abonnement Unibet Coolblue
pi_208982541
Eerste rehearsal:
tiktok


Fotogallerij:

https://eurovision.tv/gal(...)dgar-first-rehearsal

Eerste tekst over de eerste rehearsal:
quote:
02 May 2023 at 17:23 CEST

🇦🇹 Austria takes to the stage…
It’s got a message, it’s got a thumping bassline, it’s got HUGE vocals, it's got an insanely polished dance routine that everybody needs to learn immediately, and it’s got the line Oh mio padre, there’s a ghost in my body sung like it’s the Vienna Boys’ Choir.

This is such a fun performance, and we challenge you not to be up and dancing to this next Thursday, and every day thereafter for the rest of time. All together now POE POE POE POE-POE POE POE POE POE-POE.

Also please enjoy this backstage picture of Teya and Salena embracing their new status as Eurovision queens.
Bron: https://eurovision.tv/live-blog-tuesday-2-may
  PR en moderator woensdag 3 mei 2023 @ 01:06:08 #177
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208984809

@ 3:30

Nohh waarom hebben ze de choreo veranderd :'(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208985629
Ik ben toch niet zo van de Oostenrijkhype op het moment. Liedje blijft heel tof, maar de vertaling naar het podium mis ik een beetje. Het ziet er wat basic uit ofzo.
Een scherm met daarop tig poppetjes en een typemachine? Ik had eerlijk gezegd meer creativiteit verwacht :@ Het kleurenschema is prima, maar niet helemaal wat ik had gedacht bij dit type liedje en nav de clip. En dan ‘Ugh’ en ‘0.003’ op het grote scherm..

Ligt grotendeels aan mijn verwachtingen.
Maar goed: de tvbeelden moet ik nog zien, en we hebben natuurlijk nog lang niet alles gezien.
pi_208988105
twitter
pi_208988328
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:44 schreef Meridiaan het volgende:
Ik ben toch niet zo van de Oostenrijkhype op het moment. Liedje blijft heel tof, maar de vertaling naar het podium mis ik een beetje. Het ziet er wat basic uit ofzo.
Een scherm met daarop tig poppetjes en een typemachine? Ik had eerlijk gezegd meer creativiteit verwacht :@ Het kleurenschema is prima, maar niet helemaal wat ik had gedacht bij dit type liedje en nav de clip. En dan ‘Ugh’ en ‘0.003’ op het grote scherm..

Ligt grotendeels aan mijn verwachtingen.
Maar goed: de tvbeelden moet ik nog zien, en we hebben natuurlijk nog lang niet alles gezien.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben ook heel benieuwd of het een beetje op dezelfde manier overkomt als in de clip, of het niet wat wegvalt op een groot podium. Dat lijkt op de foto’s wel een beetje zo, maar kan inderdaad wel veel beter zijn met de tv-beelden dus even afwachten nog.
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:50:36 #181
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209000426
Weinig inhoud, hoog Tiktok-gehalte. Het heeft precies de elementen die het daar tot een hype kunnen maken.

Ik ga het zelf weinig opzetten, maar veel anderen waarschijnlijk wel.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 23:08:54 #183
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209022315
Vocaal gaan wel overeind blijven, maar verder denk ik dat ze minder impact gaan maken dan we vooraf gehoopt hadden. Subtopper uiteindelijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 15:01:24 #184
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209028948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:08 schreef ijs_beer het volgende:
Vocaal gaan wel overeind blijven, maar verder denk ik dat ze minder impact gaan maken dan we vooraf gehoopt hadden. Subtopper uiteindelijk.
Hier ben ik ook een beetje bang voor, de staging springt er gewoon niet vanaf -O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 mei 2023 @ 11:02:12 #185
39237 crew  H_T
2733
pi_209041640
Het liedje vind ik leuk, maar het stukje dat ik net in de rehearsal recap zag was behoorlijk... saai. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld een Subwoolfer die ik gisteren nog zag
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209113509
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:44 schreef Meridiaan het volgende:
Ik ben toch niet zo van de Oostenrijkhype op het moment. Liedje blijft heel tof, maar de vertaling naar het podium mis ik een beetje. Het ziet er wat basic uit ofzo.
Een scherm met daarop tig poppetjes en een typemachine? Ik had eerlijk gezegd meer creativiteit verwacht :@ Het kleurenschema is prima, maar niet helemaal wat ik had gedacht bij dit type liedje en nav de clip. En dan ‘Ugh’ en ‘0.003’ op het grote scherm..

Ligt grotendeels aan mijn verwachtingen.
Maar goed: de tvbeelden moet ik nog zien, en we hebben natuurlijk nog lang niet alles gezien.
Nou, eigenlijk vind ik nog steeds hetzelfde. Ik mis de quirkyness die de clip wel had. Jammer dat ze niet voor een kantoorsetting met panelen zoals Denemarken zijn gegaan. Al die wide shots helpen het ook niet echt.

Zang was echt prima in orde en verder terecht door, maar ze hadden er veel meer uit kunnen halen.
  donderdag 11 mei 2023 @ 23:50:24 #187
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209113712
Het was goed gezongen en Teya en Salena komen prima over. Maar de gehele setting maakte het toch wat fletser dan er mogelijk zou zijn. Daardoor is het toch net iets minder dan het had kunnen zijn. Maar alsnog wel mijn favoriet van alle liedjes tot nu toe.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 11 mei 2023 @ 23:51:03 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209113722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:37 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Nou, eigenlijk vind ik nog steeds hetzelfde. Ik mis de quirkyness die de clip wel had. Jammer dat ze niet voor een kantoorsetting met panelen zoals Denemarken zijn gegaan. Al die wide shots helpen het ook niet echt.

Zang was echt prima in orde en verder terecht door, maar ze hadden er veel meer uit kunnen halen.
Eens. Had een Moldavi hier wel slimme setting voor zien bedenken als zij met die liedje waren gekomen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209115288
Startplek 1 voelt een tikkeltje beroerd, maar hoeft dat niet te zijn natuurlijk. Denk ook best dat er wat juryleden vatbaar zijn voor de boodschap van het lied. Schrijf dit nog niet helemaal af voor een top 5, maar ik denk dat ze ergens tussen 6-10 gaan eindigen.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  PR en moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 09:49:10 #190
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209116323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:23 schreef TheVulture het volgende:
Startplek 1 voelt een tikkeltje beroerd, maar hoeft dat niet te zijn natuurlijk. Denk ook best dat er wat juryleden vatbaar zijn voor de boodschap van het lied. Schrijf dit nog niet helemaal af voor een top 5, maar ik denk dat ze ergens tussen 6-10 gaan eindigen.
Ik vind het wel een beetje zuur, denk dat met een betere startplek de kans groter was op top 5 :'(
Genoeg andere nummers die beter als opening werken
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:17:41 #191
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209116742
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:23 schreef TheVulture het volgende:
Startplek 1 voelt een tikkeltje beroerd, maar hoeft dat niet te zijn natuurlijk. Denk ook best dat er wat juryleden vatbaar zijn voor de boodschap van het lied. Schrijf dit nog niet helemaal af voor een top 5, maar ik denk dat ze ergens tussen 6-10 gaan eindigen.
Het blijft mijn favoriet. Maar denk dat plek 6 - 10 uiteindelijk ook wel het hoogst haalbare was geweest.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209119762
Op de tracker gebeurt ook maar weinig voor dit nummer, denk dat het misschien toch minder goed heeft gescoord dan gedacht.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209120868
Voor zo'n soort lied had ik toch wel wat meer energie van beide dames verwacht. Maar misschien had dat dan wel weer hun live zang teveel benvloed. De danseressen die tevens op de LEDS verschenen deden me denken aan die kleine mannetjes uit de film Charlie and the chocolate factory (versie 2005) en die vond ik altijd bloedirritant. Bij deze act was het prima te verteren.
~The present is all there is~
pi_209146807
Van 2e in de televote in de halve finale naar slechts 16 punten in de finale is wel een behoorlijk verval :o

Startpositie en de televotemagneten uit de 1e halve finale heeft ze veel gekost.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209149917
Miste uiteindelijk uitstraling en energie. Hier had meer uitgehaald kunnen worden denk ik.
~The present is all there is~
pi_209150170
Leuk nummer wel ;)
Leh-kr
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:41:21 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209154596
twitter
pi_209155617
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:09 schreef grazz het volgende:
Miste uiteindelijk uitstraling en energie. Hier had meer uitgehaald kunnen worden denk ik.
Ik snap ergens wel dat ze het zo hebben gestaged en niet overboord zijn gegaan want dan was het wel meer een gimmick-act geworden. Verdiende gewoon in alle gevallen meer dan 16 televotepunten.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209197173
twitter
pi_209197976
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 16:02 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]
Altijd weer die Oostenrijkse liedjesfabriek!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')