Vriendin van me kreeg in de pandemie een tweeling. Dat was zo ontzettend pittig voor hen. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Alleen die tijd halen ze nooit meer in met opa en oma’s. Dat is wel sneuquote:Op maandag 13 februari 2023 15:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Welke pandemie dan, in welk land? Als jouw kinderen 8 en 6 zijn zoals je eerder aangaf dan waren ze in de covid lockdowns in elk geval geen peuter en baby.
De verhalen zijn erg verschillend. Sommige ouders vonden de pandemie erg relaxt, omdat ze konden thuiswerken en er minder verplichtingen waren. Voor anderen was het zwaarder.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Vriendin van me kreeg in de pandemie een tweeling. Dat was zo ontzettend pittig voor hen. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Alleen die tijd halen ze nooit meer in met opa en oma’s. Dat is wel sneuze vertelde me wel dat ze het allemaal heel anders had voorgesteld. Maar ja. Is te begrijpen natuurlijk.
Ik denk niet dat ze spijt hebben. Maar kan me achteraf wel voorstellen dat sommige ouders dachten, had ik een zwangerschap maar ( voor zover je het kunt sturen) wat uitgesteld. Maar dat weet je natuurlijk allemaal nooit.
Jupquote:Op maandag 13 februari 2023 16:08 schreef Avelie het volgende:
[..]
De verhalen zijn erg verschillend. Sommige ouders vonden de pandemie erg relaxt, omdat ze konden thuiswerken en er minder verplichtingen waren. Voor anderen was het zwaarder.
Wil me hier nog even volmondig bij aansluiten. Ik word juist doodziek van al die blogjes en blaadjes die je zogenaamd als eerste dingen vertellen die zogenaamd niemand je vertelt. ‘Het eerlijke verhaal.’quote:Op maandag 13 februari 2023 11:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Denk ik. Ik twijfel soms maar als ik er dan weer eentje zie dan krijg ik de rillingen. Maar wat ik wilde zeggen is dat deze heus in bladen staan (o.a. de Linda.) maar je zult ze waarschijnlijk niet hebben gezien. Dat weet ik want ik heb soms wat twijfel. En dan kijk ik eens of en hoe vaak mensen spijt hebben en waarom. Om te checken of dat ook redenen voor mij zouden kunnen zijn.
[…]
Er zijn echt veel verhalen over spijt en dingen niet leuk vinden. En de typische blaadjes hebben het hier gewoon over. Ook als je zoekt op bijvoorbeeld ‘mijn kind spuugzat’ kom je zoveel tegen. Er is gewoon veel. Bovenstaande is misschien maar 1% van alles wat ik ooit gelezen heb,.
quote:Op maandag 13 februari 2023 23:14 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dat alles het liefst op dat afschuwelijk pedante blasé toontje van de doorgewinterde moeder die deze bijltjes nonchalant hanteert en meewarig lacht om het geploeter van de newbies; terwijl het eigen oudste kind net 2,5 maand oud is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Dat is wel iets van nu. Mijn kind is 12. Toen hij werd geboren zag het social media landschap er heel anders uit en kende ik de mindere verhalen enkel van hier op fok. En die waren toch wel in de minderheid tov de positieve.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:14 schreef Jentin het volgende:
[..]
Wil me hier nog even volmondig bij aansluiten. Ik word juist doodziek van al die blogjes en blaadjes die je zogenaamd als eerste dingen vertellen die zogenaamd niemand je vertelt. ‘Het eerlijke verhaal.’![]()
Wáren er nog maar dingen die niemand je vertelt. Ik vind het echt bizar hoe sommige vrouwen bijvoorbeeld de behoefte hebben om onder werkelijk ieder Facebookbericht dat over bevallingen gaat te delen dat ze een totaalruptuur hadden en ‘helemaal aan flarden lagen’ en nog net geen Paint erbij posten met een sfeerimpressie van het rampgebied.
Of van die horrorverhalen over poepluiers tot in de nek van het kind. Kinderkots op spachtelputz. Uitgeharde Brinta in de hoekjes van je triptrap. Een non-existent seks- en/of liefdesleven en Noooooiiit meer “me-time” (). Bonkjes, sliertjes, alles: er is geen ontkomen aan. Dat alles het liefst op dat afschuwelijk pedante blasé toontje van de doorgewinterde moeder die deze bijltjes nonchalant hanteert en meewarig lacht om het geploeter van de newbies; terwijl het eigen oudste kind net 2,5 maand oud is.
Je weet pas echt hoe kut het is als je er middenin zit met je eigen kind(eren), dat geloof ik wel, maar het is echt godsonmogelijk om níet vooraf te weten dat er ook aardig veel Helemaal Niet Leuk is aan het ouderschap.
Ja, dit.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 05:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is wel iets van nu. Mijn kind is 12. Toen hij werd geboren zag het social media landschap er heel anders uit en kende ik de mindere verhalen enkel van hier op fok. En die waren toch wel in de minderheid tov de positieve.
Ik voelde me in ieder geval aardig alleen met een HG zwangerschap, prenatale depressie, huilbaby, blijvende klachten nav de bevalling. Meer verhalen met herkenning en ook meer awareness in de omgeving en daarmee begrip had mij denk ik wel geholpen. Dus hoezee voor openheid wat mij betreft. Doorslaan daar in is een algeheel social media probleem toch?
Dat is inderdaad een (social) media-truukje. Net als "..en je raadt nooit wat er toen gebeurde!!"quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:16 schreef Jentin het volgende:
Het gaat mij inderdaad om de overdaad en om het inmiddels in mijn ogen dus allang achterhaalde en interessantdoenerige ‘niemand vertelt je dit ooit’ bij al die verhalen.
Dat vind ik al irritant, maar nu bedient elke willekeurige Kimberley die toevallig een kind kreeg zich ervanquote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een (social) media-truukje. Net als "..en je raadt nooit wat er toen gebeurde!!"
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 05:29 schreef ChipsZak. het volgende:
Zit momenteel in een hostel en er loopt hier een kind rond dat steeds op een didgeridoo loopt te blazen,. En natuurlijk steeds dezelfde bromtoon want hij weet nergens wat van. En doet-ie dat niet? Dan slaat hij wel op trommels. En ik vind het dan nog het ergst als ouders, maar vooral ook andere mensen(!), zo lief lachen naar dat kind en het helemaal grappig en schattig vinden. Like, waarom moedig je het aan?
. Dat geneest me spontaan weer van die twijfel die soms de kop opsteekt.
Ik dacht nog aan dit topic daardoor,. Jaja, het is 'anders als het je eigen kind is'. Nou, dat vraag ik me dus af. Je zou maar constant zo'n luid aandachtsapparaat om je heen hebben als je een boek wil lezen of al niet een fijne bui hebben.
Het leuke aan kinderen hebben is dat je samen de rest van de wereld kunt haten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Top dat jij nooit dat beklemmende gevoel hebt gehadquote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:37 schreef Claudia_x het volgende:
@:poolbal, de enige tip die ik voor je heb is om niet al te hard te zijn voor jezelf en je het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Heb je geen zin om in het weekeinde aan sociale verplichtingen mee te doen, doe het dan niet. Valt het je te zwaar om 's avonds nog een verenigingsleven te onderhouden, doe het dan niet. Kook makkelijk. Neem vrij als je kinderen naar de opvang/oppas/school gaan. Voel je niet verplicht om met je partner van alles te doen als je een oppas hebt, maar plof gerust op de bank. Kijk eens kritisch naar je werk: kun je meer rust in je leven brengen door vaker thuis te werken of een dag minder te werken?
Als ik naar andere ouders kijk, zie ik dat ze vaak heel drukke levens hebben. Komen er kinderen spelen, dan wordt er een programma afgedraaid van samen knutselen, bakken of erop uitgaan. Dat is allemaal hartstikke leuk als je er energie voor hebt of energie van krijgt. Zo niet, leg het jezelf dan vooral niet op.
Ik heb zelf het beklemmende gevoel nooit gehad omdat mijn lief en ik altijd behoorlijk relaxed zijn geweest.
Maar wat als je nou juist wel naar die vereniging wil? Of gezellig bij je vrienden langs?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:37 schreef Claudia_x het volgende:
@:poolbal, de enige tip die ik voor je heb is om niet al te hard te zijn voor jezelf en je het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Heb je geen zin om in het weekeinde aan sociale verplichtingen mee te doen, doe het dan niet. Valt het je te zwaar om 's avonds nog een verenigingsleven te onderhouden, doe het dan niet. Kook makkelijk. Neem vrij als je kinderen naar de opvang/oppas/school gaan. Voel je niet verplicht om met je partner van alles te doen als je een oppas hebt, maar plof gerust op de bank. Kijk eens kritisch naar je werk: kun je meer rust in je leven brengen door vaker thuis te werken of een dag minder te werken?
Als ik naar andere ouders kijk, zie ik dat ze vaak heel drukke levens hebben. Komen er kinderen spelen, dan wordt er een programma afgedraaid van samen knutselen, bakken of erop uitgaan. Dat is allemaal hartstikke leuk als je er energie voor hebt of energie van krijgt. Zo niet, leg het jezelf dan vooral niet op.
Ik heb zelf het beklemmende gevoel nooit gehad omdat mijn lief en ik altijd behoorlijk relaxed zijn geweest. Het is een betrekkelijk korte fase, de periode waarin je wordt geleefd door je gezin. De eerste grote mijlpaal vond ik het naar school gaan. Daarna brak zo rond de leeftijd van 6/7 het moment aan waarop ze zelfstandiger werden: zelf uit bed gaan en ontbijt maken, soms zelfs ons een ontbijt op bed brengen. Nog iets later gaan kinderen doorgaans zelfstandig naar school en naar huis, wat ook lucht geeft. En de overgang naar de middelbare school is de volgende grote mijlpaal. Nog steeds ben ik veel met de kinderen bezig, maar het gaat nu meer om helpen met huiswerk en minder om de vroege zorgtaken. Sterker nog, ze helpen gewoon mee in huis. Daar zijn ze vroeg mee begonnen.
Ik vrees dat het cliché waar is: voor je het weet kijk je met weemoed terug op die vroege kindertijd, die veel van je vroeg maar ook geweldig was en misschien wel te snel voorbijging.
Door krampachtig vast te houden aan dat beeld van alles wat je zou willen doen, kun je de druk zozeer voor jezelf opvoeren dat je alleen nog maar een beklemmend gevoel hebt. Dan schiet het ondernemen van die leuke activiteiten z'n doel voorbij. Neem het welbekende weekeinde weg met je partner: natuurlijk wil je graag aandacht aan elkaar geven zoals je dat voorheen deed, maar als je er te moe voor bent of te veel 'aan' staat, wordt dat al gauw iets wat je er eenvoudig niet bij kunt hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:19 schreef BE het volgende:
[..]
Maar wat als je nou juist wel naar die vereniging wil? Of gezellig bij je vrienden langs?
Want dat is volgens mij juist het probleem van TS. Dat hij daar niet meer zelf de keuze in heeft. En dat hij geen zin meer heeft om alles on hold te zetten voor het gezinsleven.
En dat lijkt me niet heel gek. Dat dat stuk van ouderschap best tegenvalt. Dat de knuffels en de gezelligheid hartstikke leuk zijn, maar dat je gewoon niet meer zelf kunt bepalen wat je gaat doen en wanneer.
Oh ppfff zo ken ik er ook eentje. Zo’n pappa die overal verkondigt dat z’n vrouw sochtends langer in bed ligt dan hij.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:51 schreef hoechst het volgende:
[..]
Hij is er een fucking jaar lang iedere nacht 6 keer uitgegaan zodat zij lekker verder kon slapen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |