abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207832879
N van 31-8 heeft alleen maar lange mouwen aangehad, was toen ook geen zomerse hitte meer.
L van half juli heeft in de kraamweek lange mouwen gedragen (korte mouwen romper) en daarna ging de zomer echt van start en heeft ze vooral romperjurkjes/pakjes gedragen van de Hema, ideaal. Daar heb ik vriend toen voor op pad gestuurd, want de hitte hield lang aan. Vooral niet te veel in huis halen en dan afhankelijk van het weer nog bij bestellen/laten halen wat je mist.
pi_207835162
Ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad en ben super verwend door mijn collega’s!

Nog steeds onwerkelijk dat de laatste fase nu echt ingaat!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 3 februari 2023 @ 18:28:39 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_207835847
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad en ben super verwend door mijn collega’s!

Nog steeds onwerkelijk dat de laatste fase nu echt ingaat!
En dan te bedenken dat je nog zo'n 2,5 maand te gaan hebt :D hier stoppen de meesten pas een maand voor de datum :o
disclaimer
pi_207836281
Op zich is 30 weken wel ongeveer de termijn dat je je gehandicapt gaat voelen, dus ik ben wel voorstander van dit overnemen in NL :P
pi_207836830
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:28 schreef SQ het volgende:

[..]
En dan te bedenken dat je nog zo'n 2,5 maand te gaan hebt :D hier stoppen de meesten pas een maand voor de datum :o
Ja precies, ik werk nog drie weken en ben beduidend eerder uitgerekend :+

Maar ik voel me gelukkig niet gehandicapt en kan heel weinig met eindeloos doelloos thuis hangen (ik vond dat de vorige keer echt een verschrikking, die laatste weken verlof) dus het is wel mooi zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 03-02-2023 19:53:09 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207836898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:59 schreef Lokasenna het volgende:
Op zich is 30 weken wel ongeveer de termijn dat je je gehandicapt gaat voelen, dus ik ben wel voorstander van dit overnemen in NL :P
Ik zit nu bijna op 29 en begin mij inderdaad wel aardig gehandicapt te voelen. Ik had een drukke week met 40 uur op kantoor werken en daarnaast nog in de avond verplichtingen. Merk dat ik helemaal gesloopt ben terwijl ik normaal gesproken genoeg energie heb.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 19:48:26 #57
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207836899
Ik ben nu 17 weken en voel me al een paar weken gehandicapt. Maar dat komt omdat mijn bekken deze keer een drama zijn :'(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207837003
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:48 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik zit nu bijna op 29 en begin mij inderdaad wel aardig gehandicapt te voelen. Ik had een drukke week met 40 uur op kantoor werken en daarnaast nog in de avond verplichtingen. Merk dat ik helemaal gesloopt ben terwijl ik normaal gesproken genoeg energie heb.
Ja nee, geen energie reken ik niet als 'gehandicapt' dat is gewoon de dagelijkse realiteit :+
pi_207837421
Eigenlijk begint mijn verlof officieel op de 16e, precies 8 weken voor de uitgerekende datum, maar die laatste twee weken heb ik vakantie opgenomen. ;)

Daarna is het wettelijk niet meer toegestaan om te werken, daar zijn ze wel heel streng in. Niemand zou er dus vrijwillig voor kunnen kiezen om langer door te werken.
pi_207837573
Kom ik aan in dit derdewereldland waar het enige wettelijk geregelde verlof 6 weken onbetaald is ;( :') .
pi_207838376
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben nu 17 weken en voel me al een paar weken gehandicapt. Maar dat komt omdat mijn bekken deze keer een drama zijn :'(
Stom. :'(
Had je het vorige zwangerschap niet? Of pas later?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:39:37 #62
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207839031
Mijn buik is deze keer al zo snel, zo groot geworden. :o Merk nu al ongemak met opstaan vanaf de grond! _O- Buik is al zeker net zo groot als toen ik met J zo'n 26-28 weken zwanger was! Ben vandaag pas 21 weken en toch ben ik pas 2,5 kilo aangekomen! 8)7
pi_207841200
Buiken van tweede zwangerschappen zijn heel vaak groter dan de eerste :Y de baby's zelf trouwens ook. En ze dalen ook veel later of niet in dus je kunt je lol op :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 04-02-2023 08:31:49 ]
pi_207841580
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:21 schreef Smart_ass het volgende:
Kom ik aan in dit derdewereldland waar het enige wettelijk geregelde verlof 6 weken onbetaald is ;( :') .
Waar woon je dan? :o
  zaterdag 4 februari 2023 @ 06:17:05 #65
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207841955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:06 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Stom. :'(
Had je het vorige zwangerschap niet? Of pas later?
Bij de vorige alleen tegen het einde af en toe maar dat was nauwelijks wat te noemen. De bevalling heeft wel wat schade aangericht. Had sindsdien last van mijn stuit waarvoor ik (pas vanaf 10 maanden na de bevalling) bij een bekkenfysio loop. Maar toen besloot ik dus om er nog een zwangerschap tegenaan te gooien. Eigen schuld, maar wel kut :')
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 4 februari 2023 @ 08:24:27 #66
318361 Bienelientjee
pi_207842254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:21 schreef Clubsoda het volgende:
Buiken van tweede zwangerschappen zijn heel vaak groter dan de eerste :Y de baby's zelf trouwens ook. En ze dalen ook nauwelijks of niet in dus je kunt je lol op :')
:D Ben benieuwd. Helaas was mijn eerste uiteindelijk een spoed keizersnede (rug naar rug en na 36 uur pas 9 cm en zijn hartslag begon te dippen).

Dus afhankelijk hoe het er tegen die tijd voor staat, is er een kans dat het weer een keizersnede wordt, al wil ik het wel graag weer proberen. Dus hopelijk werkt ze een beetje mee! Haha!
pi_207842305
Een vbac is wel een ander uitgangspunt dan een bevalling zonder voorgeschiedenis ja. Maar gelukkig zegt de omvang van de baby of het feit dat ze laat indalen niet direct over de noodzaak voor een (nieuwe) keizersnede. Ik hoop dat het tzt zo gaat als je het liefst zou willen!
pi_207846784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 01:25 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Waar woon je dan? :o
VS. Maar ik werkte niet toen ik mijn dochters geboren werden dus dat scheelt weer :P. Maar heerlijk hoor, geniet van je verlof! *O*
  zondag 5 februari 2023 @ 14:25:25 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207865290
Pff, bij de eerste hadden we de naam kort nadat we het geslacht wisten. Nu komen we er echt totaal niet uit. En ik ben vandaag hormonaal emotioneel. Om de kleinste dingen loop ik te janken. En ik ben gewoon zo ontzettend moe. Word ook echt even moe van mezelf :')
|| justdiggit.org ||
  zondag 5 februari 2023 @ 19:02:47 #70
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207870066
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:24 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
:D Ben benieuwd. Helaas was mijn eerste uiteindelijk een spoed keizersnede (rug naar rug en na 36 uur pas 9 cm en zijn hartslag begon te dippen).

Dus afhankelijk hoe het er tegen die tijd voor staat, is er een kans dat het weer een keizersnede wordt, al wil ik het wel graag weer proberen. Dus hopelijk werkt ze een beetje mee! Haha!
Ik had hetzelfde bij de eerste en heb het bij de tweede geprobeerd, maar is uiteindelijk toch KS geworden.
Ik heb het vooraf uitvoerig besproken dat ik geen strijd aan m’n bed wilde en ik echt een KS wilde als ik het aangaf. Dat gaf mij veel rust en is alles ook goed / zo verlopen.

Dat kan ik je ook echt aanraden
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Manager PR/Moderator zondag 5 februari 2023 @ 19:10:14 #71
269689 crew  Viv
pi_207870162
quote:
17s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, bij de eerste hadden we de naam kort nadat we het geslacht wisten. Nu komen we er echt totaal niet uit. En ik ben vandaag hormonaal emotioneel. Om de kleinste dingen loop ik te janken. En ik ben gewoon zo ontzettend moe. Word ook echt even moe van mezelf :')
:*

En misschien kunnen ze hier meedenken? :)
OUD / Kindernamen #222
pi_207883681
Vandaag een goede 20 weken echo gehad!

We krijgen er een jongetje bij! Had niemand voorspeld, dus was even een huh momentje. Maar wij zijn er super blij mee. Onze dochter moet er nog even aan wennen, die had graag een zusje gehad. Maar na een paar uur zei ze lief hoi broertje tegen mijn buik. Dus dat komt wel goed.
pi_207921350
Hoiii, een goede vriendin van mij is net zwanger, 8 weken en ik wil haar graag zo'n zwangerschapscadeau doen waarin je ook steeds ziet hoe groot de baby nu is.
Hebben jullie aanraders? Ik zoek al op internet, maar weinig inkijk exemplaren. :P
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:25:47 #74
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207921392
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:22 schreef Speedfight het volgende:
Hoiii, een goede vriendin van mij is net zwanger, 8 weken en ik wil haar graag zo'n zwangerschapscadeau doen waarin je ook steeds ziet hoe groot de baby nu is.
Hebben jullie aanraders? Ik zoek al op internet, maar weinig inkijk exemplaren. :P
Bedoel je zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Ik heb deze bij mijn babyshower bij de vorige zwangerschap gekregen. Elke maand een foto op deze deken gemaakt, vond ik echt heel leuk! Ga ik voor de tweede ook gebruiken.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:27:33 #75
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207921425
Oh, ik denk dat ik snap wat je bedoeld nu :')

Het boek 'van buik tot baby' geeft per week aan hoe groot de baby nu is en welke ontwikkelingen er zijn. Vond ik een leuk boek voor erbij :Y
|| justdiggit.org ||
pi_207921436
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Bedoel je zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Ik heb deze bij mijn babyshower bij de vorige zwangerschap gekregen. Elke maand een foto op deze deken gemaakt, vond ik echt heel leuk! Ga ik voor de tweede ook gebruiken.
Ook leuk, maar ik bedoel eigenlijk een boek voor gedurende de 9 maanden zwangerschap, waarin je ook steeds kan zien dat je foetus nu zo groot is als een appel bijvoorbeeld.
Ik heb dat wel eens gezien.
pi_207921469
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Oh, ik denk dat ik snap wat je bedoeld nu :')

Het boek 'van buik tot baby' geeft per week aan hoe groot de baby nu is en welke ontwikkelingen er zijn. Vond ik een leuk boek voor erbij :Y
Oh ja die is heeeel leuk, top!! Zelfs met niet drinken smoesjes, die kan ze nu nog goed gebruiken haha :D
  maandag 13 februari 2023 @ 13:45:39 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207980532
Vandaag de termijn echo gehad O+. Alles goed, hartje geluisterd, buikje al mooi dicht, UD is nu 30-8 geworden.

Volgende week 13 weken echo :) en donderdag bloedafname voor de NIPT
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207980605
Leuk Debsterr ^O^

Hier volop in de regelfase. Klassieke verdeling: vriendin wil alles al hebben en hebben geregeld, ik ben meer van 'je bent nog niet eens op de helft'. Ergens in het midden vinden we elkaar :D
Belangrijkste is wel geregeld natuurlijk (kraamzorg en kdv). Vooral spullen maak ik me echt totaal nog niet druk om, en we hebben al een zolder vol met van alles :')

Wel even gerekend met alles rond verlof, en ik blijf waarschijnlijk 8 weken thuis na de geboorte (geboorteverlof + aanvullend + vakantie). En daarna 1 dag in de week vrij in het eerste jaar (aanvullend + ouderschaps). Tweede jaar zien we dan later wel (waarschijnlijk dagje kdv extra).
  maandag 13 februari 2023 @ 14:48:54 #80
318361 Bienelientjee
pi_207981334
Hier ook alles goed! Meisje is soms echt druk tekeer aan het gaan van binnen! Haha!

Vanmiddag even langs de dokter. Mijn zoon brak vorige week woensdag uit in wat uitslag wat in de dagen erna over zijn hele lichaam ging en ging jeuken, geen koorts ofzo, alleen wat moe. Waarschijnlijk virusje ofzo opgelopen op zijn verjaardags feestje denk ik. Is gelukkig nu weer allemaal weggetrokken. Maar vanochtend werd ik dus zelf wakker met dezelfde uitslag op mijn buik en borsten, vooral rond mijn navel en tepels. Dus dokter wil de uitslag even in eigen persoon zien.
  maandag 13 februari 2023 @ 14:56:23 #81
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207981401
Fijn Deb! O+

Hier sinds donderdag een stap terug gedaan op werk. Het is me allemaal even teveel geworden. Zat donderdag huilend aan mijn bureau. Woensdag naar de huisarts (eerder was er geen plek) en dan een plannetje bedenken. Zeer waarschijnlijk een paar weken volledig rust pakken (dus niet werken) en daarna even kijken of het goed voelt om deels te gaan werken.

Vrijdag 20 weken echo O+ Kijk er echt naar uit O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 13 februari 2023 @ 16:19:34 #82
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207982454
Ik heb vanochtend de 20 wekenecho gehad, zag er goed uit buien dat het buikje wat groot was. Moet nu voor zwangerschapssuiker prikken ergens de komende maand. Meteen gecheckt of het ook aan de genen kan liggen gezien ze bij mijn man in de familie allemaal vrij groot waren en de verloskundige zei dat het bij haar dan al wat twijfel wegneemt omdat het idd erfelijk kan zijn. Toch moet ik voor die zwangerschapssuiker prikken helaas :P
With love :*
  maandag 13 februari 2023 @ 16:31:17 #83
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207982564
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Fijn Deb! O+

Hier sinds donderdag een stap terug gedaan op werk. Het is me allemaal even teveel geworden. Zat donderdag huilend aan mijn bureau. Woensdag naar de huisarts (eerder was er geen plek) en dan een plannetje bedenken. Zeer waarschijnlijk een paar weken volledig rust pakken (dus niet werken) en daarna even kijken of het goed voelt om deels te gaan werken.

Vrijdag 20 weken echo O+ Kijk er echt naar uit O+
Goed dat je een stap terug gedaan hebt en fijn dat je naar de huisarts kunt. Hopelijk krijg je goede ondersteuning :*
  maandag 13 februari 2023 @ 16:31:37 #84
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207982568
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:19 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik heb vanochtend de 20 wekenecho gehad, zag er goed uit buien dat het buikje wat groot was. Moet nu voor zwangerschapssuiker prikken ergens de komende maand. Meteen gecheckt of het ook aan de genen kan liggen gezien ze bij mijn man in de familie allemaal vrij groot waren en de verloskundige zei dat het bij haar dan al wat twijfel wegneemt omdat het idd erfelijk kan zijn. Toch moet ik voor die zwangerschapssuiker prikken helaas :P
Hopelijk snel uitslag en dat het meevalt!
  maandag 13 februari 2023 @ 16:31:52 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207982573
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier ook alles goed! Meisje is soms echt druk tekeer aan het gaan van binnen! Haha!

Vanmiddag even langs de dokter. Mijn zoon brak vorige week woensdag uit in wat uitslag wat in de dagen erna over zijn hele lichaam ging en ging jeuken, geen koorts ofzo, alleen wat moe. Waarschijnlijk virusje ofzo opgelopen op zijn verjaardags feestje denk ik. Is gelukkig nu weer allemaal weggetrokken. Maar vanochtend werd ik dus zelf wakker met dezelfde uitslag op mijn buik en borsten, vooral rond mijn navel en tepels. Dus dokter wil de uitslag even in eigen persoon zien.
Beterschap!
  maandag 13 februari 2023 @ 18:16:29 #86
318361 Bienelientjee
pi_207983810
Dokter denkt ook raar virusje ofzo. Zolang het niet erger wordt of gaat jeuken, anders even terug bellen. Voel me verder gelukkig prima!
pi_208017400
Keuzes, keuzes. Nu weer bij welk kdv...
Optie 1: dichtbij (5 min lopen), weinig verloop in personeel, wat kleiner (niet te klein)
Optie 2: iets verder (15 min lopen), leukere buitenruimte, optie tot avondeten daar, veel zzpers. Groter kdv, dus meer groepen etc.

We kunnen niet kiezen... Jullie nog inzichten/tips? :)
pi_208017462
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:29 schreef Piles het volgende:
Optie 1: dichtbij (5 min lopen), weinig verloop in personeel, wat kleiner (niet te klein)
Optie 2: iets verder (15 min lopen), leukere buitenruimte, optie tot avondeten daar, veel zzpers. Groter kdv, dus meer groepen etc.

Ik heb bij 3 acceptabele ingeschreven en kijk eerst maar welke plek heeft. Helaas zo ontzettend vol overal dat het niet echt meer afhangt van wat wij willen.
pi_208018318
Nou dat, wij hadden helemaal geen keus haha. Er was er 1 met plek. Maar ik hecht zelf wel waarde aan een vast gezicht, zowel voor mijn dochter als voor onszelf vind ik dat heel waardevol. Avondeten heb je het eerste jaar sowieso weinig aan, kan je daarna altijd nog kijken of het een switch waard is. ;)
pi_208018734
quote:
17s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik heb bij 3 acceptabele ingeschreven en kijk eerst maar welke plek heeft. Helaas zo ontzettend vol overal dat het niet echt meer afhangt van wat wij willen.
Nou. Ik ben al dik tevreden als er eind augustus érgens in onze woonplaats plek is voor 1 dag per week ;(
  donderdag 16 februari 2023 @ 13:29:13 #91
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208018959
quote:
17s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dit ja. Mijn eerste keus liet pas rond de tijd dat mijn dochter 1 werd weten dat er plek was, en ook nog eens op mijn niet voorkeursdagen. Ze heeft het inmiddels zo naar haar zin bij deze opvang dat we niet meer switchen en ook geen zin in geouwehoer over de dagen.

Na de eerste echo gelijk deze baby ingeschreven, maar ze lieten al weten dat zelfs met voorrang voor broertjes/zusjes er een wachtlijst was en er nog gekeken moet worden of het vanaf november kon ;(
|| justdiggit.org ||
pi_208019153
quote:

Wij hebben destijds gekeken naar een locatie die een aparte babygroep had, vonden gemengde groepen iets te heftig. En we vonden het belangrijk dat het dichtbij en te lopen was, niemand wordt blij van de verkeerschaos door moeten met een auto en anders ben je stiekem veel tijd kwijt aan halen en brengen. Bijkomend voordeel blijkt nu ook dat vriendjes die hij nu maakt ook in de buurt wonen.

Voor de baby hebben we ons gelijk na goed resultaat op de NIPT ingeschreven, en is het maar de vraag of ze in november terecht kan wanneer we zouden willen starten. En dan staan we al op de versnelde lijst omdat je al 1 kind op de opvang hebt, echt bizar.

Ik ben nu 23 weken en merk dat de prestatiedrang op werk al wat af begint te nemen :') Ik vind me werk best leuk maar merk dat ik bij veel dingen denk: ik zie wel wat jullie er van gemaakt hebben als ik terugkom. Had ik de vorige keer niet zo, toen was het echt doorhollen tot het eind.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 17:19:15 #93
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208034916
Goede 20 weken echo gehad, goedgekeurd bij de verloskundige O+ Het leek haar ook een goed idee om even een stap terug te doen moet werk. Ik ga in ieder geval even een maand ertussenuit. Dan zien hoe het gaat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 17 februari 2023 @ 17:19:57 #94
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208034925
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Goede 20 weken echo gehad, goedgekeurd bij de verloskundige O+ Het leek haar ook een goed idee om even een stap terug te doen moet werk. Ik ga in ieder geval even een maand ertussenuit. Dan zien hoe het gaat.
Fijn van de goedkeur - hopelijk biedt een maandje rust wat perspectief!
pi_208101127
Dank allemaal voor de felicitaties in het vorige topic nog :@ *O* !
quote:

Die 10 minuten maken ook niet echt het grote verschil, wel? :@ . Dan zou ik kiezen voor wat er verder belangrijk is voor jullie.
Hier in het dorp en de dorpen eromheen zit een bepaald merk KDV en daar heb ik onze baby ingeschreven, maar ik kon daar maar 2 voorkeuren opgeven qua locaties, terwijl ik er eigenlijk best 5 op zou willen geven om de kans wat groter te maken voor een plekje. Maarja.. we shall see.

En wat moeten we veel keuzes maken hè?
Mijn hoofd tolt er af en toe van :D .
pi_208101323
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:07 schreef Anne het volgende:
Dank allemaal voor de felicitaties in het vorige topic nog :@ *O* !
[..]
Die 10 minuten maken ook niet echt het grote verschil, wel? :@ . Dan zou ik kiezen voor wat er verder belangrijk is voor jullie.
Hier in het dorp en de dorpen eromheen zit een bepaald merk KDV en daar heb ik onze baby ingeschreven, maar ik kon daar maar 2 voorkeuren opgeven qua locaties, terwijl ik er eigenlijk best 5 op zou willen geven om de kans wat groter te maken voor een plekje. Maarja.. we shall see.

En wat moeten we veel keuzes maken hè?
Mijn hoofd tolt er af en toe van :D .
Haha yup, lang leve nu al van alles moeten vastleggen :D! Kraamzorg al geregeld neem ik aan?
pi_208101346
Morgen 13 weken echo, hoop toch ook wel snel de NIPT binnen te krijgen.
pi_208101363
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Haha yup, lang leve nu al van alles moeten vastleggen :D! Kraamzorg al geregeld neem ik aan?
Ja, die gelukkig wel!
Dat was het eerste wat ik moest regelen van de verloskundige, dus met 8 weken heb ik mijzelf ergens ingeschreven, bij een redelijk algemene kraamzorg-instelling.

Opvang wel pas afgelopen week :@.
In principe zouden we het niet nodig hebben het eerste jaar met dank aan ouders, schoonmoeder en ouderschapsverlof, maar voor de zekerheid heb ik toch één dag opgegeven.

Zou het niet heel erg vinden om die dag voor mijzelf te hebben O-).

Nu moet/mag ik gaan nadenken over het geboorteplan en het ziekenhuis waar ik zou willen bevallen. De twee waar ik de keuze uit heb, hebben ieder hun voor- en nadelen, dus ik vind dat nog best lastig! Maar ik begreep dat ik zelfs last minute nog zou kunnen veranderen van keuze (en soms heb je uiteraard gewoonweg geen keuze wegens bijzondere omstandigheden).

Jullie daar al concrete ideetjes over?
pi_208101501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:33 schreef Anne het volgende:

[..]
Ja, die gelukkig wel!
Dat was het eerste wat ik moest regelen van de verloskundige, dus met 8 weken heb ik mijzelf ergens ingeschreven, bij een redelijk algemene kraamzorg-instelling.

Opvang wel pas afgelopen week :@.
In principe zouden we het niet nodig hebben het eerste jaar met dank aan ouders, schoonmoeder en ouderschapsverlof, maar voor de zekerheid heb ik toch één dag opgegeven.

Zou het niet heel erg vinden om die dag voor mijzelf te hebben O-).

Nu moet/mag ik gaan nadenken over het geboorteplan en het ziekenhuis waar ik zou willen bevallen. De twee waar ik de keuze uit heb, hebben ieder hun voor- en nadelen, dus ik vind dat nog best lastig! Maar ik begreep dat ik zelfs last minute nog zou kunnen veranderen van keuze (en soms heb je uiteraard gewoonweg geen keuze wegens bijzondere omstandigheden).

Jullie daar al concrete ideetjes over?
Wel fijn dat je het eerste jaar gedekt hebt qua opvang! Ik ben er nogal huiverig voor... en snap zeker dat 1 dag voor jezelf helemaal niet zo verkeerd is :).

Oh nee geboorteplan enzo is nog redelijk ver weg hier, al heb ik wel al wat grove schetsen in mijn hoofd. Thuis, bevalbad, zoveel mogelijk hands off, maar indien medisch ingrijpen noodzakelijk is uiteraard snel schakelen. Wel bij grote voorkeur niet naar het ene ziekenhuis in de regio i.v.m. slechte ervaringen omtrent mijn miskraam, maar goed, dat is dan idd misschien ook niet beslisbaar als het met spoed toch moet.
pi_208101935
Ik zit door een inleiding vast aan een bepaald ziekenhuis, wat ik verder prima vind want ben er de vorige keer ook naar tevredenheid bevallen. Ik vind het ook wel prettig dat ik weet waar we heen gaan. Qua bevalplan hou ik het vrij algemeen, niet te veel polonaise, duidelijke communicatie etc. Morgen een big ass afspraak in het ziekenhuis met anesthesie, echo en gynaecoloog, daar zal ook wel weer het een en ander duidelijker worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')