Een grote groep Polen vecht al vanaf 2014 in Oekraine. Zeker 5000 Polen vechten momenteel in Oekraine, waarschijnlijk is dit aantal hoger.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:22 schreef fjs het volgende:
Dat Polen op zijn handen blijft zitten geloof ik niks van.
[ twitter ]
Ligt er aan sommige Russen wonen hier al jaren, zijn zwaar anti Putin en oorlog die kunnen van mij part wel blijven.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:04 schreef quirina het volgende:
We maken niks voor Russen, Russen moeten gewoon wegblijven of optiefen uit ons land.
Gaan nog vrolijk op vakantie naar Turkije, UAE, Dubai en dat soort oorden.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
Weer mijn oude hobby luchtvaart aan het op pakken. Ik had verwacht dat de Russen meer Sovjet meuk hadden gehouden voor de commerciële luchtvaart..
Maar op een incidentele Superjet na, is alles Airbus of Boeing. En aangezien westerse bedrijven geen handel mogen drijven met Rusland.. Gaat die Airbus/Boeing floot vanzelf omvallen.
Nu zou het voor de oorlog anzich niet veel uitmaken, maar vliegen is op een gegeven moment voor de normale Rus ook iets wat tot het verleden behoort...
Nu nog wel ja, totdat ze alleen nog Superjets hebben.. welke weer onderhoudsgevoelig zijn en ook daarvan zullen ze afhankelijk zijn van Westerse leveranciers..quote:Op maandag 16 januari 2023 17:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gaan nog vrolijk op vakantie naar Turkije, UAE, Dubai en dat soort oorden.
Nee, Turkish Airlines bijvoorbeeld ook van Istanboel naar Moskou.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:04 schreef havanagila het volgende:
Er vliegen alleen Russische vliegtuigmaatschappijen naar/van Rusland?
Daar zeg je me wat, het is wachten op het eerste vliegtuig met 100en vakantiegangers die uit de lucht valt...quote:Op maandag 16 januari 2023 17:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gaan nog vrolijk op vakantie naar Turkije, UAE, Dubai en dat soort oorden.
Dat is het nu ook al voor heel veel russen. Niet de russen in de grote steden. Maar alles daar buitenquote:Op maandag 16 januari 2023 17:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
maar vliegen is op een gegeven moment voor de normale Rus
Mooi man. Die AS-90 die kennen ze al als de Krab.quote:
Maarliefst 5 vluchten per dagquote:Op maandag 16 januari 2023 18:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Turkish Airlines bijvoorbeeld ook van Istanboel naar Moskou.
Wist niet dat dat hetzelfde systeem wasquote:Op maandag 16 januari 2023 18:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi man. Die AS-90 die kennen ze al als de Krab.
Ik geloof, uit mijn hoofd, dat ze een samenwerking met Israel hebben voor het bouwen van hun eigen drones.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Welke militaire drones maakt de UK die ze kunnen geven
Ja omdat het zo pokke heet is, iedereen de moeder isoleert en verduurzaamt, en gewoon kou accepteert. De prijs gaat weer oplopen als er ingekocht moet worden.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ondertussen is de gas prijs totaal ingestort en de olie price zal volgen, dat is een resultaat van de oorlog waar Poetin niet mee gerekend had
https://finance.yahoo.com/quote/TTF=F?p=TTF=F&.tsrc=fin-srch
Plus recessie plus China covid geneuzel.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja omdat het zo pokke heet is, iedereen de moeder isoleert en verduurzaamt, en gewoon kou accepteert. De prijs gaat weer oplopen als er ingekocht moet worden.
Als jij weet dat het gaat oplopen dan zou ik maar eens in de termijn handel gaanquote:Op maandag 16 januari 2023 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja omdat het zo pokke heet is, iedereen de moeder isoleert en verduurzaamt, en gewoon kou accepteert. De prijs gaat weer oplopen als er ingekocht moet worden.
Terwijl die regio er nu eindelijk eens een langere periode als betrouwbaar gezien werd...quote:Op maandag 16 januari 2023 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat, het is wachten op het eerste vliegtuig met 100en vakantiegangers die uit de lucht valt...
Nope, dus dat zou een escape kunnen zijn. Wel ten koste van de eigen Russische (luchtvaart) economie..quote:Op maandag 16 januari 2023 18:04 schreef havanagila het volgende:
Er vliegen alleen Russische vliegtuigmaatschappijen naar/van Rusland?
Stingers?quote:
https://app.handelsblatt.(...)ne-vor/28924168.htmlquote:Duitsland bereidt zich voor om Leopard aan Oekraïne te leveren
[..]
De federale regering treft voorbereidingen om Leopard 2 gevechtstanks aan Oekraïne te leveren . Het Handelsblatt hoorde uit kringen die bekend waren met het idee dat Duitsland in discussie was over hoe Duitsland zou kunnen deelnemen aan een geplande alliantie van Europese Leopard-gebruikers.
Het debat werd op gang gebracht door Polen, Finland en Spanje, die de tank uit hun eigen voorraad aan Kiev willen overhandigen. De Oekraïense president Volodymyr Zelenskiy had herhaaldelijk gevraagd om gevechtstanks om zichzelf te kunnen verdedigen tegen de Russische aanval.
De Leopard 2 wordt beschouwd als de sterkste gevechtstank ter wereld, tot nu toe zijn er meer dan 3500 exemplaren geproduceerd. Hoewel het systeem dateert uit de jaren 70, is het voertuig in de loop der jaren technisch geüpgraded.
De Oekraïense strijdkrachten zouden een aanzienlijk gevechtsvermogen krijgen als Westerse geldschieters het apparaat leveren. Duitsland speelt hier de sleutelrol, aangezien de federale overheid elke export moet goedkeuren.
Ze hebben nu iets nodig wat ballistische raketten aankan. Een stinger kan dat niet, daar gaan die dingen te snel voor.quote:
Ukriane heeft er wel een 500 van nodigquote:Op maandag 16 januari 2023 19:10 schreef capricia het volgende:
DL beslist volgende week (is dat niet de week waarbij iedere defensie minister weer in Rammstein zit?) of ze groen licht geven voor het leveren van Leopards.
Maar, en hier het goede nieuws, ze zijn wel begonnen met het voorbereiden van die leveringen.
[..]
https://app.handelsblatt.(...)ne-vor/28924168.html
Mooi, die beelden uit Vlissingen.quote:
Zal de US Belarus binnenvallen als die mee gaan doen?quote:
we moeeten er rekening mee houden dat NATO ook mee gaat doen en dat de nucleare rakketten door iedereen ongebruikt gaan blijven omdat dit totale vernietiing van iedereen isquote:Op maandag 16 januari 2023 19:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Zal de US Belarus binnenvallen als die mee gaan doen?
Lijkt me dat men binnenkort al LNG gaat inkopen omdat er meer terminals beschikbaar zijn gekomen en er nu ook opslagruimte is vrijgekomen. Bovendien gaat het (nog) slecht met de chinese economie waar men juist een mogelijk herstel verwacht later dit jaar.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:https://www.reuters.com/m(...)-russell-2023-01-12/
The wildcard is China, where the country's re-opening from COVID-19 may boost demand, especially in the second half of the year, but only if prices don't rise to levels that render LNG uncompetitive in its domestic market.
De termijn markt LNG laat een totaal ander beeld zienquote:Op maandag 16 januari 2023 19:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Lijkt me dat men binnenkort al LNG gaat inkopen omdat er meer terminals beschikbaar zijn gekomen en er nu ook opslagruimte is vrijgekomen. Bovendien gaat het (nog) slecht met de chinese economie waar men juist een mogelijk herstel verwacht later dit jaar.
[..]
Als Belarus Oekraïne aanvalt, acht ik de kans aanwezig dat Polen ingrijpt.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Habeck vind het iig een goed idee. Die wil de export vergunningen wel ondertekenen.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:10 schreef capricia het volgende:
DL beslist volgende week (is dat niet de week waarbij iedere defensie minister weer in Rammstein zit?) of ze groen licht geven voor het leveren van Leopards.
Maar, en hier het goede nieuws, ze zijn wel begonnen met het voorbereiden van die leveringen.
[..]
https://app.handelsblatt.(...)ne-vor/28924168.html
Of Polen. Zou kunnen.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
En dat is dus NATO. Met andere woorden we worden er allemaal in meegezogen.quote:
Is zo'n woestijnkleur wel handig als er oorlog komt met Rusland?quote:
Of in ieder geval Belarus binnenvalt , om een tegenwicht te biedenquote:Op maandag 16 januari 2023 19:17 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als Belarus Oekraïne aanvalt, acht ik de kans aanwezig dat Polen ingrijpt.
Van wat ik ervan begrijp is die markt nog weinig transparant wegens gebrek aan beschikbare data.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De termijn markt LNG laat een totaal ander beeld zien
LNG kan niet in prijs dalen als die op termijn sterk gaat stijgen
quote:https://www.reuters.com/b(...)sessment-2023-01-16/
Lack of data thwarts EU's first attempt to launch LNG price assessment
BRUSSELS, Jan 16 (Reuters) - European Union energy regulators have been unable to launch a planned liquefied natural gas (LNG) price assessment because they have not receive enough data from market participants.
The price assessment by the EU Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER) is to be the first step in the EU's plan to launch a new European benchmark piece for LNG, which Europe is switching to, to replace Russian pipeline gas.
Once established, market participants could use the new benchmark as the basis for LNG contracts, which have historically been pegged to the Dutch Title Transfer Facility (TTF) gas hub price that became highly volatile in the last year after Russia slashed pipeline gas deliveries to Europe.
But ACER was not able to publish its first daily LNG price assessment as planned on Friday, because only two of nine transactions reported to the regulator were eligible for inclusion. That was not enough to form a LNG price assessment, ACER said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |