Dat is ook hard werkenquote:Op maandag 30 januari 2023 09:23 schreef Budabuddumbam het volgende:
Als ze je goed betalen mbt die deadlines en overwerken dan is het al heel anders dan als een bedrijf dat niet doet.
Maar ik zou bijvoorbeeld veel dingen gewoon niet meer doen die ik vroeger wel had gedaan.
Dus het is maar goed dat ik niet meer werk maar "gewoon" mantelzorg geef aan mijn kind.
Zeker, maar ik merk dat het best omschakelen is voor veel mensen. Want het heeft voordelen maar ook nadelen. En als iemand het juist chill vindt om wel van 9 tot 5 te werken, is dat prima. Maar in mijn team zou dat erg lastig zijn denk ik.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik doe het dus zelf ook wel. Maar 80% van mijn collega's kan het door samenwerkingen niet zo gemakkelijk. Ik hoop wel echt dat het de toekomst is voor elke kantoorbaan waar het mogelijk is. Het is zo chill!
Ja dat is ook zo. Ik vind het wel fijn om zo nu en dan in de avond of in het weekend nog even de laptop open te slaan, maar ik vind het vooral zo fijn (denk ik) omdat ik dat zelf kan bepalen. Het is niet dat ik nog bijv. 2 uren MOET maken. En hierdoor is het mogelijk dat ik elke dag mijn kleuter uit school kan halen, dat vind ik ook super fijn.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:58 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker, maar ik merk dat het best omschakelen is voor veel mensen. Want het heeft voordelen maar ook nadelen. En als iemand het juist chill vindt om wel van 9 tot 5 te werken, is dat prima. Maar in mijn team zou dat erg lastig zijn denk ik.
Ik heb geen idee wat voor nieuwsbericht je hebt gezien maar als het weer een philips reorganisatie is: daar werk ik al sinds een paar reorganisaties niet meerquote:Op maandag 30 januari 2023 11:03 schreef exode het volgende:
GOOOOOO Tink!
Ik heb natuurlijk ook deels niet planbaar werk. Dus die laptop gaat open wanneer die open moet. Ook 's avonds of in het weekend.
Ik heb 's avonds sporten geprobeerd, dat is dan weer niets voor mij.
En over sporten gesproken, zeg NOOIT tegen je personal trainer dat je geen spierpijn had van de sessie van vrijdag.
Ik zag een naar nieuwsbericht SQ, is jouw werkgever toch, geen gevolgen voor jou?
quote:Op maandag 30 januari 2023 11:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor nieuwsbericht je hebt gezien maar als het weer een philips reorganisatie is: daar werk ik al sinds een paar reorganisaties niet meer
Kan niemand je inbellen vanavond? Via facetime desnoods gewoon met geluid uit aan jouw kant? Dan kun je het iig zien en eventueel even een vraag stellen via whatsapp?quote:Op maandag 30 januari 2023 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, even een terugslag vorige week, toch een beetje te weinig rust genomen, vocht in de benen (waar het vet verwijderd was), en het werd hard, dus vanaf donderdagmiddag helemaal bedrust met de benen omhoog, behalve de 3 dagelijkse wandelingen van 20 minuten, maar die heb ik zaterdag ook niet gemaakt, zaterdag was echt mijn "ik sluit me op in mijn grot en kom er pas uit als ik beter ben" dag.
Zondag wel weer 3*20 minuten gedaan.
De fysiotherapeute was er vanmorgen en die was tevreden over de verbetering ten opzichte van donderdag, dus ik blijf even een beetje dimmen qua de hort op, vooral als ik niet met de benen omhoog kan zitten.
Vanavond dus ook helaas niet mee naar de voorlichtingsavond voor ouders op de beoogde middelbare school, maar het is niet anders...
Had donderdag en vrijdag ook graag meegewild naar de open dagen van scholen maar dat was echt geen optie.
Anyhow, tldr: dipje gehad, gaat weer de goede kant op.
SQ zit bij een ander bedrijf dan Philips als je die bedoelde ;-)quote:Op maandag 30 januari 2023 11:03 schreef exode het volgende:
GOOOOOO Tink!
Ik heb natuurlijk ook deels niet planbaar werk. Dus die laptop gaat open wanneer die open moet. Ook 's avonds of in het weekend.
Ik heb 's avonds sporten geprobeerd, dat is dan weer niets voor mij.
En over sporten gesproken, zeg NOOIT tegen je personal trainer dat je geen spierpijn had van de sessie van vrijdag.
Ik zag een naar nieuwsbericht SQ, is jouw werkgever toch, geen gevolgen voor jou?
Maar bel me als er een keer géén reorganisatie bij Philips is, want dan heeft het nieuwswaardequote:
Dat schrijf ik ook letterlijk he, dat ik dus de vreemde eend ben. Ik zou het niet kunnen wat voor mij een extra eyeopener is. Mijn werkgezeik is inmiddels wel bekend maar dat is op salarisniveau en inhoudelijk zijn er een aantal vervelend uitdagingen. Maar wellicht weegt dat niet op tegen een andere manier van werken.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:06 schreef SQ het volgende:
Ik zou het ook heel kut vinden als mijn collega's te pas en te onpas overdag aan het sporten zijn. Maar ik heb écht een teamjob, altijd anderen nodig om vooruit te kunnen, en dan werkt dat freestylen met werkuren echt voor geen meter
Kortom: iedere baan heeft een passende aanpak. Je verbazen dat het voor anderen anders werkt dan voor jou is net zo raar in mijn ogen
Het zijn er wel echt heel veel nu, maar dat is dus een soort ongoing ding.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar bel me als er een keer géén reorganisatie bij Philips is, want dan heeft het nieuwswaarde
Oh wat heerlijk! Wat een last zal er van je schouders zijn gevallen nu.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:46 schreef Tink89 het volgende:
IK HEB OPGEZEGD!
En mijn baas zei zelf meteen dat ze het ongelooflijk knap en fijn vindt dat ik er eerlijk en open voor uitkom, dat zij de match ook niet ziet, dat ze me alle credits geeft voor het wel keihard geprobeerd hebben, dat ze snapt dat ik iets ga zoeken met een groter maatschappelijk belang en dat ze wel een vaststellingsovereenkomst voor me wilt maken, zodat ik WW kan krijgen.
Wat een ongelooflijke opluchting dit!
Ik schrijf ook niet altijd overuren. Ik heb hart voor de zaak en ik werk hard. Als ik m’n werk niet af heb dan werk ik langer of thuis. Maar ze willen dat ik die uren wel ga schrijven. Omdat ze mij waarderen. Zo heb ik onlangs ook een gratificatie gekregen.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:14 schreef exode het volgende:
[..]
Dat schrijf ik ook letterlijk he, dat ik dus de vreemde eend ben. Ik zou het niet kunnen wat voor mij een extra eyeopener is. Mijn werkgezeik is inmiddels wel bekend maar dat is op salarisniveau en inhoudelijk zijn er een aantal vervelend uitdagingen. Maar wellicht weegt dat niet op tegen een andere manier van werken.
Ik word gelukkig van output gestuurd werken, niet van uren schrijven.
Ik zit in een cocoon want onze afdeling is wel een afdeling die veel meer op werk gestuurd wordt.
Het gaat niet eens om het sporten tussendoor, maar je werk doen, niet denken in termen als overwerken en eerder weg gaan.
En ik snap dat het heeeeeel anders is als je structureel 60 uur maakt of echt elk weekend extra moet werken. Dan heb je veel te veel op je bord liggen.
Herkenbaar. Zeker als je ook onderwijs moet geven, waar ook structureel te weinig tijd voor wordt berekend.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook gestopt met werken in de wetenschap... je wordt betaald voor 40 uur per week, maar het werk dat van je verwacht wordt, kost 60 uur per week. De laatste keer dat ik solliciteerde in de wetenschap was N 2 maanden oud, en werd doodleuk gezegd dat je 5 dagen per week op de universiteit moest zijn (dat betekende van 8 tot 19 uur van huis) en dat je 's avonds en in het weekend maar onderzoek moest doen.Tja, als jullie van mij verwachten dat ik onderzoek doe, en mij erop afrekenen als ik het niet doe, moeten jullie mij daar wel voor betalen
Ja, officieel is je contract dan bijv. 40% onderzoek en 60% onderwijs, maar het onderwijs neemt al de volledige 100% in. Dus zit je na werktijd onderzoek te doen, want dat is uiteindelijk waar je het meest op beoordeeld wordt.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:37 schreef trui het volgende:
[..]
Herkenbaar. Zeker als je ook onderwijs moet geven, waar ook structureel te weinig tijd voor wordt berekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh dat is en goede!quote:Op maandag 30 januari 2023 14:02 schreef BE het volgende:
Ik nam net mijn Stoov mee in de auto en had ineens stoelverwarming!![]()
![]()
Ik word soms zo duf van de verwarming en dan is dit een hele fijne optie!quote:
Slimquote:Op maandag 30 januari 2023 14:02 schreef BE het volgende:
Ik nam net mijn Stoov mee in de auto en had ineens stoelverwarming!![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |