abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207775031
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:23 schreef Budabuddumbam het volgende:
Als ze je goed betalen mbt die deadlines en overwerken dan is het al heel anders dan als een bedrijf dat niet doet.
Maar ik zou bijvoorbeeld veel dingen gewoon niet meer doen die ik vroeger wel had gedaan.

Dus het is maar goed dat ik niet meer werk maar "gewoon" mantelzorg geef aan mijn kind. :)
Dat is ook hard werken :* want het is er altijd.

@Tink89, goed gedaan! En wat fijn dat je baas er zo goed op reageerde! :*

@Leandra, goed om te lezen dat het weer de goede kant op gaat :*
Fake it till you make it...
  maandag 30 januari 2023 @ 10:54:54 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_207775176
Goed gedaan Tink89!

Ik moet elke dag uren klokken en uren schrijven in SAP dus dan is het niet zo gek dat het een onderdeel is van hoe je tegen werkuren aankijkt.

Daarbij biedt mijn privéleven weinig ruimte / energie om buiten kantooruren te werken. Ik maak mijn uren graag tijdens kantooruren zodat ik daarbuiten ook écht op privé kan focussen. Ik zou diep ongelukkig worden van regelmatig mijn laptop openen in de avond. Ook als daar dingen als "overdag sporten" tegenover staan. Dan sport ik liever in de avond. :P
disclaimer
  maandag 30 januari 2023 @ 10:56:08 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_207775202
Oh en er is hier altijd meer werk dan uren, en ik vertik overwerk, dus inzichtelijk maken hoe je je tijd besteedt is echt essentieel in elk gesprek met je manager. Als je wil kun je in dit bedrijf 24 uur per dag werken. Maar dat gaan we dus niet doen.
disclaimer
pi_207775225
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:49 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik doe het dus zelf ook wel. Maar 80% van mijn collega's kan het door samenwerkingen niet zo gemakkelijk. Ik hoop wel echt dat het de toekomst is voor elke kantoorbaan waar het mogelijk is. Het is zo chill!
Zeker, maar ik merk dat het best omschakelen is voor veel mensen. Want het heeft voordelen maar ook nadelen. En als iemand het juist chill vindt om wel van 9 tot 5 te werken, is dat prima. Maar in mijn team zou dat erg lastig zijn denk ik.
  Moderator / Colorchick maandag 30 januari 2023 @ 11:02:18 #180
382129 crew  Donna
pi_207775282
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:58 schreef exode het volgende:

[..]
Zeker, maar ik merk dat het best omschakelen is voor veel mensen. Want het heeft voordelen maar ook nadelen. En als iemand het juist chill vindt om wel van 9 tot 5 te werken, is dat prima. Maar in mijn team zou dat erg lastig zijn denk ik.
Ja dat is ook zo. Ik vind het wel fijn om zo nu en dan in de avond of in het weekend nog even de laptop open te slaan, maar ik vind het vooral zo fijn (denk ik) omdat ik dat zelf kan bepalen. Het is niet dat ik nog bijv. 2 uren MOET maken. En hierdoor is het mogelijk dat ik elke dag mijn kleuter uit school kan halen, dat vind ik ook super fijn.

Maar als mijn ouderschapsverlof afloopt ga ik denk ik wel weer een paar uurtjes extra maken. :Y
pi_207775293
GOOOOOO Tink!

Ik heb natuurlijk ook deels niet planbaar werk. Dus die laptop gaat open wanneer die open moet. Ook 's avonds of in het weekend.
Ik heb 's avonds sporten geprobeerd, dat is dan weer niets voor mij. :)
En over sporten gesproken, zeg NOOIT tegen je personal trainer dat je geen spierpijn had van de sessie van vrijdag.

Ik zag een naar nieuwsbericht SQ, is jouw werkgever toch, geen gevolgen voor jou?
  maandag 30 januari 2023 @ 11:04:10 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_207775303
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:03 schreef exode het volgende:
GOOOOOO Tink!

Ik heb natuurlijk ook deels niet planbaar werk. Dus die laptop gaat open wanneer die open moet. Ook 's avonds of in het weekend.
En over sporten gesproken, zeg NOOIT tegen je personal trainer dat je geen spierpijn had van de sessie van vrijdag.

Ik zag een naar nieuwsbericht SQ, is jouw werkgever toch, geen gevolgen voor jou?
Ik heb geen idee wat voor nieuwsbericht je hebt gezien maar als het weer een philips reorganisatie is: daar werk ik al sinds een paar reorganisaties niet meer :')
disclaimer
pi_207775321
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat voor nieuwsbericht je hebt gezien maar als het weer een philips reorganisatie is: daar werk ik al sinds een paar reorganisaties niet meer :')
8)7 SORRY.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:05:57 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207775334
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, even een terugslag vorige week, toch een beetje te weinig rust genomen, vocht in de benen (waar het vet verwijderd was), en het werd hard, dus vanaf donderdagmiddag helemaal bedrust met de benen omhoog, behalve de 3 dagelijkse wandelingen van 20 minuten, maar die heb ik zaterdag ook niet gemaakt, zaterdag was echt mijn "ik sluit me op in mijn grot en kom er pas uit als ik beter ben" dag.
Zondag wel weer 3*20 minuten gedaan.
De fysiotherapeute was er vanmorgen en die was tevreden over de verbetering ten opzichte van donderdag, dus ik blijf even een beetje dimmen qua de hort op, vooral als ik niet met de benen omhoog kan zitten.

Vanavond dus ook helaas niet mee naar de voorlichtingsavond voor ouders op de beoogde middelbare school, maar het is niet anders...
Had donderdag en vrijdag ook graag meegewild naar de open dagen van scholen maar dat was echt geen optie.

Anyhow, tldr: dipje gehad, gaat weer de goede kant op.
Kan niemand je inbellen vanavond? Via facetime desnoods gewoon met geluid uit aan jouw kant? Dan kun je het iig zien en eventueel even een vraag stellen via whatsapp?

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:03 schreef exode het volgende:
GOOOOOO Tink!

SQ zit bij een ander bedrijf dan Philips als je die bedoelde ;-)

En ik houd van hardlopen in het donker <3 als het koud is enzo. Maar ik zoek wel weer flexibiliteit op zich. Alleen niet als die betekent dat ik wel kan overwerken, maar niet betaald krijg en vervolgens verlof moet opnemen voor een oudergesprek van een half uurtje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 januari 2023 @ 11:06:10 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_207775337
Ik zou het ook heel kut vinden als mijn collega's te pas en te onpas overdag aan het sporten zijn. Maar ik heb écht een teamjob, altijd anderen nodig om vooruit te kunnen, en dan werkt dat freestylen met werkuren echt voor geen meter :D

Kortom: iedere baan heeft een passende aanpak. Je verbazen dat het voor anderen anders werkt dan voor jou is net zo raar in mijn ogen :P
disclaimer
  maandag 30 januari 2023 @ 11:07:12 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_207775351
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:05 schreef exode het volgende:

[..]
8)7 SORRY.
Maar bel me als er een keer géén reorganisatie bij Philips is, want dan heeft het nieuwswaarde :D
disclaimer
pi_207775482
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:06 schreef SQ het volgende:
Ik zou het ook heel kut vinden als mijn collega's te pas en te onpas overdag aan het sporten zijn. Maar ik heb écht een teamjob, altijd anderen nodig om vooruit te kunnen, en dan werkt dat freestylen met werkuren echt voor geen meter :D

Kortom: iedere baan heeft een passende aanpak. Je verbazen dat het voor anderen anders werkt dan voor jou is net zo raar in mijn ogen :P
Dat schrijf ik ook letterlijk he, dat ik dus de vreemde eend ben. Ik zou het niet kunnen wat voor mij een extra eyeopener is. Mijn werkgezeik is inmiddels wel bekend maar dat is op salarisniveau en inhoudelijk zijn er een aantal vervelend uitdagingen. Maar wellicht weegt dat niet op tegen een andere manier van werken.
Ik word gelukkig van output gestuurd werken, niet van uren schrijven.

Ik zit in een cocoon want onze afdeling is wel een afdeling die veel meer op werk gestuurd wordt.
Het gaat niet eens om het sporten tussendoor, maar je werk doen, niet denken in termen als overwerken en eerder weg gaan.
En ik snap dat het heeeeeel anders is als je structureel 60 uur maakt of echt elk weekend extra moet werken. Dan heb je veel te veel op je bord liggen.
pi_207775504
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar bel me als er een keer géén reorganisatie bij Philips is, want dan heeft het nieuwswaarde :D
Het zijn er wel echt heel veel nu, maar dat is dus een soort ongoing ding.
pi_207775574
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:46 schreef Tink89 het volgende:
IK HEB OPGEZEGD!

En mijn baas zei zelf meteen dat ze het ongelooflijk knap en fijn vindt dat ik er eerlijk en open voor uitkom, dat zij de match ook niet ziet, dat ze me alle credits geeft voor het wel keihard geprobeerd hebben, dat ze snapt dat ik iets ga zoeken met een groter maatschappelijk belang en dat ze wel een vaststellingsovereenkomst voor me wilt maken, zodat ik WW kan krijgen.

Wat een ongelooflijke opluchting dit!
Oh wat heerlijk! Wat een last zal er van je schouders zijn gevallen nu.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207775603
Ik werkte ooit ergens waar je dus inderdaad moest in en uitklokken. De helft van de afdeling ging dan duimendraaien een kwartier of op vrijdag een uur voor ze uit mochten klokken. Lieten de stapels dossiers gewoon op hun bureau liggen.
En altijd discussies over rookpauzes, hoe lang ga je lunchen en Jantje zat wel lang op de wc.

Ik heb er wel enorm veel gelachen overigens, want op vrijdagmiddag waren alle teamleiders vrij en gingen wij buraustoel races doen door de gangen. Had niemand door want iedereen klokte netjes op tijd uit. Een soort real life crediteuren/debiteuren was dat.
Maar na 2 jaar was het wel genoeg geweest.
pi_207775645
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:14 schreef exode het volgende:

[..]
Dat schrijf ik ook letterlijk he, dat ik dus de vreemde eend ben. Ik zou het niet kunnen wat voor mij een extra eyeopener is. Mijn werkgezeik is inmiddels wel bekend maar dat is op salarisniveau en inhoudelijk zijn er een aantal vervelend uitdagingen. Maar wellicht weegt dat niet op tegen een andere manier van werken.
Ik word gelukkig van output gestuurd werken, niet van uren schrijven.

Ik zit in een cocoon want onze afdeling is wel een afdeling die veel meer op werk gestuurd wordt.
Het gaat niet eens om het sporten tussendoor, maar je werk doen, niet denken in termen als overwerken en eerder weg gaan.
En ik snap dat het heeeeeel anders is als je structureel 60 uur maakt of echt elk weekend extra moet werken. Dan heb je veel te veel op je bord liggen.
Ik schrijf ook niet altijd overuren. Ik heb hart voor de zaak en ik werk hard. Als ik m’n werk niet af heb dan werk ik langer of thuis. Maar ze willen dat ik die uren wel ga schrijven. Omdat ze mij waarderen. Zo heb ik onlangs ook een gratificatie gekregen.

Ik heb ook collega’s die de tijd uitzitten en de hele dag epibreren en kadergedrag vertonen. Die staan ook al met de jas aan 10 min voor einde dienst. Ik kan daar slecht mee omgaan.

Ik bepaal 50% van de week m’n eigen tijden en dagen. Als ik maar minimaal 4x9 werk. Er zijn dagen bij dat ik aanwezig moet zijn om bepaalde tijden. Maar daarbuiten heb ik veel vrijheid en moet ik er gewoon voor zorgen dat ik mn werk doe. Maar mijn leidinggevende controleert me niet op dossiers of whatever.
Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:37:37 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207775837
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Daarom ben ik ook gestopt met werken in de wetenschap... je wordt betaald voor 40 uur per week, maar het werk dat van je verwacht wordt, kost 60 uur per week. De laatste keer dat ik solliciteerde in de wetenschap was N 2 maanden oud, en werd doodleuk gezegd dat je 5 dagen per week op de universiteit moest zijn (dat betekende van 8 tot 19 uur van huis) en dat je 's avonds en in het weekend maar onderzoek moest doen. :( Tja, als jullie van mij verwachten dat ik onderzoek doe, en mij erop afrekenen als ik het niet doe, moeten jullie mij daar wel voor betalen ;)
Herkenbaar. Zeker als je ook onderwijs moet geven, waar ook structureel te weinig tijd voor wordt berekend.
in de haak.
pi_207775943
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:37 schreef trui het volgende:

[..]
Herkenbaar. Zeker als je ook onderwijs moet geven, waar ook structureel te weinig tijd voor wordt berekend.
Ja, officieel is je contract dan bijv. 40% onderzoek en 60% onderwijs, maar het onderwijs neemt al de volledige 100% in. Dus zit je na werktijd onderzoek te doen, want dat is uiteindelijk waar je het meest op beoordeeld wordt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_207776203
@TolstoiFan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:02:22 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207778013
Ik nam net mijn Stoov mee in de auto en had ineens stoelverwarming! :D _O_ :@
pi_207778372
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:02 schreef BE het volgende:
Oeh dat is en goede!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:27:31 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207778439
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:23 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oeh dat is en goede!
Ik word soms zo duf van de verwarming en dan is dit een hele fijne optie! :D

Hoe is het met jou? Al ietsje opgeknapt?
pi_207778790
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:02 schreef BE het volgende:
Slim :D
Moest mijn kontverwarming uitzetten want was te warm :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 30 januari 2023 @ 15:24:18 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207779471
Oooh, stoelverwarming. Dat mis ik zo ontzettend. Dat en cruise control.

Maar goed, eerst de komende week vier sollicitatiegesprekken :X :X Als daar iets uitkomt, kan ik gaan nadenken over een stoov :Y
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 15:45:37 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207779720
Even een vraag hier omdat ik weet dat er meerdere dames rondlopen met zware menstruaties.

Ik heb regelmatig doorbraakbloedingen maar ik bloed nu al een dag of 4/5 flink middenin mijn cyclus. Echt veel bloed met ook stolsels. Ik herken dit niet van eerdere bloedingen, het doet me eerder denken aan mijn miskramen. Net ook even een testje gedaan voor de zekerheid maar die was negatief. Is dit herkenbaar of moet ik even aan de bel trekken?

Ik heb donderdag al een afspraak bij de huisarts staan om mijn menstruaties te bespreken (met name pijnstilling). Dus ik zou dit ook mee kunnen nemen maar ik twijfel of ik er nog 3 dagen mee moet wachten (ik heb vanochtend wel tegen de doktersassistent gezegd dat ik een flinke doorbraakbloeding had).

Ben benieuwd of anderen dit herkennen.
5 - 28 februari Thailand O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')