abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207782612
quote:
Een man heeft in een metrostation in het hart van de Europese wijk van Brussel mensen aangevallen met een mes. Er viel zeker één gewonde, meldt de politie. Zij heeft de dader aangehouden, zegt de burgemeester.

De politie kan nog niet zeggen hoe het slachtoffer eraan toe is. Ook over de dader en zijn mogelijke motieven zwijgt de politie nog. De aanvaller is gepakt dankzij de goede samenwerking tussen de politiediensten, twittert burgemeester Philippe Close.

Het metroverkeer in station Schuman werd na het incident, dat even voor 18.00 uur plaatsvond, stilgelegd. Het station ligt tussen het hoofdkwartier van de Europese Commissie en dat van de Raad van de Europese Unie en tal van andere EU-kantoren en ambassades.







Op videobeelden is te zien hoe de verdachte onder schot wordt gehouden door politieagenten. Er is volgens de politie geen sprake van een terroristisch motief. Er zou een conflict aan vooraf zijn gegaan, melden ooggetuigen. Nadat de verdachte van het metrostation naar het treinstation gelopen was, begon hij omstanders aan te vallen met een mes.

Bron: AD.nl

twitter


[ Bericht 11% gewijzigd door Dusthor92 op 30-01-2023 20:21:44 ]
pi_207782666
Het is triest dat je het eigenlijk geen nieuws meer kan noemen, maar er is weer een steekpartij geweest in het bruisend hart van Europa genaamd Brussel.

Er zou wat aan vooraf zijn gegaan. Voor de dader kennelijk genoeg reden om een mes te trekken en mensen te verwonden.

Ik zeg het al vaker maar ik persoonlijk ga niet meer zonder steekwapen de straat over. Wie weet wat voor een idioot er op je afrent omdat je verkeerd gekeken zou hebben of “een probleem” hebt

Voor hetzelfde geld wordt er weer eens een bejaarde half doodgetrapt of een jonge dame tegen de grond gewerkt. Je doet als omstander tegenwoordig weinig meer met de blote hand als de daders standaard messen (of erger) op zak hebben

Trieste zaak
pi_207782715
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:29 schreef Dusthor92 het volgende:l
Ik zeg het al vaker maar ik persoonlijk ga niet meer zonder steekwapen de straat over. Wie weet wat voor een idioot er op je afrent omdat je verkeerd gekeken zou hebben of “een probleem” hebt
Hoe naar het nieuwsbericht ook is, dit zit vooral tussen jouw oren.
pi_207782732
Een man heeft in een metrostation in het hart van de Europese wijk van Brussel….

:')
  Spellchecker maandag 30 januari 2023 @ 19:32:53 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207782737
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:29 schreef Dusthor92 het volgende:
Het is triest dat je het eigenlijk geen nieuws meer kan noemen, maar er is weer een steekpartij geweest in het bruisend hart van Europa genaamd Brussel.

Er zou wat aan vooraf zijn gegaan. Voor de dader kennelijk genoeg reden om een mes te trekken en mensen te verwonden.

Ik zeg het al vaker maar ik persoonlijk ga niet meer zonder steekwapen de straat over. Wie weet wat voor een idioot er op je afrent omdat je verkeerd gekeken zou hebben of “een probleem” hebt

Voor hetzelfde geld wordt er weer eens een bejaarde half doodgetrapt of een jonge dame tegen de grond gewerkt. Je doet als omstander tegenwoordig weinig meer met de blote hand als de daders standaard messen (of erger) op zak hebben

Trieste zaak
GC / Als je een zakmes bij je hebt hoef je hem niet te gebruiken
pi_207782739
Brussel, afvoerputje van Europa.
EU zit er niet voor niets...

Bruisend hart?
Really?

:')

Edit, al veranderd zie ik.
pi_207782763
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:32 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe naar het nieuwsbericht ook is, dit zit vooral tussen jouw oren.
Als je zelf “toevallig” een keer zoiets mee hebt gemaakt denk ik dat je er wel anders over denkt

Nu werd ik gelukkig geholpen, maar mijn jas en trui kon ik wel weggooien en ik heb er 4 hechtingen aan over gehouden
pi_207782794
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:32 schreef Toine51 het volgende:
Brussel, afvoerputje van Europa.
EU zit er niet voor niets...

Bruisend hart?
Really?

:')

Edit, al veranderd zie ik.
Ik geef het toe: domme fout van mij inderdaad. 🫣

Hopelijk heb je nog een beetje geloof in me
pi_207782803
Dat is nu al de 3e mes aanval of zo op willekeurige mensen in korte tijd in Europa 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207782810
Cultuurverschilletje. Doorlopen mensen, er valt niets te zien!!
U MAD?
pi_207782812
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:33 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Als je zelf “toevallig” een keer zoiets mee hebt gemaakt denk ik dat je er wel anders over denkt

Nu werd ik gelukkig geholpen, maar mijn jas en trui kon ik wel weggooien en ik heb er 4 hechtingen aan over gehouden
Ah jij ook al. Zo’n Jarvis en nog een handvol users ook al. Wel erg toevallig allemaal dat de kans dat een FOK!er eens in elkaar getrapt door een moslim of beschoten door een terrorist blijkt toevallig 6272x groter te zijn dan die van een gemiddelde Nederlander
pi_207782842
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:36 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ah jij ook al. Zo’n Jarvis en nog een handvol users ook al. Wel erg toevallig allemaal dat de kans dat een FOK!er eens in elkaar getrapt door een moslim of beschoten door een terrorist blijkt toevallig 6272x groter te zijn dan die van een gemiddelde Nederlander
Het ging in mijn geval om een doorgesnoven gek waarvan ik verder niet weet of het een moslim of terrorist was.

Heb het hem niet gevraagd was niet echt het goede moment daarvoor
  maandag 30 januari 2023 @ 19:48:25 #13
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_207783039
Nu Corona voorbij is krijg je dit soort dingen weer. Het is wachten op iets van grotere omvang ben ik bang
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_207783070
twitter

1 zwaar gewond, en 3 licht gewonde slachtoffers
pi_207783071
Spanje, Duitsland, België.

ExTrEeMrEcHts is kennelijk niet te stoppen.
pi_207783092
verdwaalde slager?
pi_207783473
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:49 schreef hb64 het volgende:
[ twitter ]
1 zwaar gewond, en 3 licht gewonde slachtoffers
twitter


Is dit Frans? Wat zeggen ze
pi_207783563
Op dit filmpje is te zien hoe het slachtoffer even half dood wordt gehakt

Eerst hoofd optillen en dan inhakken op de hals

@Raw85 maar zelf niet ongewapend over straat gaan is overdreven zei je toch?


twitter


Ook meningsverschil volgens de berichten

[ Bericht 1% gewijzigd door Dusthor92 op 30-01-2023 20:22:41 ]
pi_207783633
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:36 schreef de_boswachter het volgende:
Cultuurverschilletje. Doorlopen mensen, er valt niets te zien!!
Is geen cultuurverschil meer.

Kinders van 13 14 jaar lopen met van allerlei steekwapens op straat en school. Wekelijks meerdere berichten van steekpartijen in Europa.

Het is nu onze cultuur.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207783687
quote:
4s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Is geen cultuurverschil meer.

Kinders van 13 14 jaar lopen met van allerlei steekwapens op straat en school. Wekelijks meerdere berichten van steekpartijen in Europa.

Het is nu onze cultuur.
Niet mijn cultuur

Wat mij betreft weg met de islamitische cultuur in het Westen

Maar door gebrek aan realiteitszin bij onze landgenoten bewijst de praktijk dat jouw stelling helaas klopt
pi_207783749
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:06 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Is dit Frans? Wat zeggen ze
Het is Frans. Geschreven teksten kan ik een beetje decoderen, gesproken Frans gaat mij te snel.
  Leukste jonkie 2022 maandag 30 januari 2023 @ 20:20:32 #22
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_207783758
Verrijking _O_
-XOXO- Je maintiendrai
pi_207783955
Blij dat ik in een klein dorp woon.
pi_207784119
Afschuwelijk zeg. Dit raakt toch iedere EU burger. -O-
  maandag 30 januari 2023 @ 20:45:35 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207784161
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:33 schreef havanagila het volgende:
Blij dat ik in een klein dorp woon.
Dat doen de mensen in Brussel ook.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_207784187
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is nu al de 3e mes aanval of zo op willekeurige mensen in korte tijd in Europa 😱
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
He wat vervelend *O*
pi_207784208
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:09 schreef Dusthor92 het volgende:
Op dit filmpje is te zien hoe het slachtoffer even half dood wordt gehakt

Eerst hoofd optillen en dan inhakken op de hals

@:raw85 maar zelf niet ongewapend over straat gaan is overdreven zei je toch?


[ twitter ]

Ook meningsverschil volgens de berichten

Dit is van een paar weken geleden
pi_207784217
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:43 schreef laforest het volgende:
Afschuwelijk zeg. Dit raakt toch iedere EU burger. -O-
Hoe bedoel je dit?
pi_207784222
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:48 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit is van een paar weken geleden
Klopt
  maandag 30 januari 2023 @ 20:53:01 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207784289
Brussel is de afvoerput van Europa geworden.
pi_207785749
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is nu al de 3e mes aanval of zo op willekeurige mensen in korte tijd in Europa 😱
Was dit een aanval op een willekeurige persoon? Kennelijk ging er een ruzie aan vooraf, dus het zou ook goed een bekende geweest kunnen zijn.
pi_207785786
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:15 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Niet mijn cultuur

Wat mij betreft weg met de islamitische cultuur in het Westen

Maar door gebrek aan realiteitszin bij onze landgenoten bewijst de praktijk dat jouw stelling helaas klopt
Hoe heeft de Islam een rol gespeeld bij deze steekpartij? Daar is toch helemaal niks over gezegd?

En het is niet jouw cultuur? Je zegt nota bene dat je zelf met een mes over straat loopt. Hoe kun je dan zeggen dat met een steekwapen de deur uitgaan niet jouw cultuur is?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2023 21:59:07 ]
pi_207785845
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Was dit een aanval op een willekeurige persoon? Kennelijk ging er een ruzie aan vooraf, dus het zou ook goed een bekende geweest kunnen zijn.
[..]
Hoe heeft de Islam een rol gespeeld bij deze steekpartij? Daar is toch helemaal niks over gezegd?
Nee dit zal vast en zeker geen moslim zijn geweest en deze persoon z vast niets te doen hebben met de islamitische cultuur

Net als die van een paar weken terug in Brussel die al “Allahu akbar”-roepend iemand zijn keel probeerde door te snijden

Heeft niets met de islam te maken

quote:
En het is niet jouw cultuur? Je zegt nota bene dat je zelf met een mes over straat loopt. Hoe kun je dan zeggen dat met een steekwapen de deur uitgaan niet jouw cultuur is?
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan

Het is niet mijn cultuur om een mes mee naar buiten te nemen en daarmee mensen dood te steken

Het is door deze cultuur mijn cultuur geworden dat ik in noodgevallen als dit weerloos ben met blote handen en ik niet lijdzaam wil toekijken hoe iemand gemolesteerd wordt, en wanneer je roept om hulp je zelf te grazen wordt genomen

Deze lui zijn bijna altijd gewapend
pi_207785899
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:03 schreef Dusthor92 het volgende:
Nee dit zal vast en zeker geen moslim zijn geweest en deze persoon z vast niets te doen hebben met de islamitische cultuur
Je bent zonder argument of bewijs je onderbuikje de vrije loop aan het laten. Wie weet was het een moslim, wie weet ook niet. En als het wel een moslim was, wil dat nog steeds niet zeggen dat het steken daar iets mee te maken had. Het conflict kan over van alles gegaan zijn.

quote:
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan

Het is niet mijn cultuur om een mes mee naar buiten te nemen en daarmee mensen dood te steken
Je loopt niet met een mes om je appeltje te schillen. Je zegt dat je met een mes over straat loopt om er zonodig iemand mee te kunnen steken. Dat maakt je niks beter dan de mensen tegen wie je ageert. Die zouden namelijk precies hetzelfde zeggen.

quote:
Deze lui zijn bijna altijd gewapend
Jij ook? Dus je behoort zelf ook tot 'deze lui'.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2023 22:09:41 ]
pi_207785927
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:09 schreef Dusthor92 het volgende:
Op dit filmpje is te zien hoe het slachtoffer even half dood wordt gehakt

Eerst hoofd optillen en dan inhakken op de hals

@:raw85 maar zelf niet ongewapend over straat gaan is overdreven zei je toch?


[ twitter ]

Ook meningsverschil volgens de berichten

Wat blijven de omstanders rustig zeg?
pi_207785957
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je bent zonder argument of bewijs je onderbuikje de vrije loop aan het laten. Wie weet was het een moslim, wie weet ook niet. En als het wel een moslim was, wil dat nog steeds niet zeggen dat het steken daar iets mee te maken had.

If it walks like a duck

quote:
Je loopt niet met een mes om je appeltje te schillen. Je zegt dat je met een mes over straat loopt om er zonodig iemand mee te kunnen steken. Dat maakt je niks beter dan de mensen tegen wie je ageert. Die zouden namelijk precies hetzelfde zeggen.
Je vergelijkt mij nu 1 op 1 met die moordenaar van de filmpjes hierboven. Walgelijk

Het zijn mensen zoals jij die ik mede verantwoordelijk houd voor het kapot maken van dit ooit zo mooie land. Niet eens meer het verschil zien tussen moordlustige gekken en mensen die zich ertegen willen beschermen

Schaam je diep
pi_207785988
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:08 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Wat blijven de omstanders rustig zeg?
Ja

Je ziet onderin gelukkig wel iemand direct het slachtoffer te hulp schieten, beetje aan het eind van het filmpje
  maandag 30 januari 2023 @ 22:13:19 #38
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207785997
Ach Europa wilt graag moslims, niet die gasten maar onze overheid die deze immigratie faciliteert hou ik hiervoor verantwoordelijk. Kaag en Angela Merkel zijn diegene die dit vast fantastisch zullen vinden.
pi_207786014
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:11 schreef Dusthor92 het volgende:
If it walks like a duck
Er is helemaal niets dat in die richting wijst.

quote:
Je vergelijkt mij nu 1 op 1 met die moordenaar van de filmpjes hierboven. Walgelijk

Het zijn mensen zoals jij die ik mede verantwoordelijk houd voor het kapot maken van dit ooit zo mooie land. Niet eens meer het verschil zien tussen moordlustige gekken en mensen die zich ertegen willen beschermen

Schaam je diep
Nee, ik geef aan dat je hypocriet bent. Een andere user heeft het over tieners die met steekwapens over straat gaan. Jij zegt dat dat jouw cultuur niet is. En vervolgens zeg je dat je zelf ook met een mes rondloopt. Dan heb je boter op je hoofd. Waarom zou jij wel een mes nodig hebben, maar die tieners niet?
pi_207786015
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:13 schreef BMW1993 het volgende:
Europa wilt
:')
pi_207786022
quote:
Er is volgens de politie geen sprake van een terroristisch motief.
Gelukkig maar.
pi_207786025
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:13 schreef BMW1993 het volgende:
Ach Europa wilt graag moslims, niet die gasten maar onze overheid die deze immigratie faciliteert hou ik hiervoor verantwoordelijk. Kaag en Angela Merkel zijn diegene die dit vast fantastisch zullen vinden.
Ah, de volgende user die z'n onderbuikje niet kan bedwingen. Of heb jij wel onderbouwing voor je uitspraken?
  maandag 30 januari 2023 @ 22:17:14 #43
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207786040
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]
:')
Duitsland haalt sinds kort Tunesiërs op zodat ze kunnen helpen in de verpleging.

De EU staat toe dat moslims uit Syrië hier asiel kunnen aanvragen etc etc

Ze halen bewust moslims deze kant op, uiteindelijk is het de overheden die mede verantwoordelijk zijn op de genocide van de oorspronkelijke bevolking.
  maandag 30 januari 2023 @ 22:17:52 #44
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207786050
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ah, de volgende user die z'n onderbuikje niet kan bedwingen. Of heb jij wel onderbouwing voor je uitspraken?
Al zou er dagelijks een aanslag zijn, de linkse ontkenners zullen blijven beweren dat de islam vrede is.
pi_207786073
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:17 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Al zou er dagelijks een aanslag zijn, de linkse ontkenners zullen blijven beweren dat de islam vrede is.
Wie weet, maar wat heeft dat met mijn post te maken?
pi_207786077
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er is helemaal niets dat in die richting wijst.
[..]
Nee, ik geef aan dat je hypocriet bent. Een andere user heeft het over tieners die met steekwapens over straat gaan. Jij zegt dat dat jouw cultuur niet is. En vervolgens zeg je dat je zelf ook met een mes rondloopt. Dan heb je boter op je hoofd. Waarom zou jij wel een mes nodig hebben, maar die tieners niet?
Ik heb je uitgelegd waarom ik met een mes over straat loop. Die persoon in het filmpje hierboven bijvoorbeeld doet niets anders dan het slachtoffer te hulp schieten, maar niet zonder gevaar want voor hetzelfde geld valt die moordlustige gek deze behulpzame omstander aan. Wat doe je dan met blote handen? Niets. En dan? Doodgestoken worden omdat je iemand helpt? Doodgestoken worden omdat een of andere gek het in zijn hoofd haalt zijn mes in je keel te zetten?

Vergelijk mij met die bloeddorstige moordenaars tot je een ons weegt, maar in zo’n situatie wil ik niet doodgaan maar mezelf kunnen beschermen. En nogmaals je haalt met je blote handen niets uit tegen iemand die met een mes op je af komt rennen met de intentie je dood te steken

Als jij me daarmee hypocriet vindt helemaal prima, maar je vergelijkt mij in je vorige post letterlijk 1-op-1 met de moordenaar van dit filmpje en dat is nogmaals walgelijk
pi_207786078
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ah, de volgende user die z'n onderbuikje niet kan bedwingen. Of heb jij wel onderbouwing voor je uitspraken?
Je hebt het tegen een totaal geradicaliseerde vent die woest/angstig wordt als ie iemand met een hoofddoekje ziet lopen in de stad..
pi_207786162
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:20 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ik heb je uitgelegd waarom ik met een mes over straat loop. Die persoon in het filmpje hierboven bijvoorbeeld doet niets anders dan het slachtoffer te hulp schieten, maar niet zonder gevaar want voor hetzelfde geld valt die moordlustige gek deze behulpzame omstander aan. Wat doe je dan met blote handen? Niets. En dan? Doodgestoken worden omdat je iemand helpt? Doodgestoken worden omdat een of andere gek het in zijn hoofd haalt zijn mes in je keel te zetten?

Vergelijk mij met die bloeddorstige moordenaars tot je een ons weegt, maar in zo’n situatie wil ik niet doodgaan maar mezelf kunnen beschermen. En nogmaals je haalt met je blote handen niets uit tegen iemand die met een mes op je af komt rennen met de intentie je dood te steken

Als jij me daarmee hypocriet vindt helemaal prima, maar je vergelijkt mij in je vorige post letterlijk 1-op-1 met de moordenaar van dit filmpje en dat is nogmaals walgelijk
Nee, ik gaf aan dat je hypocriet bent, aangezien je zelf precies dezelfde slappe smoesjes hanteert als de mensen die je veroordeelt. Iedereen die met een wapen rondloopt heeft dat immers alleen bij zich 'om zichzelf te kunnen verdedigen'.

Als dat echt zo was, hadden we geen steekpartijen. En misschien denk je zelf oprecht dat je het alleen daarom bij je hebt, maar de vraag is of je je nog steeds kunt bedwingen als je in een conflict verzeild raakt of dat je dan toch dat mes in je zak voelt branden. Laat het gewoon thuis. Een heer van stand gaat niet gewapend over straat.
  maandag 30 januari 2023 @ 22:27:45 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207786179
Voor dit soort situaties heb ik dus een training gehad :7

  maandag 30 januari 2023 @ 22:30:51 #50
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207786228
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je hebt het tegen een totaal geradicaliseerde vent die woest/angstig wordt als ie iemand met een hoofddoekje ziet lopen in de stad..
Ik word zelfs woedend als ik een moslim zie lopen, en ik merk dat dit gevoel steeds heftiger word. Misschien even goed als ik een tijdje geen nieuws meer ga lezen. Want frustratie is niet goed voor je bloeddruk en gezondheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')