abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207900294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja, je kan wel met "karikaturen" blijven smijten omdat jij het anders ziet. Maar dat wil ook niet zeggen dat jij het bij het rechte eind hebt omdat jij de media volgt die je doet. En dat is het leuke van een forum, meerdere meningen :) En niet iedereen gaat in die van jou mee. Mooi toch?
Tja, je verzint van alles bij de NAVO en creërt voor jezelf daarmee een angstbeeld.
Mag je inderdaad helemaal zelf weten.
Maar meer is het dan ook niet.
Een gecreëerd angstbeeld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:30:50 #152
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207900337
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je verzint van alles bij de NAVO en creërt voor jezelf daarmee een angstbeeld.
Ik denk niet dat jij in de gelegenheid bent om te oordelen hoe ik mij voel of een angstbeeld heb :+

Dat ik ergens anders tegenaan kijk dan jij is geen angstbeeld hoor, meer vooruit denken :) En mogelijkheden open houden.

Wat jij doet is je afsluiten voor mogelijkheden.
Lach met een schone bips
pi_207900395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sinds 2008 in de ijskast klopt niet want sinds die tijd hebben beide partijen flink naar elkaar toegewerkt ;)
Nou flink gewerkt...
Oekraïne had vanaf dat moment meer aspiraties om richting het westen te gaan, maar dat betekent niet dat het vanzelfsprekend is dat ze uiteindelijk lid worden van de NAVO.

Oekraïne is al meer dan 20 jaar hiermee bezig en heeft helaas het momentum gemist.
pi_207900441
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou flink gewerkt...
Oekraïne had vanaf dat moment meer aspiraties om richting het westen te gaan, maar dat betekent niet dat het vanzelfsprekend is dat ze uiteindelijk lid worden van de NAVO.

Oekraïne is al meer dan 20 jaar hiermee bezig en heeft helaas het momentum gemist.
Alle signalen gingen richting de NAVO, ze waren aspirant lid en werden getraind en bewapend door de NAVO.
Welk momentum hebben ze dan gemist?
pi_207902502
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Alle signalen gingen richting de NAVO, ze waren aspirant lid en werden getraind en bewapend door de NAVO.
Welk momentum hebben ze dan gemist?
Het momentum om echt lid te worden. Die wens is er al vanaf de jaren negentig, en ze zijn het nog steeds niet.
En de gevolgen zijn dat de Krim is afgepakt, dat Rusland al 8 jaar probeert de Donbass los te weken en nu heeft geprobeerd het hele land in te nemen en nu dat niet lukt de Donbass heeft geannexeerd, terwijl ze die niet volledig hebben bezet.

Als je kijkt naar de vele Post Sovjet militaire conflicten van de afgelopen 30 jaar, daarvan vond geeneen plaats in de landen die vlak na de val van de Sovjet Unie NAVO lid zijn geworden.
Geen wonder dat dat lidmaatschap zo'n grote aantrekkingskracht heeft.

Oekraïne wordt inderdaad geholpen door NAVO landen, maar ze zijn nooit volledig lid geworden. De agressie van de afgelopen 9 jaar door Rusland is nooit een artikel 5 geweest.
En uiteindelijk gaat het daar om.
Finland en Zweden werken ook al heel lang nauw samen met de NAVO.
Toch is er opeens het besef dat dat niet voldoende is ter bescherming tegen Rusland.
pi_207902508

[ Bericht 50% gewijzigd door Wantie op 08-02-2023 07:01:03 ]
pi_207902528
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 06:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het momentum om echt lid te worden. Die wens is er al vanaf de jaren negentig, en ze zijn het nog steeds niet.
En de gevolgen zijn dat de Krim is afgepakt, dat Rusland al 8 jaar probeert de Donbass los te weken en nu heeft geprobeerd het hele land in te nemen en nu dat niet lukt de Donbass heeft geannexeerd, terwijl ze die niet volledig hebben bezet.

Als je kijkt naar de vele Post Sovjet militaire conflicten van de afgelopen 30 jaar, daarvan vond geeneen plaats in de landen die vlak na de val van de Sovjet Unie NAVO lid zijn geworden.
Geen wonder dat dat lidmaatschap zo'n grote aantrekkingskracht heeft.

Oekraïne wordt inderdaad geholpen door NAVO landen, maar ze zijn nooit volledig lid geworden. De agressie van de afgelopen 9 jaar door Rusland is nooit een artikel 5 geweest.
En uiteindelijk gaat het daar om.
Finland en Zweden werken ook al heel lang nauw samen met de NAVO.
Toch is er opeens het besef dat dat niet voldoende is ter bescherming tegen Rusland.
Het lidmaatschap was dichterbij dan ooit, daarom waren ze ook aspirant lid.
Vooral de USA wilde graag dat Oekraïne erbij zou komen vandaar dat die ook zo veel geld en materiaal aan Oekraïne geven.
pi_207902569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vooral de USA wilde graag dat Oekraïne erbij zou komen vandaar dat die ook zo veel geld en materiaal aan Oekraïne geven.
Nee, zolang de Donbass onrustig was en de kwestie rond De Krim bleef bestaan kon Oekraïne geen lid worden.
Ze stonden wat dat betreft in 2008 veel dichter bij lidmaatschap.
Maar dat ging niet door, vanwege Duitsland en Frankrijk, plus dat Oekraïne toen zelf ook erg verdeeld was.

Dat Oekraïne nu zoveel steun krijgt heeft verschillende redenen.
Aanvankelijk was er geen enkele steun, behalve een luchtbrug om Zelensky en zijn regering in veiligheid te brengen, terwijl Rusland heel Oekraïne over nam.
Pas toen bleek dat Rusland daartoe niet in staat was, kwam militaire hulp op gang.

Dat de VS nu zoveel inzet omdat ze Oekraïne bij de NAVO willen is een aanname.
pi_207902574
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, zolang de Donbass onrustig was en de kwestie rond De Krim bleef bestaan kon Oekraïne geen lid worden.
Maar dat ging niet door, vanwege Duitsland en Frankrijk, plus dat Oekraïne toen zelf ook erg verdeeld was.

Aanvankelijk was er geen enkele steun, behalve een luchtbrug om Zelensky en zijn regering in veiligheid te brengen, terwijl Rusland heel Oekraïne over nam.
Pas toen bleek dat Rusland daartoe niet in staat was, kwam militaire hulp op gang.

Welkom in BNW, hier zit het vol met aannames en complottheorieën.
We doen niet anders.
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:27:02 #160
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207902577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Finland is nu ook zo goed als lid van NATO maar ik zie niet dat Rusland deze binnen valt of wel?

Terwijl men een enorm stuk grens gebied heeft meer Rusland, dus die vlieger gaat niet op.

Btw kleine update van front Bakhmut is behoorlijk ingesloten de aanvoer routes zijn bijna volledig in Russische handen.
what a year!, and its only Januari!
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:28:42 #161
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207902582
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Donbass was in de afgelopen 5 jaar behoorlijk rustig op aanvallen vanuit de pro Oekraïners waarbij men een aantal dorpen had veroverd.

Dus de die Russische reden kan je ook schrappen.
what a year!, and its only Januari!
pi_207902592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We doen niet anders.
Zolang je dat weet is er niets aan de hand.
pi_207902614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Finland is nu ook zo goed als lid van NATO maar ik zie niet dat Rusland deze binnen valt of wel?

Terwijl men een enorm stuk grens gebied heeft meer Rusland, dus die vlieger gaat niet op.

Btw kleine update van front Bakhmut is behoorlijk ingesloten de aanvoer routes zijn bijna volledig in Russische handen.
Finland krijgt nu ook al bescherming omdat ze in de EU zitten dus Rusland kan weinig doen.
Wat denk jij wat er gaat gebeuren als Bakhmut valt?
Heeft Rusland dan een grote stap in de oorlog gewonnen?
pi_207902656
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je verzint van alles bij de NAVO Rusland en creërt voor jezelf daarmee een angstbeeld.
Geldt net zo goed voor jou/jullie :+
Specialiteit van onze media : Boehoe Rusland })
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207902660
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We doen niet anders.
Jamaar zij komen ons even de waarheid vertellen hé :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207902815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Geldt net zo goed voor jou/jullie :+
Specialiteit van onze media : Boehoe Rusland })
Tja, jij vindt het dus oké dat Rusland Oekraïne is binnengevallen en het oosten heeft geannexeerd?
Ik niet.
pi_207902829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Finland krijgt nu ook al bescherming omdat ze in de EU zitten dus Rusland kan weinig doen.
Dus het is heel verstandig dat buurlanden van Rusland allianties vormen om zich te beschermen tegen Rusland.
pi_207902911
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:
zijn tegenstanders een venster zien om Rusland flink te laten bloeden.
Dat is wederzijds
pi_207902939
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jij vindt het dus oké dat Rusland Oekraïne is binnengevallen en het oosten heeft geannexeerd?
Ik niet.
Te laat om te wenen... the powers that be wisten maar al te goed wat de gevolgen gingen zijn.
pi_207902947
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus het is heel verstandig dat buurlanden van Rusland allianties vormen om zich te beschermen tegen Rusland.
Maar dan draai je het om, Rusland valt juist die landen binnen vanwege die allianties.
pi_207903013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Te laat om te wenen... the powers that be wisten maar al te goed wat de gevolgen gingen zijn.
Dat heb je mooi goed, de USA wist van te voren al dat Oekraine bij de NAVO betrekken zou betekenen dat Oekraine verdeeld zou raken en Rusland actie zou ondernemen,
pi_207903164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heb je mooi goed, de USA wist van te voren al dat Oekraine bij de NAVO betrekken zou betekenen dat Oekraine verdeeld zou raken en Rusland actie zou ondernemen,
Idd ..."fuck the EU"
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 8 februari 2023 @ 12:34:57 #173
485843 crew  Jippie
pi_207905572
Ben er nog niet over uit of ik de openhartigheid kan waarderen maar als land zou ik me schamen als dit op de staatstelevisie zou zijn uitgezonden.

twitter
pi_207905676
Rusland zendt wel hulp naar ginds hoor.
Niet alles afrekenen op uitspraken van enkelingen.
Standpunt NL wordt ook niet enkel op Baudet gebaseerd
:+
pi_207905696
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:34 schreef Jippie het volgende:
Ben er nog niet over uit of ik de openhartigheid kan waarderen maar als land zou ik me schamen als dit op de staatstelevisie zou zijn uitgezonden.

[ twitter ]
Dan is de cartoon van Charlie Hebdo toch iets ernstiger vind ik.
Maar ook deze uitspraken zijn ondermaats natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')