abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! vrijdag 10 februari 2023 @ 10:48:12 #26
367000 roos94
pi_207933426
Herken het wel. Mijn dochter is nu 2 en vind het de laatste tijd wat leuker enn makkelijker worden. Ook omdat ze eindelijk kan lopen dat we buiten kunnen wandelen en in de speeltuin enzo. Dat kon dus eerst niet omdat ze alleen billenschuivend kon bewegen en op de stoeptegels is dat niet zo lekker.

Maar de dagen dat ik helemaal alleen met dr ben zijn wel pittig. Man op werk van sochtends tot savonds. De uren duren soms lang _O-

Maar het geeft het leven wel zin. Ik moet uit bed. Toen ik nog geen kind had kon ik op vrije dagen letterlijk 24 uur per dag in bed liggen. Niet depressief ofzo ik ben gewoon een luiaard. Nu moet ik toch een dagritme bieden voor mn dochter en dan ook automatisch voor mezelf.
pi_207933482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:45 schreef Poolbal het volgende:
Denk dat vaders zich er toch ook regelmatig wat makkelijker ervan af maken. Veel dingen als vanzelfsprekend bij de moeder leggen. Die bij elkaar opgeteld ook pittig zijn.
Hij is er een fucking jaar lang iedere nacht 6 keer uitgegaan zodat zij lekker verder kon slapen...
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:53:19 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_207933507
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:51 schreef hoechst het volgende:

[..]
Hij is er een fucking jaar lang iedere nacht 6 keer uitgegaan zodat zij lekker verder kon slapen...
Hij?
disclaimer
pi_207933530
Tegenwoordig is het gelukkig meer verdeeld. Maar best wat moeders mogen direct in de actie na de bevalling. En niet alle vaders begrijpen dat de kinderen thuis hebben een marteling kan zijn.
pi_207933636
Ik had om de week een dag vrij, terwijl kind naar het KDV ging.
Sommigen vonden dat raar. Maar fuck them. Ik had die tijd zo hard voor mijzelf nodig. Een dag helemaal niets..zo nodig soms.

En die roze wolk heb ik ook nooit gehad. Ik vond het de meest ingrijpende, alles omvattende ervaring in mijn leven. Die verandering kun je je nauwelijks voorstellen van te voren.
En ben nu nog aan het bijkomen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:03:28 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_207933644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:55 schreef Poolbal het volgende:
Tegenwoordig is het gelukkig meer verdeeld. Maar best wat moeders mogen direct in de actie na de bevalling. En niet alle vaders begrijpen dat de kinderen thuis hebben een marteling kan zijn.
Haha, toen ons eerste kind net was geboren en mijn man weer naar zijn werk ging was ik echt smerig jaloers op hem. Hij kon in mijn ogen lekker zijn dagen voortzetten als altijd, naar kantoor, naar huis, aanschuiven aan tafel en in de avond lekker gamen en een uur in bad liggen.

Ik was net moeder geworden en mijn hele leven stond alleen maar in het teken van die baby. 18 uur per dag. Ik kwam vaak niet eens aan eten toe, laat staan aan douchen. En nee, in bad mag je niet als kersverse moeder. Als baby in de nacht huilde werden we natuurlijk beiden wakker, maar ja, de melk kwam uit mij, dus hij draaide zich weer om zodra baby lag aangekoppeld.

En hij vond maar dat hij het zo zwaar had want hij moest de hele dag hard werken en dan sliep hij ook nog eens slecht. En ik was "lekker vier maanden vrij". Ik kon m wel wat doen toen :')

Achteraf gezien kijk ik daar natuurlijk anders tegenaan, we hadden allebei moeite met de verandering en waren zo druk bezig met hoe moeilijk het voor onszelf was dat we beiden niet meer in staat waren om daar voorbij te kijken.

Het is voor de een niet perse zwaarder dan voor de ander, het is vooral anders, en het helpt al best een beetje om je daar in elk geval voor open te stellen.

We zijn nu ruim 8 jaar verder en ik ben allang vergeten hoe mijn oude leven was. Dat maakt ook niet meer uit, want ik leef in het nu ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 10-02-2023 11:09:34 ]
disclaimer
pi_207933706
Wij hebben nu een goede verdeling tussen ontspanning, zorg en aandacht voor elkaar: het ene weekend kan ik bijvoorbeeld de hort op en het andere weekend zij. In de praktijk blijven we dat 'andere weekend' samen thuis, want mijn vrouw is graag thuis. Misschien is dat een idee voor jullie? En dat hoeft ook niet elk weekend te zijn, of zo, maar zorg dat je aan ontspanning toekomt.

Wij hebben dat echter met maar 1 kind. En ook nog eens een kind dat 's avonds rond half 8 slaapt tot de volgende morgen rond 7. Geen uitzonderingen (tot nu toe)! Opa en oma die regelmatig (willen) bijspringen. We hebben ook nog een puber van 14, maar het enige 'probleem' met hem is dat zijn kwebbel nooit stilstaat. :+ En puberdingen doet...

Dit jaar gaan we nog eens goed nadenken of we een tweede (eigenlijk derde) willen, maar ik denk het niet. Ik houd van mijn vrijheid en ik ben tevreden met hoe het nu gaat. Dat wil ik niet openbreken, een tweede erbij lijkt me inderdaad een stuk pittiger als ik zo verschillende verhalen hoor. Die eerste vijf maanden waren sowieso dikke horror, hevige ruzies thuis, dat wil ik niet nog eens (hoewel ik nu wel weet wat te verwachten). Why change a winning team.
pi_207933719
Ik vond voor kleine kinderen zorgen ook best eenzaam :@

Maar ik merk echt verschil nu ze wat ouder zijn en het niet meer fulltime verzorgen is. Het voelt alsof er weer lucht is in ons leven.
Kleine dingen, zoals een boek lezen in de speeltuin omdat je niet 1346864x je kind op de trap van de glijbaan moet begeleiden.
pi_207933738
Ik heb maar één kind, en ik vond het bij tijden echt al wel heftig dat er altijd om mijn aandacht werd gevraagd. Ik had graag een tweede gewild, maar dat zat er niet in, en soms zag ik bij anderen dat een tweede toch ook wel nog meer eiste. Dat weet je natuurlijk wel, maar weten en beseffen zijn twee verschillende dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207933747
Ik heb 1 kind van 16 maanden. Ik heb het dus niet zo zwaar als jullie, al ben ik ook de hele dag bezig.

Ik zou mijn zoon nooit willen missen maar als ik kijk hoeveel ik heb opgegeven qua quality time, sociaal leven en carričre zijn mijn kinderloze vrienden beter af. Ik moet er ook elke nacht uit.

Toen sprak ik een vrouw van midden 50 op het werk. Haar kinderen waren inmiddels volwassen. Ze vertelde dat ze de eerste 5 jaar volledig thuis was geweest. En nu zag ik haar weer volle bak aan het werk en vertelde ze hoe ze een liefdevol gezin had met studerende kinderen en hoe ze weer tijd had om 40u per week te werken en allerlei leuke nieuwe projecten kon oppakken.

En toen dacht ik: aha dit is de toekomst. This will pass. En beter geniet ik ervan want het is zo voorbij.
pi_207933758
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Hij?
Niet zij
pi_207933772
Conclusie als je een 2e wilt zorg dat kind 1 redelijk zelfstandig is. Anders zit je met 2 mormels die niks kunnen.

Lijkt mij ook wel een aanslag op je relatie/seksleven. Daarom zie je ook heel veel stellen die uitelkaar gaan met jonge kinderen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:11:45 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_207933783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:10 schreef hoechst het volgende:

[..]
Niet zij
Ja maar waar refereer je aan? Ik vind het nergens terug in dit topic?
Of wilde je even moederbashen?
disclaimer
pi_207933799
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:09 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb 1 kind van 16 maanden. Ik heb het dus niet zo zwaar als jullie, al ben ik ook de hele dag bezig.

Ik zou mijn zoon nooit willen missen maar als ik kijk hoeveel ik heb opgegeven qua quality time, sociaal leven en carričre zijn mijn kinderloze vrienden beter af. Ik moet er ook elke nacht uit.

Toen sprak ik een vrouw van midden 50 op het werk. Haar kinderen waren inmiddels volwassen. Ze vertelde dat ze de eerste 5 jaar volledig thuis was geweest. En nu zag ik haar weer volle bak aan het werk en vertelde ze hoe ze een liefdevol gezin had met studerende kinderen en hoe ze weer tijd had om 40u per week te werken en allerlei leuke nieuwe projecten kon oppakken.

En toen dacht ik: aha dit is de toekomst. This will pass. En beter geniet ik ervan want het is zo voorbij.
Dat. Ik denk dat kinderloze mensen niet leuk oud worden.

Stel je voor je bent 80 en iedereen is of dood of zelf te bejaard/dement om zich om je te bekommeren. Dan is het einde wel heel eenzaam.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:16:00 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207933849
Voor mij werkte de combinatie van meer en ander werk doen dan voor mijn zwangerschap goed. Ik bleek niet zo'n thuisblijfmoeder als ik ervoor dacht, en mijn man bleek erna juist meer huiselijk dan ik.

En af en toe lekker in mijn uppie of met vriendinnen de hort op, ook op vakantie of werktrips. Dan geniet ik ook gewoon van hotelkamer en ongestoord slapen en na opstaan in een kwartier klaar kunnen zijn zonder te hoeven zorgen voor een ander.
Man heeft daar minder behoefte aan maar pakt af en toe een dag vrij, kan makkelijk in zijn werk gelukkig.

De focus als ik werk is één kant op en duidelijk. Het continu alert moeten zijn en dienend moeten zijn voor kind gaat me gewoon minder goed af. Nou, dat stuk was oplosbaar hier dus dat was mooi. Maakt mij een leuker mens en daarmee betere moeder.

Primair is kind belangrijk, alleen de ouders mogen er ook zijn. Moet voor iedereen in huis een goed leven zijn :)

Want zwaar kan het zeker zijn, en dan hebben wij er maar eentje, die gelukkig gezond is en alles.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207933988
Maar troost je, het wordt gaandeweg de jaren vanzelf makkelijker. Krijg je wel andere zorgen voor terug, dat is dan weer jammer.

[ Bericht 46% gewijzigd door Viv op 10-02-2023 11:28:18 (Gast-knip) ]
pi_207934232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:11 schreef Duiveltja het volgende:
Conclusie als je een 2e wilt zorg dat kind 1 redelijk zelfstandig is. Anders zit je met 2 mormels die niks kunnen.

Lijkt mij ook wel een aanslag op je relatie/seksleven. Daarom zie je ook heel veel stellen die uitelkaar gaan met jonge kinderen.
Seks. Aha
Toen ik bevallen was en er enige reparatie down under moest plaatsvinden vroeg mijn man aan de (mannelijke) gynaecoloog wanneer het weer mocht. Arts zegt: 6 weken minimaal.

6 weken en 1 dag later lichtte man mij happy van m’n bed. Het ging niet. Ik dacht: dit komt nooit meer goed.
Kwam het gelukkig wel
pi_207934336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:04 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Het is ook echt niet erg om eerlijk te zijn tegenover anderen. Als in mijn omgeving bijvoorbeeld mensen aangeven dat ze een tweede willen/krijgen/hebben, ga ik er ook iets dieper op in dat het bij mij echt is tegengevallen qua pittigheid - En natuurlijk dat ik hoop dat het bij hun mee zal vallen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207934374
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:25 schreef GereDathan het volgende:

Maar troost je, het wordt gaandeweg de jaren vanzelf makkelijker. Krijg je wel andere zorgen voor terug, dat is dan weer jammer.
Kinderen. Je krijgt er zo-veel-voor-te-rug!

Diegene die die zin heeft bedacht was vast geen econoom. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:53:09 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207934382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Seks. Aha
Toen ik bevallen was en er enige reparatie down under moest plaatsvinden vroeg mijn man aan de (mannelijke) gynaecoloog wanneer het weer mocht. Arts zegt: 6 weken minimaal.

6 weken en 1 dag later lichtte man mij happy van m’n bed. Het ging niet. Ik dacht: dit komt nooit meer goed.
Kwam het gelukkig wel
Oh jezus, hadden jullie samen helemaal niet over gehad of aangevoeld wanneer er weer zin en mogelijkheid toe was?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:57:04 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_207934430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit ben ik over 30 jaar :')
disclaimer
pi_207934571
Herken het ook wel. Ik heb regelmatig gedacht, dit doe ik nooit meer :P Maar ik weet dat het ook weer goed kan komen als ik naar mijn 8 jarige kijk. De eerste jaren zijn gewoon onwijs intensief.

Het meest kutte is dat ik nooit eens lekker een Netflix serie kan bingen :P
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:12:20 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207934612
Mijn ergernissen zijn maar klein denk/weet ik, maar ik hou dus van podcasts luisteren over de oorlog en dat soort ellende. Want interessant
En dat doe ik dus nu uit nood maar in de auto naar werk want die kleine hoort álles en blijft erover bezig als ze zoiets heeft opgepikt :')
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:13:55 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_207934627
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:12 schreef Molo het volgende:
Mijn ergernissen zijn maar klein denk/weet ik, maar ik hou dus van podcasts luisteren over de oorlog en dat soort ellende. Want interessant
En dat doe ik dus nu uit nood maar in de auto naar werk want die kleine hoort álles en blijft erover bezig als ze zoiets heeft opgepikt :')
OUD / Het minst leuke aan je kinderen #3
disclaimer
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:14:56 #50
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207934639
Ik zit met enige heimwee dit topic te lezen...

Hier 1 kind, 19 jaar en dus hard op weg naar volwassenheid. Het enige waarbij "mahaaaam" geroepen wordt is als ze dat ene zeer belangrijke truitje niet kan vinden (die dan natuurlijk onderin de berg wasgoed in haar kamer ligt) of als er dringend iets gehaald moet worden en zij op school zit of te weinig saldo heeft...

Geen handje meer in mijn hand, geen tripjes meer naar het park om vol verwondering krokussen te zien of hertjes te aaien. Geen kind wat tegen je aankruipt op de bank om samen sinterklaasjournaal te kijken. Geen spontane natte kusjes meer...

Alle tijd voor mezelf...

Maar wie ben ik ook alweer?? :?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')