Je kunt ook proberen iemand iets aan te praten dat er niet is.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:46 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn vaak de ochtend aan het luieren en in de middag willen ze iets ondernemen.
Het hoeft allemaal niet zo zwart wit te zijn. Het lijkt me vooral voor jezelf erg zwaar als je het zo ervaart.
Het is maar hoe gek je het zelf wil maken. Het zijn allemaal keuzes hoe je ermee omgaat. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt over het krijgen van kinderen als je ouders ziet die zichzelf compleet verliezen in het ouderschap, dat is voor mij echt een schrikbeeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Klinkt heel stom, maar dit soort verhalen en ervaringen in mijn omgeving doen me steeds vaker twijfelen of ik ooit nog wel kinderen wil. Ik hecht veel waarde aan mijn / ons eigen leven met vrijheid voor luie avonden op de bank, uitjes, vakanties etc en ik merk gewoon bij familie/vrienden dat kinderen krijgen gelijkstaat aan aanhaken in de rat race van het leven. Altijd staat alles in het teken van de kids, of ze nu 1 jaar of 16 jaar zijn. Natuurlijk wordt het makkelijker wanneer ze eenmaal 8+ jaar worden en meer zelfstandigheid krijgen, maar toch..
Ik heb altijd heel graag kinderen gewild en vind niets leuker dan met mijn neefjes/nichtjes tijd door te brengen, maar of ik/wij het fulltime zou(den) kunnen betwijfel ik ten zeerste.
Oh ja. Trek er gelijk even conclusies uit na een paar voorbeelden. Voel je je aangesproken?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit is onopgevoed/respectloos/tokkie?
En "oh my god" staat gelijk aan een grote mond?
Kinderen verdienen ook nog een mep op de handen met een lineaal van de meester?
Je geeft die voorbeelden en zegt vervolgens dat je het tokkie vindt dus ik trek niks uit z'n verband.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:03 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Oh ja. Trek er gelijk even conclusies uit na een paar voorbeelden. Voel je je aangesproken?
Ik kan ook wel zes kantjes typen hier aan voorbeelden hoor. Tjonge jonge.
En ja, kinderen van die leeftijd horen in mijn ogen geen “ohh my god” te zeggen. En dat mag ik ook gewoon vinden.
Dat jij de essentie niet uit mijn verhaal kan halen is jouw probleem dan
O, en ik zeg Helemaal nergens dat kinderen slaan goed is. Doe even lekker normaal.
het ging erover dat respect punt. En ik haal aan dat het bijvoorbeeld daar al anders is dan bij mijn generatie.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je geeft die voorbeelden en zegt vervolgens dat je het tokkie vindt dus ik trek niks uit z'n verband.![]()
En ik voel me dan graag aangesproken, want ik zie idd weinig kwaad in een docent bij z'n voornaam noemen.
Als je letterlijk schrijft [voorbeelden] en dan eronder "dit vinden wij al tokkie", hoe verwacht je dan dat iemand het interpreteert? En ik vraag vervolgens nog of het klopt. Calm down zeg.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:17 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
het ging erover dat respect punt. En ik haal aan dat het bijvoorbeeld daar al anders is dan bij mijn generatie.
Ik zegt niet dat ik het tokkie vind dat een kind een docent bij de voornaam noemt.
Jammer dat je hier zo op reageert, want deze uitleg had imho niet hoeven gebeuren.
Dat ging over dat “oh my god”quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als je letterlijk schrijft [voorbeelden] en dan eronder "dit vinden wij al tokkie", hoe verwacht je dan dat iemand het interpreteert? En ik vraag vervolgens nog of het klopt. Calm down zeg.
Knap staaltje gaslighting hier, in 2 posts![]()
Je had even de PI moeten bekijken bij die post en sowieso het geheel van de post(s) die daaraan vooraf gingen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 18:06 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat kan ook als je kinderen hebt. Als ik met een kindvrije vriendin ergens een hapje zit te eten en er lopen gillende kinderen rond, dan boeit het niet dat ik kinderen heb en zij niet. We vinden het allebei even irritant.
Sterker nog: Aristoteles en Socrates zeiden dergelijke dingen al. Die waren van eeuwen voor Christus.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ach dat riepen ze in mijn grootmoeders tijd al.
Kun je nagaan hoeveel respect de jeugd nog had in de oudheid, als het sindsdien al bergafwaarts gaat.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:14 schreef Samhain het volgende:
[..]
Sterker nog: Aristoteles en Socrates zeiden degelijke dingen al. Die waren van eeuwen voor Christus.
Enorme dooddoener dus als iemand daarmee aankomt.
Maar echt!quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel respect de jeugd nog had in de oudheid, als het sindsdien al bergafwaarts gaat.
Ik weet niet of je daar perse tegenwoordig een voorbeeld aan moet nemen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:14 schreef Samhain het volgende:
[..]
Sterker nog: Aristoteles en Socrates zeiden dergelijke dingen al. Die waren van eeuwen voor Christus.
Enorme dooddoener dus als iemand daarmee aankomt.
To be fair, ik las er hetzelfde in als @ZarB en er staat wel ‘richting tokkie’ dus ik snap ook dat dat voor het gemak tokkie wordt (want toch wel klein beetje tokkie maar nog niet full blown). Ik heb dus geen kinderen maar dacht ook even van ‘wow, is dat al bijna tokkie?!’quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:21 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dat ging over dat “oh my god”
Er staat overigens “richting tokkie”
Kolere zeg..
Tja, dat is natuurlijk lastig want zo kun je in principe hele eeuwen wegschrijven. We kijken er nu anders naar maar wellicht worden wij niet meer gezien als lichtend voorbeeld over 300 jaar terwijl wij nu vinden dat we het best ok doen allemaal. Alles draait om historische context en je kan aan weinig dingen meer een voorbeeld nemen als je dat weglaat.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar perse tegenwoordig een voorbeeld aan moet nemen.
Pederastie (seks met jonge jongens) was een deugd in die tijden, en bij die mensen.
Ik vind die ouwe Grieken niet zo een lichtend voorbeeld als wel eens voorgekomen wordt.
Juist. Leve de VOC!quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:56 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tja, dat is natuurlijk lastig want zo kun je in principe hele eeuwen wegschrijven. We kijken er nu anders naar maar wellicht worden wij niet meer gezien als lichtend voorbeeld over 300 jaar terwijl wij nu vinden dat we het best ok doen allemaal. Alles draait om historische context en je kan aan weinig dingen meer een voorbeeld nemen als je dat weglaat.
Ik hoop dat je gewoon snapt wat ik bedoel en niet dat ik nu (bijvoorbeeld) slavenarbeid gewoon normaal vind. In die tijd waarschijnlijk wel. Nu vinden we ook dingen normaal, netjes, fatsoenlijk of zien we mooi als vooruitstrevend. Maar over 300 jaar wordt ook anders naar ons gekeken. Er is derhalve nooit een tijdperk of groep personen dat als lichtend voorbeeld kan worden gezien.quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Leve de VOC!![]()
(Om maar een ander voorbeeld aan te snijden). Alles in context.
En ik dwaal nu af.
Dat ligt eraan hoe jij een juiste opvoeding definieert, niet? En hoe weet jij precies hoe die volwassen mensen zijn opgevoed? Iemand anders vindt de opvoeding die jij hanteert mogelijk wel helemaal niks en zou dit niet beschrijven als welopgevoed.quote:Op woensdag 15 februari 2023 01:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben het helemaal met LadyTagliatelle eens dat het niet de kinderen zijn die bepalen wat er op tafel komt, en mijn kinderen noemen iedereen mevrouw of meneer totdat duidelijk is dat dat niet nodig is.
In mijn werk zie ik dat de wel opgevoede mensen veel better liggen en kunnen netwerken, des te meer reden om ze een fatsoenlijke opvoeding mee te geven.
Bien sûr que oui.quote:Op woensdag 15 februari 2023 01:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gewoon snapt wat ik bedoel en niet dat ik nu (bijvoorbeeld) slavenarbeid gewoon normaal vind. In die tijd waarschijnlijk wel. Nu vinden we ook dingen normaal, netjes, fatsoenlijk of zien we mooi als vooruitstrevend. Maar over 300 jaar wordt ook anders naar ons gekeken. Er is derhalve nooit een tijdperk of groep personen dat als lichtend voorbeeld kan worden gezien.
We dwalen inderdaad af maar ik ga ervan uit dat je heus begreep wat ik bedoel.
quote:
Ik zeg niet dat je een voorbeeld aan ze moet nemen, ik zeg dat men al eeuwen en eeuwen de mond vol heeft over "de jeugd van tegenwoordig".quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar perse tegenwoordig een voorbeeld aan moet nemen.
Pederastie (seks met jonge jongens) was een deugd in die tijden, en bij die mensen.
Ik vind die ouwe Grieken niet zo een lichtend voorbeeld als wel eens voorgekomen wordt.
En bovendien: goed kunnen netwerken heeft ook te maken met persoonlijke eigenschappen die los staan van opvoeding.quote:Op woensdag 15 februari 2023 01:18 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe jij een juiste opvoeding definieert, niet? En hoe weet jij precies hoe die volwassen mensen zijn opgevoed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |