maak je geen zorgen, zonder zelfscan had je ook in een kilometer rij gestaan omdat kassamensen gewwoon traag en sloom zijn, je wil dst alleen niet erkennenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 00:40 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Rijen bij de kassa waren lang omdat er maar 1 open was omdat ze de zelfscan wilden pushen
Omdat ze uit hun werk komen of zo?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:36 schreef Newone82 het volgende:
Ik zie hier vooral veel mensen de boodschappen in een eigen rugtas doen zo eentje https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9300000135606011/ . Dat vind ik al verdacht.
Niemand die er wat van zegt. Die mensen kunnen gewoon de rest van hun boodschappen in een karretje doen en alleen dat scannen. Waarom neem je zo een rugtas uberhaupt mee om boodschappen te doen?
Je kunt ook in de winkel al scannen. Dan heb je ook de optie om dan de producten direct in je tas te stoppen. Hoef je bij de zelfscankassa alleen nog maar af te rekenen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:36 schreef Newone82 het volgende:
Ik zie hier vooral veel mensen de boodschappen in een eigen rugtas doen zo eentje https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9300000135606011/ . Dat vind ik al verdacht.
Niemand die er wat van zegt. Die mensen kunnen gewoon de rest van hun boodschappen in een karretje doen en alleen dat scannen. Waarom neem je zo een rugtas uberhaupt mee om boodschappen te doen?
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:36 schreef Newone82 het volgende:
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laat jij ze in je tas graaien? Mij niet gezien: ik haal de producten er zelf wel uit.
Doe vaak boodschappen als ik terugkom van werk en als ik niet veel boodschappen heb dan gaan die gewoon in m'n laptoptas. Als daarin gegraaid wordt dan ben ik dat zelf.
Bejaarden die tijdens het boodschappen doen geen kar of mandje gebruiken, maar alles in hun rolkarretje stoppen en dan bij de kassa weer uitpakken. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een kassameisje een keer zei tegen een bejaarde bij het afrekenen: Volgens mij zit er nog wat in uw tas. En inderdaad! Het meisje liet het verder zo, maar ik dacht van ja ja....quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:36 schreef Newone82 het volgende:
En ik maar denken dat dementie onder ouderen best wel een ding is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Bejaarden die tijdens het boodschappen doen geen kar of mandje gebruiken, maar alles in hun rolkarretje stoppen en dan bij de kassa weer uitpakken. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een kassameisje een keer zei tegen een bejaarde bij het afrekenen: Volgens mij zit er nog wat in uw tas. En inderdaad! Het meisje liet het verder zo, maar ik dacht van ja ja....
Het is vaak een misvatting dat bejaarden geestelijk niet helemaal meer bij zijn. Niets is minder waar, vaak worden ze slimmer naarmate ze ouder worden en ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn.
Ja ook wel, maar die zijn behoorlijk in de minderheid, ik heb er maar twee gekend tot nu.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik maar denken dat dementie onder ouderen best wel een ding is.
Ik moet lachen. Iets met onbetrouwbaarheid van je beperkte waarneming.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:44 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja ook wel, maar die zijn behoorlijk in de minderheid, ik heb er maar twee gekend tot nu.
Klopt. Vergeten.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt ook in de winkel al scannen. Dan heb je ook de optie om dan de producten direct in je tas te stoppen. Hoef je bij de zelfscankassa alleen nog maar af te rekenen.
En toch lees ik hier dagelijks dingen die minder waar zijn, waaronder in jouw reactie.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is vaak een misvatting dat bejaarden geestelijk niet helemaal meer bij zijn. Niets is minder waar,
Maar waarom doe je dit niet in je karretje of winkelwagen leggen dat het gecontroleerd kan worden gelijk? Ze hebben de tas dan op hun rug en doen daar hun boodschappen gelijk in….Ik vind het vaag.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Omdat ze uit hun werk komen of zo?
Ahhhh oke. Soms na het sporten doe ik wel eens wat boodschappen in mijn sporttas, maar dan heb ik geen kar mee of zo, dan lijkt het mij wel duidelijk dat bij een controle in de tas gekeken wordt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dit niet in je karretje of winkelwagen leggen dat het gecontroleerd kan worden gelijk? Ze hebben de tas dan op hun rug en doen daar hun boodschappen gelijk in….Ik vind het vaag.
Ik scan nog wel eens met mijn telefoon. Dan pak ik een product. Scan het, en doe het meteen in mijn rugtas. Bij de checkout scan ik alleen mijn telefoon en hou hem bij het pinapparaat en gebruik dan ook mijn bonuspas op mijn telefoon om het poortje te openen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dit niet in je karretje of winkelwagen leggen dat het gecontroleerd kan worden gelijk? Ze hebben de tas dan op hun rug en doen daar hun boodschappen gelijk in….Ik vind het vaag.
Maar doe je die rugtas in een mandje of kar? Of echt op je rug alles erin na scannen mobiel? Dat laatste vind ik wel apart om te zien dus😅quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik scan nog wel eens met mijn telefoon. Dan pak ik een product. Scan het, en doe het meteen in mijn rugtas. Bij de checkout scan ik alleen mijn telefoon en hou hem bij het pinapparaat en gebruik dan ook mijn bonuspas op mijn telefoon om het poortje te openen.
Lekker snel. Rugtas zit dan al dicht op mijn rug.
Maar inderdaad. Het is compleet vaag of je dan alles wel gescand hebt.
Zonder mandje of kar. Rugtas open bij het winkelen, produkt scannen voordat je het erin doet. Rugtas dicht en naar de checkout.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:08 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar doe je die rugtas in een mandje of kar? Of echt op je rug alles erin na scannen mobiel? Dat laatste vind ik wel apart om te zien dus😅
Nee. Nooit een opmerking over gehad? Het product is nog niet afgerekend en je doet het al je eigen rugtas in. Dan ontrek je het product uit het zicht, dat is juridisch gezien diefstal.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder mandje of kar. Rugtas open bij het winkelen, produkt scannen voordat je het erin doet. Rugtas dicht en naar de checkout.
Feitelijk niet anders als dat ie in een karretje zou liggen. Dan zou ik ook dezelfde handelingen verrichten. En hem dicht en op mijn rug doen bij de checkout.
Het hele idee dat je het met je telefoon kunt scannen, is juist dat het direct je tas in kan. Denk ik..
Weet je dat wel zeker want ik heb dat vaak gedaan, en bij een controle was het geen enkel probleem omdat alles gewoon gescanned was.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee. Nooit een opmerking over gehad? Het product is nog niet afgerekend en je doet het al je eigen rugtas in. Dan ontrek je het product uit het zicht, dat is juridisch gezien diefstal.
Nee, pas als je de winkel verlaat zonder te betalen is het diefstal.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee. Nooit een opmerking over gehad? Het product is nog niet afgerekend en je doet het al je eigen rugtas in. Dan ontrek je het product uit het zicht, dat is juridisch gezien diefstal.
Het is volgens mij juist de bedoeling. Bespoedigt de gang van zaken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:16 schreef capricia het volgende:
En als dat niet de bedoeling is, met scannen op je telefoon, dat je de producten direct in je tas stopt, dan moeten ze maar uitleg geven.
Want dan begrijp ik het nut niet.
En zo zijn er weer van die auto kassa's waar dat precies de bedoeling is. Zag ik pas. Niet echt handig.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is volgens mij juist de bedoeling. Bespoedigt de gang van zaken.
Ik lees juist vaker klachten over mensen die bij de zelfscankassa alles nog moeten scannen en inpakken.
Er zijn toch zelfscanners die je mee kunt nemen? Ik snap dat scannen bij de zelfscankassa niet, je neemt gewoon zo'n scanner mee op je karretje. Dan scan je en je doet het in je tas. En dan heb je nog mensen die bij de scankassa nog moeten scannen, dat snap ik niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is volgens mij juist de bedoeling. Bespoedigt de gang van zaken.
Ik lees juist vaker klachten over mensen die bij de zelfscankassa alles nog moeten scannen en inpakken.
Die hebben het gewoon niet begrepen. Ik zie het nooit.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er zijn toch zelfscanners die je mee kunt nemen? Ik snap dat scannen bij de zelfscankassa niet, je neemt gewoon zo'n scanner mee op je karretje. Dan scan je en je doet het in je tas. En dan heb je nog mensen die bij de scankassa nog moeten scannen, dat snap ik niet.
Omdat het veel efficiënter is alles in je mandje te gooien en bij de zelfscan alles in je tas te doenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er zijn toch zelfscanners die je mee kunt nemen? Ik snap dat scannen bij de zelfscankassa niet, je neemt gewoon zo'n scanner mee op je karretje. Dan scan je en je doet het in je tas. En dan heb je nog mensen die bij de scankassa nog moeten scannen, dat snap ik niet.
Ja, dat klopt inderdaad. Je doet de dingen direct in je tas.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:55 schreef Mortaxx het volgende:
Sowieso mensen die een karretje gebruiken
Terwijl je een scanner vasthoudt. Wat een gedoequote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, dat klopt inderdaad. Je doet de dingen direct in je tas.
Als je niet zo'n paal aan het bezetten bent dan.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Omdat het veel efficiënter is alles in je mandje te gooien en bij de zelfscan alles in je tas te doen
Ik niet. Met rugzak. Ziet er toch wat vreemd uit. Dan neem ik een mandje.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, dat klopt inderdaad. Je doet de dingen direct in je tas.
Jullie komen in hele rare supermarkten. Er is altijd een zuil vrij bij de zelfscan. Altijdquote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je niet zo'n paal aan het bezetten bent dan.
Bij mij niet. Maar ik herken dat pas daar gaan scannen ook niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jullie komen in hele rare supermarkten. Er is altijd een zuil vrij bij de zelfscan. Altijd
Nee hoor, gaat heel snel en efficient. Krijg maar 1 op 20 keer controle. Ik heb de indruk dat die controle steeds minder wordt. Ik denk dat dat komt omdat de controle altijd ok is, dus dan bouw je met je bonuskaart een soort historie op. Ik had één keer, toen het zelfscannen net was ingevoerd, een advocado vergeten te scannen, terwijl ik wel het plakkertje had uitgeprint bij de weeschaal. Bij controle gaan ze met een scanner door je tas heen. Als ik dat plakkertje niet had geprint, dan had die scanner die advocado nooit opgemerkt (dit is geen tip voor wannabe-dieven).quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Terwijl je een scanner vasthoudt. Wat een gedoe
Dat steeds minder controleren. Dat gevoel heb ik ook. Hangt zeker samen met je history/bonuskaart.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:01 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee hoor, gaat heel snel en efficient. Krijg maar 1 op 20 keer controle. Ik heb de indruk dat die controle steeds minder wordt. Ik denk dat dat komt omdat de controle altijd ok is, dus dan bouw je met je bonuskaart een soort historie op. Ik had één keer, toen het zelfscannen net was ingevoerd, een advocado vergeten te scannen, terwijl ik wel het plakkertje had uitgeprint bij de weeschaal. Bij controle gaan ze met een scanner door je tas heen. Als ik dat plakkertje niet had geprint, dan had die scanner die advocado nooit opgemerkt (dit is geen tip voor wannabe-dieven).
Ik kreeg daarna vier opeenvolgende keren controle.
Ja en dan opeens twee keer achter elkaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat steeds minder controleren. Dat gevoel heb ik ook. Hangt zeker samen met je history/bonuskaart.
Ja, dat bepaalt de computer. En ook als je iedere week alleen één keer per week boodschappen doet voor ongeveer 50 euro en er komt een keer een weekje dat je maar voor 20 euro boodschappen nodig hebt, krijg je geheid controle.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat steeds minder controleren. Dat gevoel heb ik ook. Hangt zeker samen met je history/bonuskaart.
Dat kunnen ze zo programmeren idd. Ik trek bij dat makkelijk betalen wel de grens bij een chip in mijn arm.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:14 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, dat bepaalt de computer. En ook als je iedere week alleen één keer per week boodschappen doet voor ongeveer 50 euro en er komt een keer een weekje dat je maar voor 20 euro boodschappen nodig hebt, krijg je geheid controle.
Ik heb geen karretje. Met een mandje is deze methode niet handig.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
‘Hele rare supermarkten’.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jullie komen in hele rare supermarkten. Er is altijd een zuil vrij bij de zelfscan. Altijd
Ik doe dat met gemak met mandje.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb geen karretje. Met een mandje is deze methode niet handig.
Je hebt een mandje, een scanner en een tas. En ik heb een hand nodig voor het product. Ik kom handen tekort, of ik moet steeds weer iets neerzetten.quote:
Tas gewoon open in het mandje.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt een mandje, een scanner en een tas. En ik heb een hand nodig voor het product. Ik kom handen tekort, of ik moet steeds weer iets neerzetten.
Anyway, ik heb natuurlijk altijd maar een paar producten, dus ik ben altijd zo weer klaar.
Die laatsten bestaan niet meer. Kassa persoon.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:36 schreef sp3c het volgende:
Hier sluiten ze zelfs zuilen af, denk om de boel beter in de gaten te houden
Als dan iedereen daar nog zijn boodschappen moet scannen dan sta je gewoon in de rij
Dan ga ik naar de ouderwetse kassa met kassa meisje
Bij mij is het een rug zak. Los nog een tas in de handen is ongemakkelijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt een mandje, een scanner en een tas. En ik heb een hand nodig voor het product. Ik kom handen tekort, of ik moet steeds weer iets neerzetten.
Anyway, ik heb natuurlijk altijd maar een paar producten, dus ik ben altijd zo weer klaar.
Dat past niet. En dan kom ik nog steeds een hand tekort.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Tas gewoon open in het mandje.
En daar doe je dan je gescande producten in.
Dat is hun verklaring hequote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die laatsten bestaan niet meer. Kassa persoon.
Of er is iets mis met die kasten. Lijkt me niet dat ze een duur systeem half gaan gebruiken.
Je moet gewoon doen zoals jij wil.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat past niet. En dan kom ik nog steeds een hand tekort.
Maar ik snap niet waarom het per se moet, eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |