quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:30 schreef ashardalan het volgende:
The DM Lair heeft weer een kickstarter uit. Dude maakt hele goede D&D content, ben groot fan. Feywild thema dit keer, expansion + 12 avonturen.
https://www.kickstarter.c(...)rickery-of-the-wilds
Deze "homebrew" is vaak van hoger niveau dan wat WotC uitbrengt... Plus, Explorer's Guide to Wildemount en Call of the Netherdeep zijn beide óók geclassificeerd als homebrew, op dndbeyond. Staan niet voor niets onder "partenered content".quote:
Ik heb toevallig iemand vorige week een D&D cocktail boek gegeven en daar staan leuke dingen in (ook soms hapjes)quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:02 schreef Drankster het volgende:
Voor een DnD sessie doen wij vaak samen eten, zo veel mogelijk in de sfeer van DnD/fantasty/middeleeuwen.
Nu heb ik al verschillende gerechten gemaakt uit kookboeken zoals het Skyrim kookboek en cocktails uit Düngeonmeister.
Hebben mensen hier nog leuke gerechten voor in deze setting? Het liefst glutenvrij ivm allergie anders kan ik wel een glutenvrije variant maken. Laatst hadden we ook een gelatinous cube toetje gemaakt en dat was (buiten de smaak om) echt een succes
[ afbeelding ]
Ik speel met onze groep alleen nog maar online (met Foundry nu, eerder Roll20). Vroeger woonden we allemaal bij elkaar in de buurt, maar life happens en er zijn er een paar vertrokken, waardoor fysiek bij elkaar komen elke week gewoon niet praktisch is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Die jullie het ook zo uitgebreid of echt puur op papier?
Op de middelbare school (tien hadden we nog guldens, zo lang geleden) speelden we ook regelmatig D&D, maar dat groepje is later uiteindelijk verwaterd, en sindsdien niet meer gespeeld.
Vond het altijd wel tof.
Wel maps met mini's en props om uit te delen, maar niet zulke kaarten nee.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Op de middelbare school (tien hadden we nog guldens, zo lang geleden) speelden we ook regelmatig D&D, maar dat groepje is later uiteindelijk verwaterd, en sindsdien niet meer gespeeld.
Vond het altijd wel tof.
Onze DM is een leraar en gebruikt in de browser een digitaal schoolbord systeem waarin je PNGs kan importeren, plaatsen en schuiven zoals jij wil. Ideaal systeem hiervoor. Alle plattegronden en plaatjes haalt ie dus gewoon van internet en het scherm van de laptop cast hij naar de TV.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Vond het altijd wel tof.
Denk dat dit wat te laat is, heeft de hype gemist.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:22 schreef Ang3l het volgende:
DND related:
Op prime is The Mighty Nein begonnen. Naast Vox Machina weer een animatie serie over DND van Critical role.
Ik vind 4 juist een hele fijne grootte qua groep.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lijkt er op dat onze groep een nieuwe speler moet gaan zoeken.
De vriend die is overleden hebben we nooit vervangen, want dat voelt verkeerd om het zelfs maar te opperen.
Maar nu gaat er een verhuizen naar verweggistan. Dan blijven we met 4 over. Even brainstormen of en waar we een nieuwe persoon gaan zoeken.
Ik geniet er volop van, maar denk wel dat je gelijk hebt dat de grootste storm voorbij is.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Denk dat dit wat te laat is, heeft de hype gemist.
Of misschien juist goed om de hype weer wat aan te wakkeren.
Overal merk je dat het over is, helaas.
De D&D film heeft juist niets toegevoegd, mede vanwege die dramatische marketing van die makers met hun "we hebben de held lekker ge-emasculeerd"quote:Op woensdag 10 december 2025 11:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik geniet er volop van, maar denk wel dat je gelijk hebt dat de grootste storm voorbij is.
Critical role, Dimension 20, Baldur's Gate 3, de DND film. Het heeft de fanbase wel flink vergroot denk ik. Als ik om me heen kijk spelen er zoveel mensen meer dnd dan eerst.
Of zit er in dat laatste seizoen van Stranger things weer iets van DND?
Nee idd, het is echt een ondergesneeuwd dingetje geweest, maar iedereen DIE hem heeft gezien vond hem heerlijk. Veel dingen voor fans, ook genoeg voor niet kenners. Hoogstaand arthouse drama? Nee. Hoeft ook niet. Gewoon echt een leuk lekker spektakel met een hart van de makers.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:09 schreef ashardalan het volgende:
[..]
De D&D film heeft juist niets toegevoegd, mede vanwege die dramatische marketing van die makers met hun "we hebben de held lekker ge-emasculeerd". Iets wat gelukkig een leugen bleek te zijn. Ook de OGL ellende toen hielp niet mee en de reputatie van D&D films bij het normale publiek is ook om te janken.
Dat allemaal bij elkaar heeft, denk ik, gezorgd voor een dramatische bioscoopopbrengst. Wat heel jammer is, want ik heb niemand gehoord die het een slechte film vind. Een aantal vonden de film niet leuk, maar iedereen was het er over eens dat het een competent gemaakte film is. Eén die zeker een vervolg verdiend, imo.
3 spelers voelt als te weinig. Zo snel overweldigd, plus als 1 iemand niet kan moet je cancellen.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind 4 juist een hele fijne grootte qua groep.
Vond de film erg voorspelbaar. Was een fout die te kijken mijnerzijds.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik geniet er volop van, maar denk wel dat je gelijk hebt dat de grootste storm voorbij is.
Critical role, Dimension 20, Baldur's Gate 3, de DND film. Het heeft de fanbase wel flink vergroot denk ik. Als ik om me heen kijk spelen er zoveel mensen meer dnd dan eerst.
Of zit er in dat laatste seizoen van Stranger things weer iets van DND?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |