abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2023 @ 04:20:20 #226
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208367563
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:34 schreef pinquit het volgende:
Oooh @:arvensis nog zon mooie, dat kan alleen maar heeeel leuk worden O+ O+
O+

Dank allemaal. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_208367629
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:57 schreef arvensis het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom maar weer eens binnen vallen..
De shock is nog steeds groot. We weten ook niet zo goed hoé we dit gaan doen. Ik wil nu vooral horen dat alles goed komt, 3 kinderen leuk zijn en het niet uitmaakt dat ik 1 mei met een nieuwe baan begin. :+ :@
Ik kan me de schok goed voorstellen! Maar het komt echt allemaal op zijn pootjes terecht.

Van harte gefeliciteerd!
pi_208367664
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De shock is nog steeds groot. We weten ook niet zo goed hoé we dit gaan doen. Ik wil nu vooral horen dat alles goed komt, 3 kinderen leuk zijn en het niet uitmaakt dat ik 1 mei met een nieuwe baan begin. :+ :@
:o Wat leuk! Geen ervaring met 3 kinderen (al ben ik er zelf 1 van 4 en dat was en is iig erg leuk) of een nieuwe baan in zo’n periode, maar ik weet zeker dat jullie er wel uit gaan komen. En denk je in hoe leuk het is voor je oudste twee om een broertje of zusje te kunnen verwennen. O+

Maar kan me de schok wel heel goed voorstellen. Desalniettemin; gefeliciteerd! :D
  dinsdag 14 maart 2023 @ 07:37:21 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208367875
Gefeliciteerd Arvensis!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208367917
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik merk overigens wel (en dat zal echt voor een deel bij mijzelf liggen hoor) dat ik het gevoel heb regelmatig te moeten "verdedigen" dat ik dus wel een cursus wil doen en wel een uitgebreid bevalplan wil schrijven - "je weet toch niet hoe het loopt, als de dokter zegt dat iets moet gebeurd het gewoon, je hebt geen invloed op je bevalling". Ik vind dat wel jammer eigenlijk. Want daarmee zeggen we als vrouwen voor mijn gevoel dat je over 1 van de meest belangrijke ervaringen in je leven je totaal geen regie of zeggenschap hebt en we eigenlijk ook niet hoeven te weten hoe het precies werkt?

Maar goed, zoals gezegd is dit wel een gevoelig punt voor mij :@.
Ow welnee joh, dat is toch heel normaal? Het kan ook zonder cursus maar je kan ook heel wat hebben aan die cursus.

Ik heb wel een cursus gedaan, maar geen bevalplan geschreven. Ik had geen wensen behalve dat het absoluut in het ziekenhuis moest.

Mijn bevalling was quick and clean. Achteraf vond ik het een bevalling die perfect paste bij mijn persoonlijkheid. Al zal die wsch helemaal niet voldoen aan de wensenlijst van veel vrouwen. Maar ik had het gevoel alsof ik geen moment de controle verloor en het beloop zelf bepaalde.

Ik werd ingeleid bij 38 weken ivm te weinig leven voelen en ik lag 3 dagen in het ziekenhuis (want het inleiden vlotte niet erg). Dat was het minder leuke deel. ik lag de hele bevalling zelf aan de niet draadloze CTG dus geen bewegingsvrijheid. Na het breken van de vliezen kwam ik in een weeenstorm en dat deed niet normaal pijn. Ik wilde dat het infuus weeenopwekkers naar beneden ging. Dat mocht niet van de verpleegkundige dus toen deed ik het zelf toen ze weg was (tja eigenwijze arts ben ik). Daarna heb ik om een ruggenprik gevraagd.

Daarna was het cruisen, ik was in 5 uurtjes van 0 naar 10cm ontsluiting. Daarna moest ik een uur wachten met persweeen omdat zoon nog niet was ingedaald, dat was moeilijk. Daarna mocht ik los en binnen een kwartier was zoon eruit geperst. Gewoon liggend op bed ivm geen bewegingsvrijheid door CTG en ruggeprik. Maar ging gesmeerd en bij dat deel had ik toch wel veel aan m’n cursus gehad wat betreft ademhaling. Heb daardoor optimaal elke perswee benut en ik vond het werkelijk een eitje om hem eruit te persen. Deed wel pijn btw

Eerste kind, in 6 uur was ik klaar. Ik was niet eens moe. Ik stond 3 uur later al in het winkeltje van het ziekenhuis om een saucijzenbroodje te kopen
pi_208369111
Ik ben samen met mijn man begonnen aan een cursus Samen Bevallen. Tot nu toe vind ik het wel nuttig. Ik weet graag een beetje waar ik aan toe ben en er zijn wel wat dingen waar je over na kan denken ongeacht hoe de bevalling gaat verlopen. Ook is het denk ik wel goed voor mijn man want hij vind het wel spannend allemaal :)
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:19:56 #232
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208369283
quote:
Ik merk overigens wel (en dat zal echt voor een deel bij mijzelf liggen hoor) dat ik het gevoel heb regelmatig te moeten "verdedigen" dat ik dus wel een cursus wil doen en wel een uitgebreid bevalplan wil schrijven - "je weet toch niet hoe het loopt, als de dokter zegt dat iets moet gebeurd het gewoon, je hebt geen invloed op je bevalling". Ik vind dat wel jammer eigenlijk. Want daarmee zeggen we als vrouwen voor mijn gevoel dat je over 1 van de meest belangrijke ervaringen in je leven je totaal geen regie of zeggenschap hebt en we eigenlijk ook niet hoeven te weten hoe het precies werkt?

Ik vind dat ook jammer, want je wordt (onbewust) uit je kracht gehaald. Hetzelfde geldt voor borstvoeding.
Ik heb me daar bij m’n tweede helemaal voor afgesloten en heb enkel positieve bevallingsverhalen gelezen en bekeken. Mijn bevalling is precies gegaan zoals ik had gepland.

Doe je ding! Volg de cursus, schrijf je plan, lees je boeken - het gaat er om dat jij je veilig en vertrouwd voelt.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 14:55:51 #233
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208372277
Gefeliciteerd arvensis!

Zometeen weer een scan vanwege dat licht verhoogde vruchtwater. Hopelijk is het daarmee gedaan en kan ik de laatste weken gewoon door zonder extra scans en onderzoekjes!

Snap niet dat mensen negatief kunnen doen over het maken van een bevalplan. Natuurlijk kan je bevalplan compleet veranderen vanwege de situatie (mijn plan veranderde compleet), maar het is toch juist goed dat iemand zich inleest in alle mogelijkheden die er zijn en persoonlijke keuzes kan en mag maken!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:10:01 #234
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208372407
quote:
SPOILER
Gefeliciteerd :)
With love :*
pi_208374745
quote:

Wat raar dat mensen er niet gewoon met een open mindset op kunnen reageren.

Dit is mijn eerste zwangerschap en juist daarom wilde ik ook zo‘n cursus doen. In januari zijn mijn vriend en ik er samen naar toe gegaan.

De focus lag vooral op wat er gebeurt in het lichaam vanaf het moment dat de weeën beginnen tot het persen. Heel objectief en er werd helemaal niet gesproken over ‘ dit moet je dan en dan doen’. Er werd eigenlijk vooral nadruk gelegd op het feit dat een bevalling voor iedere vrouw anders verloopt, en er werd dan ook een heel scala aan scenario’s besproken.

Het enigszins begrijpen van het proces, ook als het nog steeds moeilijk is je daarop mentaal voor te bereiden, geeft mij al een hele hoop rust in m’n hoofd!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208374771
En welkom in dit topic, arvensis! Ik hoop dat je je zorgen gauw iets meer naar de achtergrond kunt verschuiven en je van je zwangerschap kunt genieten!

Ik werkte ook pas drie maanden bij mijn nieuwe werkgever toen ik erachter kwam dat ik (ongepland) zwanger was. Het heeft me in het begin ook een hoop stress gegeven, maar uiteindelijk ben ik met een goed en gerustgesteld gevoel met verlof gegaan. Na mijn verlof ben ik weer welkom en ik heb voordat ik ging van mijn collega’s alleen maar goede feedback gekregen en ben verwend met een heel groot baby-paket!

[ Bericht 58% gewijzigd door margaretha_01 op 14-03-2023 18:34:00 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:29:26 #237
318361 Bienelientjee
pi_208374809
Alles helemaal goedgekeurd hier! Geen extra scans of tests meer nodig, behalve als er iets zou veranderen. Alleen nog terugkomen met 36 weken om d bevalling te bespreken! Whooo!

En ze lag weer te duimzuigen, haha! En opgevouwen als een taco, haar tenen zaten boven haar hoofd! :D
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:31:18 #238
431496 girlnextdoor.
pi_208376981
Morgen de suikertest, brrr..
pi_208380559
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik mag kiezen of ik die wil doen; is ie zo naar?
pi_208380564
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
Brr, succes. O-)
pi_208380800
quote:
11s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:37 schreef Anne het volgende:

[..]
Het viel me na alle hoororverhalen mee. Het drankje ging prima, ik vond de wachttijd met een buik vol suiker wel vervelend. Ik mocht gelukkig wel naar huis tussendoor. Ik ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb want ik leek even een babysaurus te krijgen maar toen was er in ieder geval geen discussie of het door diabetes kwam.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:17:52 #242
318361 Bienelientjee
pi_208380892
quote:
11s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:37 schreef Anne het volgende:

[..]
Ik vond het wel meevallen gelukkig! Hier in Engeland moest ik vanaf de avond ervoor vasten en dan een 2 uur test. Soms een zwak gevoel omdat ik zo'n enorme honger had. Snacks en sandwich meegenomen zodat ik na de test meteen wat kon eten, voor ik het ziekenhuis zelfs maar uit was!
pi_208380947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 18:24 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Wat raar dat mensen er niet gewoon met een open mindset op kunnen reageren.

Dit is mijn eerste zwangerschap en juist daarom wilde ik ook zo‘n cursus doen. In januari zijn mijn vriend en ik er samen naar toe gegaan.

De focus lag vooral op wat er gebeurt in het lichaam vanaf het moment dat de weeën beginnen tot het persen. Heel objectief en er werd helemaal niet gesproken over ‘ dit moet je dan en dan doen’. Er werd eigenlijk vooral nadruk gelegd op het feit dat een bevalling voor iedere vrouw anders verloopt, en er werd dan ook een heel scala aan scenario’s besproken.

Het enigszins begrijpen van het proces, ook als het nog steeds moeilijk is je daarop mentaal voor te bereiden, geeft mij al een hele hoop rust in m’n hoofd!
Precies dat heb ik ook. Ik weet graag een beetje waar ik mij op kan voorbereiden. Vind het ook wel fijn om de medische achtergrond wat meer te weten en wat ontspanningsoefeningen te leren. Bij ons is het niet mogelijk om in het ziekenhuis een rondleiding te krijgen dus ik vond het ook wel fijn dat ze aan de hand van foto’s even lieten zien waar we moesten parkeren, waar de rolstoel staat, hoe je nachtportier belt etc.

Die suikertest heb ik ook gedaan en vond ik ook reuze meevallen. Ik hoorde ook iedereen om mij heen erover klagen maar ik vond het drankje niet supervies en had er ook geen last van. Het enige vervelende vond ik dat ik zo lang moest wachten en niets mocht eten.
pi_208381570
Behalve dat ik flauwviel omdat ik al zo lang niks gegeten had vond ik de suikertest ook erg meevallen. :+ Drankje was niet heel vies, verder is het gewoon daar zitten en wachten.
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:28:56 #245
431496 girlnextdoor.
pi_208384082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het viel me na alle hoororverhalen mee. Het drankje ging prima, ik vond de wachttijd met een buik vol suiker wel vervelend. Ik mocht gelukkig wel naar huis tussendoor. Ik ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb want ik leek even een babysaurus te krijgen maar toen was er in ieder geval geen discussie of het door diabetes kwam.
Dit. Iedereen zat me bang te maken maar het viel voor de volle 100% mee. Het drankje, het wachten, het prikken. Niemand hoeft dus bang te zijn voor die suikertest wmb.
pi_208384365
Fijn! Nu duimen voor een goede uitslag.
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:45:39 #247
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208384383
Wanneer doet men eigenlijk die suikertest? Lees er veel over hier maar heb echt geen idee :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208384539
Onze praktijk gebruikt een bepaald rekenmodel met wat factoren erin (leeftijd, gewicht, etniciteit, bloedglucosewaarde). Officieel zijn dit de risicofactoren lees ik:

diabetes gravidarum in de voorgeschiedenis

BMI > 30

eerder kind met geboortegewicht > P95 of > 4500 g

eerstegraads familielid met diabetes mellitus

migratieachtergrond uit landen met hoge prevalentie van diabetes mellitus (Zuid-Aziaten, Hindoestanen, Afro-Caribiërs, vrouwen uit het Midden-Oosten of Noord-Afrika)

onverklaarde intra-uteriene vruchtdood in de voorgeschiedenis

polycysteusovariumsyndroom
pi_208385303
Ik vond het ook meevallen, al is vasten nooit leuk en al helemaal niet als je zwanger bent. Indicatie was vanwege PCOS.
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:26:18 #250
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208386058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Onze praktijk gebruikt een bepaald rekenmodel met wat factoren erin (leeftijd, gewicht, etniciteit, bloedglucosewaarde). Officieel zijn dit de risicofactoren lees ik:

diabetes gravidarum in de voorgeschiedenis

BMI > 30

eerder kind met geboortegewicht > P95 of > 4500 g

eerstegraads familielid met diabetes mellitus

migratieachtergrond uit landen met hoge prevalentie van diabetes mellitus (Zuid-Aziaten, Hindoestanen, Afro-Caribiërs, vrouwen uit het Midden-Oosten of Noord-Afrika)

onverklaarde intra-uteriene vruchtdood in de voorgeschiedenis

polycysteusovariumsyndroom
Thanks, duidelijk!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')