Alleen maar knor wereldgerechten?quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:22 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik ben Nederlander ik gebruik geen kruiden lmao
Beetje vergezocht, maar zout kan na verloop van tijd gaan klonteren, dan voldoet het niet meer aan de kwaliteitsstandaarden van de producent.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:24 schreef schommelstoel het volgende:
Maar zelfde geval met zout toch?
Zout bederft ook niet, en toch zit er een datum op.
Wtf is dat een 20liter pot dan ofzo? want ik gebruik zo'n draaicrusher peper fucking veel en bijna op alles, koop er minstens elk jaar 2 als het niet meer is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:00 schreef Paul het volgende:
mijn peper is heel veel jaren over datum en nog van de c1000
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:16 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Wtf is dat een 20liter pot dan ofzo? want ik gebruik zo'n draaicrusher peper fucking veel en bijna op alles, koop er minstens elk jaar 2 als het niet meer is.
Zout niet. De werking tussen het product en de verpakking zal wat meer een rol spelen. Zoiets kan muf worden en die smaak kan in het zout gaan zitten.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:24 schreef schommelstoel het volgende:
Maar zelfde geval met zout toch?
Zout bederft ook niet, en toch zit er een datum op.
zout in hoge concentratie samen met metalen is geen goed idee. Misschien dat 316 rvs(marine grade) het wel een tijdje uit houd maar ik zou liever voor glas of zo iets gaan. Maar goed misschien neem ik oneindig wel iets te letterlijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zout niet. De werking tussen het product en de verpakking zal wat meer een rol spelen. Zoiets kan muf worden en die smaak kan in het zout gaan zitten.
Maar als je het na aankoop in een roestvrijstalen bus mikt, is zout oneindig houdbaar.
Die potjes zullen ook het zwaarst zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:43 schreef Managarm het volgende:
Ik koop de meest gebruikte kruiden per kilo en die liggen dan een paar jaar. Eigenlijk nooit verschil gemerkt. Het scheelt echt veel geld om per kilo te kopen (potje van 40 gram een paar euro, kilo 15 euro zoiets).
Die koop je gewoon bij een webshop met gratis verzending boven bepaald bedrag. Ik koop kruiden een keer per drie jaar denk ik.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:58 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Die potjes zullen ook het zwaarst zijn.
Of je een kilo poeder in zakken, of een kilo poeder in glas moet vervoeren, scheelt ook nogal in volume=ruimte=geld.
Hehehquote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:16 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Wtf is dat een 20liter pot dan ofzo? want ik gebruik zo'n draaicrusher peper fucking veel en bijna op alles, koop er minstens elk jaar 2 als het niet meer is.
Snap ik.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:59 schreef Managarm het volgende:
[..]
Die koop je gewoon bij een webshop met gratis verzending boven bepaald bedrag. Ik koop kruiden een keer per drie jaar denk ik.
Met zo'n pot heb ik 10 jaar gedaan en toen was ie nog half volquote:Op zaterdag 21 januari 2023 14:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
HehehIk heb vorig jaar een nieuwe, grote pot zwarte peperkorrels gekocht, voor in de molen.
[ afbeelding ]
Die is alweer goed half leeg.
Die haalt de augustus niet, laat staan die van 2024, die op het etiket staat.
Mijn eerste pot korrels heb ik eens in een kerstpakket gehad. Heeft jaren in de kast gestaan.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Met zo'n pot heb ik 10 jaar gedaan en toen was ie nog half vol
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |