1 heikneuterquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Het is weer zover, de nationale tuinvogeltelling. Doen jullie mee?![]()
https://www.vogelbescherming.nl/tuinvogeltelling
Yay, tóch nog een vogeltjequote:Op zondag 29 januari 2023 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
Jaaaa, op de valreep nog een pimpelmees!
Even mijn tellingen van voorgaande coronajaren ter referentie:quote:Op zondag 29 januari 2023 20:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Yay, tóch nog een vogeltje![]()
Ik was zó blij met maar liefst 3 merels in de tuin. Een paar jaar geleden ging er een virus rond onder merels en dat heeft een groot gedeelte van de populatie het leven gekost. Zie ze nu gelukkig wel weer vaker
quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:49 schreef Dagoduck het volgende:
4 huismussen
2 merels
2 kauwtjes
1 roodborstje
1 pimpelmees
quote:Op zondag 30 januari 2022 10:27 schreef Dagoduck het volgende:
Huismus 7x
Pimpelmees 2x
Roodborstje 1x
Merel 1x
Ohja, die heb ik ook ffies opgezocht:quote:Op zondag 29 januari 2023 20:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Even mijn tellingen van voorgaande coronajaren ter referentie:
[..]
[..]
Wel het netje eraf halen en in een korf stoppenquote:Op zondag 29 januari 2023 21:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ohja, die heb ik ook ffies opgezocht:
2020:
3 musjes
1 roodborstje
3 merels
1 spreeuw
2 koolmeesjes
1 ekster.
2021:
1 musToen had ik de voederbol te laat bijgevuld
![]()
2022:
1 ekster en 6 mussen
Voortaan toch maar zorgen dat de voederbol gevuld blijft, al gaat dat best wel hard. Heb zo`n bol voor kleine vogeltjes en die hangt in de boom. Bollen haal ik bij action, kost gelukkig niet heel veel
Ik heb dezequote:Op maandag 30 januari 2023 21:03 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Wel het netje eraf halen en in een korf stoppen
b.v. [ afbeelding ]
ook goed natuurlijk,quote:Op maandag 30 januari 2023 21:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb deze
https://www.vogelbeschermingshop.nl/london-vetbollenhouder
Voor kleine vogeltjes en uiteraard zonder netje. Wie die netjes ooit verzonnen heeft...😖
Nou, dat. Zie dat ze bij de vogelbescherming wel zonder netje verkopen, prima. Maar velen, ik ook, halen ze bij action. En velen snappen ook niet dat het zonder netje moet. Tis alleen nog niet tot fabrikanten doorgedrongen waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 30 januari 2023 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
ook goed natuurlijk,
De fabrikanten van die vetbollen moeten zich schamen, ze moeten gewoon zonder net die dingen verkopen
Wow!quote:Op maandag 30 januari 2023 21:57 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier veel vogels geteld:
9 groenlingen
2 pimpelmees
2 koolmezen
4 spreeuwen
3 merels
16 mussen
1 appelvink
1 roodborst
3 keepjes
2 vinken
Later na de telling kwam er nog een houtduif, goudvink,een Vlaamse gaai en geelgorsjes. Ik weet dat er meerdere appelvinken zitten hier.
En dan lopen hier ook nog 2 katten, en bij de buren links 3 katten en rechts ook 2 katten.
Aan de vogelstand is dit niet te merken. Gelukkig.
Nee valt mee, totaal 300m2. Maar we grenzen aan een groot plantsoen overlopend in bos en weiland. Dat scheelt wel natuurlijk. We hebben zelfs af en toe een ijsvogel bij de vijver.quote:
Kom ik met mijn 40m², met de meeste tuinen in de buurt die betegeld zijn of een graswoestijn hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:23 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nee valt mee, totaal 300m2. Maar we grenzen aan een groot plantsoen overlopend in bos en weiland. Dat scheelt wel natuurlijk. We hebben zelfs af en toe een ijsvogel bij de vijver.
Die 300m2, daar zit ook de oprit bij hoor, de meeste vogels zitten altijd op een stuk van zo'n 100-150m2. Je tuin ziet er mooi uit, mijn tuin is in dezelfde stijl. Ik heb gewoon geluk met de locatie. Bos, weiland en water direct in de buurt. En altijd voer hier.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kom ik met mijn 40m², met de meeste tuinen in de buurt die betegeld zijn of een graswoestijn hebben.
[ afbeelding ]
Wow.quote:Op maandag 30 januari 2023 21:57 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier veel vogels geteld:
9 groenlingen
2 pimpelmees
2 koolmezen
4 spreeuwen
3 merels
16 mussen
1 appelvink
1 roodborst
3 keepjes
2 vinken
Later na de telling kwam er nog een houtduif, goudvink,een Vlaamse gaai en geelgorsjes. Ik weet dat er meerdere appelvinken zitten hier.
En dan lopen hier ook nog 2 katten, en bij de buren links 3 katten en rechts ook 2 katten.
Aan de vogelstand is dit niet te merken. Gelukkig.
Ja, ik had het er met mijn buurvrouw over die ook de vogels telde. Ze vroeg zich af of ze ons bij de vogeltelling wel zouden geloven.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |