quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:30 schreef ashardalan het volgende:
The DM Lair heeft weer een kickstarter uit. Dude maakt hele goede D&D content, ben groot fan. Feywild thema dit keer, expansion + 12 avonturen.
https://www.kickstarter.c(...)rickery-of-the-wilds
Deze "homebrew" is vaak van hoger niveau dan wat WotC uitbrengt... Plus, Explorer's Guide to Wildemount en Call of the Netherdeep zijn beide óók geclassificeerd als homebrew, op dndbeyond. Staan niet voor niets onder "partenered content".quote:
Ik heb toevallig iemand vorige week een D&D cocktail boek gegeven en daar staan leuke dingen in (ook soms hapjes)quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:02 schreef Drankster het volgende:
Voor een DnD sessie doen wij vaak samen eten, zo veel mogelijk in de sfeer van DnD/fantasty/middeleeuwen.
Nu heb ik al verschillende gerechten gemaakt uit kookboeken zoals het Skyrim kookboek en cocktails uit Düngeonmeister.
Hebben mensen hier nog leuke gerechten voor in deze setting? Het liefst glutenvrij ivm allergie anders kan ik wel een glutenvrije variant maken. Laatst hadden we ook een gelatinous cube toetje gemaakt en dat was (buiten de smaak om) echt een succes
[ afbeelding ]
Ik speel met onze groep alleen nog maar online (met Foundry nu, eerder Roll20). Vroeger woonden we allemaal bij elkaar in de buurt, maar life happens en er zijn er een paar vertrokken, waardoor fysiek bij elkaar komen elke week gewoon niet praktisch is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Die jullie het ook zo uitgebreid of echt puur op papier?
Op de middelbare school (tien hadden we nog guldens, zo lang geleden) speelden we ook regelmatig D&D, maar dat groepje is later uiteindelijk verwaterd, en sindsdien niet meer gespeeld.
Vond het altijd wel tof.
Wel maps met mini's en props om uit te delen, maar niet zulke kaarten nee.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Op de middelbare school (tien hadden we nog guldens, zo lang geleden) speelden we ook regelmatig D&D, maar dat groepje is later uiteindelijk verwaterd, en sindsdien niet meer gespeeld.
Vond het altijd wel tof.
Onze DM is een leraar en gebruikt in de browser een digitaal schoolbord systeem waarin je PNGs kan importeren, plaatsen en schuiven zoals jij wil. Ideaal systeem hiervoor. Alle plattegronden en plaatjes haalt ie dus gewoon van internet en het scherm van de laptop cast hij naar de TV.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Vond het altijd wel tof.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |