abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211017860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:39 schreef Chea49 het volgende:
Kody is altijd al vol van zichzelf geweest en daarom is hij nu zo boos dat de vrouwen hem in de steek laten, hij voelt zich dan ook verraden! Wie laat er nou zo´n prachtig gebouwde boy gaan? _O-
Ik zie zijn sixpack niet zo goed maar kan aan mij liggen. :{w
:D

Ik kijk met steeds meer verbazing naar de serie.. wat valt die man door de mand. De eerste seizoenen vond ik het echte een fijne man. Hoe hij met al zijn kinderen was en hoe hij sprak over zijn vrouwen en hoe hij holde van de ene vrouw naar de andere zodat ze allemaal quality time met hem hadden. Op het moment dat Robyn in beeld kwam zag je gelijk de dynamiek veranderen. Best wel jammer want het was echt een heel leuk gezin.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij er van begrijpt
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:27:47 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211017992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:14 schreef lojanda het volgende:

[..]
:D

Ik kijk met steeds meer verbazing naar de serie.. wat valt die man door de mand. De eerste seizoenen vond ik het echte een fijne man. Hoe hij met al zijn kinderen was en hoe hij sprak over zijn vrouwen en hoe hij holde van de ene vrouw naar de andere zodat ze allemaal quality time met hem hadden. Op het moment dat Robyn in beeld kwam zag je gelijk de dynamiek veranderen. Best wel jammer want het was echt een heel leuk gezin.
Robyn zat al in het eerste seizoen, vanaf de tweede uitzending.

Dus hoe de dynamiek daarvoor was…
The love you take is equal to the love you make.
pi_211018056
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Robyn zat al in het eerste seizoen, vanaf de tweede uitzending.

Dus hoe de dynamiek daarvoor was…
Klopt idd.. dacht dat ze pas in het tweede seizoen kwam. Maar goed, ze woonden toen nog niet bij hun en was nog niet getrouwd met Kody. Sinds ze er echt bij kwam zag je steeds meer veranderingen komen.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:40:38 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211018131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:33 schreef lojanda het volgende:

[..]
Klopt idd.. dacht dat ze pas in het tweede seizoen kwam. Maar goed, ze woonden toen nog niet bij hun en was nog niet getrouwd met Kody. Sinds ze er echt bij kwam zag je steeds meer veranderingen komen.
Ja, nogal logisch dat de dynamiek veranderde. De (gedwongen) verhuizing kwam daar ook nog bij.

Mijn punt is dat wat we weten over de dynamiek voordat Robyn kwam we weten uit wat de familieleden daarover vertellen. En met name in de laatste paar series komt er wat dat betreft al het nodige naar boven en dat geeft zeker niet een beeld van ‘iedereen was gelukkig’. Denk alleen maar al aan Christine en hoe ze zei zich ‘the basement wife’ te hebben gevoeld, vooral dienend als oppas voor de kinderen van Janelle, zodat die de handen vrij had voor haar carrière.
pi_211018166
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, nogal logisch dat de dynamiek veranderde. De (gedwongen) verhuizing kwam daar ook nog bij.

Mijn punt is dat wat we weten over de dynamiek voordat Robyn kwam we weten uit wat de familieleden daarover vertellen. En met name in de laatste paar series komt er wat dat betreft al het nodige naar boven en dat geeft zeker niet een beeld van ‘iedereen was gelukkig’. Denk alleen maar al aan Christine en hoe ze zei zich ‘the basement wife’ te hebben gevoeld, vooral dienend als oppas voor de kinderen van Janelle, zodat die de handen vrij had voor haar carrière.
Ik denk dat het ook echt wel heel moeilijk is want er komt gewoon toch ook jaloezie bij kijken en je hebt te maken met allemaal verschillende karakters. Op papier lijkt het allemaal heel goed te werken maar de werkelijkheid is heel anders.

Het zou voor mij dan ook echt niets zijn en dan ben ik niet eens een jaloers type.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:51:26 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211018232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:44 schreef lojanda het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook echt wel heel moeilijk is want er komt gewoon toch ook jaloezie bij kijken en je hebt te maken met allemaal verschillende karakters. Op papier lijkt het allemaal heel goed te werken maar de werkelijkheid is heel anders.

Het zou voor mij dan ook echt niets zijn en dan ben ik niet eens een jaloers type.
Ja, imo ligt het probleem ook vooral bij het polygame huwelijk. Alle leden moeten zich daarvoor in bepaalde rollen willen schikken, ze moeten zich ondergeschikt willen maken voor het grotere geheel. In eerdere series werd nog wel eens over hun geloof als drijfveer gesproken, maar daar hoor ik ze nooit meer over. Voortschrijdend inzicht, persoonlijke ontwikkeling , kinderen die opgroeien en hun eigen (afwijkende) pad kiezen en Christine was de eerste die, heel begrijpelijk, zei: ik wil dit niet meer, ik stop ermee.
pi_211018372
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, imo ligt het probleem ook vooral bij het polygame huwelijk. Alle leden moeten zich daarvoor in bepaalde rollen willen schikken, ze moeten zich ondergeschikt willen maken voor het grotere geheel. In eerdere series werd nog wel eens over hun geloof als drijfveer gesproken, maar daar hoor ik ze nooit meer over. Voortschrijdend inzicht, persoonlijke ontwikkeling , kinderen die opgroeien en hun eigen (afwijkende) pad kiezen en Christine was de eerste die, heel begrijpelijk, zei: ik wil dit niet meer, ik stop ermee.
Dat denk ik dus ook. Zo vind ik het ook zo bijzonder hoelang Meri het nog heeft geprobeerd. Het is niet zo dat die relatie kapot ging ivm dat catfish schandaal. Er was toen eigenlijk al geen relatie meer tussen Kody en Meri.
pi_211051570
Het ging, voordat Robyn ten tonele verscheen, al niet allemaal van een leien dakje. Maar sinds de kinderen een eigen mening hebben gevormd en deze een ander soort aandacht verlangen is de boel ineen gestort. De jonge kids van Robyn kregen opeens de volle aandacht en dan ook nog de aankoop van dat stuk grond waar ze voorlopig nog helemaal niets op kunnen bouwen en waar het geld heen ging naar het enorme huis voor Robyn is de ellende versneld. Ook de coronacrisis heeft niet veel goeds gebracht daar niemand meer naar Kody wilde luisteren.
Dat Kody zo boos is dat het met de andere vrouwen nu niet goed meer gaat is geheel aan zichzelf te danken. Met Meri was het allang doodgebloed, met Christine wilde hij het bed niet meer delen en Jenelle kreeg de volle laag omdat haar kinderen het niet eens waren met Kody. Kody kan alleen maar omgaan met slaafse vrouwen en kleine kinderen. Tegenspraak duld deze spierbundel niet. :)
pi_211052595
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 23 oktober 2023 @ 15:33:49 #210
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211054130
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 11:46 schreef Chea49 het volgende:
Kody kan alleen maar omgaan met slaafse vrouwen en kleine kinderen. Tegenspraak duld deze spierbundel niet. :)
Ik denk weleens: die levensstijl lijkt mij helemaal niks, maar zij hebben hiervoor gekozen. En daar hoorde ook de religie bij en ook dat de man nou eenmaal de eindbaas is. Lijkt mij niks maar ieder zijn ding.
Nu zijn we 30 jaar verder en willen die vrouwen (behalve Robyn en misschien Meri) zich niet meer in zo'n ondergeschikte rol laten zetten, Christine heeft de religie ook vaarwel gezegd. Die vrouwen willen nu iets anders. Totaal begrijpelijk maar zo is die relatie ooit niet begonnen. Ergens snap ik wel dat Kody zich gewoon gedraagt als vanouds (voor hem is er niks veranderd).
En dan vindt het hele internet hem een rare enge man die 5 eeuwen achterloopt maar dit was ooit wel de deal toen zij hun gezin startten.
Die vrouwen zijn vrij om nu voor een andere levensstijl te kiezen, en daar hebben ze helemaal gelijk in, maar op zich is Kody niet degene die de spelregels heeft veranderd.

Kort gezegd: de manier waarop Kody dingen doet is niet mijn manier en ook niet meer van deze tijd, maar het past denk ik wel in die religie en hoe zij ooit hun gezin hebben vormgegeven en hij is niet veranderd. Al is hij wel veel boos volgens mij en heeft hij ook zeker fouten gemaakt.
  maandag 23 oktober 2023 @ 15:57:48 #211
58921 Day
You can fly!
pi_211054313
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 15:33 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik denk weleens: die levensstijl lijkt mij helemaal niks, maar zij hebben hiervoor gekozen. En daar hoorde ook de religie bij en ook dat de man nou eenmaal de eindbaas is. Lijkt mij niks maar ieder zijn ding.
Nu zijn we 30 jaar verder en willen die vrouwen (behalve Robyn en misschien Meri) zich niet meer in zo'n ondergeschikte rol laten zetten, Christine heeft de religie ook vaarwel gezegd. Die vrouwen willen nu iets anders. Totaal begrijpelijk maar zo is die relatie ooit niet begonnen. Ergens snap ik wel dat Kody zich gewoon gedraagt als vanouds (voor hem is er niks veranderd).
En dan vindt het hele internet hem een rare enge man die 5 eeuwen achterloopt maar dit was ooit wel de deal toen zij hun gezin startten.
Die vrouwen zijn vrij om nu voor een andere levensstijl te kiezen, en daar hebben ze helemaal gelijk in, maar op zich is Kody niet degene die de spelregels heeft veranderd.

Kort gezegd: de manier waarop Kody dingen doet is niet mijn manier en ook niet meer van deze tijd, maar het past denk ik wel in die religie en hoe zij ooit hun gezin hebben vormgegeven en hij is niet veranderd. Al is hij wel veel boos volgens mij en heeft hij ook zeker fouten gemaakt.
Hij is wel degelijk degene die de regels heeft veranderd! Hij is zijn aandacht totaal gaan leggen op 1 vrouw die in ALLES haar zin krijgt. Dan is het niet raar dat de rest in protest gaat, toch? Dan is het toch niet raar dat zijn oudere kinderen gaan piepen?

Ik was totaal verbijsterd over de kerstviering. Al die dure cadeautjes voor 1 gezin (terwijl hij eigenlijk een hekel heeft aan kerst) en dan is de helft van die kinderen niet eens van hem! En dan je eigen dochter niet alleen niet uitnodigen, maar ook niet eens bellen of een cadeau brengen. Daar viel hij voor mij definitief door de mand!
En mevrouw Robyn wist hiervan, zoals ze van alles op de hoogte is. Dat hele 'ik had zo graag met mijn zustervrouwen op de schommelstoel op de porch gezeten, kijkend naar onze kinderen en kleinkinderen' is 1 grote act! Zij heeft hem precies waar ze hem hebben wil!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  maandag 23 oktober 2023 @ 17:51:34 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211055272
⬆️ Dit ⬆️
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211055395
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 15:33 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ergens snap ik wel dat Kody zich gewoon gedraagt als vanouds (voor hem is er niks veranderd).

Behalve als het Meri aangaat..... Hij mag van zijn geloof geen vrouw verlaten dus wacht hij net zolang tot Meri hém verlaat.
pi_211063170
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 15:57 schreef Day het volgende:

[..]
Hij is wel degelijk degene die de regels heeft veranderd! Hij is zijn aandacht totaal gaan leggen op 1 vrouw die in ALLES haar zin krijgt. Dan is het niet raar dat de rest in protest gaat, toch? Dan is het toch niet raar dat zijn oudere kinderen gaan piepen?

Ik was totaal verbijsterd over de kerstviering. Al die dure cadeautjes voor 1 gezin (terwijl hij eigenlijk een hekel heeft aan kerst) en dan is de helft van die kinderen niet eens van hem! En dan je eigen dochter niet alleen niet uitnodigen, maar ook niet eens bellen of een cadeau brengen. Daar viel hij voor mij definitief door de mand!
En mevrouw Robyn wist hiervan, zoals ze van alles op de hoogte is. Dat hele 'ik had zo graag met mijn zustervrouwen op de schommelstoel op de porch gezeten, kijkend naar onze kinderen en kleinkinderen' is 1 grote act! Zij heeft hem precies waar ze hem hebben wil!
Grotendeels eens. Alleen heb ik juist de indruk dat Robyn weinig tot niets heeft in te brengen en zij het niet met alles eens is hoe Kody denkt en doet. Kody heeft wel degelijk zijn vrouwen en hun tienerkinderen laten vallen als een baksteen en gebruikt keer op keer weer de smoes dat het aan zijn coronaregels heeft gelegen. De vrouwen kiezen uiteindelijk niet alleen maar voor zichzélf maar vooral voor hun kinderen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:22:47 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211063265
Vraag je eens af waarom ze wonen waar ze nu wonen... ze woonden prima in Vegas tot de zoon van Robyn ging studeren waar ze nu zitten.
Denk je echt dat Kody zelf bedacht heeft dat ze bij zijn stiefzoon om de hoek wilden wonen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:29:32 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211063355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:22 schreef Leandra het volgende:
Vraag je eens af waarom ze wonen waar ze nu wonen... ze woonden prima in Vegas tot de zoon van Robyn ging studeren waar ze nu zitten.
Denk je echt dat Kody zelf bedacht heeft dat ze bij zijn stiefzoon om de hoek wilden wonen?
Kody’s wens was toch altijd om weer met iedereen onder één dak te wonen? Daar had hij toch serieuze plannen voor in Flagstaff.

En je zegt stiefzoon, maar hij heeft haar kinderen geadopteerd.
pi_211063718
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kody’s wens was toch altijd om weer met iedereen onder één dak te wonen? Daar had hij toch serieuze plannen voor in Flagstaff.

Mooie quote uit de laatste USA aflevering (niet echt een spoiler)

''What makes a bad sisterwife? Taking your kids away from their dad!'' - Kody

Ehm.. dat is precies wat Robyn heeft gedaan bij haar drie oudste kinderen? :?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:36:28 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211064226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:54 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mooie quote uit de laatste USA aflevering (niet echt een spoiler)

''What makes a bad sisterwife? Taking your kids away from their dad!'' - Kody

Ehm.. dat is precies wat Robyn heeft gedaan bij haar drie oudste kinderen? :?
Dat was toch een ‘abusive relationship’?
pi_211064264
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat was toch een ‘abusive relationship’?
Dat zegt zij? We hebben nooit Davids kant van het verhaal gehoord.
De kinderen gingen ook nog ''gewoon'' op vakantie naar hun vader.

Op Reddit gaat al jaren het ''gerucht'' dat die man een of andere NDA heeft getekend.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:43:37 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211064314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:39 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]

Op Reddit gaat al jaren het ''gerucht'' dat die man een of andere NDA heeft getekend.
Ja, als je geen woord van haar gelooft, dan is het natuurlijk ook duidelijk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:44:46 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064323
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook al dubieus is, dat je kinderen die gewoon 2 ouders hebben kunt adopteren.
Dat je daar ook überhaupt de noodzaak toe ziet, helemaal als het betekent dat je van je wettige vrouw moet scheiden om die adoptie te kunnen regelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211064336
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, als je geen woord van haar gelooft, dan is het natuurlijk ook duidelijk.
Ik heb geen empathie voor de actrice nee.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:49:22 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211064372
Nou dames, ik ben hier weg.
pi_211064388
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:49 schreef Lienekien het volgende:
Nou dames, ik ben hier weg.
That's what she said.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:53:39 #225
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211064998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:39 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]

Wat is een NDA? :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')