abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207479054
Let's go!

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
  maandag 9 januari 2023 @ 12:39:56 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207481217
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.

Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.

Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.

Is het de moeite waard om dit stadje te houden?
Vanuit moraal standpunt ja, voor militair standpunt, nee.

Het begint een beetje op Stalingrad te lijken.

Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.

De reden waarom de Russen het willen lees hier onder
https://www.euractiv.com/(...)-underground-cities/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207481308
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.

Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.

Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.

Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.

Lastig keuze om te maken.
Wat is belangrijker: grond of mensenlevens?
Ik zou geen goede leider zijn denk ik want ik zou die keuze niet willen maken.
pi_207481322
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:

nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad light :P Maar qua stad die er eigenlijk strategisch niet heel erg toe doet wel ja.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:14:57 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207481779
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad light :P Maar qua stad die er eigenlijk strategisch niet heel erg toe doet wel ja.
Nou jah geen Stalingrad maar denk dat er toch wel duizenden doden zijn gevallen alleen bij dit stadje.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:29:36 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207481955
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lastig keuze om te maken.
Wat is belangrijker: grond of mensenlevens?
Ik zou geen goede leider zijn denk ik want ik zou die keuze niet willen maken.
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.

De enige reden waarom ik denk dat ze inderdaad Bakhmut niet hebben opgegeven is dat ze inderdaad de Russen nogal behoorlijk uitdunnen.
pi_207482000
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.

De enige reden waarom ik denk dat ze inderdaad Bakhmut niet hebben opgegeven is dat ze inderdaad de Russen nogal behoorlijk uitdunnen.
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Ze trekken ergens een grens.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:04:16 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207483088
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Hup klopt en denk dat ze dus niet opgeven omdat ze (en ik gok dit) veel meer Russische slachtoffers maken in die regio dan dat ze zelf verliezen.

Zoals ik hier boven al aangaf.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:03:11 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207484065
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is dat niet hoe dat altijd gaat?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_207484303
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Is dat niet hoe dat altijd gaat?
Dat klopt.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:43:27 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207484766
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt.
Anders was de oorlog al afgelopen voor deze begon.
Aangezien het niet de bedoeling was van Rusland om Oekraïne te annexeren en toch deden ze exact dat.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:49:50 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207486311
https://9gag.com/gag/aqenjgZ?ref=android

Rus uit Yakutiya regio ten noorden van Mongolië is erg verbaasd dat in het bezette plaatsje hij nogal onvriendelijk word behandeld en hij als bezetter word beschouwd.
pi_207493188
Gelukkig is er ook nog eens leuk nieuws.
quote:
Het hoofd van Tsjetsjenië gaf een pitbull terug aan een krijgsgevangene van de Oekraïense strijdkrachten

Deze zomer werd een hond van een Oekraïense soldaat gevonden onder de ruïnes van de Azovstal-fabriek in Marioepol. De hond kreeg de bijnaam Borz ("Wolf").

Ondanks de geboden omstandigheden kon Borz niet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dag na dag nam het verlangen van de hond alleen maar toe. Toen we zijn angst zagen, hadden we geen andere keuze dan hem over te dragen aan zijn rechtmatige eigenaar die na zoeken inderdaad werd gevonden.

- Ik vind dat dieren niet mogen lijden vanwege politieke en andere meningsverschillen. We hebben de hond niet teruggegeven aan het leger, maar aan zijn rechtmatige eigenaar", aldus Ramzan Kadyrov.
Filmpje in de link

https://t.me/berichten_uit_Donbass/7473
  dinsdag 10 januari 2023 @ 08:18:58 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207493386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 07:44 schreef Candymannetje het volgende:
Gelukkig is er ook nog eens leuk nieuws.
[..]
Filmpje in de link

https://t.me/berichten_uit_Donbass/7473
Geven ze de befaamde wasbeer ook terug?
https://www.ad.nl/buitenl(...)in-cherson~a5044ad6/
  dinsdag 10 januari 2023 @ 08:48:53 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207493621
Hoe word je alleen heerser.
Wat beeld en uitleg over een van de weinige politieke tegenstanders van Poetin.

Risico van vak is dat je dit namelijk 9/10 niet overleefd.

pi_207493984
Weet iemand of dit echt is?

Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 09:45:32 #17
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_207494079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:

[ afbeelding ]
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.
A child is born with no state of mind.
pi_207494224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:45 schreef SuperHartje het volgende:

[..]
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.
Dit is toch het topic over de oorlog in Oekraïne?
En aangezien dit document nooit bevestigd is valt het tot nu toe onder de complottheorieën en lijkt BNW mij dus de juiste plek om dit te bespreken.
Of zie ik dat verkeerd?
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 10:11:34 #19
5428 crew  miss_sly
pi_207494282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:

[ afbeelding ]
Hier kun je het hele document lezn:

https://nsarchive.gwu.edu(...)conversation-between
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207494284
Ik heb de bron gevonden, de link stond in het plaatje dus dat was niet zo moeilijk.
Nou is de vraag hoe betrouwbaar die website is.
https://nsarchive.gwu.edu(...)conversation-between
-edit- miss_sly was me voor
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:14:29 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_207496604
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_207496936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
aangezien dit document nooit bevestigd is valt het tot nu toe onder de complottheorieën en lijkt BNW mij dus de juiste plek om dit te bespreken.
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.
pi_207497049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?

[ twitter ]
Jij denkt dat ie naar Kiev vliegt?
pi_207497157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[ twitter ]
Hij was daar om de groene doel te ondertekenen
Als ik de internet berichten moet geloven dan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207497213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:38 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.
Misschien dat jij het nooit ontkend hebt maar ik heb toch voldoende mensen horen zeggen dat het helemaal niet waar was.
Fijn dat ik nu een verslag heb gevonden waar het staat beschreven.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 14:06:00 #26
5428 crew  miss_sly
pi_207497254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien dat jij het nooit ontkend hebt maar ik heb toch voldoende mensen horen zeggen dat het helemaal niet waar was.
Fijn dat ik nu een verslag heb gevonden waar het staat beschreven.
Dan wisten die mensen niet waar ze het over hadden.

Het is algemeen bekend dat erover gesproken is, maar dat het nooit is vastgelegd in de overeenkomst, schriftelijk, zwart-op-wit met handtekeningen. Als je iets werkelijk heel belangrijk vindt, is dat wel wat je moet doen, natuurlijk. Erover praten betekent niet een afspraak maken.
pi_207497344
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat erover gesproken is, maar dat het nooit is vastgelegd in de overeenkomst, schriftelijk, zwart-op-wit met handtekeningen. Als je iets werkelijk heel belangrijk vindt, is dat wel wat je moet doen, natuurlijk. Erover praten betekent niet een afspraak maken.
Dat zegt genoeg over de kennis van de leden van de Europese unie.

quote:
Mythe 4: “De huidige crisis is de schuld van de NAVO en het Westen. Als zij zich aan hun belofte hadden gehouden om het bondgenootschap niet uit te breiden, zou Rusland zich niet bedreigd voelen.”

Onjuist. Een dergelijke belofte is nooit gedaan, en ook is die nooit aan de NAVO gevraagd. Door de Russische staat gecontroleerde media hebben vaak beweerd dat Sovjetleider Michail Gorbatsjov “mondeling” was beloofd dat de NAVO niet verder zou uitbreiden dan het herenigde Duitsland. In werkelijkheid heeft Gorbatsjov zelf deze bewering ontkend in een interview uit 2014, door te zeggen dat “het onderwerp van “NAVO-uitbreiding” helemaal niet was besproken, en in die jaren ook niet ter sprake werd gebracht. Ik zeg dit met volle verantwoordelijkheid. Geen enkel Oost-Europees land heeft de kwestie ter sprake gebracht, zelfs niet nadat het Warschaupact in 1991 ophield te bestaan.”

Deze zogenaamde mondelinge afspraken zijn een verzinsel. NAVO-leden zijn nooit politieke of juridisch bindende verplichtingen aangegaan om het bondgenootschap niet uit te breiden tot buiten de grenzen van het herenigde Duitsland.

De bewering dat de NAVO heeft beloofd niet uit te breiden geeft een fundamenteel onjuiste voorstelling van de aard van het bondgenootschap. De NAVO is een defensieve alliantie en “breidt zich niet uit” in imperialistische zin. Beslissingen over het NAVO-lidmaatschap worden genomen door elke individuele kandidaat en door de huidige 30 NAVO-bondgenoten. Elke soevereine staat kan zijn eigen weg kiezen en aangrenzende staten - in dit geval Rusland - hebben niet het recht om tussenbeide te komen.
https://netherlands.repre(...)kraine-2022-03-03_nl
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 14:15:49 #28
5428 crew  miss_sly
pi_207497380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zegt genoeg over de kennis van de leden van de Europese unie.
[..]
https://netherlands.repre(...)kraine-2022-03-03_nl
De zin die hierboven rood-onderstreept is, staat ook niet in het document als je het helemaal leest. Dus of dat daadwerkelijk is gezegd/beloofd, is de vraag.
Er is wel over gesproken, maar nooit vastgelegd, dus er is geen afspraak waar men zich aan dient te houden.

Zo heb ik het begrepen in ieder geval.
pi_207497469
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De zin die hierboven rood-onderstreept is, staat ook niet in het document als je het helemaal leest. Dus of dat daadwerkelijk is gezegd/beloofd, is de vraag.
Er is wel over gesproken, maar nooit vastgelegd, dus er is geen afspraak waar men zich aan dient te houden.

Zo heb ik het begrepen in ieder geval.
Pagina 6, 2e alinea.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 14:30:53 #30
5428 crew  miss_sly
pi_207497562
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Pagina 6, 2e alinea.
Ah ja, ik zie het.

Gek dat Gorbachov daar helemaal niet op reageert in de volgende alinea. Kennelijk is dat niet zo belangrijk voor hem geweest. Ook gezien het feit dat het niet is meegenomen in het uiteindelijke, ondertekende verdrag.
pi_207497570
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ah ja, ik zie het.

Gek dat Gorbachov daar helemaal niet op reageert in de volgende alinea. Kennelijk is dat niet zo belangrijk voor hem geweest. Ook gezien het feit dat het niet is meegenomen in het uiteindelijke, ondertekende verdrag.
Die zal wel weer bezopen zijn geweest.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 14:34:54 #32
5428 crew  miss_sly
pi_207497610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja, niet de beste staat van zijn om belangrijke internationale zaken te regelen. Dat kun je toch moeilijk het westen kwalijk nemen verder.
pi_207497644
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tja, niet de beste staat van zijn om belangrijke internationale zaken te regelen. Dat kun je toch moeilijk het westen kwalijk nemen verder.
Nou heb ik niet veel met die man, hij heeft er best een zooitje van gemaakt.
Maar misbruik maken van mensen vind ik niet netjes en is in bepaalde situaties ook strafbaar.
Dus ja ik neem het ze wel kwalijk.
Verder ben ik niet tegen de NAVO of het westen.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 14:40:36 #34
5428 crew  miss_sly
pi_207497689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou heb ik niet veel met die man, hij heeft er best een zooitje van gemaakt.
Maar misbruik maken van mensen vind ik niet netjes en is in bepaalde situaties ook strafbaar.
Dus ja ik neem het ze wel kwalijk.
Verder ben ik niet tegen de NAVO of het westen.
Wat neem je ze dan kwalijk en in hoeverre hebben ze dan misbruik gemaakt van die man? Hij heeft het ook niet allemaal alleen gedaan, he? Er zit ook een heel bataljon mensen achter die meekijken, -lezen, -luisteren, -beslissen en uiteindelijk goedkeuren.
pi_207497734
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat neem je ze dan kwalijk en in hoeverre hebben ze dan misbruik gemaakt van die man? Hij heeft het ook niet allemaal alleen gedaan, he? Er zit ook een heel bataljon mensen achter die meekijken, -lezen, -luisteren, -beslissen en uiteindelijk goedkeuren.
Geen idee hoe het allemaal gegaan is, dat staat er niet bij.
Maar feit is dat ze het toegezegd hebben en niet zijn nagekomen.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 14:46:19 #36
5428 crew  miss_sly
pi_207497764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee hoe het allemaal gegaan is, dat staat er niet bij.
Maar feit is dat ze het toegezegd hebben en niet zijn nagekomen.
Het is besproken en niet opgenomen.

Het is geen toezegging. Er staat "IF we maintain a presence in a Germany that is a part of NATO, there would be....".

Het is een opmerking, geen belofte.
pi_207497803
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is besproken en niet opgenomen.

Het is geen toezegging. Er staat "IF we maintain a presence in a Germany that is a part of NATO, there would be....".

Het is een opmerking, geen belofte.
Het is niet opgenomen maar wel beschreven.
En die aanwezigheid in Duitsland is gebleven.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 15:59:11 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207498613
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In feite maakt het weinig uit of het wel of niet ondertekend is, er zijn ook afspraken gemaakt die wel op papier stonden, bijvoorbeeld de soevereiniteit van Oekraïne bij het terugsturen van alle nukes die ze nog hadden eind jaren 90.

quote:

[..]
Denk dat je Jeltsin bedoeld, toen die aan de macht kwam nam die het niet zo nauw meer met zich gedragen als een politicus.
https://www.hln.be/buiten(...)-pizzatent~a4ed0b4d/
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 16:10:34 #39
5428 crew  miss_sly
pi_207498762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
In feite maakt het weinig uit of het wel of niet ondertekend is, er zijn ook afspraken gemaakt die wel op papier stonden, bijvoorbeeld de soevereiniteit van Oekraïne bij het terugsturen van alle nukes die ze nog hadden eind jaren 90.
[..]
Denk dat je Jeltsin bedoeld, toen die aan de macht kwam nam die het niet zo nauw meer met zich gedragen als een politicus.
https://www.hln.be/buiten(...)-pizzatent~a4ed0b4d/
Daar heb je een goed punt. Ondertekende verdragen veegt Rusland ook zijn kont mee af, dus op zichzelf maakt het niet heel veel uit.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 16:21:56 #40
236264 crew  capricia
pi_207498901
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar heb je een goed punt. Ondertekende verdragen veegt Rusland ook zijn kont mee af, dus op zichzelf maakt het niet heel veel uit.
Precies.
Zelfs Poetin heeft voor die grens getekent.
twitter

En hier nog wat verdragen:
twitter

Poetin lapt het allemaal aan zijn laars.
Maar de Navo!! :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 10 januari 2023 @ 16:25:52 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207498948
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dan kan je gaan beginnen over wat nu belangrijker is, en vooral wat de Russen belangrijker vinden, een mondelinge afspraak of een papier geschreven afspraak.

Het feit dat NATO dus Oekraïene steunt vanwege deze op papier gezette afspraken.

Maar dan nog Oekraïene zit niet bij NATO en ook al had het de wens bij de NATO te komen je komt niet zomaar bij de NATO er is namelijk een grote administratieve rompslomp er omheen plus toestemming van alle leden van de NATO voor je er überhaupt bij mag.

Rusland weet dit dondersgoed want de hele reden waarom Rusland zelf dus niet bij de NATO komt is omdat het land zelf een van de grote redenen was waarom de NATO was opgericht.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 16:32:40 #42
236264 crew  capricia
pi_207499024
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
-Knip-
Hier het hele filmpje:
https://m.topky.sk/cl/10/(...)anku--Upokojuje-ludi

Lijkt toch iemand anders te zijn.
Maar wellicht lijken al die Oekraïners op elkaar. :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 10-01-2023 17:52:59 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:28:35 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207499736
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Precies.
Zelfs Poetin heeft voor die grens getekent.
[ twitter ]

En hier nog wat verdragen:
[ twitter ]

Poetin lapt het allemaal aan zijn laars.
Maar de Navo!! :')
Rusland doet voor de zoveelste keer een poging om hun incompetentie in de schoenen van nato te schuiven

https://www.reuters.com/w(...)-ukraine-2023-01-10/

Zoals zelensky zelf ooit al eens als grapje gebruikte.

Ik vind het wel grappig dat men alles er aan probeert te doen om zelensky weg te zetten als een of andere idioot en oplichter etc.
Men komt dan vooral terug op zijn geschiedenis als comedy acteur maar niet wat hij NU doet.

Helemaal hilarische is dat het hem kwalijk word genomen dat hij om steun vraagt om zijn land te redden.

Enig idee wat Churchill deed toen GB zo'n beetje als enig nog tegen nazi Duitsland vocht?
Juist exact hetzelfde.
pi_207500845
quote:

[..]
Of mss dacht ie dat de tegenpartij te vertrouwen was ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207500976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:28 schreef theguyver het volgende:

Enig idee wat Churchill deed toen GB zo'n beetje als enig nog tegen nazi Duitsland vocht?
Juist exact hetzelfde.
Churchill niet PM toen WWII begon.
Neville Chamberlain heeft oorlog verklaard.

Young Churchill oorlogs misdadiger in Boer Oorlog was.
The man was a drunk and complete en utter bastard.

Ask an Irishman what they think of him and what he did there with the Black and Tans.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tingo op 10-01-2023 19:06:37 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:13:31 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207501204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:01 schreef Tingo het volgende:

[..]
Churchill niet PM toen WWII begon.
Neville Chamberlain heeft oorlog verklaard.

Young Churchill oorlogs misdadiger in Boer Oorlog was.
The man was a drunk and complete en utter bastard.
Lees ff goed en ik citeer mezelf nogmaals.

"Enig idee wat Churchill deed toen GB zo'n beetje als enig nog tegen nazi Duitsland vocht?"

Op het moment dat UK als enige overbleef vlak na de evacuatie van Duinkerken heeft Churchill ontzettend vaak contact gehad met de VS om bepaalde regelingen te treffen om zijn land te helpen om door te kunnen vechten.
Voedsel wapens etc etc.

Daar duld ik op, dat jij m een klootzak vind.. tja moet je lekker zelf weten.

Zonder GB en de hulp die men kreeg vanuit de VS en sommige andere landen, was de oorlog compleet anders gelopen.
pi_207501415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:13 schreef theguyver het volgende:

Zonder GB en de hulp die men kreeg vanuit de VS en sommige andere landen, was de oorlog compleet anders gelopen.
En nu kloppen we onszelf op de borst dat we een land en bevolking gewoon wat wapens sturen terwijl het compleet naar de verdoemenis gaat.
En Rusland vindt het ok natuurlijk. NATO bevechten over gans de landgrenzen ? Nah, NATO stuurt al hun materiaal naar de oekrainse grinder. Logisch dat ze de aanvoerlijnen van westerse wapenleveringen niet stil leggen.
Keep em coming boys :6
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207501559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Lees ff goed en ik citeer mezelf nogmaals.

Had ik al goed gelezen.

Het idee dat Churchill een of ander held was een myth is.

Tis off-topic anyhoos dus ik ga niet verder in discussie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tingo op 10-01-2023 19:40:08 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_207501840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En nu kloppen we onszelf op de borst dat we een land en bevolking gewoon wat wapens sturen terwijl het compleet naar de verdoemenis gaat.
En Rusland vindt het ok natuurlijk. NATO bevechten over gans de landgrenzen ? Nah, NATO stuurt al hun materiaal naar de oekrainse grinder. Logisch dat ze de aanvoerlijnen van westerse wapenleveringen niet stil leggen.
It's another big avoidable shitshow which has been created out of a conflict that has been going on for years.
Ik vraag me af hoe erg de situatie daar echt is.
Fake war 1984 imo.
pi_207501870
quote:
Verbijsterde Russische veteraan: “De gesel van deze oorlog is de totale leugen op alle niveaus”

De Russische militaire leiding heeft een groeiend geloofwaardigheidsprobleem. Leugens worden verteld en verslagen verfraaid om de werkelijke situatie aan het front te verbloemen. “De gesel van deze oorlog is de totale leugen op alle niveaus”, schrijft een oorlogsveteraan op Telegram. Ook een hooggeplaatste parlementariër heeft geëist dat “het Russisch leger stopt met liegen”.

https://www.hln.be/buiten(...)le-niveaus~abeea5b6/
Gelukkig kunnen we de waarheidsgetrouwe berichtgeving van [Z] klakkeloos vertrouwen :+
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:47:47 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207503189
quote:

[..]
Wat is volgens jou de beste oplossing dan?
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:53:03 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207503285
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:45 schreef Tingo het volgende:

[..]
It's another big avoidable shitshow which has been created out of a conflict that has been going on for years.
Ik vraag me af hoe erg de situatie daar echt is.
Fake war 1984 imo.
Ah snap ik ook gelijk waar de inflatie vandaan komt.

Kost namelijk behoorlijk wat om dit conflict in scène te zetten.

Of niet ;)
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:57:11 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207503343
quote:

[..]
Oh veel Navo landen tussen de 10 en 15% de VS nog geen 5%
Van hun materiaal.

Hoe dichter bij Oekraïene hoe meer procent er is verstuurd btw.

Nederland zelf nog geen 2,5%
pi_207507227
quote:

[..]
NAVO houdt het beste materiaal voor zichzelf achter de hand (gevechtsvliegtuigen, kruisraketten, drones en main battle tanks). Dus hoe je erbij komt dat NAVO al hun materiaal sturen begrijp ik niet. Als ze dat hadden gestuurd dan was Rusland al teruggedrongen naar hun eigen land.
pi_207507468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:58 schreef Jaeger85 het volgende:
Als ze dat hadden gestuurd dan was Rusland al teruggedrongen naar hun eigen land.
uhu :Y :+

Dus ze/we laten bewust de oekrainers in de pan hakken ?
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:33:05 #56
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207507492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Iets met nukes en zo.
Onikaan ni ov dovah
pi_207507538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nee ze laten het niet bewust zo ver escaleren dat er een risico bestaat op een nucleaire escalatie.

Wat bedoel je trouwens met in de pan hakken? De Russen boeken al bijna 10 maanden geen terreinwinst meer.
pi_207507970
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee ze laten het niet bewust zo ver escaleren dat er een risico bestaat op een nucleaire escalatie.

Wat bedoel je trouwens met in de pan hakken? De Russen boeken al bijna 10 maanden geen terreinwinst meer.
geen terreinwinst ?
Demilitarisering kan gerust zonder terreinwinst.

Ah juist .... jullie denken dat ze gans Europa willen veroveren. Was het ff vergeten :+
pi_207508204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
geen terreinwinst ?

Ah juist .... jullie denken dat ze gans Europa willen veroveren. Was het ff vergeten :+
Nee hun doel was om heel Oekraine te veroveren. Daar falen ze tot op heden keihard in. Die demilitasering schiet ook niet echt op. Oekraïne heeft nog een miljoen soldaten over.
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:18:17 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207508646
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kleine correctie ze boeken wel terreinwinst althans de afgelopen 2 maanden maar wil niet zeggen dat het veel is, momenteel gooien ze alles op alles in de regio van Bakhmut vooral in het noorden van deze plaats.

quote:

[..]
geen terreinwinst ?

Als je het zo bekijkt 160miljoen tegen 40miljoen en als ze doorgaan dat ze elkaar volledig uitroeien want ik heb niet het idee dat Oekraïene veel meer verliezen leid dan Rusland maar als ze doorgaan en dus zelf 40 miljoen opofferen, ja dan kom je er wel.
Maar gaat niet ten goede van zijn eigen bevolking.
pi_207508711
Demilitarisering _O- Hun leger is alleen maar groter geworden. En rusland is de grootste leverancier :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:57:58 #62
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207509219
quote:

[..]
geen terreinwinst ?

Vraag is dan nog, waarom dan? Dan ruim je een leger op om een oorlog te voorkomen door diezelfde oorlog te starten of zo? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_207509380
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kleine correctie ze boeken wel terreinwinst althans de afgelopen 2 maanden maar wil niet zeggen dat het veel is, momenteel gooien ze alles op alles in de regio van Bakhmut vooral in het noorden van deze plaats.
[..]
Als je het zo bekijkt 160miljoen tegen 40miljoen en als ze doorgaan dat ze elkaar volledig uitroeien want ik heb niet het idee dat Oekraïene veel meer verliezen leid dan Rusland maar als ze doorgaan en dus zelf 40 miljoen opofferen, ja dan kom je er wel.
Maar gaat niet ten goede van zijn eigen bevolking.
Oorlog is nooit ten goede van de bevolking.
Degene die er beter van worden staan ver boven de burger.
Landsbelang boven belang van de burger.
pi_207509539
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:24 schreef over_hedge het volgende:
Demilitarisering _O- Hun leger is alleen maar groter geworden. En rusland is de grootste leverancier :')
uhu
Dus wanneer gaan ze de rus buiten kegelen ?

ow bijna vergeten : :') :') :') :N :N _O- _O- _O- _O- enz
pi_207509546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
uhu
Dus wanneer gaan ze de rus buiten kegelen ?
Voorlopig niet. Is je al meerdere keren verteld dat je van alle 2 de kanten weinig hoeft te verwachten in de winter.
  woensdag 11 januari 2023 @ 12:35:51 #66
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207509807
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oorlog is nooit ten goede van de bevolking.
Degene die er beter van worden staan ver boven de burger.
Landsbelang boven belang van de burger.
Klopt, maar de bevolking wil niet bezet worden door hun buurland.

Heel gek iets dat een volk terug vecht wanneer een buitenlandse bezetter je land binnen valt en hun wil aan dat volk op legt.

De geschiedenis staat hier bomvol mee.

Ik zou ook terug vechten als Rusland hier de dienst zou komen uitmaken.

Zou jij ze opwachten met een bloemetje?
pi_207511018
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt, maar de bevolking wil niet bezet worden door hun buurland.

Heel gek iets dat een volk terug vecht wanneer een buitenlandse bezetter je land binnen valt en hun wil aan dat volk op legt.

De geschiedenis staat hier bomvol mee.

Ik zou ook terug vechten als Rusland hier de dienst zou komen uitmaken.

Zou jij ze opwachten met een bloemetje?
Ik maak dat ik weg kom.
De hoge heren maken ruzie en ik kan kogels gaan koppen zeker?
Ze gaan zelf maar met hun vrienden en familie strijden.
  woensdag 11 januari 2023 @ 14:09:03 #68
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207511125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik maak dat ik weg kom.
Moet je daar wel de middelen voor hebben.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 januari 2023 @ 14:23:13 #69
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207511368
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik maak dat ik weg kom.
Dus als ik het goed begrijp.
Iemand stampt jou huis binnen claimt het en jij gaat gewoon weg??
Zonder ook maar iets te doen..

No offense, ben jaren bnw gewend en hier is men best wel anti overheid etc al heb ik niet vaak een oplossing gezien om in opstand te komen tegen de regering en zo maar gewoon weg gaan is de eerste keer dat ik het hoor.
pi_207511540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp.
Iemand stampt jou huis binnen claimt het en jij gaat gewoon weg??
Zonder ook maar iets te doen..

No offense, ben jaren bnw gewend en hier is men best wel anti overheid etc al heb ik niet vaak een oplossing gezien om in opstand te komen tegen de regering en zo maar gewoon weg gaan is de eerste keer dat ik het hoor.
Ja ik heb het probleem niet veroorzaakt dus ik ben ook niet van plan om mijn leven daar voor op te offeren.
Als iemand mijn huis binnen valt als we niet in staat van oorlog zijn is het een ander verhaal.
pi_207511555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Moet je daar wel de middelen voor hebben.
Dat is ook zo en ook afhankelijk van de situatie.
Stel dat Duitsland en België al in oorlog zijn, dan wordt het best lastig.
  woensdag 11 januari 2023 @ 14:46:07 #72
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207511653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ik heb het probleem niet veroorzaakt dus ik ben ook niet van plan om mijn leven daar voor op te offeren.
Als iemand mijn huis binnen valt als we niet in staat van oorlog zijn is het een ander verhaal.
Duidelijk.

Nederland heeft nu ongeveer 100.000 Oekraïense vluchtelingen opgevangen.

Stel voor Oekraïene geeft het op, dus laten we er dan nog even +-200.000 dan bij optellen.

Rusland zit niet stil en gaat vrolijk verder polen Hongarije Roemenië etc etc..

Ook allemaal maar opvangen?
pi_207511745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Duidelijk.

Nederland heeft nu ongeveer 100.000 Oekraïense vluchtelingen opgevangen.

Stel voor Oekraïene geeft het op, dus laten we er dan nog even +-200.000 dan bij optellen.

Rusland zit niet stil en gaat vrolijk verder polen Hongarije Roemenië etc etc..

Ook allemaal maar opvangen?
Als de oorlog voorbij is kunnen ze toch weer terug?
Als ze niet terug gaan vind ik het ook best, heb geen last van die mensen.
En ik ben niet degene die daar een oplossing voor moet zoeken.
  woensdag 11 januari 2023 @ 15:05:16 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207511892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als de oorlog voorbij is kunnen ze toch weer terug?
Dat hangt er maar net van af hoe de bezetter zich gedraagt.
Onikaan ni ov dovah
pi_207511926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat hangt er maar net van af hoe de bezetter zich gedraagt.
Zolang het oorlog is zal het niet al te best zijn.
Ik geloof al die propaganda verhalen niet waarin ze de vijanden af doen als het absolute kwaad.
Maar oorlog brengt het slechtste in mensen naar boven.
Als Nederland een mobilisatie in werking stelt en jij weigert heb je ook best een probleem.
  woensdag 11 januari 2023 @ 15:29:50 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207512100
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zolang het oorlog is zal het niet al te best zijn.
Ik geloof al die propaganda verhalen niet waarin ze de vijanden af doen als het absolute kwaad.
Maar oorlog brengt het slechtste in mensen naar boven.
Als Nederland een mobilisatie in werking stelt en jij weigert heb je ook best een probleem.
Je weet hoe het politiek gesteld is in Rusland je hebt een alleen heerser.

Als je ook maar iets tegen de overheid hebt draai je de nor in, homos en anders geaarde worden gediscrimineerd en misschien wel erger.

Het sneue is dat als je eenmaal geannexeerd bent hoor je dus aldus Rusland bij Rusland en dus kan je opgeroepen worden om voor hun te vechten in hun volgende oorlog..

Oh wacht volgens Rusland is het nog geen eens oorlog.

Oh en als het allemaal niet zo slecht is waarom slaan dan miljoenen op de vlucht en worden Oekraïeners als helden binnengehaald als ze naar maanden bevrijd worden van de Russen?

Ik heb in begin van topic al eens gevraagd of men beelden kon geven van de inval dat Russen werden binnengehaald als bevrijders..
Ik wacht nog steeds op enige beelden hiervan.. en dat was 11 maand geleden al zo'n beetje.

En ahh ja Nederland had het ook niet zo slecht toen Duitsland hier de dienst uit maakte toch?

Maar goed denk je nu echt dat Oekraïeners terug willen naar Rusland.

Aangezien het land dan geannexeerd is hoort het dan bij Rusland niet Oekraïene.

Oh en meerdere Russische leiders hadden al bekend gemaakt dat Oekraïene niet de eindhalte betrof.
Als eerste er na werd polen genoemd.

Oh en ik maak er dus op uit dat jij geen probleem hebt om in een Russische provincie Nederland te wonen begrijp ik.
pi_207512201
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als je ook maar iets tegen de overheid hebt draai je de nor in, homos en anders geaarde worden gediscrimineerd en misschien wel erger.

Het sneue is dat als je eenmaal geannexeerd bent hoor je dus aldus Rusland bij Rusland en dus kan je opgeroepen worden om voor hun te vechten in hun volgende oorlog..

Oh en als het allemaal niet zo slecht is waarom slaan dan miljoenen op de vlucht en worden Oekraïeners als helden binnengehaald als ze naar maanden bevrijd worden van de Russen?

Ik heb in begin van topic al eens gevraagd of men beelden kon geven van de inval dat Russen werden binnengehaald als bevrijders..
Ik wacht nog steeds op enige beelden hiervan.. en dat was 11 maand geleden al zo'n beetje.

En ahh ja Nederland had het ook niet zo slecht toen Duitsland hier de dienst uit maakte toch?

Oh en meerdere Russische leiders hadden al bekend gemaakt dat Oekraïene niet de eindhalte betrof.

Oh en ik maak er dus op uit dat jij geen probleem hebt om in een Russische provincie Nederland te wonen begrijp ik.
Uit deze post begrijp ik dat je de propaganda serieus neemt.
Daarom denken wij verschillend.
pi_207512216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uit deze post begrijp ik dat je de propaganda serieus neemt.
Daarom denken wij verschillend.
Wat is er volgens jou dan niet waar uit wat hij opnoemt?
pi_207512261
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat is er volgens jou dan niet waar uit wat hij opnoemt?
Het staat vol met dingen die helemaal niet kloppen en waar we het in het verleden al over hebben gehad.
pi_207512276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het staat vol met dingen die helemaal niet kloppen en waar we het in het verleden al over hebben gehad.
Heb ik gemist. Wat klopt er niet van? Wat is propaganda en van wie?
  woensdag 11 januari 2023 @ 15:44:11 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207512278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke klopt niet dan?
pi_207512493
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb ik gemist. Wat klopt er niet van? Wat is propaganda en van wie?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welke klopt niet dan?
quote:
Dus Putin bestuurd in z'n eentje heel Rusland?
Knap hoor.

quote:
Westerse propaganda

quote:
Klopt maar geen verschil met de NAVO waar we nu in zitten dus waar maak je druk om?

quote:
Klopt niet.

quote:
Oh en als het allemaal niet zo slecht is waarom slaan dan miljoenen op de vlucht
Omdat er bommen vallen.

quote:
en worden Oekraïeners als helden binnengehaald als ze naar maanden bevrijd worden van de Russen?
Omdat ze blij zijn dat de Russen weg zijn.

quote:
Zijn er zat, heb in het verleden ook de links geplaatst maar ik ga ze nu niet meer opzoeken.

quote:
Jawel want de bezetter was in oorlog dus roofde alles leeg.

quote:

Oost Oekrainers misschien wel maar de west Oekrainers niet, zou me niks verbazen als ze liever hier blijven.

quote:
Russische propaganda

quote:
Of ik nou belasting betaal aan Brussel of Moskou zal me een zorg zijn.
  Forum Admin woensdag 11 januari 2023 @ 16:23:47 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207512793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Knap hoor.
[..]
Westerse propaganda
[..]
Klopt maar geen verschil met de NAVO waar we nu in zitten dus waar maak je druk om?
[..]
Klopt niet.
[..]
Omdat er bommen vallen.
[..]
[..]
Zijn er zat, heb in het verleden ook de links geplaatst maar ik ga ze nu niet meer opzoeken.
[..]
[..]
Oost Oekrainers misschien wel maar de west Oekrainers niet, zou me niks verbazen als ze liever hier blijven.
[..]
Russische propaganda
[..]
Nouuuuuu geen verschil met de NAVO vind ik wel erg kort door de bocht beste candyman
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207512817
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nouuuuuu geen verschil met de NAVO vind ik wel erg kort door de bocht beste candyman
Nou vertel op meneer de commando :) waarom vind je dat kort door de bocht?
  Forum Admin woensdag 11 januari 2023 @ 16:26:41 #85
pi_207512826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou vertel op meneer de commando :) waarom vind je dat kort door de bocht?
We hebben hier geen actieve dienstplicht of mobilisatie bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207512870
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
We hebben hier geen actieve dienstplicht of mobilisatie bijvoorbeeld.
Er zijn ook NAVO landen met actieve dienstplicht.
Mobilisatie is toch alleen als er een oorlog dreigt?
  woensdag 11 januari 2023 @ 16:31:13 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207512890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Knap hoor.
[..]
Westerse propaganda
[..]
[..]
Klopt niet.
[..]
Omdat er bommen vallen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Russische propaganda
[..]
Poetin is inderdaad in zijn eentje aan de macht, tegenspraak en je draait de not in of je word uit de weg geruimd.
Hij is al 20+ jaar aan de macht dat zegt al meer dan genoeg.

Zie hier boven kopje polodium?
En als het niet het geval is.
Er zijn duizenden mensen opgepakt die tegen Oorlog waren, geef eens een mooi voorbeeld van mensen die tegen de oorlog zijn in Rusland graag beelden dat ze ook niet van de straat worden geplukt.
Als je tegen geluid mag laten horen dan word je niet zomaar opgepakt toch?

En over homos lesbiennes gesproken.
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-meer-in-het-nauw

Ik heb geen enkele gezien ik post hier al lang en vraag er heel vaak naar dus laat toch maar eens zien want ik wacht er al behoorlijke poos op..
Oh en ik heb het over Oekraïners die Russen inhalen als helden he.

Oekraïne is nog niet gevallen dus hoe Rusland zich gedraagt is behoorlijk duidelijk vraag maar eens aan landen uit voormalig Oostblok hoe blij ze wel niet waren onder Russische bewind.

Je weet dat oos Oekraïne bestaat uit +-5 miljoen oorspronkelijke Russen, dus het waren aal veelal Russen die er woonden, daarom praten er ook veel Russisch A-tuinhek had enige poos geleden al een duidelijk schema opgegeven wat het percentage was vlak voor de inval van Rusland.
Zelensky zelf komt ook uit het Russische gedeelte en spreekt zowel Russisch als Oekraïens..

Russische propaganda? Nou jah het zit er nu niet bepaald in zie artikel 5 NATO wil niet zeggen dat er niet meer dan eens gedreigd is met verschillende dingen door Rusland bijvoorbeeld het bombarderen van Finland en Zweden het nuken van GB en andere landen noem maar even op, dit soort dreigementen moet je wel degelijk serieus nemen Oekraïene is een heel groot voorbeeld van hun dreigementen.

Oki dat laatste geloof ik weinig van want veel dingen wat wij als Nederlanders als normaal beschouwen is in Rusland gewoon NOT done!
Verdiep je daar maar eens in.
  woensdag 11 januari 2023 @ 16:35:08 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207512948
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland dreigt al behoorlijk poosje met oorlog en ook tegen Nederland, we staan nu op de onvriendelijke landen lijst.

Heb jij al een mobilisatie brief ontvangen?

Russische staat
twitter
pi_207513023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland dreigt al behoorlijk poosje met oorlog en ook tegen Nederland, we staan nu op de onvriendelijke landen lijst.

Heb jij al een mobilisatie brief ontvangen?

Russische staat
[ twitter ]
Eerst kom je met een link van de NOS, de Nederlandse propaganda omroep.
Nu plaatst een link waar het letterlijk in de tekst staat 'Russian TV propagandist' en je neemt het allemaal nog serieus ook.
Sorry kerel, ik kan het allemaal niet zo serieus nemen.
Daarom gaan wij het nooit eens worden denk ik ;)
pi_207513343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:35 schreef theguyver het volgende:
we staan nu op de onvriendelijke landen lijst.
Apart is dat hè, je zou toch het tegenovergestelde verwachten met de opstelling van Nederland richting Rusland.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:29:50 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207513706
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als de VS besluit ergens een invasie te beginnen worden wij gelukkig niet opgeroepen voor dienstplicht in het leger van de VS.
Onikaan ni ov dovah
pi_207513840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Als de VS besluit ergens een invasie te beginnen worden wij gelukkig niet opgeroepen voor dienstplicht in het leger van de VS.
Klopt, tot op heden is alleen het Nederlandse leger ingezet maar er is nog geen mobilisatie geweest.
Zal niet zo snel gebeuren ook denk ik tenzij west Europa in oorlog komt.
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:44:25 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207513911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:03 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Apart is dat hè, je zou toch het tegenovergestelde verwachten met de opstelling van Nederland richting Rusland.
Mh17.
Zegt genoeg.
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:47:31 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207513946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, tot op heden is alleen het Nederlandse leger ingezet maar er is nog geen mobilisatie geweest.
Zal niet zo snel gebeuren ook denk ik tenzij west Europa in oorlog komt.
Nou dan heb je al een aantal redenen waarom het niet hetzelfde is.
Onikaan ni ov dovah
pi_207514055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Nou dan heb je al een aantal redenen waarom het niet hetzelfde is.
Wat zijn die redenen dan?
Als de NAVO een mobilisatie noodzakelijk vind worden wij gewoon opgeroepen.
Het is alleen nog niet voorgekomen.
pi_207514085
Het wordt wel lastig om er dan onderuit te komen denk ik.
Je zal voor de afkondiging uit de NAVO landen moeten zijn.
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:17:04 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207514406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:55 schreef Candymannetje het volgende:
Het wordt wel lastig om er dan onderuit te komen denk ik.
Je zal voor de afkondiging uit de NAVO landen moeten zijn.
Iedere man en vrouw in Nederland tussen de 17 en 45 jaar oud heeft te maken met de dienstplicht. Sinds 1 mei 1997 is echter de opkomstplicht opgeschort, wat betekent dat zolang de regering de opkomstplicht niet heractiveert dienstplichtigen zich niet hoeven te melden, en gewoon kunnen blijven leven in de burgermaatschappij. De dienstplicht is niet afgeschaft, en daarom worden dienstplichtigen nog ingeschreven. Als dit gebeurt ontvangt de dienstplichtige een dienstplichtbrief met daarin uitleg over de dienstplicht en de melding dat de dienstplichtige niet verplicht is tot opkomst. De dienstplicht wordt geregeld in artikel 98 van de grondwet en in de Kaderwet dienstplicht.
Bron wikipedia
Artikel 98 grondwet

Plus dan nog even dit.

Als iemand echt niet wil, hoeft hij niet in het leger. Maar je mag niet zomaar zeggen dat je niet in het leger wil. Dat mag je alleen als je het echt verkeerd vindt om soldaten van andere landen dood te schieten. Deze regel geldt tijdelijk niet meer omdat Nederland geen dienstplicht meer heeft.
pi_207514480
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Iedere man en vrouw in Nederland tussen de 17 en 45 jaar oud heeft te maken met de dienstplicht. Sinds 1 mei 1997 is echter de opkomstplicht opgeschort, wat betekent dat zolang de regering de opkomstplicht niet heractiveert dienstplichtigen zich niet hoeven te melden, en gewoon kunnen blijven leven in de burgermaatschappij. De dienstplicht is niet afgeschaft, en daarom worden dienstplichtigen nog ingeschreven. Als dit gebeurt ontvangt de dienstplichtige een dienstplichtbrief met daarin uitleg over de dienstplicht en de melding dat de dienstplichtige niet verplicht is tot opkomst. De dienstplicht wordt geregeld in artikel 98 van de grondwet en in de Kaderwet dienstplicht.
Bron wikipedia
Artikel 98 grondwet

Plus dan nog even dit.

Als iemand echt niet wil, hoeft hij niet in het leger. Maar je mag niet zomaar zeggen dat je niet in het leger wil. Dat mag je alleen als je het echt verkeerd vindt om soldaten van andere landen dood te schieten. Deze regel geldt tijdelijk niet meer omdat Nederland geen dienstplicht meer heeft.
Gelukkig ben ik ouder dan 45 :)
pi_207514807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gelukkig ben ik ouder dan 45 :)
Same here
Ik heb zelfs mijn dienstplicht nog vervuld in Duitsland, de linie om het westen te verdedigen tegen de russen :')
Maar dat is ondertussen 35 jaar geleden.
2 jaar later hebben ze de dienstplicht dan ook geschorst, wsl wegens zinloosheid :7
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:46:59 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207514973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Same here
Ik heb zelfs mijn dienstplicht nog vervuld in Duitsland, de linie om het westen te verdedigen tegen de russen :')
Maar dat is ondertussen 35 jaar geleden.
2 jaar later hebben ze de dienstplicht dan ook geschorst, wsl wegens zinloosheid :7
Eh 1997 is 25 jaar geleden.
Opschorting dienstplicht kwam pas ter sprake paar jaar er voor als ik het me goed herinner.
Niet in 89/90 dacht ik zo..
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:08:38 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207515390
Nou ja buiten dat allemaal om, Rusland zit nog een behoorlijk eind verderop, ze moeten eerst nog zien te winnen van Oekraïne en momenteel is dat nog lang niet aan de order.

Je kan wel zeggen dat men druk bezig is het Oekraïense leger uit te dunnen maar Rusland zelf heeft al aangegeven dat men waarschijnlijk nogmaals mensen gaan oproepen, althans er gaan daar behoorlijk wat geruchten over.
In begin zag je behoorlijk wat beelden van trainingen van nieuwe soldaten maar de afgelopen maand ben ik er niet een meer tegen gekomen, dus naar mijn weten zijn alle opgeroepen soldaten (de gene die niet gevlucht zijn) al dus naar het front.
pi_207515645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:03 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Hoeveel landgenoten moet Rusland nog meer vermoorden voor je de huidige Nederlandse opstelling terecht vindt?
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:28:32 #103
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207515731
https://theatlasnews.co/c(...)ommander-in-ukraine/

General Valery Gerasimov, the current Chief of the Russian General Staff, has replaced General Sergey Surovikin as the overall commander of Russian forces in Ukraine.

Dus zo te lezen gaat alles dus meer dan prima.
pi_207515765
Wisten jullie dat de grootste bondgenoot van nazi Duitsland aan de start van de oorlog een jaar later enorme materiële hulp van de VS en GB heeft gekregen om de oorlog langer te laten duren!?
pi_207516670
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh 1997 is 25 jaar geleden.
Opschorting dienstplicht kwam pas ter sprake paar jaar er voor als ik het me goed herinner.
Niet in 89/90 dacht ik zo..

Belgisch leger he :7
pi_207517271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Wisten jullie dat de grootste bondgenoot van nazi Duitsland aan de start van de oorlog een jaar later enorme materiële hulp van de VS en GB heeft gekregen om de oorlog langer te laten duren!?
Heeft die Amerikaanse generaal ook niet eens gezegd dat ze beter de nazi's hadden kunnen helpen om de Russen te verjagen?
Generaal patton ofzo.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:40:27 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207517345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Belgisch leger he :7
Ah, so.
Okidoki.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:46:42 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207517504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heeft die Amerikaanse generaal ook niet eens gezegd dat ze beter de nazi's hadden kunnen helpen om de Russen te verjagen?
Generaal patton ofzo.
Hoezo DIE Amerikaanse generaal?
Patton was goeie strateeg maar absoluut geen goeie politicus, hij kon dat wel mooi zeggen maar hij was geen opperbevelhebber of president.
Hij heeft daarvan ook een behoorlijke op zijn flikker van gehad van zijn meerdere, daarna kwam hij ook niet veel meer in nieuws hij werd behoorlijk de mond gesnoerd, hij stond al niet op een heel hoog pitje bij zijn superieuren, hij had een enorme reputatie vooral bij Duitse en Italiaanse kant dat ze hem daarom ook weer in zijn functie hadden gezet,
de oorlog in Europa was voorbij en hij kwam bij een auto ongeluk niet veel later om het leven.

Oh en hij zal vast niet de enige zijn geweest er zullen best wel wat met hem eens zijn geweest btw.

De koude oorlog kwam er, hij heeft m niet meegemaakt, dus hij had dus nog best goed punt.

[ Bericht 8% gewijzigd door theguyver op 11-01-2023 21:30:01 ]
  woensdag 11 januari 2023 @ 22:05:41 #109
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207519225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat zijn die redenen dan?
Als de NAVO een mobilisatie noodzakelijk vind worden wij gewoon opgeroepen.
Het is alleen nog niet voorgekomen.
Eh nee, niet bij de voorbeelden die je net kreeg,
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 januari 2023 @ 22:32:49 #110
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207519705
Bijzonder dat trouwens de hoogste generaal vervangen is op de dag dat Rusland zijn grootste overwinning sinds maanden aan het vieren is.

Volgens Russische bronnen hebben ze het plaatsje Soledar volledig in handen, als dit klopt is dit natuurlijk een behoorlijke slag voor Oekraïene aangezien deze plaats op een veel hoger liggend terrein ligt dan Bakhmut.
En Soledar is een grote aanvoer hun voor de verdedigers van Bakhmut.
Ook zouden volgens Russische bronnen meer dan 500 Oekraïeners zijn gedood, tot dusver heb ik alleen kunnen achterhalen dat er 2 britten zouden zijn gesneuveld.

Het plaatsje ligt ten noorden van bakhmut en hiermee kunne. De Russen mogelijk Bakhmut omcirkelen.

Volgens Oekraïense bronnen is het nog niet zover en word er nog hard gevochten om het plaatsje.
De Oekraïeners zouden momenteel daar nog het gedeelte van de zoutmijn in handen hebben.

https://www.volkskrant.nl(...)edar-voort~b48af9e7/

Soledar zou zo'n beetje het grootste plaatsjes zijn wat men veroverd hebben in maanden het betreft hier dus om een dorp/stadje van 11.000 inwoners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door theguyver op 11-01-2023 22:54:34 ]
pi_207527423
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 22:32 schreef theguyver het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hadden ook gewoon hun wapens kunnen afgeven...als je dat niet doet terwijl iemand je onder schot houdt, kan je wel weten wat te verwachten. Hij had ze ook gewoon kunnen afschieten zonder boe of ba, of een granaat in hun foxhole gooien.

En oekrainse legerkledij gebruikt ? Uit alle filmpjes die ik al gezien heb zijn er geen duidelijke uniformverschillen meer. Daarom dat ze ook allemaal gekleurde armbandjes dragen, net zoals bij airsoft tegenwoordig.

Ze zijn dan toch maar achter de vijandelijke linies geraakt. Zelfs met ander armbandje blijft dat een riskante operatie want je kan evengoed afgeknald worden door je eigen troepen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:03:51 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207528024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze hadden ook gewoon hun wapens kunnen afgeven...als je dat niet doet terwijl iemand je onder schot houdt, kan je wel weten wat te verwachten. Hij had ze ook gewoon kunnen afschieten zonder boe of ba, of een granaat in hun foxhole gooien.

En oekrainse legerkledij gebruikt ? Uit alle filmpjes die ik al gezien heb zijn er geen duidelijke uniformverschillen meer. Daarom dat ze ook allemaal gekleurde armbandjes dragen, net zoals bij airsoft tegenwoordig.

Ze zijn dan toch maar achter de vijandelijke linies geraakt. Zelfs met ander armbandje blijft dat een riskante operatie want je kan evengoed afgeknald worden door je eigen troepen.
In de filmpjes zijn ze shellshocked en zoals ik al zeg in de war als je dan een Oekraïense militair ziet en die beveelt dat dan kan ik me wel voorstellen dat ze duidelijk in de war zijn, het is ook een situatie wat afspeelt in luttle seconden.
Voor dat die mannen besef hebben dat ze geïnfiltreerd zijn is men al overhoop geschoten.

Dit is trouwens ook iets wat duidelijk vermeld word in het verdrag van Genève als zijnde NOT DONE.

En dit is ook een van de redenen waarom je Oekraïeners ziet met armbanden die ze constant wisselen om dit soort dingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Het geeft maar even aan hoe smerig deze oorlog wel niet is.

Oh en btw er zijn ook al berichten dat een aantal van deze infiltranten dus omgekomen zijn door eigen vuur.
Daar heb je dan inderdaad gelijk in.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 12-01-2023 17:11:37 ]
  Forum Admin donderdag 12 januari 2023 @ 17:27:26 #113
pi_207528333
Je voordoen als de vijand en jezelf niet kenbaar maken alvorens je aanvalt is een oorlogsmisdaad.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Generaal patton ofzo.
Van de VS weet ik het niet. Churchill wilde in ieder geval vol de aanval inzetten op de ussr.
pi_207528902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Je voordoen als de vijand en jezelf niet kenbaar maken alvorens je aanvalt is een oorlogsmisdaad.
[..]
Van de VS weet ik het niet. Churchill wilde in ieder geval vol de aanval inzetten op de ussr.
:Y
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Unthinkable
Цой жив
pi_207538689
quote:

Na Napoleon en Duitsland zouden zij het wél even klaren zeker ? :7
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 12:04:28 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207538742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 11:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Na Napoleon en Duitsland zouden zij het wél even klaren zeker ? :7
nope

quote:
The planners decided that without massive American help, Britain would probably fail. The assessment, signed by the Chief of Army Staff on 9 June 1945, concluded: "It would be beyond our power to win a quick but limited success and we would be committed to a protracted war against heavy odds".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Unthinkable
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207539198
quote:
[..]
Dit heb ik gelezen over Patton.
https://skeptics.stackexc(...)ated-the-wrong-enemy
  vrijdag 13 januari 2023 @ 15:29:31 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207541236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 12:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dit heb ik gelezen over Patton.
https://skeptics.stackexc(...)ated-the-wrong-enemy
In je eigen bron:

Patton was relieved of command of the 3rd Army by Eisenhower just after the end of the war for stating publicly that America had been fighting the wrong enemy— Germany instead of Russia

En voor Chruchil en zijn militaire kabinet die werd vrijwel gelijk of zelf iets voor het einde van de oorlog ontbonden, hij was niet meer nodig en werd er een ander kabinet aangesteld.

Tijdens de verkiezingen, die gehouden werden toen de oorlog in Europa was afgelopen, werden Churchill en zijn Conservatieve Partij met een groot verschil aan stemmen verslagen door Clement Attlee en diens Labour Party.
Bron: wiki Chruchil
  vrijdag 13 januari 2023 @ 20:19:32 #119
189978 controlaltdelete
pi_207544986
twitter

Yo Daar is Mo' :7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 14:14:46 #120
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207553541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 20:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Yo Daar is Mo' :7
Hollywood moet zich niet met politiek bezig houden maar met films en series zonder politieke agenda.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:31:05 #121
189978 controlaltdelete
pi_207556641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hollywood moet zich niet met politiek bezig houden maar met films en series zonder politieke agenda.
Mo' had ook kunnen bedanken, in tijden van oorlog belangrijkere zaken aan het hoofd zou je denken. Hij gaat ook nog es een uitgebreid praatje houden voor die bobo's.
  zondag 15 januari 2023 @ 11:17:23 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207568263
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Mo' had ook kunnen bedanken, in tijden van oorlog belangrijkere zaken aan het hoofd zou je denken. Hij gaat ook nog es een uitgebreid praatje houden voor die bobo's.
Oh daar zit ik niet mee.
Elk moment van aandacht is er 1.

Alleen het heeft niks te maken met de golden globes.
Zelfde dat veel politieke correctheid hoort in films en series wat je de afgelopen jaren zag.
pi_207572098
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Hollywood is altijd de propaganda afdeling geweest.
CIA en Hollyweird dikke vrienden zijn.
  maandag 16 januari 2023 @ 22:56:28 #124
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207592806
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:36 schreef Tingo het volgende:

[..]
Hollywood is altijd de propaganda afdeling geweest.
CIA en Hollyweird dikke vrienden zijn.
Meer iets van de laatste jaren.
En dan heb ik het over de laatste decennia maar persoonlijk gezien word het erger en crinch.

Hollywood moet zich lekker bezig hoeden met films en series zonder politieke agenda tenzij de film of serie dan over het specifieke onderwerp gaat.

Zelfde dat bijna elke celeb zit gaat bemoeien met politiek, het is ook niet bevorderlijk voor hun eigen carrière.
  maandag 16 januari 2023 @ 23:06:49 #125
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207592982
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Meer iets van de laatste jaren.
En dan heb ik het over de laatste decennia maar persoonlijk gezien word het erger en crinch.

Hollywood moet zich lekker bezig hoeden met films en series zonder politieke agenda tenzij de film of serie dan over het specifieke onderwerp gaat.

Zelfde dat bijna elke celeb zit gaat bemoeien met politiek, het is ook niet bevorderlijk voor hun eigen carrière.
Zijn we niet allemaal hetzelfde? We hebben allemaal een mening ergens over, en die dragen we ook uit. Dat die Hollywood lui dat ook doen is niks anders dan wat wij doen toch? Alleen hebben ze een groter platform, maar ze geven hun mening (of gescripte mening om meer mensen te bereiken). Maar ben wel met je eens dat een Zelensky daar ook niks te zoeken heeft. Oorlog is geen entertainment, hou dat ver van elkaar lijkt mij.

Dat er ook al gesproken is over films in de toekomst die de heldendaden van de Oekrainers op film zal zetten maakt mij echt verdrietig. Er worden nu dagelijks onschuldige mensen gedood en er is al sprake van films.... Triest, dieptriest.
Lach met een schone bips
  maandag 16 januari 2023 @ 23:24:55 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207593285
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zijn we niet allemaal hetzelfde? We hebben allemaal een mening ergens over, en die dragen we ook uit. Dat die Hollywood lui dat ook doen is niks anders dan wat wij doen toch? Alleen hebben ze een groter platform, maar ze geven hun mening (of gescripte mening om meer mensen te bereiken). Maar ben wel met je eens dat een Zelensky daar ook niks te zoeken heeft. Oorlog is geen entertainment, hou dat ver van elkaar lijkt mij.

Dat er ook al gesproken is over films in de toekomst die de heldendaden van de Oekrainers op film zal zetten maakt mij echt verdrietig. Er worden nu dagelijks onschuldige mensen gedood en er is al sprake van films.... Triest, dieptriest.
Jup dat bedoel ik dus.
Een platform geven op award shows en daar een politieke statement maken..

Kijk als er nu een documentaire was over een verslaggever daar dan kan ik het me nog enigszins beetje voorstellen..
Als bijvoorbeeld zoiets een award zou hebben gewonnen..

Maar Sean Penn die verder daar niks mee van doen heeft ..
Nee.

Je moet gewoon een grens trekken en zeg al Hollywood slaat behoorlijk door met hun politieke agenda tegenwoordig.

En de oorlog is niet eens voorbij de oorlog is in volle gang.

Ik zie al helemaal voor me een Netflix film over een lesbische
mannelijke getinte Amerikaan die naar Oekraïne gaat om daar te vechten maar verliefd word op een geïndoctrineerde Rus die door hem gevangen word genomen nadat hij in zijn eentje een heel Wagner bataljon verslaat..

Eh no thanks.
  maandag 16 januari 2023 @ 23:28:46 #127
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207593327
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Jup dat bedoel ik dus.
Een platform geven op award shows en daar een politieke statement maken..

Kijk als er nu een documentaire was over een verslaggever daar dan kan ik het me nog enigszins beetje voorstellen..
Als bijvoorbeeld zoiets een award zou hebben gewonnen..

Maar Sean Penn die verder daar niks mee van doen heeft ..
Nee.

Je moet gewoon een grens trekken en zeg al Hollywood slaat behoorlijk door met hun politieke agenda tegenwoordig.

En de oorlog is niet eens voorbij de oorlog is in volle gang.

Ik zie al helemaal voor me een Netflix film over een lesbische
mannelijke getinte Amerikaan die naar Oekraïne gaat om daar te vechten maar verliefd word op een geïndoctrineerde Rus die door hem gevangen word genomen nadat hij in zijn eentje een heel Wagner bataljon verslaat..

Eh no thanks.
Ik kan me hier wel aardig in vinden :)
Lach met een schone bips
pi_207599425
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oorlog is geen entertainment, hou dat ver van elkaar lijkt mij.

Voor de geinteresseerd....
(Excuses als het off-topic is)

https://www.cbc.ca/radio/(...)s-military-1.5560575
Edit: De hele artikel wel de oeite waard om te lezen is.....
The U.S. Office of War Information had a unit dedicated exclusively to Hollywood, the Bureau of Motion Pictures, Mirlees says.

Between 1942 and 1945, the Bureau reviewed 1,652 scripts, revising or discarding anything that portrayed the U.S. unfavourably, including any material that made Americans seem "oblivious to the war or anti-war."

"The head of the Office of War Information was Elmer Davis who said, 'The easiest way to inject a propaganda idea into most people's minds is to let it go through the medium of an entertainment picture when they do not realize they're being propagandized,'" Mirrlees said.

En hier vind je de radio documentary over:
https://www.cbc.ca/listen(...)llywood-war-part-one

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ajes.12177

The Historical Roots of CIA-Hollywood Propaganda

'The ability to use movies that tell persuasive stories is a powerful tool, particularly if it is consciously used to legitimize war, assassination, and illegal activities and to undermine the core principles of democracy. The U.S. Central Intelligence Agency (CIA) and the U.S. military have made use of that tool for almost a century, starting with the War Department's quiet support for the movie Birth of a Nation in 1915 and continuing for a century, including such recent CIA-supported products as Homeland, The Agency, The Recruit, and many less likely movies and television shows. During World War II, this sort of propaganda was openly distributed, since there was a widespread consensus in support of that war. However, state-sponsored propaganda in the form of Hollywood movies continued throughout the Cold War up to the present. The production of movies that completely distorted the political meaning of George Orwell's and Graham Greene's novels were important examples of this practice. CIA involvement was covert, since the target audience was the American public and the ideological perspective being propagated often ran counter to democratic ideals. This article recounts the history of the process by which Americans came to accept the ideas continuously promoted by the government, often without knowing that their favorite movies and television shows had been vetted or even altered by agents of the CIA or the Pentagon. Since these practices violate federal laws, the public at least has a right to know that we are being subjected to this sort of propaganda and how much tax money is spent to produce entertaining forms of disinformation.'

Jeetje :)
Tis allemaal wat zeg he.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tingo op 17-01-2023 15:43:40 ]
pi_207601213
Mooi stukje over het AZOV bataljon.
http://deanderekrant.nl/n(...)hun-greep-2023-01-10
quote:
Een van de officiële doelen van Vladimir Poetins ‘speciale militaire operatie’ tegen Oekraïne is ‘denazificatie’. Het Westen doet dit af als Russische propaganda, maar er is wel degelijk veel bewijs uit neutrale bronnen dat de politieke en militaire koers van Oekraïne sterk wordt bepaald door neonazistische en extreemrechtse groepen. Zij houden het regime van Volodymyr Zelensky in een ijzeren greep door elke poging tot vrede met ‘pro-Russische groepen’ in de kiem te smoren, terwijl ze bouwen aan een wereldwijd netwerk van strijders die ‘blanke suprematie’ nastreven.
pi_207601865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]

Lachwekkend artikel natuurlijk.
quote:
Maar hoe democratisch en vooruitstrevend is Oekraïne werkelijk? Er is heel veel bewijs dat het regime van Zelensky politiek en militair zwaar leunt op extreemnationalistische, openlijk neonazistische, gewelddadige groepen. Dat blijkt uit vele geloofwaardige bronnen.
Alsof dat ook maar iets van een rechtvaardiging zou zijn om woonwijken plat te bombarderen..

Niemand maar dan ook helemaal niemand beweert dat Oekraïne een soort heilig gidsland is oid. Als je je zo druk maakt om extreemnationalistische, openlijk neonazistische, gewelddadige groepen dan is Rusland nog altijd koploper vergeleken met Oekraïne.
pi_207602120
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lachwekkend artikel natuurlijk.
[..]
Alsof dat ook maar iets van een rechtvaardiging zou zijn om woonwijken plat te bombarderen..

Niemand maar dan ook helemaal niemand beweert dat Oekraïne een soort heilig gidsland is oid. Als je je zo druk maakt om extreemnationalistische, openlijk neonazistische, gewelddadige groepen dan is Rusland nog altijd koploper vergeleken met Oekraïne.
Kan je dat ook onderbouwen?
Ik kan niet zo veel vinden over openlijk neonazistische groepen in Rusland.
Pas geleden zag ik wel een filmpje van een Rus die in Moskou wat nazistische uitingen deed maar die kreeg gelijk een paar klappen
pi_207602441
quote:
Adviseur president Zelensky neemt ontslag na verkeerde uitspraak over raketaanval Dnipro

Een adviseur van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft ontslag genomen nadat hij een verkeerde uitspraak deed over de Russische raketaanval op Dnipro zaterdag. Daarbij kwamen zeker 44 mensen om het leven. Oleksi Arestovytsj zei enkele uren na de feiten op YouTube dat het erop leek dat de Russische raket op een flatgebouw was gevallen nadat ze uit de lucht geschoten was door Oekraïense luchtafweer. Dat veroorzaakte veel kritiek. Volgens de officiële Oekraïense versie van de feiten was de Russische raketaanval een voltreffer.

https://www.hln.be/buiten(...)val-dnipro~a0668200/
Oei oei iemand doorprikt zelenskis fantasiewereldje O-)
Weg ermee. })
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:55:27 #133
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207605328
quote:
[..]

Je weet dat Rusland in 2014 vrijwel gelijk de rebellen aan voerde zorgde dat zware wapens in stede werd geplaatst zodat Oekraïne niet terug kon vechten zonder burger slachtoffers te veroorzaken.

Dit deed en doet men nu nog mooi voorbeeld was artillerie en tanks naast een nucleaire powerplant plaatsen en dan schieten op Oekraïne.

Vanaf 2014 tot 2022 zijn er in totaal zowel burgers als militairen 14000 doden gevallen.
Russen pro Russen en Oekraïne.

Dit is net zo veel of misschien wel meer dan de eerste week van 2022
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:05:35 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207605460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je dat ook onderbouwen?
Ik kan niet zo veel vinden over openlijk neonazistische groepen in Rusland.
Pas geleden zag ik wel een filmpje van een Rus die in Moskou wat nazistische uitingen deed maar die kreeg gelijk een paar klappen
De leider van Wagner groep.
Er zullen ook wel tig van de gevangenen die nu bij Wagner geronseld zijn en dus uit gevang komen nazi sympathie hebben.

Azov is volledig geherstructueerd en rotte appels verwijderd om zo een normaal maar expertise bataljon te vormen.

Leuke is en dan gaan we even naar de 2e wereld oorlog waarbij de link geregeld gelegd werd vochten Oekraïners geregeld zij aan zij met nazi Duitsland met de bezetter het aantal mensen wat daarbij mee vochten word geschat op zo:n 100.000 deze vochten vooral tegen Russen.

Maar kijk je dan naar Russen zelf daarbij vochten er zelf honderduizenden bijna volledige legers mee aan Duitse kant.
En dat niet alleen, want dit gedeelte van geschiedenis is gewoon even gewist in Rusland is dat men samen met Duitsland een akkoordje had gegooid in het opsplitsen van Duitsland.
Ook werd er besloten met Duitsland dat men heerschappij zou krijgen over andere landen.

Na de inval van Duitsland kreeg Rusland meer hulp aan wapens tanks vliegtuigen vrachtwagens munitie dan het hele Franse en Britse leger hadden bij begin van deze oorlog bij elkaar.

Ook moesten de vs en gb en de overige geallieerden 3 fronten openen om de druk te verlichten op het Russische leger.

Anders had men de Duitsers geeneens terug kunnen slaan dus leuk dat men altijd op Oekraïners badht dat men graag wapens wil maar Rusland kon in WW2 ook niet zonder plus nog eens 3 fronten waar men druk moest verlichten.
pi_207607789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:05 schreef theguyver het volgende:

En dat niet alleen, want dit gedeelte van geschiedenis is gewoon even gewist in Rusland is dat men samen met Duitsland een akkoordje had gegooid in het opsplitsen van Duitsland Polen.
:P
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:43:08 #136
5428 crew  miss_sly
pi_207607856
quote:
[..]

Ze claimen 'veel bewijs uit neutrale bronnen' maar laten het daarbij.

Dat is net zoiets als "er is veel bewija dat de aarde plat is" en vervolgens niet met al dat bewijs komen.
pi_207608044
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als "er is veel bewija dat de aarde plat is" en vervolgens niet met al dat bewijs komen.
De bronnen staan in het artikel
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:19:36 #138
5428 crew  miss_sly
pi_207608182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De bronnen staan in het artikel
Niet echt.
Het is onversneden Russische propaganda. Mag hoor, maar daar kan ik dan weer niets mee; zeker niet voor waar aannemen.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:56:50 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207611221
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
:P
Ja thx sorry foutje :D
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:58:16 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207611249
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oef don't get me started, zie de eerste 10 delen van het FE topic.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 13:01:35 #141
5428 crew  miss_sly
pi_207611282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
FE?
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:15:59 #142
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207612147
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
FE?
Flat Earth
Onikaan ni ov dovah
pi_207613236
De USA gaat artilleriegranaten vanuit Israël naar Oekraïne brengen.
Oekraïne heeft tekort en ze kunnen niet snel genoeg bij maken in de USA.
Israël is daar niet blij mee omdat ze een neutrale houding hebben in de oorlog.
pi_207614956
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:48 schreef Candymannetje het volgende:
De USA gaat artilleriegranaten vanuit Israël naar Oekraïne brengen.
Oekraïne heeft tekort en ze kunnen niet snel genoeg bij maken in de USA.
Israël is daar niet blij mee omdat ze een neutrale houding hebben in de oorlog.
Ik dacht zelfs dat de VS ook munitie koopt van Z Korea om aan oekraine te leveren ?
En nu weer de wonder weapons… een dozijn tanks :7
En de patriot luchtafweer, tegen dat daar ooit personeel voor opgeleid is dat is. En hebben ze dat nodig? Hun luchtafweer schiet toch alles uit de lucht ? Zelfs hun eigen helikopters 8-) of benieuwd hoe ze dat ook weer op de rus zullen proberen steken.
Ow en hun beschieting van burgerdoelen in Donetsk city zullen we ook maar stilletjes onder de mat vegen. Burger afschieten met westerse wapens klinkt niet goed he
pi_207615067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:07 schreef UncleScorp het volgende: Hun luchtafweer schiet toch alles uit de lucht ? Zelfs hun eigen helikopters 8-) of benieuwd hoe ze dat ook weer op de rus zullen proberen steken.
bron voor dit soort beweringen?
pi_207615368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
bron voor dit soort beweringen?
Ik zat ook te denken aan een gevalletje friendly fire eigenlijk.
Maar geen onderbouwing verder, onderbuikje was aan het praten.
pi_207615944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tuurlijk.
Verklaringen van oekr propaganda kunnen nog alle kanten uit
pi_207619548
quote:
“VS wil Oekraïne steunen in hun poging de Krim terug te winnen”

De Amerikaanse regering van president Biden overweegt Oekraïne de middelen te geven om het schiereiland de Krim, dat in 2014 illegaal door Rusland werd geannexeerd, aan te vallen. Dat schrijft ‘The New York Times’. Volgens Oekraïense militaire strategen zijn de Verenigde Staten en hun wapens de sleutel tot succes.

https://www.hln.be/buiten(...)-te-winnen~a1781519/
De VS wil … spot on. :7

En de nucleaire dreiging lachen ze ondertussen ook al weg

quote:
Maar de angst voor mogelijk escalatie neemt volgens bronnen van de Amerikaanse krant af. “Ik heb het gevoel dat de regering steeds meer inziet dat de dreiging van Russische escalatie misschien niet is wat ze eerder dacht”, zegt de voormalige Amerikaanse generaal Ben Hodges.
Het is op oekrainse bodem, dus ach pech als het wel realistisch blijkt te zijn, zal hun een zorg wezen. Lekker boeieuh…
pi_207619635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Grappige is wel dat een onderbuikgevoel vaak wel een juiste reactie is :)
Lach met een schone bips
  woensdag 18 januari 2023 @ 23:29:45 #150
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_207620447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
-weg-

[ Bericht 6% gewijzigd door loveyoulongtime op 18-01-2023 23:39:35 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')