abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:22:12 #51
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_218561374
Co-pilot doet lekker z'n best om m'n spreuken en character om te zetten naar DND O+

Character: Corax Linnaeus
Race: Half Elf
Class: Fighter - Eldritch Knight
Background: Outlander

Spreukenvertaling
(van Vortex Spreuk naar D&D Equivalent Suggestie)

Detect Magic = Detect Magic (ritueel)
Confusion = Confusion (4e niveau)
Dazzling Strike = Thunderwave (duwt vijanden weg) of Repelling Blast (Warlock)
Break Enchantment = Dispel Magic of Greater Restoration
Counter Spell = Counterspell
Magic Blast = Shocking Grasp of Fire Bolt (cantrip)
Fear = Cause Fear of Fear (3e niveau)
Incite Aggression = Crown of Madness of Compelled Duel
Mute = Silence of Hold Person
Steal = Mage Hand + Sleight of Hand of Unseen Servant
Cleansed by Fire = Lesser Restoration + Fire damage (custom spell?)
Fireblast = Scorching Ray of Fireball
Inner Fire = False Life of Aid
Imbue Blast = Flame Blade, Magic Weapon, of Elemental Weapon
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:36:53 #52
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_218586129
Met Baldur's gate 3 opnieuw begonnen en daar zitten nu de 2 classes in die ik als TTRPG ook speel:

* Druid - Circle of the stars
* Wizard - Bladesinger

*O*

Maar eens uittesten
L'Amour menaçant:
pi_218599538
Wants... https://www.kickstarter.c(...)_id=Q2F0ZWdvcnktMzQ=

All-in is zo'n 400 euro, in BTW & verzenden
pi_218724538
The DM Lair heeft weer een kickstarter uit. Dude maakt hele goede D&D content, ben groot fan. Feywild thema dit keer, expansion + 12 avonturen.

https://www.kickstarter.c(...)rickery-of-the-wilds
  woensdag 10 september 2025 @ 13:30:48 #55
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_218730493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:30 schreef ashardalan het volgende:
The DM Lair heeft weer een kickstarter uit. Dude maakt hele goede D&D content, ben groot fan. Feywild thema dit keer, expansion + 12 avonturen.

https://www.kickstarter.c(...)rickery-of-the-wilds
*O* Fey wild!
-O- Homebrew
L'Amour menaçant:
pi_218731143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 13:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]
*O* Fey wild!
-O- Homebrew
Deze "homebrew" is vaak van hoger niveau dan wat WotC uitbrengt... Plus, Explorer's Guide to Wildemount en Call of the Netherdeep zijn beide óók geclassificeerd als homebrew, op dndbeyond. Staan niet voor niets onder "partenered content".

Dus... *O* homebrew *O*
pi_218785837
Voor een DnD sessie doen wij vaak samen eten, zo veel mogelijk in de sfeer van DnD/fantasty/middeleeuwen.

Nu heb ik al verschillende gerechten gemaakt uit kookboeken zoals het Skyrim kookboek en cocktails uit Düngeonmeister.

Hebben mensen hier nog leuke gerechten voor in deze setting? Het liefst glutenvrij ivm allergie anders kan ik wel een glutenvrije variant maken. Laatst hadden we ook een gelatinous cube toetje gemaakt en dat was (buiten de smaak om) echt een succes _O_

dinsdag 16 september 2025 @ 14:11:01 #58
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_218786417
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:02 schreef Drankster het volgende:
Voor een DnD sessie doen wij vaak samen eten, zo veel mogelijk in de sfeer van DnD/fantasty/middeleeuwen.

Nu heb ik al verschillende gerechten gemaakt uit kookboeken zoals het Skyrim kookboek en cocktails uit Düngeonmeister.

Hebben mensen hier nog leuke gerechten voor in deze setting? Het liefst glutenvrij ivm allergie anders kan ik wel een glutenvrije variant maken. Laatst hadden we ook een gelatinous cube toetje gemaakt en dat was (buiten de smaak om) echt een succes _O_

[ afbeelding ]
Ik heb toevallig iemand vorige week een D&D cocktail boek gegeven en daar staan leuke dingen in (ook soms hapjes)

Qua koken weet ik dat hjij ook dat heroes feast boek heeft.
Misschien is dat nog wat?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 16 september 2025 @ 18:47:29 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218788328
Bekijk deze YouTube-video

Die jullie het ook zo uitgebreid of echt puur op papier?

Op de middelbare school (tien hadden we nog guldens, zo lang geleden O~)) speelden we ook regelmatig D&D, maar dat groepje is later uiteindelijk verwaterd, en sindsdien niet meer gespeeld.

Vond het altijd wel tof.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 september 2025 @ 19:05:06 #60
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_218788488
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:

Op de middelbare school (tien hadden we nog guldens, zo lang geleden O~)) speelden we ook regelmatig D&D, maar dat groepje is later uiteindelijk verwaterd, en sindsdien niet meer gespeeld.

Vond het altijd wel tof.
Ik speel met onze groep alleen nog maar online (met Foundry nu, eerder Roll20). Vroeger woonden we allemaal bij elkaar in de buurt, maar life happens en er zijn er een paar vertrokken, waardoor fysiek bij elkaar komen elke week gewoon niet praktisch is.

Toen was het over het algemeen op papier met wat fancy kaarten en minis voor de characters, npc's en monsters en zo nu en dan een gebouwtje o.i.d., maar overwegend op papier.
  woensdag 17 september 2025 @ 08:34:35 #61
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_218791740
quote:

Vond het altijd wel tof.
Wel maps met mini's en props om uit te delen, maar niet zulke kaarten nee.
L'Amour menaçant:
pi_218792155
quote:

Vond het altijd wel tof.
Onze DM is een leraar en gebruikt in de browser een digitaal schoolbord systeem waarin je PNGs kan importeren, plaatsen en schuiven zoals jij wil. Ideaal systeem hiervoor. Alle plattegronden en plaatjes haalt ie dus gewoon van internet en het scherm van de laptop cast hij naar de TV.
  vrijdag 5 december 2025 @ 09:31:45 #63
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219413589
Vorige week na 3 jaar de campagne geidnigd van Dragon of Icespyre peak (maar dan enorm aangepast met battle of The Bards).

Nu verder met The Shattered Obelisk (ik heb destijds vanwege dit topic de beadle & grimm versie gekocht), maar ikzelf als speler. Heb de dure doos aan een vriend gegeven en gezegd "Succes er mee, hier staat alles in".

Caelum Greenbriar, Druid Circle of the Stars, jongere broer van Thistle (uit Barthen's Provision).
L'Amour menaçant:
  dinsdag 9 december 2025 @ 13:22:30 #64
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219449013
DND related:

Op prime is The Mighty Nein begonnen. Naast Vox Machina weer een animatie serie over DND van Critical role.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:17:53 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219450347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 13:22 schreef Ang3l het volgende:
DND related:

Op prime is The Mighty Nein begonnen. Naast Vox Machina weer een animatie serie over DND van Critical role.
Denk dat dit wat te laat is, heeft de hype gemist.
Of misschien juist goed om de hype weer wat aan te wakkeren.
Overal merk je dat het over is, helaas.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:21:38 #66
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219450368
Lijkt er op dat onze groep een nieuwe speler moet gaan zoeken.
De vriend die is overleden hebben we nooit vervangen, want dat voelt verkeerd om het zelfs maar te opperen.

Maar nu gaat er een verhuizen naar verweggistan. Dan blijven we met 4 over. Even brainstormen of en waar we een nieuwe persoon gaan zoeken.
  woensdag 10 december 2025 @ 11:48:14 #67
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219455273
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 17:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lijkt er op dat onze groep een nieuwe speler moet gaan zoeken.
De vriend die is overleden hebben we nooit vervangen, want dat voelt verkeerd om het zelfs maar te opperen.

Maar nu gaat er een verhuizen naar verweggistan. Dan blijven we met 4 over. Even brainstormen of en waar we een nieuwe persoon gaan zoeken.
Ik vind 4 juist een hele fijne grootte qua groep.
L'Amour menaçant:
  woensdag 10 december 2025 @ 11:49:19 #68
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219455279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 17:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Denk dat dit wat te laat is, heeft de hype gemist.
Of misschien juist goed om de hype weer wat aan te wakkeren.
Overal merk je dat het over is, helaas.
Ik geniet er volop van, maar denk wel dat je gelijk hebt dat de grootste storm voorbij is.
Critical role, Dimension 20, Baldur's Gate 3, de DND film. Het heeft de fanbase wel flink vergroot denk ik. Als ik om me heen kijk spelen er zoveel mensen meer dnd dan eerst.

Of zit er in dat laatste seizoen van Stranger things weer iets van DND? :D
L'Amour menaçant:
pi_219466770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik geniet er volop van, maar denk wel dat je gelijk hebt dat de grootste storm voorbij is.
Critical role, Dimension 20, Baldur's Gate 3, de DND film. Het heeft de fanbase wel flink vergroot denk ik. Als ik om me heen kijk spelen er zoveel mensen meer dnd dan eerst.

De D&D film heeft juist niets toegevoegd, mede vanwege die dramatische marketing van die makers met hun "we hebben de held lekker ge-emasculeerd" :'). Iets wat gelukkig een leugen bleek te zijn. Ook de OGL ellende toen hielp niet mee en de reputatie van D&D films bij het normale publiek is ook om te janken.

Dat allemaal bij elkaar heeft, denk ik, gezorgd voor een dramatische bioscoopopbrengst. Wat heel jammer is, want ik heb niemand gehoord die het een slechte film vind. Een aantal vonden de film niet leuk, maar iedereen was het er over eens dat het een competent gemaakte film is. Eén die zeker een vervolg verdiend, imo.
  vrijdag 12 december 2025 @ 10:06:49 #70
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219472090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:09 schreef ashardalan het volgende:

[..]
De D&D film heeft juist niets toegevoegd, mede vanwege die dramatische marketing van die makers met hun "we hebben de held lekker ge-emasculeerd" :'). Iets wat gelukkig een leugen bleek te zijn. Ook de OGL ellende toen hielp niet mee en de reputatie van D&D films bij het normale publiek is ook om te janken.

Dat allemaal bij elkaar heeft, denk ik, gezorgd voor een dramatische bioscoopopbrengst. Wat heel jammer is, want ik heb niemand gehoord die het een slechte film vind. Een aantal vonden de film niet leuk, maar iedereen was het er over eens dat het een competent gemaakte film is. Eén die zeker een vervolg verdiend, imo.
Nee idd, het is echt een ondergesneeuwd dingetje geweest, maar iedereen DIE hem heeft gezien vond hem heerlijk. Veel dingen voor fans, ook genoeg voor niet kenners. Hoogstaand arthouse drama? Nee. Hoeft ook niet. Gewoon echt een leuk lekker spektakel met een hart van de makers.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 13 december 2025 @ 11:36:47 #71
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219481137
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vind 4 juist een hele fijne grootte qua groep.
3 spelers voelt als te weinig. Zo snel overweldigd, plus als 1 iemand niet kan moet je cancellen.
  zaterdag 13 december 2025 @ 19:08:17 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219484340
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Vond de film erg voorspelbaar. Was een fout die te kijken mijnerzijds.

Heb laatste seizoen nog niet gekeken, dus geen idee of er iets in zit.
Maar denk ook dat het beleid van WotC (of Hasbro) echt kansloos slecht is geweest. Echt een stel hebberds zonder kennis van zaken die op afstand gaan bepalen wat er moet gebeuren. Ben er volledig op afgeknapt en heb ze geen stuiver meer gegeven.
pi_219511820
Ah, fijn dat jullie me herinneren aan die film. Zondag pubers verjaardagsfeest met DnD (clubje 14 jarigen hebben al een paar sessies Lost Mine of Phandelver achter de rug). En we eindigen de dag met pizza en Honor among thieves :D

Hebben jullie nog betrouwbare websites om leuke DnD spul te kopen? Dingen als dice, dobbeltray, dice bags. Boeken hebben we wel genoeg :P

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')