abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207834821
quote:
Online gebiedsverbod mocht niet, Dijksma teruggefloten door rechter

Burgemeester Dijksma van Utrecht is buiten haar boekje gegaan toen ze eind 2021 een 'online gebiedsverbod' oplegde aan een jongen van 17. Die had op Telegram opgeroepen tot actie tegen het coronabeleid en het vuurwerkverbod, door in een chatgroep een plaats en tijd te noemen met daarbij de tekst "Be there!!! Neem je matties & vuurwerk mee."

Dijksma verbood de jongen online berichten te publiceren "die zijn te kwalificeren als het door uitdagend gedrag aanleiding geven tot wanordelijkheden", maar dat is in strijd met de Grondwet, zegt de bestuursrechter nu. Het is de eerste keer dat een rechter uitspraak doet over een online gebiedsverbod.

Dijksma had geargumenteerd dat de jongen uit Zeist met de oproep de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) had overtreden. Hij moest een dwangsom van 2500 euro betalen als hij opnieuw zou oproepen tot ordeverstoringen. De jongen ging vervolgens naar de rechter.

Die oordeelt nu dat Dijksma te ver is gegaan. De APV geeft de burgemeester mogelijkheden om op te treden als zich ergens ongeregeldheden voordoen of daartoe wordt opgeroepen. Digitale platformen vallen niet onder die regel, zegt de rechter: het moet gaan om een fysieke plaats, zoals een plein, weg of park.

Dijksma had betoogd dat de bewuste chatgroep ook een openbare plek was, omdat iedereen erin kon. "Wat iemand online doet, daar gaat de burgemeester niet over", zegt persrechter Koen de Meulder tegen de NOS.
Vrijheid van meningsuiting

Het verbieden van online uitingen via de APV is volgens de bestuursrechter ook een ontoelaatbare beperking van de vrijheid van meningsuiting, die is vastgelegd in de Grondwet. Dat een oproep zoals die op Telegram is gedaan geen mening is, zoals Dijksma stelde, ziet de rechter anders. "Ook het uiten van een 'ongewenste mening' blijft een mening", schrijft de rechter in het vonnis.

De rechtbank zegt tot slot dat opruiing wel via het strafrecht kan worden aangepakt, maar dus niet via een lokale APV. "Zoals de rechtbank er nu naar kijkt, is die mogelijkheid er niet voor burgmeesters", zegt De Meulder.

Het vonnis heeft gevolgen voor andere zaken. "Dit geldt voor alle burgemeesters en voor alle gemeenten. Die mogen dus niet ingrijpen in wat er online gezegd wordt."

Het online gebiedsverbod tegen de jongen was vorig jaar zomer al opgeheven. "Het middel is effectief geweest. Het langer in stand laten van de maatregel zou in dit geval niet proportioneel zijn", zei Dijksma toen.
Mogelijk in beroep

De burgemeester van Utrecht schrijft vandaag dat ze teleurgesteld is in de uitspraak. Ze vindt dat er moet worden ingegrepen als er digitaal wordt opgeroepen tot rellen, omdat het meerdere keren is voorgekomen dat het na een online oproep uit de hand liep.

"Wat in de digitale wereld gebeurt, heeft directe gevolgen in de fysieke wereld", schrijft ze. "De huidige wet- en regelgeving is onvoldoende toepasbaar in de online wereld." Ze gaat de uitspraak bestuderen en beslist daarna over een eventueel hoger beroep.
https://nos.nl/artikel/24(...)efloten-door-rechter

Ik word altijd een beetje cynisch van dit soort berichten. De zoveelste burgemeester doet weer iets wat ze eigenlijk niet mocht en de gevolgen? Ze krijgt te horen: niet meer doen he? Imho mag er best wat strenger omgegaan worden tegen onterechte vrijheidsberoving door de overheid.

Als een van de wappies het bij een politicus doet staan ze terecht over elkaar heen te buitelen om hardere maatregelen te eisen. Jij en ik verdienen dezelfde bescherming.
pi_207834883
jammer dat ze is teruggefloten... volgende keer lukt het hopelijk wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 17:35:59 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207835089
Ze kunnen beter Dijksma een gebiedsverbod voor de plaatselijke snackbar geven ,
Ik ben inmiddels overleden
pi_207835441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:35 schreef Enchanter het volgende:
Ze kunnen beter Dijksma een gebiedsverbod voor de plaatselijke snackbar geven ,
Begrijp ik het goed, jij doet slechts over dikkerdjes roddelen?
pi_207835521
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Begrijp ik het goed, jij doet slechts over dikkerdjes roddelen?
Tijd om in te grijpen door Bruls, voorzitter van de veiligheidsregio en fan van oliebollen.
pi_207835552
Sharon Dijksma, als kamerlid was het niks, en als burgemeester zal het dus ook niks worden...
pi_207835558
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
jammer dat ze is teruggefloten... volgende keer lukt het hopelijk wel.
Ja hopelijk wel. Het lijkt me een goed idee dat een burgermeester mag bepalen wat je wel en niet online mag zeggen!
pi_207835570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja hopelijk wel. Het lijkt me een goed idee dat een burgermeester mag bepalen wat je wel en niet online mag zeggen!
ja precies. Ik ben voor ^O^ en dat meen ik serieus
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207835615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Tijd om in te grijpen door Bruls, voorzitter van de veiligheidsregio en fan van oliebollen.
Men kan het beste holle bolle Gijs naar dat volk sturen.
pi_207835664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja precies. Ik ben voor ^O^ en dat meen ik serieus
Een volwassen persoon die naar een vaderfiguur verlangt die gaat bepalen wat hij online mag doen. Is er iemand minder serieus te nemen dan dat?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Tijd om in te grijpen door Bruls, voorzitter van de veiligheidsregio en fan van oliebollen.
Bruls is met uitstek een voorbeeld waarom burgemeesters vooral ceremonieel zouden moeten zijn. Een man met morbide obesitas die keer op keer pogingen doet om iedereen zo gezond mogelijk te maken met overheidsdwang. Wat een modderfiguur.
pi_207835844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Een volwassen persoon die naar een vaderfiguur verlangt die gaat bepalen wat hij online mag doen. Is er iemand minder serieus te nemen dan dat?
beter dan iemand die geen grenzen heeft....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207835870
jammer dat dit topic wordt vervuild met mensen zonder inhoud die niks anders te melden hebben dan hoe iemand eruit ziet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207836166
Dit zou gewoon einde carrière moeten zijn. Maar ja, burgermeesters hé.
pi_207836723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja hopelijk wel. Het lijkt me een goed idee dat een burgermeester mag bepalen wat je wel en niet online mag zeggen!
Als die burgermeesters dan het schelden op sociale media zou verbieden en daarop zou handhaven, dan zou ik zeggen ja. Maar dat zal niet gebeuren doordat er veel onevenwichtige personen op het internet bezig zijn.
pi_207836755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Als die burgermeesters dan het schelden op sociale media zou verbieden en daarop zou handhaven, dan zou ik zeggen ja. Maar dat zal niet gebeuren doordat er veel onevenwichtige personen op het internet bezig zijn.
als je maar hard genoeg handhaaft dan zie ik dat nog wel gebeuren en ik zou het ook toejuichen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207838163
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je maar hard genoeg handhaaft dan zie ik dat nog wel gebeuren en ik zou het ook toejuichen.
Het is wel te hopen en had feitelijk al gerealiseerd moeten zijn, want ik hoef geen contact met onevenwichtige lieden.
pi_207839260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Als die burgermeesters dan het schelden op sociale media zou verbieden en daarop zou handhaven, dan zou ik zeggen ja. Maar dat zal niet gebeuren doordat er veel onevenwichtige personen op het internet bezig zijn.
Overheidsgeweld verlangen omdat iemand een stout woordje op het internet tegen je heeft gezegd. Sorry hoor, maar wat een treurnis. Jij bent dan objectief erger dan degene die klootzak heeft geroepen naar iemand.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je maar hard genoeg handhaaft dan zie ik dat nog wel gebeuren en ik zou het ook toejuichen.
Een dikkere huid kweken is geen optie?
pi_207839413
quote:
Die oordeelt nu dat Dijksma te ver is gegaan. De APV geeft de burgemeester mogelijkheden om op te treden als zich ergens ongeregeldheden voordoen of daartoe wordt opgeroepen. Digitale platformen vallen niet onder die regel, zegt de rechter: het moet gaan om een fysieke plaats, zoals een plein, weg of park.
Dit vind ik toch raar.

Oproepen doe je 'ergens'. Dan maakt het toch niet uit of je die oproeping doet bij een fysieke bijeenkomst of in een chatgroep? Het resultaat van die oproep is in beide gevallen een samenkomst op een daadwerkelijk fysieke plek. En daar gaat het toch om? Je wil geen 'gedoe' op die fysieke plek?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:57:15 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207840215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:04 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dit vind ik toch raar.

Oproepen doe je 'ergens'. Dan maakt het toch niet uit of je die oproeping doet bij een fysieke bijeenkomst of in een chatgroep? Het resultaat van die oproep is in beide gevallen een samenkomst op een daadwerkelijk fysieke plek. En daar gaat het toch om? Je wil geen 'gedoe' op die fysieke plek?
Als je die oproep doet in Appingedam heeft Dijksma er ook niks over te APV'en
pi_207840275
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:57 schreef Nobu het volgende:

[..]
Als je die oproep doet in Appingedam heeft Dijksma er ook niks over te APV'en
M.i. te kort door de bocht

Want...

Als iemand in Appingedam, of online, oproept tot een fysiek iets in Utrecht dan wordt het wel een zaak voor Dijksma.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 3 februari 2023 @ 23:19:01 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207840531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:01 schreef Montagui het volgende:

[..]
M.i. te kort door de bocht

Want...

Als iemand in Appingedam, of online, oproept tot een fysiek iets in Utrecht dan wordt het wel een zaak voor Dijksma.
Ze kan het via het strafrecht proberen, een APV gaat niet voorbij een gemeentegrens.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 23:41:16 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207840804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:08 schreef Toine51 het volgende:
Sharon Dijksma, als kamerlid was het niks, en als burgemeester zal het dus ook niks worden...
Ik vind zo'n online gebiedsverbod juist een fantastisch idee. Jammer dat zo'n wet er nog niet blijkt te zijn. Laat Dilan die graag zo snel mogelijk invoeren.
pi_207841857
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Overheidsgeweld verlangen omdat iemand een stout woordje op het internet tegen je heeft gezegd. Sorry hoor, maar wat een treurnis. Jij bent dan objectief erger dan degene die klootzak heeft geroepen naar iemand.
[..]
Een dikkere huid kweken is geen optie?
Na een poosje zouden er toch nog slechts hoogbegaafde/intelligentere mensen op de sociale media te vinden zijn? Dat zou toch een verrijking van de sociale media zijn, want het gescheld zou dan niet meer zo vaak gebeuren?

Een dikkere huid kweken zou dan toch niet meer nodig zijn? Er zou vrede zijn.
pi_207842551
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 04:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Na een poosje zouden er toch nog slechts hoogbegaafde/intelligentere mensen op de sociale media te vinden zijn? Dat zou toch een verrijking van de sociale media zijn, want het gescheld zou dan niet meer zo vaak gebeuren?

Een dikkere huid kweken zou dan toch niet meer nodig zijn? Er zou vrede zijn.

Deze meneer heeft ook een bovengemiddeld iq. Je idee is dus al fout.

Maar afgezien daarvan. Dus omdat jij niet tegen scheldwoorden kan, moeten mensen met een laag iq in hun vrijheid beperkt worden. Stop je daarin bij social media of heb je ook andere plannen?
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 10:08:40 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_207843235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:08 schreef Toine51 het volgende:
Sharon Dijksma, als kamerlid was het niks, en als burgemeester zal het dus ook niks worden...
Ze kwam ooit als jonge studente te voorschijn. Alles moest anders, frisser en jonger. De doos is zelf het prototype van een vastgelopen beroepspolitica geworden. Alles aan haar is fout. Dan laat ik haar uiterlijk bijtenwegen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 10:10:47 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_207843267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Deze meneer heeft ook een bovengemiddeld iq. Je idee is dus al fout.

Maar afgezien daarvan. Dus omdat jij niet tegen scheldwoorden kan, moeten mensen met een laag iq in hun vrijheid beperkt worden. Stop je daarin bij social media of heb je ook andere plannen?
Baudet heeft Gymnasium. Ik als hoogbegaafde alleen maar Mavo. Terwijl ik een verrijking ben voor welk forum dan ook.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207843276
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 04:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Na een poosje zouden er toch nog slechts hoogbegaafde/intelligentere mensen op de sociale media te vinden zijn? Dat zou toch een verrijking van de sociale media zijn, want het gescheld zou dan niet meer zo vaak gebeuren?

Een dikkere huid kweken zou dan toch niet meer nodig zijn? Er zou vrede zijn.
dat werd inderdaad verwacht, maar het onderbukgevoel en de anonimiteit werden ernstig onderschat. Als die laatste verdwijnt, waar ik een grote vorostander van ben, dan zal hopelijk het niveau omhoog gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207844920
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)efloten-door-rechter

Ik word altijd een beetje cynisch van dit soort berichten. De zoveelste burgemeester doet weer iets wat ze eigenlijk niet mocht en de gevolgen? Ze krijgt te horen: niet meer doen he? Imho mag er best wat strenger omgegaan worden tegen onterechte vrijheidsberoving door de overheid.

Als een van de wappies het bij een politicus doet staan ze terecht over elkaar heen te buitelen om hardere maatregelen te eisen. Jij en ik verdienen dezelfde bescherming.
Rechtsongelijkheid zou niet moeten mogen.
(Leve de republiek.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207845098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat werd inderdaad verwacht, maar het onderbukgevoel en de anonimiteit werden ernstig onderschat. Als die laatste verdwijnt, waar ik een grote vorostander van ben, dan zal hopelijk het niveau omhoog gaan.
Link naar je feesboek!
pi_207845317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Link naar je feesboek!
Ik heb hier thuis wel een fotoboek
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207845775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb hier thuis wel een fotoboek
Je andere social media dan. Je bent toch zo'n tegenstander van anonimiteit?
pi_207845792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je andere social media dan. Je bent toch zo'n tegenstander van anonimiteit?
Die heb ik niet.. ik doe niet aan social media. Dat doe ik niet vanwege de drek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207845810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die heb ik niet.. ik doe niet aan social media. Dat doe ik niet vanwege de drek.
Dus je wil ingrijpen op een plek waar je niet aan meedoet en je wil zelf niet doen wat je bij anderen op die platforms wil.

Ok Karen.
pi_207846050
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Deze meneer heeft ook een bovengemiddeld iq. Je idee is dus al fout.

Maar afgezien daarvan. Dus omdat jij niet tegen scheldwoorden kan, moeten mensen met een laag iq in hun vrijheid beperkt worden. Stop je daarin bij social media of heb je ook andere plannen?
De mensen met een lager IQ ondermijnen met hun ongewenst gedrag toch ook de vrijheid van mensen met een hoger IQ?
pi_207846334
kennelijk hebben we dus wetgeving nodig die het wel mogelijk maakt. dat is wat ik eruit haal.
pi_207846696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:
kennelijk hebben we dus wetgeving nodig die het wel mogelijk maakt. dat is wat ik eruit haal.
Die is er al, de burgermeester mag dat niet opleggen.

Maar ik snap dat mensen die geilen op autoritaire onzin dit leuk vinden.
pi_207847549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 14:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die is er al, de burgermeester mag dat niet opleggen.

Maar ik snap dat mensen die geilen op autoritaire onzin dit leuk vinden.
de democratie heeft nou eenmaal middelen nodig om die te handhaven. of fascistjes dat dan vervelend vinden, dat doet er niet zoveel toe. als het maar zorgvuldig gebeurt. dus goed dat een rechter het checkt.
pi_207847592
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de democratie heeft nou eenmaal middelen nodig om die te handhaven. of fascistjes dat dan vervelend vinden, dat doet er niet zoveel toe. als het maar zorgvuldig gebeurt. dus goed dat een rechter het checkt.
Maar je vindt dat burgermeesters dit soort dingen zouden moeten kunnen opleggen. Dat noem je zorgvuldig?
pi_207847631
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar je vindt dat burgermeesters dit soort dingen zouden moeten kunnen opleggen. Dat noem je zorgvuldig?
het wordt toch nu teruggefloten, omdat het eigenlijk niet mocht...
dus dat werkt goed. nu is het duidelijk. en misschine du ook duidleijk dat er iets moet gebeuren zodat het wel mogelijk is.
pi_207848009
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het wordt toch nu teruggefloten, omdat het eigenlijk niet mocht...
dus dat werkt goed. nu is het duidelijk. en misschine du ook duidleijk dat er iets moet gebeuren zodat het wel mogelijk is.
Ok het antwoord is dus ja, je vindt dat burgermeesters dit moeten kunnen. Waarom?
pi_207848148
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok het antwoord is dus ja, je vindt dat burgermeesters dit moeten kunnen. Waarom?
gebiedsverboden zijn niet raar hoor. die worden al decennia door burgemeesters toegepast als dat nodig is.
verschil met dit is, dat dit online is. dat is alles.
pi_207848187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
gebiedsverboden zijn niet raar hoor. die worden al decennia door burgemeesters toegepast als dat nodig is.
verschil met dit is, dat dit online is. dat is alles.
Dat is een belangrijk verschil, want zoals ook in de OP staat (als je die al gelezen hebt) is online niet een fysieke plaats. Dat zou het ook niet moeten zijn. Opruiing mag via de strafrechter aangepakt worden, niet door de burgermeester.

Probeer eens uit te leggen waarom de burgermeester wel die macht zou moeten hebben in plaats van de rechter.
pi_207849720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is een belangrijk verschil, want zoals ook in de OP staat (als je die al gelezen hebt) is online niet een fysieke plaats. Dat zou het ook niet moeten zijn. Opruiing mag via de strafrechter aangepakt worden, niet door de burgermeester.

Probeer eens uit te leggen waarom de burgermeester wel die macht zou moeten hebben in plaats van de rechter.
omdat de burgemeester de baas is van de lokale politie. dus dan kan hetb in verband met lokale zaken toch belangrijk zijn?
pi_207849977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
Probeer eens uit te leggen waarom de burgermeester wel die macht zou moeten hebben in plaats van de rechter.
omdat het dan in de praktijk bruikbaar is. Het gebeurt vaker bij fysieke plaatsen. Op het internet zou ook moeten kunnen. De wet moet hierop alleen worden aangepast. Hopelijk gebeurt dat ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207850042
Je niet laten kisten door een burgermeester met grootheidswaanzin en hem voor het gerecht slepen en winnen ^O^
pi_207850045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vind zo'n online gebiedsverbod juist een fantastisch idee. Jammer dat zo'n wet er nog niet blijkt te zijn. Laat Dilan die graag zo snel mogelijk invoeren.
Laat dat achterbakse kreng eerst haar valse bek eens houden over 'ondermijning' van de rechtsstaat, terwijl ze nou juist moet zorgen dat haar eigen kabinet en burgemeesters ophouden de rechtsstaat te ondermijnen zoals Dijksma hier.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207850380
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
omdat de burgemeester de baas is van de lokale politie. dus dan kan hetb in verband met lokale zaken toch belangrijk zijn?
Maar het internet is niet lokaal en zoals de OP ook aangeeft is opruiing niet aan burgermeesters om aan te pakken, ook omdat het dus de vrijheid van meningsuiting kan schenden. Dat is niet aan een burgermeester om te bepalen, dat moet een rechter doen. Burgermeersters die willekeurige lui online gaan oppakken moeten we niet hebben.
pi_207850704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar het internet is niet lokaal en zoals de OP ook aangeeft is opruiing niet aan burgermeesters om aan te pakken, ook omdat het dus de vrijheid van meningsuiting kan schenden. Dat is niet aan een burgermeester om te bepalen, dat moet een rechter doen. Burgermeersters die willekeurige lui online gaan oppakken moeten we niet hebben.
ik las toch ook dat er dan andere wetgeving nodig is
pi_207850862
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik las toch ook dat er dan andere wetgeving nodig is
Zucht :')
pi_207854060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zucht :')
was letterlijk het eerste wat ik zei, lol.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')