En dan te bedenken dat je nog zo'n 2,5 maand te gaan hebtquote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad en ben super verwend door mijn collega’s!
Nog steeds onwerkelijk dat de laatste fase nu echt ingaat!
Ja precies, ik werk nog drie weken en ben beduidend eerder uitgerekendquote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:28 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat je nog zo'n 2,5 maand te gaan hebthier stoppen de meesten pas een maand voor de datum
Ik zit nu bijna op 29 en begin mij inderdaad wel aardig gehandicapt te voelen. Ik had een drukke week met 40 uur op kantoor werken en daarnaast nog in de avond verplichtingen. Merk dat ik helemaal gesloopt ben terwijl ik normaal gesproken genoeg energie heb.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:59 schreef Lokasenna het volgende:
Op zich is 30 weken wel ongeveer de termijn dat je je gehandicapt gaat voelen, dus ik ben wel voorstander van dit overnemen in NL
Ja nee, geen energie reken ik niet als 'gehandicapt' dat is gewoon de dagelijkse realiteitquote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:48 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik zit nu bijna op 29 en begin mij inderdaad wel aardig gehandicapt te voelen. Ik had een drukke week met 40 uur op kantoor werken en daarnaast nog in de avond verplichtingen. Merk dat ik helemaal gesloopt ben terwijl ik normaal gesproken genoeg energie heb.
Stom.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben nu 17 weken en voel me al een paar weken gehandicapt. Maar dat komt omdat mijn bekken deze keer een drama zijn
Waar woon je dan?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:21 schreef Smart_ass het volgende:
Kom ik aan in dit derdewereldland waar het enige wettelijk geregelde verlof 6 weken onbetaald is![]()
.
Bij de vorige alleen tegen het einde af en toe maar dat was nauwelijks wat te noemen. De bevalling heeft wel wat schade aangericht. Had sindsdien last van mijn stuit waarvoor ik (pas vanaf 10 maanden na de bevalling) bij een bekkenfysio loop. Maar toen besloot ik dus om er nog een zwangerschap tegenaan te gooien. Eigen schuld, maar wel kutquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Stom.
Had je het vorige zwangerschap niet? Of pas later?
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:21 schreef Clubsoda het volgende:
Buiken van tweede zwangerschappen zijn heel vaak groter dan de eerstede baby's zelf trouwens ook. En ze dalen ook nauwelijks of niet in dus je kunt je lol op
VS. Maar ik werkte niet toen ik mijn dochters geboren werden dus dat scheelt weerquote:
Ik had hetzelfde bij de eerste en heb het bij de tweede geprobeerd, maar is uiteindelijk toch KS geworden.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:24 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Ben benieuwd. Helaas was mijn eerste uiteindelijk een spoed keizersnede (rug naar rug en na 36 uur pas 9 cm en zijn hartslag begon te dippen).
Dus afhankelijk hoe het er tegen die tijd voor staat, is er een kans dat het weer een keizersnede wordt, al wil ik het wel graag weer proberen. Dus hopelijk werkt ze een beetje mee! Haha!
quote:Op zondag 5 februari 2023 14:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, bij de eerste hadden we de naam kort nadat we het geslacht wisten. Nu komen we er echt totaal niet uit. En ik ben vandaag hormonaal emotioneel. Om de kleinste dingen loop ik te janken. En ik ben gewoon zo ontzettend moe. Word ook echt even moe van mezelf
Bedoel je zoiets?quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:22 schreef Speedfight het volgende:
Hoiii, een goede vriendin van mij is net zwanger, 8 weken en ik wil haar graag zo'n zwangerschapscadeau doen waarin je ook steeds ziet hoe groot de baby nu is.
Hebben jullie aanraders? Ik zoek al op internet, maar weinig inkijk exemplaren.
Ook leuk, maar ik bedoel eigenlijk een boek voor gedurende de 9 maanden zwangerschap, waarin je ook steeds kan zien dat je foetus nu zo groot is als een appel bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik heb deze bij mijn babyshower bij de vorige zwangerschap gekregen. Elke maand een foto op deze deken gemaakt, vond ik echt heel leuk! Ga ik voor de tweede ook gebruiken.
Oh ja die is heeeel leuk, top!! Zelfs met niet drinken smoesjes, die kan ze nu nog goed gebruiken hahaquote:Op donderdag 9 februari 2023 13:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Oh, ik denk dat ik snap wat je bedoeld nu![]()
Het boek 'van buik tot baby' geeft per week aan hoe groot de baby nu is en welke ontwikkelingen er zijn. Vond ik een leuk boek voor erbij
Goed dat je een stap terug gedaan hebt en fijn dat je naar de huisarts kunt. Hopelijk krijg je goede ondersteuningquote:Op maandag 13 februari 2023 14:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Fijn Deb!![]()
Hier sinds donderdag een stap terug gedaan op werk. Het is me allemaal even teveel geworden. Zat donderdag huilend aan mijn bureau. Woensdag naar de huisarts (eerder was er geen plek) en dan een plannetje bedenken. Zeer waarschijnlijk een paar weken volledig rust pakken (dus niet werken) en daarna even kijken of het goed voelt om deels te gaan werken.
Vrijdag 20 weken echoKijk er echt naar uit
Hopelijk snel uitslag en dat het meevalt!quote:Op maandag 13 februari 2023 16:19 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik heb vanochtend de 20 wekenecho gehad, zag er goed uit buien dat het buikje wat groot was. Moet nu voor zwangerschapssuiker prikken ergens de komende maand. Meteen gecheckt of het ook aan de genen kan liggen gezien ze bij mijn man in de familie allemaal vrij groot waren en de verloskundige zei dat het bij haar dan al wat twijfel wegneemt omdat het idd erfelijk kan zijn. Toch moet ik voor die zwangerschapssuiker prikken helaas
Beterschap!quote:Op maandag 13 februari 2023 14:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier ook alles goed! Meisje is soms echt druk tekeer aan het gaan van binnen! Haha!
Vanmiddag even langs de dokter. Mijn zoon brak vorige week woensdag uit in wat uitslag wat in de dagen erna over zijn hele lichaam ging en ging jeuken, geen koorts ofzo, alleen wat moe. Waarschijnlijk virusje ofzo opgelopen op zijn verjaardags feestje denk ik. Is gelukkig nu weer allemaal weggetrokken. Maar vanochtend werd ik dus zelf wakker met dezelfde uitslag op mijn buik en borsten, vooral rond mijn navel en tepels. Dus dokter wil de uitslag even in eigen persoon zien.
Ik heb bij 3 acceptabele ingeschreven en kijk eerst maar welke plek heeft. Helaas zo ontzettend vol overal dat het niet echt meer afhangt van wat wij willen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:29 schreef Piles het volgende:
Keuzes, keuzes. Nu weer bij welk kdv...
Optie 1: dichtbij (5 min lopen), weinig verloop in personeel, wat kleiner (niet te klein)
Optie 2: iets verder (15 min lopen), leukere buitenruimte, optie tot avondeten daar, veel zzpers. Groter kdv, dus meer groepen etc.
We kunnen niet kiezen... Jullie nog inzichten/tips?
Nou. Ik ben al dik tevreden als er eind augustus érgens in onze woonplaats plek is voor 1 dag per weekquote:Op donderdag 16 februari 2023 11:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb bij 3 acceptabele ingeschreven en kijk eerst maar welke plek heeft. Helaas zo ontzettend vol overal dat het niet echt meer afhangt van wat wij willen.
Dit ja. Mijn eerste keus liet pas rond de tijd dat mijn dochter 1 werd weten dat er plek was, en ook nog eens op mijn niet voorkeursdagen. Ze heeft het inmiddels zo naar haar zin bij deze opvang dat we niet meer switchen en ook geen zin in geouwehoer over de dagen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb bij 3 acceptabele ingeschreven en kijk eerst maar welke plek heeft. Helaas zo ontzettend vol overal dat het niet echt meer afhangt van wat wij willen.
Wij hebben destijds gekeken naar een locatie die een aparte babygroep had, vonden gemengde groepen iets te heftig. En we vonden het belangrijk dat het dichtbij en te lopen was, niemand wordt blij van de verkeerschaos door moeten met een auto en anders ben je stiekem veel tijd kwijt aan halen en brengen. Bijkomend voordeel blijkt nu ook dat vriendjes die hij nu maakt ook in de buurt wonen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:29 schreef Piles het volgende:
Optie 1: dichtbij (5 min lopen), weinig verloop in personeel, wat kleiner (niet te klein)
Optie 2: iets verder (15 min lopen), leukere buitenruimte, optie tot avondeten daar, veel zzpers. Groter kdv, dus meer groepen etc.
Fijn van de goedkeur - hopelijk biedt een maandje rust wat perspectief!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Goede 20 weken echo gehad, goedgekeurd bij de verloskundigeHet leek haar ook een goed idee om even een stap terug te doen moet werk. Ik ga in ieder geval even een maand ertussenuit. Dan zien hoe het gaat.
Die 10 minuten maken ook niet echt het grote verschil, wel?quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:29 schreef Piles het volgende:
Haha yup, lang leve nu al van alles moeten vastleggenquote:Op woensdag 22 februari 2023 15:07 schreef Anne het volgende:
Dank allemaal voor de felicitaties in het vorige topic nog![]()
!
[..]
Die 10 minuten maken ook niet echt het grote verschil, wel?. Dan zou ik kiezen voor wat er verder belangrijk is voor jullie.
Hier in het dorp en de dorpen eromheen zit een bepaald merk KDV en daar heb ik onze baby ingeschreven, maar ik kon daar maar 2 voorkeuren opgeven qua locaties, terwijl ik er eigenlijk best 5 op zou willen geven om de kans wat groter te maken voor een plekje. Maarja.. we shall see.
En wat moeten we veel keuzes maken hè?
Mijn hoofd tolt er af en toe van.
Ja, die gelukkig wel!quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha yup, lang leve nu al van alles moeten vastleggen! Kraamzorg al geregeld neem ik aan?
Wel fijn dat je het eerste jaar gedekt hebt qua opvang! Ik ben er nogal huiverig voor... en snap zeker dat 1 dag voor jezelf helemaal niet zo verkeerd isquote:Op woensdag 22 februari 2023 15:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, die gelukkig wel!
Dat was het eerste wat ik moest regelen van de verloskundige, dus met 8 weken heb ik mijzelf ergens ingeschreven, bij een redelijk algemene kraamzorg-instelling.
Opvang wel pas afgelopen week.
In principe zouden we het niet nodig hebben het eerste jaar met dank aan ouders, schoonmoeder en ouderschapsverlof, maar voor de zekerheid heb ik toch één dag opgegeven.
Zou het niet heel erg vinden om die dag voor mijzelf te hebben.
Nu moet/mag ik gaan nadenken over het geboorteplan en het ziekenhuis waar ik zou willen bevallen. De twee waar ik de keuze uit heb, hebben ieder hun voor- en nadelen, dus ik vind dat nog best lastig! Maar ik begreep dat ik zelfs last minute nog zou kunnen veranderen van keuze (en soms heb je uiteraard gewoonweg geen keuze wegens bijzondere omstandigheden).
Jullie daar al concrete ideetjes over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |