abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 21:17:12 #26
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_217336606
gaat id over Curse of Strahd? dat boek/storytell ding of hebben jullie zelf iets gemaakt?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_217336895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Typisch wat voor jou.
Wij hebben een nieuwe Strahd, Barovia is veranderd in de Shadowfell. En ik ben een koe.
Tja, het gebeurt...
pi_217336901
*O* Net een mailtje gekregen van B&G *O* Mijn Vecna Platinum gaat verstuurd worden...
pi_217344800
Na Chris Cao, Chris Perkins, is nu ook Jeremy Crawford weg bij WotC... Dit komt na alle ontslagen van de afgelopen paar maanden en het miljoenen verlies wat Sigil is...

Dingen gaan niet goed bij WotC
pi_217344838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:05 schreef ashardalan het volgende:
Na Chris Cao, Chris Perkins, is nu ook Jeremy Crawford weg bij WotC... Dit komt na alle ontslagen van de afgelopen paar maanden en het miljoenen verlies wat Sigil is...

Ik vraag me af of je dat wotc nog wel nodig hebt eerlijk gezegd.
pi_217344890
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:11 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je dat wotc nog wel nodig hebt eerlijk gezegd.
Voor nieuwe edities, voor nu; ja. Zodra ze de rechten voor/het met D&D verkopen, wordt het een ander verhaal.

Sws is D&D nooit écht winstgevend geweest voor WotC (of TSR, wat dat betreft). Voor WotC was het altijd MtG die het geld binnenbracht. Tel daar bij op de financiële ellende van de afgelopen paar jaar & alle PR blunders van Hasbro/WotC & het toekomstbeeld wordt een stuk slechter daar.
  vrijdag 11 april 2025 @ 21:20:26 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217344903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:05 schreef ashardalan het volgende:

De nieuwe editie van dnd verkoopt voor geen meter. Hasbro heeft overal problemen.
Zou me niks verbazen als een koper zit te azen op een goed moment.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_217344947
Ik ken eigenlijk ook niemand die is overgestapt. Pas een nieuwe groep begonnen met 5e, niemand die er ook maar over begon. :D

Ondertussen is er zoveel beschikbaar waar heb je dat hele wotc voor nodig? Die lamme dnd streams van ze met over acting spelers? _O-
pi_217345003
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:27 schreef Document1 het volgende:
Ik ken eigenlijk ook niemand die is overgestapt. Pas een nieuwe groep begonnen met 5e, niemand die er ook maar over begon. :D
Ik heb 1 campagne lopen in 5.24 :P
quote:
Ondertussen is er zoveel beschikbaar waar heb je dat hele wotc voor nodig? Die lamme dnd streams van ze met over acting spelers? _O-
Tja, kan je vinden, maar D&D is wel (momenteel) dé gateway voor mensen om TTRPGs te spelen. Daar heb je idd geen WotC voor nodig, maar wél een toko die het uit wil geven.

Dat gezegd, ik zie meer en meer mensen van PF af stappen, die daar heen zijn gegaan na het OGL debacle. Ook Luke van The DM Lair, die luidkeels PF2e prees, vind het ondertussen meet Mathfinder dan een leuk spel :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
De nieuwe editie van dnd verkoopt voor geen meter. Hasbro heeft overal problemen.
Zou me niks verbazen als een koper zit te azen op een goed moment.
Ik lach m'n ballen uit m'n broek als Chris & Jeremy D&D kopen van WotC :')Zolang het maar geen Paizo wordt, ik zie het liefst dat er weer mensen aan het roer komen die wél D&D uit willen geven, ipv een lifestyle willen verkopen.

Om nog maar te zwijgen van alle politieke meuk, wat helemaal niet in D&D thuis hoort. Interesseert me geen reet wat de makers van D&D vinden van de Oranje Man, ik wil gewoon een spel spelen.
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:50:29 #35
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217347800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:27 schreef Document1 het volgende:

Mijn groep wil overstappen nu onze campaign erop zit.
Inhoudelijk heb ik daar geen mening over, ik zie zat aanpassingen die me wel bevallen. Mechanisch gezien.
Het bedrijf zelf mag van mij vandaag omvallen, dan neem ik er nog een biertje op.

Maar goed, het is voor mij al lastig genoeg om überhaupt te kunnen spelen met mensen. Ik ga niet moeilijk zitten doen.
  maandag 14 april 2025 @ 09:11:57 #36
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217365229
Inmiddels is er zoveel bronmateriaal uit en beschikbaar dat je nog 50 levens nodig hebt om alle uitgebrachte campaigns te spelen, plus dat t natuurlijk daar niet tot beperkt wordt, want eigen fantasie.

Daarom zie ik mezelf ook echt die 3 nieuwe bronboeken kopen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:00:02 #37
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217438960
Een klein beetje tabeltop gerelateerd wel.
Afgelopen weekend hebben we de Session Zero gehad van Five hundred Year old Vampire (FYOV)

Het was een kickstarter multiplayer game, gebaseerd op het solo spel " Thousand year old vampire".

Je maakt een vampire, met bepaalde statistieken (geboortejaar, uiterlijk, mark of the vampire) en TRAITS (3 connections, 3 resources, 3 skills). Met een dobbelsteen rol je daarna een getal en zoveel bladzijdes ga je vooruit in het boek waarop een prompt staat wat er gebeurt in het leven van je Vampier (in t geval van TYOV), en in t geval van het multiplayer spel (FYOV) rol je allemaal samen en zoveel jaar ga je vooruit in het "verhaal", waarbij je een prompt kaartje trekt uit een desbetreffende stapel.

Op die prompt (bladzijde danwel kaartje) staat wat er gebeurt, welke TRAIT je krijgt of verliest (ofwel bijschrijven of afstrepen van de lijst) en wordt je vervolgens gevraagd hoe je daar kleur en smaak aan geeft (in vertel- of journal-vorm). Daarnaast maak je steeds verplicht een MEMORY aan, maar je kan er maar een x aantal hebben dus je wordt ook gedwongen dingen te vergeten (door te strepen) van je MEMORIES. Tja, het leven van een 1000/500 Year Old Vampire........... je vergeet wel eens wat.

Bij het boek (TYOV) is het game over als je geen traits meer hebt om af te strepen, of je zo oud wordt dat je op een van de eindpagina's met een eindprompt komt. Bij het multiplayer spel is het me nog niet helemaal duidelijk, want daar zijn we nog niet. En zo ontstaat er een soort verhaal/dagboek van je 1000/500 jaar oude Vampier.

Het solo spel (TYOV) kun je in ongeveer een avond "uitspelen".
Het multiplayer spel heeft ongeveer 8 sessies (CONVOCATIONS) waarbij je als COHORT samenkomt en je elkaar vertelt wat er is gebeurd. Daarnaast maak je voor elke Convocation een ARTEFACT wat de tijd voorstelt tussen de vorige en de huidge tijd. Dat kan een papierwerk zijn, knutsel, plakboek, beeldhouwwerk, tekening, minecraft nabouwen van je estate, etc etc whatever. Aan het einde van de 8 sessies is ja vampier dood, en komt er een tentoonstelling van al die artefacten door een persoon en dat stelt dan t 500 jaar leven van die Vampier voor.

-------------------------------------------

TL;DR
Een soort character build, random prompt, story driven game over Vampieren, met als einde een eigen gecreeerd leven van een 500 jarige Vampier.

Ik vond sessie 0 super vet. Samen een beetje een continent kiezen (we kozen Europa, Scandinavie) en een start jaar (we kozen 1520, de slag om Bogesund) en dan samen worldbuilding doen a.h.v. wikipedia en fantasie. Wie zijn we, wat is onze relatie met elkaar, wie is onze Prime Vampire, etc.

Voor sessie 1 heb ik vervolgens een prompt gekregen dat ik walg van mijn bestaan en als kluizenaar terug ben getrokken, met de vraag waar en hoe ik dan aan m'n voedsel kom. Dat moet ik dus uitschrijven.

Als artefact heb ik een bebloede banier gemaakt van mijn adelllijk huis (Gyllenstierna). O+

Zoveel zin in de volgende sessie!
(en voor solo spelers: TYOV is echt aan te raden)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ang3l op 22-04-2025 14:12:38 ]
L'Amour menaçant:
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:14:19 #38
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217439044

L'Amour menaçant:
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:21:27 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217439430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:00 schreef Ang3l het volgende:
Een klein beetje tabeltop gerelateerd wel.
Afgelopen weekend hebben we de Session Zero gehad van Five hundred Year old Vampire (FYOV)

[ afbeelding ]

Het was een kickstarter multiplayer game, gebaseerd op het solo spel " Thousand year old vampire".

[ afbeelding ]

Je maakt een vampire, met bepaalde statistieken (geboortejaar, uiterlijk, mark of the vampire) en TRAITS (3 connections, 3 resources, 3 skills). Met een dobbelsteen rol je daarna een getal en zoveel bladzijdes ga je vooruit in het boek waarop een prompt staat wat er gebeurt in het leven van je Vampier (in t geval van TYOV), en in t geval van het multiplayer spel (FYOV) rol je allemaal samen en zoveel jaar ga je vooruit in het "verhaal", waarbij je een prompt kaartje trekt uit een desbetreffende stapel.

Op die prompt (bladzijde danwel kaartje) staat wat er gebeurt, welke TRAIT je krijgt of verliest (ofwel bijschrijven of afstrepen van de lijst) en wordt je vervolgens gevraagd hoe je daar kleur en smaak aan geeft (in vertel- of journal-vorm). Daarnaast maak je steeds verplicht een MEMORY aan, maar je kan er maar een x aantal hebben dus je wordt ook gedwongen dingen te vergeten (door te strepen) van je MEMORIES. Tja, het leven van een 1000/500 Year Old Vampire........... je vergeet wel eens wat.

Bij het boek (TYOV) is het game over als je geen traits meer hebt om af te strepen, of je zo oud wordt dat je op een van de eindpagina's met een eindprompt komt. Bij het multiplayer spel is het me nog niet helemaal duidelijk, want daar zijn we nog niet. En zo ontstaat er een soort verhaal/dagboek van je 1000/500 jaar oude Vampier.

Het solo spel (TYOV) kun je in ongeveer een avond "uitspelen".
Het multiplayer spel heeft ongeveer 8 sessies (CONVOCATIONS) waarbij je als COHORT samenkomt en je elkaar vertelt wat er is gebeurd. Daarnaast maak je voor elke Convocation een ARTEFACT wat de tijd voorstelt tussen de vorige en de huidge tijd. Dat kan een papierwerk zijn, knutsel, plakboek, beeldhouwwerk, tekening, minecraft nabouwen van je estate, etc etc whatever. Aan het einde van de 8 sessies is ja vampier dood, en komt er een tentoonstelling van al die artefacten door een persoon en dat stelt dan t 500 jaar leven van die Vampier voor.

-------------------------------------------

TL;DR
Een soort character build, random prompt, story driven game over Vampieren, met als einde een eigen gecreeerd leven van een 500 jarige Vampier.

Ik vond sessie 0 super vet. Samen een beetje een continent kiezen (we kozen Europa, Scandinavie) en een start jaar (we kozen 1520, de slag om Bogesund) en dan samen worldbuilding doen a.h.v. wikipedia en fantasie. Wie zijn we, wat is onze relatie met elkaar, wie is onze Prime Vampire, etc.

Voor sessie 1 heb ik vervolgens een prompt gekregen dat ik walg van mijn bestaan en als kluizenaar terug ben getrokken, met de vraag waar en hoe ik dan aan m'n voedsel kom. Dat moet ik dus uitschrijven.

Als artefact heb ik een bebloede banier gemaakt van mijn adelllijk huis (Gyllenstierna). O+

Zoveel zin in de volgende sessie!
(en voor solo spelers: TYOV is echt aan te raden)
Klinkt grappig.
Hoe heb je voor iets zo niche een groep gevonden?
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:27:07 #40
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217439467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Klinkt grappig.
Hoe heb je voor iets zo niche een groep gevonden?
2 van ons hebben Thousand Year Old Vampire al, en hebben Vampire: The Masquerade gespeeld.
Dus erg into vampire films, boeken, games.

De andere 3 zijn 2 fervent D&D spelers (of DM's) en "het vriendje van" die een gamer is (BG3).
L'Amour menaçant:
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:29:01 #41
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217439481
Voor TYOV is er nu overigens een sequel in de kickstarter, over Ghouls:

L'Amour menaçant:
  zondag 18 mei 2025 @ 15:26:42 #42
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217678617
Een nieuwe campaign gestart. Speel nu voor het eerst een wizard.
Is wel even wennen, iemand spelen die slim is. Altijd goed nadenken voordat je wat doet!

Wel veel mogelijkheden, en moet je eigenlijk met de party goed plannen iedere longrest.
  maandag 19 mei 2025 @ 09:47:52 #43
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217685903
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

Is wel even wennen, iemand spelen die slim is.

Ik worstel ook altijd met OC en IC verschillen ;)
"Jamaar mijn character zou dit moeten weten, ik zelf weet t gewoonweg niet :') "
L'Amour menaçant:
pi_217976178
FF schaamteloze zelf promotie... Mochten mensen beschikken over een 3D printer & in Phandelver wat Redbrands uit hun schuilplaats willen schoppen... https://makerworld.com/en/models/1524073-redrand-hideout
  vrijdag 27 juni 2025 @ 11:41:17 #45
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_218056250
Gisteren The Lost Orchard of the Feywild gespeeld.
Wat dus eigenlijk gewoon The Lost Mine of Phandelver is, maar die een vriend van me vertaald heeft naar een feywild setting.

Ik heb LMOP gespeeld als player, en al 2x als DM, dus ik moet wel ff m'n best doen met "ooo wacht, dit is de goblin hide-out" meta reacties, maar het is erg leuk zaken he herkennen. Plus: het is dus ook genoeg veranderd om te verrassen.

En de eerste keer dat ik een warlock speel, met een familiar.
"O... wacht.... ik heb maar 2 spellslots?!" :')

Warlock - Archfey Patron (queen of Air & Darkness, Winter Court) - Pact of the Chain (familiar)

Tarquinn Anthony Blackwood:

En Thistle:

[ Bericht 5% gewijzigd door Ang3l op 27-06-2025 14:31:12 ]
L'Amour menaçant:

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')