abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207857977
quote:
Als ik de beelden van afgelopen dagen bekijk, dan liggen de velden in het zuidelijke front vol met patriotten.

Wat een absolute slachtpartij is daar aan de gang.
quote:
84s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als ze haar vader opblazen is het nog gezelliger :Y
Allemaal leuk en aardig, maar Oekraine doet geen aanslagen op dit soort onbelangrijke, niet-strategische doelen (wel op collaborateurs).

Zie deze strategische aanval op een fabriek die reserveonderdelen maakt voor de Kerch brug. Laat dat even inzinken. Oekraine doet aan strategische bombardementen.

Ik denk dat de KGB achter de moord op Dugin zit. Ja, KGB, niet FSB. Oekraine heeft betere doelwitten voor hun schaarse middelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 05-02-2023 00:38:57 ]
  zondag 5 februari 2023 @ 08:13:45 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207859715
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:21 schreef oheng het volgende:

[..]
Als ik de beelden van afgelopen dagen bekijk, dan liggen de velden in het zuidelijke front vol met patriotten.

Wat een absolute slachtpartij is daar aan de gang.
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar Oekraine doet geen aanslagen op dit soort onbelangrijke, niet-strategische doelen (wel op collaborateurs).

Zie deze strategische aanval op een fabriek die reserveonderdelen maakt voor de Kerch brug. Laat dat even inzinken. Oekraine doet aan strategische bombardementen.

Ik denk dat de KGB achter de moord op Dugin zit. Ja, KGB, niet FSB. Oekraine heeft betere doelwitten voor hun schaarse middelen.
Maakt niet uit wie het is. Als ie maar dood is :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 februari 2023 @ 08:21:09 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207859742
quote:
;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207859985
Volgens de Oekraïense president Volodimir Zelenski wordt de situatie aan het front in het oosten van zijn land steeds 'zwaarder', ook omdat Rusland meer en meer troepen naar dat front stuurt. Dat zei de president zaterdagavond.

De Russen winnen in de Donbas-regio langzaamaan terrein. ,,Mij is al vaak verteld dat de situatie aan het front zwaar is en steeds zwaarder wordt, en dat is nu opnieuw het geval. De indringer stuurt meer en meer strijdkrachten om te proberen onze verdediging te breken'', zei Zelenski in zijn videoboodschap.

De situatie is voor de Oekraïense strijdkrachten vooral penibel bij Bachmoet, Voehledar en Liman, zegt Zelenski. Rond die plaatsen woedt al langer een harde strijd.

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-onderweg~af83b900/

Gouverneur: Russische troepen vallen het centrum van Charkov aan

Russische troepen hebben het centrum van Charkov aangevallen, volgens de gouverneur Oleh Syniehubov van de regio Charkov zondag. Dat meldt Kyiv Independent. Het is nog onbekende hoeveel slachtoffers hierbij zijn gevallen en wat de schade is. Wel is volgens de gouverneur duidelijk dat Charkov is geraakt door een S-300-raket.
Een dag eerder is er volgens Syniehubov door Russische troepen geschoten op de nederzettingen van Vovchansk, Kupiansk, Dvorichna en Ohirtseve in dezelfde regio Charkov. Daarbij werd de civiele infrastruictuur geraakt.
Er vielen geen slachtoffers na de aanval, zei Syniehubov.

https://www.telegraaf.nl/(...)trum-van-charkov-aan

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1622002120571363331

Zo maar enkele berichten van de laatste uren. Ik vrees dat de Oekraïne steeds meer zijn momentum lijkt te verliezen. Ik ben bang dat het hele lastige weken / maanden gaan worden voor de Oekraïne.
pi_207860187
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:09 schreef retlow het volgende:
Volgens de Oekraïense president Volodimir Zelenski wordt de situatie aan het front in het oosten van zijn land steeds 'zwaarder', ook omdat Rusland meer en meer troepen naar dat front stuurt. Dat zei de president zaterdagavond.

De Russen winnen in de Donbas-regio langzaamaan terrein. ,,Mij is al vaak verteld dat de situatie aan het front zwaar is en steeds zwaarder wordt, en dat is nu opnieuw het geval. De indringer stuurt meer en meer strijdkrachten om te proberen onze verdediging te breken'', zei Zelenski in zijn videoboodschap.

[...]

Zo maar enkele berichten van de laatste uren. Ik vrees dat de Oekraïne steeds meer zijn momentum lijkt te verliezen. Ik ben bang dat het hele lastige weken / maanden gaan worden voor de Oekraïne.
Dat denk ik ook. De westerse hulp is halfslachtig en verloopt veel te traag
  zondag 5 februari 2023 @ 09:33:00 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207860559
quote:
De situatie is voor de Oekraïense strijdkrachten vooral penibel bij Bachmoet, Voehledar en Liman, zegt Zelenski. Rond die plaatsen woedt al langer een harde strijd.

Het is heel lastig om een betrouwbaar beeld te krijgen van wat er nou aan de hand is, maar ik krijg ook de indruk dat Bachmoet verloren is. Ik vrees dat er heel veel levens geofferd zijn aan beide kanten. Ik vrees dat we toch rekening moeten houden met een situatie waar Rusland niet verdreven kan worden van al het Oekrains grondgebied. En dat Rusland deze oorlog gaat "winnen". Ze hebben gewoonweg te veel manschappen die ze zijn bereid te offeren.
pi_207860825
quote:
Ik ben bang dat het hele lastige weken / maanden gaan worden voor de Oekraïne.
Waren het dat niet al een jaar dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207860974

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 5 februari 2023 @ 10:52:26 #161
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 februari 2023 @ 10:54:04 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207861468
quote:
5s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:23 schreef vosss het volgende:

[..]
Waren het dat niet al een jaar dan?
Zeker, maar het maakt uiteraard uit of je na een periode van herovering van verloren grondgebied toch weer in het defensief wordt gedrongen en verlies van grondgebied wellicht weer op de loer ligt. Toch steeds meer berichten dat er een Russisch offensief aan zou kunnen komen. Ook steeds minder optimistische geluiden vanuit de Oekraïne en het westen te horen. Als buitenstaander gewoon lastig om een heel goed beeld te kunnen vormen over hoe de vlag er nu precies bij hangt. Komende weken en wellicht maanden zullen die duidelijkheid verschaffen. Krijgen we daadwerkelijk een Russisch offensief, zal het aan de Oekraïne ter beschikking gestelde materiaal een verschil kunnen maken of is het gewoon te weinig dan wel gaan we gewoon richting een 'frozen conflict'. Niemand die het weet en kan weten, dus maar gewoon afwachten en blijven bijlezen.
pi_207861703
quote:

Russische troepen hebben het centrum van Charkov aangevallen, volgens de gouverneur Oleh Syniehubov van de regio Charkov zondag. Dat meldt Kyiv Independent. Het is nog onbekende hoeveel slachtoffers hierbij zijn gevallen en wat de schade is. Wel is volgens de gouverneur duidelijk dat Charkov is geraakt door een S-300-raket.
Een dag eerder is er volgens Syniehubov door Russische troepen geschoten op de nederzettingen van Vovchansk, Kupiansk, Dvorichna en Ohirtseve in dezelfde regio Charkov. Daarbij werd de civiele infrastruictuur geraakt.

Dat weet ik wel zeker hoor, als de Russen in dit tempo door blijven gaan zullen ze al in 2075 in Kyiv kunnen staan ;(.
pi_207861793
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:33 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Het merendeel van de Leo's die richting Oekraïne gaan is ouder en heeft ook munitie bij de bemanning.

En de toren kan net zo ver vliegen zoals je hier kan zien met een Turkse Leopard 2.
  zondag 5 februari 2023 @ 11:37:18 #166
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207862009
quote:

Dat Russische offensief werd al wen tijdje verwacht. Ik denk dat je voorlopig gebied verlies kan verwachten bij de Oekraïners.

Nu mogen we aannemen dat die hier de afgelopen tijd zich hebben voorbereid en gaan we zien of dit afdoende is geweest.

Het terreinverlies is niet meer dan logisch, belangrijker is of de Russen hun beoogde doelen gaan halen. Heel de Donbass bij Maart zegt Putin, nu zal dat overdreven zijn, maar alleen Bakhmut zonder verdere grote of belangrijke steden lijkt me afdoende.
pi_207862063
Girkin lekker dark zoals altijd. Hope he's not wrong on this one.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 februari 2023 @ 11:39:51 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207862067
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat Russische offensief werd al wen tijdje verwacht. Ik denk dat je voorlopig gebied verlies kan verwachten bij de Oekraïners.

Nu mogen we aannemen dat die hier de afgelopen tijd zich hebben voorbereid en gaan we zien of dit afdoende is geweest.

Het terreinverlies is niet meer dan logisch, belangrijker is of de Russen hun beoogde doelen gaan halen. Heel de Donbass bij Maart zegt Putin, nu zal dat overdreven zijn, maar alleen Bakhmut zonder verdere grote of belangrijke steden lijkt me afdoende.
gebiedsverlies hoeft niet fout te zijn, beter is het om de russen even te laten komen , ver van de voedselvoorraden , brandstof en munitie

en dan de logistiek naar nieuwe posities aan te vallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207862180
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 februari 2023 @ 11:49:27 #170
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207862290
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gebiedsverlies hoeft niet fout te zijn, beter is het om de russen even te laten komen , ver van de voedselvoorraden , brandstof en munitie

en dan de logistiek naar nieuwe posities aan te vallen
Juist, ook zal het onoverkomelijk zijn, zeker in gebieden waar de strijd nog om werd gevoerd.

Ik zou alleen niets durven stellen over de staat van de verdediging van de Oekraïners en de capaciteiten van de Russen.

Wij hopen op een soort van wanhoop bij de Russen, maar de Oekraïners zijn nu eenmaal in de minderheid op een enorm frontgebied.
pi_207862434
Uiteindelijk zou er toch een situatie moeten ontstaan dat het aantal Oekraïense doden t.o.v. het aantal Russische doden fors lager komt te liggen door betere wapens. Want als dat min of meer gelijk blijft dan gaat Oekraïne de uitputtingsslag op den duur natuurlijk verliezen :{
  zondag 5 februari 2023 @ 11:59:47 #172
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207862499
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:56 schreef Breekfast het volgende:
Uiteindelijk zou er toch een situatie moeten ontstaan dat het aantal Oekraïense doden t.o.v. het aantal Russische doden fors lager komt te liggen door betere wapens. Want als dat min of meer gelijk blijft dan gaat Oekraïne de uitputtingsslag op den duur natuurlijk verliezen :{
Ik weet niet of het perse betere wapens moeten zijn. Hun tactieken moeten toegespitst zijn op zo min mogelijk verliezen tegen zoveel mogelijk de Russen wat aandoen.

Vooral niet teveel geven voor een stukkie land !
pi_207862544
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:56 schreef Breekfast het volgende:
nu is nog geen 0.10% van de totale bevolking in rusland gemobiliseerd. echter zal bij hogere getallen 5% (5-10 miljoen) de sfeer veranderen in rusland.

De burgers zijn compleet apathisch ten aanzien landsbestuur, niemand heeft een mening, of bemoeit zich met politiek. sinds de pro oorlogswet, zijn er veel die zich positief uitlaten (want anders is het risico dat iemand denkt dat neutraal zijn anti patriotisch is). met dit soort mobilisaties is het te weinig dat het veel mensen raakt, dat gaat bij hogere getallen veranderen. Oekraine heeft volgens mij meer onder de 55 dan rusland bijvoorbeeld, dus 3x is niet evenredig naast elkaar te leggen
  zondag 5 februari 2023 @ 12:19:21 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207862903
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nu is nog geen 0.10% van de totale bevolking in rusland gemobiliseerd. echter zal bij hogere getallen 5% (5-10 miljoen) de sfeer veranderen in rusland.

De burgers zijn compleet apathisch ten aanzien landsbestuur, niemand heeft een mening, of bemoeit zich met politiek. sinds de pro oorlogswet, zijn er veel die zich positief uitlaten (want anders is het risico dat iemand denkt dat neutraal zijn anti patriotisch is). met dit soort mobilisaties is het te weinig dat het veel mensen raakt, dat gaat bij hogere getallen veranderen. Oekraine heeft volgens mij meer onder de 55 dan rusland bijvoorbeeld, dus 3x is niet evenredig naast elkaar te leggen
Het enigedat de russen nu raakt is dat ze niet meer kunnen vliegen en ook geen internationale paspoorten meer krijgen , om te voorkomen dat ze vluchten

Alleen de rijken kunnen een internationaal paspoort krijgen / kopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 februari 2023 @ 12:38:44 #175
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207863284
Uitgebreide analyse Rusland en Poetin.
Of was die al langsgekomen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')