quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Spijt me van harte, maar een euro per maand.
Dan zou je dus nooit meer iets op BOL moeten bestellen, anders betaal je al meer.
[..]
Dat klopt.
Maar ervoor waken dat we niet door slaan met bezuinigen is ook belangrijk.
Hoezo kan je nooit meer iets bij Bol bestellen anders betaal je al meer? De Select deals hoef je het echt niet voor te doen. Ik had het voor gratis verzending (en had extra korting via AH Premium op Select), maar als ik de komende tijd niets hoef te bestellen onder de ¤20 dan is het toch zonde om nu al te verlengen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dan zou je dus nooit meer iets op BOL moeten bestellen, anders betaal je al meer.
[..]
Dat klopt.
Iedereen moet zoveel bezuinigen als hij/zij/het wil.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt.
Slim van die cashbackquote:Op woensdag 8 maart 2023 07:36 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben heel onzuunig dus koop wel veel bij bol, maar tegenwoordig door ik dat wel altiud via waardebonnen van cashback xl. 4% cashback, laat ik dan weer uitbetalen in bolbonnen. Maar ik koop er dus ook mijn afwasmachinepoeder enzo.
Ik kwam m ook net tippenquote:Op woensdag 8 maart 2023 08:46 schreef Donna het volgende:
Bij de Albert Heijn kan je nu trouwens Robijn wasmiddeldoekjes gratis proberen met de coupon die er bij hangt (of die je op bijv. gratiz.nl wel kan vinden). Zo'n doosje kost ¤9,99 en is dan dus helemaal gratis. Net 1 opgehaald.![]()
Gratis wasmiddel altijd goed.
- nieuwe autoquote:Op woensdag 8 maart 2023 09:20 schreef Sarabi het volgende:
Sinds kort hebben we sparen voor verschillende potjes/doelen ontdekt.
Ik ben alleen nog op zoek naar inspiratie voor welke doelen ik mis. Welke hebben jullie?
Dankjewelquote:Op woensdag 8 maart 2023 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
- nieuwe auto
- dierenartskosten
- vervanging apparatuur
- aanschaf nieuwe meubels
- grote verbouwing
- terugbetalen lening (moet jaarlijks)
- 25-jarig jubileum
- schilderwerk buiten
- bonus van mijn man die bij verandering van baan terug moet worden betaald
- thuisaccu
Ik heb 2 soorten: sparen tot een max bedrag en sparen tot aan bepaalde datum. Dierenarts en vervanging apparatuur is nu gevuld dus daar kom ik niet meer aan.
Ik spaar vaste bedragen per maand naar die rekeningen. Van wat overblijft op de betaalrekening, gaat 50% naar de grote verbouwing, 25% naar sparen algemeen. 25% verdeel ik over de overige spaarrekeningen.
De algemene spaarrekening wordt gebruikt voor klussen, vakantie, uitjes en kleding.
Op woensdag 8 maart 2023 08:46 schreef Donna het volgende:
Vakantiequote:Op woensdag 8 maart 2023 09:20 schreef Sarabi het volgende:
Sinds kort hebben we sparen voor verschillende potjes/doelen ontdekt.
Ik ben alleen nog op zoek naar inspiratie voor welke doelen ik mis. Welke hebben jullie?
Heb je voor elk doel een eigen spaarrekening?quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik spaar vaste bedragen per maand naar die rekeningen. Van wat overblijft op de betaalrekening, gaat 50% naar de grote verbouwing, 25% naar sparen algemeen. 25% verdeel ik over de overige spaarrekeningen.
De algemene spaarrekening wordt gebruikt voor klussen, vakantie, uitjes en kleding.
Oh, ik bedoel spaarpotten. Nee, ik heb 1 spaarrekening met 10 spaarpotten.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:29 schreef maily het volgende:
[..]
Heb je voor elk doel een eigen spaarrekening?
quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, ik bedoel spaarpotten. Nee, ik heb 1 spaarrekening met 10 spaarpotten.
En nog een grote spaarrekening bij Bunq, daar staat het grootste deel van het geld voor de grote verbouwing op. Rente![]()
Hier wordt ongewild bezuinigd. Het is 13.3 graden in de keuken, al een paar dagen. De thermostaat lag op een te warme plaats dus hij dacht dat het warmer was. Dat kwartje viel net pas.
Blij me erover verbazen dat het bij Regiobank en ASN wel goed is, maar bij de SNS niet, terwijl het gewoon hetzelfde bedrijf is.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat met die spaarpotten is dus helemaal niet handig als je SNS hebt. Je kunt je spaarpotten alleen maar in de browser zien en niet in de app. En mijn man kan ze helemaal niet zien, ondanks dat we een gezamenlijke rekening hebben.
Ik ook. En maar beloven dat ze het op gaal lossenquote:Op woensdag 8 maart 2023 12:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Blij me erover verbazen dat het bij Regiobank en ASN wel goed is, maar bij de SNS niet, terwijl het gewoon hetzelfde bedrijf is.
WC papier vergelijken is zo makkelijk nog niet. Want je zou dan ook nog 'hoe dik is de laag' mee moeten nemen in je berekening. Je hebt 3 laags WC papier wat hartstikke dun is en 3 laags wc papier wat fijn en stevig is.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik neem die vraag terug.
@:Lucky_strike heeft per rol geïnventariseerd en niet per vel
Mijn 2 vergelijks net deden 400 vs 180 vel. Dat scheelt nogal
Misschien moeten we allemaal maar geld sparen voor een Japanse wc die je billen automatisch schoonmaakt met warm water. Dan hoeven we ook geen wc papier meer te kopen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:19 schreef Donna het volgende:
[..]
WC papier vergelijken is zo makkelijk nog niet. Want je zou dan ook nog 'hoe dik is de laag' mee moeten nemen in je berekening. Je hebt 3 laags WC papier wat hartstikke dun is en 3 laags wc papier wat fijn en stevig is.
En dan veranderen ze dat ook nog wel eens tussendoor. Had laatst een 3 laags die ik altijd gebruik, stak zo m'n vingers erdoor. 100% zeker dunner geworden.
Mag je ook wat extra tijd gaan inruimen voor je wcbezoek. Duurt eeuwen voor die potten je niet alleen schoongestraald, maar ook drooggewapperd hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:56 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Misschien moeten we allemaal maar geld sparen voor een Japanse wc die je billen automatisch schoonmaakt met warm water. Dan hoeven we ook geen wc papier meer te kopen.
Wel een ultieme luxe, maar wat doe je als je voorhuid nog een beetje vochtig is?quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:56 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Misschien moeten we allemaal maar geld sparen voor een Japanse wc die je billen automatisch schoonmaakt met warm water. Dan hoeven we ook geen wc papier meer te kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |