Misschien was dat op de achtergrond al een tijd bekent en hebben ze er daarom 1 besteld om een andere weg te kunnen geven?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat blijkt nergens uit
enige wat we weten is dat er onlangs een batterij is aangeschaft en er nu 1 wordt weggegeven en nee dat vind ik niet zonder meer prima
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
4 wat? batterijen? En wat zit er in 1 batterij?
In geval je dat weet
quote:Het Patriotsysteem is opgebouwd rond acht gecombineerde transport- en lanceerinrichtingen. Elke lanceerder (launcher) kan tot vier raketten uit de DIGITAL- tot en met GEM-generatie vervoeren en afvuren. Er kunnen maximaal zestien PAC-3-raketten op een launcher geplaatst worden;vier canisters met elk vier raketten. Het systeem bevat verder een controlestation (ECS - engagement control station), een opsporingsradar en een antennegroep. Het systeem gebruikt track-via-missile-besturing en active radar homing.
De minimale inzet van een mobiel lanceerstation omvat een lanceerinstallatie, radarstation, vuurleidingscentrale en een generator. Een normale inzet omvat 25 voertuigen met een mix van Standard- en PACIII-raketten aan boord.
https://nl.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot
quote:Nederland beschikt over 3 vuureenheden met elk een eigen radar, vuurleidingscentrale en meerdere lanceerinrichtingen. Er is materiaal voor een vierde vuureenheid, deze dient als reserve om de andere 3 vuureenheden inzetbaar te houden bij (groot) onderhoud.
https://www.defensie.nl/o(...)tverdedigingssysteem
dat kan, daar zat ik ook aan te denken maar zeg dat dan gewoon, nu weet defensie nog niet waar het aan toe isquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Misschien was dat op de achtergrond al een tijd bekent en hebben ze er daarom 1 besteld om een andere weg te kunnen geven?
omdat we ze zelf ook gebruiken natuurlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom niet? In Oekraïne is zo'n systeem nuttig. Waarom zou je het hier stof laten happen terwijl je daar mensenlevens kan redden?
Klikquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee?
waar?
vertel me alstjeblieft meer?
ow ja dat wist ik al jaquote:
Oohja, dit heeft hij natuurlijk zonder overleg met defensie besloten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat kan, daar zat ik ook aan te denken maar zeg dat dan gewoon, nu weet defensie nog niet waar het aan toe is
zou niet de eerste keer zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, dit heeft hij natuurlijk zonder overleg met defensie besloten.
Bij ons worden er geen raketten op flatgebouwen geschoten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat we ze zelf ook gebruiken natuurlijk
Zou kunnen dat het ook gewoon in overstemming is met defensie. In het begin van de oorlog was er veel kritiek dat bekent werd wat alle landen wouden sturen. Zou me niks verwonderen dat er nu veel meer op de achtergrond gebeurt. Hetzelfde dat de training van de Oekraïense soldaten al over 4 tot 8 weken klaar is. Zou me niks verwonderen dat die al veel langer in training zijn voor de hele aankondiging van de VS dat ze Patriots zouden sturen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat kan, daar zat ik ook aan te denken maar zeg dat dan gewoon, nu weet defensie nog niet waar het aan toe is
nog nietquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij ons worden er geen raketten op flatgebouwen geschoten.
Er moet transparantie zijn. Er hoort gewoon in de krant te staan welke eenheid waar staat. Welke soldaat waar rondloopt. Noem maar op. Op welk moment welke levering waar aankomt in Oekraïne. Dit is goede PR. Iedereen in de hele wereld kan dan zien wat we doen voor dat land. We vragen Rusland gewoon om die overdracht dan niet te bombarderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zou kunnen dat het ook gewoon in overstemming is met defensie. In het begin van de oorlog was er veel kritiek dat bekent werd wat alle landen wouden sturen. Zou me niks verwonderen dat er nu veel meer op de achtergrond gebeurt. Hetzelfde dat de training van de Oekraïense soldaten al over 4 tot 8 weken klaar is. Zou me niks verwonderen dat die al veel langer in training zijn voor de hele aankondiging van de VS dat ze Patriots zouden sturen.
Beter maken we nog een miljardje of 5 ofzo beschikbaar voor Defensie. Mag wel een keertje na 30 jaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:28 schreef Ulx het volgende:
Ik lees dat er dit jaat 2,5 miljard wordt vrijgemaakt voor vooral militaire hulp aan Oekraïne. Kunnen we dit bedrag op het defensie budget boeken zodat we in één klap genoeg contributie aan NAVO betalen?
Ze kunnen het ook nog eens daadwerkelijk uitvoeren, daarvoor zijn ze helaas gek genoeg.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
Met nukes dreigen is zowat nog het enige wat ze kunnen doen.
Oorlog voeren is een extreem dure zaak, zeker als ie al 1 jaar duurt en nog wel een jaar kan duren.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
Met nukes dreigen is zowat nog het enige wat ze kunnen doen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Madman_theoryquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:28 schreef Starhopper het volgende:
Daar zijn de NOEKS weer
[ twitter ]
Mwah dat denk ik niet. In Servië zijn positieve Rusland sentimenten een realiteit helaas. Denk eerder dat dit een PR stap is van vucic. Dat hij kenbaar maakt dat hij toch niet zo blij is met de werving van Serven. Ik vermoed dat het alleen bij woorden zal blijven en dat hij het niet illegaal gaat maken dat Serven voor de Russen gaan vechten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:11 schreef Starhopper het volgende:
Rusland raakt nog een bondgenoot kwijt?
[ twitter ]
Geloof ik ook niet nee. Ondanks artikel 5 zie ik de VS nog niet met atoombommen richting Rusland gooien mochten de Russen er een droppen op Nederland. Wel kans dat er dan gedreigd wordt met vergelding en dat de Russen daardoor de oorlog beëindigen, maarja, dat maken wij dan niet meer mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
MAD treed echt niet automatisch in werking zoals sommige users je hier willen doen geloven.
Ik zie echt niet in hoe het nu wel kan slagen als je invasie de eerste keer niet lukt. Het verrassingselement is weg, en hoe veel resources naast al dat kanonnenvoer hebben ze nog? Ze kunnen vast wel nog heel erg veel schade en leed veroorzaken, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat ze miljoenensteden laat staan nog een groot deel van Oekraine kunnen innemen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:24 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-voorjaar-beginnen
Blijkbaar was het nog geen totale oorlog
mocht Rusland gaan winen dan gaat Servie onmiddelijk Kososvo binnenvallen en moslims vermoordenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mwah dat denk ik niet. In Servië zijn positieve Rusland sentimenten een realiteit helaas. Denk eerder dat dit een PR stap is van vucic. Dat hij kenbaar maakt dat hij toch niet zo blij is met de werving van Serven. Ik vermoed dat het alleen bij woorden zal blijven en dat hij het niet illegaal gaat maken dat Serven voor de Russen gaan vechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |