quote:Op maandag 13 maart 2023 22:34 schreef pinquit het volgende:
Oooh @:arvensis nog zon mooie, dat kan alleen maar heeeel leuk worden![]()
quote:Op maandag 13 maart 2023 20:57 schreef arvensis het volgende:
Ik kan me de schok goed voorstellen! Maar het komt echt allemaal op zijn pootjes terecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom maar weer eens binnen vallen..
De shock is nog steeds groot. We weten ook niet zo goed hoé we dit gaan doen. Ik wil nu vooral horen dat alles goed komt, 3 kinderen leuk zijn en het niet uitmaakt dat ik 1 mei met een nieuwe baan begin.![]()
Van harte gefeliciteerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom maar weer eens binnen vallen..
De shock is nog steeds groot. We weten ook niet zo goed hoé we dit gaan doen. Ik wil nu vooral horen dat alles goed komt, 3 kinderen leuk zijn en het niet uitmaakt dat ik 1 mei met een nieuwe baan begin.![]()
Wat leuk! Geen ervaring met 3 kinderen (al ben ik er zelf 1 van 4 en dat was en is iig erg leuk) of een nieuwe baan in zo’n periode, maar ik weet zeker dat jullie er wel uit gaan komen. En denk je in hoe leuk het is voor je oudste twee om een broertje of zusje te kunnen verwennen.
![]()
Maar kan me de schok wel heel goed voorstellen. Desalniettemin; gefeliciteerd!![]()
Ow welnee joh, dat is toch heel normaal? Het kan ook zonder cursus maar je kan ook heel wat hebben aan die cursus.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik merk overigens wel (en dat zal echt voor een deel bij mijzelf liggen hoor) dat ik het gevoel heb regelmatig te moeten "verdedigen" dat ik dus wel een cursus wil doen en wel een uitgebreid bevalplan wil schrijven - "je weet toch niet hoe het loopt, als de dokter zegt dat iets moet gebeurd het gewoon, je hebt geen invloed op je bevalling". Ik vind dat wel jammer eigenlijk. Want daarmee zeggen we als vrouwen voor mijn gevoel dat je over 1 van de meest belangrijke ervaringen in je leven je totaal geen regie of zeggenschap hebt en we eigenlijk ook niet hoeven te weten hoe het precies werkt?
Maar goed, zoals gezegd is dit wel een gevoelig punt voor mij.
Ik vind dat ook jammer, want je wordt (onbewust) uit je kracht gehaald. Hetzelfde geldt voor borstvoeding.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik merk overigens wel (en dat zal echt voor een deel bij mijzelf liggen hoor) dat ik het gevoel heb regelmatig te moeten "verdedigen" dat ik dus wel een cursus wil doen en wel een uitgebreid bevalplan wil schrijven - "je weet toch niet hoe het loopt, als de dokter zegt dat iets moet gebeurd het gewoon, je hebt geen invloed op je bevalling". Ik vind dat wel jammer eigenlijk. Want daarmee zeggen we als vrouwen voor mijn gevoel dat je over 1 van de meest belangrijke ervaringen in je leven je totaal geen regie of zeggenschap hebt en we eigenlijk ook niet hoeven te weten hoe het precies werkt?
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom maar weer eens binnen vallen..
With love :*
Wat raar dat mensen er niet gewoon met een open mindset op kunnen reageren.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:33 schreef Debsterr het volgende:
Het viel me na alle hoororverhalen mee. Het drankje ging prima, ik vond de wachttijd met een buik vol suiker wel vervelend. Ik mocht gelukkig wel naar huis tussendoor. Ik ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb want ik leek even een babysaurus te krijgen maar toen was er in ieder geval geen discussie of het door diabetes kwam.quote:Op woensdag 15 maart 2023 07:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik mag kiezen of ik die wil doen; is ie zo naar?
Ik vond het wel meevallen gelukkig! Hier in Engeland moest ik vanaf de avond ervoor vasten en dan een 2 uur test. Soms een zwak gevoel omdat ik zo'n enorme honger had. Snacks en sandwich meegenomen zodat ik na de test meteen wat kon eten, voor ik het ziekenhuis zelfs maar uit was!quote:Op woensdag 15 maart 2023 07:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik mag kiezen of ik die wil doen; is ie zo naar?
Precies dat heb ik ook. Ik weet graag een beetje waar ik mij op kan voorbereiden. Vind het ook wel fijn om de medische achtergrond wat meer te weten en wat ontspanningsoefeningen te leren. Bij ons is het niet mogelijk om in het ziekenhuis een rondleiding te krijgen dus ik vond het ook wel fijn dat ze aan de hand van foto’s even lieten zien waar we moesten parkeren, waar de rolstoel staat, hoe je nachtportier belt etc.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:24 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Wat raar dat mensen er niet gewoon met een open mindset op kunnen reageren.
Dit is mijn eerste zwangerschap en juist daarom wilde ik ook zo‘n cursus doen. In januari zijn mijn vriend en ik er samen naar toe gegaan.
De focus lag vooral op wat er gebeurt in het lichaam vanaf het moment dat de weeën beginnen tot het persen. Heel objectief en er werd helemaal niet gesproken over ‘ dit moet je dan en dan doen’. Er werd eigenlijk vooral nadruk gelegd op het feit dat een bevalling voor iedere vrouw anders verloopt, en er werd dan ook een heel scala aan scenario’s besproken.
Het enigszins begrijpen van het proces, ook als het nog steeds moeilijk is je daarop mentaal voor te bereiden, geeft mij al een hele hoop rust in m’n hoofd!
Dit. Iedereen zat me bang te maken maar het viel voor de volle 100% mee. Het drankje, het wachten, het prikken. Niemand hoeft dus bang te zijn voor die suikertest wmb.quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het viel me na alle hoororverhalen mee. Het drankje ging prima, ik vond de wachttijd met een buik vol suiker wel vervelend. Ik mocht gelukkig wel naar huis tussendoor. Ik ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb want ik leek even een babysaurus te krijgen maar toen was er in ieder geval geen discussie of het door diabetes kwam.
Thanks, duidelijk!quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Onze praktijk gebruikt een bepaald rekenmodel met wat factoren erin (leeftijd, gewicht, etniciteit, bloedglucosewaarde). Officieel zijn dit de risicofactoren lees ik:
diabetes gravidarum in de voorgeschiedenis
BMI > 30
eerder kind met geboortegewicht > P95 of > 4500 g
eerstegraads familielid met diabetes mellitus
migratieachtergrond uit landen met hoge prevalentie van diabetes mellitus (Zuid-Aziaten, Hindoestanen, Afro-Caribiërs, vrouwen uit het Midden-Oosten of Noord-Afrika)
onverklaarde intra-uteriene vruchtdood in de voorgeschiedenis
polycysteusovariumsyndroom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |