Dan zou Puck niet op een ronde gezet worden, als je dat als heer dus wel overkomt, mag je je schamen.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
28,5 gemiddeld hebben ze het nu over. Gewoon 4km//u sneller![]()
Zo goed hebben we hem daarna niet zo vaak meer gezien. Man, wat was hij sterk die dag.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:36 schreef Faraday01 het volgende:
Beetje zoals hij Le Tolfe op ramde in 21
En daarna die Tirreno met Pogi, Wout en Matjequote:Op zondag 29 januari 2023 15:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zo goed hebben we hem daarna niet zo vaak meer gezien. Man, wat was hij sterk die dag.
Wout toch nog wel favoriet, al weet ik niet wie het parcours beter ligt. De rug van Poel zit me niet lekker.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:38 schreef Faraday01 het volgende:
Er zit wel een topshow aan te komen volgende zondag
Hoop dat ze elkaar waard zijn, hebben we nog amper gezien op het WKquote:Op zondag 29 januari 2023 15:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wout toch nog wel favoriet, al weet ik niet wie het parcours beter ligt. De rug van Poel zit me niet lekker.
Maar genotscross gaat het wel worden ja.
De GP Adrie van der Poel ligt Mathieu doorgaans wel goed. Neem aan dat het parcours wel veel raakvlakken heeft.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wout toch nog wel favoriet, al weet ik niet wie het parcours beter ligt. De rug van Poel zit me niet lekker.
Komende week wordt er weinig regen verwacht. Dat is in het voordeel van Mathieu.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oostende 2021 was ook meer een Wout parcours echter won Poel.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De GP Adrie van der Poel ligt Mathieu doorgaans wel goed. Neem aan dat het parcours wel veel raakvlakken heeft.
Wout is wel een blubbergod jaquote:Op zondag 29 januari 2023 15:48 schreef franklop het volgende:
Scheelt dat het nu redelijk droog is en blijft. Met veel blubber was het zeker voor Wout
Ook niet altijd hoor, als de mannen allebei top zijn is dat lastig in te schatten. Dat blubberWK in de Alpen was voor matje met minuten. Alleen was Wout daar niet top.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:48 schreef franklop het volgende:
Scheelt dat het nu redelijk droog is en blijft. Met veel blubber was het zeker voor Wout
Wat op zich nog niet slecht is voor Woutquote:
Gewoon de hele week het broekje uit laten.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:12 schreef franklop het volgende:
Man man man, volgende week geen broekje aan. Dat moet fantastisch worden
Lafaard Pidcock te bang om z’n trui te verdedigen in een compleet deelnemersveldquote:Op zondag 29 januari 2023 16:12 schreef franklop het volgende:
Man man man, volgende week geen broekje aan. Dat moet fantastisch worden
Moet hij wetenquote:Op zondag 29 januari 2023 16:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Lafaard Pidcock te bang om z’n trui te verdedigen in een compleet deelnemersveld
Wel leuk voor Sweeck en co, kunnen die ook op het podium komen.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Lafaard Pidcock te bang om z’n trui te verdedigen in een compleet deelnemersveld
quote:Wielertalkshow waarin Ruben Van Gucht met spraakmakende gasten vooruitblikt op het WK veldrijden in Hoogerheide (Nederland). Gasten: Richard Groenendaal, Paul Herygers en Quinten Hermans.
Podium boeit toch geen fuck, alleen plek 1 is wat telt op een WK.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel leuk voor Sweeck en co, kunnen die ook op het podium komen.
1. Woutquote:Op zondag 29 januari 2023 16:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel leuk voor Sweeck en co, kunnen die ook op het podium komen.
Ik vond Mathieu in Loenhout beter blubberen dan Wout.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:48 schreef franklop het volgende:
Dat geef je een paar posten hierboven nog nadrukkelijk aan. Alleen dan krijg van de miss een kus..quote:Op zondag 29 januari 2023 16:46 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Podium boeit toch geen fuck, alleen plek 1 is wat telt op een WK.
Flanders Classics is vooral aan het proberen om wat meer van het veldrijden te maken dan een circus dat rondtrekt van Belgische biertent naar Belgische biertent.quote:Op zondag 29 januari 2023 21:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)t-het-na-wk-over-is/
Is Flanders Classics het veldrijden aan het uitknijpen? 14 WB manches is niet houdbaar. De andere koersen worden uit markt gedrongen omdat je de verre verplaatsingen niet haalt.
Dat begrijp ik wel. X2O met tijdverschillen vind ik wel wat hebben, Superprestige kan op zich weg. Alleen als je een cross hebt in Amerika, Val di Sole of Benidorm ga je dag daarvoor geen cross doen in België. Dat maakt het wel lastig.quote:Op zondag 29 januari 2023 23:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Flanders Classics is vooral aan het proberen om wat meer van het veldrijden te maken dan een circus dat rondtrekt van Belgische biertent naar Belgische biertent.
14 is wellicht nét wat teveel, maar drie grote klassementen is dat helemaal.
En dat laatste is dus op dit moment één van de grootste problemen. Dat willen ze in de biertentenbusiness dus wel. En daar zijn dan weer op allerlei manieren managers van ploegen in verweven die dan in de media een anti World Cup-sfeertje creëren.quote:Op zondag 29 januari 2023 23:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. X2O met tijdverschillen vind ik wel wat hebben, Superprestige kan op zich weg. Alleen als je een cross hebt in Amerika, Val di Sole of Benidorm ga je dag daarvoor geen cross doen in België. Dat maakt het wel lastig.
Ja, maar Dublin, de VS, Benidorm en Besançon, eindelijk kan de Alt 135 gebruiken, moeten wel in de WB blijven.quote:Op zondag 29 januari 2023 23:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Flanders Classics is vooral aan het proberen om wat meer van het veldrijden te maken dan een circus dat rondtrekt van Belgische biertent naar Belgische biertent.
14 is wellicht nét wat teveel, maar drie grote klassementen is dat helemaal.
Peter Van den Abeele (UCI) over de Wereldbeker. Hoogerheide zou gewoon van de partij blijvenquote:Door het WK was Hoogerheide dus geen WB-cross dit seizoen. Maar wat met 2023-2024? De kalender zou normaal vrijgegeven worden vorige week, maar dat is niet gebeurd.
"Dat wordt gedaan aan de vooravond van de Omloop (vrijdag 24 februari). Er zijn nog enkele heikele punten die moeten worden opgelost."
"Benidorm en Dublin waren dit seizoen meevallers en met Flanders Classics zetten we stappen vooruit."
"Er is altijd discussie over het aantal wedstrijden. Ik vind dat het er niet te veel zijn, maar we moeten blijven uitbreiden naar grote steden en de klassiekers moeten we behouden."
Wat met de crossen in de VS in het begin? "Fayetteville was ontgoocheld met het kleine deelnemersveld en ik denk dat we volgend seizoen wellicht maar 1 wedstrijd in de VS hebben."
"Of dat dan nog zin heeft? Het maakt de trip minder lang voor de renners en de kostprijs gaat naar beneden."
Ik denk dat we volgend seizoen wellicht maar 1 wedstrijd in de VS hebben.
Karl Vannieuwkerke schotelde de topman van de UCI nog enkele potentiële crosslocaties voor.
"Londen? "Dat kan in de nabije toekomst, ja."
"München? Dat is mogelijk in de toekomst, ja."
"New York? Absoluut. Daar wordt mee onderhandeld. Dat zou fantastisch zijn."
quote:De Brabantse wedstrijd op het evenemententerrein van het safaripark maakte afgelopen winter een fraai debuut onder zonnige omstandigheden en met Laurens Sweeck en Shirin van Anrooij als winnaars.
Organisator Libéma Profcycling ziet geen mogelijkheden om deze cross op korte termijn rendabel te maken. Hoewel de wedstrijd geheel van de kalender verdwijnt, laat men weten nog wel crossambities te houden richting de toekomst. Men tekende al voor bijvoorbeeld twee EK's in het veld.
Dat was niet gepland toch? Kan ze alsnog haar leiding verdedigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:47 schreef franklop het volgende:
Van Empel rijdt alleen de laatste 2 X2O veldritten nog dit seizoen.
Wat 30k aan prijzengeld met een mens doet hèquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat was niet gepland toch? Kan ze alsnog haar leiding verdedigen.
met de regenboogtrui aan de start verschijnen levert misschien ook nog wel een leuke bonus opquote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat 30k aan prijzengeld met een mens doet hè
Dat moet weer wat met Sweeck zijn geweest, aangezien Sweeck en Iserbyt met z'n tweeën op kop de laatste ronde ingingen.quote:Michael Vanthourenhout klopt Laurens Sweeck in Parkcross Maldegem, Eli Iserbyt is furieus
Michael Vanthourenhout (Pauwels Sauzen-Bingoal) heeft woensdag de Parkcross in Maldegem gewonnen. Het was terug naar de orde van de dag want kersvers wereldkampioen Mathieu van der Poel en Wout van Aert komen dit crossseizoen niet meer aan de start.
De 29-jarige Belgische en Europese kampioen haalde het met vier seconden voorsprong op Laurens Sweeck (Crelan-Fristads). Elf seconden na Vanthourenhout werd zijn Nederlandse teamgenoot Ryan Kamp derde. Niels Vandeputte eindigde als vierde, voor Eli Iserbyt. Laatstgenoemde was na de cross furieus, hij ging verhaal halen bij de wedstrijdcommissarissen. Na raadpleging seponeerden die de klacht omdat ze niets onreglementair opgemerkt hadden.
Pijnlijk, pijnlijk, na de sportieve goednieuwsshow van Mathieu en Wout.quote:Iserbyt furieus door opstootje met Sweeck
Na de wedstrijd trok Iserbyt woedend naar de wedstrijdcommissarissen. Vlak voor de materiaalpost zou hij door Sweeck gehinderd zijn. Iserbyt ging verhaal halen bij de wedstrijdleiding, maar die seponeerden de klacht. Na beraad merkten ze niets onreglementair op.
Sweeck vertelde dat het niet meer was dan een wedstrijdincident. “Er was een duel in volle wedstrijd en in volle finale met Iserbyt”, stelde Sweeck. “Meer kan ik hierover niet zeggen. In een cross gebeuren die dingen nu eenmaal. Simpel. Niet meer, niet minder.”
Michael Vanthourenhout kwam na afloop ook terug op het incident tussen Iserbyt en Sweeck. “Volgens mij was dat een stevig duel in de koers. Het fijne weet ik er niet van. Het was een akkefietje voor de materiaalpost. Beiden wilden hun plaats houden en dan gebeuren er soms wat dingen”, besluit hij.
quote:“Ik lees overal dat ik pech had in de laatste ronde”, zegt Iserbyt. “Dat was niet het geval. Michael en ik probeerden onze plek te verdedigen in de laatste ronde. Ik wou opschuiven, maar belandde in het hek na contact met een andere renner. Wie? (droog) Ik ben zijn naam vergeten. Ik heb geen zin om er spel van te maken. We verdedigden gewoon onze lijn op een manier die de cross zo mooi maakt, maar je kan er ook net ietsje over gaan. Het is spijtig dat dit gebeurde.”
Iserbyt ging achteraf ook verhaal halen bij de wedstrijdcommissarissen. “Ik vond het wel jammer om zo de strijd voor de overwinning te moeten staken. De ontgoocheling nam het over. Daarom ging ik vragen of zij iets gezien hadden, maar dat was niet het geval en dan ben je ook meteen uitgepraat. Veel meer wil ik er ook niet aan vuil maken. Dat brengt toch niets op. Ik wil geen statement maken of zo want dan lijkt het nog of ik calimero wil spelen. Het is gebeurd en dat is jammer. Ik hou er gelukkig geen blessure aan over, maar ik neem het mee en daarmee is de kous af.”
Toch lekker om zo nog even binnen te halenquote:Het overkoepelende klassementsgeld in Telenet Superprestige bedraagt ¤ 67.500, zowel voor de mannen als voor de vrouwen. De eerste man of vrouw in het eindklassement ontvangt ¤ 25.000, de tweede ¤ 16.000, de derde ¤ 10.000, de vierde ¤ 7.500, de vijfde ¤ 4.000, de zesde ¤ 2.500, de zevende ¤ 1.500, de achtste ¤ 1000.
Zeker voor het b klassement zonder toppersquote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:28 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Toch lekker om zo nog even binnen te halen
Als dit het nieuwe normaal wordt voor de Superprestige vraag ik me af of dit soort bedragen houdbaar blijven, al zijn de Vlaamse crossen natuurlijk wel kapitaalkrachtig.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zeker voor het b klassement zonder toppers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |