abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207768497
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik ben eigenlijk heel benieuwd naar wat er is gebeurd wat is niet uitgezonden. Daar kom ik helaas nooit achter :'(
Als je dat niet meeneemt in de conclusie dan is de conclusie gekleurd naar wat de regisseur wil dat je ziet.

Je kan de mol volgens mij alleen ontmaskeren door de zinspelingen en symbolen te herkennen die de regisseur er express instopt die naar de mol leiden.

Welke ik gezien heb:
- kleuren olympische stippen
- badeendjes

Wie heeft er nog meer gezien in dit seizoen?

Dit ik in de afgelopen 2 jaar direct herkende:
vorig jaar had de mol een shirt aan met 33, het jaar daarvoor zei de mol in de introductie iets met onder de grond en zat ze in het midden van de groep en werd gezegd dat er een mol in hun midden was.
Dit is daardoor ook elk jaar mijn frustratiepunt, door montage zou je nooit 100% zeker kunnen zijn wie de mol is anders hebben ze geen programma.
Die Olympische ringen zijn natuurlijk veel te opvallend maar ik zou het heel kinderachtig vinden als dat uiteindelijk geen hint blijkt te zijn. Want dan slaat het negens op om die kleuren combinatie te gebruiken(met zwart erin).
  zondag 29 januari 2023 @ 18:26:41 #27
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207768508
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik ben eigenlijk heel benieuwd naar wat er is gebeurd wat is niet uitgezonden. Daar kom ik helaas nooit achter :'(
Als je dat niet meeneemt in de conclusie dan is de conclusie gekleurd naar wat de regisseur wil dat je ziet.

Je kan de mol volgens mij alleen ontmaskeren door de zinspelingen en symbolen te herkennen die de regisseur er express instopt die naar de mol leiden.

Welke ik gezien heb:
- kleuren olympische stippen
- badeendjes

Wie heeft er nog meer gezien in dit seizoen?

Dit ik in de afgelopen 2 jaar direct herkende:
vorig jaar had de mol een shirt aan met 33, het jaar daarvoor zei de mol in de introductie iets met onder de grond en zat ze in het midden van de groep en werd gezegd dat er een mol in hun midden was.
Badeendjes zijn wat mij betreft geen hint voor Ranomi, gezien ze specifiek benoemd zijn deze aflevering.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 29 januari 2023 @ 18:27:20 #28
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207768511
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:25 schreef Remco het volgende:

[..]
Dit is daardoor ook elk jaar mijn frustratiepunt, door montage zou je nooit 100% zeker kunnen zijn wie de mol is anders hebben ze geen programma.
Die Olympische ringen zijn natuurlijk veel te opvallend maar ik zou het heel kinderachtig vinden als dat uiteindelijk geen hint blijkt te zijn. Want dan slaat het negens op om die kleuren combinatie te gebruiken(met zwart erin).
Pak anders even de Zuid Afrikaanse vlag erbij ;)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_207768526
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nu je het zegt :D
pi_207768614
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
daar zit ook wit in en die kleur was er niet bij de stippen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207768658
quote:
ze kunnen geen programma maken die in tijdsduur ook echt 3 weken duurt. :Y

Ik heb in het begin van mijn WIDM tijd wel vaak opgelet wie er molt en wie niet en zo het geprobeerd te herkennen. Ik had het nooit goed. Tot ik meer ging letten op die zinspelingen en symbolen en 3 van de 4x zat ik na 2 afleveringen direct goed.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207768941
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:53 schreef Fretwork het volgende:
Allemaal los van het speelgeld volgende week, want we weten nog niet waar de mol daar wil zitten.

Als je juist het geld wil hebben, stijgt Soy als Mol en dalen Anke en Ranomi.

En dan ben ik zeer benieuwd hoe Nabil zich steeds in de geopperde 3 mensen met hoge koffers heeft gemanoeuvreerd
Wat er volgende week gebeurt is inderdaad wel belangrijk voor deze opdracht. Als dat ‘speelgeld’ kan worden ingezet voor jokers enzo, dan hoef je die sowieso als mol niet te hebben, want dan komt het waarschijnlijk toch wel goed. Idealiter krijgt degene met het rode scherm één van die twee hoge bedragen, want die zal zonder twijfel betalen voor troeven.

Als die twee hoogste bedragen uit de pot gaan, dan wordt deze opdracht voor de mol een stuk onbelangrijker. Dan wil je toch vooral als kandidaat spelen om geen argwaan te wekken en proberen te voorkomen dat de afvaller die 0 euro krijgt. Wat gisteren dus wel gebeurde, maar blijkbaar was het niet te doen om onopvallend in te grijpen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_207768957
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ze kunnen geen programma maken die in tijdsduur ook echt 3 weken duurt. :Y
Ik bedoel meer de manier van montage. Mocht de mol een fout maken zou die altijd worden weggewerkt. Of bijvoorbeeld toen Nikki, Jeroen achterlangs zag lopen in een opdracht waardoor ze zeker wist dat hij de mol was kregen wij daar niets over te horen. Dat is natuurlijk logisch maar het maakt het wel wat 'nep'.
pi_207769492
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:06 schreef Remco het volgende:

[..]
Ik bedoel meer de manier van montage. Mocht de mol een fout maken zou die altijd worden weggewerkt. Of bijvoorbeeld toen Nikki, Jeroen achterlangs zag lopen in een opdracht waardoor ze zeker wist dat hij de mol was kregen wij daar niets over te horen. Dat is natuurlijk logisch maar het maakt het wel wat 'nep'.
Heeft ze dit dan een keer bevestigd? Hetgeen ik hoorde was dat ze een schim zag maar dat ze niet wist wie het was.
pi_207769690
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Heeft ze dit dan een keer bevestigd? Hetgeen ik hoorde was dat ze een schim zag maar dat ze niet wist wie het was.
Bij de finale vertelde ze dat toch? Dat is wel wat ik me ervan herinner
  zondag 29 januari 2023 @ 20:16:55 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207769847
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:04 schreef exile79 het volgende:

[..]
Bij de finale vertelde ze dat toch? Dat is wel wat ik me ervan herinner
Klopt :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207772123
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:19 schreef xzaz het volgende:
Je afzijdig houden loont altijd op de lange termijn.
Nee....
Je haalt nou letterlijk 1 spel aan waar het wellicht wel zo zou kunnen zijn. En daarbij weet je niet eens of de mensen die af gingen wel mee konden kijken ergens achter de schermen. Misschien konden ze niet eens meekijken?

Vaak wil je juist wel midden in het spel zitten omdat je dan ten minste inzicht hebt in wat anderen doen.
Al kon Daniel via schermen zien wat de anderen deden, dan nog kon hij niets horen of alle details zien.

quote:
Dat Ranomi blij is dat ze geld heeft toegevoegd heeft aan de pot blijkt dat ze het spel nog steeds niet snapt
Uhm..... Als ze kandidaat is dan is dat juist wel het spel.... De mol vinden en daarbij geld verdienen.

quote:
edit: bovendien valt me op dat veel spelers op Ranomi zitten terwijl wij, als kijker, echt 0,0 van haar te zien krijgen.
Dat heet WIDM en een tv-programma.
In de eerdere jaren lieten ze heel veel zien en wist je al na aflevering 1 (bij wijze van) wie de mol was.
Puur omdat je op TV gewoon zo veel kunt zien en alle hints overduidelijk ziet.

Ene kant helaas, andere kant heel logisch en ook goed doen ze dat nou zeker niet meer.
Zie je gekke acties dan is dat vaak niet van de mol.
pi_207772183
quote:

[..]
Wat moeten ze dan doen? Montage is sowieso nodig, dat natuurlijk ten 1e (vanwege de tijdsduur).
Ten 2e is montage simpelweg nodig omdat alles anders veel te veel opvalt. Door het internet worden alle theorieen zo ongelofelijk erg uitgediept dat je als regie er gewoon niet meer mee weg kan komen.

Denk aan het jaar met Klaas van Kruistum als mol. Dat was online al na aflevering 1 ofzo helemaal bekend.

Ene kant snap ik heel goed wat je bedoelt, je moet nu heel erg door montage heen kijken.
Maar aan de andere kant als ze dat niet doen en je weet na aflevering 1 al wie de mol is dan is het nog veel erger. Dan is het hele spel al direct verpest.
pi_207772194
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:47 schreef MaJo het volgende:
Ik zit zo diep in de Daniël tunnel dat ik niet snap dat jullie dat allemaal niet zien _O- :')
En ik snap niet dat iemand nu nog in een Daniel tunnel kan zitten _O- _O-
In het begin al niet, laat staan na de afgelopen 2 afleveringen waarin hij juist de (positieve) aanjager was.
pi_207772599
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
In het begin al niet, laat staan na de afgelopen 2 afleveringen waarin hij juist de (positieve) aanjager was.
Ik heb vaker tunnelvisies gehad bij eerdere series, en telkens pakte dat verkeerd uit, dus dat laat ik maar een beetje los
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Manager PR/Moderator maandag 30 januari 2023 @ 00:53:03 #41
269689 crew  Viv
pi_207772982
quote:

[..]
Hij was op het schip wel de aanjager om de jokers te pakken in plaats van 2000 euro. Je zag die andere twee echt kijken van "Oh fuck, doen we dit echt?!" toen hij het tegen Rik zei. :D
  maandag 30 januari 2023 @ 00:57:27 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207772991
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 00:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Hij was op het schip wel de aanjager om de jokers te pakken in plaats van 2000 euro. Je zag die andere twee echt kijken van "Oh fuck, doen we dit echt?!" toen hij het tegen Rik zei. :D
Gedrag van een kandidaat die wil winnen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207774614
quote:

[..]
Daniël is wel heel graag haantje de voorste, dat kan een goede tactiek zijn voor een Mol omdat hij (of zij) zich dan altijd in de beste positie kan manoeuvreren.

Daniël had bij de opdracht met de Eend ook een geweldige positie natuurlijk. Annick ook, en die molde ook aardig met haar gezwam. Maar aangezien wij geen idee hebben hoeveel tijd er zat tussen het vinden van de piloot/vliegtuig en de aankomst met het vliegtuig bij de Eend kan je er maar weinig van zeggen helaas. Wie weet waren ze wel 40 minuten bewust rond de verkeerde berg aan het rondcirkelen. Ook het geweldige idee van roepen of je hand uit het raampje, Daniël is een slimme man en iedereen snapt toch dat zulke dingen niet gezien/gehoord worden?

Op de berg waren het vooral Soy en Jurre die aan het kloten waren, bij Mollenstreken van Lavetchi Rutjes zag je ook duidelijk dat de envelop al open was nog voor geroepen werd dat hij snel open moest.

Ook verdacht was dat wiel van die Eend. Dat ie lek ging, daar kon niemand wat aan doen volgens mij. Maar als je vervolgens zag hoe het wiel eruit zag.... Lijkt wel of er iemand niet geduwd/getrokken heeft maar met zijn volle gewicht op die kant geleund heeft de hele weg om de boel extra zwaar te maken. Als de Mol in die groep zat was het enige doel om zo laat mogelijk boven aan te komen denk ik, onder tijdsdruk kan je mensen makkelijk een envelop laten openen. En op deze manier valt de Mol maar weinig op, ze hebben tenslotte de top toch gehaald?
pi_207774679
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Daniël is wel heel graag haantje de voorste, dat kan een goede tactiek zijn voor een Mol omdat hij (of zij) zich dan altijd in de beste positie kan manoeuvreren.

Daniël had bij de opdracht met de Eend ook een geweldige positie natuurlijk. Annick ook, en die molde ook aardig met haar gezwam. Maar aangezien wij geen idee hebben hoeveel tijd er zat tussen het vinden van de piloot/vliegtuig en de aankomst met het vliegtuig bij de Eend kan je er maar weinig van zeggen helaas. Wie weet waren ze wel 40 minuten bewust rond de verkeerde berg aan het rondcirkelen. Ook het geweldige idee van roepen of je hand uit het raampje, Daniël is een slimme man en iedereen snapt toch dat zulke dingen niet gezien/gehoord worden?

Op de berg waren het vooral Soy en Jurre die aan het kloten waren, bij Mollenstreken van Lavetchi Rutjes zag je ook duidelijk dat de envelop al open was nog voor geroepen werd dat hij snel open moest.

Ook verdacht was dat wiel van die Eend. Dat ie lek ging, daar kon niemand wat aan doen volgens mij. Maar als je vervolgens zag hoe het wiel eruit zag.... Lijkt wel of er iemand niet geduwd/getrokken heeft maar met zijn volle gewicht op die kant geleund heeft de hele weg om de boel extra zwaar te maken. Als de Mol in die groep zat was het enige doel om zo laat mogelijk boven aan te komen denk ik, onder tijdsdruk kan je mensen makkelijk een envelop laten openen. En op deze manier valt de Mol maar weinig op, ze hebben tenslotte de top toch gehaald?
Het doel was natuurlijk gewoon zo snel mogelijk bovenkomen. Als je zonder enige verdere info die enveloppe met een vraagteken ziet maakt iedereen die ten alle tijden open.

Dat een simpel fietsbandje met dat gewicht op zo'n knuddepad naar de klote gaat is niet geheel een verrassing..
pi_207774729
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:08 schreef GereDathan het volgende:

Type Jan mol. Heel veel kan door montage dan verdwijnen natuurlijk. Maar zo komt het op mij niet over.
Hij neemt echt op een goede manier de leiding op verschillende momenten. Waarbij het ook daadwerkelijk goed gaat.

quote:
Was in het vliegtuig wel zo geweldig?
Ja, hij kon ervoor zorgen dat het nummer niet gebeld werd. Maar het nummer werd wel gebeld.
En dat was letterlijk alles waar hij echt invloed op had. Hij vond de coordinaten dus dat deed hij al goed.
En ook verder kon hij gewoon niets meer. Annick molde daar heel erg (maar is dus niet de mol).
Ook bij de envelop had hij geen invloed.

Al ben ik het er wel mee eens dat roepen uit een vliegtuig natuurlijk zinloos is.

quote:
Klopt, Jurre wilde het maar al te graag daar.

quote:
Doel je dan op het wiel helemaal op het einde van de opdracht? Of toen hij lek ging?
Toen hij lek ging was er toch niets bijzonders te zien?
Het lek gaan kan bijna niet door de mol gedaan worden. Die moet er dan al voor lopen en iets laten vallen precies op de baan van de smalle band. Of tijdens een rust moment leunen op de bank en er een gaatje in prikken.

Als je doelt op bovenop de berg dat de band helemaal vervormde, is dat zo raar?
Het pad was niet helemaal goed he. En er rust waarschijnlijk veel gewicht op dat kleine frame.
Is dat dan door de mol, of gewoon een kleiner/zwakker persoon die aan die kant loopt of gewoon door druk over langere tijd?
pi_207774750
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Het doel was natuurlijk gewoon zo snel mogelijk bovenkomen. Als je zonder enige verdere info die enveloppe met een vraagteken ziet maakt iedereen die ten alle tijden open.

Dat een simpel fietsbandje met dat gewicht op zo'n knuddepad naar de klote gaat is niet geheel een verrassing..
Of juist te laat boven komen. Zoveel tijd hadden ze niet meer toen ze boven waren.
Dus als je als mol genoeg weet te vertragen dan is die envelop niet meer relevant.
pi_207774848
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:18 schreef bianconeri het volgende:

Was in het vliegtuig wel zo geweldig?
Ja, hij kon ervoor zorgen dat het nummer niet gebeld werd. Maar het nummer werd wel gebeld.
En dat was letterlijk alles waar hij echt invloed op had. Hij vond de coordinaten dus dat deed hij al goed.
En ook verder kon hij gewoon niets meer. Annick molde daar heel erg (maar is dus niet de mol).
Ook bij de envelop had hij geen invloed.
Ik vond het vliegtuig wel een sleutelpositie, als ze dat nummer snel gebeld hadden dan hadden ze de envelop dicht gelaten. Annick vertelde, na de onzin, wel dat ze hem dicht moesten laten. Eigenlijk was de positie van Annick geen belangrijke positie, ze kon op die positie niet liegen zonder door de mand te vallen.

Het vliegtuig moest en naar de juiste plek en naar de juiste hoogte. Het is een koud kunstje om dat te voorkomen als Mol in zo'n positie.

[quote]

Klopt, Jurre wilde het maar al te graag daar.
[..][/quote
Zeker door de tijdsdruk, dat maakte het extra lastig.

quote:
Doel je dan op het wiel helemaal op het einde van de opdracht? Of toen hij lek ging?
Toen hij lek ging was er toch niets bijzonders te zien?
Het lek gaan kan bijna niet door de mol gedaan worden. Die moet er dan al voor lopen en iets laten vallen precies op de baan van de smalle band. Of tijdens een rust moment leunen op de bank en er een gaatje in prikken.

Als je doelt op bovenop de berg dat de band helemaal vervormde, is dat zo raar?
Het pad was niet helemaal goed he. En er rust waarschijnlijk veel gewicht op dat kleine frame.
Is dat dan door de mol, of gewoon een kleiner/zwakker persoon die aan die kant loopt of gewoon door druk over langere tijd?
Kan, het viel mij alleen op dat enkel die kant kapot was. Niet alleen lek, maar ook kapot. Denk niet dat de Mol hem lek gemaakt heeft, geloof niet dat je dat voor elkaar kan krijgen zonder op te vallen.

Overigens zit ik niet op Daniël, het valt mij enkel op dat hij graag vooraan staat en af en toe ook wel hele prettige sleutelposities heeft met veel invloed. Dat is iets wat een Mol graag wil.
pi_207775099
Daniel wil juist op die sleutelposities zitten zodat hij weet dat de Mol daar niet kan zitten :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 30 januari 2023 @ 11:25:47 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207775667
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee....
Je haalt nou letterlijk 1 spel aan waar het wellicht wel zo zou kunnen zijn. En daarbij weet je niet eens of de mensen die af gingen wel mee konden kijken ergens achter de schermen. Misschien konden ze niet eens meekijken?
Nee, het is letterlijk met elk spel zo; een spel in widm draait om 1 ding: geld verdienen maar dat is niet de hoofdtaak van de spelers. Voor de spelers is het; verder komen naar de volgende aflevering. Daarvoor hoef je het spel niet te spelen, je afzijdig houden en de spellen niet serieus nemen maar goed om je heen kijken is veel belangrijker.
quote:
Vaak wil je juist wel midden in het spel zitten omdat je dan ten minste inzicht hebt in wat anderen doen.
Al kon Daniel via schermen zien wat de anderen deden, dan nog kon hij niets horen of alle details zien.
Ik zeg niet dat je niet 'midden' in het spel moet staan omdat je dan in het spel zit en dat wil je niet. Als mensen nou eens achter hun kijken (weten we nog twee jaar geleden?) dan wisten ze in aflevering 2 al wie de mol was. Als mensen nou eens om hun heen kijken weten ze wie de mol is. Desnoods ga je een bondje aan met de camera of geluidsman.
quote:
[..]
Uhm..... Als ze kandidaat is dan is dat juist wel het spel.... De mol vinden en daarbij geld verdienen.
[..]
Nee, het programma heet wie is de mol, niet wie kan het meeste geld verdienen.
quote:
Dat heet WIDM en een tv-programma.
In de eerdere jaren lieten ze heel veel zien en wist je al na aflevering 1 (bij wijze van) wie de mol was.
Puur omdat je op TV gewoon zo veel kunt zien en alle hints overduidelijk ziet.

Ene kant helaas, andere kant heel logisch en ook goed doen ze dat nou zeker niet meer.
Zie je gekke acties dan is dat vaak niet van de mol.
pi_207775714
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:25 schreef xzaz het volgende:
Desnoods ga je een bondje aan met de camera of geluidsman.

Dit zegt denk ik al genoeg over de rest van je post en hoe serieus je WIDM neemt.

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')