SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Oekrane heeft aangegeven drie tankbrigades nodig te hebben. Dus zo'n 300 tanks. Ik neem aan naast de al in gebruik zijnde en het nog komende oostblok spul (NL en VS leveren nog 75 T-72 Avengers, T-72's met westerse upgrades) en dat ze Leopards/Leclercs/Abrams/Challengers bedoelen.quote:Op zondag 22 januari 2023 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet. De vraag was: is er in kaart gebracht wat ervoor nodig is, rekening houdend met het feit dat Poetin ook weer zwaarder erin komt?
Duitsland 19 Leopard2 A5, tenminste, zoveel staan er op de lijst die nu gevalueerd wordt.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:12 schreef Usert het volgende:
Hoeveel Leopards staan er nu al klaar voor donatie bij akkoord van Duitsland?
Die MinDef zie ik nog niet echt tegen Scholz in gaan. Scholz is een vreemde snuiter. Toen iedereen vond dat hij maar eens op de koffie moest bij Selensky bleef hij ook maar uitstellen om vage redenen.quote:Op zondag 22 januari 2023 14:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
... En de nieuwe MinDef is iets serieuzer over veiligheid. Dat kun je in zijn CV zien.
33 terwijl er 300+ nodig zijn? Oef..quote:Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland 19 Leopard2 A5, tenminste, zoveel staan er op de lijst die nu gevalueerd wordt.
Polen 14 Leopard 2A5
Finland ?
Andere landen hebben bij mijn weten geen aantallen genoemd.
Heeft Scholz als Bondskanselier eigenlijk een veto in de Bundesrat over alle besluiten die daar worden genomen?quote:Op zondag 22 januari 2023 15:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die MinDef zie ik nog niet echt tegen Scholz in gaan. Scholz is een vreemde snuiter. Toen iedereen vond dat hij maar eens op de koffie moest bij Selensky bleef hij ook maar uitstellen om vage redenen.
Hoorde dat voor-en tegenstanders van tank-export balen van de zwijgende en uitstellende Scholz.
300+ zegt Oekrane. Ik neem aan dat ze wel naar boven afronden zodat er wat speelruimte is. Tenminste, dat zou ik doen.quote:
Je kan ze toch niet alle 1500 tegelijk inzetten en bevoorraden.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hoe dan? De Russen hebben er 1500 kansloze missie dit!
Polen ook 200 p91 ofzo toch?quote:Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrane heeft aangegeven drie tankbrigades nodig te hebben. Dus zo'n 300 tanks. Ik neem aan naast de al in gebruik zijnde en het nog komende oostblok spul (NL en VS leveren nog 75 T-72 Avengers, T-72's met westerse upgrades) en dat ze Leopards/Leclercs/Abrams/Challengers bedoelen.
First-hit-probability-while-moving is met een Leopard 85% op 2000 meter. Voor T-72's stukken lager. En dan is de Leopard ook nog beter gepantserd terwijl de koepel van de gemiddelde Russische tank door de lucht vliegt als je illegaal vuurwerk naar zo'n ding gooit.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hoe dan? De Russen hebben er 1500 kansloze missie dit!
Geen idee.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heeft Scholz als Bondskanselier eigenlijk een veto in de Bundesrat over alle besluiten die daar worden genomen?
Ja, daar hoor je ze weinig over.quote:
UK 14 challengersquote:Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland 19 Leopard2 A5, tenminste, zoveel staan er op de lijst die nu gevalueerd wordt.
Polen 14 Leopard 2A5
Finland ?
quote:Vjatsjeslav Volodin, de Russische voorzitter van de Doema, waarschuwt voor een 'tragedie van wereldformaat' als bondgenoten van Oekrane Duitse Leopard 2-tanks leveren aan Kiev.
Volodin gaf vandaag zijn waarschuwing af via Telegram. ,,De levering van offensieve wapens aan het regime in Kiev zal leiden tot een wereldwijde catastrofe", schreef hij. Rusland zou nog 'krachtigere wapens' gebruiken als de VS en de Navo-landen wapens aan Oekrane zouden leveren, waarmee gebieden kunnen worden heroverd, zei hij.
Volodin wees er ook op dat Rusland aanvallen op de vier geannexeerde gebieden - Donetsk, Loehansk, Zaporizja en Cherson - zal beschouwen als aanvallen op Russisch grondgebied.
Zijn probleem.quote:
Zuid-Korea goden. Zij leveren betere en goedkopere wapens.quote:Op zondag 22 januari 2023 13:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sowieso wordt het hoog tijd om alternatieven te zoeken voor Duits wapentuig. Die 'Zeitenwende' wordt helemaal niks op deze manier.
Kunnen die geen K2 Black Panthers leveren aan Oekrane? En goedkoper is relatief. In 2014 stond die in het Guiness Book of Records als de duurste tank ter wereld.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:43 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zuid-Korea goden. Zij leveren betere en goedkopere wapens.
Vraag me nog steeds af hoe het zit met die 180 Leo 1 tanks van Duitsland?quote:Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Polen 14 Leopard 2A5
Finland ?
Die staan in long-term storage. Hoe snel die operationeel gemaakt kunnen worden is de vraag. En gaat dat dan niet in de weg zitten bij KMW of Rheinmetall zodat andere zaken (Leo2, Pzh2000 bijvoorbeeld) vertraging oplopen.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vraag me nog steeds af hoe het zit met die 180 Leo 1 tanks van Duitsland?
Dat was voor Poetin's 500k extra man en zijn opgeschaalde productie van ten minste basale wapens.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrane heeft aangegeven drie tankbrigades nodig te hebben. Dus zo'n 300 tanks. Ik neem aan naast de al in gebruik zijnde en het nog komende oostblok spul (NL en VS leveren nog 75 T-72 Avengers, T-72's met westerse upgrades) en dat ze Leopards/Leclercs/Abrams/Challengers bedoelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |