Ongetwijfeld ja.quote:Op zondag 5 februari 2023 18:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor maar Hongarije heeft ook nog geen akkoord gegeven.
Die zal wel eerst z'n geld van de EU willen hebben.
Daarmee schep je weer een nieuw precedent dat Rusland grondgebied van buurlanden kan afnemen.quote:Op zondag 5 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je niet gaat praten weet je het niet.
En de kans is aanzienlijk groot dat ze hoe dan ook grondgebied kwijt gaan raken.
Als je dan duizenden doden kan besparen lijkt het mij wel de moeite om te gaan praten.
Ja maar dat werkt 2 kanten op.quote:Op zondag 5 februari 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarmee schep je weer een nieuw precedent dat Rusland grondgebied van buurlanden kan afnemen.
Wie gaat em nog tegenhouden ?quote:Op zondag 5 februari 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarmee schep je weer een nieuw precedent dat Rusland grondgebied van buurlanden kan afnemen.
quote:Na het neerhalen van de spionageballon: “Biden had geen andere keuze, maar de Koude Oorlog met China lijkt begonnen”
“Als het incident met de neergehaalde spionageballon één zaak duidelijk maakt, dan wel dat steeds meer wijst op een Koude Oorlog tussen de VS en China, die járen en mogelijk zelfs decennia kan duren.” Zo zegt professor internationale politiek David Criekemans (UAntwerpen en KU Leuven) nadat de intussen beruchte Chinese ballon zaterdagavond door een Amerikaanse straaljager werd neergehaald. “Wat mij vooral verontrust is dat China nu nóg meer de banden met Rusland zal aanhalen.”
https://www.hln.be/buiten(...)t-begonnen~a5f42d31/
Verschil met Afghanistan is dat vooraf bekend was dat het tijdelijk zou zijn. En toen werd al gewaarschuwd dat de Taliban gewoon geduldig wacht tot de buitenlandse strijdkrachten het land verlaten en ze de boel weer overnemen.quote:Op zondag 5 februari 2023 15:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet dat wel, dat kwijtraken, tenzij ze ww3 niet schuwen. Dit is de uitleg van Poetin over de rechthebbenden van grond, het is redelijk, maar weet niet of het allemaal feitelijk klopt http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181
Dit document is volgens de msm bewijs dat hij terugwil naar Sovnjet en het Russisch rijk wil herstellen, en dus andere landen gaat binnenvallen, maar dat is verdraaien en weglaten van woorden.
De VS deed ook een speciale missie om te denazificeren of de-baath-ificeren, Afghanistan werd gedemlitariseerd (met een goede reden, 9/11, wat weer dezelfde reden had als Poetin nu: NAVO aanwezigheid), en in Syrie hebben ze rebellen getraind tegen een geweldadige dictatuur.
Gewoon een verband wat mij opvalt.
[ afbeelding ]
Het is hier BNW…we hebben het hier zo niet echt met westerse propaganda.quote:Op zondag 5 februari 2023 18:50 schreef Wantie het volgende:
Plus martelingen, deportaties, ontvoering van kinderen, verkrachting, platgooien van hele gebieden, 100.000 Russische soldaten uitgeschakeld in minder dan een jaar tijd, mobilisatie van Russische burgers om in te zetten in de oorlog.
En laten we ook niet vergeten dat Zelenski zei dat Rusland nooit binnen zou vallen alvorens hij een decreet uitvaardigde dat alle 18 tot 60 jarige mannen het land niet meer mochten verlaten om gedwongen te moeten vechten.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is hier BNW…we hebben het hier zo niet echt met westerse propaganda.
Dat werd toch pas afgekondigd na 24 februari? Wat logisch is, want toen was het land in oorlog.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:42 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En laten we ook niet vergeten dat Zelenski zei dat Rusland nooit binnen zou vallen alvorens hij een decreet uitvaardigde dat alle 18 tot 60 jarige mannen het land niet meer mochten verlaten om gedwongen te moeten vechten.
Het stinkt van alle kanten die betrokken zijn, triest.
Klopt, daarom zei ik ook dat Zelenski eerst zei dat Rusland nooit zou binnen vallen om een exodus van "cannon fodder" te voorkomen. Net als de Russische mobilisatie, is dit net zo fout. Je kunt een mens niet dwingen te vechten en anderen te vermoorden. Als iemand voor zijn gevoel het prima vind om soldaat te spelen, be my guest. Maar in mijn ogen is het fout iemand die het niet wil een wapen in zijn handen te drukken en te bevelen te gaan schieten op andere levende wezens.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat werd toch pas afgekondigd na 24 februari? Wat logisch is, want toen was het land in oorlog.
Of een misrekening van Rusland? Meen aantal topics terug dat @theguyver daar nog wel een goeie post over had. Dat wanneer Rusland bij de inval het vliegveld bij Kiev had ingenomen (wat niet gelukt is) het spel wel snel gespeeld "had" kunnen zijn.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:51 schreef UncleScorp het volgende:
Wie denkt dat Rusland ff oekr ging innemen met 190.000 soldaten is naief. Bedoeling was te intimideren en zo tot onderhandelingen te komen.
Het westen koos voor het tegenovergestelde.
Lukt nooit met zo'n beperkte troepenmacht.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Of een misrekening van Rusland? Meen aantal topics terug dat @:TheGuyver daar nog wel een goeie post over had. Dat wanneer Rusland bij de inval het vliegveld bij Kiev had ingenomen (wat niet gelukt is) het spel wel snel gespeeld "had" kunnen zijn.
Dat zal ieder land doen als het wordt aangevallen en plotsklaps in oorlog is. Doet NL dan ook, hoor.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt, daarom zei ik ook dat Zelenski eerst zei dat Rusland nooit zou binnen vallen om een exodus van "cannon fodder" te voorkomen. Net als de Russische mobilisatie, is dit net zo fout. Je kunt een mens niet dwingen te vechten en anderen te vermoorden. Als iemand voor zijn gevoel het prima vind om soldaat te spelen, be my guest. Maar in mijn ogen is het fout iemand die het niet wil een wapen in zijn handen te drukken en te bevelen te gaan schieten op andere levende wezens.
Dus in dit geval zie ik beiden als compleet fout hierin.
En alsnog is dat fout, je kunt geen burger dwingen te vechten wanneer hij/zij dat niet wil. Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet accepteren, je bent een mens met je eigen geweten.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal ieder land doen als het wordt aangevallen en plotsklaps in oorlog is. Doet NL dan ook, hoor.
We zullen maar zwijgen wie er momenteel in oekr gedwongen wordt om te gaan vechten.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En alsnog is dat fout, je kunt geen burger dwingen te vechten wanneer hij/zij dat niet wil. Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet accepteren, je bent een mens met je eigen geweten.
Op zich wel eens, maar dat is gewoon hoe het werkt. Daarin is Zelensky niet anders dan anderen. Was Putin in zijn land gebleven, was Sint-Omaars niet afgekondigd.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En alsnog is dat fout, je kunt geen burger dwingen te vechten wanneer hij/zij dat niet wil. Met de beste wil van de wereld kan ik dat niet accepteren, je bent een mens met je eigen geweten.
De bedoeling was een blitzkrieg maar die is mislukt.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Of een misrekening van Rusland? Meen aantal topics terug dat @:TheGuyver daar nog wel een goeie post over had. Dat wanneer Rusland bij de inval het vliegveld bij Kiev had ingenomen (wat niet gelukt is) het spel wel snel gespeeld "had" kunnen zijn.
Of dat is hoe het werkt kan best, als ik me dit persoonlijk voorstel ligt dat geweer dat ze mij in de armen zouden duwen net zo hard weer op de grond.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich wel eens, maar dat is gewoon hoe het werkt. Daarin is Zelensky niet anders dan anderen. Was Putin in zijn land gebleven, was Sint-Omaars niet afgekondigd.
Alsof Putin niet wist dat oekr 8 jaar lang militair opgebouwd en versterkt was ?quote:Op zondag 5 februari 2023 20:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De bedoeling was een blitzkrieg maar die is mislukt.
Ik vermoed westerse intel die Oekraïne heeft geholpen de blitzkrieg te voorkomen.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alsof Putin niet wist dat oekr 8 jaar lang militair opgebouwd en versterkt was ?
Met 190.000 manschappen een blitzkrieg? In zo'n groot land, door NATO 8 jaar lang voorbereid?quote:Op zondag 5 februari 2023 20:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vermoed westerse intel die Oekraïne heeft geholpen de blitzkrieg te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |