In die tweet die ik plaatste stond dat ze er 18 krijgen. De rest is raketten dan. Maar omdat de tweet die Gehrman plaatste onderin zei, Oekraine heeft 18 HIMARS, leek het alsof ze een vergelijking maakten om te laten zien hoeveel meer dat wel niet zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Altijd lastig
Als ik nu google kost een:
[..]
Maar is 6 per pod, zeg voor gemak 1,5 mln voor een volle pod, doe miljoen voor de truck, en dan zeg 2,5 mln voor 1 set prijs.
Dan is er nog 997.500.000 over van de 10 mld.
ATACMS kost wel >1 mln.
Dan lijkt oppervlakkig ~400 complete sets wel te kloppen.
Maar de prijzen zijn all over the place, als je ze koopt van de VS en ze hebben al 10 jaar stof liggen happen, is er een berg van afgeschreven en krijg je ze goedkoper.
Ongeveer 6500 pods van 6 raketten, voor dat geld, doe ik ff trucks zelf een ATACMS er ff niet bij.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In die tweet die ik plaatste stond dat ze er 18 krijgen. De rest is raketten dan. Maar omdat de tweet die Gehrman plaatste onderin zei, Oekraine heeft 18 HIMARS, leek het alsof ze een vergelijking maakten om te laten zien hoeveel meer dat wel niet zijn.
Oude T-62's uit het vet halen is geen probleem, zolang ze een stuk achter de linies blijven. Immers: een tank is beter dan geen tank.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 22:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon heel veel geven. Rusland haalt nu de oude T-62 uit de opslag omdat ze moeite hebben modernere tanks gevechtsklaar te maken.
Kennelijk verliezen ze er niet veel anders zouden ze dat wel niet meer doen zou je zeggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:46 schreef ExTec het volgende:
Goed: tank staat bijna nooit stil. Na elk schot beweegt die.
Goed: Situational awareness. Geen andere pantservoertuigen in de buurt. Daar let de drone wel op.
Slecht: nooit alleen met 1 tank op pad gaan.
[ twitter ]
Polen met 486 Himars? Die zijn nogal wat van plan zeg.quote:
Die hebben Moskou in het vizier.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Polen met 486 Himars? Die zijn nogal wat van plan zeg.
Zoals ik het begrijp is het de doos die op een eigen voertuig moet komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dus met launcher bedoelen ze 1 raket? Of de 'doos' van waaruit die x aantal die op zo'n voertuig zitten worden afgeschoten?
Lijkt het idd op.quote:Op woensdag 8 februari 2023 00:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is het de doos die op een eigen voertuig moet komen.
https://www.dsca.mil/pres(...)cket-system-himars-0quote:The Republic of Poland has requested to buy eighteen (18) M142 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) launchers; four hundred sixty-eight (468) HIMARS Launcher Loader Module kits; forty-five (45) M57 Army Tactical Missile Systems (ATACMS); four hundred sixty-one (461) M30A2 Guided Multiple Launch Rocket System Alternative Warhead (GMLRS-AW) pods with Insensitive Munitions Propulsion System (IMPS); five hundred twenty-one (521) M31A2 Guided Multiple Launch Rocket System Unitary (GMLRS-U) pods with Insensitive Munitions Propulsion System (IMPS); and five hundred thirty-two (532) XM403 Guided Multiple Launch Rocket System Extended Range Alternative Warhead (GMLRS-ER AW) pods.
Dat gaat vast binnekort gebeuren , die jongens hebben geld zal om dat te doen, met een steeds zwakkere wordende Poetin , is de enige manier om jezelf te handhavenquote:Op woensdag 8 februari 2023 02:31 schreef Jemoederniet het volgende:
Nog een privaat leger erbij. Straks heeft elke oligarch zijn eigen legertje en vechten ze elkaar de tent uit.
[ twitter ]
Ik laat even het woord aan Adriaanquote:Op woensdag 8 februari 2023 06:47 schreef Starhopper het volgende:
Even lachen om Russen deze morgen![]()
![]()
[ twitter ]
Die zijn waarschijnlijk blij dat altijd dronken wifebeater Antonov niet meer thuis komt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 22:11 schreef kibo het volgende:
[..]
Sommige van die wijven lijken het nog een goed ruil te vinden ook ...
Hij heeft wel een punt, dat soort wapens hadden ze nooit moeten produceren.quote:
Ik neem aan dat je net zoals ik vroeger geschiedenislis hebt gehad op de middelbare school en zelfs op de basisschool. Meerdere gebeurtenissen werden erbij gepakt en het werd dan toegelicht vanuit beide kanten. De 2de wereld oorlog, maar ook de 80 jarige oorlog etc. Ik kreeg dan altijd van beide kanten te horen wat er gebeurd was. Wat was het motief van de ene partij en wat van de andere partij. En ook slachtoffers aan beide kanten.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de oorlog voor jouw persoonlijke entertainment is.
En wat betreft draagvlak, je ziet hier in deze reeks vaak genoeg "neutralen" posten dat het Westen moet stoppen met leveren van wapens en Oekraïne zichzelf moet overgeven vanwege de hoge aantallen Oekraïense slachtoffers. Er wordt dus al massaal op je gedachten geduwd onder het mom van "is dit het allemaal waard?".
Ook buiten Amsterdamquote:
Na deze oorlog zullen we echt wel in de geschiedenisboeken opgenomen zien hoeveel slachtoffers er aan beide zijden gevallen zijn. Maar dat is achteraf. Niet in de heat of the moment. Snap je denk ik wel... Toch? Of dacht je dat tijdens de 80jarige oorlog de omroepers door de steden liepen met een dagelijkse update van het aantal gesneuvelden aan beide kantenquote:Op woensdag 8 februari 2023 10:36 schreef LethalNinja het volgende:
@:blebei
[..]
Ik neem aan dat je net zoals ik vroeger geschiedenislis hebt gehad op de middelbare school en zelfs op de basisschool. Meerdere gebeurtenissen werden erbij gepakt en het werd dan toegelicht vanuit beide kanten. De 2de wereld oorlog, maar ook de 80 jarige oorlog etc. Ik kreeg dan altijd van beide kanten te horen wat er gebeurd was. Wat was het motief van de ene partij en wat van de andere partij. En ook slachtoffers aan beide kanten.
Mooie aan het westen vind ik dat we over het algemeen steeds het totaal plaatje krijgen.
En nu een sprong naar begin invasie in Oekraïne. Ik krijg hier wel steeds tot mij hoeveel oekraïnse burgers dood gaan, en hoeveel russissche soldaten maar niet hoeveel oekraïnse soldaten en of voertuigen? Dan krijgen wij hier toch een vreemd beeld? Wil jij niet weten wat daar gebeurd via beide kanten?
Meer informatie krijgen staat los van wat je vind van het conflict. Ik vind zelf btw dat Rusland de agressor is en alles moet terugtrekken maar dat staat verder los van mijn standpunt.
Tijdens geschiedenis krijg je weinig mee van de huidige conflicten op de wereld. Heel misschien als achtergrond waarom een bepaald conflict opgelaaid is.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:36 schreef LethalNinja het volgende:
@:blebei
[..]
Ik neem aan dat je net zoals ik vroeger geschiedenislis hebt gehad op de middelbare school en zelfs op de basisschool. Meerdere gebeurtenissen werden erbij gepakt en het werd dan toegelicht vanuit beide kanten. De 2de wereld oorlog, maar ook de 80 jarige oorlog etc. Ik kreeg dan altijd van beide kanten te horen wat er gebeurd was. Wat was het motief van de ene partij en wat van de andere partij. En ook slachtoffers aan beide kanten.
Mooie aan het westen vind ik dat we over het algemeen steeds het totaal plaatje krijgen.
En nu een sprong naar begin invasie in Oekraïne. Ik krijg hier wel steeds tot mij hoeveel oekraïnse burgers dood gaan, en hoeveel russissche soldaten maar niet hoeveel oekraïnse soldaten en of voertuigen? Dan krijgen wij hier toch een vreemd beeld? Wil jij niet weten wat daar gebeurd via beide kanten?
Meer informatie krijgen staat los van wat je vind van het conflict. Ik vind zelf btw dat Rusland de agressor is en alles moet terugtrekken maar dat staat verder los van mijn standpunt.
Het zit je wel diep dat ik een beeld wil krijgen van beide kanten van het huidige conflict. Was je ook zo bij de inval in Irak door het Amerikaanse leger? Wilde je toen ook alleen weten hoeveel Amerikaanse soldaten stierven en niet hoeveel Irakese soldaten? Dit zodat we achter de zogenaamde bevrijding konden blijven staan?quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Na deze oorlog zullen we echt wel in de geschiedenisboeken opgenomen zien hoeveel slachtoffers er aan beide zijden gevallen zijn. Maar dat is achteraf. Niet in de heat of the moment. Snap je denk ik wel... Toch? Of dacht je dat tijdens de 80jarige oorlog de omroepers door de steden liepen met een dagelijkse update van het aantal gesneuvelden aan beide kanten. Dus ja, vanuit mijn persoonlijke punt zou ik graag het totale overzicht krijgen van beide kanten. Maar ik snap ook dat dat niet in het belang van Oekraïne is. En dat vind ik vele malen belangrijker dan mijn eigen zucht om informatie.
Ik leg je alleen uit waarom je dat beeld niet krijgtquote:Op woensdag 8 februari 2023 10:49 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Het zit je wel diep dat ik een beeld wil krijgen van beide kanten van het huidige conflict. Was je ook zo bij de inval in Irak door het Amerikaanse leger? Wilde je toen ook alleen weten hoeveel Amerikaanse soldaten stierven en niet hoeveel Irakese soldaten? Dit zodat we achter de zogenaamde bevrijding konden blijven staan?
Dat jij het prima vind om eenzijdige berichtgeving te krijgen en dat ook stevig verdigd vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Je gebruikt het toch voor afschrikking, niet om te gebruiken.quote:Op woensdag 8 februari 2023 07:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, dat soort wapens hadden ze nooit moeten produceren.
Denk alleen niet dat hij dat bedoelt
quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik leg je alleen uit waarom je dat beeld niet krijgt. Niet meer dan dat.
Je parallel met Irakese en Amerikaanse soldaten vind ik een beetje raarrrr. Voelt een beetje als een poging om mij te framen.
Ik snap dat je het raar vind. Jij vind het ook raar dat ik de invasie volg en volledig geïnformeerd wil worden over beide partijen. Geeft niet. Dit is hoe jij het beleeft.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je parallel met Irakese en Amerikaanse soldaten vind ik een beetje raarrrr.
Walgelijk ook dat Baudet zegt dat de oorlog in Oekraïne een oorlog is tussen de Verenigde Staten en Rusland, maar dan in Oekraïne.quote:
Ik vind het niet raar dat je volledig geïnformeerd wil worden. Zou ik ook willen. Het is wel raar dat je niet lijkt te begrijpen en daardoor ietwat verongelijkt over komt dat je niet volledig geïnformeerd wordt. Want de reden is crystal clear en niet te vergelijken met de geschiedenislessen van je basisschool of oorlogen in Irak.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:53 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat je het raar vind. Jij vind het ook raar dat ik de invasie volg en volledig geïnformeerd wil worden over beide partijen. Geeft niet. Dit is hoe jij het beleeft.
Edit: dubbele quote, dat ging per ongeluk. Fok forum doet weer irritant.
Het plaatje is totaal anders als je de luchtmacht wel gebruikt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:48 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.businessinsid(...)anning-cavoli-2023-2
It takes time for quality to beat quantity, and "that time is usually bought with space. To use this method, we need space to trade for time. Not all of us have that, and we have to compensate for this in our thinking, our planning
For Russia's smaller neighbors that lack strategic depth -- such as the Baltic States -- that's an admission that NATO may not have time to come to their rescue should Russia invade.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja maar de VS versie 2.0quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je parallel met Irakese en Amerikaanse soldaten vind ik een beetje raarrrr. Voelt een beetje als een poging om mij te framen.
'The Dutch Quisling' noem ik hem altijd op twitter.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:57 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Baudet is de nieuwe Mussert.
Van mij mag Poetin de haven van Rotterdam ook wel bombarderen. Dat triggert namelijk Artikel 5 en dan is Rusland gewoon echt klaar.quote:
En dan te bedenken dat zo koepel een ton of 12 weegt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een nieuwe gouden mediale uitdager?
Flapdrolquote:Poetin-bondgenoot Kadyrov zegt dat oorlog in Oekraïne eind dit jaar voorbij is: ‘Westen zal op zijn knieën vallen’
Volgens de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov (46) zal de ‘speciale operatie’ in Oekraïne tegen het einde van het jaar achter de rug zijn en eindigen met een zege van bondgenoot Rusland. ,,Europa zal erkennen dat het fout gehandeld heeft”, zei hij. ,,Het Westen zal op zijn knieën vallen en de Europese landen zullen - zoals altijd - op alle vlakken moeten samenwerken met Rusland.”
Ik zoek manieren om jou duidelijk te maken waarom ik volledig wil worden geïnformeerd. In je eerste regel lijk je te begrijpen dat je dat door hebt. Fijn dat we stappen maken.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat je volledig geïnformeerd wil worden. Zou ik ook willen. Het is wel raar dat je niet lijkt te begrijpen en daardoor ietwat verongelijkt over komt dat je niet volledig geïnformeerd wordt. Want de reden is crystal clear en niet te vergelijken met de geschiedenislessen van je basisschool of oorlogen in Irak.
Sorry dat ik de VS erbij heb gehaald, wilde je niet boos maken. Dat veel dat doen heeft ermee te maken dat veel informatie hebben binnen gekregen over wat de VS heeft gedaan. Niks meer niks minder. Er gebeurt in Afrika ook van alles qua stammen die onderling met elkaar in conflict zijn maar daarvan is de informatie een stuk schaarser. En de interesse vanuit het westen een stuk kleiner!quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja maar de VS versie 2.0
De mentale gymnastiek begint bijzondere vormen aan te nemen. Oprecht knap hoe sommige users de VS er aan de haren bij weten te slepen.
De chef van Meal Team Six is dood voordat ie terug is op zijn oude gewicht.quote:
Kun je anders contact opnemen met het ministerie van eerlijke zaken van Rusland voor de correcte cijfers?quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:53 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat je het raar vind. Jij vind het ook raar dat ik de invasie volg en volledig geïnformeerd wil worden over beide partijen. Geeft niet. Dit is hoe jij het beleeft.
Ik heb ze al een mail gestuurdquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Kun je anders contact opnemen met het ministerie van eerlijke zaken van Rusland voor de correcte cijfers?
K&G is sowieso een topkanaal.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:09 schreef LethalNinja het volgende:
deze kan ik sowieso aanraden, uiteraard alweer iets langer geleden maar wel beide kanten
Published 2 dagen geledenquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:09 schreef LethalNinja het volgende:
deze kan ik sowieso aanraden, uiteraard alweer iets langer geleden maar wel beide kanten
De VS is een betrokken partij, dus het over de VS (haar acties bij dit conflict) hebben is geen taboe.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:06 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Sorry dat ik de VS erbij heb gehaald, wilde je niet boos maken. Dat veel dat doen heeft ermee te maken dat veel informatie hebben binnen gekregen over wat de VS heeft gedaan. Niks meer niks minder. Er gebeurt in Afrika ook van alles qua stammen die onderling met elkaar in conflict zijn maar daarvan is de informatie een stuk schaarser. En de interesse vanuit het westen een stuk kleiner!
In het blauw landen die Oekraïne helpen. Zijn dat ook betrokken partijen?quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS is een betrokken partij,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
In het blauw landen die Oekraïne helpen. Zijn dat ook betrokken partijen?In de breedste zin van het woord, ja. Als je wapens stuurt zeker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Haha, tja... Ik denk niet dat ik in staat in te laten zien waar het mis gaat in je denkpatroon. Je lijkt alleen te willen lezen wat in je straatje past (en als je dat niet als antwoord krijgt is het "repeat") Maar hey, no hard feelings. Er gaat weinig veranderen in de informatievoorziening tot die oorlog voorbij is. Je zal er dus mee moeten leren leven vrees ik.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik zoek manieren om jou duidelijk te maken waarom ik volledig wil worden geïnformeerd. In je eerste regel lijk je te begrijpen dat je dat door hebt. Fijn dat we stappen maken.
Ik volg dit conflict met veel interesse. Af en toe komen er ook militaire analyses langs (bijvoorbeeld cappy) die schattingen geven van hoeveel militaire slachtoffers aan beide kanten.
quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
In het blauw landen die Oekraïne helpen. Zijn dat ook betrokken partijen?Zitten wel wat dubieuze partijen tussen, China heeft Rusland niet veroordeeld. En helpt waarschijnlijk zowel Oekraïne als Rusland (als er maar geld te verdienen valt).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ik het ermee moest doen snap ik. Ik verwacht ook niet dat jij dat kan aanpassen. Ik uit gewoon even mijn onvrede erover dat ik alleen militaire informatie krijg qua slachtoffers over één kant van het verhaal.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haha, tja... Ik denk niet dat ik in staat in te laten zien waar het mis gaat in je denkpatroon. Je lijkt alleen te willen lezen wat in je straatje past (en als je dat niet als antwoord krijgt is het "repeat") Maar hey, no hard feelings. Er gaat weinig veranderen in je informatievoorziening tot die oorlog voorbij is. Dus je zal er mee moeten kunnen dealen.edit
okay duidelijk, ja kan mij voorstellen als dat vaker terug komt dat het irritant wordtquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS is een betrokken partij, dus het over de VS (haar acties bij dit conflict) hebben is geen taboe.
Ik krijg ondertussen wel een punthoofd van het "ja maar" argument en dan krijg je weer dat gejankzak over Irak, Vietnam of een of ander museumconflict om je oren.
Klopt, was niet fair. Heb het ge-editquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:55 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat ik het ermee moest doen snap ik. Ik verwacht ook niet dat jij dat kan aanpassen. Ik uit gewoon even mijn onvrede erover dat ik alleen militaire informatie krijg qua slachtoffers over één kant van het verhaal.
Je laatste regel lijkt een poging tot een vieze sneer. Gefrustreerd much dat ik beide kanten van het conflict wil zien? Er sterven jonge militairen aan beide kanten. Ik zal je wat verklappen, er zitten daar ook veel Russische soldaten niet voor hun plezier.
Strikt genomen niet eens correct.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:55 schreef LethalNinja het volgende:
Dat ik het ermee moest doen snap ik. Ik verwacht ook niet dat jij dat kan aanpassen. Ik uit gewoon even mijn onvrede erover dat ik alleen militaire informatie krijg qua slachtoffers over één kant van het verhaal.
Ze hebben nog geen Bradley's opgeblazen en F16's neergeschoten?quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Strikt genomen niet eens correct.
Volgens mij publiceert rus ook wel cijfers over slachtoffers aan oekrainse kant. Dat die cijfers volslagen belachelijk zijn is een ander verhaal.
Fair enough, hier ook een editquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt, was niet fair. Heb het ge-edit.
Russische slachtoffers boeien mij eigenlijk niet.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Strikt genomen niet eens correct.
Volgens mij publiceert rus ook wel cijfers over slachtoffers aan oekrainse kant. Dat die cijfers volslagen belachelijk zijn is een ander verhaal.
Helaas hebben de Britten geen f16s , dus zullen ze wel trainen op een andere vliegtuigquote:
Nog niet.quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen Bradley's opgeblazen en F16's neergeschoten?
Das niet helemaal wat ie zegt. Let's be fair. Ook wanneer het een wappie betreftquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |