Lastig keuze om te maken.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.
Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.
Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.
Is het de moeite waard om dit stadje te houden?
Vanuit moraal standpunt ja, voor militair standpunt, nee.
Het begint een beetje op Stalingrad te lijken.
Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.
De reden waarom de Russen het willen lees hier onder
https://www.euractiv.com/(...)-underground-cities/
nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad lightquote:Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.
Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.
Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.
Is het de moeite waard om dit stadje te houden?
Vanuit moraal standpunt ja, voor militair standpunt, nee.
Het begint een beetje op Stalingrad te lijken.
Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.
De reden waarom de Russen het willen lees hier onder
https://www.euractiv.com/(...)-underground-cities/
Nou jah geen Stalingrad maar denk dat er toch wel duizenden doden zijn gevallen alleen bij dit stadje.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad lightMaar qua stad die er eigenlijk strategisch niet heel erg toe doet wel ja.
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lastig keuze om te maken.
Wat is belangrijker: grond of mensenlevens?
Ik zou geen goede leider zijn denk ik want ik zou die keuze niet willen maken.
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.
De enige reden waarom ik denk dat ze inderdaad Bakhmut niet hebben opgegeven is dat ze inderdaad de Russen nogal behoorlijk uitdunnen.
Hup klopt en denk dat ze dus niet opgeven omdat ze (en ik gok dit) veel meer Russische slachtoffers maken in die regio dan dat ze zelf verliezen.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Ze trekken ergens een grens.
Is dat niet hoe dat altijd gaat?quote:Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Ze trekken ergens een grens.
Anders was de oorlog al afgelopen voor deze begon.quote:
Filmpje in de linkquote:Het hoofd van Tsjetsjenië gaf een pitbull terug aan een krijgsgevangene van de Oekraïense strijdkrachten
Deze zomer werd een hond van een Oekraïense soldaat gevonden onder de ruïnes van de Azovstal-fabriek in Marioepol. De hond kreeg de bijnaam Borz ("Wolf").
Ondanks de geboden omstandigheden kon Borz niet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dag na dag nam het verlangen van de hond alleen maar toe. Toen we zijn angst zagen, hadden we geen andere keuze dan hem over te dragen aan zijn rechtmatige eigenaar die na zoeken inderdaad werd gevonden.
- Ik vind dat dieren niet mogen lijden vanwege politieke en andere meningsverschillen. We hebben de hond niet teruggegeven aan het leger, maar aan zijn rechtmatige eigenaar", aldus Ramzan Kadyrov.
Geven ze de befaamde wasbeer ook terug?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:44 schreef Candymannetje het volgende:
Gelukkig is er ook nog eens leuk nieuws.
[..]
Filmpje in de link
https://t.me/berichten_uit_Donbass/7473
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:
Weet iemand of dit echt is?
[ afbeelding ]
Dit is toch het topic over de oorlog in Oekraïne?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:45 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.
Hier kun je het hele document lezn:quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:
Weet iemand of dit echt is?
[ afbeelding ]
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
aangezien dit document nooit bevestigd is valt het tot nu toe onder de complottheorieën en lijkt BNW mij dus de juiste plek om dit te bespreken.
Jij denkt dat ie naar Kiev vliegt?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?
[ twitter ]
Hij was daar om de groene doel te ondertekenenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?
[ twitter ]
Misschien dat jij het nooit ontkend hebt maar ik heb toch voldoende mensen horen zeggen dat het helemaal niet waar was.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:38 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.
Dan wisten die mensen niet waar ze het over hadden.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien dat jij het nooit ontkend hebt maar ik heb toch voldoende mensen horen zeggen dat het helemaal niet waar was.
Fijn dat ik nu een verslag heb gevonden waar het staat beschreven.
Dat zegt genoeg over de kennis van de leden van de Europese unie.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan wisten die mensen niet waar ze het over hadden.
Het is algemeen bekend dat erover gesproken is, maar dat het nooit is vastgelegd in de overeenkomst, schriftelijk, zwart-op-wit met handtekeningen. Als je iets werkelijk heel belangrijk vindt, is dat wel wat je moet doen, natuurlijk. Erover praten betekent niet een afspraak maken.
https://netherlands.repre(...)kraine-2022-03-03_nlquote:Mythe 4: “De huidige crisis is de schuld van de NAVO en het Westen. Als zij zich aan hun belofte hadden gehouden om het bondgenootschap niet uit te breiden, zou Rusland zich niet bedreigd voelen.”
Onjuist. Een dergelijke belofte is nooit gedaan, en ook is die nooit aan de NAVO gevraagd. Door de Russische staat gecontroleerde media hebben vaak beweerd dat Sovjetleider Michail Gorbatsjov “mondeling” was beloofd dat de NAVO niet verder zou uitbreiden dan het herenigde Duitsland. In werkelijkheid heeft Gorbatsjov zelf deze bewering ontkend in een interview uit 2014, door te zeggen dat “het onderwerp van “NAVO-uitbreiding” helemaal niet was besproken, en in die jaren ook niet ter sprake werd gebracht. Ik zeg dit met volle verantwoordelijkheid. Geen enkel Oost-Europees land heeft de kwestie ter sprake gebracht, zelfs niet nadat het Warschaupact in 1991 ophield te bestaan.”
Deze zogenaamde mondelinge afspraken zijn een verzinsel. NAVO-leden zijn nooit politieke of juridisch bindende verplichtingen aangegaan om het bondgenootschap niet uit te breiden tot buiten de grenzen van het herenigde Duitsland.
De bewering dat de NAVO heeft beloofd niet uit te breiden geeft een fundamenteel onjuiste voorstelling van de aard van het bondgenootschap. De NAVO is een defensieve alliantie en “breidt zich niet uit” in imperialistische zin. Beslissingen over het NAVO-lidmaatschap worden genomen door elke individuele kandidaat en door de huidige 30 NAVO-bondgenoten. Elke soevereine staat kan zijn eigen weg kiezen en aangrenzende staten - in dit geval Rusland - hebben niet het recht om tussenbeide te komen.
De zin die hierboven rood-onderstreept is, staat ook niet in het document als je het helemaal leest. Dus of dat daadwerkelijk is gezegd/beloofd, is de vraag.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over de kennis van de leden van de Europese unie.
[..]
https://netherlands.repre(...)kraine-2022-03-03_nl
Pagina 6, 2e alinea.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De zin die hierboven rood-onderstreept is, staat ook niet in het document als je het helemaal leest. Dus of dat daadwerkelijk is gezegd/beloofd, is de vraag.
Er is wel over gesproken, maar nooit vastgelegd, dus er is geen afspraak waar men zich aan dient te houden.
Zo heb ik het begrepen in ieder geval.
Ah ja, ik zie het.quote:
Die zal wel weer bezopen zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het.
Gek dat Gorbachov daar helemaal niet op reageert in de volgende alinea. Kennelijk is dat niet zo belangrijk voor hem geweest. Ook gezien het feit dat het niet is meegenomen in het uiteindelijke, ondertekende verdrag.
Tja, niet de beste staat van zijn om belangrijke internationale zaken te regelen. Dat kun je toch moeilijk het westen kwalijk nemen verder.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die zal wel weer bezopen zijn geweest.
Nou heb ik niet veel met die man, hij heeft er best een zooitje van gemaakt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, niet de beste staat van zijn om belangrijke internationale zaken te regelen. Dat kun je toch moeilijk het westen kwalijk nemen verder.
Wat neem je ze dan kwalijk en in hoeverre hebben ze dan misbruik gemaakt van die man? Hij heeft het ook niet allemaal alleen gedaan, he? Er zit ook een heel bataljon mensen achter die meekijken, -lezen, -luisteren, -beslissen en uiteindelijk goedkeuren.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou heb ik niet veel met die man, hij heeft er best een zooitje van gemaakt.
Maar misbruik maken van mensen vind ik niet netjes en is in bepaalde situaties ook strafbaar.
Dus ja ik neem het ze wel kwalijk.
Verder ben ik niet tegen de NAVO of het westen.
Geen idee hoe het allemaal gegaan is, dat staat er niet bij.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat neem je ze dan kwalijk en in hoeverre hebben ze dan misbruik gemaakt van die man? Hij heeft het ook niet allemaal alleen gedaan, he? Er zit ook een heel bataljon mensen achter die meekijken, -lezen, -luisteren, -beslissen en uiteindelijk goedkeuren.
Het is besproken en niet opgenomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geen idee hoe het allemaal gegaan is, dat staat er niet bij.
Maar feit is dat ze het toegezegd hebben en niet zijn nagekomen.
Het is niet opgenomen maar wel beschreven.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is besproken en niet opgenomen.
Het is geen toezegging. Er staat "IF we maintain a presence in a Germany that is a part of NATO, there would be....".
Het is een opmerking, geen belofte.
In feite maakt het weinig uit of het wel of niet ondertekend is, er zijn ook afspraken gemaakt die wel op papier stonden, bijvoorbeeld de soevereiniteit van Oekraïne bij het terugsturen van alle nukes die ze nog hadden eind jaren 90.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan wisten die mensen niet waar ze het over hadden.
Het is algemeen bekend dat erover gesproken is, maar dat het nooit is vastgelegd in de overeenkomst, schriftelijk, zwart-op-wit met handtekeningen. Als je iets werkelijk heel belangrijk vindt, is dat wel wat je moet doen, natuurlijk. Erover praten betekent niet een afspraak maken.
Denk dat je Jeltsin bedoeld, toen die aan de macht kwam nam die het niet zo nauw meer met zich gedragen als een politicus.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Ondertekende verdragen veegt Rusland ook zijn kont mee af, dus op zichzelf maakt het niet heel veel uit.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
In feite maakt het weinig uit of het wel of niet ondertekend is, er zijn ook afspraken gemaakt die wel op papier stonden, bijvoorbeeld de soevereiniteit van Oekraïne bij het terugsturen van alle nukes die ze nog hadden eind jaren 90.
[..]
Denk dat je Jeltsin bedoeld, toen die aan de macht kwam nam die het niet zo nauw meer met zich gedragen als een politicus.
https://www.hln.be/buiten(...)-pizzatent~a4ed0b4d/
Precies.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Ondertekende verdragen veegt Rusland ook zijn kont mee af, dus op zichzelf maakt het niet heel veel uit.
Maar dan kan je gaan beginnen over wat nu belangrijker is, en vooral wat de Russen belangrijker vinden, een mondelinge afspraak of een papier geschreven afspraak.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Ondertekende verdragen veegt Rusland ook zijn kont mee af, dus op zichzelf maakt het niet heel veel uit.
Hier het hele filmpje:quote:
Rusland doet voor de zoveelste keer een poging om hun incompetentie in de schoenen van nato te schuivenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies.
Zelfs Poetin heeft voor die grens getekent.
[ twitter ]
En hier nog wat verdragen:
[ twitter ]
Poetin lapt het allemaal aan zijn laars.
Maar de Navo!!
Of mss dacht ie dat de tegenpartij te vertrouwen was ?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Churchill niet PM toen WWII begon.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:28 schreef theguyver het volgende:
Enig idee wat Churchill deed toen GB zo'n beetje als enig nog tegen nazi Duitsland vocht?
Juist exact hetzelfde.
Lees ff goed en ik citeer mezelf nogmaals.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Churchill niet PM toen WWII begon.
Neville Chamberlain heeft oorlog verklaard.
Young Churchill oorlogs misdadiger in Boer Oorlog was.
The man was a drunk and complete en utter bastard.
En nu kloppen we onszelf op de borst dat we een land en bevolking gewoon wat wapens sturen terwijl het compleet naar de verdoemenis gaat.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:13 schreef theguyver het volgende:
Zonder GB en de hulp die men kreeg vanuit de VS en sommige andere landen, was de oorlog compleet anders gelopen.
Had ik al goed gelezen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lees ff goed en ik citeer mezelf nogmaals.
It's another big avoidable shitshow which has been created out of a conflict that has been going on for years.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nu kloppen we onszelf op de borst dat we een land en bevolking gewoon wat wapens sturen terwijl het compleet naar de verdoemenis gaat.
En Rusland vindt het ok natuurlijk. NATO bevechten over gans de landgrenzen ? Nah, NATO stuurt al hun materiaal naar de oekrainse grinder. Logisch dat ze de aanvoerlijnen van westerse wapenleveringen niet stil leggen.
Keep em coming boys
Gelukkig kunnen we de waarheidsgetrouwe berichtgeving van [Z] klakkeloos vertrouwenquote:Verbijsterde Russische veteraan: “De gesel van deze oorlog is de totale leugen op alle niveaus”
De Russische militaire leiding heeft een groeiend geloofwaardigheidsprobleem. Leugens worden verteld en verslagen verfraaid om de werkelijke situatie aan het front te verbloemen. “De gesel van deze oorlog is de totale leugen op alle niveaus”, schrijft een oorlogsveteraan op Telegram. Ook een hooggeplaatste parlementariër heeft geëist dat “het Russisch leger stopt met liegen”.
https://www.hln.be/buiten(...)le-niveaus~abeea5b6/
Wat is volgens jou de beste oplossing dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nu kloppen we onszelf op de borst dat we een land en bevolking gewoon wat wapens sturen terwijl het compleet naar de verdoemenis gaat.
En Rusland vindt het ok natuurlijk. NATO bevechten over gans de landgrenzen ? Nah, NATO stuurt al hun materiaal naar de oekrainse grinder. Logisch dat ze de aanvoerlijnen van westerse wapenleveringen niet stil leggen.
Keep em coming boys
Ah snap ik ook gelijk waar de inflatie vandaan komt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:45 schreef Tingo het volgende:
[..]
It's another big avoidable shitshow which has been created out of a conflict that has been going on for years.
Ik vraag me af hoe erg de situatie daar echt is.
Fake war 1984 imo.
Oh veel Navo landen tussen de 10 en 15% de VS nog geen 5%quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Keep em coming boys
NAVO houdt het beste materiaal voor zichzelf achter de hand (gevechtsvliegtuigen, kruisraketten, drones en main battle tanks). Dus hoe je erbij komt dat NAVO al hun materiaal sturen begrijp ik niet. Als ze dat hadden gestuurd dan was Rusland al teruggedrongen naar hun eigen land.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Keep em coming boys
uhuquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:58 schreef Jaeger85 het volgende:
Als ze dat hadden gestuurd dan was Rusland al teruggedrongen naar hun eigen land.
Iets met nukes en zo.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
uhu![]()
![]()
Dus ze/we laten bewust de oekrainers in de pan hakken ?
Nee ze laten het niet bewust zo ver escaleren dat er een risico bestaat op een nucleaire escalatie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
uhu![]()
![]()
Dus ze/we laten bewust de oekrainers in de pan hakken ?
geen terreinwinst ?quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee ze laten het niet bewust zo ver escaleren dat er een risico bestaat op een nucleaire escalatie.
Wat bedoel je trouwens met in de pan hakken? De Russen boeken al bijna 10 maanden geen terreinwinst meer.
Nee hun doel was om heel Oekraine te veroveren. Daar falen ze tot op heden keihard in. Die demilitasering schiet ook niet echt op. Oekraïne heeft nog een miljoen soldaten over.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
geen terreinwinst ?
Demilitarisering kan gerust zonder terreinwinst.
Ah juist .... jullie denken dat ze gans Europa willen veroveren. Was het ff vergeten
Kleine correctie ze boeken wel terreinwinst althans de afgelopen 2 maanden maar wil niet zeggen dat het veel is, momenteel gooien ze alles op alles in de regio van Bakhmut vooral in het noorden van deze plaats.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee ze laten het niet bewust zo ver escaleren dat er een risico bestaat op een nucleaire escalatie.
Wat bedoel je trouwens met in de pan hakken? De Russen boeken al bijna 10 maanden geen terreinwinst meer.
Als je het zo bekijkt 160miljoen tegen 40miljoen en als ze doorgaan dat ze elkaar volledig uitroeien want ik heb niet het idee dat Oekraïene veel meer verliezen leid dan Rusland maar als ze doorgaan en dus zelf 40 miljoen opofferen, ja dan kom je er wel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
geen terreinwinst ?
Ah juist .... jullie denken dat ze gans Europa willen veroveren. Was het ff vergeten
Vraag is dan nog, waarom dan? Dan ruim je een leger op om een oorlog te voorkomen door diezelfde oorlog te starten of zo?quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
geen terreinwinst ?
Oorlog is nooit ten goede van de bevolking.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kleine correctie ze boeken wel terreinwinst althans de afgelopen 2 maanden maar wil niet zeggen dat het veel is, momenteel gooien ze alles op alles in de regio van Bakhmut vooral in het noorden van deze plaats.
[..]
Als je het zo bekijkt 160miljoen tegen 40miljoen en als ze doorgaan dat ze elkaar volledig uitroeien want ik heb niet het idee dat Oekraïene veel meer verliezen leid dan Rusland maar als ze doorgaan en dus zelf 40 miljoen opofferen, ja dan kom je er wel.
Maar gaat niet ten goede van zijn eigen bevolking.
uhuquote:Op woensdag 11 januari 2023 11:24 schreef over_hedge het volgende:
DemilitariseringHun leger is alleen maar groter geworden. En rusland is de grootste leverancier
Voorlopig niet. Is je al meerdere keren verteld dat je van alle 2 de kanten weinig hoeft te verwachten in de winter.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
uhu
Dus wanneer gaan ze de rus buiten kegelen ?
Klopt, maar de bevolking wil niet bezet worden door hun buurland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oorlog is nooit ten goede van de bevolking.
Degene die er beter van worden staan ver boven de burger.
Landsbelang boven belang van de burger.
Ik maak dat ik weg kom.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt, maar de bevolking wil niet bezet worden door hun buurland.
Heel gek iets dat een volk terug vecht wanneer een buitenlandse bezetter je land binnen valt en hun wil aan dat volk op legt.
De geschiedenis staat hier bomvol mee.
Ik zou ook terug vechten als Rusland hier de dienst zou komen uitmaken.
Zou jij ze opwachten met een bloemetje?
Moet je daar wel de middelen voor hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik maak dat ik weg kom.
De hoge heren maken ruzie en ik kan kogels gaan koppen zeker?
Ze gaan zelf maar met hun vrienden en familie strijden.
Dus als ik het goed begrijp.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik maak dat ik weg kom.
De hoge heren maken ruzie en ik kan kogels gaan koppen zeker?
Ze gaan zelf maar met hun vrienden en familie strijden.
Ja ik heb het probleem niet veroorzaakt dus ik ben ook niet van plan om mijn leven daar voor op te offeren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp.
Iemand stampt jou huis binnen claimt het en jij gaat gewoon weg??
Zonder ook maar iets te doen..
No offense, ben jaren bnw gewend en hier is men best wel anti overheid etc al heb ik niet vaak een oplossing gezien om in opstand te komen tegen de regering en zo maar gewoon weg gaan is de eerste keer dat ik het hoor.
Dat is ook zo en ook afhankelijk van de situatie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Moet je daar wel de middelen voor hebben.
Duidelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik heb het probleem niet veroorzaakt dus ik ben ook niet van plan om mijn leven daar voor op te offeren.
Als iemand mijn huis binnen valt als we niet in staat van oorlog zijn is het een ander verhaal.
Als de oorlog voorbij is kunnen ze toch weer terug?quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Duidelijk.
Nederland heeft nu ongeveer 100.000 Oekraïense vluchtelingen opgevangen.
Stel voor Oekraïene geeft het op, dus laten we er dan nog even +-200.000 dan bij optellen.
Rusland zit niet stil en gaat vrolijk verder polen Hongarije Roemenië etc etc..
Ook allemaal maar opvangen?
Dat hangt er maar net van af hoe de bezetter zich gedraagt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als de oorlog voorbij is kunnen ze toch weer terug?
Zolang het oorlog is zal het niet al te best zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af hoe de bezetter zich gedraagt.
Je weet hoe het politiek gesteld is in Rusland je hebt een alleen heerser.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zolang het oorlog is zal het niet al te best zijn.
Ik geloof al die propaganda verhalen niet waarin ze de vijanden af doen als het absolute kwaad.
Maar oorlog brengt het slechtste in mensen naar boven.
Als Nederland een mobilisatie in werking stelt en jij weigert heb je ook best een probleem.
Uit deze post begrijp ik dat je de propaganda serieus neemt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet hoe het politiek gesteld is in Rusland je hebt een alleen heerser.
Als je ook maar iets tegen de overheid hebt draai je de nor in, homos en anders geaarde worden gediscrimineerd en misschien wel erger.
Het sneue is dat als je eenmaal geannexeerd bent hoor je dus aldus Rusland bij Rusland en dus kan je opgeroepen worden om voor hun te vechten in hun volgende oorlog..
Oh wacht volgens Rusland is het nog geen eens oorlog.
Oh en als het allemaal niet zo slecht is waarom slaan dan miljoenen op de vlucht en worden Oekraïeners als helden binnengehaald als ze naar maanden bevrijd worden van de Russen?
Ik heb in begin van topic al eens gevraagd of men beelden kon geven van de inval dat Russen werden binnengehaald als bevrijders..
Ik wacht nog steeds op enige beelden hiervan.. en dat was 11 maand geleden al zo'n beetje.
En ahh ja Nederland had het ook niet zo slecht toen Duitsland hier de dienst uit maakte toch?
Maar goed denk je nu echt dat Oekraïeners terug willen naar Rusland.
Aangezien het land dan geannexeerd is hoort het dan bij Rusland niet Oekraïene.
Oh en meerdere Russische leiders hadden al bekend gemaakt dat Oekraïene niet de eindhalte betrof.
Als eerste er na werd polen genoemd.
Oh en ik maak er dus op uit dat jij geen probleem hebt om in een Russische provincie Nederland te wonen begrijp ik.
Wat is er volgens jou dan niet waar uit wat hij opnoemt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uit deze post begrijp ik dat je de propaganda serieus neemt.
Daarom denken wij verschillend.
Het staat vol met dingen die helemaal niet kloppen en waar we het in het verleden al over hebben gehad.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou dan niet waar uit wat hij opnoemt?
Heb ik gemist. Wat klopt er niet van? Wat is propaganda en van wie?quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het staat vol met dingen die helemaal niet kloppen en waar we het in het verleden al over hebben gehad.
Welke klopt niet dan?quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het staat vol met dingen die helemaal niet kloppen en waar we het in het verleden al over hebben gehad.
quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik gemist. Wat klopt er niet van? Wat is propaganda en van wie?
quote:
Dus Putin bestuurd in z'n eentje heel Rusland?quote:Je weet hoe het politiek gesteld is in Rusland je hebt een alleen heerser.
Westerse propagandaquote:Als je ook maar iets tegen de overheid hebt draai je de nor in, homos en anders geaarde worden gediscrimineerd en misschien wel erger.
Klopt maar geen verschil met de NAVO waar we nu in zitten dus waar maak je druk om?quote:Het sneue is dat als je eenmaal geannexeerd bent hoor je dus aldus Rusland bij Rusland en dus kan je opgeroepen worden om voor hun te vechten in hun volgende oorlog..
Klopt niet.quote:Oh wacht volgens Rusland is het nog geen eens oorlog.
Omdat er bommen vallen.quote:Oh en als het allemaal niet zo slecht is waarom slaan dan miljoenen op de vlucht
Omdat ze blij zijn dat de Russen weg zijn.quote:en worden Oekraïeners als helden binnengehaald als ze naar maanden bevrijd worden van de Russen?
Zijn er zat, heb in het verleden ook de links geplaatst maar ik ga ze nu niet meer opzoeken.quote:Ik heb in begin van topic al eens gevraagd of men beelden kon geven van de inval dat Russen werden binnengehaald als bevrijders..
Ik wacht nog steeds op enige beelden hiervan.. en dat was 11 maand geleden al zo'n beetje.
Jawel want de bezetter was in oorlog dus roofde alles leeg.quote:En ahh ja Nederland had het ook niet zo slecht toen Duitsland hier de dienst uit maakte toch?
Oost Oekrainers misschien wel maar de west Oekrainers niet, zou me niks verbazen als ze liever hier blijven.quote:Maar goed denk je nu echt dat Oekraïeners terug willen naar Rusland.
Aangezien het land dan geannexeerd is hoort het dan bij Rusland niet Oekraïene.
Russische propagandaquote:Oh en meerdere Russische leiders hadden al bekend gemaakt dat Oekraïene niet de eindhalte betrof.
Als eerste er na werd polen genoemd.
Of ik nou belasting betaal aan Brussel of Moskou zal me een zorg zijn.quote:Oh en ik maak er dus op uit dat jij geen probleem hebt om in een Russische provincie Nederland te wonen begrijp ik.
Nouuuuuu geen verschil met de NAVO vind ik wel erg kort door de bocht beste candymanquote:Op woensdag 11 januari 2023 16:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus Putin bestuurd in z'n eentje heel Rusland?
Knap hoor.
[..]
Westerse propaganda
[..]
Klopt maar geen verschil met de NAVO waar we nu in zitten dus waar maak je druk om?
[..]
Klopt niet.
[..]
Omdat er bommen vallen.
[..]
Omdat ze blij zijn dat de Russen weg zijn.
[..]
Zijn er zat, heb in het verleden ook de links geplaatst maar ik ga ze nu niet meer opzoeken.
[..]
Jawel want de bezetter was in oorlog dus roofde alles leeg.
[..]
Oost Oekrainers misschien wel maar de west Oekrainers niet, zou me niks verbazen als ze liever hier blijven.
[..]
Russische propaganda
[..]
Of ik nou belasting betaal aan Brussel of Moskou zal me een zorg zijn.
Nou vertel op meneer de commandoquote:Op woensdag 11 januari 2023 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nouuuuuu geen verschil met de NAVO vind ik wel erg kort door de bocht beste candyman
We hebben hier geen actieve dienstplicht of mobilisatie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou vertel op meneer de commandowaarom vind je dat kort door de bocht?
Er zijn ook NAVO landen met actieve dienstplicht.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben hier geen actieve dienstplicht of mobilisatie bijvoorbeeld.
Poetin is inderdaad in zijn eentje aan de macht, tegenspraak en je draait de not in of je word uit de weg geruimd.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus Putin bestuurd in z'n eentje heel Rusland?
Knap hoor.
[..]
Westerse propaganda
[..]
Klopt maar geen verschil met de NAVO waar we nu in zitten dus waar maak je druk om?
[..]
Klopt niet.
[..]
Omdat er bommen vallen.
[..]
Omdat ze blij zijn dat de Russen weg zijn.
[..]
Zijn er zat, heb in het verleden ook de links geplaatst maar ik ga ze nu niet meer opzoeken.
[..]
Jawel want de bezetter was in oorlog dus roofde alles leeg.
[..]
Oost Oekrainers misschien wel maar de west Oekrainers niet, zou me niks verbazen als ze liever hier blijven.
[..]
Russische propaganda
[..]
Of ik nou belasting betaal aan Brussel of Moskou zal me een zorg zijn.
Rusland dreigt al behoorlijk poosje met oorlog en ook tegen Nederland, we staan nu op de onvriendelijke landen lijst.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er zijn ook NAVO landen met actieve dienstplicht.
Mobilisatie is toch alleen als er een oorlog dreigt?
Eerst kom je met een link van de NOS, de Nederlandse propaganda omroep.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Rusland dreigt al behoorlijk poosje met oorlog en ook tegen Nederland, we staan nu op de onvriendelijke landen lijst.
Heb jij al een mobilisatie brief ontvangen?
Russische staat
[ twitter ]
Apart is dat hè, je zou toch het tegenovergestelde verwachten met de opstelling van Nederland richting Rusland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:35 schreef theguyver het volgende:
we staan nu op de onvriendelijke landen lijst.
Als de VS besluit ergens een invasie te beginnen worden wij gelukkig niet opgeroepen voor dienstplicht in het leger van de VS.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er zijn ook NAVO landen met actieve dienstplicht.
Mobilisatie is toch alleen als er een oorlog dreigt?
Klopt, tot op heden is alleen het Nederlandse leger ingezet maar er is nog geen mobilisatie geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als de VS besluit ergens een invasie te beginnen worden wij gelukkig niet opgeroepen voor dienstplicht in het leger van de VS.
Mh17.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:03 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Apart is dat hè, je zou toch het tegenovergestelde verwachten met de opstelling van Nederland richting Rusland.
Nou dan heb je al een aantal redenen waarom het niet hetzelfde is.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, tot op heden is alleen het Nederlandse leger ingezet maar er is nog geen mobilisatie geweest.
Zal niet zo snel gebeuren ook denk ik tenzij west Europa in oorlog komt.
Wat zijn die redenen dan?quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou dan heb je al een aantal redenen waarom het niet hetzelfde is.
Iedere man en vrouw in Nederland tussen de 17 en 45 jaar oud heeft te maken met de dienstplicht. Sinds 1 mei 1997 is echter de opkomstplicht opgeschort, wat betekent dat zolang de regering de opkomstplicht niet heractiveert dienstplichtigen zich niet hoeven te melden, en gewoon kunnen blijven leven in de burgermaatschappij. De dienstplicht is niet afgeschaft, en daarom worden dienstplichtigen nog ingeschreven. Als dit gebeurt ontvangt de dienstplichtige een dienstplichtbrief met daarin uitleg over de dienstplicht en de melding dat de dienstplichtige niet verplicht is tot opkomst. De dienstplicht wordt geregeld in artikel 98 van de grondwet en in de Kaderwet dienstplicht.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:55 schreef Candymannetje het volgende:
Het wordt wel lastig om er dan onderuit te komen denk ik.
Je zal voor de afkondiging uit de NAVO landen moeten zijn.
Gelukkig ben ik ouder dan 45quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Iedere man en vrouw in Nederland tussen de 17 en 45 jaar oud heeft te maken met de dienstplicht. Sinds 1 mei 1997 is echter de opkomstplicht opgeschort, wat betekent dat zolang de regering de opkomstplicht niet heractiveert dienstplichtigen zich niet hoeven te melden, en gewoon kunnen blijven leven in de burgermaatschappij. De dienstplicht is niet afgeschaft, en daarom worden dienstplichtigen nog ingeschreven. Als dit gebeurt ontvangt de dienstplichtige een dienstplichtbrief met daarin uitleg over de dienstplicht en de melding dat de dienstplichtige niet verplicht is tot opkomst. De dienstplicht wordt geregeld in artikel 98 van de grondwet en in de Kaderwet dienstplicht.
Bron wikipedia
Artikel 98 grondwet
Plus dan nog even dit.
Als iemand echt niet wil, hoeft hij niet in het leger. Maar je mag niet zomaar zeggen dat je niet in het leger wil. Dat mag je alleen als je het echt verkeerd vindt om soldaten van andere landen dood te schieten. Deze regel geldt tijdelijk niet meer omdat Nederland geen dienstplicht meer heeft.
Same herequote:Op woensdag 11 januari 2023 18:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik ouder dan 45
Eh 1997 is 25 jaar geleden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Same here
Ik heb zelfs mijn dienstplicht nog vervuld in Duitsland, de linie om het westen te verdedigen tegen de russen![]()
Maar dat is ondertussen 35 jaar geleden.
2 jaar later hebben ze de dienstplicht dan ook geschorst, wsl wegens zinloosheid
Hoeveel landgenoten moet Rusland nog meer vermoorden voor je de huidige Nederlandse opstelling terecht vindt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:03 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Apart is dat hè, je zou toch het tegenovergestelde verwachten met de opstelling van Nederland richting Rusland.
Belgisch leger hequote:Op woensdag 11 januari 2023 18:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh 1997 is 25 jaar geleden.
Opschorting dienstplicht kwam pas ter sprake paar jaar er voor als ik het me goed herinner.
Niet in 89/90 dacht ik zo..
Heeft die Amerikaanse generaal ook niet eens gezegd dat ze beter de nazi's hadden kunnen helpen om de Russen te verjagen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Wisten jullie dat de grootste bondgenoot van nazi Duitsland aan de start van de oorlog een jaar later enorme materiële hulp van de VS en GB heeft gekregen om de oorlog langer te laten duren!?
Hoezo DIE Amerikaanse generaal?quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heeft die Amerikaanse generaal ook niet eens gezegd dat ze beter de nazi's hadden kunnen helpen om de Russen te verjagen?
Generaal patton ofzo.
Eh nee, niet bij de voorbeelden die je net kreeg,quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat zijn die redenen dan?
Als de NAVO een mobilisatie noodzakelijk vind worden wij gewoon opgeroepen.
Het is alleen nog niet voorgekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door theguyver op 11-01-2023 22:54:34 ]Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:32 schreef theguyver het volgende:
Ze hadden ook gewoon hun wapens kunnen afgeven...als je dat niet doet terwijl iemand je onder schot houdt, kan je wel weten wat te verwachten. Hij had ze ook gewoon kunnen afschieten zonder boe of ba, of een granaat in hun foxhole gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oekrainse legerkledij gebruikt ? Uit alle filmpjes die ik al gezien heb zijn er geen duidelijke uniformverschillen meer. Daarom dat ze ook allemaal gekleurde armbandjes dragen, net zoals bij airsoft tegenwoordig.
Ze zijn dan toch maar achter de vijandelijke linies geraakt. Zelfs met ander armbandje blijft dat een riskante operatie want je kan evengoed afgeknald worden door je eigen troepen.I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
In de filmpjes zijn ze shellshocked en zoals ik al zeg in de war als je dan een Oekraïense militair ziet en die beveelt dat dan kan ik me wel voorstellen dat ze duidelijk in de war zijn, het is ook een situatie wat afspeelt in luttle seconden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze hadden ook gewoon hun wapens kunnen afgeven...als je dat niet doet terwijl iemand je onder schot houdt, kan je wel weten wat te verwachten. Hij had ze ook gewoon kunnen afschieten zonder boe of ba, of een granaat in hun foxhole gooien.
En oekrainse legerkledij gebruikt ? Uit alle filmpjes die ik al gezien heb zijn er geen duidelijke uniformverschillen meer. Daarom dat ze ook allemaal gekleurde armbandjes dragen, net zoals bij airsoft tegenwoordig.
Ze zijn dan toch maar achter de vijandelijke linies geraakt. Zelfs met ander armbandje blijft dat een riskante operatie want je kan evengoed afgeknald worden door je eigen troepen.
Van de VS weet ik het niet. Churchill wilde in ieder geval vol de aanval inzetten op de ussr.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heeft die Amerikaanse generaal ook niet eens gezegd dat ze beter de nazi's hadden kunnen helpen om de Russen te verjagen?
Generaal patton ofzo.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Je voordoen als de vijand en jezelf niet kenbaar maken alvorens je aanvalt is een oorlogsmisdaad.
[..]
Van de VS weet ik het niet. Churchill wilde in ieder geval vol de aanval inzetten op de ussr.
Na Napoleon en Duitsland zouden zij het wél even klaren zeker ?quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Van de VS weet ik het niet. Churchill wilde in ieder geval vol de aanval inzetten op de ussr.
nopequote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Na Napoleon en Duitsland zouden zij het wél even klaren zeker ?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Unthinkablequote:The planners decided that without massive American help, Britain would probably fail. The assessment, signed by the Chief of Army Staff on 9 June 1945, concluded: "It would be beyond our power to win a quick but limited success and we would be committed to a protracted war against heavy odds".
Dit heb ik gelezen over Patton.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Je voordoen als de vijand en jezelf niet kenbaar maken alvorens je aanvalt is een oorlogsmisdaad.
[..]
In je eigen bron:quote:Op vrijdag 13 januari 2023 12:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dit heb ik gelezen over Patton.
https://skeptics.stackexc(...)ated-the-wrong-enemy
Hollywood moet zich niet met politiek bezig houden maar met films en series zonder politieke agenda.quote:
Mo' had ook kunnen bedanken, in tijden van oorlog belangrijkere zaken aan het hoofd zou je denken. Hij gaat ook nog es een uitgebreid praatje houden voor die bobo's.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hollywood moet zich niet met politiek bezig houden maar met films en series zonder politieke agenda.
Oh daar zit ik niet mee.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mo' had ook kunnen bedanken, in tijden van oorlog belangrijkere zaken aan het hoofd zou je denken. Hij gaat ook nog es een uitgebreid praatje houden voor die bobo's.
Hollywood is altijd de propaganda afdeling geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mo' had ook kunnen bedanken, in tijden van oorlog belangrijkere zaken aan het hoofd zou je denken. Hij gaat ook nog es een uitgebreid praatje houden voor die bobo's.
Meer iets van de laatste jaren.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hollywood is altijd de propaganda afdeling geweest.
CIA en Hollyweird dikke vrienden zijn.
Zijn we niet allemaal hetzelfde? We hebben allemaal een mening ergens over, en die dragen we ook uit. Dat die Hollywood lui dat ook doen is niks anders dan wat wij doen toch? Alleen hebben ze een groter platform, maar ze geven hun mening (of gescripte mening om meer mensen te bereiken). Maar ben wel met je eens dat een Zelensky daar ook niks te zoeken heeft. Oorlog is geen entertainment, hou dat ver van elkaar lijkt mij.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meer iets van de laatste jaren.
En dan heb ik het over de laatste decennia maar persoonlijk gezien word het erger en crinch.
Hollywood moet zich lekker bezig hoeden met films en series zonder politieke agenda tenzij de film of serie dan over het specifieke onderwerp gaat.
Zelfde dat bijna elke celeb zit gaat bemoeien met politiek, het is ook niet bevorderlijk voor hun eigen carrière.
Jup dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zijn we niet allemaal hetzelfde? We hebben allemaal een mening ergens over, en die dragen we ook uit. Dat die Hollywood lui dat ook doen is niks anders dan wat wij doen toch? Alleen hebben ze een groter platform, maar ze geven hun mening (of gescripte mening om meer mensen te bereiken). Maar ben wel met je eens dat een Zelensky daar ook niks te zoeken heeft. Oorlog is geen entertainment, hou dat ver van elkaar lijkt mij.
Dat er ook al gesproken is over films in de toekomst die de heldendaden van de Oekrainers op film zal zetten maakt mij echt verdrietig. Er worden nu dagelijks onschuldige mensen gedood en er is al sprake van films.... Triest, dieptriest.
Ik kan me hier wel aardig in vindenquote:Op maandag 16 januari 2023 23:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup dat bedoel ik dus.
Een platform geven op award shows en daar een politieke statement maken..
Kijk als er nu een documentaire was over een verslaggever daar dan kan ik het me nog enigszins beetje voorstellen..
Als bijvoorbeeld zoiets een award zou hebben gewonnen..
Maar Sean Penn die verder daar niks mee van doen heeft ..
Nee.
Je moet gewoon een grens trekken en zeg al Hollywood slaat behoorlijk door met hun politieke agenda tegenwoordig.
En de oorlog is niet eens voorbij de oorlog is in volle gang.
Ik zie al helemaal voor me een Netflix film over een lesbische
mannelijke getinte Amerikaan die naar Oekraïne gaat om daar te vechten maar verliefd word op een geïndoctrineerde Rus die door hem gevangen word genomen nadat hij in zijn eentje een heel Wagner bataljon verslaat..
Eh no thanks.
Voor de geinteresseerd....quote:Op maandag 16 januari 2023 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oorlog is geen entertainment, hou dat ver van elkaar lijkt mij.
quote:Een van de officiële doelen van Vladimir Poetins ‘speciale militaire operatie’ tegen Oekraïne is ‘denazificatie’. Het Westen doet dit af als Russische propaganda, maar er is wel degelijk veel bewijs uit neutrale bronnen dat de politieke en militaire koers van Oekraïne sterk wordt bepaald door neonazistische en extreemrechtse groepen. Zij houden het regime van Volodymyr Zelensky in een ijzeren greep door elke poging tot vrede met ‘pro-Russische groepen’ in de kiem te smoren, terwijl ze bouwen aan een wereldwijd netwerk van strijders die ‘blanke suprematie’ nastreven.
Lachwekkend artikel natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Candymannetje het volgende:
Mooi stukje over het AZOV bataljon.
http://deanderekrant.nl/n(...)hun-greep-2023-01-10
[..]
Alsof dat ook maar iets van een rechtvaardiging zou zijn om woonwijken plat te bombarderen..quote:Maar hoe democratisch en vooruitstrevend is Oekraïne werkelijk? Er is heel veel bewijs dat het regime van Zelensky politiek en militair zwaar leunt op extreemnationalistische, openlijk neonazistische, gewelddadige groepen. Dat blijkt uit vele geloofwaardige bronnen.
Kan je dat ook onderbouwen?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Lachwekkend artikel natuurlijk.
[..]
Alsof dat ook maar iets van een rechtvaardiging zou zijn om woonwijken plat te bombarderen..
Niemand maar dan ook helemaal niemand beweert dat Oekraïne een soort heilig gidsland is oid. Als je je zo druk maakt om extreemnationalistische, openlijk neonazistische, gewelddadige groepen dan is Rusland nog altijd koploper vergeleken met Oekraïne.
Oei oei iemand doorprikt zelenskis fantasiewereldjequote:Adviseur president Zelensky neemt ontslag na verkeerde uitspraak over raketaanval Dnipro
Een adviseur van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft ontslag genomen nadat hij een verkeerde uitspraak deed over de Russische raketaanval op Dnipro zaterdag. Daarbij kwamen zeker 44 mensen om het leven. Oleksi Arestovytsj zei enkele uren na de feiten op YouTube dat het erop leek dat de Russische raket op een flatgebouw was gevallen nadat ze uit de lucht geschoten was door Oekraïense luchtafweer. Dat veroorzaakte veel kritiek. Volgens de officiële Oekraïense versie van de feiten was de Russische raketaanval een voltreffer.
https://www.hln.be/buiten(...)val-dnipro~a0668200/
Je weet dat Rusland in 2014 vrijwel gelijk de rebellen aan voerde zorgde dat zware wapens in stede werd geplaatst zodat Oekraïne niet terug kon vechten zonder burger slachtoffers te veroorzaken.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De leider van Wagner groep.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je dat ook onderbouwen?
Ik kan niet zo veel vinden over openlijk neonazistische groepen in Rusland.
Pas geleden zag ik wel een filmpje van een Rus die in Moskou wat nazistische uitingen deed maar die kreeg gelijk een paar klappen
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:05 schreef theguyver het volgende:
En dat niet alleen, want dit gedeelte van geschiedenis is gewoon even gewist in Rusland is dat men samen met Duitsland een akkoordje had gegooid in het opsplitsen van Duitsland Polen.
Ze claimen 'veel bewijs uit neutrale bronnen' maar laten het daarbij.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De bronnen staan in het artikelquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze claimen 'veel bewijs uit neutrale bronnen' maar laten het daarbij.
Dat is net zoiets als "er is veel bewija dat de aarde plat is" en vervolgens niet met al dat bewijs komen.
Niet echt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De bronnen staan in het artikel
Oef don't get me started, zie de eerste 10 delen van het FE topic.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze claimen 'veel bewijs uit neutrale bronnen' maar laten het daarbij.
Dat is net zoiets als "er is veel bewija dat de aarde plat is" en vervolgens niet met al dat bewijs komen.
FE?quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oef don't get me started, zie de eerste 10 delen van het FE topic.
Ik dacht zelfs dat de VS ook munitie koopt van Z Korea om aan oekraine te leveren ?quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:48 schreef Candymannetje het volgende:
De USA gaat artilleriegranaten vanuit Israël naar Oekraïne brengen.
Oekraïne heeft tekort en ze kunnen niet snel genoeg bij maken in de USA.
Israël is daar niet blij mee omdat ze een neutrale houding hebben in de oorlog.
bron voor dit soort beweringen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:07 schreef UncleScorp het volgende: Hun luchtafweer schiet toch alles uit de lucht ? Zelfs hun eigen helikopters
of benieuwd hoe ze dat ook weer op de rus zullen proberen steken.
Ik zat ook te denken aan een gevalletje friendly fire eigenlijk.quote:
Tuurlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan een gevalletje friendly fire eigenlijk.
Maar geen onderbouwing verder, onderbuikje was aan het praten.
De VS wil … spot on.quote:“VS wil Oekraïne steunen in hun poging de Krim terug te winnen”
De Amerikaanse regering van president Biden overweegt Oekraïne de middelen te geven om het schiereiland de Krim, dat in 2014 illegaal door Rusland werd geannexeerd, aan te vallen. Dat schrijft ‘The New York Times’. Volgens Oekraïense militaire strategen zijn de Verenigde Staten en hun wapens de sleutel tot succes.
https://www.hln.be/buiten(...)-te-winnen~a1781519/
Het is op oekrainse bodem, dus ach pech als het wel realistisch blijkt te zijn, zal hun een zorg wezen. Lekker boeieuh…quote:Maar de angst voor mogelijk escalatie neemt volgens bronnen van de Amerikaanse krant af. “Ik heb het gevoel dat de regering steeds meer inziet dat de dreiging van Russische escalatie misschien niet is wat ze eerder dacht”, zegt de voormalige Amerikaanse generaal Ben Hodges.
Grappige is wel dat een onderbuikgevoel vaak wel een juiste reactie isquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan een gevalletje friendly fire eigenlijk.
Maar geen onderbouwing verder, onderbuikje was aan het praten.
-weg-quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oef don't get me started, zie de eerste 10 delen van het FE topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |