abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 februari 2023 @ 19:26:48 #26
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_207911469
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:47 schreef RvLaak het volgende:
Interessante video:

Oh & Paizo heeft een heeeeeeeeeeeeeele goede humble bundle: https://www.humblebundle.(...)thfinder-paizo-books . Heb deze gekocht :+ Een beste download, maar alles digitaal & sommige boeken hebben PDF versies per hoofdstuk :D
Ja, kreeg de link. Paizo spint garen momenteel. Gun het ze van harte.
Heb niemand in mijn omgeving die PF wil spelen, dus ik laat het zitten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:39:22 #27
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207918621
Die hele discussie over rechten gaat echt volledig lamngs me heen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207919179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:39 schreef Ang3l het volgende:
Die hele discussie over rechten gaat echt volledig lamngs me heen :D
De korte samenvatting is; WotC heeft een enorme fuck-up gedaan, 6e gaat hoogst wss dezelfde "populariteit" genieten als 4e dat deed & WotC mag vertrouwen gaan proberen terug te winnen met 7e.
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:14:47 #29
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207919763
Thanks :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207920456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:14 schreef Ang3l het volgende:
Thanks :D
No worries... Als je een langere versie wil, zijn legio filmpjes over op YT... Vooral die van DnD Shorts geven een goed beeld.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:19:10 #31
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_207948342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 09:39 schreef Ang3l het volgende:
Die hele discussie over rechten gaat echt volledig lamngs me heen :D
Gewoon Vampire Masquerade gaan spelen. Je ziet er nu wat meer groepen van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 13 februari 2023 @ 11:08:25 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207977978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Gewoon Vampire Masquerade gaan spelen. Je ziet er nu wat meer groepen van.
Daar ben ik na 10+ jaar wel een beetje op uitgekeken eerlijk gezegd.
Ik heb nog 1 groepje VtM, maar die is aan het uitsterven.

Wel een enorme hoeveelheid aan World of Darkness games uitgekomen afgelopen jaar (zowel console als board). Maar die zijn niet allemaal van dezelfde kwaliteit. :D

• Shadows of NY
• Coteries of NY
• Bloodhunt
• Swansong
• Earthblood (Werewolves)
• En nog een stel die ik niet kan spelen (want geen PC gamer)

Bloodlines 2 zie ik niet meer komen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 13 februari 2023 @ 11:10:56 #33
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207978008
Afgelopen weekend Legend of Vox Machine seizoen 2 afgekeken

O+

Ik begreep dat ze ook hun andere campagne (The Might Nein) nu bij Amazon Prime gaan doen als serie.

DND is een hit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207981376
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:10 schreef Ang3l het volgende:
Afgelopen weekend Legend of Vox Machine seizoen 2 afgekeken

O+

Ik begreep dat ze ook hun andere campagne (The Might Nein) nu bij Amazon Prime gaan doen als serie.

DND is een hit.
DnD op tv is een hit, mss in de bioscoop. De TTRPG heeft momenteel ff een groot probleem, met dank aan WotC/Hasbro. Door hun geëikel met het hele OGL gebeuren, heeft Paizo (makers van Pathfinder) 8 maanden aan voorraad in 2 weken uitverkocht.

We gaan zien wat er komen gaat, maar de tekenen zijn momenteel dat 6e (OneD&D) dezelfde kant op gaat als 4e.
  maandag 13 februari 2023 @ 15:02:48 #35
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207981477
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 14:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]
DnD op tv is een hit, mss in de bioscoop. De TTRPG heeft momenteel ff een groot probleem, met dank aan WotC/Hasbro. Door hun geëikel met het hele OGL gebeuren, heeft Paizo (makers van Pathfinder) 8 maanden aan voorraad in 2 weken uitverkocht.

We gaan zien wat er komen gaat, maar de tekenen zijn momenteel dat 6e (OneD&D) dezelfde kant op gaat als 4e.
Is dat niet vaker bij overgang naar een nieuwe versie van het systeem?
Vampire the Masquerade (OLd World of Darkness) naar Vampire The Requiem (New World of Darkness) was ook prut, en de 3e nu weer een succes (al noemen ze die V5).

Ik heb van t regelsysteem van 6e nog geen kaas gegeten, maar heb inmiddels (onder vrienden en in mijn eigen kast) zoveel 5e boeken dat ik denk dat we t niet eens gaan proberen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207981572
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 15:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Is dat niet vaker bij overgang naar een nieuwe versie van het systeem?
Vampire the Masquerade (OLd World of Darkness) naar Vampire The Requiem (New World of Darkness) was ook prut, en de 3e nu weer een succes (al noemen ze die V5).

Ik heb van t regelsysteem van 6e nog geen kaas gegeten, maar heb inmiddels (onder vrienden en in mijn eigen kast) zoveel 5e boeken dat ik denk dat we t niet eens gaan proberen.
Nou nee. Bij D&D lijkt het een "even"-editie probleem te zijn. 2e heeft TSR de kop gekost en bijna D&D vernietigd, 4e was té ver weg van wat men verwachtte en GSL (zelfde als OGL geneuzel nu). 6e... Tja, hier zitten ze te fucken met de OGL licentie, liegen tegen de fans, wss liegen over de "backwards compatibility", al met al een PR nachtmerrie. Hopelijk wordt 7e weer een fijne editie.

En ja, hier ook veeeeeel te veeeeeeel boeken om de komende jaren 5e te gaan verlaten :D. Mogelijk dat ik 1 groep over ga zetten naar Pathfinder, maar that's it.
  maandag 13 februari 2023 @ 15:18:28 #37
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207981658
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 15:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Nou nee. Bij D&D lijkt het een "even"-editie probleem te zijn. 2e heeft TSR de kop gekost en bijna D&D vernietigd, 4e was té ver weg van wat men verwachtte en GSL (zelfde als OGL geneuzel nu). 6e... Tja, hier zitten ze te fucken met de OGL licentie, liegen tegen de fans, wss liegen over de "backwards compatibility", al met al een PR nachtmerrie. Hopelijk wordt 7e weer een fijne editie.
Dat bedoele ik ook, een "om en om" probleme meer. Niet bij elke editie wijizging. Bij VTM ging t ook goed-slecht-goed. Maar die hebben er iets minder gehad :D

quote:
En ja, hier ook veeeeeel te veeeeeeel boeken om de komende jaren 5e te gaan verlaten :D. Mogelijk dat ik 1 groep over ga zetten naar Pathfinder, maar that's it.
Is 5e nu de populairste/langstdraaiende geweest?
Of is dat 3.5?

Ik ben dus pas ingestapt op 5.
Alleen heel heel HEEL vroeger ooit AD&D gedaan, 1 sessie.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 13 februari 2023 @ 15:31:42 #38
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207981864
Vroeger veel AD&D gedaan en later overgestapt op de 5e editie. Ertussen jarenlang niets gedaan :@
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:36:34 #39
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207994109
Gister met de Fight Club 5 app in de hand een sessie 0 gedaan met characters creeren. Mijn groep was alleen nog maar de pre-made characters van LMOP gewend (en dat is bijna afgelopen), dus ik heb ze stap voor stap een karakter laten maken nu (voor het vervolg). Leer je veel meer van, hoe alles in elkaar zit. Race, class, background, proficiencies en bonus, attack rolls, damage rolls, wapens, AC etc.

"ooooooo komt DAAR dat getal vandaan!"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207995270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:36 schreef Ang3l het volgende:
Gister met de Fight Club 5 app in de hand een sessie 0 gedaan met characters creeren. Mijn groep was alleen nog maar de pre-made characters van LMOP gewend (en dat is bijna afgelopen), dus ik heb ze stap voor stap een karakter laten maken nu (voor het vervolg). Leer je veel meer van, hoe alles in elkaar zit. Race, class, background, proficiencies en bonus, attack rolls, damage rolls, wapens, AC etc.

"ooooooo komt DAAR dat getal vandaan!"
Beste is om dat offline te doen, met een character sheet. Als je gaat voor inzicht.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:18:37 #41
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207995319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Beste is om dat offline te doen, met een character sheet. Als je gaat voor inzicht.
Fight Club 5 werkt bijna volledig hetzelfde. Iets beter te zien dan DND Beyond.
En bij elke stap heb ik laten zien "waarom hier +5 staat" etc. (omdat ik zelf wel echt op papier het een paar keer gedaan heb).

Dat geldt vooral voor de skills, AC, wapens en saving throws.
Dus die heb ik uitgelegd (a.h.v. ability modifier, profiency).

Alleen de app doet rare dingen met Finesse wapens, omdat je dna kan kiezen of je STR of DEX gebruikt als modifier, maar dat snapt die app niet goed dus die pakt standaard STR voor melee :D Maar die heb ik ze dan handmatig toe laten voegen (dan heb je eht vanaf de grond zo'n calculatortje).

Mee eens dat helemaal op papier voor inzicht het beste werkt, zelf bewust ook zo gedaan ooit. Maar het is echt niet meer van dez tijd (helaas?). Echt bijna niemand in de groepen wara in in zit (zo'n 4) wil er nog aan :D

Oude generatie.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207995334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Fight Club 5 werkt bijna volledig hetzelfde. Iets beter te zien dan DND Beyond.
En bij elke stap heb ik laten zien "waarom hier +5 staat" etc. (omdat ik zelf wel echt op papier het een paar keer gedaan heb).

Dat geldt vooral voor de skills, AC, wapens en saving throws.
Dus die heb ik uitgelegd (a.h.v. ability modifier, profiency).

Alleen de app doet rare dingen met Finesse wapens, omdat je dna kan kiezen of je STR of DEX gebruikt als modifier, maar dat snapt die app niet goed dus die pakt standaard STR voor melee :D Maar die heb ik ze dan handmatig toe laten voegen (dan heb je eht vanaf de grond zo'n calculatortje).

Mee eens dat helemaal op papier voor inzicht het beste werkt, zelf bewust ook zo gedaan ooit. Maar het is echt niet meer van dez tijd (helaas?). Echt bijna niemand in de groepen wara in in zit (zo'n 4) wil er nog aan :D

Oude generatie.
Waarom geef je ze een keuze? :P Heb ik ook niet gedaan bij mijn IRL groep. Heb er toen ook meteen bij gezegd dat het eenmalig was en daarna ze het systeem van voorkeur mochten gebruiken.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:21:14 #43
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207995341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Waarom geef je ze een keuze? :P Heb ik ook niet gedaan bij mijn IRL groep. Heb er toen ook meteen bij gezegd dat het eenmalig was en daarna ze het systeem van voorkeur mochten gebruiken.
Omdat ze t zo ook geleerd hebben? ;)
Ben geen nazi :P

En ik heb bomen gered :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207995350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Omdat ze t zo ook geleerd hebben? ;)
Ben geen nazi :P

En ik heb bomen gered :D

Plastificeren :P
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:31:21 #45
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207995460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Plastificeren :P
Invulbare PDF's dan iig nog handiger :P

Inmiddels heb ik al m'n characters ook overgezet van papier naar Fight Club 5.
Eigenlijk heb ik dus ook de spellcards niet meer nodig (die heb ik voor Arcana, Druid, Bard en Ranger), maar blijft toch leuk voor de heb :D

Plus: Bij het selecteren van de spell in t begin staat er niet bij wat ze doen. Pas als je ze geselecteerd hebt staan ze met omschrijving, roll en damage in je sheet. Best onhandig, want wil VOORAF bij t bepalen van m'n spreuken wel weten WAT ik kies :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207995538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:31 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Invulbare PDF's dan iig nog handiger :P
^O^, klopt. Ik doelde eigenlijk ook op het karakter maken. Rollen, etc. Creëer je inzicht in het hoe & waarom van de stats.
quote:
Inmiddels heb ik al m'n characters ook overgezet van papier naar Fight Club 5.
Eigenlijk heb ik dus ook de spellcards niet meer nodig (die heb ik voor Arcana, Druid, Bard en Ranger), maar blijft toch leuk voor de heb :D
M'n vrouw gebruikt die dingen voor de makkelijk. Ze vindt het makkelijker om een spell te selecteren uit de kaarten, dan vanuit haar digitale sheet.
quote:
Plus: Bij het selecteren van de spell in t begin staat er niet bij wat ze doen. Pas als je ze geselecteerd hebt staan ze met omschrijving, roll en damage in je sheet. Best onhandig, want wil VOORAF bij t bepalen van m'n spreuken wel weten WAT ik kies :D
DDB :P
pi_208020466
Wat denken jullie van het gebruiken van AI om bijvoorbeeld een karakter concept uit te diepen?

De recente heisa over het gebruiken van AI in TTRPGs maakte me nieuwsgierig. Ik ging er voor de lol een beetje mee spelen op die manier met ChatGPT en het verbaasde me een beetje hoe makkelijk het ging en hoe bruikbaar het materiaal was waar de AI mee komt als je een beetje gerichte vragen stelt of de AI helpt door sturend onderzoek.

Ik zou er geen compleet karakter mee maken, menselijke creativiteit is immers bijna altijd beter, maar als je al een idee hebt van wat het ongeveer moet zijn is het best leuk om de details een beetje uit te vissen op die manier.

Ook voor een DM kan het handig zijn. Om random folklore, lokale mythes of NPC's te genereren bijvoorbeeld.

Gebruiken jullie wel eens AI voor TTRPGs?
pi_208526019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:30 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Wat denken jullie van het gebruiken van AI om bijvoorbeeld een karakter concept uit te diepen?

De recente heisa over het gebruiken van AI in TTRPGs maakte me nieuwsgierig. Ik ging er voor de lol een beetje mee spelen op die manier met ChatGPT en het verbaasde me een beetje hoe makkelijk het ging en hoe bruikbaar het materiaal was waar de AI mee komt als je een beetje gerichte vragen stelt of de AI helpt door sturend onderzoek.

Ik zou er geen compleet karakter mee maken, menselijke creativiteit is immers bijna altijd beter, maar als je al een idee hebt van wat het ongeveer moet zijn is het best leuk om de details een beetje uit te vissen op die manier.

Ook voor een DM kan het handig zijn. Om random folklore, lokale mythes of NPC's te genereren bijvoorbeeld.

Gebruiken jullie wel eens AI voor TTRPGs?
Totaal geen interesse in, maar vooral omdat ik er geen moeite in wil steken. Luke van The DM Lair heeft volgens mij er ff mee gespeeld en het lijkt leuke dingen te doen als toevoeging, niet als vervanging.
pi_208526023
Vandaag een PC vermoord... Maar goed, he had it coming :D :P Hij had ingegrepen in de executionar's run (ToA), moest dus zelf lopen, was te traag... Helaas :D
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:32:02 #50
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_208531964
Ik ben druk bezig met voorbereidingen om komende donderdag mijn eerste tafel te gaan spelen als GM (Sentinel Comics: the Roleplaying Game). Als dit goed gaat en het me goed bevalt ga ik dat systeem waarschijnlijk vaker doen, en ik wil dan ook overstappen naar D&D...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 11
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')