abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208732537
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik zou het erg jammer vinden als Erdogan verliest, hij is immers het boegbeeld van Turkije en Erdogan zorgt voor een stabiel en veilig Turkije.
Erdogan is gewoon een held. Doet veel goeds voor het Turkse voor maar daar hoor je de media niet over. Het is niet voor niets dat steeds met 95% van de stemmen herkozen wordt.
pi_208732566
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:46 schreef trein2000 het volgende:

Het zou mij hogelijk verbazen als Erdo niet nog ergens mee komt. Voor, tijdens of na de verkiezingen.
Dit.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208732618
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:14 schreef bijstandboy678 het volgende:

[..]
Erdogan is gewoon een held. Doet veel goeds voor het Turkse voor maar daar hoor je de media niet over. Het is niet voor niets dat steeds met 95% van de stemmen herkozen wordt.
Ik geef de waarschuwing maar gelijk: getroll en fakenews gaan we niet tolereren. Het was overigens 52%.
zie email 27 oktober
pi_208732739
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:27 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit is een frame van de Erdoğanisten. De angst kaart wordt ingezet om mensen te waarschuwen dat het land naar de klote gaat wanneer Erdoğan wordt onttroond.
Terwijl het land duidelijk naar de klote aan het gaan is op alle ranglijstjes juist door Erdogan. Laat een andere minder megalomane corrupte dictator-wannabe het maar proberen.

Al zal het me niet verbazen, dat als Erdogan verliest, de nieuwe coalitie elkaar de tent uit vecht en Erdogan 'glorieus' terugkeert.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 11 april 2023 @ 00:04:12 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208732792
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Terwijl het land duidelijk naar de klote aan het gaan is op alle ranglijstjes juist door Erdogan. Laat een andere minder megalomane corrupte dictator-wannabe het maar proberen.

Al zal het me niet verbazen, dat als Erdogan verliest, de nieuwe coalitie elkaar de tent uit vecht en Erdogan 'glorieus' terugkeert.
Nouja dat is dan wel een voordeeltje van het systeem dat Erdogan heeft ingevoerd. Dat duurt dan minstens vijf jaar. Genoeg tijd om hem achter tralies te krijgen.
pi_208732831
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:30 schreef Erno-BE het volgende:
Ik zou het erg jammer vinden als Erdogan verliest, hij is immers het boegbeeld van Turkije en Erdogan zorgt voor een stabiel en veilig Turkije.
Volgens mij ga je met Erdogan aan het roer nooit de dramatische situatie rond de Lira en monetair beleid kunnen verbeteren. Alleen al omdat zijn - Erdogans - aanblijven op geen enkele manier vertrouwen wekt dat er buitenlands (dollar)geld in de Turkse economie wordt gepompt; nieuwe liquiditeit. Lijkt me dat de lira met aanblijven van Erdogan verder op een dood spoor zit.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208732844
quote:
Ik moet het nog maar even zien. Dubieuze dictators laten zich zelden zo maar afzetten.

Het zou mij hogelijk verbazen als Erdo niet nog ergens mee komt. Voor, tijdens of na de verkiezingen.
Zweden moet nog bij de NAVO, die koe gaat die deze maanden lekker uitmelken sowieso. Hopelijk hier en daar nog wat PKK-strijders die ze aan de Turken overhandigen, werkt altijd goed voor de PR.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208732885
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Hij heeft zijn beste tijd gehad. Op zo veel.fronten is hij het paadje af. Het is tijd voor een frisse wind.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208732910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 00:04 schreef Hexagon het volgende:

Genoeg tijd om hem achter tralies te krijgen.
Dat gaat echt niet gebeuren. In Turkije belanden hoge vissen niet in de gevangenis. Daarnaast als zal dat politiek niet verstandig zijn voor de oppositie om zoiets te proberen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208732931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 00:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Volgens mij ga je met Erdogan aan het roer nooit de dramatische situatie rond de Lira en monetair beleid kunnen verbeteren. Alleen al omdat zijn - Erdogans - aanblijven op geen enkele manier vertrouwen wekt dat er buitenlands (dollar)geld in de Turkse economie wordt gepompt; nieuwe liquiditeit. Lijkt me dat de lira met aanblijven van Erdogan verder op een dood spoor zit.
Dit inderdaad. De Turkse centrale bank, is de enige in de wereld waar ze de rentevoet verlagen bij een torenhoge inflatie, omdat Erdogan zo zijn gekke ideeën over heeft.
En omdat de investeerders wegblijven is hij genoodzaakt met kunst en vliegwerk de lira te stabiliseren door miljarden dollars te regelen via Qatar, Saudi en Rusland. In ruil voor wat mag God weten.
-Rabia Al-Basri
pi_208732959
quote:

Recentelijk hebben de Turkse inlichtingendiensten een kans gemist om de ypg hoofd in Syrië op te blazen. Dit had Erdogan een boost aan stemmen gegeven. In Turkije kan je altijd scoren door het opblazen van PKK lui. Hoewel de kans dat ze hem opblazen niet bijster groot is, omdat Amerikaanse soldaten als human shield dienen bij hem. Ik denk niet dat Erdoğan trekt heeft om Amerikaanse soldaten opblazen. Maar wie weet, zal hij gekke dingen doen.

Maar ik maak me wel zorgen dat als de stemmen close zijn, hij zijn verlies niet zal accepteren en een Trumpje zal uithalen. Alleen Trump had niet de macht om zijn "the big steal" realiteit te maken. Erdoğan die heeft in alle lagen van de staat zijn mannetjes.
-Rabia Al-Basri
pi_208733051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 00:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Zweden moet nog bij de NAVO, die koe gaat die deze maanden lekker uitmelken sowieso. Hopelijk hier en daar nog wat PKK-strijders die ze aan de Turken overhandigen, werkt altijd goed voor de PR.
Ja goed. We hadden hier ooit een minister van familliezaken die door het halve nationale politiekorps werd tegengehouden in de periode voor de verkiezingen. Dat gebeurt overal, daar heb ik het niet over. Ik heb het meer over écht dubieuze dingen, mensen oppakken, stembusfraude, media verbieden of gelijkschakelen, dat werk.
zie email 27 oktober
pi_208733053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 00:36 schreef Slayage het volgende:
Maar ik maak me wel zorgen dat als de stemmen close zijn, hij zijn verlies niet zal accepteren en een Trumpje zal uithalen. Alleen Trump had niet de macht om zijn "the big steal" realiteit te maken. Erdoğan die heeft in alle lagen van de staat zijn mannetjes.
Nou ja dat soort ongein dus.
zie email 27 oktober
pi_208733093
quote:
Ik moet het nog maar even zien. Dubieuze dictators laten zich zelden zo maar afzetten.

Dit. Ik ben ervan overtuigd dat we zeker tot zijn dood niet van hem af zullen zijn. Deze is niet voornemens om ook maar ooit zijn macht af te willen staan, als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks. Dan krijg je Wit-Russische toestanden.
pi_208733117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 00:29 schreef Slayage het volgende:
Dit inderdaad. De Turkse centrale bank, is de enige in de wereld waar ze de rentevoet verlagen bij een torenhoge inflatie, omdat Erdogan zo zijn gekke ideeën over heeft.
En omdat de investeerders wegblijven is hij genoodzaakt met kunst en vliegwerk de lira te stabiliseren door miljarden dollars te regelen via Qatar, Saudi en Rusland. In ruil voor wat mag God weten.
Qatar en Saudi zijn kapitaalkrachtig. In ruil voor wat? Voor staatsbedrijven. Qatar heeft al wat overgenomen hier en daar maar volgens mij wordt daar (heel) weinig aandacht aan besteed in Turkse media. Gratis geld gaat die niet genoeg krijgen, dus de enige manier is dit. Verkopen, al dan niet deels, van publieke bedrijven/eigendommen.

quote:
Qatar’s purchase of a 10th of the Istanbul stock exchange sparked an outcry from Turkey’s opposition, which claimed President Recep Tayyip Erdogan is selling off the country’s prized assets to save the struggling economy.

The sale of the Borsa Istanbul stake to the Qatari Investment Authority was completed for an undisclosed fee when Qatari Emir Sheikh Tamim met Mr Erdogan in Ankara last week.

Other deals included a high-end shopping centre in Istanbul, a port in the Mediterranean city of Antalya and a development project on Istanbul’s Golden Horn waterway.

https://www.thenationalne(...)20691?outputType=amp
Met de aardbeving las ik dat Turkije 100miljard dollar minimaal nodig heeft. Ga er maar aan staan. Maar in het grotere plaatje blijft met zijn aanblijven het probleem dat er gewoon geen enkel vertrouwen is om serieus buitenlands kapitaal aan te trekken (of in Turkije te investeren) omdat hij juist het probleem is met monetaire beleid en dus aanblijven…ik zie niet hoe hij daaruit gaat komen. De grote vooruitgang die hij boekte vanaf ergens begin 2000 kwam ook met name omdat Turkije in staat was veel buitenlands kapitaal aan te trekken en Turken veel op krediet konden kopen, zowel burger als staat.

[ Bericht 21% gewijzigd door Aloulu op 11-04-2023 01:43:34 ]
pi_208733132
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 01:05 schreef trein2000 het volgende:
Ja goed. We hadden hier ooit een minister van familliezaken die door het halve nationale politiekorps werd tegengehouden in de periode voor de verkiezingen. Dat gebeurt overal, daar heb ik het niet over. Ik heb het meer over écht dubieuze dingen, mensen oppakken, stembusfraude, media verbieden of gelijkschakelen, dat werk.
Ah zo. Imamoglu’s veroordeling was goede eerste zet ja.

Het meest rampzalige scenario is een hele close call qua verkiezingsuitslag waarbij beide partijen elkaar al ernstig wantrouwen en de spanning door dit wantrouwen in het land tot een kookpunt gaat geraken…en natuurlijk beide kanten snel rondom de tellingen elkaar beschuldigen en/of overwinning uitroepen. Denk dat op allerlei manieren voor Turkije spannendste verkiezingen in tientallen jaren worden en land echt op kruispunt staat, en met name ook de reactie en afhandeling van deze verkiezing en hoe verliezers hun verlies nemen. Dat het enorm grote kans is dat het echt zeer close gaat worden is niet te voorkomen lijkt het en daarmee extra explosief.
pi_208733147
In 2018 was er geen tweede ronde nodig.
pi_208739370
Zojuist op erdomedia (ATV) werd dit punt uitgebreid besproken. De oppositie blok heeft besloten om de kleine partijen op de CHP kieslijst te plaatsen zodat er zo min mogelijk stemverlies plaatsvindt. Dit zorgt er dus oa. voor dat er oud AKP ers op de CHP lijst zitten inclusief de oud minister van justitie. En Muharrem İnce noemde de CHP lijst een "lijst van schaamte" omdat er "anti Kemalisten" op staan. Wat natuurlijk niet raar is wanneer je dus rechtse kandidaten plaatst op je lijst. Schijnt dat 1 / 7de van alle verkiesbare mensen op de CHP kieslijst van de kleine rechtse partijen komen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208739379
Hoeveel stembureaus deze keer in Nederland?
pi_208739385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoeveel stembureaus deze keer in Nederland?
Meestal 2
-Rabia Al-Basri
pi_208739399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 01:44 schreef -Sigaartje het volgende:
In 2018 was er geen tweede ronde nodig.
Er is dan ook veel gebeurd de laatste jaren.
-Rabia Al-Basri
pi_208739611
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 01:33 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Qatar en Saudi zijn kapitaalkrachtig. In ruil voor wat? Voor staatsbedrijven. Qatar heeft al wat overgenomen hier en daar maar volgens mij wordt daar (heel) weinig aandacht aan besteed in Turkse media. Gratis geld gaat die niet genoeg krijgen, dus de enige manier is dit. Verkopen, al dan niet deels, van publieke bedrijven/eigendommen.
[..]
Met de aardbeving las ik dat Turkije 100miljard dollar minimaal nodig heeft. Ga er maar aan staan. Maar in het grotere plaatje blijft met zijn aanblijven het probleem dat er gewoon geen enkel vertrouwen is om serieus buitenlands kapitaal aan te trekken (of in Turkije te investeren) omdat hij juist het probleem is met monetaire beleid en dus aanblijven…ik zie niet hoe hij daaruit gaat komen. De grote vooruitgang die hij boekte vanaf ergens begin 2000 kwam ook met name omdat Turkije in staat was veel buitenlands kapitaal aan te trekken en Turken veel op krediet konden kopen, zowel burger als staat.
Wat Erdogan doet is ook onhoudbaar. Het roer moet volledig omgegooid worden maar dat gaat/kan Erdoğan niet doen en gaat vrolijk verder met kunst en vliegwerk.

"The Turkish Central Bank is reportedly purchasing US dollars in bulk in the free market headquartered in the Grand Bazaar. Reports suggest the bank is trying to build up its reserves through the free market as it anticipates a higher US dollar needs following the elections. The bank is rumored to be buying $260m every day in large and covered trolleys, transported in public" https://mailchi.mp/middle(...)succeed?e=bb2f085444
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 april 2023 @ 19:43:13 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208740356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 01:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ah zo. Imamoglu’s veroordeling was goede eerste zet ja.

Het meest rampzalige scenario is een hele close call qua verkiezingsuitslag waarbij beide partijen elkaar al ernstig wantrouwen en de spanning door dit wantrouwen in het land tot een kookpunt gaat geraken…en natuurlijk beide kanten snel rondom de tellingen elkaar beschuldigen en/of overwinning uitroepen. Denk dat op allerlei manieren voor Turkije spannendste verkiezingen in tientallen jaren worden en land echt op kruispunt staat, en met name ook de reactie en afhandeling van deze verkiezing en hoe verliezers hun verlies nemen. Dat het enorm grote kans is dat het echt zeer close gaat worden is niet te voorkomen lijkt het en daarmee extra explosief.
Ik geloof niet dat hij dit gaat verliezen. Ik zou niet weten hoe. Zijn tegenstander is, alweer, een natte vaatdoek. Wij kunnen ook niet echt zeggen dat het stemmen in Turkije altijd zo netjes/eerlijk gaat, dus een "close call" zal altijd hoe dan ook richting Erdo vallen.
pi_208740588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er is dan ook veel gebeurd de laatste jaren.
Erdogan is in paniek. Hij stampt nu allemaal huizen in no-time uit de grond voor mensen die hun huis zijn kwijtgeraakt bij de aardbevingen dit jaar. Dat doet hij echt niet voor hun, dat is puur stemmen winnen.
Ik vraag me daarbij af hoe je een appartementencomplex aardbevindsafe krijgt als je hem binnen een jaar uit de grond stampt.
pi_208743235
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat hij dit gaat verliezen. Ik zou niet weten hoe. Zijn tegenstander is, alweer, een natte vaatdoek. Wij kunnen ook niet echt zeggen dat het stemmen in Turkije altijd zo netjes/eerlijk gaat, dus een "close call" zal altijd hoe dan ook richting Erdo vallen.
Alle partijen kunnen vertegenwoordigers sturen naar de stembussen en iedereen moet akkoord gaan met de telling. Men registreert alles op papier en online. Fraude op basis van stemmen zal echt minimaal zijn zolang alle partijen ook daadwerkelijk vertegenwoordigers klaar hebben staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')