Als ik de beelden van afgelopen dagen bekijk, dan liggen de velden in het zuidelijke front vol met patriotten.quote:
Allemaal leuk en aardig, maar Oekraine doet geen aanslagen op dit soort onbelangrijke, niet-strategische doelen (wel op collaborateurs).quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze haar vader opblazen is het nog gezelliger
Maakt niet uit wie het is. Als ie maar dood isquote:Op zondag 5 februari 2023 00:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Als ik de beelden van afgelopen dagen bekijk, dan liggen de velden in het zuidelijke front vol met patriotten.
Wat een absolute slachtpartij is daar aan de gang.
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar Oekraine doet geen aanslagen op dit soort onbelangrijke, niet-strategische doelen (wel op collaborateurs).
Zie deze strategische aanval op een fabriek die reserveonderdelen maakt voor de Kerch brug. Laat dat even inzinken. Oekraine doet aan strategische bombardementen.
Ik denk dat de KGB achter de moord op Dugin zit. Ja, KGB, niet FSB. Oekraine heeft betere doelwitten voor hun schaarse middelen.
quote:Op zondag 5 februari 2023 08:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Dat denk ik ook. De westerse hulp is halfslachtig en verloopt veel te traagquote:Op zondag 5 februari 2023 09:09 schreef retlow het volgende:
Volgens de Oekraïense president Volodimir Zelenski wordt de situatie aan het front in het oosten van zijn land steeds 'zwaarder', ook omdat Rusland meer en meer troepen naar dat front stuurt. Dat zei de president zaterdagavond.
De Russen winnen in de Donbas-regio langzaamaan terrein. ,,Mij is al vaak verteld dat de situatie aan het front zwaar is en steeds zwaarder wordt, en dat is nu opnieuw het geval. De indringer stuurt meer en meer strijdkrachten om te proberen onze verdediging te breken'', zei Zelenski in zijn videoboodschap.
[...]
Zo maar enkele berichten van de laatste uren. Ik vrees dat de Oekraïne steeds meer zijn momentum lijkt te verliezen. Ik ben bang dat het hele lastige weken / maanden gaan worden voor de Oekraïne.
Het is heel lastig om een betrouwbaar beeld te krijgen van wat er nou aan de hand is, maar ik krijg ook de indruk dat Bachmoet verloren is. Ik vrees dat er heel veel levens geofferd zijn aan beide kanten. Ik vrees dat we toch rekening moeten houden met een situatie waar Rusland niet verdreven kan worden van al het Oekrains grondgebied. En dat Rusland deze oorlog gaat "winnen". Ze hebben gewoonweg te veel manschappen die ze zijn bereid te offeren.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:09 schreef retlow het volgende:
De situatie is voor de Oekraïense strijdkrachten vooral penibel bij Bachmoet, Voehledar en Liman, zegt Zelenski. Rond die plaatsen woedt al langer een harde strijd.
Waren het dat niet al een jaar dan?quote:Op zondag 5 februari 2023 09:09 schreef retlow het volgende:
Ik ben bang dat het hele lastige weken / maanden gaan worden voor de Oekraïne.
Zeker, maar het maakt uiteraard uit of je na een periode van herovering van verloren grondgebied toch weer in het defensief wordt gedrongen en verlies van grondgebied wellicht weer op de loer ligt. Toch steeds meer berichten dat er een Russisch offensief aan zou kunnen komen. Ook steeds minder optimistische geluiden vanuit de Oekraïne en het westen te horen. Als buitenstaander gewoon lastig om een heel goed beeld te kunnen vormen over hoe de vlag er nu precies bij hangt. Komende weken en wellicht maanden zullen die duidelijkheid verschaffen. Krijgen we daadwerkelijk een Russisch offensief, zal het aan de Oekraïne ter beschikking gestelde materiaal een verschil kunnen maken of is het gewoon te weinig dan wel gaan we gewoon richting een 'frozen conflict'. Niemand die het weet en kan weten, dus maar gewoon afwachten en blijven bijlezen.quote:
Dat weet ik wel zeker hoor, als de Russen in dit tempo door blijven gaan zullen ze al in 2075 in Kyiv kunnen staanquote:Op zondag 5 februari 2023 09:09 schreef retlow het volgende:
Volgens de Oekraïense president Volodimir Zelenski wordt de situatie aan het front in het oosten van zijn land steeds 'zwaarder', ook omdat Rusland meer en meer troepen naar dat front stuurt. Dat zei de president zaterdagavond.
De Russen winnen in de Donbas-regio langzaamaan terrein. ,,Mij is al vaak verteld dat de situatie aan het front zwaar is en steeds zwaarder wordt, en dat is nu opnieuw het geval. De indringer stuurt meer en meer strijdkrachten om te proberen onze verdediging te breken'', zei Zelenski in zijn videoboodschap.
De situatie is voor de Oekraïense strijdkrachten vooral penibel bij Bachmoet, Voehledar en Liman, zegt Zelenski. Rond die plaatsen woedt al langer een harde strijd.
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-onderweg~af83b900/
Gouverneur: Russische troepen vallen het centrum van Charkov aan
Russische troepen hebben het centrum van Charkov aangevallen, volgens de gouverneur Oleh Syniehubov van de regio Charkov zondag. Dat meldt Kyiv Independent. Het is nog onbekende hoeveel slachtoffers hierbij zijn gevallen en wat de schade is. Wel is volgens de gouverneur duidelijk dat Charkov is geraakt door een S-300-raket.
Een dag eerder is er volgens Syniehubov door Russische troepen geschoten op de nederzettingen van Vovchansk, Kupiansk, Dvorichna en Ohirtseve in dezelfde regio Charkov. Daarbij werd de civiele infrastruictuur geraakt.
Er vielen geen slachtoffers na de aanval, zei Syniehubov.
https://www.telegraaf.nl/(...)trum-van-charkov-aan
https://twitter.com/MapsUkraine/status/1622002120571363331
Zo maar enkele berichten van de laatste uren. Ik vrees dat de Oekraïne steeds meer zijn momentum lijkt te verliezen. Ik ben bang dat het hele lastige weken / maanden gaan worden voor de Oekraïne.
Het merendeel van de Leo's die richting Oekraïne gaan is ouder en heeft ook munitie bij de bemanning.quote:
Dat Russische offensief werd al wen tijdje verwacht. Ik denk dat je voorlopig gebied verlies kan verwachten bij de Oekraïners.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:09 schreef retlow het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-onderweg~af83b900/
Gouverneur: Russische troepen vallen het centrum van Charkov aan
Russische troepen hebben het centrum van Charkov aangevallen, volgens de gouverneur Oleh Syniehubov van de regio Charkov zondag. Dat meldt Kyiv Independent. Het is nog onbekende hoeveel slachtoffers hierbij zijn gevallen en wat de schade is. Wel is volgens de gouverneur duidelijk dat Charkov is geraakt door een S-300-raket.
Een dag eerder is er volgens Syniehubov door Russische troepen geschoten op de nederzettingen van Vovchansk, Kupiansk, Dvorichna en Ohirtseve in dezelfde regio Charkov. Daarbij werd de civiele infrastruictuur geraakt.
Er vielen geen slachtoffers na de aanval, zei Syniehubov.
https://www.telegraaf.nl/(...)trum-van-charkov-aan
https://twitter.com/MapsUkraine/status/1622002120571363331
gebiedsverlies hoeft niet fout te zijn, beter is het om de russen even te laten komen , ver van de voedselvoorraden , brandstof en munitiequote:Op zondag 5 februari 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat Russische offensief werd al wen tijdje verwacht. Ik denk dat je voorlopig gebied verlies kan verwachten bij de Oekraïners.
Nu mogen we aannemen dat die hier de afgelopen tijd zich hebben voorbereid en gaan we zien of dit afdoende is geweest.
Het terreinverlies is niet meer dan logisch, belangrijker is of de Russen hun beoogde doelen gaan halen. Heel de Donbass bij Maart zegt Putin, nu zal dat overdreven zijn, maar alleen Bakhmut zonder verdere grote of belangrijke steden lijkt me afdoende.
Juist, ook zal het onoverkomelijk zijn, zeker in gebieden waar de strijd nog om werd gevoerd.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gebiedsverlies hoeft niet fout te zijn, beter is het om de russen even te laten komen , ver van de voedselvoorraden , brandstof en munitie
en dan de logistiek naar nieuwe posities aan te vallen
Ik weet niet of het perse betere wapens moeten zijn. Hun tactieken moeten toegespitst zijn op zo min mogelijk verliezen tegen zoveel mogelijk de Russen wat aandoen.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:56 schreef Breekfast het volgende:
Uiteindelijk zou er toch een situatie moeten ontstaan dat het aantal Oekraïense doden t.o.v. het aantal Russische doden fors lager komt te liggen door betere wapens. Want als dat min of meer gelijk blijft dan gaat Oekraïne de uitputtingsslag op den duur natuurlijk verliezen
nu is nog geen 0.10% van de totale bevolking in rusland gemobiliseerd. echter zal bij hogere getallen 5% (5-10 miljoen) de sfeer veranderen in rusland.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:56 schreef Breekfast het volgende:
Uiteindelijk zou er toch een situatie moeten ontstaan dat het aantal Oekraïense doden t.o.v. het aantal Russische doden fors lager komt te liggen door betere wapens. Want als dat min of meer gelijk blijft dan gaat Oekraïne de uitputtingsslag op den duur natuurlijk verliezen
Het enigedat de russen nu raakt is dat ze niet meer kunnen vliegen en ook geen internationale paspoorten meer krijgen , om te voorkomen dat ze vluchtenquote:Op zondag 5 februari 2023 12:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nu is nog geen 0.10% van de totale bevolking in rusland gemobiliseerd. echter zal bij hogere getallen 5% (5-10 miljoen) de sfeer veranderen in rusland.
De burgers zijn compleet apathisch ten aanzien landsbestuur, niemand heeft een mening, of bemoeit zich met politiek. sinds de pro oorlogswet, zijn er veel die zich positief uitlaten (want anders is het risico dat iemand denkt dat neutraal zijn anti patriotisch is). met dit soort mobilisaties is het te weinig dat het veel mensen raakt, dat gaat bij hogere getallen veranderen. Oekraine heeft volgens mij meer onder de 55 dan rusland bijvoorbeeld, dus 3x is niet evenredig naast elkaar te leggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |