Het kan ook gewoon een rotatie zijn met vliegtuigen in Europa. Ik vond het wel grappig dat ze in een formatie vliegen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel dorstige vliegtuigen in het Europese luchtruim.
Daar aanvallen bedreigt tegelijk de Donbas en de Krim. Dus Rusland zal in dat geval met troepen moeten gaan schuiven om een ramp af te wenden. Daarmee verzwak je andere sectoren van het front. Maar hij zal wel moeten want de Krim verliezen is zelfs door Poetin waarschijnlijk niet recht te lullen. Alleen: De logistieke middelen dat snel te doen heeft Rusland niet echt meer en bovendien kan Oekrane binnenkort tot zo'n 150 kilometer achter het front raketten laten neerkomen. Kortom: Grote kans op een verzwakt front n chaos in de Russische achterhoede als Oekrane daar een doorbraak kan forceren.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jullie weten het toch zo goed? Nou vertel maar dan.
Ja ik denk idd aflossing/aanvulling van de huidige dienstdoende tankers om al die verkenningsvluchten die al maanden bezig zijn te ondersteunen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:41 schreef Recce het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon een rotatie zijn met vliegtuigen in Europa. Ik vond het wel grappig dat ze in een formatie vliegen.
De Russische wel. Althans: de koepel.quote:
Het is ook niet zozeer wat er inhoudelijk gezegd wordt maar meer wie het zegt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Mwa zoals hier op pagina 1 beschreven zijn er wel een paar paralellen hoor.
Ik weet hier niet genoeg van, maar zou het ook kunnen dat ze een grote groep gevechtstoestellen de oceaan over helpen?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ik denk idd aflossing/aanvulling van de huidige dienstdoende tankers om al die verkenningsvluchten die al maanden bezig zijn te ondersteunen.
Nu is het ook goed met Duitsland belachelijk maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:47 schreef Slayage het volgende:
Scholz moet middels een persconferentie schuilen achter Biden om te doen wat noodzakelijk is voor de veiligheid van zijn land
[ twitter ]
Mogelijk! Al valt dat wel op als je dat in grote kuddes doet.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik weet hier niet genoeg van, maar zou het ook kunnen dat ze een grote groep gevechtstoestellen de oceaan over helpen?
Ach ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook niet zozeer wat er inhoudelijk gezegd wordt maar meer wie het zegt.
Het is mij vanaf deel #1 ongeveer al duidelijk dat het vooral om de persoon gaat bij een aantal lieden hier, ik kan beter een 180 graden andere mening verkondigen want dan geven ze mij gelijk.
"8 jaar doden jullie mensen in de Donbas" classic Ruski propaganda, beschuldig de ander waar jij schuldig aan bent. "Ik ben de agressor?" Het is niet te bevatten de hoeveelheid leugens die ze blijven verkondigen. Er is vandaag wel een snaar geraakt bij solovyev Das duidelijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:45 schreef capricia het volgende:
Solovyev wordt boos.
[ twitter ]
Vatnik copium
Vind ik ook. Het duurt even en het is frustrerend, maar het is ook een gevolg van decennia pogingen om Duitsland zo pacifistisch mogelijk te maken. Dat is goed gelukt, misschien iets te goed.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu is het ook goed met Duitsland belachelijk maken.
Een EU als eenheid is momenteel super belangrijk.
Ze leveren nu wel, punt uit nu.
Er wordt niet "geschoven" met troepen, er worden juist troepen bijgeplust (mobilisatie). En dan zit je in Russisch gebied en ook het Russische luchtruim... Je hele opmars wordt dan op alle flanken aangegrepen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:41 schreef Ulx het volgende:
Daar aanvallen bedreigt tegelijk de Donbas en de Krim. Dus Rusland zal in dat geval met troepen moeten gaan schuiven om een ramp af te wenden. Daarmee verzwak je andere sectoren van het front. Maar hij zal wel moeten want de Krim verliezen is zelfs door Poetin waarschijnlijk niet recht te lullen. Alleen: De logistieke middelen dat snel te doen heeft Rusland niet echt meer en bovendien kan Oekrane binnenkort tot zo'n 150 kilometer achter het front raketten laten neerkomen. Kortom: Grote kans op een verzwakt front n chaos in de Russische achterhoede als Oekrane daar een doorbraak kan forceren.
God, wat mogen we blij zijn dat die dingen eindelijk nuttig gebruikt gaan worden.quote:
Ik mis ze nu wel voor duiding eigenlijk. Of om te verklaren dat het allemaal niet gaat helpen. En meer van dat soort fraais.quote:
Apart hoe dat gaat, politiek op dit niveau.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef J.B. het volgende:
Meer goed nieuws deze avond, het lijkt de Zwitsers inmiddels ook te heet onder de voeten te worden:
[ twitter ]
Ze leveren pas wanneer er enorme druk op hun uitgeoefend wordt. Hij krijgt toch zijn zin aangezien de Amerikanen ook de Abrams gaan leveren. Zullen de Oekraense techneuten blij mee zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu is het ook goed met Duitsland belachelijk maken.
Een EU als eenheid is momenteel super belangrijk.
Ze leveren nu wel, punt uit nu.
Ja ze vinden het vreselijk dat het gestuurd wordt en tegelijkertijd gaat het niks uitmaken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik mis ze nu wel voor duiding eigenlijk. Of om te verklaren dat het allemaal niet gaat helpen. En meer van dat soort fraais.
Het kan ook gewoon nog een veel grotere gehaktmolen worden met ong hetzelfde resultaat over een jaar zeg maar.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er wordt niet "geschoven" met troepen, er worden juist troepen bijgeplust (mobilisatie). En dan zit je in Russisch gebied en ook het Russische luchtruim... Je hele opmars wordt dan op alle flanken aangegrepen.
Dat "doorbraak forceren" narratief klinkt natuurlijk heel leuk en is atm een lekker kekke term want tanks maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Dit soort "en nu gaat alles anders worden" geluiden hoorden we natuurlijk ook al toen de westerse artillerie en HIMARS'en werden geleverd.
Ja, en nu hoor je daar positief over te zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze leveren pas wanneer er enorme druk op hun uitgeoefend wordt. Hij krijgt toch zijn zin aangezien de Amerikanen ook de Abrams gaan leveren. Zullen de Oekraense techneuten blij mee zijn.
Haha, de o jubel we (bij winst is het we!)staan morgen in Moskou teksten hebben wel tegengas nodig ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik mis ze nu wel voor duiding eigenlijk. Of om te verklaren dat het allemaal niet gaat helpen. En meer van dat soort fraais.
Jaaaa.... als je bezet gebied intreed bestaat er idd de kans dat je op 3, 9 en 12 aangevallen wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef AchJa het volgende:
Er wordt niet "geschoven" met troepen, er worden juist troepen bijgeplust (mobilisatie). En dan zit je in Russisch gebied en ook het Russische luchtruim... Je hele opmars wordt dan op alle flanken aangegrepen.
Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar ik verwacht niet dat er een enorme reserve aan gedisciplineerde en getrainde, goed uitgeruste, zwaar gemotiveerde soldaten staat te wachten. Ik denk dat dienstplichtigen en militielui snel in paniek raken als er ineens een stuk of wat Leopards en een flink aantal IFV's en APC's op ze af komt stormen. Ook omdat Oekrane de commandoposten meestal eerst uitschakelt met HIMARS of artillerie.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat "doorbraak forceren" narratief klinkt natuurlijk heel leuk en is atm een lekker kekke term want tanks maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Dit soort "en nu gaat alles anders worden" geluiden hoorden we natuurlijk ook al toen de westerse artillerie en HIMARS'en werden geleverd.
Wat begrijp jij niet aan "eigen" luchtruim?quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:05 schreef ExTec het volgende:
Jaaaa.... als je bezet gebied intreed bestaat er idd de kans dat je op 3, 9 en 12 aangevallen wordt.
Beetje stating the obvious als je het mij vraagt.
En ik wist niet dat er een stuk rus luchtruim was en stuk oekrains luchtruim. Ik dacht zelf dat een van de kenmerkende aspecten van deze oorlog was dat geen van de 2 partijen air superiority had. En heeft geen van 2 partijen dat, dan is lastig gevallen worden vanuit de lucht, voor beide partijen, just another monday.
Het staat ze vrij die ongebruikt in een veldje in bij de Poolse grens te plaatsen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze leveren pas wanneer er enorme druk op hun uitgeoefend wordt. Hij krijgt toch zijn zin aangezien de Amerikanen ook de Abrams gaan leveren. Zullen de Oekraense techneuten blij mee zijn.
De aantallen ontbreken voor doorbraken, het is niet 39-45 waar op een front tienduizenden stuks materiaal en manschappen ingezet konden worden. Het laatste beetje wat Duitsland in de Ardennen bij elkaar kon schrapen om nog een gokje mee te wagen waren 500 tanks en 2000 stuks artillerie, en een half miljoen soldaten. Dat is momenteel zo'n beetje het hele leger in Oekrane.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alles werd ook anders toen de himars zijn intrede deed. De Russen moesten hun artillerie bevoorrading omgooien en verder van het front plaatsen waardoor ze veel minder efficint te werk konden gaan en de Oekraense veel minder shells moesten incasseren. Of kharkiv en Kherson wel of niet bevrijd zouden worden zonder de systemen zullen we nooit weten.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef AchJa het volgende:
Dit soort "en nu gaat alles anders worden" geluiden hoorden we natuurlijk ook al toen de westerse artillerie en HIMARS'en werden geleverd.
Geen van de 2 partijen heeft die daarzo.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan "eigen" luchtruim?
quote:
Achter de linies is het de AA van de tegenstander die de dienst uitmaakt natuurlijk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jaaaa.... als je bezet gebied intreed bestaat er idd de kans dat je op 3, 9 en 12 aangevallen wordt.
Beetje stating the obvious als je het mij vraagt.
En ik wist niet dat er een stuk rus luchtruim was en stuk oekrains luchtruim. Ik dacht zelf dat een van de kenmerkende aspecten van deze oorlog was dat geen van de 2 partijen air superiority had. En heeft geen van 2 partijen dat, dan is lastig gevallen worden vanuit de lucht, voor beide partijen, just another monday.
Als je natuurlijk ff tactisch doet a'la: ze hebben de oorlog nog niet gewonnen met dat ding - dan is het geen wuwa.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Alles werd ook anders toen de himars zijn intrede deed.
Die zitten ergens tussen de A5 en A6 in toch?quote:
Is dan wel een beetje alles of niets niet?quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar ik verwacht niet dat er een enorme reserve aan gedisciplineerde en getrainde, goed uitgeruste, zwaar gemotiveerde soldaten staat te wachten. Ik denk dat dienstplichtigen en militielui snel in paniek raken als er ineens een stuk of wat Leopards en een flink aantal IFV's en APC's op ze af komt stormen. Ook omdat Oekrane de commandoposten meestal eerst uitschakelt met HIMARS of artillerie.
En ja: HIMARS en artillerie heeft weldegelijk een verschil gemaakt. De ene na de andere ammodump of commandopost werd ermee opgeblazen.
Er worden toch al lang piloten op de F16 getraind?quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar kunnen we ook niet vast beginnen met het trainen van Oekraners op onze jets?
Just in case..
Daar was wel een bericht over:quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar kunnen we ook niet vast beginnen met het trainen van Oekraners op onze jets?
Just in case..
Die tanks zitten daar niet in hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:37 schreef Recce het volgende:
Geen idee hoe bijzonder dit is, maar er is een formatie van vier Amerikaanse tankvliegtuigen onderweg naar Europa:
[ afbeelding ]
En daarvoor heb je:quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Achter de linies is het de AA van de tegenstander die de dienst uitmaakt natuurlijk.
Eeuhm, tankvliegtuigen hebben inderdaad niets met tanks te maken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:17 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die tanks zitten daar niet in hoor.
De tanks die geleverd worden aan Oekrane zijn tanks die in reeds in Europa gestationeerd staan.
Hoe bedoel je? Ik denk dat zo'n thunderrun als in Kharkiv nog wel een keertje kan. Toen deden ze het met pick-ups maar nu krijgen ze beter spul.quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is dan wel een beetje alles of niets niet?
Waarom zou Oekrane niet blijven aanvallen zoals ze al deden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |