrowdfund.nl/lunchroom-de-cambreur/
2e hypotheek woonhuis materieel

linkje is welkom
De toko is bijna failliet....
Pecunia non olet
pi_207993389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
De toko is bijna failliet....
Ik vind het dubieus dat Collin deze pitch voor legt. Je kunt je de vraag stellen of deze mensen hiermee geholpen zijn of dat er een levensgroot risico is dat ze nog verder in het moeras wegzinken.

En ook richting de investeerders is dit niet goed. Ja, er zijn zekerheden maar dat is dan ook het enige positieve punt.
pi_207993480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:38 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik vind het dubieus dat Collin deze pitch voor legt. Je kunt je de vraag stellen of deze mensen hiermee geholpen zijn of dat er een levensgroot risico is dat ze nog verder in het moeras wegzinken.

En ook richting de investeerders is dit niet goed. Ja, er zijn zekerheden maar dat is dan ook het enige positieve punt.
Het probleem is dat voor deze ondernemers, en dat zijn veel eenmanszaken/vof, er eigenlijk geen andere optie is om te proberen te redden wat er te redden valt en hopen dat ze lang genoeg door kunnen gaan. Een bedrijfsbeëindiging of WHOA traject zal moeilijk zijn gezien de eigen woning. Dus ik begrijp het wel dat ze het proberen.
pi_207993495
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:59 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op gedeeltelijk zakelijk? onroerend goed:

E Kroot Grondwerk en Bestratingen
¤ 150.000 | 8,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/e-kroot-grondwerk-en-bestratingen/

Deze ziet er zo snel erg interessant uit.
Als iemand een linkje op de kop kan tikken zou deze zeer welkom zijn :7
Deze is zeker interessant, ik zie 4 debiteuren in de beperkte pitch, ik neem aan de aanvrager, zijn vrouw en twee zussen? (Ook erfgenamen?). Ik haal er echter niet uit of ze allemaal persoonlijk aansprakelijk zijn boven op de 1e hypotheek. Die hypotheek is al ruim voldoende dekking natuurlijk.
pi_207993547
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:59 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op gedeeltelijk zakelijk? onroerend goed:

E Kroot Grondwerk en Bestratingen
¤ 150.000 | 8,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/e-kroot-grondwerk-en-bestratingen/

Deze ziet er zo snel erg interessant uit.
Als iemand een linkje op de kop kan tikken zou deze zeer welkom zijn :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 14-02-2023 13:54:46 (spoiler gevonden) ]
pi_207993868
Cambreur binnen 15 minuten vol door 200 investeerders
pi_207993915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:50 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
SPOILER
Dank!
Dubbel meegenomen.
pi_207993965
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:50 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
SPOILER
Dank voor het linkje! Tijd lang niet zo een mooi project gezien, groot meegepakt.
-
pi_207993981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:21 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Dank voor het linkje! Tijd lang niet zo een mooi project gezien, groot meegepakt.
Dit wordt een Fokje denk ik
pi_207993989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:21 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Kan wel een heel kort project worden, maar er de standaard aflossingsvoorwaarden wel van toepassing
quote:
Familie Kroot verwacht binnen de looptijd van de lening een gunstigere herfinanciering te realiseren, waarmee de lening afgelost kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 14-02-2023 15:24:18 ]
pi_207993999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kan wel een heel kort project worden, maar er de standaard aflossingsvoorwaarden ze in van toepassing
[..]

Precies. Keurig zoals het altijd zou moeten zijn :7
pi_207994086
Welke non publieke funding van 890k voor 12 maanden is vanmorgen gefund op collin?
pi_207994120
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:34 schreef Jaco078 het volgende:
Welke non publieke funding van 890k voor 12 maanden is vanmorgen gefund op collin?
Linkje was hier gedeeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:43 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - Vastgoed in buitengebied Zwolle
SPOILER
pi_207994335
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Precies. Keurig zoals het altijd zou moeten zijn :7
En als ze geen goedkopere lening kunnen vinden mag die van mij ook wel 60 maanden lopen.😀
pi_207994482
Update De Sl*agert.

Eindelijk weer nieuws, en belangrijker nog, enige cash op de wallet :)

SPOILER
Pecunia non olet
pi_207994617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kan wel een heel kort project worden, maar er de standaard aflossingsvoorwaarden ze in van toepassing
[..]

Ik vraag me wel af hoe realistisch het is om binnen de looptijd een gunstigere herfinanciering te vinden. Wat ik laatst las verwacht de ECB dat de rente nog verder verhoogd zal worden, dat zal ook effect hebben op de rente in de markt. Als ze nu al geen gunstigere lening kunnen vinden, waarom dan wel in de komende 2 jaar?

Maar de zekerheden zijn wel natuurlijkm wel goed, er zit meer dan genoeg waarde in het pand.
Ik zou graag meedoen met deze maar moet eigenlijk nog even wachten tot het geld van mijn belastingmiddeling wordt bijgeschreven hopelijk later deze week aangezien de overige terugbetalingen al weer zijn geherinvesteerd in andere projecten.
pi_207994688
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
En als ze geen goedkopere lening kunnen vinden mag die van mij ook wel 60 maanden lopen.😀
Na 24 maanden zal deze sowieso hergefinancieerd moeten worden
pi_207994780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:21 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe realistisch het is om binnen de looptijd een gunstigere herfinanciering te vinden. Wat ik laatst las verwacht de ECB dat de rente nog verder verhoogd zal worden, dat zal ook effect hebben op de rente in de markt. Als ze nu al geen gunstigere lening kunnen vinden, waarom dan wel in de komende 2 jaar?

Maar de zekerheden zijn wel natuurlijkm wel goed, er zit meer dan genoeg waarde in het pand.
Ik zou graag meedoen met deze maar moet eigenlijk nog even wachten tot het geld van mijn belastingmiddeling wordt bijgeschreven hopelijk later deze week aangezien de overige terugbetalingen al weer zijn geherinvesteerd in andere projecten.
Je kunt natuurlijk ook een (deel van een) recent project doorrollen wat minder aantrekkelijk is dan deze.....
Pecunia non olet
pi_207994950
Reactie collin op vragen lunchroom. Insteek is inderdaad dus herfinanciering door collin over 5 jaar.

Beste meneer,

Allereerst dank voor uw vraag over de aanvraag van Lunchroom de Cambreur.

De Collin Credit Score bestaat uit de Betaalcapaciteit (weging 40%), Solvabiliteit (20%) en Zekerheden (40%).

Op het onderdeel Solvabiliteit is er inderdaad onvoldoende ruimte.

De beoordeling is gebaseerd op een prognose, waar een zekerheid met een materiele waarde tegenover staat.

Er is gekozen voor een slottermijn om zodoende de aflosdruk te kunnen verlagen voor de klant. Vanuit Collin hebben we de intentie om via ons te herfinancieren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
pi_207995063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk ook een (deel van een) recent project doorrollen wat minder aantrekkelijk is dan deze.....
Dat gaat niet. De projecten waar ik recent in heb geinvesteerd zijn al definitief en uitgeboekt, kan ik dus niet meer annuleren. Ik heb altijd een vast bedrag wat ik in een project investeer en dat bedrag zou ik nu nog net wel kunnen doen van de rekening die ik gebruik voor crowdfunding, maar ik hou liever wat meer marge aan. Met de teruggave van de belasting op de rekening is dit dilemma er niet en zou ik zelfs een groter bedrag kunnen inleggen.
Ik kijk nog even aan hoe snel deze volloopt vandaag, kan ik als het erop lijkt dat die volkomt alsnog investeren. Die paar dagen met een laag saldo moet dan maar even.
pi_207995177
Collin is even buitengebruik.

quote:
Momenteel wordt er een verbeterde versie van de Collin Crowdfund website online geplaatst.
Het platform zal naar verwachting uiterlijk 16.30 weer beschikbaar zijn.

Excuses voor het ongemak!
Laten we hopen dat het allemaal weer wat soepeler en sneller gaat werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')