abonnement Unibet Coolblue
pi_207686294
Verdachte schietpartij Zwijndrecht nog steeds spoorloos, politie vindt vluchtauto en zet klopjacht op 'Lucky' voort

quote:
De schutter van de dodelijke schietpartij bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht is nog steeds spoorloos. De politie is met man en macht naar de hem op zoek. De man schoot afgelopen zaterdag een vrouw (66) dood, haar dochter (38) raakte levensgevaarlijk gewond. Hierna vluchtte de verdachte, de 49-jarige Minh Nghia Vuong alias 'Lucky', volgens ooggetuigen in een donkere auto. Buren van de man zijn verbijsterd. In Rotterdam-Ommoord zijn enkele uren na het drama twee invallen geweest. De vluchtauto van de schutter is gevonden in Zwijndrecht.

In Dordrecht wordt gerouwd. Afgelopen zaterdag stierf de 66-jarige Dordtse Michel nadat ze was beschoten door de ex van haar dochter. Lucky schiet eerst in de lucht en dan meerdere keren op Michel, zelfs als ze al gewond op de grond ligt. Dochter Anneke wordt ook onder vuur genomen en vecht twee dagen in het ziekenhuis nog steeds voor haar leven. Ze wordt daar naar verluidt bewaakt door de politie.

De achtergrond van de vrouwen is het milieu van woonwagenbewoners. De poorten van het kamp in Wielwijk waar Michel woonde, blijven gesloten. Van tal vrienden en betrokken families zijn de Facebook-pagina’s op zwart gezet. Ze zijn in rouw vanwege Michel en leven tegelijkertijd tussen hoop en vrees voor haar dochter Anneke. De schutter is na twee dagen nog steeds spoorloos.

Verdachte vermoedelijk op de vlucht in een Skoda Octavia
Het spoor naar de verdachte loopt kort na de schietpartij van Zwijndrecht richting Rotterdam-Ommoord. Bronnen bij de politie melden dat de auto van de verdachte twee keer is gefotografeerd door verkeerscamera’s: op de A16 ter hoogte van Ridderkerk en op de Van Brienenoordbrug.

Lucky is tijdens zijn vlucht van auto gewisseld, want de politie laat maandag aan het einde van de middag weten dat zijn "vluchtauto na het schietincident in de afgelopen nacht is aangetroffen op de Veldslahof in Zwijndrecht. Dit voertuig is veiliggesteld en wordt onderzocht. We vermoeden dat de verdachte nu gebruik maakt van een grijze Skoda Octavia met kenteken KV-121-F."

Rotterdam-Ommoord
Lucky woonde zo’n vier jaar in een huis in het Pater Pirehof in Ommoord. Zijn vriendin Anneke, de 38-jarige vrouw die hij zaterdag zwaar verwondde, zou daar ook hebben gewoond. Of dat op het moment van de schietpartij nog zo was, is niet duidelijk. Sommige omwonenden zeggen dat ze haar tot kort voor het drama nog in Ommoord hebben gezien.

Inval in twee woningen in Rotterdam-Ommoord
De politie valt volgens ooggetuigen zaterdagavond rond 21:30 uur het huis in het Pater Pirehof binnen. Op vrijwel hetzelfde moment is er een inval even verderop, vertelt een achterbuurman van het Von Ossietzkypad. Hij laat net zijn hond uit. "In het zijpad, rond half tien, zag ik ze aankomen. Tien man met een stormram en een hond. We werden bijna omver gelopen. Ze hebben dat pand doorzocht en stonden ook bij de metro de boel in de gaten te houden, met getrokken wapen. En ik heb thuis een camera, maar de beelden van die inval zijn gestoord, ze zijn allemaal weg.”

Het hoekhuis staat op naam van een vrouw met dezelfde achternaam en leeftijd als de vrouw die zaterdagmiddag werd neergeschoten. Het pand stond al een tijdje leeg, zegt de achterbuurman. Volgens hem is er zo'n drie jaar geleden flink verbouwd. Er zou toen ook een oudere vrouw van Aziatische afkomst in het huis hebben gewoond. "Het is zo’n toen helemaal gestript en opnieuw opgebouwd. Dat moet gigantisch veel zwart geld geweest zijn."

Crimineel verleden
Het is speculatie van hem, maar mogelijk zit de buurtbewoner er niet ver naast. De verdachte heeft een crimineel verleden en is onder meer veroordeeld voor gewelddadige overvallen, diefstal van auto’s en scooters en de productie van speed. Hij was daarbij niet bang om geweld te gebruiken, blijkt uit zijn strafblad. In Ommoord stond de verdachte niet officieel ingeschreven. Hij staat te boek als inwoner van Dordrecht. Waarom dat is, is niet duidelijk. Diverse media melden dat Lucky graag onder de radar bleef.

Dennis woont al tien jaar in de buurt en was geen fan van Lucky. “Hij had een dreigende houding, maakte rare opmerkingen. Het was nooit echt prettig met hem en dan liep ik maar snel door.” Dat kon zelfs over het voeren van de eendjes gaan, vertelt Dennis. “Dat mocht dan niet en daar werd ik op aangesproken. En als ik het nog een keer zou doen, dan zou hij er wel wat aan doen. Ik dacht: klein mannetje, met een hoop frustratie. Maar als je dan deze dingen leest, dan schrik je wel."

Man van de rottweiler
Ook andere buurtbewoners kennen Lucky al jaren als de bewoner van het Pater Pirehof. Het huis werd goed beveiligd, zegt een buur die maandagochtend de ruitscherven opveegt die op straat zijn blijven liggen na de politie-inval. “Het waren prima mensen, wel een beetje vreemd. Ze hadden acht camera’s aan het pand hangen en altijd de rolluiken dicht.” Lucky was niet onaardig, volgens hem. Hij zou wel eens geholpen hebben bij een klusje. “Hij was superhandig. Ik heb hem toen een een dagje mee uit varen genomen als dank.”

Meer mensen schrikken zich dood als ze Lucky herkennen op de foto die de politie een dag na de schietpartij vrijgeeft. De buurtbewoners die we spreken, noemen hem allemaal 'de man van de rottweiler'. “Wij zeiden toen die foto op televisie kwam, ‘wat een rotkop, wat een crimineel’. Maar zo had ik hem nooit voor ogen. Het is een keurig wijkje hier, je hoort hier nooit geen narigheid.” Echt persoonlijke contacten waren er niet. Ook niet met Anneke, de neergeschoten ex-vriendin van Lucky. “Die vrouw was ook een beetje achterdochtig. Ik zei haar wel eens gedag als ze de rottweiler uitliet, maar ze zei nooit wat terug”, vertelt een vrouw.

Politie zwijgt
De politie wil maandag niet veel kwijt over de zaak zolang Lucky nog spoorloos is. Inmiddels zitten twintig rechercheurs op de zaak.

https://www.rijnmond.nl/n(...)jacht-op-lucky-voort
  maandag 23 januari 2023 @ 18:41:51 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207686892
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De meeste vrouwen worden vermoord als ze hun relatie beëindigen. Dat is een feit.
Door hun ex partner.
Omdat ze nee zeggen. Door mannen die doorgaans gewend zijn hun zin te krijgen, en zo ook al te werk gingen in de relatie. Vaak is er vantevoren ook al sprake geweest van mishandeling en stalking.

Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, het merendeel niet, en kunnen ze netjes omgaan met het beëindigen van een relatie, maar 40 dode vrouwen per jaar na het beëindigen van een relatie is toch best een probleem, of niet?
Bijna wekelijks komt een bericht voorbij dat weer een vrouw hierdoor om het leven is gebracht.
En ze hebben alle afkomsten.
Het is idd veel en dat is nog maar het topje van de ijsberg qua geweld tegen vrouwen. Ik denk dat dit een probleem van de hulpverlening is en niet echt van de maatschappij.Ik denk dat het alleen nog maar erger wordt in de toekomst, omdat jongetjes en meisjes zich in hun opvoeding niet meer direct bewust worden gemaakt van de aangeboren fysieke ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 23 januari 2023 @ 19:20:27 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207687549
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lcentrum-zwijndrecht

Wat ik overigens wel bijzonder vind bij de ooggetuigenverklaring is dat het daarin lijkt of de moeder ruzie had met de dochter?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207695151
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-gevluchte-schutter Auto is gevonden. Het zou wel handig zijn geweest om te zeggen waar in Rotterdam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Chippie op 24-01-2023 13:14:32 (zo te zien hebben ze het bericht geupdate) ]
  dinsdag 24 januari 2023 @ 16:50:03 #106
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207697676
Goed dat er in de media zoveel aandacht voor is. Hij zal zich er binnen het criminele wereldje niet populair mee maken een moordaanslag op z’n ex en ex schoonmoeder te hebben gepleegd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 24 januari 2023 @ 16:52:20 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207697702
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed dat er in de media zoveel aandacht voor is. Hij zal zich er binnen het criminele wereldje niet populair mee maken een moordaanslag op z’n ex en ex schoonmoeder te hebben gepleegd.
Geen idee hoe de crimnelen daar over denken
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 24 januari 2023 @ 16:59:57 #108
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207697773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Geen idee hoe de crimnelen daar over denken
Kindermoordenaars/ pedofielen en vrouwenmoordenaars staan daar erg laag in rang.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_207697780
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kindermoordenaars/ pedofielen en vrouwenmoordenaars staan daar erg laag in rang.
Wat een onzin :')
  dinsdag 24 januari 2023 @ 17:08:26 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207697816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:01 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Wat een onzin :')
Vrouwenmoordenaars weet ik niet, maar pedofielen staan laag ja. Er zijn ook veel criminelen die kinderen hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207697835
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vrouwenmoordenaars weet ik niet, maar pedofielen staan laag ja. Er zijn ook veel criminelen die kinderen hebben.
En er gaat helemaal niks mee gebeuren.

De vrouwenhandelaren die minderjarigen prostitueren hebben echt niet opeens een goed geweten :')
  dinsdag 24 januari 2023 @ 17:16:15 #112
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207697863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:12 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
En er gaat helemaal niks mee gebeuren.

De vrouwenhandelaren die minderjarigen prostitueren hebben echt niet opeens een goed geweten :')
Er zitten niet alleen vrouwenhandelaren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207697886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Er zitten niet alleen vrouwenhandelaren.
:')

Niemand heeft zin om langer de bak in te verdwijnen omdat 1 of andere nobuddie z'n ex en kind probeert te vermoorden.

Het is geen fucking filmset.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 17:27:08 #114
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207697965
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:19 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
:')

Niemand heeft zin om langer de bak in te verdwijnen omdat 1 of andere nobuddie z'n ex en kind probeert te vermoorden.

Het is geen fucking filmset.
Ik denk dat jij me niet begrijpt. Ik wil niet zeggen dat andere criminelen nu wraak op hem gaan nemen.
Maar zaakjes doen zal wat lastiger worden in het wereldje. Wordt je toch een beetje met de nek aangekeken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 24 januari 2023 @ 17:28:25 #115
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207697978
Plus dat ze zwaar naar hem op zoek zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_207700278
Zag de foto van zijn ex op het nieuws.
Wat bezielt zo'n vrouw om een relatie aan te gaan met zo'n mafklapper met die achtergrond?
pi_207700339
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:15 schreef Toine51 het volgende:
Zag de foto van zijn ex op het nieuws.
Wat bezielt zo'n vrouw om een relatie aan te gaan met zo'n mafklapper met die achtergrond?
Misschien had ze in het begin geen idee, who knows. Hij zal de eerste date wel niet vertellen dat hij gewapende overvallen heeft gepleegd. Misschien vond ze het juist spannend. Je weet het niet. In ieder geval naïef geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207702471
30.000 euro voor de gouden tip die leidt naar 'Lucky', justitie verdenkt hem van moord met voorbedachte rade


quote:
Justitie looft tienduizenden euro's beloning uit voor informatie die kan leiden naar de man die in Zwijndrecht twee vrouwen onder vuur nam. De schietpartij bij winkelcentrum Walburg begon met een ruzie en liep vervolgens uit de hand. Na drie dagen onderzoek gaat justitie uit van moord en een poging tot moord. Er zijn volop aanwijzingen dat de verdachte Minh Nghia Vuong zijn daden goed heeft voorbereid.

Woordvoerder Lilian van Duijvenbode van de politie Eenheid Rotterdam maakte dinsdag in het televisieprogramma Opsporing Verzocht bekend dat de beloning werd uitgeloofd. 30 duizend euro gaat naar de persoon met de gouden tip die naar Lucky kan leiden. Dat is een uitzonderlijk hoog bedrag, de meeste beloningen zijn 10 tot 14 duizend euro.

De man dankt zijn bijnaam Lucky aan het feit dat hij er als zware crimineel goed in slaagt buiten beeld van de politie te blijven. Justitie hoopt dat daar, al dan niet dankzij deze beloning, een einde aan komt.

De 49-jarige Minh Nghia Vuong zocht de twee vrouwen zaterdag op bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht. Michel van 66 en haar dochter Anneke van 38 hadden daar gewinkeld. Getuigen hebben verklaard dat de vrouwen al ruziënd met een man naar hun auto liepen. De man trok plotseling een wapen en nam de vrouwen onder vuur. Hij gebruikte daarbij een geluidsdemper. Eerst nam hij Michel onder vuur. Toen ze getroffen op de grond lag en bewoog, schoot de schutter nog een keer.

Ook Anneke werd geraakt. Zij raakte zwaargewond en vecht in een ziekenhuis in Rotterdam voor haar leven. In het zieknhuis wordt ze zwaar bewaakt. De vrouw had naar verluidt al langere tijd een knipperlichtrelatie met Minh en was meerdere keren met de dood bedreigd.

Moord met voorbedachte rade
De doodsbedreigingen en de geluidsdemper op het wapen zijn sterke aanwijzingen dat de schutter niet in een opwelling schoot. In de dagen na het drama krijgt de politie meer signalen dat Lucky zijn daad heeft voorbereid. Zo is hij gevlucht in een donkere BMW, die ruim een dag later aan de Veldslahof in Zwijndrecht wordt teruggevonden. Zaterdag na de schietpartij is hij daar vermoedelijk in een ander voertuig overgestapt. Deze Skoda Octavia werd al vlak na de schietpartij op de A16 bij Ridderkerk en de Van Brienenoordbrug herkend via kentekenregistratie.

Dinsdagmiddag bleek dat de Skoda zaterdagmiddag rond 15:00 uur in Zevenkamp in Rotterdam was achtergelaten. Hij stond in een parkeervak in de Kuinder. Dat is niet ver van Lucky's huis, maar ook weer niet om de hoek.

Lucky is vervolgens in een andere auto gestapt, wat ook voorbereiding vereist, of hij is lopend vertrokken. Naar de metro op drie minuten lopen of misschien eerst nog naar zijn eigen huis in de Pater Pirehof, op 21 minuten loopafstand.

Minh staat inmiddels internationaal gesignaleerd, maar de politie sluit niet uit dat hij nog in Nederland is. Ze roept mensen op die hem mogelijk hebben gezien om zich te melden met de uitdrukkelijke waarschuwing om hem niet zelf te benaderen. Minh wordt omschreven als een zware crimineel. Hij pleegde in 2015, samen met twee andere mannen, een gewelddadige overval op een geldloper in een winkelcentrum in Zoetermeer. Ook was hij betrokken bij een poging tot een overval in winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam en werkte hij aan de voorbereiding van andere overvallen, blijkt uit stukken van de rechtbank in Den Haag.

De foto die van hem is vrijgegeven, is niet heel actueel en het kan ook zijn dat hij zich inmiddels heeft vermomd, zegt de politie. 'Lucky' heeft Vietnamese roots, maar dat is niet aan hem te horen. Hij spreekt uitstekend Nederlands.

Minh staat inmiddels internationaal gesignaleerd, maar de politie sluit niet uit dat hij nog in Nederland is. Ze roept mensen op die hem mogelijk hebben gezien om zich te melden met de uitdrukkelijke waarschuwing om hem niet zelf te benaderen.

https://www.rijnmond.nl/n(...)et-voorbedachte-rade
Het schooien om geld is ook begonnen.

https://www.gofundme.com/(...)949292dcc6620c953478
pi_207702475
Dit is er dus zo'n eentje die niet gevonden gaat worden. Niet drugsgerelateerd, generiek uiterlijk en waarschijnlijk slim genoeg om pas een vervoersmiddel buiten de EU te nemen.

Hopen dat ie gepakt wordt though.


Edit: 30k is echt een lachtertje. Daar kun je letterlijk niets mee :S En al helemaal niet met deze politiek-ingegeven inflatie.
pi_207703517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef Nober het volgende:
30.000 euro voor de gouden tip die leidt naar 'Lucky', justitie verdenkt hem van moord met voorbedachte rade

[..]
Het schooien om geld is ook begonnen.

https://www.gofundme.com/(...)949292dcc6620c953478
Wie schooit er dan om geld?
pi_207703940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef VanGeldLos het volgende:
Dit is er dus zo'n eentje die niet gevonden gaat worden. Niet drugsgerelateerd, generiek uiterlijk en waarschijnlijk slim genoeg om pas een vervoersmiddel buiten de EU te nemen.

Hopen dat ie gepakt wordt though.


Edit: 30k is echt een lachtertje. Daar kun je letterlijk niets mee :S En al helemaal niet met deze politiek-ingegeven inflatie.
Die gozer woonde letterlijk om de hoek vroeger 🫣, voor ¤30 000,- naai ik hem er direct bij.
Das leuk geld verdienen voor een medewerker bij de bakker/supermarkt die hem morgen herkent.

Prima dat de politie er een jachtseizoen van maakt.
pi_207703943
Ik zeg: die zit in een flat in Ommoord. Die auto was niet te vinden op de snelweg, tweede auto was gevonden in Zevenkamp. Lopend weggegaan. Die is de deelgemeente niet uit.
pi_207704050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef VanGeldLos het volgende:
Dit is er dus zo'n eentje die niet gevonden gaat worden. Niet drugsgerelateerd, generiek uiterlijk en waarschijnlijk slim genoeg om pas een vervoersmiddel buiten de EU te nemen.

Hopen dat ie gepakt wordt though.

Edit: 30k is echt een lachtertje. Daar kun je letterlijk niets mee :S En al helemaal niet met deze politiek-ingegeven inflatie.
Generliek uiterlijk? Ik ben heel slecht in gezichten, maar deze zou ik zo herkennen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207704052
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kindermoordenaars/ pedofielen en vrouwenmoordenaars staan daar erg laag in rang.
Die zitten in seperate afdelingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 25 januari 2023 @ 15:57:03 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207709464
https://www.nu.nl/algemee(...)partij-gevonden.html

3e vluchtauto gevonden.
Die man heeft een heel wagenpark?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207709541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:57 schreef Maanvis het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)partij-gevonden.html

3e vluchtauto gevonden.
Die man heeft een heel wagenpark?
Wie niet?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_207709572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 05:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Generliek uiterlijk? Ik ben heel slecht in gezichten, maar deze zou ik zo herkennen.
Ik zou er een programma overheen gooien.

Je bent echt zo erg kansloos.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_207709814
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:25 schreef Hathor het volgende:
Man had dus gewoon vast moeten zitten voor enkele zware overvallen en geweldsdelicten, maar liep desalniettemin gewoon vrij rond. |:(
Komt het tijdsverschil niet door het voorarrest ipv 2/3e regeling??
speak only if it improves the silence.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 16:23:06 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207709846
Hoek van Holland zou hij een boot gepakt willen hebben? Wel een rare locatie want je zit letterlijk in een Hoek daar.
pi_207709926
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Gevalletje Zuidoost-Aziatische eerwraak, weer eens wat anders.
Waar zijn alle turken/mocro/gelukszoekers roepers??
speak only if it improves the silence.
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:17 #131
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207709934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:23 schreef Momo het volgende:
Hoek van Holland zou hij een boot gepakt willen hebben? Wel een rare locatie want je zit letterlijk in een Hoek daar.
Spannend is het wel zo. Misschien hangt ie uit in een container in de haven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207709970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Spannend is het wel zo. Misschien hangt ie uit in een container in de haven.
Zou die geen verborgen buitenlands paspoort hebben??

Ik heb een keer gelezen dat een verdachte rustig via belgie kon reizen omdat nederland dacht dat hij alleen een nederlands paspoort had. Foutje
speak only if it improves the silence.
pi_207710092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik zou er een programma overheen gooien.

Je bent echt zo erg kansloos.
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking, daarnaast mijn programma werkte zeer effectief, dus ik snap die reactie niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:50:30 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207710161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking, daarnaast mijn programma werkte zeer effectief, dus ik snap die reactie niet.
nu ben ik benieuwd naar het programma :s)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207710184
Ik vind de verdachte ook wel een opvallende kop hebben.

De vluchtroute lijkt goed genoeg uitgezocht, plus groot netwerk van criminele contacten, denk dat deze persoon niet snel gevonden gaat worden.
pi_207710370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:52 schreef Kiwi7 het volgende:
Ik vind de verdachte ook wel een opvallende kop hebben.

De vluchtroute lijkt goed genoeg uitgezocht, plus groot netwerk van criminele contacten, denk dat deze persoon niet snel gevonden gaat worden.
Ik schat dat anders in, het type criminaliteit waar hij zich in begeeft is op de rand van amateurs en "snel geld", als hij zich in die kringen begeeft dan komt iemand bijzonder snel die beloning ophalen. Denk eerder dat hij gewoon ondergedoken zit bij een vriend of familie, en wil je dan niet gepakt worden dan moet je stalen geduld hebben en hopen dat degene waar je zit het ook zo leuk vind. Hoe zou jij het vinden als iemand 2 maanden permanent komt logeren?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207710468
Hij is dus naar Hoek van Holland gereden. Is hier ooit gekomen als bootvluchteling en wil ook weer als bootvluchteling vertrekken.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:38:57 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207710712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik schat dat anders in, het type criminaliteit waar hij zich in begeeft is op de rand van amateurs en "snel geld", als hij zich in die kringen begeeft dan komt iemand bijzonder snel die beloning ophalen. Denk eerder dat hij gewoon ondergedoken zit bij een vriend of familie, en wil je dan niet gepakt worden dan moet je stalen geduld hebben en hopen dat degene waar je zit het ook zo leuk vind. Hoe zou jij het vinden als iemand 2 maanden permanent komt logeren?
zulke mensen hebben altijd nog ergens 'vermeende schulden' uit staan. Die ze dan onder druk zetten etc ..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:16:33 #139
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207711048
De politie deelt een nieuwe foto van hem. Daar heeft ie minder een boevenkop op.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:17:01 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207711054
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
De politie deelt een nieuwe foto van hem. Daar heeft ie minder een boevenkop op.
This post is worthless without pics
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:18:47 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207711077


Mooi overziggie
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207711162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]
This post is worthless without pics
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:27:16 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207711174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:26 schreef Ronni het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Thx
Die kijkt dwars door je heen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  roze woensdag 25 januari 2023 @ 18:49:11 #144
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_207711446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:18 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi overziggie
Die is weg.
Your beauty never ever scared me.
pi_207711471
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:49 schreef Ama het volgende:

[..]
Die is weg.
Overal controle aan elke grens, dus met een rubberbootje naar Engeland?
  roze woensdag 25 januari 2023 @ 18:52:04 #146
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_207711479
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:51 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Overal controle aan elke grens, dus met een rubberbootje naar Engeland?
Hmm ja geen idee haha.
Your beauty never ever scared me.
pi_207711503
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Hmm ja geen idee haha.
Haha
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:59:33 #148
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_207711592
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Waar zijn alle turken/mocro/gelukszoekers roepers??
Je zegt het zelf, omdat het voor de verandering eens niet een Turk, marrokaan of andere kut asielzoeker is.
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:08:51 #149
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207711731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:51 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Overal controle aan elke grens, dus met een rubberbootje naar Engeland?
Misschien met een boot mee tussen de lading ofzo?
De UK zal ook wel op de hoogte zijn gesteld.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:29:18 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207712021
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien met een boot mee tussen de lading ofzo?
De UK zal ook wel op de hoogte zijn gesteld.
jaja je maakt het wel heel spannend zo. Wat ik niet begrijp is dat ze een auto vonden bij zijn voormalige woning. Konden ze die woning niet eerder schaduwen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207712379
Derde vluchtauto van moordverdachte Lucky gevonden in Hoek van Holland: 'We zitten hem op de hielen'

quote:
De man die afgelopen weekend op klaarlichte dag in Zwijndrecht een vrouw doodschoot bij winkelcentrum Walburg, heeft een derde vluchtauto gebruikt. Die wagen, een zwarte Seat Ibiza, werd dinsdagavond leeg aangetroffen aan de Dolphijnstraat in Hoek van Holland. Een woninginval en doorzoeking in de omgeving leverde verder niets op, Lucky is nog altijd voortvluchtig.

De schutter is zaterdag na het doodschieten van zijn ex-schoonmoeder en het zwaar verwonden van zijn ex-partner met de auto weggereden. Een paar straten verderop in Zwijndrecht ruilde hij zijn auto in voor een grijze Skoda. Die wagen werd dinsdag teruggevonden op een parkeerplaats in Rotterdam-Zevenkamp.

Nu blijkt dat de man vervolgens weer een auto heeft gepakt en is doorgereden naar Hoek van Holland. De politie vermoedt dat Minh mensen in zijn netwerk gebruikt om te voorzien in onderdak, eten en middelen om uit het zicht van de politie te blijven. Omdat hij in Hoek van Holland misschien bij een kennis zou verblijven, is een arrestatieteam een woning in de buurt van de auto binnengevallen. Maar ook daar was de verdachte niet.

Speurhonden
Volgens buurtbewoners in Hoek van Holland werd de zwarte Seat Ibiza rond 01:00 uur in de nacht van dinsdag op woensdag door de politie weggesleept van een parkeerplaats. In een huis daarachter was een stille inval. Woensdagmiddag zijn er nog steeds agenten in Hoek van Holland, onder meer met speurhonden.

Een buurtbewoner werd rond 01:00 uur gewekt door een vrachtwagen in de straat: "Ik keek uit het raam en zag allemaal politie en een politievrachtwagen van de politie. Er werd een zwarte Seat opgetakeld en meegenomen. Bij een huis daarachter brandde overal licht en waren agenten binnen."

De inval is niet door de hele straat opgemerkt, er waren ook buren die er niets van hebben gemerkt.

De dag van de dodelijke schietpartij op de parkeerplaats van winkelcentrum Walburg is de politie meerdere huizen in Rotterdam-Ommoord binnengevallen. In een ervan woonde de verdachte, Minh Nghia Vuong, een tijdje met de vrouw die hij afgelopen zaterdag levensbedreigend verwondde. Ze hadden enige tijd een relatie.

De 38-jarige vrouw, Anneke, vecht nog altijd voor haar leven in het ziekenhuis en wordt daar door de politie bewaakt. Haar 66-jarige moeder Michel overleed ter plekke op de parkeerplaats nadat ze meermaals was beschoten.

Justitie heeft een groot geldbedrag uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot de aanhouding van Lucky, zoals de bijnaam van de verdachte luidt. Vuong wordt verdacht van moord en een poging moord.

De politie kreeg na de uitzending van Opsporing Verzocht 135 tips binnen over de mogelijke verblijfplaats van Lucky. "We zijn erg onder de indruk van het aantal tips", laat een woordvoerder weten. "Het geeft aan hoe het publiek meeleeft in deze zaak."

Desondanks is de man nog niet gearresteerd, maar de woordvoerder laat weten dat 'ze hem op de hielen zitten'.

https://www.rijnmond.nl/n(...)ten-hem-op-de-hielen
pi_207713761
Hoeveel vluchtauto's heeft die Chinees wel niet ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:58:16 #153
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_207714913
Vietnamese bootvluchteling, maar dan anders
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_207716156
Ik denk dat het een dwaalspoor is dat Hoek van Holland, die is naar Frankrijk of Duitsland gereden met weer een nieuwe vluchtauto.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:58:43 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207716680
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:06 schreef jakosi het volgende:
Ik denk dat het een dwaalspoor is dat Hoek van Holland, die is naar Frankrijk of Duitsland gereden met weer een nieuwe vluchtauto.
Doet ie goed dan :s)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207717959
Op die nieuwe foto heeft hij wel een vrij generiek uiterlijk in de zin dat hij niet op zou vallen in veel landen, van Latijns Amerika tot de Arabische landen.
pi_207719902
De dochter is nog steeds in levensgevaar lees ik. Dan zal ze wel in haar hoofd geraakt zijn.. triest. Hopelijk redt ze het
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 12:52:29 #159
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207719907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:51 schreef Pleun2011 het volgende:
De dochter is nog steeds in levensgevaar lees ik. Dan zal ze wel in haar hoofd geraakt zijn.. triest. Hopelijk redt ze het
Wat een drama ook als ze het wel overleefd, eventueel zwaar gehandicapt en je moeder kwijt....
  roze donderdag 26 januari 2023 @ 13:02:48 #160
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_207719985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:06 schreef jakosi het volgende:
Ik denk dat het een dwaalspoor is dat Hoek van Holland, die is naar Frankrijk of Duitsland gereden met weer een nieuwe vluchtauto.
Ja ik denk dat hij ook niet meer in Nederland zit.
Your beauty never ever scared me.
pi_207720099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:51 schreef Pleun2011 het volgende:
De dochter is nog steeds in levensgevaar lees ik. Dan zal ze wel in haar hoofd geraakt zijn.. triest. Hopelijk redt ze het
Wat een aanames weer, er zijn genoeg plekken buiten het hoofd waar je dodelijk geraakt kan worden.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:10:34 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207721200
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:02 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja ik denk dat hij ook niet meer in Nederland zit.
ben wel benieuwd wat opsporing verzocht nog heeft opgeleverd
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:10:45 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207721202
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wat een aanames weer, er zijn genoeg plekken buiten het hoofd waar je dodelijk geraakt kan worden.
in je buik is vaak ook kut
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207724738
Politie maakt jacht op schutter Zwijndrecht in Deventer

quote:
Politie Oost-Nederland dacht vanmiddag rond het middaguur het net te kunnen sluiten rond de verdachte van de dodelijke schietpartij in Zwijndrecht. Daar schoot de 49-jarige M.N. Vuong afgelopen zaterdag op klaarlichte dag in een winkelcentrum een moeder en haar dochter neer. De 66-jarige moeder overleed, de 38-jarige dochter raakte zwaar gewond.

De politie opende na de aanslag een klopjacht op de schutter, die vanmiddag in Deventer naar een climax leek te leiden. De schutter zou rond half twaalf zijn gesignaleerd in de omgeving van het P+R parkeerterrein achter het ROC Aventus en Hogeschool Saxion aan de Handelskade.

De politie organiseerde een massale inzet, met agenten in kogelvrije vesten en rechercheurs in burger. Zij namen op tal van strategische punten positie in, om alle wegen rondom het P+R terrein hermetisch af te sluiten. Na enige tijd werd de actie beëindigd, omdat de verdachte niet is aangetroffen. "We kregen een tip over deze verdachte dat die daar zou rondlopen, maar mogelijk was het loos alarm", aldus een politiewoordvoerder.

https://www.rtvoost.nl/ni(...)jndrecht-in-deventer
pi_207727280
T is te hopen dat ze ook kijken in schuurtjes garageboxes en kruipruimtes bij een inval.
pi_207729876
In hun thuisland waren die Vietnamezen ook goed in verstoppertje, de Amerikanen weten er alles van.
pi_207739781

Hoe gaat de klopjacht op moordverdachte Lucky in zijn werk: 'Denk dat hij zich dichterbij verschuilt dan we denken'

quote:
Na de schietpartij zaterdag bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht, is justitie een klopjacht begonnen op de verdachte Minh Nghia Vuong. Man en macht is ingezet om hem op te sporen, maar na zes dagen is ‘Lucky’ nog steeds spoorloos. Welke middelen heeft justitie om hem op te sporen? Oud-recherchechef Sander Schaepman en cyberrechercheur Martijn Hoogesteger leggen uit.

Zaterdagmiddag 21 januari klinken schoten op een druk parkeerterrein bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht. Een 66-jarige vrouw wordt getroffen. Als ze hulpeloos op de grond ligt, wordt ze nog eens onder vuur genomen. Ze overlijdt ter plekke. Ook haar 38-jarige dochter wordt beschoten. Zij overleeft, maar haar toestand is kritiek. Hoewel hulpdiensten en de politie massaal toesnellen, is de schutter in een oogwenk verdwenen.

Fors strafblad
Een dag later maakt justitie bekend wie verdacht wordt van de schietpartij. Het gaat om de ex-vriend van Anneke. Lucky is de bijnaam van de 49-jarige Minh Nghia Vuong. De man verhuisde vanuit Zoetermeer naar Capelle aan den IJssel en woonde de laatste jaren in Rotterdam-Ommoord. Hij was al vóór het drama van zaterdag geen lieverdje, blijkt uit zijn strafblad. Naar verluidt zou hij Anneke, met wie hij een knipperlichtrelatie had, meerdere malen stevig hebben bedreigd. Hij kreeg zijn bijnaam, omdat hij er al jaren in slaagt om onder de radar te blijven.

De Vietnamese Nederlander is geen onbekende van de politie. Alleen al in de provincie Zuid-Holland staat hij in 2002, 2008, 2013, 2017 en 2019 voor de rechter voor (pogingen tot) overvallen op geldlopers, banken, geldwisselkantoren en juweliers, al dan niet onder zware bedreiging met teksten als ‘Geen gekke dingen doen, anders wordt het een bloedbad’. Ook de diefstal van scooters, auto’s en kentekenplaten staan op zijn strafblad. En hij heeft zich beziggehouden met de productie en/of het bezit van drugs. Tot slot is er de vermelding van ‘deelname aan een criminele organisatie’.

Hulp van mensen die Lucky vertrouwt
Zes dagen na de schietpartij is Vuong nog steeds spoorloos. Gezien zijn strafblad kan hij vermoedelijk terugvallen op een stevig netwerk in het criminele circuit. Sander Schaepman is oud-recherchechef en specialist in het opsporen van voortvluchtige criminelen. Hij was betrokken bij het televisieprogramma Hunted waarin de deelnemers zeven tot eenentwintig dagen uit handen van specialisten moeten blijven.

Schaepman sluit niet uit dat Lucky leunt op ‘oude bekenden’, maar waarschuwt voor te snelle conclusies. “De mensen die hem helpen, moeten vooral mensen zijn die hij vertrouwt. Dat kunnen zijn contacten zijn, maar ook vrienden of familie. Het draait daarbij om een paar elementen: vervoer, onderdak en geld. Die kan iedereen leveren. En in paniek gaan voortvluchtigen altijd terug naar een voor hen bekende omgeving. In Hoek van Holland is naar verluidt ook een inval gedaan bij een kennis van hem.”

Meerdere vluchtauto's
Justitie verdenkt Lucky van moord en poging tot moord. Ze gaat ervan uit dat hij zijn daad op het parkeerterrein in Zwijndrecht heeft voorbereid. De aanwijzingen zijn sterk: tijdens zijn vlucht maakt de verdachte gebruik van meerdere auto's die hij dus vooraf moet hebben klaargezet. Hij ontkomt bij het winkelcentrum met een zwarte BMW en wisselt die korte tijd later aan de Veldslag in Zwijndrecht in voor een Skoda Octavia. Uit beelden van een bewakingscamera blijkt dat die auto hooguit twee uur na de fatale schietpartij is geparkeerd in de Kuinder in de Rotterdamse wijk Zevenkamp. Daar is de Skoda dinsdag teruggevonden.

Een dag later meldt de politie dat een derde vluchtauto, een Seat Ibiza, in de Dolphijnstraat in Hoek van Holland was teruggevonden. Sander Schaepman: “Hij lijkt goed bekend met het criminele milieu, hij heeft bewust gebruikgemaakt van meerdere vluchtauto’s. Als je je niet hebt voorbereid, of je bent minder calculerend dan heb je als voortvluchtige eerder de neiging om in hetzelfde voertuig te blijven zitten.”

Politie trekt alle registers open
De politie laat weinig los over de klopjacht op Lucky. Kort na het drama in Zwijndrecht is een Team Grootschalige Opsporing (TGO) van twintig rechercheurs geformeerd en op de zaak gezet. Zij lopen alle sporen na die de vermoedelijke schutter voor, tijdens en na het drama heeft achtergelaten. Daarbij worden alle registers opengetrokken. Zo is de Skoda Octavia vlak na de schietpartij al twee keer op de A16 gesignaleerd, blijkt uit een check in het ANPR, het systeem van kentekenregistratie.

Toch wordt zijn spoor niet opgepikt. Opvallend, vindt ook Sander Schaepman. “Hij was vrij snel buiten beeld. Dan krijgt de opsporing een heel andere dimensie en gaat de recherche koersen op voorspelbaarheid: waar woont hij, wie zijn zijn kennissen, vrienden en familie, welke voertuigen en telefoonnummers heeft hij gebruikt?.”

Omdat Lucky een relatie heeft gehad met Anneke, is vermoedelijk ook bij haar gezocht naar foto’s en andere informatie. Verder worden alle tips nagetrokken. Afgelopen woensdag had de politie er 135 ontvangen. “Dat kost veel tijd en mankracht. De informatie moeten ze uitpluizen en als er een inval aan vast zit, kost dat ook veel voorbereidingstijd. In de tussentijd blijven ze zoeken in zijn eigen omgeving”, legt Schaepman uit.

Onzichtbaar op sociale media
Op sociale media is Lucky nog niet opgedoken. Het is een van de zaken waar ook journalisten naar kijken als ze zich een beeld van een verdachte willen vormen. Martijn Hoogesteger van S-RM is bij de televisiekijker mogelijk ook bekend als digitaal rechercheur in Hunted. “Digitaal richt de recherche zich op twee dingen: ze onderzoekt zijn digitale voetsporen ‘waar logt hij in, met welke apparaten en zit hij op Facebook of andere sociale media? En met wie had hij in het verleden contact?’ Zo proberen ze een patroon in kaart te brengen.”

Slordigheden
Hoogesteger vindt weinig digitale sporen van Vuong en verbaast zich daar gezien zijn verleden niet over. “Ik vind het een heel apart geval: aan de ene kant is de verdachte een flinke crimineel die aardig wat op zijn kerfstok heeft, aan de andere kant is de locatie van de schietpartij – op klaarlichte dag bij een winkelcentrum – vreemd. Meer sporen kun je bijna niet achterlaten. Als de verdachte dit heeft voorbereid dan is die plek wel heel ongelukkig gekozen.” Hij sluit niet uit dat er die zaterdag iets heel goed fout is gegaan in de planning van Lucky.

Ook met pretty good privacy-mobiel niet onvindbaar
Een tweede belangrijk opsporingsmiddel zijn de manieren waarop de verdachte contact onderhoudt tijdens zijn vlucht: digitaal, mobiel en fysiek. “In een geval als deze, van een zeer gevaarlijke crimineel die op de vlucht is en een gevaar voor de maatschappij vormt, heeft de recherche grote opsporingsbevoegdheid.” Dat betekent volgens Hoogesteger dat de politie bij grote partijen zoals zoekmachines en sociale media, maar ook specifieke websites, veel data mag opvragen.

“Ze kijken bijvoorbeeld welke accounts hij in het verleden heeft gebruikt om te mailen. Als hij per ongeluk zijn iPad aanzet en die automatisch inlogt op zijn Apple-account, dat zijn foutjes waardoor ze hem zouden kunnen lokaliseren. Inloggen gaat via een IP-adres en dat wordt in Nederland via de CIOT-database zeer nauwkeurig aan een locatie gekoppeld.”

Uiteraard is het ook mogelijk om de simkaart uit te peilen. En zelfs met de onder criminelen zeer geliefde pgp-telefoons kan een verdachte niet helemaal onder water blijven, zegt Hoogesteger: “Die kunnen inderdaad versleutelde berichten versturen, maar daar is wel een internetverbinding of een simkaart voor nodig. Dus het maakt opsporing moeilijker, maar de gebruiker is niet geheel onopvallend.”

De politie heeft drie vluchtauto’s gevonden, maar of Lucky daar ook in heeft gereden en of iemand hem erin gezien heeft, is niet bekend. De laatste auto stond in Hoek van Holland, vlakbij de ferry naar Engeland. Zou Lucky niet al lang in het buitenland zitten? Sander Schaepman gelooft daar niet in. “Ik denk dat hij zich dichterbij verschuilt dan we denken. Hij zit ergens op een veilige plek, al dan niet met hulp, en blijft daar. Hoe minder hij beweegt, hoe minder risico er is dat hij gedetecteerd wordt. Of hij blijft bewegen. Daar heeft hij dan wel de middelen voor nodig en dan is de kans ook groter dat hij tegen de lamp loopt.”

Schaepman denkt dat de verdachte als hij al een telefoon heeft, niet voortdurend dezelfde zal gebruiken en hem ook niet voortdurend aan heeft staan. Hij vermoedt dat Lucky vooral veel persoonlijk contact kiest. “Als hij erover nadenkt dan belt hij niemand. Hij zal wel op de hoogte willen blijven, bijvoorbeeld via de radio of via internet bij iemand anders thuis. Dan is hij minder makkelijk te traceren.”

Naar buitenland vluchten niet eenvoudig
Ook Martijn Hoogesteger vermoedt dat Lucky nog in Nederland zit. “Hij kan bij wijze van spreken twee straatjes verderop in het riool gekropen zijn. Maar hij kan ook al lang in het buitenland zitten. Ik durf het niet te zeggen. Voor het buitenland heb je wel een snelle exit nodig en de politie had hem al snel geïdentificeerd en zijn signalement verspreid. Dan is het lastig om te verdwijnen. Hoe verder je wil, hoe moeilijker het is, want je moet altijd door de grensbewaking. Als je de bus neemt, zien zestig andere mensen je en als je de grens overgaat met een auto dan wordt standaard je kenteken geregistreerd.” Schaepman vult aan: “Een vlucht naar het buitenland moet je ook goed voorbereiden. Boek je een hotel, heb je contant geld bij je, want je pasje gebruiken kan niet.”

Onderduiken in Nederland
Kun je je in een drukbevolkt land als Nederland écht schuil houden of is er een grote kans dat de moordverdachte binnenkort tegen de lamp gaat lopen? Lucky kan het wel even uitzingen denkt Schaepman. “Bijvoorbeeld op een vakantiepark. Als iemand voor hem een huisje huurt, de sleutel ophaalt en voor proviand zorgt. Dan kan hij daar eenvoudig ongezien intrekken en kan hij het wel even volhouden.” Maar eigenlijk kan het zomaar in een zucht afgelopen zijn, volgens de oud-recherchechef. Er kan vermoeidheid bij de verdachte optreden, omdat hij er gek van wordt om voortdurend te moeten vluchten.

Hoge beloning voor de gouden tip
Bovendien weet ongeveer heel Nederland dat hij gezocht wordt. Daardoor zijn er ook mogelijk mensen die Lucky niet meer willen helpen. De bijzonder hoge beloning van 30 duizend euro voor de gouden tip kan daarbij een lokkertje zijn. Sander Schaepman: “Daar kun je aan zien dat de politie en het OM hechten aan een snelle aanhouding. De beloning is overigens een middel, maar dat wil niet zeggen dat de politie niet weet waar ze moet zoeken. Ze heeft al bewezen dat ze goed zijn spoor kan volgen. Maar ze staat op achterstand. Waar hij nu is voor de politie, is waar hij voor het laatst is gesignaleerd. De achterstand probeert ze voortdurend te verkleinen. En let wel, soms is het ook een kwestie van geluk, van een burger die oplet, een camera die hem registreert. Dan kun je binnen vijf minuten die drie dagen achterstand inhalen.”

https://www.rijnmond.nl/n(...)chuilt-dan-we-denken
pi_207740920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:07 schreef Nober het volgende:

Hoe gaat de klopjacht op moordverdachte Lucky in zijn werk: 'Denk dat hij zich dichterbij verschuilt dan we denken'
[..]

Handig dat deze lui nog even precies uitleggen hoe je onder de radar kunt blijven. Zal Lucky blij mee zijn.
  Spellchecker dinsdag 31 januari 2023 @ 14:58:42 #169
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207792613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Handig dat deze lui nog even precies uitleggen hoe je onder de radar kunt blijven. Zal Lucky blij mee zijn.
"Collega's" ook.

Sowieso al die politiefilmpjes, waar je achter de schermen mee kunt kijken/lezen ...... hoe ze bepaalde dingen gaan aanpakken .....

Allemaal handig voor bepaalde mensen.
  Spellchecker dinsdag 31 januari 2023 @ 15:00:26 #170
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207792625
Premium-artikel:

Michel ging broodjes halen maar keerde nooit terug; ik zei nog: "duurt lang he, voor oma terug is"
quote:
Wat een alledaags rondje boodschappen moest worden, eindigde in een ongekende tragedie. De 66-jarige Michel stierf vorige week bij het schietdrama op een parkeerterrein bij een winkelcentrum in Zwijndrecht. Haar dochter Anneke (38) raakte zwaargewond. Ze hadden elkaar na jaren van verbroken contact eindelijk weer in de armen gesloten. ,,Ze is letterlijk voor haar dochter gestorven.”
:'(
pi_207792652
Ongelooflijk dat hij nog niet gevonden is. Slimme man helaas
pi_207794054
quote:
Jeetje, dit moet de daders ook wel geweten hebben, wat een laffe actie om ook die moeder mee te nemen. Sowieso overigens maar toch...
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:57:32 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207799428
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:57:52 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207799436
quote:
Dit soort aritkels premium maken vind ik lijkenpikkerij
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207800771
quote:
en als je de grens overgaat met een auto dan wordt standaard je kenteken geregistreerd.” Schaepman vult aan: ...
Maakt dat wat uit dan? Er gaan dagelijks honderden zo niet duizenden auto's de grens over en de politie weet zijn kenteken niet?
  Spellchecker woensdag 1 februari 2023 @ 17:55:54 #177
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker dinsdag 14 februari 2023 @ 21:45:26 #178
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207999719
Politie richt zich in jacht op Lucky op handlangers uit de onderwereld
quote:
Het rechercheteam dat dag en nacht de jacht op de 49-jarige voortvluchtige Minh Nghia Vuong alias ’Lucky’ heeft geopend, richt nu zijn pijlen op personen die de man helpen of hebben geholpen.

Vuong is al sinds 21 januari op de vlucht voor de politie nadat hij op klaarlichte dag op een parkeerterrein bij een winkelcentrum in Zwijndrecht zijn voormalige schoonmoeder Michel (66) en zijn ex-vriendin Anneke (38) onder vuur nam. Michel overleed ter plekke aan haar verwondingen. Anneke ligt nog steeds zwaargewond, vechtend voor haar leven, in het ziekenhuis.

„Hij krijgt vermoedelijk hulp om uit handen van de politie te blijven. Hij heeft twee weerloze vrouwen op klaarlichte dag onder vuur genomen. De politie dringt er dan ook met klem op aan om iemand die dat op zijn geweten heeft niet te helpen en zich te melden met informatie”, klinkt het dringende pleidooi van de politie.

Piet Costa
Eerder stelden bronnen rond het onderzoek al dat hij mogelijk hulp krijgt uit de kring rond misdaadkopstuk Roger P., alias Piet Costa. Begin februari werd er met veel machtsvertoon door een arrestatieteam een woning in een 32 verdiepingen tellende woontoren aan de Pegasusweg binnengevallen. Dat is een adres waar Hassan M. (41), de door de Amsterdamse rechtbank benoemde rechterhand van Piet Costa, verbleef voor zijn huidige verblijf in de gevangenis.

Lucky en M. waren oude bekenden van elkaar. In januari 2008 zat het tweetal gezamenlijk in het beklaagdenbankje van het gerechtshof in Den Haag. Ze werden ervan verdacht een Rabobank in Heerjansdam te hebben overvallen. M. noemde het zelf een onzinverhaal dat hij Lucky zou helpen. „Hij zit in detentie”, zei zijn advocaat destijds.

Bijnamen
Het rechercheteam van dertig personen dat jaagt op Vuong, vermoedt dat hij meer hulp uit criminele kringen krijgt. De man staat in het misdaadmilieu bekend als een klusjesman die voor allerlei taken wordt ingehuurd. Zo zou hij voor verschillende criminele groeperingen helpen bij bijvoorbeeld het bewaken van drugstransporten. Hij zou in de onderwereld onder meer de bijnamen de Chinees en China hebben.

„Het onderzoek richt zich op een aantal personen van wie het ernstige vermoeden bestaat dat zij contact hadden of hebben met Vuong. Mogelijk hebben ze of bieden ze hulp aan hem en waarschijnlijk weten zij ook waar hij zich schuil houdt”, zegt een politiewoordvoerder.

Beloning voor gouden tip
Volgens de politie is hulp bieden aan een voortvluchtige verdachte strafbaar. De rechtbank kan voor dit feit een maximale gevangenisstraf van zes maanden en een fikse boete van duizenden euro’s opleggen. „Als je gepakt wordt, kom je weer in beeld en ben je uit de anonimiteit en krijg je er een streepje op het strafblad bij”, aldus de politiewoordvoerder.

Volgens de politiewoordvoerder blijft het onderzoeksteam erop gebrand om Vuong te traceren en aan te houden. „Mensen die informatie hebben over zijn verblijfplaats kunnen dat ook vertrouwelijk melden via Team Criminele Inlichtingen. Vanaf het eerste telefoontje blijft de anonimiteit gewaarborgd. De naam van de melder zal nooit in een dossier belanden en ook de advocaat van een verdachte niet. Zelfs een rechter zal de naam niet weten”, benadrukt de zegsman.

Op de gouden tip die leidt tot de arrestatie van Vuong staat een beloning van 30.000 euro.
pi_208000205
quote:
Ze kunnen hem uitroken door de VvE’s toestemming te geven om de beelden na 24:00-06:00 te bekijken. Zeker in de hoogbouw in Ommoord. Kan me niet voorstellen dat die s nachts niet ff een luchtje gaat scheppen.

Uitroken die vent.
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 13:47:34 #180
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208139274
* Ladies and gentlemen; we got him!! *O* *O* *O*

Vermeende moordenaar Lucky gearresteerd in Schiedam
quote:
De meest gezocht man van Nederland, de vermeende moordenaar Minh Nghia Vuong (49) is zaterdag door de politie gearresteerd. De man is aangehouden op de Ketelbrug in Schiedam. Dat gebeurde om 12.30 uur.

Vuong alias Lucky zou een maand geleden, op 21 januari, op klaarlichte dag op het parkeerterrein bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht zijn voormalige schoonmoeder Michel (66) hebben doodgeschoten en zijn ex-vriendin Anneke (38) zwaar hebben verwond. De vrouw is inmiddels buiten levensgevaar.

Sinds die fatale dag was de geboren Vietnamees op de vlucht en wist hij een maand uit handen van het veelkoppige rechercheteam te blijven, dat dag en nacht bezig was met een klopjacht. Op de gouden tip die leidde tot zijn arrestatie stond een beloning van 30.000 euro. Het is onbekend of iemand de politie heeft getipt over zijn verblijfplaats.

En nou geen procedurefoutjes maken.
pi_208139309
Godverdomme, zo dichtbij ook nog :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:51:03 #182
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_208139328
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:47 schreef maily het volgende:
* Ladies and gentlemen; we got him!! *O* *O* *O*

Vermeende moordenaar Lucky gearresteerd in Schiedam
[..]
En nou geen procedurefoutjes maken.
Hij was vandaag niet zo Lucky....
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_208139355
Mooi *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208139408
Kijk, uiteindelijk wordt iedereen gepakt. Gisteren die Sherwin en vandaag deze mafkees. Mooie week voor de pliesies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2023 13:58:42 ]
pi_208139589
Inderdaad geruststellend dat ze uiteindelijk toch gepakt worden. Had verwacht dat ie al in het buitenland zou zitten.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 14:26:28 #186
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208139681
Mooi!
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208140030
Ik neem 'm even mee vanuit een ander topic:

quote:
Ja dat zal allemaal natuurlijk maar nog steeds: hoe dan?

Her is niet alsof Schiedam een Molenbeek of 1 van de banlieues van Parijs is.

Wie zijn dan die mensen die dachten dat het een goed idee was om hem verborgen te houden?
@maily zei: misschien een nieuwe vriendin

@Maanvis zei: je kan toch niet 10.000en deuren langsgaan?

Zullen we het ooit te weten komen?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 14:56:07 #188
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208140044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik neem 'm even mee vanuit een ander topic:
[..]
@:maily zei: misschien een nieuwe vriendin

@:maanvis zei: je kan toch niet 10.000en deuren langsgaan?

Zullen we het ooit te weten komen?
Vergeet "thuisbezorgd" niet.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 14:56:54 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208140058
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:56 schreef maily het volgende:

[..]
Vergeet "thuisbezorgd" niet.
Doet thuisbezorgd tegenwoordig ook nog contactloos bezorgen? Dus voor de deur zetten en weglopen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 25 februari 2023 @ 14:57:17 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208140064
Maarja dan moet ie wel een valse rekening op een andere naam hebben
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_208140242
Gewoon gespot door een voorbijganger :') De politie was hem dus al sinds het begin gewoon kwijt.

Neem aan dat die "oplettende voorbijganger" gewoon de 30.000 krijgt die was uitgeloofd.
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 15:18:49 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208140283
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:15 schreef Rnie het volgende:
Gewoon gespot door een voorbijganger :') De politie was hem dus al sinds het begin gewoon kwijt.

Neem aan dat die "oplettende voorbijganger" gewoon de 30.000 krijgt die was uitgeloofd.
ja tuurlijk waren ze hem kwijt anders hadden ze hem wel, maar ze zeidenwel dat ie in omg rotterdam zat
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_208140293
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:15 schreef Rnie het volgende:
Gewoon gespot door een voorbijganger :') De politie was hem dus al sinds het begin gewoon kwijt.

Neem aan dat die "oplettende voorbijganger" gewoon de 30.000 krijgt die was uitgeloofd.
Het zou mij verbazen. Er wordt bijna nooit het volledige bedrag uitgekeerd.
pi_208140309
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]
ja tuurlijk waren ze hem kwijt anders hadden ze hem wel, maar ze zeidenwel dat ie in omg rotterdam zat
"Alle lof naar de politie" geldt dus imo voor deze niet.
Ik krijg nog geld van je.
pi_208140311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:19 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Het zou mij verbazen. Er wordt bijna nooit het volledige bedrag uitgekeerd.
Ze zullen wel moeten..
  zaterdag 25 februari 2023 @ 15:24:20 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208140349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
"Alle lof naar de politie" geldt dus imo voor deze niet.
ik was wel teleurgesteld dat ze hem vlak erna niet hadden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_208140362
Schiedam Centrum dus, tussen de Damlaan en de Kethelstraat. Schiedam is een stad met vele gezichten. Veel leuke buurten, ook veel pauperwijken, en die liggen allemaal pal naast elkaar.
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 15:30:40 #198
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208140427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Doet thuisbezorgd tegenwoordig ook nog contactloos bezorgen? Dus voor de deur zetten en weglopen?
Kan bij zijn EVT nieuwe vriendin zijn geweest. Of misschien had hij een vermomming?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 15:37:06 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208140502
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:30 schreef maily het volgende:

[..]
Kan bij zijn EVT nieuwe vriendin zijn geweest. Of misschien had hij een vermomming?
Die Aziaten lijken allemaal op elkaar

Wie weet stond hij wel wekenlang achter zo’n bakplaat in de plaatselijke wok
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208140507
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Die Aziaten lijken allemaal op elkaar

Wie weet stond hij wel wekenlang achter zo’n bakplaat in de plaatselijke wok
Sambal bij 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:20:47 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208141657
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:30 schreef maily het volgende:

[..]
Kan bij zijn EVT nieuwe vriendin zijn geweest. Of misschien had hij een vermomming?
Die lucky is maar wat populair dan :). Dan is die vriendin ook strafbaar
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:04:30 #202
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_208143753
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Die Aziaten lijken allemaal op elkaar

Wie weet stond hij wel wekenlang achter zo’n bakplaat in de plaatselijke wok
Hoef je ook niets meer bij thuisbezorgd te bestellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')