Omdat Elon Musk een leipo isquote:Op zondag 5 februari 2023 12:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe kan je met deze cijfers (die 70% die je in de krant hebt gelezen) verklaren dat creators nu meedelen in de ads-inkomsten, als het allemaal zo extreem bekrompen is?
Het feit dat-ie deze "feedback" nodig heeft om z'n eigen website te begrijpen zegt wel weer genoeg.quote:Op zondag 5 februari 2023 13:12 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Is Musk nu weer een aardige gozer?
Ik vind hem een idioot omdat hij zoveel geld heeft betaald, ja. Dat staat voor mij helemaal los van hoe hij het nu verder met Twitter gaat doen. Ik denk trouwens dat hij zichzelf ook een idioot vindt dat hij zoveel betaald heeft en dat heeft hij volgens mij ook in een tweet min of meer toegegeven ook.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Thanks voor de verduidelijking dan. Maar als je nog geen conclusie kan trekken, want voorbarig in jouw optiek, waarom noem je hem dan een idioot?Of ga je nu zeggen dat die toespeling met andere zaken dan Twitter te maken heeft?
Je bent overigens niet de eerste hoor. De vooringenomenheid siert dit topic. Al 42 deeltjes.
Markwaarde + een ietwat verhoogde premium prijs ( wat normaal is als je een beursgenoteerd bedrijf van de beurs wilt halen) voor de aandelen.quote:Op zondag 5 februari 2023 13:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind hem een idioot omdat hij zoveel geld heeft betaald, ja. Dat staat voor mij helemaal los van hoe hij het nu verder met Twitter gaat doen. Ik denk trouwens dat hij zichzelf ook een idioot vindt dat hij zoveel betaald heeft en dat heeft hij volgens mij ook in een tweet min of meer toegegeven ook.
“As soon as I find someone stupid enough to take the job, I will resign as CEO! After that, I will just run the software and server teams.”
Ik begrijp echt niet waarom jij zo heftig tegen iedereen ingaat die niet net zo enthousiast is over echt alles wat Musk doet als jij.
Ik heb het niet over marktconforme prijzen. Al had hij 20 miljard minder betaald, dan had ik hem nog een idioot gevonden voor het uberhaupt kopen van Twitter. Hij heeft een heel duur speeltje gekocht en wat mij betreft is dat prima, maar ik vind het een idiote actie, ja.quote:Op zondag 5 februari 2023 13:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Markwaarde + een ietwat verhoogde premium prijs ( wat normaal is als je een beursgenoteerd bedrijf van de beurs wilt halen) voor de aandelen.Hoezo is dat bij de overname van een beursgenoteerd bedrijf, die je even later privaat wilt maken veel geld?
Je kan over een aantal miljard (+- 3 a 4 miljard) discusseren hoor, maar ik snap niet waarom je dan de kwalificatie "idioot" moet gebruiken, als dit redelijke marktconforme bedragen zijn. Het is tekenend dat je er vrij weinig vanaf weet, zoals 90% van de users die een enkele post plaatsen binnen dit topic.
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 23:16 schreef Rnie het volgende:
Uiteraard, Kapitein Jack Dorsey wist van de scheepsproblematiek af en wist dat als hij tegen eventuele obstakels zou opbotsen, de problemen nog groter zouden worden. Kapitein Jack Dorsey vertrouwde zichzelf niet meer, werd doodsbang en kapitein Musk nam het roer over. Met succes.![]()
![]()
Puik werk. Dit kan toch alleen Musk jongens?Ik ben geen fanboy, maar man man man
![]()
Loop je altijd weg als het moeilijk wordt?quote:Op zondag 5 februari 2023 14:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb het niet over marktconforme prijzen. Al had hij 20 miljard minder betaald, dan had ik hem nog een idioot gevonden voor het uberhaupt kopen van Twitter. Hij heeft een heel duur speeltje gekocht en wat mij betreft is dat prima, maar ik vind het een idiote actie, ja.
Overigens vind ik dat jij wel heel makkelijk stelt dat jij het allemaal wel goed weet en dat de rest nergens verstand van heeft. Maar ik gun je je gelijk hoor en ga wel mee in de stelling dat jij er in tegenstelling tot alle anderen wel veel van af weet, want dit begint vermoeiend te worden. Dus dan mag jij nog een keer reageren zodat je het laatste woord hebt en dan is dit wat mij betreft weer klaar.
Iets minder lang dan jij denkt.quote:Op zondag 5 februari 2023 14:32 schreef Rnie het volgende:
Hebbes! Het heeft eventjes geduurd voordat er gehapt werd
quote:Op zondag 5 februari 2023 13:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Markwaarde + een ietwat verhoogde premium prijs ( wat normaal is als je een beursgenoteerd bedrijf van de beurs wilt halen) voor de aandelen.Hoezo is dat bij de overname van een beursgenoteerd bedrijf, die je even later privaat wilt maken veel geld?
Je kan over een aantal miljard (+- 3 a 4 miljard) discusseren hoor, maar ik snap niet waarom je dan de kwalificatie "idioot" moet gebruiken, als dit redelijke marktconforme bedragen zijn. Het is tekenend dat je er vrij weinig vanaf weet, zoals 90% van de users die een enkele post plaatsen binnen dit topic.
Niet om het een of ander, maar een bedrijf wat op een faillissement afstevent is om en nabij de 0 waard. Je spreekt je op deze manier wel nogal tegen.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
De realiteit is dat Twitter onder het vorige establishment afstevende op een faillisement, en dat Twitter nu, volgens Musk, niet meer het pad der faillisement bewandelt.
Deze kleine succesjes worden overschaduwd door zure journalisten die constant negatieve stukjes neerpennen om een afgesproken quota te halen.
[ twitter ]
Te veel geboden omdat ie een getalgrapje wilde maken, en hij wist dat het te veel was, want hij wilde het niet meer kopen voor dat bedrag.quote:Op zondag 5 februari 2023 13:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Klopt. Hij had beter kunnen weten door gedegen onderzoek te doen, alvorens hij een handtekening ging zetten. Zijn laatste bod (10% eronder - 39.6 miljard) werd niet meer goedgekeurd. Eigen schuld dikke bult. Heb je, net als veel mensen die er weinig verstand van hebben, het idee dat Musk iets heeft gekocht wat op dat moment 16x zo weinig waard bleek te zijn ofzo? Merk dat die perceptie wel enorm heerst namelijk.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:02 schreef YStec het volgende:
Te veel geboden omdat ie een getalgrapje wilde maken, en hij wist dat het te veel was, want hij wilde het niet meer kopen voor dat bedrag.
Deels speculatief. Je weet niet wat de hedendaagse looptijd is en daarmee ook de bijbehorende bedragen niet. Kan zomaar zijn dat een investeerdersrondje (deels) de 12,5 miljard heeft gedekt en er helemaal geen rente of banklening meer is. Daarbij verwar je Musk met Twitter. Twitter moet een lening afbetalen, niet Musk.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:02 schreef YStec het volgende:
Hij heeft een lening afgesloten waar hij nu elk jaar 1/1,5 miljard dollar rente aan moet betalen.
Schetste het iets te overdreven, zie de post eronderquote:Op zondag 5 februari 2023 16:48 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Niet om het een of ander, maar een bedrijf wat op een faillissement afstevent is om en nabij de 0 waard. Je spreekt je op deze manier wel nogal tegen.
Elongod op zijn blauwe ogen geloven terwijl hij regelmatig betrapt is op leugens.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:09 schreef Rnie het volgende:
Nu.nl meldt het ook:
Twitter balanceert niet langer op de rand van de afgrond
https://www.nu.nl/tech/62(...)-van-de-afgrond.html
Omdat Elon dat zegt? Dit is toch geen bewijs. Wat een waardeloos niveau journalistiek.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:09 schreef Rnie het volgende:
Nu.nl meldt het ook:
Twitter balanceert niet langer op de rand van de afgrond
https://www.nu.nl/tech/62(...)-van-de-afgrond.html
Je begint het langzamerhand te leren @Tijnquote:Op maandag 6 februari 2023 11:15 schreef Tijn het volgende:
Ik dacht dat nu het geen beursgenoteerd bedrijf meer is, je niks kan zeggen over hoe de financiën ervoor staan, omdat ze geen cijfers openbaar hoeven te maken en wat die kranten schrijven kan je toch niet geloven, want die weten het ook niet
Het staat in de krant, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat Elon dat zegt? Dit is toch geen bewijs. Wat een waardeloos niveau journalistiek.
Wat mij betreft niet. Dat het aantal adverteerders is afgenomen blijkt uit meerdere onafhankelijke bronnen. Dat is een stuk geloofwaardiger dan wat Elon zelf uitkraamt imho.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je begint het langzamerhand te leren @:Tijn
Je vorige argument betreffende de ads-inkomsten en de bijbehorende "het staat in de krant" passage kunnen we dus in de prullenbak mieteren?
Ik vroeg je in het vorige deeltje hoe je weet dat Twitter hedendaags miljarden tekort komt.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Dat het aantal adverteerders is afgenomen blijkt uit meerdere onafhankelijke bronnen. Dat is een stuk geloofwaardiger dan wat Elon zelf uitkraamt imho.
quote:Op maandag 23 januari 2023 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat je kunt opmaken uit het nieuws. Als je dat niet gelooft, tja, dan valt er verder niet zoveel te bespreken.
quote:Op maandag 23 januari 2023 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan wel lekker recalcitrant blijven doen, maar je weet net zo goed als ik waar ik het over heb, want al die artikelen worden hier gedeeld. Je hebt er nota bene zelf op gereageerd. Het blijft echter altijd bij "bronnen binnen Twitter melden dat" etc. En dat wil jij niet geloven. Fair enough. Maar voor de meeste mensen is het beeld dat wordt geschetst aardig duidelijk, namelijk dat Twitter financieel in zwaar weer zit.
Wel grappig dat als het niet in het voordeel van Twitter is, dan geloof je de anonieme bronnen in de berichtgeving in de media wel, maar als er berichtgeving naar buiten komt dat het wel in het voordeel is wordt het weggewuifd als bullshit want Musk is een leugenaar. Ik vind het selectief shoppen in je waarheidsbevindingen, terwijl niemand, op Musk en consorten na, het daadwerkelijk kan weten. Waarom ga je in het een wel mee en het ander niet? Terwijl ze beide (zelfs Musk niet) niks hebben onderbouwt? In mijn optiek is het biased as fuck en geloof je wat je wilt gelovenquote:Op maandag 23 januari 2023 20:02 schreef Tijn het volgende:
Je kunt ook lezen wat ik zeg. Ook een optie. Want jij post hier ook elke dag, dus jij weet ook best dat dit soort dingen de revue zijn gepasseerd. Zoals ik al zei, je hebt er nota bene zelf op gereageerd. Dus ik kan wel nog een keer een link herhalen naar een artikel in de Financial Times, of de Wall Street Journal of welk ander medium dan ook dat de laatste tijd over Twitters tegenvallende resultaten heeft bericht, maar dan kom jij weer aan met "DaT ZiJn GeEn CiJfErS" en dat het gebaseerd is op een enkele bron en dat we nou eenmaal niet kunnen weten hoe het er precies voor staat, want Twitter hoeft geen cijfers openbaar te maken. En dat is ook zo. Het verschil is alleen dat ik wel geloof wat zo'n krant schrijft en jij blijkbaar niet. Dus ja, dan valt er verder niet zoveel meer te bespreken.
Is ook zo, hoor. Ik vind Elon een flapdrol en de manier waarop-ie Twitter runt een aanfluiting. Dus logischerwijs is er wat meer bewijs nodig om me op andere gedachten te brengen dan om mn bestaande mening te onderschrijven.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
In mijn optiek is het biased as fuck en geloof je wat je wilt geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |