Nee. Dat zeg ik niet. Jij verwijst gelijk naar Ajax. Ik heb het over de concurrentie.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:07 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dus als Ajax hem niet pakt is het automatisch een kampioen van de armoede ofzo?
Het gaat toch ook voornamelijk om Ajax en PSV? Of vond jij Twente en AZ vooraf berhaupt titelkandidaten? Die zouden vooraf hebben getekend voor zo'n situatie. Dat ze het nu boven verwachting doen, hoeven we het nog niet te laten lijken alsof het raar is als Twente punten verliest tegen een Sparta, GAE of Vitesse.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik niet. Jij verwijst gelijk naar Ajax. Ik heb het over de concurrentie.
Nee, als je kampioen wordt met een matig aantal punten. Het Ajax van Frank de Boer was ook kampioen van de armoede.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:07 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dus als Ajax hem niet pakt is het automatisch een kampioen van de armoede ofzo?
Dat wordt je op basis van het spel, niet op basis van het punten.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, als je kampioen wordt met een matig aantal punten. Het Ajax van Frank de Boer was ook kampioen van de armoede.
Hangt vaak met elkaar samen. Als je veel punten laat liggen dan mis je misschien bepaalde kwaliteiten en dat maakt je een armoedige kampioen. Wel of niet armoedig zal mij overigens een zorg zijn als we kampioen worden.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:27 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat wordt je op basis van het spel, niet op basis van het punten.
De laatste 5 jaar, is AZ beter geindigd dan Feyenoord.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:15 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het gaat toch ook voornamelijk om Ajax en PSV? Of vond jij Twente en AZ vooraf berhaupt titelkandidaten? Die zouden vooraf hebben getekend voor zo'n situatie. Dat ze het nu boven verwachting doen, hoeven we het nog niet te laten lijken alsof het raar is als Twente punten verliest tegen een Sparta, GAE of Vitesse.
Daarnaast als Feyenoord zo door zou gaan op grond van wat zou het kampioenschap niet terecht zijn of een kampioen van de armoede zijn? Alleen omdat de compleet nieuwe aanval er niet 20 ps in jast?
Laatste 6 jaar niet hoor!quote:Op zondag 5 februari 2023 09:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste 5 jaar, is AZ beter geindigd dan Feyenoord.
Aangepast.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste 5 jaar, is AZ een aantal keer beter geindigd dan Feyenoord.
Z'n laatste 2 wel ja, bij z'n eerste 2 had ik dat idee veel minder, toen werd er best aardig gevoetbald, alleen naar de punten kijken zegt niet alles.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, als je kampioen wordt met een matig aantal punten. Het Ajax van Frank de Boer was ook kampioen van de armoede.
Het is ook maar net wat je armoe vindt, als er 1 club bovenuit steekt met 90 punten en de de rest niet meer dan 75 is dat ook best armoedig.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik word overigens wel heel moe van de kampioen van de armoede uispraken.
Laten we dat na 34 wedstrijden maar beslissen.
Volgens mij komt dat "argument" enkel doordat alles zo dicht bij elkaar ligt. Kan ook een indicatie zijn dat het Nederlandse voetbal beter wordt en ook de kwaliteit van de "kleinere" clubs beter worden.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik word overigens wel heel moe van de kampioen van de armoede uispraken.
Laten we dat na 34 wedstrijden maar beslissen.
Wat ik echt armoedig vind zijn die competities zoals Schotland waar het altijd tussen twee clubs gaat.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook maar net wat je armoe vindt, als er 1 club bovenuit steekt met 90 punten en de de rest niet meer dan 75 is dat ook best armoedig.
Wat al heel veel scheelt is dat tegenwoordig alle eredivisie clubs alleen met Full Profs werken (uitgaande van de selectie). Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat er zeker bij de kleinere clubs er nog semi-profs waren die niet altijd alle trainingen mee deden.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat "argument" enkel doordat alles zo dicht bij elkaar ligt. Kan ook een indicatie zijn dat het Nederlandse voetbal beter wordt en ook de kwaliteit van de "kleinere" clubs beter worden.
Daar is het wel extreem inderdaad maar hier waren het de afgelopen 20 jaar ook 2 clubs die de titels pakten met af en toe een uitzondering.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik echt armoedig vind zijn die competities zoals Schotland waar het altijd tussen twee clubs gaat.
Die mogelijkheid op een uitzondering maakt het een stuk leuker. Toen Rangers teruggezet was won Celtic gewoon alle titels met overmachtquote:Op zondag 5 februari 2023 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar is het wel extreem inderdaad maar hier waren het de afgelopen 20 jaar ook 2 clubs die de titels pakten met af en toe een uitzondering.
Dat is natuurlijk onzin. Een kampioen van de armoede is een kampioen die ondanks slecht spel toch kampioen word omdat de concurrentie nog kutter is. Dat heeft weinig met het aantal punten te maken. Een kampioen met 74 punten kan ook zijn dat de andere teams er op kwaliteit op vooruit zijn gegaan en dat er 4/5 teams heel goed spelen.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hancko vindt de Formula 1 wel leuk maar is geen fan van MAX.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hancko heeft niet nummer 33 vanwege Max Verstappen.
Stukje droomjournalistiek van de NOS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |