abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2023 @ 19:39:59 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_208181869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Tink89 het volgende:
Nog rompers ja? Vind je dat nog handig? Mijn bijna-peuter heeft de eerste echte onderbroeken gekregen van de week. Zodra het wat warmer wordt, krijgt hij die aan.
Ik vind het een beetje gek dat je doet alsof dit raar is. Rompers zijn echt de shit zolang je kind nog niet zindelijk is en daar ook nog geen aanstalten toe maakt. Daarbij is het nu gewoon min 3 buiten?
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2023 @ 19:40:53 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_208181891
Shit, ik zou willen dat ik zelf nog rompers kon dragen. Nooit zo'n nare kouwe rug.
disclaimer
pi_208181977
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:40 schreef SQ het volgende:
Shit, ik zou willen dat ik zelf nog rompers kon dragen. Nooit zo'n nare kouwe rug.
Bodystockings? :)

Mijnes draagt ook nog rompers hoor.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 19:50:38 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_208182093
Bodystocking, dat woord heb ik denk ik in 1995 voor het laatst gehoord O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:52:44 #230
382129 crew  Donna
pi_208182136
Hier ook rompers. Heb 98/104 ook liggen van de grote zus.
pi_208182764
Rompers O+ Ik heb ze ook liggen t/m 98/104 :D Maar Jip was ook pas met 3 en een beetje zindelijk. Ik verwacht bij Otis niks anders :')
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:30:45 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208182993
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje gek dat je doet alsof dit raar is. Rompers zijn echt de shit zolang je kind nog niet zindelijk is en daar ook nog geen aanstalten toe maakt. Daarbij is het nu gewoon min 3 buiten?
Ik vind rompers echt niet meer handig zodra er interesse ontstaat in het potje en ben bij de oudste gestopt na 86/92 dus het was een oprechte vraag.

Waarom zijn rompers volgens jou de shit dan? Wat is er handiger aan broek naar beneden, romper opsn, luier verschonen dan broek en onderbroek naar beneden en verschonen? Misschien zie k ergens een voordeel over het hoofd...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 21:03:12 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208183532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Tink89 het volgende:
Nog rompers ja? Vind je dat nog handig? Mijn bijna-peuter heeft de eerste echte onderbroeken gekregen van de week. Zodra het wat warmer wordt, krijgt hij die aan.
Ja hij zit voorlopig nog wel even in de rompers :Y Hij maakt nul aanstalten om zindelijk te worden (behalve met de kleertjes aan op het potje gaan zitten O+) en de romper houdt het allemaal goed bij elkaar en lekker warm op z'n rug. Ik denk dat zodra we de romper afschaffen dat hij dan zelf zijn luier uit gaat trekken, dat lijkt me niet zo handig :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:13:54 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_208183725
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind rompers echt niet meer handig zodra er interesse ontstaat in het potje en ben bij de oudste gestopt na 86/92 dus het was een oprechte vraag.

Waarom zijn rompers volgens jou de shit dan? Wat is er handiger aan broek naar beneden, romper opsn, luier verschonen dan broek en onderbroek naar beneden en verschonen? Misschien zie k ergens een voordeel over het hoofd...
De koude rug / buik dus zoals eerder genoemd. ;) en het feit dat ze niet zelf in hun luier kunnen gaan zitten poeren.

En kinderen van nog geen twee die veel interesse tonen in het potje zo'n ook niet de norm zeg maar.
disclaimer
pi_208183841
Hier geen rompers 98/104 in huis. Oudste was met 2,5 zindelijk en peuter met 2j3m. Ik mis ze niet, ik vind het echt samenhangen met zindelijk worden wat handiger is. Of in de zomer onder jurkjes zodat de luier niet gaat hangen.
Kleding gaat inmiddels van de 5,5 jarige bij de 2,5 jarige de kast in. :D
Aankomende zomer kan peuter de zomerjurkjes aan van kleuter afgelopen zomer...ik kan er maar niet aan wennen, omdat ze 3 jaar schelen en de jongste maar gewoon gemiddeld is.

Peuter is een heerlijke kletskous, zo leuk om haar te horen vertellen en zo te weten welke verbanden ze al allemaal legt. Heerlijk leeftijd nog altijd. O+
Dat ze zegt: 'juf K heeft een baby in de buik' juf Y zei dat mama ook een baby in de buik heeft, maar dat is niet!' :D
  FOK!fotograaf dinsdag 28 februari 2023 @ 21:28:30 #236
148247 taxibabe
pi_208184073
Die verbanden leggen is inderdaad geweldig! Wij lagen vandaag ook nog helemaal dubbel van het lachen.
3 weken geleden hebben we zonnepanelen gekregen (die mannen hadden een grijze bus) en 2 dagen later een nieuw raam (die mannen hadden een witte bus met zo'n rek aan de zijkant). Vandaag zag Thomas dus een 'ramenmaakbus' en een 'dakmaakbus' _O- , en de meneren van de grijze bus waren leuker dan de meneren van de witte bus ^O^ (had hij overigens wel gelijk in :X )
  dinsdag 28 februari 2023 @ 22:42:41 #237
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208185295
Hier ook nog rompers maar we moeten hier echt aan de slag met zindelijk worden. Hebben jullie nog tips?
Zelf gaat hij er denk ik nooit aan beginnen :')
Hij snapt plassen op de wc, hij snapt ophouden niet. Elke 2 uur ofzo op het toilet zetten werkt ook niet want hij leert duidelijk niet om zelf signalen aan te voelen. En volgende maand gaat hij wennen op de basisschool dus als ouders voelen we wel de druk.
Neem aan dat jullie peuters niet allemaal spontaan zindelijk zijn geworden? Heb ook wel geprobeerd om gewoon zonder luier te laten lopen maar dat was vooral plasfeest..
pi_208186169
Ik heb stad en land afgezocht hier naar rompers in een grotere maat dan 18-24 maanden. Kan ze hier alleen vinden bij de h&m en die zijn vrijwel altijd uitverkocht :N . Nu dus noodgedwongen aan de tank tops maar ik vind die dus helemaal niet handig. Zo vaak zo’n blote rug, en zelfs als het niet koud is vind ik dat gewoon geen porum :') .
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 06:54:26 #239
382129 crew  Donna
pi_208186659
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 00:16 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb stad en land afgezocht hier naar rompers in een grotere maat dan 18-24 maanden. Kan ze hier alleen vinden bij de h&m en die zijn vrijwel altijd uitverkocht :N . Nu dus noodgedwongen aan de tank tops maar ik vind die dus helemaal niet handig. Zo vaak zo’n blote rug, en zelfs als het niet koud is vind ik dat gewoon geen porum :') .
Ik heb me dit dus serieus wel eens afgevraagd of die niet bestaan waar jij woont. Zoveel mensen op Insta met peuters (of kleiner) met blote ruggetjes. Zijn rompers een Europees ding? Of Nederlands zelfs?
  woensdag 1 maart 2023 @ 07:39:58 #240
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208186800
Hier ook geen rompers 98/104 in huis, maar ik heb een kabouter die met ruim 3,5 jaar in maat 98 zit. Toen hij zindelijk werd afgelopen zomer en de wasbare luier uit ging moest hij zelfs terug naar maat 92 _O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:42 schreef Ceviche het volgende:
Hier ook nog rompers maar we moeten hier echt aan de slag met zindelijk worden. Hebben jullie nog tips?
Hij snapt plassen op de wc, hij snapt ophouden niet. Elke 2 uur ofzo op het toilet zetten werkt ook niet want hij leert duidelijk niet om zelf signalen aan te voelen. En volgende maand gaat hij wennen op de basisschool dus als ouders voelen we wel de druk.
Neem aan dat jullie peuters niet allemaal spontaan zindelijk zijn geworden? Heb ook wel geprobeerd om gewoon zonder luier te laten lopen maar dat was vooral plasfeest..
Ik heb toen de tips van Big Little feelings gevolgd. Maar als hij de signalen niet voelt denk ik dat je daar niet heel veel aan hebt. Spontaan zindelijk niet, maar we merkten wel aan Bas dat hij er aan toe was (zo was een luier verschonen een ontzettende strijd iedere keer). Heb je het al eens besproken bij CB of huisarts?
pi_208186805
quote:
Wij hebben met Jip de zindelijkheidsbox gebruikt en dat werkte heel goed. Ik was dus een week thuis met hem en de eerste dagen blijf je ook alleen maar binnen. Je laat hem veel drinken en schrijft ook op wanneer er is gedronken en wanneer er is geplast (en of dat een ongelukje was of dat hij op het potje/wc heeft geplast). Bij successen krijgt hij een sticker en bij elk vol blad een cadeautje. In het begin is dat al bij 3 stickers ofzo en dat worden er dan steeds meer. De eerste dag leek ik wel continu aan het dweilen en schone kleren aandoen, maar er zat echt al snel verbetering in. En op een gegeven moment ga je ook even naar buiten en oefenen met ophouden. Na die week was hij in ieder geval al zo goed als zindelijk, met heel af en toe een ongelukje. Alleen het poepen heeft wat langer geduurd, maar die ongelukjes waren gelukkig alleen maar thuis. Hij hield het expres op op de opvang, om dan thuis in z'n broek te poepen :') maar na een tijdje was dat ook voorbij.
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 08:03:01 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208186913
quote:
Ik hoorde laatst de tip dat je ze een onderbroek onder de luier aandoet, dan voelen ze beter wanneer er geplast is. Vond ik wel logisch klinken!

Wij gaan deze zomer maar eens beginnen. Lekker in de blote kont :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 08:42:59 #243
382129 crew  Donna
pi_208187170
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:40 schreef Aure het volgende:

[..]
Wij hebben met Jip de zindelijkheidsbox gebruikt en dat werkte heel goed. Ik was dus een week thuis met hem en de eerste dagen blijf je ook alleen maar binnen. Je laat hem veel drinken en schrijft ook op wanneer er is gedronken en wanneer er is geplast (en of dat een ongelukje was of dat hij op het potje/wc heeft geplast). Bij successen krijgt hij een sticker en bij elk vol blad een cadeautje. In het begin is dat al bij 3 stickers ofzo en dat worden er dan steeds meer. De eerste dag leek ik wel continu aan het dweilen en schone kleren aandoen, maar er zat echt al snel verbetering in. En op een gegeven moment ga je ook even naar buiten en oefenen met ophouden. Na die week was hij in ieder geval al zo goed als zindelijk, met heel af en toe een ongelukje. Alleen het poepen heeft wat langer geduurd, maar die ongelukjes waren gelukkig alleen maar thuis. Hij hield het expres op op de opvang, om dan thuis in z'n broek te poepen :') maar na een tijdje was dat ook voorbij.
Een vriendin van mij heeft deze ook gebruikt met groot succes. :Y
  woensdag 1 maart 2023 @ 08:45:17 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_208187183
Ik heb geen ervaring met training, mijnen zijn wel "vanzelf" zindelijk geworden. Ik kan me voorstellen dat het wat stress heeft als hij over een maand al naar school gaat.

Gaat hij naar een opvang of peuterspeelzaal, @Ceviche?
disclaimer
pi_208187192
quote:
Zindelijkheidsbox! Met een week iig plaszindelijk, poepen duurde iets langer maar die ongelukjes waren maar op 1 hand te tellen.

Verder hier zo lang mogelijk rompers om alle redenen die @SQ noemt. Ik vond onderbroeken en hemden juist maar gedoe in het begin omdat het nooit goed bleef zitten en op kroop enzo.
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 08:54:07 #246
382129 crew  Donna
pi_208187261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:46 schreef eponine het volgende:

[..]
Zindelijkheidsbox! Met een week iig plaszindelijk, poepen duurde iets langer maar die ongelukjes waren maar op 1 hand te tellen.

Verder hier zo lang mogelijk rompers om alle redenen die @:SQ noemt. Ik vond onderbroeken en hemden juist maar gedoe in het begin omdat het nooit goed bleef zitten en op kroop enzo.
Mijn dochter van 5 heeft dat ook. Ze krijgt het ook niet goed bij de broek in en al die hemden kruipen omhoog.
Ik heb zelf hemdjes van HEMA. Ook ver de broek in haha. Vreselijk een blote rug.
pi_208187278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn dochter van 5 heeft dat ook. Ze krijgt het ook niet goed bij de broek in en al die hemden kruipen omhoog.
Ik heb zelf hemdjes van HEMA. Ook ver de broek in haha. Vreselijk een blote rug.
Precies!
  woensdag 1 maart 2023 @ 10:52:56 #248
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208188961
Wat een goede tips! _O_
Ik ga eerst de onderbroek in luier proberen, misschien geeft dat al wel wat stimulans.
Hij komt zelf aanlopen met schone luiers dus hier helemaal geen strijd dat hij ze niet meer aan wil.
Hij gaat 2 dagen in de week naar de gastouder, die maakt zich verder geen zorgen en er is een kindje van dezelfde leeftijd die (volgens mij) wel al zindelijk is, hij had toen ook wel lichte interesse (1 dag) maar dat was snel over.
Wel uitgelegd wat de bedoeling is en ook mooie onderbroeken al gekocht, maar ergens valt het kwartje nog niet.
Zindelijkheidsbox wordt plan b want dat klinkt ook zeker veelbelovend.
pi_208189086
Op zich heb je de box niet per se nodig, je kan zelf ook wel iets in elkaar flansen waar je stickers op kan plakken :P maar er zit wel ook een boekje bij waar iets uitgebreider in staat wat ik hierboven heb gezegd. En je krijgt toegang tot hun Facebook groep en daar kun je ook nog advies vragen als het allemaal toch niet zo goed loopt.

Wat ik er zo goed aan vind is dat ze inderdaad die signalen leren aanvoelen. Juist omdat je ze meteen in het diepe gooit met luier uit (en kleren aan!!), want ze voelen het nat worden en vaak vinden ze het ook vervelend worden dat hun kleren steeds nat worden.
pi_208191371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 06:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb me dit dus serieus wel eens afgevraagd of die niet bestaan waar jij woont. Zoveel mensen op Insta met peuters (of kleiner) met blote ruggetjes. Zijn rompers een Europees ding? Of Nederlands zelfs?
Rompers an sich heb je hier in overvloed, qua maat alleen niet groter dan tot 2 jaar.. heel apart. Het is niet alsof alle kinderen hier met 2 jaar zindelijk zijn :P. Hier bij Bubbles eigenlijk nog steeds geen interesse, ga er denk ik van de zomer weleens mee aan de slag, nu geen zin in :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')