En dat met maar enkele extra investeerders. (volgens mij 4 stuks)quote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:53 schreef zeeland6 het volgende:
Vandaag de dure amsterdamse SiG gesprongen van 82% naar 100%. Blijft toch wonderlijk.
Ter illustratie van het bovenstaande:quote:Op zaterdag 11 februari 2023 10:24 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Bovendien is die 4,3% gemiddeld bij CCF het gemiddelde over de gehele leningportefeuille vanaf het ontstaan van het platform. Juist in die eerste jaren waren er relatief veel hoog-risico projecten met weinig/geen zekerheden die het historisch gemiddeld rendement van het platform flink omlaag trekken. Dus dat historisch gemiddelde geeft misschien niet echt een goed beeld.
Nee, dit is het netto rendement minus beheersvergoeding.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hier moet nog de beheersvergoeding van circa 1% vanaf?
Ik vind de taxatie erg hoog voor deze tussenwoning, zie bijvoorbeeld 2 hoekwoningen uit hetzelfde bouwjaar(2020) die vorig jaar zomer op Funda stonden. Deze zitten net aan de andere kant van het kanaal gevestigd, misschien iets verder van het centrum af maar die 3 minuten fietsen zal niet zoveel verschil maken. (sterker nog die wijk is zelfs geliefder).quote:Op zondag 12 februari 2023 08:57 schreef Zeghomaar het volgende:
Zie als aankomen bij Collin:
> Barista Café Groningen.
Ziet er volgens mij redelijk tot goed uit (en GEEN Direct, dus op naar Diamant)
Wat is jullie mening?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem maar het was weer een race tegen de klok. Binnen de minuut helemaal vol.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Sig open en vol. Net mee kunnen nemen.
Er hadden dus tenminste 29 investeerders de wekker gezet op deze zondag morgen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Idem maar het was weer een race tegen de klok. Binnen de minuut helemaal vol.
Klopt wel meer nietquote:Op zondag 12 februari 2023 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Er hadden dus tenminste 29 investeerders de wekker gezet op deze zondag morgen.
Er zit dus ergens een fout in de tellingen van de site. 31+2=29.![]()
quote:¤ 62.350 van ¤ 87.500
29 investeerders
nog 28 dagen
71% bereikt
Zat er ook klaar voor. Dus mag ik mee doen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Er hadden dus tenminste 29 investeerders de wekker gezet op deze zondag morgen.
Er zit dus ergens een fout in de tellingen van de site. 31+2=29.![]()
>@#@# dacht dat het om 12.00u was, foutje bedank, next time beter oplettenquote:Op zondag 12 februari 2023 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zat er ook klaar voor. Dus mag ik mee doen.
Als goudgerande zekerheden het enige criterium zouden zijn, zou ik hem niet meenemen, maar ik ben toch wel positief over het project als geheel. Het bedrijf bestaat al 17 jaar dus de inkomsten zijn voorspelbaar en heel voorzichtig geïndexeerd (3%). Voor de patiënten verandert er eigenlijk niets, die zien dezelfde gezichten boven de stoel dus verloop valt niet te verwachten. De lening is annuïtair (volledig), dus het risico loopt er vlot uit. De man weet precies waar hij aan begint. Vorige eigenaar zit er nog achtergesteld in dus die heeft ook belang bij goede continuïteit. Al met al lijkt het me een professioneel bedrijf met goed perspectief tenzij de overheid ineens suiker gaat verbieden of zoquote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw (doormiddel van een 2e hypotheek) beperkt gedekt GvE project:
Overname Tandartspraktijk Hoofddorp (26230)
[..]
Met investeringslinkje werkend vanaf maandag 13 februari om 11:00 uur:
https://emea01.safelinks.(...)QD3AU0%3D&reserved=0
quote:Op zondag 12 februari 2023 10:24 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ik vind de taxatie erg hoog voor deze tussenwoning, zie bijvoorbeeld 2 hoekwoningen uit hetzelfde bouwjaar(2020) die vorig jaar zomer op Funda stonden. Deze zitten net aan de andere kant van het kanaal gevestigd, misschien iets verder van het centrum af maar die 3 minuten fietsen zal niet zoveel verschil maken. (sterker nog die wijk is zelfs geliefder).Staat tegenover:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
> Rente 8,5%
> Eigen inbreng ¤ 75.000,--
> 2e Hypotheek (onvoldoende gedekt)
Zal toch wel grondig over nagedacht zijn.
Indien het fout gaat zijn ze hun hele hebben en houden kwijt.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
> Goodwill ¤ 1.300.000,--quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw (doormiddel van een 2e hypotheek) beperkt gedekt GvE project:
Overname Tandartspraktijk Hoofddorp (26230)
[..]
Met investeringslinkje werkend vanaf maandag 13 februari om 11:00 uur:
https://emea01.safelinks.(...)QD3AU0%3D&reserved=0
Is bijgewerkt. Nu 42 investeerders (38 personen + 4 organisaties)quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Raadgevers in Assurantien met een minilening via Collin zonder harde zekerheden:
Tripartie Raadgevers in Assurantien B.V.
¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)-in-assurantien-b-v/
Jammer dat omzet én winst in 2022 wel erg achterblijft, omdat de hypotheekmarkt is ingestort?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Raadgevers in Assurantien met een minilening via Collin zonder harde zekerheden:
Tripartie Raadgevers in Assurantien B.V.
¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)-in-assurantien-b-v/
iets meer dan 4x de EBITDA van 3 ton. Klinkt wel redelijkquote:Op zondag 12 februari 2023 14:00 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
> Goodwill ¤ 1.300.000,--
> Aantal patiënten 8000
Er is bekend dat de tandarts redelijk tot goed verdient.
In dit geval moet er eerst ¤ 162,50/patiënt aam goodwill worden afgelost.
Dat is een flink bedrag.
Idem, de tandarts een bietje meer dan basisquote:Op maandag 13 februari 2023 11:07 schreef peterc het volgende:
De 50+ mobielers laten lopen, tandarts bescheiden meegenomen.
Vooral ook omdat het restaurant in Utrecht nog gewoon open lijkt te zijn, op Thuisbezorgd is er nog gewoon te bestellen en komen de reviews nog binnen.quote:Op maandag 13 februari 2023 08:02 schreef Faraday01 het volgende:
Sh*zh*n L* bij Collin heeft inmiddels een achterstand van 3 maanden na slechts 2 maanden betaald te hebben. Inhoudelijk is er nog geen informatie van Collin gekomen, roept vragen op wat hier aan de hand is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |