abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2023 @ 13:38:27 #51
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207846308
Ik ben inmiddels overleden
pi_207846672
quote:
Heel Fok! dus nog aan de kap?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207847773
twitter
  zaterdag 4 februari 2023 @ 15:56:01 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207847781
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Vermoeiend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:40:03 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207849776
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 14:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Heel Fok! dus nog aan de kap?
Op Fok! zitten alleen maar zelfbenoemde Adonissen.
pi_207850291
https://www.nporadio1.nl/(...)en-na-een-vaccinatie

Biomedisch wetenschapper en journalist Jop de Vrieze deed onderzoek naar mensen die long covid kregen na een vaccinatie.
pi_207850458
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:09 schreef Bananenbennie het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)en-na-een-vaccinatie

Biomedisch wetenschapper en journalist Jop de Vrieze deed onderzoek naar mensen die long covid kregen na een vaccinatie.
Moet er maar eens duidelijk worden wat long covid nou precies is. Want bij mensen die Corona hebben gehad wordt het ook maar moeizaam als echt geaccepteerd. Worden profiteurs genoemd, het zit tussen de oren, het is een depressie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207850563
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Moet er maar eens duidelijk worden wat long covid nou precies is. Want bij mensen die Corona hebben gehad wordt het ook maar moeizaam als echt geaccepteerd. Worden profiteurs genoemd, het zit tussen de oren, het is een depressie.
Het lijkt momenteel een verzamelnaam voor allerlei symptomen ten gevolge van covid/vaccins. Er mag wel wat extra aandacht komen voor de onderrapportage. Het Lareb kan het niet goed aan zegt hij. Komt nog eens bij dat het ook nog eens erg lastig te melden is omdat het nauwelijks erkend wordt.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:38:15 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207850819
quote:

[..]
Er is (nog steeds) geen casusdefinitie.
Dus geen kwestie van wat long covid ís, maar wat de afbakening ervan is. In soort symptomen/klachten, ernst en duur.
En die afbakening kan verschillen per context.
Afbakening voor behandeling, afbakening voor verzekeraars, afbakening voor whatever voor context
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:40:12 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207850850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Het lijkt momenteel een verzamelnaam voor allerlei symptomen ten gevolge van covid/vaccins. Er mag wel wat extra aandacht komen voor de onderrapportage. Het Lareb kan het niet goed aan zegt hij. Komt nog eens bij dat het ook nog eens erg lastig te melden is omdat het nauwelijks erkend wordt.
Melden via Lareb is heel makkelijk, dat kunnen burgers zelf doen via de website dus die stelling van je snap ik niet.
Lareb kan dat overigens prima aan, snap ook dat statement niet
  zaterdag 4 februari 2023 @ 19:54:28 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207851079
quote:

[..]
Lijkt voor een deel ook zo, zijn toch vaak mensen die daarvoor ook zwak en issues hadden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207851404
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, omdat de maatregelen zo goed hebben gewerkt kan dat nu. Maar wel met het dringend advies er wél één te dragen.

[ twitter ]
https://www.tubantia.nl/b(...)onamissers~abef6647/ Met excuses van Karl!
zie email 27 oktober
  zaterdag 4 februari 2023 @ 20:11:14 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207851423
pi_207851517
quote:
quote:
Maar de grootste fout was de sluiting van scholen en de kinderopvang in de eerste twee coronajaren zonder de afweging om het aantal pcr-tests voor kinderen tussendoor op te voeren, gaf Lauterbach deze week op tv-zender ZDF zelf toe. Volgens Lauterbach hebben kinderen onnodig geleden onder strenge maatregelen die hun vrijheid inperkte. Experts en kinderartsen waarschuwden dat de maatregel al te ver ging.
Hoe lang zijn de scholen en kinderopvang daar gesloten geweest dan? En het eindeloos pcr-testen van kinderen wordt als oplossing gepresenteerd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207851522
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Melden via Lareb is heel makkelijk, dat kunnen burgers zelf doen via de website dus die stelling van je snap ik niet.
Lareb kan dat overigens prima aan, snap ook dat statement niet
Dat is niet wat blijkt uit de 10 maanden durende studie van wetenschapper Jop de Vrieze.
pi_207851561
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt voor een deel ook zo, zijn toch vaak mensen die daarvoor ook zwak en issues hadden.
Neehoor ook kerngezonde jonge mensen (waaronder topsporters) wiens leven na de prik helemaal verwoest is.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 20:32:17 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207851939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Neehoor ook kerngezonde jonge mensen (waaronder topsporters) wiens leven na de prik helemaal verwoest is.
Ja ok, maar dat is wat anders als longcovid he.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207851999
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja ok, maar dat is wat anders als longcovid he.
Niet volgens wetenschapper Jop de Vrieze bij Radio 1.
pi_207852023
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Hoe lang zijn de scholen en kinderopvang daar gesloten geweest dan? En het eindeloos pcr-testen van kinderen wordt als oplossing gepresenteerd?
Opgezocht. @trein2000

quote:
Het was niet precies zo, maar vergelijkbaar. Hoewel de Duitse scholen in de daaropvolgende maanden grotendeels open waren, eindigde het face-to-face onderwijs eind 2020. Volgens een studie van de OESO waren scholen in Duitsland tussen januari 2020 en mei 2021 in totaal 74 dagen volledig en 109 dagen gedeeltelijk gesloten. Dat maakt in totaal 183 dagen - dat komt overeen met een heel schooljaar (exclusief vakantie en feestdagen). Andere coronamaatregelen bij schoolwerking waren een maskerplicht in de klas, quarantaine- en isolatie-eisen en regionale sluitingen met hoge incidentiewaarden.
https://www.google.com/am(...)r-ist-schuld,TUXCaGe

Ongelooflijk. Een heel schooljaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207852049
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:35 schreef capricia het volgende:
Ongelooflijk. Een heel schooljaar.
Ja laat die Duitsers maar bevelen opvolgen :+
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:19:45 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207853342
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:15 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat is niet wat blijkt uit de 10 maanden durende studie van wetenschapper Jop de Vrieze.
Ik heb net even het stukje radio beluisterd. En ben nu ook wel benieuwd naar zijn artikel

Studie, wil hier zeggen dat hij casusbeschrijvingen is gaan doen van mensen die zelf klachten rapporteren na vaccinatie.
En dat heeft hij geprobeerd te duiden.

Over Lareb zegt hij niet dat ze het niet aan kunnen. Hij zegt dat er zo ongelooflijk veel uiteenlopende klachten gemeld worden, dat er geen makkelijke manier is om deze groep mensen met langdurige klachten na vaccinatie er uit te filteren. En dat capaciteit van mensen bij het Lareb hierin een rol speelt. Mwahhh, herken ik niet daar en spreek ze regelmatig.
Dan noemt hij dat het lijkt op long covid maar dat is nog helemaal niet afgekaderd zoals eerder aangegeven, dus is een holle uitspraak/vergelijking.

Hij roept een aantal dingen die niet kloppen ook. Er zou in Nederland weinig kennis beschikbaar zijn op gebied van bijwerkingen en specifiek na vaccinaties. We hebben gelukkig geen gerenommeerde instituten zoals EMA, RIVM, en linkjes naar agentschappen internationaal op dit vlak... Heel bijzonder.

Verhaal van Jop is een rommelige methodiek en matige beschrijvingen. Vraag me af of je daar conclusies aan kunt verbinden.
Ben wel benieuwd naar onderzoek, dat zeker, maar dan graag wel gedegen

Eens kijken of ik zijn stukje in de digikrant kan lezen als niet abonnee
pi_207853584
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:19 schreef Molo het volgende:
Over Lareb zegt hij niet dat ze het niet aan kunnen. Hij zegt dat er zo ongelooflijk veel uiteenlopende klachten gemeld worden, dat er geen makkelijke manier is om deze groep mensen met langdurige klachten na vaccinatie er uit te filteren. En dat capaciteit van mensen bij het Lareb hierin een rol speelt. Mwahhh, herken ik niet daar en spreek ze regelmatig.
Is wel wat ik veelal gehoord heb, dat het niet bepaald makkelijk is bijwerkingen daar gemeld te krijgen. En er daardoor waarschijnlijk onderrapportage is. Wat me ook logisch lijkt als er nu nog zo'n gebrek aan erkenning is. En dat laatste is gewoon een feit. De meeste artsen zijn er niet mee bekend en zullen het daardoor eerder ergens anders op afschuiven.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:33:27 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207853771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:28 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Is wel wat ik veelal gehoord heb, dat het niet bepaald makkelijk is bijwerkingen daar gemeld te krijgen. En er daardoor waarschijnlijk onderrapportage is. Wat me ook logisch lijkt als er nu nog zo'n gebrek aan erkenning is. En dat laatste is gewoon een feit. De meeste artsen zijn er niet mee bekend en zullen het daardoor eerder ergens anders op afschuiven.
Heb je al weleens op de site van het Lareb gekeken? Bizar makkelijk geregeld. Eerste Google hit 'Bijwerkingen melden'.
https://meldformulier.lareb.nl/Forms/Vaccins

Artsen in instellingen hebben overigens een ander meldmethode en die zijn daar prima van op de hoogte kan ik je vertellen.

Gebrek aan erkenning, ja dat is er zeker. Anecdotisch gejank helpt daar alleen niet in mee, nou ja, in negatieve zin wel.
Bijwerkingen komen bij elk soort medicatie voor, ook bij vaccins. Goed als dat uitgezocht wordt en bevindingen meegenomen worden in overwegingen tot inzet in individuele gevallen.

Dit soort gelul van zowel jou als die Jop kun je vrij weinig mee
pi_207853882
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Anecdotisch gejank (..)

Dit soort gelul van zowel jou als die Jop kun je vrij weinig mee
Lekker empathisch richting de slachtoffers dit. Wij zijn verder uitgepraat denk ik.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:43:16 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207854080
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:36 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Lekker empathisch richting de slachtoffers dit. Wij zijn verder uitgepraat denk ik.
Je had het ook eerder mogen zeggen dat het gaat om op vorm ipv inhoud reageren :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')