abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2023 @ 14:14:52 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207585184
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
https://app.23degrees.io/(...)al-aid-with-eu-share

Ze doneren bijna evenveel als Frankrijk en het VK samen.

Tja.
Mwoah, UK levert het meeste omdat ze het zelf financieren en in omvang economie niet zo groot zijn als Duitsland.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 16 januari 2023 @ 14:15:06 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207585192
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal inderdaad. Misschien heeft Duitsland de beeldvorming niet zo mee :)
Nou nee.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207585197
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hier hebben we het al over gehad, toen in het verleden andere partijen die toestemming vroegen kwam daar NEIN uit.

Jij kan hier doen alsof het de norm is om dan maar om de dag vriendelijk opnieuw toestemming te vragen in de hoop dat ze daar in berlijn het licht gaan zien, maar ik persoonlijk zou ook behoorlijk geïrriteerd worden van zoveel toondoofheid & gebrek aan gevoel van urgentie.
Welke partijen? Er staat me iets bij over Spanje, maar dat bleek toen weer niet te kunnen omdat ze eerst compleet opgeknapt moesten worden volgens mij. Verder was men tot nu toe vooral bezig met het leveren van opgeknapte T-72's.
pi_207585200
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:33 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Valt me ook op.

Er bestaat nog flink wat Duitsland haat. Ja, ze doen niet alles goed, maar de focus op Duitsland is wel opvallend.
Ook leuk dat Macron zich de laatste jaren als de belangrijkste man van Europa wilde neerzetten en nu vooral uitblinkt in amateurisme.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:18:13 #130
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207585234
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:15 schreef Ulx het volgende:
Welke partijen? Er staat me iets bij over Spanje, maar dat bleek toen weer niet te kunnen omdat ze eerst compleet opgeknapt moesten worden volgens mij.
Dan zijn we er toch?

Of krijgen we nu een stukje hersengymnastiek waar de NEIN niet uitmaakte omdat ze in te slechte staat waren/ of als je nog avontuurlijker bent: doen alsof DE dat op voorhand wist en daarom nee zei?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_207585271
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah, UK levert het meeste omdat ze het zelf financieren en in omvang economie niet zo groot zijn als Duitsland.
Deze bedragen zijn inclusief bijdragen aan de EU die vervolgens naar Oekraïne gaan. En ja, daar worden ook zware wapens van gekocht.
Duitsland: direct: 5.44 miljard, en via de EU 7.17. totaal 12.5 miljard.
UK: direct 7.08 miljard. Niets via EU want niet in EU.
pi_207585331
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zijn we er toch?

Nee, want je roept iets over landen, maar noemt niet welke en wanneer.

Oekraïne heeft tanks gevraagd. Aan Duitsland. En Frankrijk. En het VK. En de USA.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:25:59 #133
6484 ExTec
pi_207585375
Zullen we anders gaan wedden dat olaf nu een droom excuus heeft om NEIN te blijven zeggen?

Er moet immers een nieuwe mindef komen.

En vriendelijk tante pollewop, wordt dus gewoon geslachtofferd. Het is algemeen bekend dat scholtz zelf schijtbang is om te 'es-ca-le-ren'. Het is niet alsof het bij de dame alleen vandaan kwam. Toch mag zij nu weg.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:27:58 #134
6484 ExTec
pi_207585408
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, want je roept iets over landen, maar noemt niet welke en wanneer.
Maar gaat het nou om de feiten, of louter om dat ik die correct weer kan geven?

Het betrof het land spanje, dat heeft een andere poster voor mij ingevuld:

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:15 schreef Ulx het volgende:

Er staat me iets bij over Spanje,
pi_207585431
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En DDR is nooit zo verwaarloosd als het overige deel in Oost-Europa.
Volgens mij hebben de oud-ddr inwoners ook niet zo'n hekel aan de Russen.
Ik vond het zo apart dat toen ik 10 jaar geleden in Berlijn was, je bij alle souvenierstalletjes allerlei spul met hamers en sikkels erop kon kopen.
Цой жив
pi_207585460
Ja en ushankas en matrosjkas ook
pi_207585474
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:25 schreef ExTec het volgende:
Zullen we anders gaan wedden dat olaf nu een droom excuus heeft om NEIN te blijven zeggen?

Er moet immers een nieuwe mindef komen.

En vriendelijk tante pollewop, wordt dus gewoon geslachtofferd. Het is algemeen bekend dat scholtz zelf schijtbang is om te 'es-ca-le-ren'. Het is niet alsof het bij de dame alleen vandaan kwam. Toch mag zij nu weg.
Ze is weg omdat ze al vanaf het begin haar werk slecht deed. Met nieuwjaar als dieptepunt.

Er kwam een fonds van 100 miljard (bovenop op de reguliere begroting) om de bundeswehr weer te herbewapenen, maar het lukte haar zelfs daarmee niet om iets basaals te doen als voldoende munitie aan te schaffen. De 2% norm gaat niet gehaald worden in 2023, waarschijnlijk ook niet in 2024. Ga maar door. Ze was gewoon een prutser. En daarom is ze weg.
pi_207585487
Ze zal de enige prutser niet zijn. Duitsland doet altijd moeilijk.
pi_207585516
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:29 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vond het zo apart dat toen ik 10 jaar geleden in Berlijn was, je bij alle souvenierstalletjes allerlei spul met hamers en sikkels erop kon kopen.
Dat heet "Ostalgie":
https://en.wikipedia.org/wiki/Ostalgie
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207585518
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Op zich is dat weer niet zo heel erg gek natuurlijk. Duitsland is één van de grootste economieën in de EU en heeft vanuit die positie ook altijd een leiderschapsrol op zich genomen. Maar nu het er een keertje echt op aan komt lijkt men er vooral te twijfelen, uit te stellen en constant te draaien.
Daarnaast kun je het nazi-verleden niet negeren. Ze zijn het Europa verschuldigd om het voortouw te nemen tegen de nieuwe nazi's. Aangezien ze ook nog eens het land zijn dat het meest in bed heeft gelegen met de vijand in de afgelopen decennia zijn ze ook grotendeels verantwoordelijk voor deze oorlog van agressie. En nog steeds is duidelijk dat de Russen veel invloed hebben op de Duitse politiek.

Ze zijn wel het laatste land dat voorzichtigheid moet betrachten.

De haat tegen de Duitse regering is dus volkomen legitiem. Ze deugen niet.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:35:26 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207585522
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De moeite waard om te lezen.
Waarom?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 16 januari 2023 @ 14:39:03 #142
6484 ExTec
pi_207585573
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:31 schreef Ulx het volgende:
Er kwam een fonds van 100 miljard (bovenop op de reguliere begroting) om de bundeswehr weer te herbewapenen, maar het lukte haar zelfs daarmee niet om iets basaals te doen als voldoende munitie aan te schaffen. De 2% norm gaat niet gehaald worden in 2023, waarschijnlijk ook niet in 2024. Ga maar door. Ze was gewoon een prutser. En daarom is ze weg.
Daarover heb ik al kunnen lezen dat er besloten is om verdere structurele verhoging naar die 2% maar uit te stellen "want ze hebben nu immers al 100 MLD gehad".

Natuurlijk straal voorbijgaand aan het feit dat dit geld mss net genoeg is om achterstallig onderhoud te doen, en eenheden eindelijk op die sterkte te krijgen zoals ze in de boeken staan.

Dit is een duits probleem, over de gehele linie, niet eens specifiek een scholtz probleem of een pollewop probleem.

Daar heeft Perun uit de OP een presentatie van een uur over gegeven, kijk die eens zou ik zeggen.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:48:58 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207585709
quote:
Klinkt ook gewoon door in de Duitse politiek. Schroder, Merkel maar ook anderen zijn daar een exponent van.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207585741
quote:
Neues LNG-Terminal in Lubmin: Eröffnung mit Kanzler Scholz - ZDFheute

Bundeskanzler Olaf Scholz hat das zweite deutsche Terminal zum Import von Flüssigerdgas offiziell eröffnet. Zur Übergabe der letzten ausstehenden Genehmigung an die Betreiber in Lubmin waren auch Mecklenburg-Vorpommerns Ministerpräsidentin Manuela Schwesig (SPD) sowie Staatssekretär im Bundeswirtschaftsministerium, Michael Kellner (Grüne), gekommen. Bundeswirtschaftsminister Robert Habeck (Grüne) hatte aus Krankheitsgründen abgesagt.

Hohes Tempo bei Planung und Bau der LNG-Anlage in Lubmin
Wie das Terminal in Niedersachsen steht die Lubminer Anlage für die Bemühungen Deutschlands, Alternativen zu schaffen für ausbleibende russische Gaslieferungen. Die Terminals stehen ebenso für das hohe Tempo, das die Verantwortlichen beim Aufbau einer eigenen deutschen Import-Infrastruktur für Flüssigerdgas (LNG) vorlegten. Innerhalb von Monaten wurden die Terminals geplant, genehmigt und gebaut.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_207585763
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daarover heb ik al kunnen lezen dat er besloten is om verdere structurele verhoging naar die 2% maar uit te stellen "want ze hebben nu immers al 100 MLD gehad".

Natuurlijk straal voorbijgaand aan het feit dat dit geld mss net genoeg is om achterstallig onderhoud te doen, en eenheden eindelijk op die sterkte te krijgen zoals ze in de boeken staan.

Dit is een duits probleem, over de gehele linie, niet eens specifiek een scholtz probleem of een pollewop probleem.

Daar heeft Perun uit de OP een presentatie van een uur over gegeven, kijk die eens zou ik zeggen.
Aankopen via die 100 miljard tellen mee voor die 2%. Dus met het gewone budget èn een gedeelte van die 100 miljatrd had het meer richting de 2% moeten gaan. Dat is nog niet zichtbaar, integendeel zelfs. Er zijn zelfs geen quick-wins gemaakt. Dat is haar fout. Verkeerde prioriteiten. Dat in combinatie met dom gekloot als niet weten welke rangen er zijn in het leger, die afgang met die 5000 helmen, het uitvallen van de Pumas en de nieuwjaarsboodschap. En daarom moet ze weg. Ze is gewoon onhoudbaar als minister van defensie.
  maandag 16 januari 2023 @ 15:04:45 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207585903
Misschien moet er niet perse wéér een vrouw op defensie.
Als het er echt om gaat kun je er maar beter een man op zetten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 16 januari 2023 @ 15:08:03 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207585931
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien moet er niet perse wéér een vrouw op defensie.
Als het er echt om gaat kun je er maar beter een man op zetten.
Man of vrouw maakt niet uit. Als hij/zij/x er maar goed in het vak is ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 januari 2023 @ 15:08:49 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207585937
quote:
84s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Man of vrouw maakt niet uit. Als hij/zij/x er maar goed in het vak is ;)
Weinig goede vrouwen in de politiek. Uk had Thatcher, Nl heeft Schippers. Maar het is wel zoeken met een zaklamp hoor.

Wel eens dat je gewoon voor de beste moet gaan, geslacht maakt geen reet uit. Mjah, statistisch gezien kom je vaak wel bij een man uit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 16 januari 2023 @ 15:11:07 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207585962
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Volgens mij werd er laatst gesproken dat de strijd rond Bahkmut en Soledar Wagner 4000 doden en 10000 gewonden heeft opgeleverd.

Bijna een kwart van hun totaal.

Als je wave na wave na wave van slecht getrainde en slecht uitgeruste gerecruteerde gevangenen gebruikt, dan kan het hard gaan.
Klopt Wagner,die statistieken heb ik ook voorbij zien komen.
Enig idee welke overige eenheden er bij betrokken waren?

Want ik weet dat men behoorlijk spaak liep op bakhmut zijn dan die aantallen daarvan er niet bij opgeteld?
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')