Denk dat 'we' ons allemaal steeds meer bewust worden van het feit de mobiele telefoon een uitvlucht is geworden ipv een hulpmiddel.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat het nodig is, vooral. Maar ja.
Nee, in voorbeeldscholen mag de telefoon de gehele schooldag niet gebruikt worden. In pauzes dus ook niet.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:20 schreef heywoodu het volgende:
Overigens geldt het tijdens de les lijkt me? In een tussenuur of pauze moet je dat toch zelf weten natuurlijk.
In een ideale situatie niet nee, maar blijkbaar lukt het scholen ook niet om tot een oplossing te komen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Hier gaat Den Haag niet over. Opflikkeren met je betutteling.
Ik hoorde over een school waar je bij klaslokaal soort van vakjes hebt waar je je mobiel in kan doen voordat je les begint. Lijkt me goed genoeg. Dit hoeft niet vanuit Den Haag bepaald te worden.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Laten we vooral ook niet vergeten dat dus is gebleken dat het drempelverlagend kan werken voor nieuwe aanwas docenten. De mobiel wordt gezien als een middel dat tegen je kan worden gebruikt.
Bekijk ook het filmpje van Lubach. Een landelijk verbod zou denk ik gewoon een hoop discussie uit de lucht halen én het dwingt zogenaamd digitale scholen eens goed na te denken over hun manier van lesgeven. Kahoot quizjes in de klas etcetera, sorry dan vraag je er als school zijnde om dat je leerlingen ongemotiveerd raken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik hoorde over een school waar je bij klaslokaal soort van vakjes hebt waar je je mobiel in kan doen voordat je les begint. Lijkt me goed genoeg. Dit hoeft niet vanuit Den Haag bepaald te worden.
Sorry wat zei je, ik zat even op TikTak.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:01 schreef herverwijderd het volgende:
Neu, dat mag de school zelf bepalen. Zou het echt van de zotte vinden als daar wetgeving over kwam.
Natuurlijk wel, maar je moet dat niet verwarren met dat iedere school kiest voor de oplossing die mensen buiten die scholen als meest verstandige zien. Dat Lubachfilmpje is leuk hoor, maar natuurlijk wel wat selectief.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:27 schreef Gunner het volgende:
In een ideale situatie niet nee, maar blijkbaar lukt het scholen ook niet om tot een oplossing te komen.
Met telefoontassen. Onderbouwklassen alle telefoons altijd in de tas, tenzij een specifieke lesactiviteit om het gebruik ervan vraagt. Bovenbouwklassen: aan de docentquote:Hoe doet jouw school dat en werkt het?
Nou dat klinkt als een prima Haagse oplossing ja. 'We doen alsof we het probleem aanpakken'. Pak dan gewoon kwaliteit van docenten aan of lesprogramma's in plaats van dit soort onzinnige maatregelen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bekijk ook het filmpje van Lubach. Een landelijk verbod zou denk ik gewoon een hoop discussie uit de lucht halen én het dwingt zogenaamd digitale scholen eens goed na te denken over hun manier van lesgeven. Kahoot quizjes in de klas etcetera, sorry dan vraag je er als school zijnde om dat je leerlingen ongemotiveerd raken.
Dat is dus ook onderdeel van deze discussie: het docentenvak wordt steeds minder aantrekkelijk door maatschappelijke druk en het gevoel dat men veel meer moet zijn dan docent in onze huidige maatschappij.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou dat klinkt als een prima Haagse oplossing ja. 'We doen alsof we het probleem aanpakken'. Pak dan gewoon kwaliteit van docenten aan of lesprogramma's in plaats van dit soort onzinnige maatregelen.
Een verbod zou kunnen helpen bij het oplossen van het tekort, andersom in ieder geval niet.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou dat klinkt als een prima Haagse oplossing ja. 'We doen alsof we het probleem aanpakken'. Pak dan gewoon kwaliteit van docenten aan of lesprogramma's in plaats van dit soort onzinnige maatregelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |