quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:39 schreef Chea49 het volgende:
Kody is altijd al vol van zichzelf geweest en daarom is hij nu zo boos dat de vrouwen hem in de steek laten, hij voelt zich dan ook verraden! Wie laat er nou zo´n prachtig gebouwde boy gaan?![]()
Ik zie zijn sixpack niet zo goed maar kan aan mij liggen.
Robyn zat al in het eerste seizoen, vanaf de tweede uitzending.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:14 schreef lojanda het volgende:
[..]![]()
Ik kijk met steeds meer verbazing naar de serie.. wat valt die man door de mand. De eerste seizoenen vond ik het echte een fijne man. Hoe hij met al zijn kinderen was en hoe hij sprak over zijn vrouwen en hoe hij holde van de ene vrouw naar de andere zodat ze allemaal quality time met hem hadden. Op het moment dat Robyn in beeld kwam zag je gelijk de dynamiek veranderen. Best wel jammer want het was echt een heel leuk gezin.
Klopt idd.. dacht dat ze pas in het tweede seizoen kwam. Maar goed, ze woonden toen nog niet bij hun en was nog niet getrouwd met Kody. Sinds ze er echt bij kwam zag je steeds meer veranderingen komen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Robyn zat al in het eerste seizoen, vanaf de tweede uitzending.
Dus hoe de dynamiek daarvoor was…
Ja, nogal logisch dat de dynamiek veranderde. De (gedwongen) verhuizing kwam daar ook nog bij.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:33 schreef lojanda het volgende:
[..]
Klopt idd.. dacht dat ze pas in het tweede seizoen kwam. Maar goed, ze woonden toen nog niet bij hun en was nog niet getrouwd met Kody. Sinds ze er echt bij kwam zag je steeds meer veranderingen komen.
Ik denk dat het ook echt wel heel moeilijk is want er komt gewoon toch ook jaloezie bij kijken en je hebt te maken met allemaal verschillende karakters. Op papier lijkt het allemaal heel goed te werken maar de werkelijkheid is heel anders.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, nogal logisch dat de dynamiek veranderde. De (gedwongen) verhuizing kwam daar ook nog bij.
Mijn punt is dat wat we weten over de dynamiek voordat Robyn kwam we weten uit wat de familieleden daarover vertellen. En met name in de laatste paar series komt er wat dat betreft al het nodige naar boven en dat geeft zeker niet een beeld van ‘iedereen was gelukkig’. Denk alleen maar al aan Christine en hoe ze zei zich ‘the basement wife’ te hebben gevoeld, vooral dienend als oppas voor de kinderen van Janelle, zodat die de handen vrij had voor haar carrière.
Ja, imo ligt het probleem ook vooral bij het polygame huwelijk. Alle leden moeten zich daarvoor in bepaalde rollen willen schikken, ze moeten zich ondergeschikt willen maken voor het grotere geheel. In eerdere series werd nog wel eens over hun geloof als drijfveer gesproken, maar daar hoor ik ze nooit meer over. Voortschrijdend inzicht, persoonlijke ontwikkeling , kinderen die opgroeien en hun eigen (afwijkende) pad kiezen en Christine was de eerste die, heel begrijpelijk, zei: ik wil dit niet meer, ik stop ermee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:44 schreef lojanda het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook echt wel heel moeilijk is want er komt gewoon toch ook jaloezie bij kijken en je hebt te maken met allemaal verschillende karakters. Op papier lijkt het allemaal heel goed te werken maar de werkelijkheid is heel anders.
Het zou voor mij dan ook echt niets zijn en dan ben ik niet eens een jaloers type.
Dat denk ik dus ook. Zo vind ik het ook zo bijzonder hoelang Meri het nog heeft geprobeerd. Het is niet zo dat die relatie kapot ging ivm dat catfish schandaal. Er was toen eigenlijk al geen relatie meer tussen Kody en Meri.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, imo ligt het probleem ook vooral bij het polygame huwelijk. Alle leden moeten zich daarvoor in bepaalde rollen willen schikken, ze moeten zich ondergeschikt willen maken voor het grotere geheel. In eerdere series werd nog wel eens over hun geloof als drijfveer gesproken, maar daar hoor ik ze nooit meer over. Voortschrijdend inzicht, persoonlijke ontwikkeling , kinderen die opgroeien en hun eigen (afwijkende) pad kiezen en Christine was de eerste die, heel begrijpelijk, zei: ik wil dit niet meer, ik stop ermee.
Ik denk weleens: die levensstijl lijkt mij helemaal niks, maar zij hebben hiervoor gekozen. En daar hoorde ook de religie bij en ook dat de man nou eenmaal de eindbaas is. Lijkt mij niks maar ieder zijn ding.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:46 schreef Chea49 het volgende:
Kody kan alleen maar omgaan met slaafse vrouwen en kleine kinderen. Tegenspraak duld deze spierbundel niet.
Hij is wel degelijk degene die de regels heeft veranderd! Hij is zijn aandacht totaal gaan leggen op 1 vrouw die in ALLES haar zin krijgt. Dan is het niet raar dat de rest in protest gaat, toch? Dan is het toch niet raar dat zijn oudere kinderen gaan piepen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik denk weleens: die levensstijl lijkt mij helemaal niks, maar zij hebben hiervoor gekozen. En daar hoorde ook de religie bij en ook dat de man nou eenmaal de eindbaas is. Lijkt mij niks maar ieder zijn ding.
Nu zijn we 30 jaar verder en willen die vrouwen (behalve Robyn en misschien Meri) zich niet meer in zo'n ondergeschikte rol laten zetten, Christine heeft de religie ook vaarwel gezegd. Die vrouwen willen nu iets anders. Totaal begrijpelijk maar zo is die relatie ooit niet begonnen. Ergens snap ik wel dat Kody zich gewoon gedraagt als vanouds (voor hem is er niks veranderd).
En dan vindt het hele internet hem een rare enge man die 5 eeuwen achterloopt maar dit was ooit wel de deal toen zij hun gezin startten.
Die vrouwen zijn vrij om nu voor een andere levensstijl te kiezen, en daar hebben ze helemaal gelijk in, maar op zich is Kody niet degene die de spelregels heeft veranderd.
Kort gezegd: de manier waarop Kody dingen doet is niet mijn manier en ook niet meer van deze tijd, maar het past denk ik wel in die religie en hoe zij ooit hun gezin hebben vormgegeven en hij is niet veranderd. Al is hij wel veel boos volgens mij en heeft hij ook zeker fouten gemaakt.
Behalve als het Meri aangaat..... Hij mag van zijn geloof geen vrouw verlaten dus wacht hij net zolang tot Meri hém verlaat.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ergens snap ik wel dat Kody zich gewoon gedraagt als vanouds (voor hem is er niks veranderd).
Grotendeels eens. Alleen heb ik juist de indruk dat Robyn weinig tot niets heeft in te brengen en zij het niet met alles eens is hoe Kody denkt en doet. Kody heeft wel degelijk zijn vrouwen en hun tienerkinderen laten vallen als een baksteen en gebruikt keer op keer weer de smoes dat het aan zijn coronaregels heeft gelegen. De vrouwen kiezen uiteindelijk niet alleen maar voor zichzélf maar vooral voor hun kinderen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:57 schreef Day het volgende:
[..]
Hij is wel degelijk degene die de regels heeft veranderd! Hij is zijn aandacht totaal gaan leggen op 1 vrouw die in ALLES haar zin krijgt. Dan is het niet raar dat de rest in protest gaat, toch? Dan is het toch niet raar dat zijn oudere kinderen gaan piepen?
Ik was totaal verbijsterd over de kerstviering. Al die dure cadeautjes voor 1 gezin (terwijl hij eigenlijk een hekel heeft aan kerst) en dan is de helft van die kinderen niet eens van hem! En dan je eigen dochter niet alleen niet uitnodigen, maar ook niet eens bellen of een cadeau brengen. Daar viel hij voor mij definitief door de mand!
En mevrouw Robyn wist hiervan, zoals ze van alles op de hoogte is. Dat hele 'ik had zo graag met mijn zustervrouwen op de schommelstoel op de porch gezeten, kijkend naar onze kinderen en kleinkinderen' is 1 grote act! Zij heeft hem precies waar ze hem hebben wil!
Kody’s wens was toch altijd om weer met iedereen onder één dak te wonen? Daar had hij toch serieuze plannen voor in Flagstaff.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:22 schreef Leandra het volgende:
Vraag je eens af waarom ze wonen waar ze nu wonen... ze woonden prima in Vegas tot de zoon van Robyn ging studeren waar ze nu zitten.
Denk je echt dat Kody zelf bedacht heeft dat ze bij zijn stiefzoon om de hoek wilden wonen?
Mooie quote uit de laatste USA aflevering (niet echt een spoiler)quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kody’s wens was toch altijd om weer met iedereen onder één dak te wonen? Daar had hij toch serieuze plannen voor in Flagstaff.
En je zegt stiefzoon, maar hij heeft haar kinderen geadopteerd.
Dat was toch een ‘abusive relationship’?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Mooie quote uit de laatste USA aflevering (niet echt een spoiler)
''What makes a bad sisterwife? Taking your kids away from their dad!'' - Kody
Ehm.. dat is precies wat Robyn heeft gedaan bij haar drie oudste kinderen?
Dat zegt zij? We hebben nooit Davids kant van het verhaal gehoord.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was toch een ‘abusive relationship’?
Ja, als je geen woord van haar gelooft, dan is het natuurlijk ook duidelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat zegt zij? We hebben nooit Davids kant van het verhaal gehoord.
De kinderen gingen ook nog ''gewoon'' op vakantie naar hun vader.
Op Reddit gaat al jaren het ''gerucht'' dat die man een of andere NDA heeft getekend.
Wat natuurlijk ook al dubieus is, dat je kinderen die gewoon 2 ouders hebben kunt adopteren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kody’s wens was toch altijd om weer met iedereen onder één dak te wonen? Daar had hij toch serieuze plannen voor in Flagstaff.
En je zegt stiefzoon, maar hij heeft haar kinderen geadopteerd.
Ik heb geen empathie voor de actrice nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als je geen woord van haar gelooft, dan is het natuurlijk ook duidelijk.
That's what she said.quote:
Wat is een NDA?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat zegt zij? We hebben nooit Davids kant van het verhaal gehoord.
De kinderen gingen ook nog ''gewoon'' op vakantie naar hun vader.
Op Reddit gaat al jaren het ''gerucht'' dat die man een of andere NDA heeft getekend.
Non Disclosure Agreementquote:
Geweldig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Voor Chea
https://www.reddit.com/r/(...)elieves_kody_robyns/
Ik heb nooit beweerd dat ik Kody oprecht vind, dat is een leugenaar en dramaqueen 1ste klas. Bij Robyn heb ik mijn twijfels, denk dat ze onder de plak zit bij Kody en een volgzaam vrouwtje van hem is. Kody heeft dat zélf beweerd en zo kan het zijn dat Robyn van hem de totaal verkeerde informatie krijgt over de andere vrouwen. Ik heb ook laten weten er misschien totaal naast te zitten en hoe anderen dit zien zal me geschoren zijn. Ik ga af op mijn eigen beeld van wat ik zie en hoor in de serie. Dat kan dus allicht nog veranderen in de toekomst.quote:
Ik vond de Redditpostings met reacties van partners die met een schuin oog meekijken een feest der herkenning. Mijn vriend doet hetzelfde en heeft geen goed woord voor Robyn, Meri en Kody over.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:07 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat ik Kody oprecht vind, dat is een leugenaar en dramaqueen 1ste klas. Bij Robyn heb ik mijn twijfels, denk dat ze onder de plak zit bij Kody en een volgzaam vrouwtje van hem is. Kody heeft dat zélf beweerd en zo kan het zijn dat Robyn van hem de totaal verkeerde informatie krijgt over de andere vrouwen. Ik heb ook laten weten er misschien totaal naast te zitten en hoe anderen dit zien zal me geschoren zijn. Ik ga af op mijn eigen beeld van wat ik zie en hoor in de serie. Dat kan dus allicht nog veranderen in de toekomst.
Dank voor deze link. Vind het fijner via deze link te kijken dan op de tv-uitzending te wachten. Kun je dit vaker doen?quote:Op maandag 6 november 2023 08:45 schreef PoesInDoos het volgende:
https://www.facebook.com/watch/?v=1665613517264550&ref=sharing
USA ep 12
Ik doe al weken niets andersquote:Op maandag 6 november 2023 12:11 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Dank voor deze link. Vind het fijner via deze link te kijken dan op de tv-uitzending te wachten. Kun je dit vaker doen?
Kody is inderdaad een enorme lafaard en doet geen enkele moeite om het beter te maken met zijn kinderen. Hij wil dat wél met Jenell maar ik denk niet dat dat nog lukt nu hij zo negatief is over hun kinderen. Jenell gaf al aan niet meer bij hem te willen zijn. En als je dan ook nog steeds weer benadrukt dat je je liefde van je leven hebt gevonden bij Robyn en haar kinderen wél naar je luisteren.................quote:Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef caroro het volgende:
Dat is zeker jammer! Enige manier om Kody direct aan te pakken door de dames gelijkt laten reageren op zijn achterlijke hersenspinsels. Denk dat zowel hij als Robin dan snel door de mand vallen.
Maar ja daar gaat hij dus niet aan mee werken, de lafaard.
In het voorstukje zie je Robyn sneren naar Christine, dat zou ze NOOIT in haar gezicht durven doenquote:Op maandag 20 november 2023 13:07 schreef caroro het volgende:
Dat is zeker jammer! Enige manier om Kody direct aan te pakken door de dames gelijkt laten reageren op zijn achterlijke hersenspinsels. Denk dat zowel hij als Robin dan snel door de mand vallen.
Maar ja daar gaat hij dus niet aan mee werken, de lafaard.
Deze video is niet meer beschikbaar.quote:Op maandag 13 november 2023 09:53 schreef PoesInDoos het volgende:
https://fb.watch/ohDpicf3Oq/
USA ep 13
Niet meer beschikbaar.quote:Op maandag 20 november 2023 11:41 schreef PoesInDoos het volgende:
https://fb.watch/oqVKkOPjYC/
USA ep 14, laatste van het seizoen. Volgende week weer ''one on ones'', ik vind het zoooo jammer dat ze geen gezamenlijke tell alls meer doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |