Dan is er blijkbaar geen vraag naar cash transacties.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:57 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ja maar straks zijn die winkels er niet meer
Prima dat mag je vinden, doen we echter niets mee in het echte levenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 00:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het is op dit moment niet wettelijk verboden om enkel pin aan te bieden, nee.
Dit is mijns inziens een onwenselijke situatie.
Toch zijn er veel politieke partijen die ook pleiten voor het behouden van contant geld, dus ik ben zeker niet de enige.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima dat mag je vinden, doen we echter niets mee in het echte leven
Eens, al kan ik bij mijn gemeente gewoon met pin betalen als ik een paspoort of rijbewijs kom ophalen. Maar dat zal niet overal hetzelfde zijnquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat contant betalen altijd een optie moet zijn op plaatsen waar je niets te kiezen hebt. Bijvoorbeeld bij het ophalen van je paspoort.
Wat dacht je van de supermarkt? Daar kan je op dit moment nog contant betalen maar wie zegt dat dat volgend jaar nog zo is?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat contant betalen altijd een optie moet zijn op plaatsen waar je niets te kiezen hebt. Bijvoorbeeld bij het ophalen van je paspoort.
Gezien het aantal klanten dat bij supermarkten nog contant afrekent zal dat er voorlopig echt niet van komen, Maar als jou supermarkt besluit om dat wel te doen, dan ga je gewoon naar een andere. Er zijn er genoeg.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat dacht je van de supermarkt? Daar kan je op dit moment nog contant betalen maar wie zegt dat dat volgend jaar nog zo is?
Nou ja, dat dus. Waarom iets in stand houden waar mensen niet op zitten te wachten?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan is er blijkbaar geen vraag naar cash transacties.
Laten we hopen van niet zeg, dat eindeloze geouwehoer met cash geld terwijl je veel sneller klaar kunt zijn daar.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat dacht je van de supermarkt? Daar kan je op dit moment nog contant betalen maar wie zegt dat dat volgend jaar nog zo is?
Zelfscan en pin-only kassa's lossen dat probleem redelijk op. En het feit dat de Jumbo in de wat kleinere kernen vaak een kletskassa heeft geeft ook wel aan dat daar toch een behoefte van de klandizie ligt.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet zeg, dat eindeloze geouwehoer met cash geld terwijl je veel sneller klaar kunt zijn daar.
En wat als alle supermarkten contant geld afschaffen?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het aantal klanten dat bij supermarkten nog contant afrekent zal dat er voorlopig echt niet van komen, Maar als jou supermarkt besluit om dat wel te doen, dan ga je gewoon naar een andere. Er zijn er genoeg.
Zo lang er veel Nederlanders contant willen betalen, gaan supermarkten het echt niet afschaffen. Zo eenvoudig is het.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En wat als alle supermarkten contant geld afschaffen?
Je begrijpt wat ik bedoel, ik vind dat dit bij wet dient te worden beschermd. En met mij heel veel Nederlanders.
Overigens kan ik hier in ierland ook bij de zelfscankassa gewoon met contant geld betalen. Je kan een briefje of muntjes erin gooien.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfscan en pin-only kassa's lossen dat probleem redelijk op. En het feit dat de Jumbo in de wat kleinere kernen vaak een kletskassa heeft geeft ook wel aan dat daar toch een behoefte van de klandizie ligt.
Mensen zitten er gewoon niet meer op te wachten, dat gekut met briefjes en muntjes.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus Nederland is wat betreft contant geld afschaffen nogal extreem.
D66ers niet, maar veel rechtsen wel en ook meer aan de linkerkant van het politieke spectrum bijvoorbeeld SP daar zie je dat aandacht voor het beschermen van contant geld wel degelijk leeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zitten er gewoon niet meer op te wachten, dat gekut met briefjes en muntjes.
Nou ja alleen domme mensen. Want het gaat zover dat straks alle transacties boven de ¤200 gevolgd worden en dat er een precies profiel gevormd wordt van je.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zitten er gewoon niet meer op te wachten, dat gekut met briefjes en muntjes.
Van mij hoeft dat data minen ook niet zo, maar als je denkt dat ik van dit voorbeeld in de gordijnen hang, ken je me niet zo goedquote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Totdat je een naheffing krijgt omdat je bv vaak gevlogen hebt en er een co2 naheffing komt.
Het is maar iets wat ik roep, controle om de meute te beïnvloeden bedoel ik, en dan kun je vanalles bedenken.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat data minen ook niet zo, maar als je denkt dat ik van dit voorbeeld in de gordijnen hang, ken je me niet zo goed
Zullen we de complotfantasieen even er buiten laten?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Totdat je een naheffing krijgt omdat je bv vaak gevlogen hebt en er een co2 naheffing komt.
Dat is ook weer waar inderdaad.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfscan en pin-only kassa's lossen dat probleem redelijk op. En het feit dat de Jumbo in de wat kleinere kernen vaak een kletskassa heeft geeft ook wel aan dat daar toch een behoefte van de klandizie ligt.
Gaat niet gebeuren zolang er mensen zijn die hier behoefte aan hebben. Al worden dat er wel steeds minder.....quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En wat als alle supermarkten contant geld afschaffen?
Geef dit een reële kans. Maar goed zolang dat nog niet zo is dan is het inderdaad gissen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zullen we de complotfantasieen even er buiten laten?
Wie zijn die mensen die niet kunnen pinnen?quote:De afnemende acceptatie van cash maakt het voor sommige mensen moeilijker om aankopen te doen
Armere mensen en ouderenquote:Op donderdag 16 februari 2023 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen die niet kunnen pinnen?
Dat is ook aan de bevolking. Als er massaal tegen opgetreden wordt blijft cash geld er gewoon.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:57 schreef karr-1 het volgende:
Cash geld is gewoon uitstervend en daar is weinig aan te doen.
Op dit moment zijn het vooral ouderen die nog cash geld gebruiken, onder jongeren gebeurt het sowieso al zelden tot nooit meer. Naarmate ouderen uitsterven zal het gebruik van cash ook uitsterven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is ook aan de bevolking. Als er massaal tegen opgetreden wordt blijft cash geld er gewoon.
Wordt het opgeheven krijg kg je een veel grotere illegale handel (coke, goud, ed)
Ik zie de mocrojeugd anders vaak met flappen zwaaien.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op dit moment zijn het vooral ouderen die nog cash geld gebruiken, onder jongeren gebeurt het sowieso al zelden tot nooit meer. Naarmate ouderen uitsterven zal het gebruik van cash ook uitsterven.
Een massale opstand zie ik in dit land niet gebeuren, we accepteren het gewoon als normaal onderdeel van het leven.
Niet iedereen kan (meer) iets aanleren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:57 schreef karr-1 het volgende:
Niet kunnen of niet willen? Pinnen kan iedereen, het is makkelijk aan te leren. En het argument van geen overzicht gaat tegenwoordig ook niet meer op met alle mogelijkheden om ter plekke je saldo te bekijken als je dat wilt.
Cash geld is gewoon uitstervend en daar is weinig aan te doen.
Gelukkig staan die niet voorbeeld voor de overige jeugdquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie de mocrojeugd anders vaak met flappen zwaaien.
Misschien niet, maar zouden ze dan überhaupt nog wel met geld om moeten gaan?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet iedereen kan (meer) iets aanleren.
Jawel, die nemen massaal termen over als kaolo en kk-moeder.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig staan die niet voorbeeld voor de overige jeugd
Vast wel maar daar hebben we het hier niet overquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, die nemen massaal termen over als kaolo en kk-moeder.
Ja, op den duur bij een deel van die groep misschien niet. Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag als er dan nog een alternatief is voor die pinpas is dat wel zo prettig.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar zouden ze dan überhaupt nog wel met geld om moeten gaan?
Dus ook cash. Ik denk dat cash gewoon nog heel veel gebruikt wordt zeker door jongeren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel maar daar hebben we het hier niet over
Ik zeg dan ook niet dat we cash geld per direct moeten verbieden, ik heb er verder geen last van. Ik stel alleen dat het aan het uitsterven is, simpelweg omdat het aantal mensen dat er (nog) gebruik van maakt aan het uitsterven isquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, op den duur bij een deel van die groep misschien niet. Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag als er dan nog een alternatief is voor die pinpas is dat wel zo prettig.
Er is niks mis mee om rekening te houden met mensen die moeite hebben met wat voor anderen gesneden koek is.
Er komen altijd weer dementerende mensen bij.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat we cash geld per direct moeten verbieden, ik heb er verder geen last van. Ik stel alleen dat het aan het uitsterven is, simpelweg omdat het aantal mensen dat er (nog) gebruik van maakt aan het uitsterven is
Yep maar die hebben al leren pinnen voor ze gingen dementeren dus die weten niet beter meer.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er komen altijd weer dementerende mensen bij.
Als dat toch eens waar was.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep maar die hebben al leren pinnen voor ze gingen dementeren dus die weten niet beter meer.
Het wordt vanzelf de waarheid, geef het wat tijdquote:
Helaas, dan snap je niet goed hoe dementie werkt.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het wordt vanzelf de waarheid, geef het wat tijd
Dat is zeker zo. Ik vraag me af of winkeliers dit meenemen in hun besluitvorming wanneer er alleen pinbetalingen worden geaccepteerd. Zou wel goed zijn in elk geval, wellicht helpt dit nieuws ook om de bewustwording te vergroten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is niks mis mee om rekening te houden met mensen die moeite hebben met wat voor anderen gesneden koek is.
Neem dan mijn schoonzus. Die weigert te pinnen en als zijn contant geld moet hebben loopt ze liever de bankgebouw binnen om service te krijgen aan de balie want zo'n geldautomaat is gevaarlijk en fraudegevoelig.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus ook cash. Ik denk dat cash gewoon nog heel veel gebruikt wordt zeker door jongeren.
Hoe denk je dat die hun pilletje of grammetje kopen?
Ik vind die groep 'ouderen' zo bijzonder.quote:
Nou ja, pinnen kwam pas echt op in de jaren 90. Dus als je nu in de 80 bent, was je toen ook al 50+quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:41 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik vind die groep 'ouderen' zo bijzonder.
In de tijd dat pinnen in opkomst kwam, waren de ouderen nog jongeren (of in ieder geval jong genoeg om iets te leren). Waren zij destijds al te beroerd iets te veranderen en aan het aftellen tot hun dood ofzo?
Onder die ouderen zijn ook de mensen bij wie het geheugen gaat haperen. Ook inmiddels bekende skills als weten waar je je pinpas hebt gelaten, je pinpas meenemen naar de winkel, je pincode herinneren, komen dan onder druk.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:41 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik vind die groep 'ouderen' zo bijzonder.
In de tijd dat pinnen in opkomst kwam, waren de ouderen nog jongeren (of in ieder geval jong genoeg om iets te leren). Waren zij destijds al te beroerd iets te veranderen en aan het aftellen tot hun dood ofzo?
Dat bedoel ik; 50+ vind ik niet dusdanig oud om nog iets te leren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, pinnen kwam pas echt op in de jaren 90. Dus als je nu in de 80 bent, was je toen ook al 50+
klopt, dat is wel iets van die groepquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onder die ouderen zijn ook de mensen bij wie het geheugen gaat haperen. Ook inmiddels bekende skills als weten waar je je pinpas hebt gelaten, je pinpas meenemen naar de winkel, je pincode herinneren, komen dan onder druk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |