Jij hebt ervaring met CRE denk ik, hoe lang duurt het normaal van storten tot de boel gaat lopen? Ik heb enkel praktijkervaring met GvE en dat is meestal een week of 2.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:13 schreef InVestEerder het volgende:
CRE vorige week betaalverzoek gekregen voor Aparthotel Frankfurt I
CRE is meestal na storting gelijk rentedragend. De hypotheek hoeft nog niet gevestigd te zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jij hebt ervaring met CRE denk ik, hoe lang duurt het normaal van storten tot de boel gaat lopen? Ik heb enkel praktijkervaring met GvE en dat is meestal een week of 2.
Het is ook goed voor de kassa van Collin en dus indirect voor ons, zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:29 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Voor 9,5%/jaar + 1% extra op het einde zijn er zat die een "gokje" wagen.
OK, dat zie ik helaas nog nergens terug. Maar dat sowieso wel per maand bijgewerkt worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
CRE is meestal na storting gelijk rentedragend. De hypotheek hoeft nog niet gevestigd te zijn.
Ik zie dat hij voor iedereen nu openstaat. Nu betalen en je geld staat een kleine 1,5 jaar tegen 6,5% uitquote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
CRE is meestal na storting gelijk rentedragend. De hypotheek hoeft nog niet gevestigd te zijn.
Electronische fietsen, is next level?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Elektronische fietsen
https://www.collincrowdfund.nl/betroniq-bikes/
2e hypotheek bedrijfspand met zeer ruime overwaarde
Afgaande op google maps is het bedrijfspand gloednieuw
Gezien de naar huidige maatstaven magere rente op deze lening vind ik het helemaal prima.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:26 schreef CaLeX het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati-2/
Afgelost na 19/60 maanden.
Ze lossen het nu anders op. Project is gesplitst in aankoop en verbouwing. Nu de verbouwing pas later volgt is er "slechts" 725K nodig voor twee jaar. Lijkt me nog een fors bedrag voor Wvjg. Ik heb mijn bijdrage toegezegd.quote:Aankoop boederij voor opvang jongeren zie ik niet meer terug op WvjG.
Was ook maar iets van 12% opgehaald en ze hadden meer dan een miljoen nodig.
VanMoof in financiele problemen, Stella in financiele problemen. De ze jongens hebben natuurlijk wel een iets andere doelgroep maar ik weet niet of deze branche op dit moment de meest stabiele is als importeur/fabrikant/reseller.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Electronische fietsen, is next level?![]()
Foeilelijke dingen m.i.
Met zo'n overwaarde is deze interessant. En zo te zien hoeven ze er niet van te leven en zit er aardig wat marge op die dingen. Marge loopt wel terug in %.
De beleggingsinformatie is nog niet op alle punten aangepastquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:17 schreef crowd-fundi het volgende:
KrekelJapie schreef
[..]
Ze lossen het nu anders op. Project is gesplitst in aankoop en verbouwing. Nu de verbouwing pas later volgt is er "slechts" 725K nodig voor twee jaar. Lijkt me nog een fors bedrag voor Wvjg. Ik heb mijn bijdrage toegezegd.
Ik zie niet welke zekerheden de innercrowd krijgt voor de 400.000. is dit bekend?quote:Aflossing Toelichting
Maandelijks wordt afgelost middels een lineaire aflossing. De aflossing start 6 maanden na de verstrekking. De aflossing is gebaseerd op een aflosschema van 25 jaar. Het restant bedrag wordt na 60 maanden geheel afgelost middels herfinanciering. Ingeschreven investeerders krijgen voorrang op de vervolglening.
1,5 jaar is bij CRE een vaag stipje aan de horizon. Uiteindelijk bepalen ze zelf wanneer je je geld terug krijgt. Kan zomaar een jaartje later zijn. Voor mij een reden om bij CRE te stoppen, ruim voordat ik dat überhaupt uit crowdfunding stapte.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:44 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Ik zie dat hij voor iedereen nu openstaat. Nu betalen en je geld staat een kleine 1,5 jaar tegen 6,5% uit
Zit ook in schijf 1A, straks memorandum ff goed lezen <> waardes vergelijken met de pitches v SIGquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:22 schreef VDF het volgende:
Nieuws van SIG in de mail over de overleden leningnemer. Gelukkig zit ik in de eerste schijf want het is niet best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:37 schreef peterc het volgende:
[..]
Zit ook in schijf 1A, straks memorandum ff goed lezen <> waardes vergelijken met de pitches v SIGIk vraag me dan af. Wij investeerders hebben het eerste hypotheekrecht+hoofdelijke aansprakelijkheid in prive. Leningnemer komt te overlijden dat is tragisch. Maar iemand heeft deze erfenis geaccepteerd en daarmee ook de schulden. Dus hij of zij kan deze panden verkopen en ons voor zeg maar 25% aflossen. Maar er blijft dus een restschuld over bij ons die de erfgenaam dus moet betalen met alles wat hij heeft. Ik krijg de indruk dat het niet helemaal zo werkt? Leg eens uit iemand svp?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie nergens dat het geheim is, dus bij dezen: https://docdro.id/EXrBBVrquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:08 schreef impact9 het volgende:
Kan iemand mij het memorandum DM'en / mailen?
Ik ben heel benieuwd voor wat voor bedragen er getaxeerd/gewaardeerd is...
Ik zit in de Korte Hoefstraat een project van Nick en zijn oom. Daar zie ik niets van in staan, dus dat wordt buiten het erfrecht gehouden ? Staat ook op naam van de oom . Nagevraagd aan SIGquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat het geheim is, dus bij dezen: https://docdro.id/EXrBBVr
ik zit hier ook in. Op 23-11 mail gehad van SiG waarbij sterk de indruk werd gewekt dat deze werd meegenomen wat dus niet het geval is. Vraag is wat er dan wel met dat pand gebeurt, ben benieuwd naar antwoord SiGquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik zit in de Korte Hoefstraat een project van Nick en zijn oom. Daar zie ik niets van in staan, dus dat wordt buiten het erfrecht gehouden ? Staat ook op naam van de oom . Nagevraagd aan SIG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |