De zekerheden lijken oké.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Vanmiddag 14uur komt deze live
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:43 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - Vastgoed in buitengebied ZwolleIk vraag me af voor hoeveel projecten L*nfer*nk zich zakelijk borg gesteld heeft. Wordt daar volgens mij vrij scherp aan de wind gezeild.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met negatief eigen vermogen van 172k? Dan kan er nog zoveel overwaarde zijn op de woning maar sla ik toch over.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Vanmiddag 14uur komt deze live
De toko is bijna failliet....quote:Op maandag 13 februari 2023 12:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Lunchroom
https://www.collincrowdfund.nl/lunchroom-de-cambreur/
2e hypotheek woonhuis materieel
linkje is welkom
Ik vind het dubieus dat Collin deze pitch voor legt. Je kunt je de vraag stellen of deze mensen hiermee geholpen zijn of dat er een levensgroot risico is dat ze nog verder in het moeras wegzinken.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
De toko is bijna failliet....
Het probleem is dat voor deze ondernemers, en dat zijn veel eenmanszaken/vof, er eigenlijk geen andere optie is om te proberen te redden wat er te redden valt en hopen dat ze lang genoeg door kunnen gaan. Een bedrijfsbeëindiging of WHOA traject zal moeilijk zijn gezien de eigen woning. Dus ik begrijp het wel dat ze het proberen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het dubieus dat Collin deze pitch voor legt. Je kunt je de vraag stellen of deze mensen hiermee geholpen zijn of dat er een levensgroot risico is dat ze nog verder in het moeras wegzinken.
En ook richting de investeerders is dit niet goed. Ja, er zijn zekerheden maar dat is dan ook het enige positieve punt.
Deze is zeker interessant, ik zie 4 debiteuren in de beperkte pitch, ik neem aan de aanvrager, zijn vrouw en twee zussen? (Ook erfgenamen?). Ik haal er echter niet uit of ze allemaal persoonlijk aansprakelijk zijn boven op de 1e hypotheek. Die hypotheek is al ruim voldoende dekking natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:59 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op gedeeltelijk zakelijk? onroerend goed:
E Kroot Grondwerk en Bestratingen
¤ 150.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/e-kroot-grondwerk-en-bestratingen/
Deze ziet er zo snel erg interessant uit.
Als iemand een linkje op de kop kan tikken zou deze zeer welkom zijn![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:59 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op gedeeltelijk zakelijk? onroerend goed:
E Kroot Grondwerk en Bestratingen
¤ 150.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/e-kroot-grondwerk-en-bestratingen/
Deze ziet er zo snel erg interessant uit.
Als iemand een linkje op de kop kan tikken zou deze zeer welkom zijn![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 14-02-2023 13:54:46 (spoiler gevonden) ]
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:50 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]Dank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dubbel meegenomen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:50 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]Dank voor het linkje! Tijd lang niet zo een mooi project gezien, groot meegepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Dit wordt een Fokje denk ikquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:21 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Dank voor het linkje! Tijd lang niet zo een mooi project gezien, groot meegepakt.
Kan wel een heel kort project worden, maar er de standaard aflossingsvoorwaarden wel van toepassingquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:21 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Dank voor het linkje! Tijd lang niet zo een mooi project gezien, groot meegepakt.
quote:Familie Kroot verwacht binnen de looptijd van de lening een gunstigere herfinanciering te realiseren, waarmee de lening afgelost kan worden.
Precies. Keurig zoals het altijd zou moeten zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan wel een heel kort project worden, maar er de standaard aflossingsvoorwaarden ze in van toepassing
[..]
Linkje was hier gedeeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:34 schreef Jaco078 het volgende:
Welke non publieke funding van 890k voor 12 maanden is vanmorgen gefund op collin?
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:43 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - Vastgoed in buitengebied ZwolleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ze geen goedkopere lening kunnen vinden mag die van mij ook wel 60 maanden lopen.😀quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Precies. Keurig zoals het altijd zou moeten zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ik vraag me wel af hoe realistisch het is om binnen de looptijd een gunstigere herfinanciering te vinden. Wat ik laatst las verwacht de ECB dat de rente nog verder verhoogd zal worden, dat zal ook effect hebben op de rente in de markt. Als ze nu al geen gunstigere lening kunnen vinden, waarom dan wel in de komende 2 jaar?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan wel een heel kort project worden, maar er de standaard aflossingsvoorwaarden ze in van toepassing
[..]
Na 24 maanden zal deze sowieso hergefinancieerd moeten wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
En als ze geen goedkopere lening kunnen vinden mag die van mij ook wel 60 maanden lopen.😀
Je kunt natuurlijk ook een (deel van een) recent project doorrollen wat minder aantrekkelijk is dan deze.....quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:21 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe realistisch het is om binnen de looptijd een gunstigere herfinanciering te vinden. Wat ik laatst las verwacht de ECB dat de rente nog verder verhoogd zal worden, dat zal ook effect hebben op de rente in de markt. Als ze nu al geen gunstigere lening kunnen vinden, waarom dan wel in de komende 2 jaar?
Maar de zekerheden zijn wel natuurlijkm wel goed, er zit meer dan genoeg waarde in het pand.
Ik zou graag meedoen met deze maar moet eigenlijk nog even wachten tot het geld van mijn belastingmiddeling wordt bijgeschreven hopelijk later deze week aangezien de overige terugbetalingen al weer zijn geherinvesteerd in andere projecten.
Dat gaat niet. De projecten waar ik recent in heb geinvesteerd zijn al definitief en uitgeboekt, kan ik dus niet meer annuleren. Ik heb altijd een vast bedrag wat ik in een project investeer en dat bedrag zou ik nu nog net wel kunnen doen van de rekening die ik gebruik voor crowdfunding, maar ik hou liever wat meer marge aan. Met de teruggave van de belasting op de rekening is dit dilemma er niet en zou ik zelfs een groter bedrag kunnen inleggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook een (deel van een) recent project doorrollen wat minder aantrekkelijk is dan deze.....
Laten we hopen dat het allemaal weer wat soepeler en sneller gaat werken.quote:Momenteel wordt er een verbeterde versie van de Collin Crowdfund website online geplaatst.
Het platform zal naar verwachting uiterlijk 16.30 weer beschikbaar zijn.
Excuses voor het ongemak!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |